Haluan varoittaa niitä piruparkoja, jotka harkitsevat ta:n ja jatkeen sepänkallioon mankkaalle rakentamiin taloihin muuttamista. Älkää olko niin tyhmiä, kun itse olin. Luulin, että ta on vuokranantaja muiden joukossa mutta itseasiassa heka, sato, avara ja lumo ovat parempia. Mikään edellämainituista ei hyväksyisi tällaista rakentamisen jälkeä. Luulin myös, että jatke rakentaa suunnilleen samalla huolellisuudella kuin mihin olen aiemmissa uudiskohteissa tottunut. Ei rakenna. En uskoisi, että tällaista rakentamista olisikaan, jos en olisi itse muuttanut tähän kämppään, asunut täällä ja nähnyt omin silmin. Tämä kokemus on ollut melkoinen pettymys ja olisin palannut takaisin edelliseen kämppääni jo muuttoviikonloppuna, jos en olisi irtisanonut vuokrasopimusta.
Ensinnäkin kämppää ei oltu rakentamisen jäljiltä siivottu vaan hirveät rakennuspölyt oli kaikkialla. Seinissä on kolmessa kohtaa halkeama, halkeamat löytyy myös ikkunakarmeista ja oven karmista. Kaikki oven vetimet näyttää valmiiksi jo hyvin käytetyiltä, lika ei lähde pyyhkimälläkään pois. Ylipäätään rakentajat ovat selvästi ajatelleet, että täällä saa liata kaikkia paikkoja ja kiinteitä kalusteita niin paljon kuin sielu sietää. Tahroja, mitkä ei lähde pois löytyy useita kymmeniä kaikilta mahdollisilta pinnoilta ja kalusteista. Selvästi ei ole ajateltu yhtään miten siistinä kaapin osat, uunit, lavuaarit, seinät, listat, vetimet, valokatkaisimet, ikkunat tai ylipäätään mikään kämppään päätyy. Ikkunat ja ikkunoiden metallikourut ja karmit sekä parvekkeen lasien metallikourut ovat karmeassa moskassa. Lasit ovat todella likaiset ja osassa on betonihippusia, jotka ei pyyhkimällä/pesemällä lähde pois. Seinissä on lattialistojen asennuksesta tulleita 20cm pitkiä jälkiä n. 50cm välein. Sähkökaapin ovea ei saa kiinni, keittiökaapin laatikoston ovet on miten sattuu ja laatikoston seinä on vinossa. Keittiökaappien alalevyksi on laitettu kapeammat hyllylevyt, joten kaapin alle jää 2cm rako. Kaapeissa ei ole vetimiä. Osassa on voimaa vaativa systeemi, missä pitää painaa että ovi aukeaa mutta tosiaan vain kolmessa kaapissa koska tuon raon takia sitä ei ole voinut asentaa muihin. Kaikissa kaapeissa on ovissa liimavalumia koska rakennuttaja on itse tehnyt kaapinovet. Nekään eivät lähde pyyhkimällä pois. Tiskikoneelle varattu aukko on pari senttiä liian pieni, lattia nitisee joka askeleella. Kaakelit oli halki, saumausaine puuttui osasta vessan saumoja, saumauksissa on ilmakuplista johtuvia reikiä, suihkuhana on vinossa ja vuotaa seinän sisään. Rapussa on seinässä reikä listan kohdalla ja seinän maalaus tainnut jäädä kesken. Rappua ei ole pyyhitty kostealla 1.7. jälkeen eikä ylipäätään edes imuroida 1 x viikossa. Saunan pesuhuonetta ja pesutupaa ei siivota asiallisesti, roskikset haisee viikkotolkulla ja roskat on roskisten ulkopuolella kun ne on jo lähtökohtaisesti liian pienet ja tyhjennetään liian harvoin. Sauna ei ole toiminut 6 viikkoon niinkuin pitäisi eli välilä lämpenee ja välillä ei. Pesulaa voi varata apin kautta kahdeksi tunniksi ja siellä on 3 pesukonetta, kuivaus rumpu ja kuivauskaappi ja 2 kuivaushuonetta mutta tosiaan sen 2t jälkeen et pääse hyödyntämään mitään noista joten valtava kuivausarsenaali on hyvin vähällä käytöllä ja yleensä viet märät pyykit himaan koska edes kuivausrummussa ne ei kuivu vuoron aikana. Olen lähettänyt isännöitsijälle ja huoltoon viestiä monista näistä ongelmista. Ei niitä kiinnosta. Kaiken kruunaa se, että olen tässä asuessa tajunnut, että ta:lla kukaan ei välitä millaisia asuntoja niille rakennetaan tai ylipäätään mitään asukkaista ja asumisviihtyvyydestä tai ongelmista. En ole tällaiseen isännöintiin törmännyt vielä koskaan. Tuli kova ikävä lumoa ja sen ihanaa espoon tiimiä. Itse muutan helvettiin täältä heti, kun löydän uuden asunnon. En koskaan enää muuta ta:n asuntoon. Ensimmäinen kerta jää viimeiseksi. Roskikset muuten tyhjennettiin tänään, koska pihalla ta:n sepänkallion markkinointitapahtuma.
varoitus sepänkallion ta/jatke asunnoista
4
64
Vastaukset
- Anonyymi
Kaakelisaumojen leveys vaihtelee 2mm-5mm sillä ilmeisesti ketään ei kiinnostanut käyttää sitä lankaa apuna. Suihkuverho ei liu'u kiskolla eikä tällekään pysty tekemään mitään koska kisko seinässä kiinni molemmista päistä. Kaakeleissa myös kämmenten ja sormien jälkiä, mitkä nekään ei lähde pyyhkimällä. Yhdessä seinäkaakelissa aina vähintään kaksi räpylänjälkeä. Tulleet ilmeisesti kun kaakelia painettu seinään.
- Anonyymi
Olisi kiva nähdä kuvia.
- AnonyymiUUSI
TAn isännöinti on todella huonoa, myös asumisoikeusasunnoissa. Asujia ei kunnella missään yhteydessä, eikä ratkaisuja ongelmiin olla valmiita etsimään.
- AnonyymiUUSI
Minä ainakin kannatan tässä sekavassa riidassa sitä TA Isännöintitoimistoa. Ne ainakin selkeästi tietävät ja osaavat, kuinka tehdään kappalejaot teksteihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611541IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597886Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut882758Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?972217Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1462104Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61611- 1101251
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin521064Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26898MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782