varoitus sepänkallion ta/jatke asunnoista

Anonyymi-ap

Haluan varoittaa niitä piruparkoja, jotka harkitsevat ta:n ja jatkeen sepänkallioon mankkaalle rakentamiin taloihin muuttamista. Älkää olko niin tyhmiä, kun itse olin. Luulin, että ta on vuokranantaja muiden joukossa mutta itseasiassa heka, sato, avara ja lumo ovat parempia. Mikään edellämainituista ei hyväksyisi tällaista rakentamisen jälkeä. Luulin myös, että jatke rakentaa suunnilleen samalla huolellisuudella kuin mihin olen aiemmissa uudiskohteissa tottunut. Ei rakenna. En uskoisi, että tällaista rakentamista olisikaan, jos en olisi itse muuttanut tähän kämppään, asunut täällä ja nähnyt omin silmin. Tämä kokemus on ollut melkoinen pettymys ja olisin palannut takaisin edelliseen kämppääni jo muuttoviikonloppuna, jos en olisi irtisanonut vuokrasopimusta.
Ensinnäkin kämppää ei oltu rakentamisen jäljiltä siivottu vaan hirveät rakennuspölyt oli kaikkialla. Seinissä on kolmessa kohtaa halkeama, halkeamat löytyy myös ikkunakarmeista ja oven karmista. Kaikki oven vetimet näyttää valmiiksi jo hyvin käytetyiltä, lika ei lähde pyyhkimälläkään pois. Ylipäätään rakentajat ovat selvästi ajatelleet, että täällä saa liata kaikkia paikkoja ja kiinteitä kalusteita niin paljon kuin sielu sietää. Tahroja, mitkä ei lähde pois löytyy useita kymmeniä kaikilta mahdollisilta pinnoilta ja kalusteista. Selvästi ei ole ajateltu yhtään miten siistinä kaapin osat, uunit, lavuaarit, seinät, listat, vetimet, valokatkaisimet, ikkunat tai ylipäätään mikään kämppään päätyy. Ikkunat ja ikkunoiden metallikourut ja karmit sekä parvekkeen lasien metallikourut ovat karmeassa moskassa. Lasit ovat todella likaiset ja osassa on betonihippusia, jotka ei pyyhkimällä/pesemällä lähde pois. Seinissä on lattialistojen asennuksesta tulleita 20cm pitkiä jälkiä n. 50cm välein. Sähkökaapin ovea ei saa kiinni, keittiökaapin laatikoston ovet on miten sattuu ja laatikoston seinä on vinossa. Keittiökaappien alalevyksi on laitettu kapeammat hyllylevyt, joten kaapin alle jää 2cm rako. Kaapeissa ei ole vetimiä. Osassa on voimaa vaativa systeemi, missä pitää painaa että ovi aukeaa mutta tosiaan vain kolmessa kaapissa koska tuon raon takia sitä ei ole voinut asentaa muihin. Kaikissa kaapeissa on ovissa liimavalumia koska rakennuttaja on itse tehnyt kaapinovet. Nekään eivät lähde pyyhkimällä pois. Tiskikoneelle varattu aukko on pari senttiä liian pieni, lattia nitisee joka askeleella. Kaakelit oli halki, saumausaine puuttui osasta vessan saumoja, saumauksissa on ilmakuplista johtuvia reikiä, suihkuhana on vinossa ja vuotaa seinän sisään. Rapussa on seinässä reikä listan kohdalla ja seinän maalaus tainnut jäädä kesken. Rappua ei ole pyyhitty kostealla 1.7. jälkeen eikä ylipäätään edes imuroida 1 x viikossa. Saunan pesuhuonetta ja pesutupaa ei siivota asiallisesti, roskikset haisee viikkotolkulla ja roskat on roskisten ulkopuolella kun ne on jo lähtökohtaisesti liian pienet ja tyhjennetään liian harvoin. Sauna ei ole toiminut 6 viikkoon niinkuin pitäisi eli välilä lämpenee ja välillä ei. Pesulaa voi varata apin kautta kahdeksi tunniksi ja siellä on 3 pesukonetta, kuivaus rumpu ja kuivauskaappi ja 2 kuivaushuonetta mutta tosiaan sen 2t jälkeen et pääse hyödyntämään mitään noista joten valtava kuivausarsenaali on hyvin vähällä käytöllä ja yleensä viet märät pyykit himaan koska edes kuivausrummussa ne ei kuivu vuoron aikana. Olen lähettänyt isännöitsijälle ja huoltoon viestiä monista näistä ongelmista. Ei niitä kiinnosta. Kaiken kruunaa se, että olen tässä asuessa tajunnut, että ta:lla kukaan ei välitä millaisia asuntoja niille rakennetaan tai ylipäätään mitään asukkaista ja asumisviihtyvyydestä tai ongelmista. En ole tällaiseen isännöintiin törmännyt vielä koskaan. Tuli kova ikävä lumoa ja sen ihanaa espoon tiimiä. Itse muutan helvettiin täältä heti, kun löydän uuden asunnon. En koskaan enää muuta ta:n asuntoon. Ensimmäinen kerta jää viimeiseksi. Roskikset muuten tyhjennettiin tänään, koska pihalla ta:n sepänkallion markkinointitapahtuma.

5

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaakelisaumojen leveys vaihtelee 2mm-5mm sillä ilmeisesti ketään ei kiinnostanut käyttää sitä lankaa apuna. Suihkuverho ei liu'u kiskolla eikä tällekään pysty tekemään mitään koska kisko seinässä kiinni molemmista päistä. Kaakeleissa myös kämmenten ja sormien jälkiä, mitkä nekään ei lähde pyyhkimällä. Yhdessä seinäkaakelissa aina vähintään kaksi räpylänjälkeä. Tulleet ilmeisesti kun kaakelia painettu seinään.

• Anonyymi

Olisi kiva nähdä kuvia.

• Anonyymi

TAn isännöinti on todella huonoa, myös asumisoikeusasunnoissa. Asujia ei kunnella missään yhteydessä, eikä ratkaisuja ongelmiin olla valmiita etsimään.

• Anonyymi

Minä ainakin kannatan tässä sekavassa riidassa sitä TA Isännöintitoimistoa. Ne ainakin selkeästi tietävät ja osaavat, kuinka tehdään kappalejaot teksteihin.

• Anonyymi

Ilmanvaihto ei ole myöskään toiminut koko 2kk aikana. Alipaine on 6 kertainen siihen verrattuna mitä sen pitäisi olla. Ikkunat viheltää, pyykit ei kuivu, ilmanlaatu sisällä todella huono. Olen siitäkin ilmoittanut ensimmäisen kerran heinäkuun alussa, yhteensä 4-5 kertaa, myös sähköpostitse isännöitsijälle. Mitään ei tapahdu. Viimeksi kun kävin taas saunassa niin lattiat on karvoja ja kurajälkiä täynnä vaikka siivooja oli käynyt päivällä siivoassa tilat. Tai olisi siis pitänyt käydä. Edelleenkään rappua ei ole kertaakaan pyyhitty kostealla ja isännöitsijän mielestä ei tarvitsekaan koska hänestä rappu ja sauna siisti. Kiva käydä saunassa mitä ei ilmeisesti kukaan säännöllisesti siivoa niinkuin pitäisi. Jopa hekan talot ja saunat siivotaan asiallisesti. Alan ymmärtämään miksi ta:n sepänkallion kohde on tällainen shithole kun kukaan ei välitä yhtään mistään mitään. Kaakelisaumat näyttää kohteessa siltä että jos kosteat tilat ei ole homeessa vuoden sisään niin color me suprised. Jokatapauksessa löysin jo uuden asunnon lumolta jonne muutan. Vuokranhyvityspyyntöön isännöitsijä ei myöskään vastannut mitään joten pistän kuluttajalautakunnan kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      212
      5004
    2. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      37
      3382
    3. 35
      2908
    4. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      141
      2783
    5. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2438
    6. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      68
      2267
    7. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      2148
    8. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      31
      1810
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1762
    10. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      82
      1435
    Aihe