Luterilaisuus = Teeskentelijöiden lahko

Anonyymi-ap

Mitä mieltä täällä ollaan siitä Luterilaisen Kirkon politiikasta, että ihmisille tarjotaan kirkollisia palveluita täysin heidän uskomuksistaan riippumatta. Raha kelpaa!

En tässä tarkoita, että Kirkon tulisi alkaa potkia ihmisiä ulos kirkosta. On ihan hyvä, että jokainen ateistikin saa ostaa kirkon palveluita ihan vaan jäsenmaksuja maksamalla.

Mutta pitäisikö Kirkon alkaa enemmän puhuttelemaan ihmisiä - siis ihan oikeasti. Papit kyllä puhuvat Totuudesta, mutta tämä tuntuu irvikuvalta sen rinnalla, että samaan aikaan papit tietävät, että suuri osa paikalla olijoista vain teeskentelee olevansa kristitty. Eikö kirkolta voisi odottaa, että he sanoisivat rehdisti: Jos ette usko Jeesukseen, niin lopettakaa sen uskontunnustuksen raiskaaminen, olkaa itsellenne rehellisiä! Voitte olla täällä mukana jäsenmaksut maksamalla, mutta toivomme kaikilta kunnioitusta niitä kohtaan, jotka oikeasti uskovat uskontunnustuksen sisällön. Sitä ei tule lausua turhaan kuin jotain mitääntarkoittamatonta runoa!

106

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pyydät siis kunnioitusta mutta nimittelet toisia. Naurettavaa touhua.

• Anonyymi

Jumalaa ja Hänen sanaansa tulisi kunnioittaa ensisijassa,
        eikä kirkossa pitäisi harjoittaa uskonnollisuutta, vaan uskoa.
        Teeskentelemällä ei pelastu, vaan sydämen uskolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, Roomalaiskirje, luku 7 - pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Mitään muuta pelastumista ei uskonnossa ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, Roomalaiskirje, luku 7 - pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Mitään muuta pelastumista ei uskonnossa ole.

Lisäystä - sinunko mielestä tämä on Jumalan sanaa Raamatusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - sinunko mielestä tämä on Jumalan sanaa Raamatusta?

Kuten olen tästä juutalaisten helvetin opista sanonut, on Luojalle kiitos ja onni, ettei Paavali vielä keksinyt teille ehtona, että on paljain käsin revittävä kuolevan henkilön sydän rinnasta irti, tai tai muuten ei pelastu. Se on ainoa karmeus, mikä Paavalin opista puuttuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten olen tästä juutalaisten helvetin opista sanonut, on Luojalle kiitos ja onni, ettei Paavali vielä keksinyt teille ehtona, että on paljain käsin revittävä kuolevan henkilön sydän rinnasta irti, tai tai muuten ei pelastu. Se on ainoa karmeus, mikä Paavalin opista puuttuu

Siis tästä Pyhästä uskonnosta, joka on vuosisadat tähän päivään tuotu polttamalla ihmisiä elävältä, kidutettu inkvisiitiolla ja katkomalla giljotiinilla päitä.

Nyt on saatu geenit muokattua siihen malliin - ja aivotoiminta - että pahuus on jo luonnollinen pyhyystila ihmisten aivoissa.

Nyt sitten pitää vain toivoa, että Raamatussa se tarina hyvästä Luojajumalasta olikin lähinnä vitsi ja ilmestyskirjakin vain Putinin sotapropagandaa, ettei lennä pallo teidän uskoillanne - ja aivotoiminnalla - taivaan tuuliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tästä Pyhästä uskonnosta, joka on vuosisadat tähän päivään tuotu polttamalla ihmisiä elävältä, kidutettu inkvisiitiolla ja katkomalla giljotiinilla päitä.

Nyt on saatu geenit muokattua siihen malliin - ja aivotoiminta - että pahuus on jo luonnollinen pyhyystila ihmisten aivoissa.

Nyt sitten pitää vain toivoa, että Raamatussa se tarina hyvästä Luojajumalasta olikin lähinnä vitsi ja ilmestyskirjakin vain Putinin sotapropagandaa, ettei lennä pallo teidän uskoillanne - ja aivotoiminnalla - taivaan tuuliin.

Jotenkin pahaa pelkään - ketju Trump ja kristinusko - Trump on oivaltanut kristinuskon pahuuden juurisyyn, ja haluaa varmasti messiaaksi Jeesuksen uudella tulemisella, joka tuhoaa pahuuden. Teidät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin pahaa pelkään - ketju Trump ja kristinusko - Trump on oivaltanut kristinuskon pahuuden juurisyyn, ja haluaa varmasti messiaaksi Jeesuksen uudella tulemisella, joka tuhoaa pahuuden. Teidät.

Kysykää vaikka Stubbilta - se tietää.

• Anonyymi
        UUSI

"Pyydät siis kunnioitusta mutta nimittelet toisia. Naurettavaa touhua."

Osuiko kipeään paikkaan? Olet ilmeisesti yksi heistä?

Mutta kerro ihmeessä oma perustelusi. Lausutko uskontunnustuksen, vaikka et siihen usko? Eikö se tunnu edes vähän epärehelliseltä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Pyydät siis kunnioitusta mutta nimittelet toisia. Naurettavaa touhua."

Osuiko kipeään paikkaan? Olet ilmeisesti yksi heistä?

Mutta kerro ihmeessä oma perustelusi. Lausutko uskontunnustuksen, vaikka et siihen usko? Eikö se tunnu edes vähän epärehelliseltä?

Miten sinä itse uskot uskontunnustukseen? Elätkö kaikessa elämässäsi Raamatussa kerrotulla tavalla Jumalan tahdon mukaisesti ollaksesi kelvollinen arvostelemaan toisten ihmisten uskoa?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu.. Itse aikoinaan erosin kirkosta, sillä olin avioliittoon vihitty ja lapset kastettu. Siinäpä se. Olin silti kristitty.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sepä,sepä mutta sinä teeskentelet heti aloituksessa olevasi paljon parempi kuin muut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä itse uskot uskontunnustukseen? Elätkö kaikessa elämässäsi Raamatussa kerrotulla tavalla Jumalan tahdon mukaisesti ollaksesi kelvollinen arvostelemaan toisten ihmisten uskoa?

Miksi edelleen kysyt tuhannetta kertaa tätä samaa kun olet saanut jo 999 vastausta!?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Elätkö kaikessa elämässäsi Raamatussa kerrotulla tavalla Jumalan tahdon mukaisesti ollaksesi kelvollinen arvostelemaan toisten ihmisten uskoa?"

Ei tässä kukaan ole toisten uskoa arvostellut. Arvostelen vain sitä, että sanotaan ääneen tunnustuksia, mihin ei itse uskota tippaakaan.

Kai sitä voi ihmisiltä rehellisyyttä vaatia väärien valojen sijaan? Jos uskoo eri tavalla, niin olkoon mukana ja jättäköön väärät valat väliin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillisten kauheudet joo tosin giljotiini tais olla Ranskan vallankumouksellisten keksintö

• Anonyymi

Muuttuuko saatananpalvonta kristinuskona joksikin muuksi, jossakin toisessa kristinuskon lajissa tai lahkossa, kun kristinuskon perusta on kuoliaaksi kidutetun Jeesuksen palvontana kirottuna tosi Jumalana uhrina?

• Anonyymi

Välähtääkö koakaan mielessä, että miksiköhän uskonto on niin karmeaa, että se perustuu äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettuun ihmiseen? Näettekö te siinä jotakin hyvää ja pyhää?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Välähtääkö koakaan mielessä, että miksiköhän uskonto on niin karmeaa, että se perustuu äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettuun ihmiseen? Näettekö te siinä jotakin hyvää ja pyhää?

Kyllä, sinäkin kidutat Jumalan Poikaa, vaikka Hän on rakastanut sinuakin antamalla henkensä sinunkin syntien tähden!

• Anonyymi

"Jos ei usko JEESUKSEEN..."

Jumalauta, piti USKOA JEESUSTA, kun tämä sanoi juutalaisten jumalaa SAATANAKSI JA KAIKEN VALHEEN ISÄKSI .

Oikein hyvää matkaa.

• Anonyymi

Lisäystä - mistä näitä hulluja riittää?!

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä, epäjumalat ovat saatanasta, kuten Jeesus sanoo!

• Anonyymi
      UUSI

Samaa mieltä!

• Anonyymi
      UUSI

Luterilainen kirkko on täynnä noita tolkkuja ja mummomuoreja.

• Anonyymi
        UUSI

Näin on - pesemässä mustaa valkoiseksi - kuten hilpeä ilmestyskirja kohta heistä kertookin VALKAISEVAT VAATTEENSA karitsan VERELLÄ.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on - pesemässä mustaa valkoiseksi - kuten hilpeä ilmestyskirja kohta heistä kertookin VALKAISEVAT VAATTEENSA karitsan VERELLÄ.

Valkaisevat vaatteensa eli saavat synnit anteeksi, totta.

• Anonyymi
      UUSI

Varsinkin naispappien puhetapa todistaa että kaikki puhe on vain näyteltyä sillä heillä on tapana puhuessaan sulkea suu tiukasti aina lauseen lopussa. Tämä näyttää hassulta ja mikä pahinta niin kaikki naispappien puhe on näyteltyä teeskentelyä opittuine manoovereineen,

• Anonyymi
        UUSI

Mitä muuta kristinuskon oppiin perustuva puhe, joka on saatananpalvontaa, voi olla kuin teeskentelyä. Olisi ihme, jos se ei edes naispapeilta paistaisi läpi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä muuta kristinuskon oppiin perustuva puhe, joka on saatananpalvontaa, voi olla kuin teeskentelyä. Olisi ihme, jos se ei edes naispapeilta paistaisi läpi

Ennen vanhaan joku kovaan ääneen molisevä lutherukko varmasti pystyi Perkeleestä saarnaamaan ihan aidon kuulosesti.

• Anonyymi
        UUSI

Ainahan voit jättää vihaamiesi naispappien puheet kuuntelematta ja pysytellä herätysliikkeesi miehisyyttä rakastavissa ja palvovissa tilaisuuksissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ainahan voit jättää vihaamiesi naispappien puheet kuuntelematta ja pysytellä herätysliikkeesi miehisyyttä rakastavissa ja palvovissa tilaisuuksissa.

Mutta silti naispappien kursseilla opetettu puhetapa manoovereineen jää vaikuttamaan tuomalla esiin että puhe on vain näytelty performanssi.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta silti naispappien kursseilla opetettu puhetapa manoovereineen jää vaikuttamaan tuomalla esiin että puhe on vain näytelty performanssi.

Viimeksi miespappi puhui jokseenkin epäselvästi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, siitä ei kuitenkaan kristinuskon perussanoma kirotulla tosi Jumalalla ja juutalaisuuden Baal-jumalla muuksi muutu, vaikka löytyisi minkälaisia - Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan sanoin - valheprofeettoja saarnaamaan, kun 'siitä minun kansani niin tykkää', ja toteaa, mutta mitä te teette sitten, kun tästä tulee loppu?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, siitä ei kuitenkaan kristinuskon perussanoma kirotulla tosi Jumalalla ja juutalaisuuden Baal-jumalla muuksi muutu, vaikka löytyisi minkälaisia - Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan sanoin - valheprofeettoja saarnaamaan, kun 'siitä minun kansani niin tykkää', ja toteaa, mutta mitä te teette sitten, kun tästä tulee loppu?

Se minuakin kiinnostaisi- mitä te sitten teette?!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Henkilökohtaisista vaikuttimistasi johtuen siis arvioit toisen ihmisen uskon olevan vain näyteltyä performanssia ja silti käyt kuulemassa heitä voidaksesi arvostella heitä "viisaudellasi"?
        Oletko tarkistanut, ettet vain nyt kerro tyypistä jonka näet kauneuspeilistäsi?

• Anonyymi
        UUSI

No yhtä lailla karismaatikoilla on tätä teeskentelyä. Saarnaaja Patrik Tiainen sanoi, että se hänen kestohymynsä syntyi painamalla kieltä kitalakea vasten.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näin olen aina tehnytkin.

• Anonyymi
      UUSI

ArtoTTT

Luterilaisessa kirkossa ei-uskovia "jumalattomia" pitää kohdella kuin he olisivat uskovaisia.

• UUSI

Mistä sinä tuon tiedät kun et edes kirkossa käy.

• UUSI

On toisaalta hyvä, että et kirkossa käykään sillä sinne ei pahanilmanlintuja kaivata eikä se sopisi sinulle muutenkaan kun kaikki ovat siellä ihan samanarvoisia . Teikäläisethän ammentaa voimaan jostain pohjattomasta negaatioiden kaivosta johon kuulu juuri toisten halveksunta, ihmisten arvostelu/pisteytys ja oman erinomaisuuden korostaminen.

• Anonyymi
        UUSI

Kuinkahan moni kirkossa ollut tunnustaa kirkon ovella olevansa Jeesuksessa elävä persoona?

• Anonyymi
        UUSI
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

On toisaalta hyvä, että et kirkossa käykään sillä sinne ei pahanilmanlintuja kaivata eikä se sopisi sinulle muutenkaan kun kaikki ovat siellä ihan samanarvoisia . Teikäläisethän ammentaa voimaan jostain pohjattomasta negaatioiden kaivosta johon kuulu juuri toisten halveksunta, ihmisten arvostelu/pisteytys ja oman erinomaisuuden korostaminen.

"On toisaalta hyvä, että"

Kyllä kirkossa Jeesukseen uskova ja Jeesuksessa elävä saa käydä?

• Anonyymi
        UUSI

".... ihmisten arvostelu/pisteytys ja oman erinomaisuuden korostaminen."

Tähän Jeesus on meidät kutsunut arvioimaan kuka elää totuudessa ja kuka valheessa että osaamme suunnata juuri sitä evankeliumia mitä toinen tarvitsee. Ja tottakai korostamme erinomaisuuttamme sillä asuuhan sentäs maailmankaikkeuden Kuningas meissä. Älä nyt sentään Jeesusta halveeraa.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan moni kirkossa ollut tunnustaa kirkon ovella olevansa Jeesuksessa elävä persoona?

Suurin osa. Päälle 75- vuotiaat käyvät kirkossa, ja ovat takuulla Jeesuksessa eläviä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

".... ihmisten arvostelu/pisteytys ja oman erinomaisuuden korostaminen."

Tähän Jeesus on meidät kutsunut arvioimaan kuka elää totuudessa ja kuka valheessa että osaamme suunnata juuri sitä evankeliumia mitä toinen tarvitsee. Ja tottakai korostamme erinomaisuuttamme sillä asuuhan sentäs maailmankaikkeuden Kuningas meissä. Älä nyt sentään Jeesusta halveeraa.

Pohjaton itserakkauskin muuttuu siis hyveeksi teissä. Siinäpä oikein valiojoukko.

• Anonyymi
        UUSI

Pohjaton itserakkauskin muuttuu siis hyveeksi teissä. Siinäpä oikein valiojoukko.

Rahasta lähimmäistä kuin itseäsi, käskee Raamattu.
        Mitä enemmän rakastaa itseään, sitä enemmän rakastat lähimmäistäsi.

• Anonyymi
        UUSI

Mistä sinä tuon tiedät kun et edes kirkossa käy.

Mistä sinä kenenkin käymiset muka tiedät?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä kenenkin käymiset muka tiedät?

Arto on tehnyt ihan itse varsin selväksi ettei kirkossa käy.

• UUSI

Hän oli se, joka peräänkuulutti organisaatiota, joka estäisi homojen avioliitot.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tuo sataprosenttisesti varmaa?

• Anonyymi
        UUSI
        torre3 kirjoitti:

Onko tuo sataprosenttisesti varmaa?

Miksei olisi?

• Anonyymi
        UUSI

Ei minulle ainakaan. Varmaan käy kun uskovaiset papit toimittaa jumiksen.

• Anonyymi
        UUSI
        torre3 kirjoitti:

Hän oli se, joka peräänkuulutti organisaatiota, joka estäisi homojen avioliitot.

Sinä ja sinun ikuinen peräsi. 😂

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei olisi?

Ihmisten mielet ovat mahdollisimman erilaisia.

• Anonyymi
        UUSI
        torre3 kirjoitti:

Ihmisten mielet ovat mahdollisimman erilaisia.

Mltä sitten?

• Anonyymi
        UUSI

Kirkossa käynti ei tee kenestäkään uskovaista. Torrekin käy kirkossa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkossa käynti ei tee kenestäkään uskovaista. Torrekin käy kirkossa.

Ja usko kristinuskossa on pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, ja pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia.

• Anonyymi
        UUSI

Mihin mielestäsi sitten kristinusko perustuu?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja usko kristinuskossa on pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, ja pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia.

Olet täysin harhassa. Kuka sinut on eksyttänyt?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet täysin harhassa. Kuka sinut on eksyttänyt?

Ei minua, mutta Paavali kristityt kuvittelemaan, että tämä on jokin HYVE, kuten nimimerkki Tolkun.ihminen antaa ymmärtää - todellisuudessa tämä on kristinuskon perusoppi:

Paavali Roomalaiskirje, 7. luku:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä VIHAAN, sitä minä teen ... sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä PAHAA, mitä en tahdo, minä teen.

7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? KIITOS JUMALALLE, JEESUKSEN KRISTUKSEN, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7

Ja tässä uskovaiset käyttävät Jeesuksen nimeä hyväkseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minua, mutta Paavali kristityt kuvittelemaan, että tämä on jokin HYVE, kuten nimimerkki Tolkun.ihminen antaa ymmärtää - todellisuudessa tämä on kristinuskon perusoppi:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä VIHAAN, sitä minä teen ... sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä PAHAA, mitä en tahdo, minä teen.

7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? KIITOS JUMALALLE, JEESUKSEN KRISTUKSEN, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Mitä mieltä, Tolkun.ihminen, olet tästä teidän jatkuvasta Jeesuksen nimen hyväksikäytöstä pahuuteen? Onko se mielestäsi oikein?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tätä oppia Raamatusta tällä hetkellä palvoo Jeesuksen nimeen 2,4 MILJARDIA kristittyä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet todella harhainen! Et ymmärrä yhtään mltään lukemastasi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tätä oppia Raamatusta tällä hetkellä palvoo Jeesuksen nimeen 2,4 MILJARDIA kristittyä.

Ja kantelevat kulkueissaan etiikkaa ja moraalia opettaneen Jeesuksen pahoinpideltyä ja häväistyä ruumista - kun hän on juutalaisten toimesta nauloilla hakattuna ristiin - ympäri katuja, ja se on kirkossa "Pyhän" uskonnon tunnuksena.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kantelevat kulkueissaan etiikkaa ja moraalia opettaneen Jeesuksen pahoinpideltyä ja häväistyä ruumista - kun hän on juutalaisten toimesta nauloilla hakattuna ristiin - ympäri katuja, ja se on kirkossa "Pyhän" uskonnon tunnuksena.

Ja teidän mielestä tämä on ihan OK? Niinkö?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pysytään nyt vain luterilaisuudessa, kun se on palstan aihe.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä palautus asiaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet todella harhainen! Et ymmärrä yhtään mltään lukemastasi.

Kokeilepa suomentaa uskovaisen kielelle, että mitä siinä lukee, kiitän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeilepa suomentaa uskovaisen kielelle, että mitä siinä lukee, kiitän.

Miten teidän kielelle kääntyy pelastus, tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kun palvoo Jeesusta Kristus nimeen kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pysytään vaan, sama perusoppi kuin koko kristinuskossa, mutta Luther paljasti sen verran enemmän, että sanoo kasteella aseetettavan Perkeleen ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pysytään vaan, sama perusoppi kuin koko kristinuskossa, mutta Luther paljasti sen verran enemmän, että sanoo kasteella aseetettavan Perkeleen ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

Auttoiko teidän valheisiinne luterilaisuutena?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten teidän kielelle kääntyy pelastus, tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kun palvoo Jeesusta Kristus nimeen kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana?

Odotan edelleen, että miten kuuluu Paavalin oppi 'oikein luettuna' uskovaisten kielellä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

"Nykyluterilaisuudessa" lähimmäisen rakastaminen on käännetty itsensä ja omien himojensa rakastamiseksi ja toteuttamiseksi, lähimmäisen kustannuksella tietenkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

"Nykyluterilaisuudessa" lähimmäisen rakastaminen on käännetty itsensä ja omien himojensa rakastamiseksi ja toteuttamiseksi, lähimmäisen kustannuksella tietenkin.

Niin, mielestäsi kristinuskon perusoppi ei perustu "omien himojen rakastamiseen ja toteuttamiseen", jos itse opin luonut Paavali sanoo, että kun palvot Jeesusta kiroukseksi kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna tosi Jumalana, pelastut tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaat ja palvelemaan lihalla synnin lakia - siis niitä himoja? NIINKÖ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, mielestäsi kristinuskon perusoppi ei perustu "omien himojen rakastamiseen ja toteuttamiseen", jos itse opin luonut Paavali sanoo, että kun palvot Jeesusta kiroukseksi kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna tosi Jumalana, pelastut tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaat ja palvelemaan lihalla synnin lakia - siis niitä himoja? NIINKÖ?

Lopeta jo, jahvekultti!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä edeltä nyt näette, että miksi Jeesus Raamatusta sanoo heitä(kin) kyykäärmeen sikiöksi, ja kysyy, että luuletteko te todella pääsevänne helvetin tuomiotanne pakoon?

Jeesus sanoo juutalaisten jumaluutta Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi - ja helvetti raamatusta on tämän Baal-jumalan tulivuoren kuuma sisus, mihin tulenjumalan luo kirkko vielä hartaat uskovaiset siunaakin.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on hyvä esimerkki..Alle 30 prosenttia uskoo Jeesukseen.

• Anonyymi
        UUSI
        torre3 kirjoitti:

”Pieni on se lauma joka pelastuu” Jeesus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä edeltä nyt näette, että miksi Jeesus Raamatusta sanoo heitä(kin) kyykäärmeen sikiöksi, ja kysyy, että luuletteko te todella pääsevänne helvetin tuomiotanne pakoon?

Jeesus sanoo juutalaisten jumaluutta Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi - ja helvetti raamatusta on tämän Baal-jumalan tulivuoren kuuma sisus, mihin tulenjumalan luo kirkko vielä hartaat uskovaiset siunaakin.

Jeesus puhui kirjanoppineita ja fatisruksista. Eli nykyisistä piispoista ja papeista.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Sinä ja sinun himosi. Mistään muusta et osaakaan juttua vääntää. Mikä vain oikeastaan tarkoittaa sitä , että itseasiassa sinulla on heittämällä palstan likaisin mielikuvitus.

• UUSI

Sinä ja sinun himosi. Mistään muusta et osaakaan juttua vääntää. Mikä vain oikeastaan tarkoittaa sitä , että itseasiassa sinulla on heittämällä palstan likaisin mielikuvitus.

Minulle on jäänyt epäselväksi, mistä sinä sitä juttua haluaisit vääntää. En ole huomannut sinun vääntävän sitä kuin muista kirjoittajista ja uskovista - negatiivisesti.

• UUSI
        IhmeKuudennenPäivän kirjoitti:

Minulle on jäänyt epäselväksi, mistä sinä sitä juttua haluaisit vääntää. En ole huomannut sinun vääntävän sitä kuin muista kirjoittajista ja uskovista - negatiivisesti.

Niinkö :d mutta minulla ei ole tapana tehdä sentään itkuketjua muista kirjoittajista.

• Anonyymi
        UUSI

Niinkö :d mutta minulla ei ole tapana tehdä sentään itkuketjua muista kirjoittajista.

Ota vastuu omista kirjoituksistasi, äläkä taas syytä toisia.
        Keskityisit keskustelemaan palstan aiheesta ilman hyökkäävää asennetta. Saattaisit saada jotain hyvääkin aikaan.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ota vastuu omista kirjoituksistasi, äläkä taas syytä toisia.
        Keskityisit keskustelemaan palstan aiheesta ilman hyökkäävää asennetta. Saattaisit saada jotain hyvääkin aikaan.

Sinusta ei ole ojentamaan yhtään ketään melkein yhtä tyhmä on aloittaja joka hakee ilmeisesti "kirkkolaisilta" jotain kunnioitusta viitaryhmälleen joka arvatenkin aitouskova niin ruudinkeksijän tavoin ottaa ja haukkuu ensin kirkkolaiset :d No tuollaiset "kirjelmät" harvoin ovat sukseita ja sitä voi pitää aina universaalina juttuna.

• Anonyymi
        UUSI

Sinusta ei ole ojentamaan yhtään ketään melkein yhtä tyhmä on aloittaja joka hakee ilmeisesti "kirkkolaisilta" jotain kunnioitusta viitaryhmälleen joka arvatenkin aitouskova niin ruudinkeksijän tavoin ottaa ja haukkuu ensin kirkkolaiset :d No tuollaiset "kirjelmät" harvoin ovat sukseita ja sitä voi pitää aina universaalina juttuna.

Jatkat samaa linjaasi. Revi sinä - minä yritän muiden kanssa rakentaa,

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, onko aloitus sinun. No kerropa mitä yritit tuolla rakentaa.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaan yrität. Hän on tosiaan täällä repimässä.

• Anonyymi
        UUSI
        torre3 kirjoitti:

Ja ei yhtäkään, joka olisi uskonut Jeesusta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu vain itsestäsi!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi Luoja - pelastus on pelastua tekemään sitä pahaa mitä vaikka vihaa - kaikki uskovaiset pelastuvat Jeesuksen nimeen, harvat olivat ne, jotka löysivät sen ahtaan portin, joka vei takaisin paratiisiin.

PELASTUS ON KOPIOITUNA RAAMATUSTA EDELLÄ.

Ja kukaan teistä ei osaa lukea?!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oli esimerkki siitä kaikki kristityn statuksella ei ollut usko Jeesukseen.

torre3

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Heitä oli 12 se piskuinen lauma

torre3

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Enpä ole huomannut, vaikka olen käynyt kirkoissa säännöllisin väliajoin.

• Anonyymi
        UUSI
        IhmeKuudennenPäivän kirjoitti:

Turhaan yrität. Hän on tosiaan täällä repimässä.

Aitolainen siinä taas eräällä monista nikeistään länkyttämässä ja leikkimässä fiksua vaikka todennäköisesti vastailee itselleen😂

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"On toisaalta hyvä, että"

Kyllä kirkossa Jeesukseen uskova ja Jeesuksessa elävä saa käydä?

Tottakai, mutta ei sieltä mitään sielunravintoa saa nykyään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit aivan oikein, mitä Raamattu sanoo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein, ei tämä perkele omiansa kiusaa vaan Jumalanlapsia!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein!

• Anonyymi
      UUSI

Palsta näyttää olevan täynnä ihmisiä, joiden mielestä väärät valat ovat ihan hyvä juttu.

Teeskentely ja sen hyväksyminen on selvästikin osa luterilaisuutta.

Pappi: "Tunnustakaamme yhteinen uskomme!"

Perus luterilainen muiden mukana:
      "Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan!"
      (mieheni ei usko, mutta kiva, että hän lurautti vieressä valheen hienosti, jotta ei erotuta porukasta)
      "ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta,"
      (En usko, että syntyi mistään neitsyestä, mutta oli varmaan hieno ihminen.. Jonkinlaiseen Jumalaan, minä silti uskon, vaikken nyt sentään mihinkään neitsyt-äiteihin...)

jne...

• Anonyymi
        UUSI

Luterilaisuus on kristinuskoa, joka on saatananpalvontaa.

• Anonyymi
        UUSI

Jos olisit lukenut Raamatun, niin tietäisit, että Pyhä henki tulee helvetistä, jolla saa uudestisyntymällä demonit kimppuunsa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olisit lukenut Raamatun, niin tietäisit, että Pyhä henki tulee helvetistä, jolla saa uudestisyntymällä demonit kimppuunsa.

Kertovat uskovaiset.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä perustuu Athanasioksen uskontunnustukseen - kolminaisuusoppiin, joka on kaikkien kristinuskon haarojenkin perusta - "astui alas helvettiin ... nousi... ylös ... istuu isän oikealla puolella".

Jos Jeesus Kristuksena, joka on tosi Jumala, olisi ylösnoussut, hän istuisikin silloin itsensä vieressä.

Tarkistakaapa vaikka.

Ja Raamatusta tämä löytyy Apostolien tekojen 19 luvusta. Pyhän hengen vuodatuksen piti olla Jeesuksen ylösnousemus, mutta Jeesuksen oppillaat eivät olleet koskaan edes - tapahtuma vuonna 53 - kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.

Ajankohta määrittyy Paavalin kertomien matkojen mukaan.

Raamattu ei ole uskon asia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä perustuu Athanasioksen uskontunnustukseen - kolminaisuusoppiin, joka on kaikkien kristinuskon haarojenkin perusta - "astui alas helvettiin ... nousi... ylös ... istuu isän oikealla puolella".

Jos Jeesus Kristuksena, joka on tosi Jumala, olisi ylösnoussut, hän istuisikin silloin itsensä vieressä.

Tarkistakaapa vaikka.

Ja Raamatusta tämä löytyy Apostolien tekojen 19 luvusta. Pyhän hengen vuodatuksen piti olla Jeesuksen ylösnousemus, mutta Jeesuksen oppillaat eivät olleet koskaan edes - tapahtuma vuonna 53 - kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.

Ajankohta määrittyy Paavalin kertomien matkojen mukaan.

Raamattu ei ole uskon asia.

Ja kävi niin, että tosi Jumala jäikin tarinan mukaan helvettiin Jeesuksen nimeen lunnaiksi (lukee Raamatussa) uskovaisten sieluista, jotka Paholainen varisti, kun sai uskovaiset palvomaan Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa kirottuna ja taivaassa istuukin juutalaisten Jahve-Baal-jumala Paha henki 'voiman oikealla puolella'.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kävi niin, että tosi Jumala jäikin tarinan mukaan helvettiin Jeesuksen nimeen lunnaiksi (lukee Raamatussa) uskovaisten sieluista, jotka Paholainen varisti, kun sai uskovaiset palvomaan Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa kirottuna ja taivaassa istuukin juutalaisten Jahve-Baal-jumala Paha henki 'voiman oikealla puolella'.

Mene muualle jauhaan 💩!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mene muualle jauhaan 💩!

En minä.jauha, vaan Raamattu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En minä.jauha, vaan Raamattu.

Paavalin kirje Timoteukselle:

"2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"

Lunnaat liittyy siihen, kun joku on otettu panttivangiksi ja pitää maksaa lunnaat, että saa panttivangin vapaaksi. Teidän pitäisi oikeasti ryhtyä keräämään noita lunnaita, että Jeesus saadaan vapaaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2347
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      91
      1478
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1238
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1120
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      939
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      842
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      841
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      830
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      18
      821
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      785
    Aihe