siirtomaihin vuosina 1940-41? Oliko Italia julistanut Iso-Britannialle sodan vaiko päinvastoin? Italiahan ei hyökännyt Ranskaan 1940.
Vastaukset 4
- Anonyymi
Italia julisti sodan Iso-Britanniaa ja Ranskaa vastaan 10.6.1940.
- Anonyymi
Miksi se niin teki?
- Anonyymi
Ranskalla ja Italialla oli ollut kiistaa juuri Provencen alueesta ja Mussolini havitteli ainakin Nizzan ja Merseillen liittämistä Italiaan. Il Duce'n väitetään sanoneen, että hän tarvitsi muutama sata kaatunutta voidakseen osallistua saaliinjakoon Ranskasta. Kuolleita italialaisia tuli sitten aika paljon enemmän eikä Johtajalla ollut pienintäkään aikomusta päästää akselikumppaniaan osille varsinkin kun italialaisten joukkojen valtaamat alueet jäivät mitättömän vähäisiksi eli sodanjulistus oli hutilaukaus - ja niitähän Mussolini ehti vielä tehdä runsaasti lisääkin .
- Anonyymi
Italia nimenomaan hyökkäsi Ranskaan 1940kesällä. Mussolinin tarkoitus oli perustaa uusi Rooman valtakunta ja valloittaa Välimeren ympärysalueet. Suunnitelman toteutus ei onnistunut missään suunnassa ja Saksa joutui sotimaan esim. Kreikassa italialaisten puolesta, kun Kreikan armeija ajoi italialaiset joukot maastaan.
Mussolinin suunnitelma on vähän tunnettu, koska sen toteutus oli niin surkeaa, ettei kukaan uskoisi sellaista suunnitelmaa olevan edes olemassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791339
- 851246
- 96987
- 48833
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40733Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44498Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7496