....tuo vuonna 2023 ensirekisteröityjen täyssähköautojen määrä tullaan tänä vuonna ylittämään reilusti:
Vuosi 2023 oli sähköautojen vahvan yleistymisen vuosi, koska komponenttipulasta kärsineet autonvalmistajat toimittivat vuonna 2023 tilauksia, jotka oli tehty jo lähes kaksi vuotta aiemmin. Vuoden aikana ensirekisteröitiin Suomessa 29 535 uutta sähköhenkilöautoa (BEV). Siinä oli kehitystä edelliseen vuoteen 103 % ja kaikkien henkilöautojen ensirekisteröinneistä 33,75 % oli sähköautoja.
Oli kysymys loppuneesta komponenttipulasta. Tänä vuonna tuo määrä ylitetään vuoden loppuun mennessä reilusti.
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/vuonna-2023-joka-kolmas-suomessa-ensirekisteroity-henkiloauto-oli-sahkoauto
Kun ensirekisteröityihin täyssähköautoihin lisätään vielä tänä vuonna (2025) käytettynä maahantuodut täyssähköautot, määrä on aivan huikea.
Vaikka vuonna 2023 toimitettiin jopa kaksi vuotta aiemmin tehtyjä täyssähköautojen tilauksia....
59
439
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohon totuuteen eivät valheet pure.
- Anonyymi
Tosin tänä vuonna jäädään alle vuoden 2023 lukujen ensirekisteröidyissä sähköautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin tänä vuonna jäädään alle vuoden 2023 lukujen ensirekisteröidyissä sähköautoissa.
Siinä tuossa aloituksessa sanotaan, että ensirekisteröinneissä tuo vuoden 2023 luku ylitetään roimasti. Luepas aina tarkemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin tänä vuonna jäädään alle vuoden 2023 lukujen ensirekisteröidyissä sähköautoissa.
Bensa-autojen ja dieseleiden myynti ottaa myös vuonna 2025 lisää osumaa. Ja paljon enemmän kuin sähköautot.
Sähköautoja kuitenkin tuodaan käytettynä suuria määriä, polttiksia ei oikeastaan lainkaan.
https://aut.fi/markkinatilastot/uudet-autot/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tuossa aloituksessa sanotaan, että ensirekisteröinneissä tuo vuoden 2023 luku ylitetään roimasti. Luepas aina tarkemmin.
Voihan tuollaisen väitteen vetää hatusta, mutta todellisissa luvuissa alkuvuosi on monta tuhatta alle vuoden 2023 lukujen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa-autojen ja dieseleiden myynti ottaa myös vuonna 2025 lisää osumaa. Ja paljon enemmän kuin sähköautot.
Sähköautoja kuitenkin tuodaan käytettynä suuria määriä, polttiksia ei oikeastaan lainkaan.
https://aut.fi/markkinatilastot/uudet-autot/Ja silti bensiiniautojen markkinaosuus ensirekisteröinneistä on sama kuin vuonna 2023.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti bensiiniautojen markkinaosuus ensirekisteröinneistä on sama kuin vuonna 2023.
Bensiiniautojen myynti jää tänä vuonna tasaisen vauhdin taulukolla noin 29.000 kappaleeseen joka on selkeästi huonoin tulos polttiksille koskaan. Alamäki on ollut jyrkkää.
Uusien sähköautojen määrä ei saavuta vuoden 2023 tasoa mutta selkeä parannus joka tapauksessa viime vuoteen. Kun muistaa kuinka paljon Suomen teille tulee uusien sähköautojen lisäksi käytettynä tuotuja niin sähköautot luuttuavat lattiaa niin bensa-autoilla kuin dieseleilläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensiiniautojen myynti jää tänä vuonna tasaisen vauhdin taulukolla noin 29.000 kappaleeseen joka on selkeästi huonoin tulos polttiksille koskaan. Alamäki on ollut jyrkkää.
Uusien sähköautojen määrä ei saavuta vuoden 2023 tasoa mutta selkeä parannus joka tapauksessa viime vuoteen. Kun muistaa kuinka paljon Suomen teille tulee uusien sähköautojen lisäksi käytettynä tuotuja niin sähköautot luuttuavat lattiaa niin bensa-autoilla kuin dieseleilläkin.1-5/ 2025 Suomeen tuotiin noin 9.000 käytettyä sähköautoa kun bensiiniautojen määrä liikkuu säälittävän ja naurettavan rajamaastossa.
Tasaisen tahdin taulukolla tänä vuonna Suomen teille tulee siis noin 22.000 käytettynä tuotua ja 15.000 uutta sähköautoa. Yhteensä siis 37.000 täyssähköautoa lisää Suomen teille.
Bensiiniautojen vastaava määrä jää jonnekin 30.000 kieppeille.
Sähkö on kuningas suomalaisessa autokaupassa.
https://aut.fi/markkinatilastot/uudet-autot/
https://aut.fi/markkinatilastot/kaytetyt-autot/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1-5/ 2025 Suomeen tuotiin noin 9.000 käytettyä sähköautoa kun bensiiniautojen määrä liikkuu säälittävän ja naurettavan rajamaastossa.
Tasaisen tahdin taulukolla tänä vuonna Suomen teille tulee siis noin 22.000 käytettynä tuotua ja 15.000 uutta sähköautoa. Yhteensä siis 37.000 täyssähköautoa lisää Suomen teille.
Bensiiniautojen vastaava määrä jää jonnekin 30.000 kieppeille.
Sähkö on kuningas suomalaisessa autokaupassa.
https://aut.fi/markkinatilastot/uudet-autot/
https://aut.fi/markkinatilastot/kaytetyt-autot/Tuossa on näppihäiriö.
Oikeat määrät ovat 22.000 käytettyä sähköäautoa ja 25.000 uutta sähköäautoa.
Yhteensä 47.000 sähköautoa lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on näppihäiriö.
Oikeat määrät ovat 22.000 käytettyä sähköäautoa ja 25.000 uutta sähköäautoa.
Yhteensä 47.000 sähköautoa lisää.Eli autokannan uusiutumiseen menisi tällä vauhdilla 60 vuotta. Voi hurja mikä vauhti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli autokannan uusiutumiseen menisi tällä vauhdilla 60 vuotta. Voi hurja mikä vauhti.
Nämä nyt liikenteessä olevat polttikset ajetaan loppuun mutta uusia ei enää tule liikenteeseen montaakaan vuotta.
Polttikia ei siis ole juurikaan liikenteessä 30 vuoden päästä vaan lähestulkoon kaikki nykyisin liikenteessä olevat on palattu. Ja tämän jälkeen tulleita ei juurikaan ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä nyt liikenteessä olevat polttikset ajetaan loppuun mutta uusia ei enää tule liikenteeseen montaakaan vuotta.
Polttikia ei siis ole juurikaan liikenteessä 30 vuoden päästä vaan lähestulkoon kaikki nykyisin liikenteessä olevat on palattu. Ja tämän jälkeen tulleita ei juurikaan ole.Polttiksia valmistetaan vielä pitkään ja myös 2040-luvulla, ei ne mihinkään katoa. Lisäksi polttiksilla voi ajaa biokaasulla, etanolilla, biodieselillä ja synteettisillä joten ei ole mitään syytä lopettaa polttisten valmistusta tai myyntiä. Sen lisäksi vety ja typpi voidaan käyttää autoissa (kyllä, autot voi kulkea typelläkin). Mutta sähköautofanaatikot ovat vain yhteen asiaan uskovia idiootteja kommunisteja eivätkä hyväksy muita vaihtoehtoja. Sähköautot eivät tule ikinä olemaan ainoa vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttiksia valmistetaan vielä pitkään ja myös 2040-luvulla, ei ne mihinkään katoa. Lisäksi polttiksilla voi ajaa biokaasulla, etanolilla, biodieselillä ja synteettisillä joten ei ole mitään syytä lopettaa polttisten valmistusta tai myyntiä. Sen lisäksi vety ja typpi voidaan käyttää autoissa (kyllä, autot voi kulkea typelläkin). Mutta sähköautofanaatikot ovat vain yhteen asiaan uskovia idiootteja kommunisteja eivätkä hyväksy muita vaihtoehtoja. Sähköautot eivät tule ikinä olemaan ainoa vaihtoehto.
Ei sähköautot tule koskaan olemaan ainoa vaihtoehto. Ei kukaan ole sellaista väittänyt.
Se juttu vaan on se että fossiilipolttimien myynti on ollut jyrkässä alamäessä jo vuosia ja loppuu kohta kokonaan.
Ja jokainen tietää millainen arvo kulkevalla tekniikalla on vaihtomarkkinoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautot tule koskaan olemaan ainoa vaihtoehto. Ei kukaan ole sellaista väittänyt.
Se juttu vaan on se että fossiilipolttimien myynti on ollut jyrkässä alamäessä jo vuosia ja loppuu kohta kokonaan.
Ja jokainen tietää millainen arvo kulkevalla tekniikalla on vaihtomarkkinoilla.Aika uudetkin polttomoottoriautot seisovat mitätön hintalappu ikkunoissa liikkeiden takapiohoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautot tule koskaan olemaan ainoa vaihtoehto. Ei kukaan ole sellaista väittänyt.
Se juttu vaan on se että fossiilipolttimien myynti on ollut jyrkässä alamäessä jo vuosia ja loppuu kohta kokonaan.
Ja jokainen tietää millainen arvo kulkevalla tekniikalla on vaihtomarkkinoilla."Ja jokainen tietää millainen arvo kulkevalla tekniikalla on vaihtomarkkinoilla."
Ja vaihtomarkkinoilla sähköautojen arvo tippuu nopeammin kuin polttisten arvo. Lisäksi järkevät ihmiset ihmiset ajavat auton loppuun saakka jolloin vaihtoarvosta ei tarvitse piitata. Turha vaihdella autoa muutaman vuoden välein kun autojen käyttöikä on kymmeniä vuosia. Jos sattuu ostamaan uuden auton niin samaa autoa voi käyttää vaikka 30 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautot tule koskaan olemaan ainoa vaihtoehto. Ei kukaan ole sellaista väittänyt.
Se juttu vaan on se että fossiilipolttimien myynti on ollut jyrkässä alamäessä jo vuosia ja loppuu kohta kokonaan.
Ja jokainen tietää millainen arvo kulkevalla tekniikalla on vaihtomarkkinoilla.Ei ole ainoa vaihtoehto, koska polttomoottoriautojen valmistusta ei tulla lopettamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ainoa vaihtoehto, koska polttomoottoriautojen valmistusta ei tulla lopettamaan.
Tulevaisuuden polttomoottorit käyvät sähköstä tehdyllä vedyllä tai synteettisellä bensalla. Täysin toimiva vaihtoehto niille joilla on palksu lompakko.
Sillä sähkömäärällä jolla näillä polttikset kulkevat 100 km, ajaa sähköautolla 400km. Laskekaa siitä hinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuuden polttomoottorit käyvät sähköstä tehdyllä vedyllä tai synteettisellä bensalla. Täysin toimiva vaihtoehto niille joilla on palksu lompakko.
Sillä sähkömäärällä jolla näillä polttikset kulkevat 100 km, ajaa sähköautolla 400km. Laskekaa siitä hinta.Aivoton idiootti taas laskee autoilun hinnaksi vain polttoaineen hinnan mikä on idiotismia naurettavimmillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivoton idiootti taas laskee autoilun hinnaksi vain polttoaineen hinnan mikä on idiotismia naurettavimmillaan.
Kannattaa muistaa, että jos ostaa uuden tai uudehkon auton niin bensa-autossakin bensan osuus autoilun kuluista on alle 20%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että jos ostaa uuden tai uudehkon auton niin bensa-autossakin bensan osuus autoilun kuluista on alle 20%.
20.000km vuodessa ajavalle vuosikulut:
Bensa- 2.000 euroa
Sähkö - 400
Aika sama mikä tuon prosenttiosuus mutta euroissa ero on 1.600 euroa.
Jokainen voi mielessään miettiä onko ero merkittävä vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tuossa aloituksessa sanotaan, että ensirekisteröinneissä tuo vuoden 2023 luku ylitetään roimasti. Luepas aina tarkemmin.
Voi aloituksessa lukea mitä vaan . Faktat on sitten eri asia .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tuossa aloituksessa sanotaan, että ensirekisteröinneissä tuo vuoden 2023 luku ylitetään roimasti. Luepas aina tarkemmin.
Ei silti ylitetä , luki aloituksessa mitä vaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä nyt liikenteessä olevat polttikset ajetaan loppuun mutta uusia ei enää tule liikenteeseen montaakaan vuotta.
Polttikia ei siis ole juurikaan liikenteessä 30 vuoden päästä vaan lähestulkoon kaikki nykyisin liikenteessä olevat on palattu. Ja tämän jälkeen tulleita ei juurikaan ole.Sinun visiosi mukaan Suomen autokanta pienenee 2,8 miljoonasta 1,4 miljoonaan 30 vuodessa , koska sähköautojen määrä ei lisäänny riittävän nopeasti . Empä usko tuohon .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuuden polttomoottorit käyvät sähköstä tehdyllä vedyllä tai synteettisellä bensalla. Täysin toimiva vaihtoehto niille joilla on palksu lompakko.
Sillä sähkömäärällä jolla näillä polttikset kulkevat 100 km, ajaa sähköautolla 400km. Laskekaa siitä hinta.Kerroppa ihan omin sanoin miten sähköstä tehdään vetyä . Maakaasusta minäkin tiedän sitä tehtävän . Voi tehdä myös vedestä muttei ole taloudellisesti kannattavaa .
- Anonyymi
Tämä aloituksen totuus tulee jokaisen muistaa. Tänä vuonna päästään kyllä ensirekisteröinneissäkin vuoden 2023 edelle. Valtavan lisäyksen liikenteessä oleviin sähköautoihin tuo ensirekisteröintien lisäksi käytettynä maahantuodut sähköautot joita on yli 70 % maahantuoduista kaikista autoista.
- Anonyymi
Perustuen tämän vuoden kuukausitilastoihin tänä vuonna Suomen liikenteeseen tulee lisää 22.000 käytettyä sähköäautoa ja 25.000 uutta sähköäautoa.
Yhteensä 47.000 sähköautoa lisää.
Polttisten (Bensa + diesel) vastaava luku jää noin 34.000 autoon. - Anonyymi
Ei päästä .
- Anonyymi
Eiköhän tämän ketjun aloitus riitä lopettamaan valehtelun. Aloituksessa on totuus.
- Anonyymi
Ei hän osaa lopettaa, mutta pitäkää tätä ketjua koko ajan esillä.
- Anonyymi
Vuosi 2023 oli täysin poikkeuksellinen vuosi kun komponenttipula silloin loppui.
- Anonyymi
Se on vuosi johon ei voi verrata mitään. paitsi että jo tänä vuonna nuo vuoden 2023 määrät ylittyvät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vuosi johon ei voi verrata mitään. paitsi että jo tänä vuonna nuo vuoden 2023 määrät ylittyvät.
Sähköautojen ensirekisteröinneissä jäädään edelleen vuoden 2023 alle. Turha yrittää valehdella muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vuosi johon ei voi verrata mitään. paitsi että jo tänä vuonna nuo vuoden 2023 määrät ylittyvät.
Ei ylity .
- Anonyymi
Uusien täyssähköautojen myynnin kasvu loppui 3 vuotta sitten . Vain 23 % uusien rekisteröineistä on täyssähköjä . Toivottavasti faktat ei pilaa sinun päiväunia .
- Anonyymi
Tarkkaan ottaen uusien rekisteröinneistä 34% on täyssähköautoja. Mikä on toki suunnilleen sama kuin vuonna 2023.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkkaan ottaen uusien rekisteröinneistä 34% on täyssähköautoja. Mikä on toki suunnilleen sama kuin vuonna 2023.
Mitä sillä on merkitystä, kun tuo vuosi 2023 oli täysin poikkeuksellinen.
- Anonyymi
Mitähän tuokin sepustus tarkoittaa?
- Anonyymi
Vuoden 2023 luvuilla ei pidä kenenkään ratsastaa. Se oli täysin poikkeuksellinen vuosi komponenttipulan loputtua.
- Anonyymi
Kovasti täällä yritetään verrata tämän vuoden hurjia nousulukuja vuoteen 2023, mutta niin ei pidä tehdä. Oikea vertailukohta on vuosi 2024.
- Anonyymi
Eli vuosi 2023 oli poikkeava siinä mielessä, että se oli sähköautojen ensirekisteröintien ennätys ja sitä lukemaa ei enää ylitetä. Tuohon vuoteen päättyi uusien sähköautojen myyntien kasvu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vuosi 2023 oli poikkeava siinä mielessä, että se oli sähköautojen ensirekisteröintien ennätys ja sitä lukemaa ei enää ylitetä. Tuohon vuoteen päättyi uusien sähköautojen myyntien kasvu.
Jäikö sinulta tuo aloitus lukematta??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vuosi 2023 oli poikkeava siinä mielessä, että se oli sähköautojen ensirekisteröintien ennätys ja sitä lukemaa ei enää ylitetä. Tuohon vuoteen päättyi uusien sähköautojen myyntien kasvu.
Luepas tuo aloitus uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas tuo aloitus uudelleen.
Ei se sitä ymmärrä vaikka lukisi kuinka monen kertaan.
- Anonyymi
Koetahan silti lukea ja ymmärtää. Sähköautojen määrän kasvu jatkaa rajua nousuaan ja suhteellinen osuus ensirekisteröinneistä nousee myös rajusti.
- Anonyymi
Tuo koko aloitus on täyttä paskaa. Komponenttipula ei enää riitä selittämään sitä, että sähköautojen ensirekisteröinnit jäävät edelleen vuoden 2023 lukujen alle ja vielä monella tuhannella autolla. Se saattoi selittää vuotta 2024, mutta ei tätä vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo koko aloitus on täyttä paskaa. Komponenttipula ei enää riitä selittämään sitä, että sähköautojen ensirekisteröinnit jäävät edelleen vuoden 2023 lukujen alle ja vielä monella tuhannella autolla. Se saattoi selittää vuotta 2024, mutta ei tätä vuotta.
Eli jo pelkkä ensimmäinen lause aloituksessa oli valetta. Sähköautojen ensirekisteröintien määrä tänä vuonna ei tule ylittämään vuoden 2023 ensirekisteröityjen sähköautojen määrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jo pelkkä ensimmäinen lause aloituksessa oli valetta. Sähköautojen ensirekisteröintien määrä tänä vuonna ei tule ylittämään vuoden 2023 ensirekisteröityjen sähköautojen määrää.
Voihan sitä noinkin kuvitella.
- Anonyymi
Pitkän ajanjakson trendi on se että bensa-autojen ja dieseleiden myynti putoaa joka vuosi.
Ja se alamäki tulee jatkumaan.
Sähköautojen kauppa notkahti vuonna 2024 mutta on taas isossa kasvussa.
Isossa kuvassa on täysin turhaa takertua sähköautojen myynnin notkahdukseen vuonna 2024 kun pitkän ajan trendi polttiksien myyntiluvuissa on ollut syöksylaskua jo kymmenen vuotta.- Anonyymi
Ja bensiiniautojen suhteellinen osuus ensirekisteröinneistä on pysynyt samana vuodesta 2023 alkaen. Se siitä syöksylaskusta.
Ja tänä vuonna ensirekisteröidään edelleen paljon vähemmän sähköautoja kuin vuonna 2023. - Anonyymi
Kumma kun tämä " iso kasvu" ei näy tilastoissa .
- Anonyymi
Se mitä tämän ketjun aloituksessa sanotaan on jokaisen hyvä tietää.
- Anonyymi
Sähköautojen kasvulukema pitää verrata siksi edelliseen eli vuotee 2024.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen kasvulukema pitää verrata siksi edelliseen eli vuotee 2024.
Ja jopa silloin kasvulukemat ovat hidastumassa. Sähköautojen ensirekisteröintien määrä ylittää vain niukasti vuoden 2024 lukemien eikä pääse lähellekään vuoden 2023 lukemia. Eikä noita 2023 lukemia luultavasti ylitetä myöskään vuonna 2026.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jopa silloin kasvulukemat ovat hidastumassa. Sähköautojen ensirekisteröintien määrä ylittää vain niukasti vuoden 2024 lukemien eikä pääse lähellekään vuoden 2023 lukemia. Eikä noita 2023 lukemia luultavasti ylitetä myöskään vuonna 2026.
Ylipäätään muutaman vuoden takaisia kasvuprosentteja ei enää ikinä nähdä uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäätään muutaman vuoden takaisia kasvuprosentteja ei enää ikinä nähdä uudestaan.
Sähköautojen suosio tulee kaksinkertaistumaan joka vuosi.
- Anonyymi
Lukekaahan tuo aloitus.
- Anonyymi
Uudet bensiiniautot katoavat markkinoilta.
- Anonyymi
Syyskuussa on myyty vain sähköautoja.
- Anonyymi
Tiettyihin lehtiin on tullut paljon sähköauton vastaisia tekstejä kun sähköautojen suosio on noussut hurjaksi alkuvuonna.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k814081- 1163597
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah833393Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392819- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130