Sanokaa hyvät ihmiset mitä tarkoittaa kun suljen tietokoneeni kesämökille mennessäni ja tullessani on kone auki kuitenkin ja näytöllä viesti:
(Keltainen kolmio, josnka sisällämusta huutomerkki)Sitten viesti Windowsilta:
Mutt käyttävät tätä tietokonetta. Koneen sammuttaminen voi aiheuttaa tietojen katoamista!
Kertokaa,mitä tämä on???????
MUUT KÄYTTÄVÄT TÄTÄ TIETOKONETTA!!!
53
9209
Vastaukset
- tässä
siis: Muut kayttävät tätä tietokonetta...
- Nimetön
joka ymmärtää jaetun verkkoympäristön "käyttäjinä, jotka käyttävät tietokonettasi". Otaksun, että kyseessä on Windows 98 tai vanhempi käyttöjärjestelmä?
A) Jos tietokoneesi on lähiverkossa, ei syytä huoleen, se on normaali käytäntö.
B) Jos tietokoneesi ei kuitenkaan ole lähiverkossa, on tällöin syytä huoleen, kyseessä voivat olla erinäiset haittaohjelmat tai virukset. Tällöin tulee pistää putsausohjelmia kehiin.- vaan soneran uusi
Ja Adsl, ja paketti.
Onko siis konellani joku? Miksi se olikin auki???? - Nimetön
vaan soneran uusi kirjoitti:
Ja Adsl, ja paketti.
Onko siis konellani joku? Miksi se olikin auki????Joku voi hyväksikäyttää Windowsin tietoturva-aukkoja ja esim. etäkäyttää konetta luvatta tai todennäköisemmin jonkinlainen haittaohjelma lähettää koneeltasi tietoja eteenpäin. Minkälainen viruksentorjunta-, palomuuri- ja "anti-spyware"-ohjelmisto käytössä?
- ja soneran palomuuri
Nimetön kirjoitti:
Joku voi hyväksikäyttää Windowsin tietoturva-aukkoja ja esim. etäkäyttää konetta luvatta tai todennäköisemmin jonkinlainen haittaohjelma lähettää koneeltasi tietoja eteenpäin. Minkälainen viruksentorjunta-, palomuuri- ja "anti-spyware"-ohjelmisto käytössä?
F-secure ja palomuuri Soneralta. Windows XP!
Katsokaas kun juuri sain nettihäirintää ja asia on poliisilla ja olin epäillyt hakkerointia...ja nyt tämä...ihme touhua. - kämmentä
Ja Adsl, ja paketti.
Onko siis konellani joku? Miksi se olikin auki????oiskohan nyt niin, että et olisikaan sammuttanut oikeaoppisesti konettasi vaan epähuomiossa laittanut sen restarttaamaan( = käynnistä uudelleen ) sen enempää varmistamatta sammuiko se todella ja kenties näpsäyttänyt näytöstä virrat pois? Kone ei itsestään mene päälle !
- Nimetön
kämmentä kirjoitti:
oiskohan nyt niin, että et olisikaan sammuttanut oikeaoppisesti konettasi vaan epähuomiossa laittanut sen restarttaamaan( = käynnistä uudelleen ) sen enempää varmistamatta sammuiko se todella ja kenties näpsäyttänyt näytöstä virrat pois? Kone ei itsestään mene päälle !
Jos on tapahtunut pikku "fiba", voi käyttäjätilien kanssa olla jotain pulmaa. Tapahtuuko tätä jatkuvasti? Kokeile käynnistää konetta uudelleen kerta, pari. On mahdollista, että olet vain aikonut sammuttaa koneen, kun jokin käyttäjistä on ollut kirjautuneena sisään (ja mahd. ajanut joitain ohjelmia).
- se on varma
kämmentä kirjoitti:
oiskohan nyt niin, että et olisikaan sammuttanut oikeaoppisesti konettasi vaan epähuomiossa laittanut sen restarttaamaan( = käynnistä uudelleen ) sen enempää varmistamatta sammuiko se todella ja kenties näpsäyttänyt näytöstä virrat pois? Kone ei itsestään mene päälle !
Koska suljin normaalisti koneen. Ja mitä ihmettä:Muut käyttävät tätä teietokonetta...?
- Nimetön
se on varma kirjoitti:
Koska suljin normaalisti koneen. Ja mitä ihmettä:Muut käyttävät tätä teietokonetta...?
"Muut" todellakin. Onko XP:lläsi useita käyttäjätilejä? Ja vaikka niitä olisikin vain yksi, on se voinut olla kirjautuneena sisälle ja olet sammuttanut koneen kirjautumisikkunasta (ruutu, jossa lukee "tervetuloa" tjsp. ja jossa voi valita eri käyttäjiä), onko asia näin?
- ei muita
Nimetön kirjoitti:
Jos on tapahtunut pikku "fiba", voi käyttäjätilien kanssa olla jotain pulmaa. Tapahtuuko tätä jatkuvasti? Kokeile käynnistää konetta uudelleen kerta, pari. On mahdollista, että olet vain aikonut sammuttaa koneen, kun jokin käyttäjistä on ollut kirjautuneena sisään (ja mahd. ajanut joitain ohjelmia).
Tämä on kotikone ja vain minun käytössäni.Muita ei ole.
- yksi käyttäjä
Nimetön kirjoitti:
"Muut" todellakin. Onko XP:lläsi useita käyttäjätilejä? Ja vaikka niitä olisikin vain yksi, on se voinut olla kirjautuneena sisälle ja olet sammuttanut koneen kirjautumisikkunasta (ruutu, jossa lukee "tervetuloa" tjsp. ja jossa voi valita eri käyttäjiä), onko asia näin?
Yksi ainoa tili ja kone sammui todella kokonaan suljettaessa ei ennen ongelmia siinnä.
Mutta nettiin oli kyllä nimissäni ilmestynyt tekstiä ja asia oltiin juuriviety poliisille. - Nimetön
yksi käyttäjä kirjoitti:
Yksi ainoa tili ja kone sammui todella kokonaan suljettaessa ei ennen ongelmia siinnä.
Mutta nettiin oli kyllä nimissäni ilmestynyt tekstiä ja asia oltiin juuriviety poliisille.Etäkäyttäjä on aivan mahdollinen juttu... Kannattaa hommata näin ensi alkuun esim. "Spybot - Search & Destroy" -niminen ohjelma, joka etsii ja putsaa kaikennäköisiä haittaohjelmia koneeltasi. Löytyy osoitteesta http://www.safer-networking.org/en/download/index.html ja on täysin ilmainen (ja on muuten suomenkielinenkin, kun valitset asetuksista käyttökieleksi).
- se on jo
Nimetön kirjoitti:
Etäkäyttäjä on aivan mahdollinen juttu... Kannattaa hommata näin ensi alkuun esim. "Spybot - Search & Destroy" -niminen ohjelma, joka etsii ja putsaa kaikennäköisiä haittaohjelmia koneeltasi. Löytyy osoitteesta http://www.safer-networking.org/en/download/index.html ja on täysin ilmainen (ja on muuten suomenkielinenkin, kun valitset asetuksista käyttökieleksi).
Minulla on sekin asennettuna joskaan en ole ajanut sitälävitse kotvaseen,
Tätä juuri epäiltiin poliisille joka ei tietystikään minua uskonut ollenkaan. Mitähän naamansa nyt sanoo? - nanon verran väärässä ja ti...
se on jo kirjoitti:
Minulla on sekin asennettuna joskaan en ole ajanut sitälävitse kotvaseen,
Tätä juuri epäiltiin poliisille joka ei tietystikään minua uskonut ollenkaan. Mitähän naamansa nyt sanoo?etä käyttää. Saitko koneen tarkat kytkentakaaviot mukana kun hommasit koneen että voit tarkasti tarkastaa ettei kyseistä pääsisi tapahtumaan.Ps kannattaa hommata helvetin hyvä mikroskooppi. jotta tarkastus yleensäkin tulisi mahdolliseksi.jos nyt ylensäkään pääset niihin kaikkin piireihin käsiksi koska ne on monesti suojattu justiinsa kyseisen tarkastuksen estämiseksi.
- kysellä
nanon verran väärässä ja ti... kirjoitti:
etä käyttää. Saitko koneen tarkat kytkentakaaviot mukana kun hommasit koneen että voit tarkasti tarkastaa ettei kyseistä pääsisi tapahtumaan.Ps kannattaa hommata helvetin hyvä mikroskooppi. jotta tarkastus yleensäkin tulisi mahdolliseksi.jos nyt ylensäkään pääset niihin kaikkin piireihin käsiksi koska ne on monesti suojattu justiinsa kyseisen tarkastuksen estämiseksi.
Olin hölmö ja sinisilmäinen. Sonera oli kiinni joten se p***a voinee retostaa täällä nyt sitten vapaasti.
Voisiko poliisi tai suojelupoliisi olla jonkun esim ulkomaalaisen viesteistä minulle kiinnostunut? Onhan niitäkin kertynyt maailmalta ja mistäpä niistä kaikista voisi teitää ketä oikeastaan ovat.
No jos se on poliisi tai suokelupoliisi senkun kaivavat, vaikka tutuu kyllä vtuttumaiselta , silti.
Turvallisuus on tietysti a ja o.
Mitä sitten joku rikollinen voisi koneellani tehdä, tietääkö joku??? - jaksa....
ja soneran palomuuri kirjoitti:
F-secure ja palomuuri Soneralta. Windows XP!
Katsokaas kun juuri sain nettihäirintää ja asia on poliisilla ja olin epäillyt hakkerointia...ja nyt tämä...ihme touhua.kaikkia viestejä lukea joten voi olla että oot jo saanut saman vinkin mutta poikani on hommissa alan firmassa ja joutuu jatkuvasti F-securen "suojaamia" koneita siivoamaan.Onhan noita netistäkin saatavana parempia.
Tuo softa-palomuuri ei ole kyllä aina ihan pitävä.
Käytätkö internet exploreria,se saattaa myös olla ongelman syynä. - Ei yhtikäs mittään
kysellä kirjoitti:
Olin hölmö ja sinisilmäinen. Sonera oli kiinni joten se p***a voinee retostaa täällä nyt sitten vapaasti.
Voisiko poliisi tai suojelupoliisi olla jonkun esim ulkomaalaisen viesteistä minulle kiinnostunut? Onhan niitäkin kertynyt maailmalta ja mistäpä niistä kaikista voisi teitää ketä oikeastaan ovat.
No jos se on poliisi tai suokelupoliisi senkun kaivavat, vaikka tutuu kyllä vtuttumaiselta , silti.
Turvallisuus on tietysti a ja o.
Mitä sitten joku rikollinen voisi koneellani tehdä, tietääkö joku???Enintään käyttää sitä samalla lailla kuin sinäkin.
- Kännykkäselain
Ja Adsl, ja paketti.
Onko siis konellani joku? Miksi se olikin auki????Joku hakkeri on vallannut koneesi ja lähettelee omia tiedostojaan sen kautta. Ratkaisu 1: Hanki Norton internet security -ohjelma. Testatusti paras ja helppokäyttöisin. Ratkaisu 2: Vie koneesi saunan taakse ja laske läpi. Ratkaisu 3: Osta Apple Mac intoshin kone. Ei tartu virus eikä iske hakkeri. Ratkaisu 4: Käytä nettiä älypuhelimen nettiselaimella jossa on virustentorjuntaohjelma ja olet turvassa. Tämäkin teksti on puhelimella kirjoitettu.
- zippendale
Vastaus:Koneesi on kaapattu väliaikaiseen käyttöön,ehkä myös turvatekijöissä aukkoja.
- sentään
Enhän minä omista posteistni olisi välittänyt mutta ne minulle tulleet! Ei hirveästi naurata...
Kvin aikoinani koko turvasetin läpi ja kohta kohdalta ja ihan hyvä oli suoja-asteeni. Nyt vtuttaa. Toisaalta hyvä kun jäävät ? kiinni. selittyy IPlläni kirjoittelu lopullisesti. - on kämpän
lukituksen laita, myos ikkunat? Önko kellään muulla avaimia? Kun poistaa virtajohdon ja mahdollisen verkkojohdon ei kyllä pöpöt käynnistele.
Laita hijackthis logi kyseiselle palstalle, niin rupeaa selviämään tartunta-aste!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&subcat=786 - tätä kokeilen vielä
on kämpän kirjoitti:
lukituksen laita, myos ikkunat? Önko kellään muulla avaimia? Kun poistaa virtajohdon ja mahdollisen verkkojohdon ei kyllä pöpöt käynnistele.
Laita hijackthis logi kyseiselle palstalle, niin rupeaa selviämään tartunta-aste!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&subcat=786ajattelen vaan että pitäisikö ne jäljet säästää nyt vai ei-poliisille.
Lähiverkkoyhteys ei kytketty lukee. - ja vara-avaimia hukassa
on kämpän kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&subcat=786näin oli kesämökkireissun aikana. ja lisäksi vara-avaimia tietymättömissä,kyllä. Kävin juuri niitä löytötavarasta kyselemässäkin. Ihmettelen vara-avainten katoamista itseasiassa.
Viimesyksynä oli naapurini ihmetellyt kun -jälleen samalla kesämökillä ollessa- oli OVENI OLLUT RAOLLAAN!!!!
Ja ihmettelimme miten se oli mahdollista, olin sentään kaukana. Hän oli sitten käsittääkseni laittanut oveni kiinni!
Sanokaa voisiko poliisi mennä jonkun kotiin jos on jotain tutkittavaa, tietämättä?
En ole rikollinen ,mutta ulkomaalaisia ystäviä on netistäkin kyllä.Mitä ihmettä tapahtuu???
Venäjältä oli juuri vieraitakin...muusikkoja, en tunne niitä tarpeeksi hyvin... - näin todella
ja vara-avaimia hukassa kirjoitti:
näin oli kesämökkireissun aikana. ja lisäksi vara-avaimia tietymättömissä,kyllä. Kävin juuri niitä löytötavarasta kyselemässäkin. Ihmettelen vara-avainten katoamista itseasiassa.
Viimesyksynä oli naapurini ihmetellyt kun -jälleen samalla kesämökillä ollessa- oli OVENI OLLUT RAOLLAAN!!!!
Ja ihmettelimme miten se oli mahdollista, olin sentään kaukana. Hän oli sitten käsittääkseni laittanut oveni kiinni!
Sanokaa voisiko poliisi mennä jonkun kotiin jos on jotain tutkittavaa, tietämättä?
En ole rikollinen ,mutta ulkomaalaisia ystäviä on netistäkin kyllä.Mitä ihmettä tapahtuu???
Venäjältä oli juuri vieraitakin...muusikkoja, en tunne niitä tarpeeksi hyvin...on, niin vaihdattaisin lukon sarjoituksen.
Todisteet on hyvä säilyttää, mutta hijackthis ei poista itsestään mitään, kun vain scannaa login tutkittavaksi.
Eikö palomuurin ja muista logeista ja MRU listoista näe mitä koneella on tehty?
Minulla, kun oli huonompi palomuuri kuin ZA joka hakkerisivujen mukaan on hakkerivarma, koska se piilottaa koneen verkosta ainakin high- asetuksilla, selaimen chat asetukset monesti muuttuivat kun jokin ohjelma yritti yhdistää aivan muun kielisille sivuille. Nyt en pitkään aikaan ole havainnut muutoksia.
Tällöin tosin ko kielen windows-paketit täytyy olla ladattuna koneella. - tässä tietsikassa
näin todella kirjoitti:
on, niin vaihdattaisin lukon sarjoituksen.
Todisteet on hyvä säilyttää, mutta hijackthis ei poista itsestään mitään, kun vain scannaa login tutkittavaksi.
Minulla, kun oli huonompi palomuuri kuin ZA joka hakkerisivujen mukaan on hakkerivarma, koska se piilottaa koneen verkosta ainakin high- asetuksilla, selaimen chat asetukset monesti muuttuivat kun jokin ohjelma yritti yhdistää aivan muun kielisille sivuille. Nyt en pitkään aikaan ole havainnut muutoksia.
Tällöin tosin ko kielen windows-paketit täytyy olla ladattuna koneella.että osaisin noin hienosti katsella tunkeutujaa kuin esim. sinä.
Sen jälkeen kun kirjaimet olivat 1.kerran muuttuneet venäjäksi kutsuin miehen katsomaan ne asetukset ja hän löysi venäjän kilen asennettuna koneeltani. Se oistettiin ja hän neuvoi miten saan sen tsekattua sitten uudemman kerran jos jotain tapahtuu.
Samtapahtunut nyt 3 kertaa: kieli asennettu ja sitten jotain sähköpostia kirjoitettaessa kirjaimet pamahtaneet venäjäksi.
Joka kerran se on tapahtunut loogisesti: eli johonkin viranomaisasiaan liittyen.
Minä en ainakaan enää ymmärrä missämennään.
On ehkä paras käyttää joku täällä tsekkaamassa jäljet-ne pitänee säilyttää kaikki.
Olisiko Venäjän teidustelulla asiaa koneelleni- älkääkä naurako- tietyllä tavalla syytäkin olisi,sillä autoimme yhtä inkeriläistä Suomeen tulossa...mutta menee kauaksi aiheesta. - se on selvä
näin todella kirjoitti:
on, niin vaihdattaisin lukon sarjoituksen.
Tällöin tosin ko kielen windows-paketit täytyy olla ladattuna koneella.Lukot vaihtoon ensimmäiseksi se on selvä.Kiitos.
- kielipaketti
tässä tietsikassa kirjoitti:
että osaisin noin hienosti katsella tunkeutujaa kuin esim. sinä.
Sen jälkeen kun kirjaimet olivat 1.kerran muuttuneet venäjäksi kutsuin miehen katsomaan ne asetukset ja hän löysi venäjän kilen asennettuna koneeltani. Se oistettiin ja hän neuvoi miten saan sen tsekattua sitten uudemman kerran jos jotain tapahtuu.
Samtapahtunut nyt 3 kertaa: kieli asennettu ja sitten jotain sähköpostia kirjoitettaessa kirjaimet pamahtaneet venäjäksi.
Joka kerran se on tapahtunut loogisesti: eli johonkin viranomaisasiaan liittyen.
On ehkä paras käyttää joku täällä tsekkaamassa jäljet-ne pitänee säilyttää kaikki.
Olisiko Venäjän teidustelulla asiaa koneelleni- älkääkä naurako- tietyllä tavalla syytäkin olisi,sillä autoimme yhtä inkeriläistä Suomeen tulossa...mutta menee kauaksi aiheesta.-exe on varmaan tallettunut kopiona Windows \temporary internet files\.... tiedostoon tai C:\windows\Local Settings\Temporary Internet Files\.... tai vastaavalle polulle riippuen käyttiksestä, ja se pitäisi sieltä poistaa, koska se etäkäyttö tai koneella oleva pöpö osaa sen sieltä mahdollisesti hakea mutta tuskin varastosta tai vastaavasta kansiosta etenkin toisesta kiintolevyosiosta.
Mulla ainakin update tallettaa sieltä asennetut filet jälkimmäiseen, ja siten ne vain updatesta saatavat filet voi kopioida varastoon talteen, jos tarvitsee toiste.
Sitten internetasetuksista voi kieltää lataamisen ja asennuksen ja nostaa turvatasoa siten että kaikki activeX:n ja javan käyttäminen vaatii luvan.
Se Spybot muuten listaa ne MRU:t kun jossain asetuksissa on ruksi kohdallaan, eikä poista niitä kuin valittuna ja käskystä mikäli asetukset on OK, mutta ne ovat tarkasteltavissa.
Muuten kone olisi turvatarkastettava; kaikkien ohjelmien osalta viimeiset päivitykset ja puhdistettava.
IE:tä ei pidä käyttää ja onko esim. spywareblaster? Antaa kohtuullisen selainturvan.
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/ - paneudun asiaan
kielipaketti kirjoitti:
-exe on varmaan tallettunut kopiona Windows \temporary internet files\.... tiedostoon tai C:\windows\Local Settings\Temporary Internet Files\.... tai vastaavalle polulle riippuen käyttiksestä, ja se pitäisi sieltä poistaa, koska se etäkäyttö tai koneella oleva pöpö osaa sen sieltä mahdollisesti hakea mutta tuskin varastosta tai vastaavasta kansiosta etenkin toisesta kiintolevyosiosta.
Mulla ainakin update tallettaa sieltä asennetut filet jälkimmäiseen, ja siten ne vain updatesta saatavat filet voi kopioida varastoon talteen, jos tarvitsee toiste.
Sitten internetasetuksista voi kieltää lataamisen ja asennuksen ja nostaa turvatasoa siten että kaikki activeX:n ja javan käyttäminen vaatii luvan.
Se Spybot muuten listaa ne MRU:t kun jossain asetuksissa on ruksi kohdallaan, eikä poista niitä kuin valittuna ja käskystä mikäli asetukset on OK, mutta ne ovat tarkasteltavissa.
Muuten kone olisi turvatarkastettava; kaikkien ohjelmien osalta viimeiset päivitykset ja puhdistettava.
IE:tä ei pidä käyttää ja onko esim. spywareblaster? Antaa kohtuullisen selainturvan.
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/Nyt taidan vetäistäpiuhat seinästä ja nukkua , huomenna tallennettava kaikki mahdollinen jälki -kun vain osaisi- ja sitten häädettävä rosvo ulos!
Olen kiitollinen sinulle todella! Olet aarre! Tarvitsen nämä vinkit! Ketään en saanut kiinni näin yöllä/vkonloppuna! - palaat
kielipaketti kirjoitti:
-exe on varmaan tallettunut kopiona Windows \temporary internet files\.... tiedostoon tai C:\windows\Local Settings\Temporary Internet Files\.... tai vastaavalle polulle riippuen käyttiksestä, ja se pitäisi sieltä poistaa, koska se etäkäyttö tai koneella oleva pöpö osaa sen sieltä mahdollisesti hakea mutta tuskin varastosta tai vastaavasta kansiosta etenkin toisesta kiintolevyosiosta.
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/tähän ketjuun, korjaan edellisessä viestissä olevan virheeni: MRU-listaus onkin Lavasoftin Ad-AwareSE personalissa jonka voi siitä pattaya1-linkistä imuroida, nämä ovat niitä eri ohjelmien viimeksi avattu-listoja, jotka voi tällä harkintansa mukaan tyhjentää. Näyttää myös rekisteriavaimen paikan kunkin kohdalla.
- Semmosta
tässä tietsikassa kirjoitti:
että osaisin noin hienosti katsella tunkeutujaa kuin esim. sinä.
Olisiko Venäjän teidustelulla asiaa koneelleni- älkääkä naurako- tietyllä tavalla syytäkin olisi,sillä autoimme yhtä inkeriläistä Suomeen tulossa...mutta menee kauaksi aiheesta.Sitähän ne neukut harjottelee siellä rajalla. Kilokalleina eivät vaan tiedä minne ovat menossa.Kun eivät ole mistään kotoisin.juu
- tämä on tapahtunut
Kirjaimet ovat ykskaks muuttuneet Venäjäksi sähköpostia kirjoitettaessa,mutta ajattelin sen johtuvat jostain väärästä lyönnistä.
Tosin ne muuttuivat Venäjäksi aina tiettyä postia kiirjoitettaessa, esim, rikosilmoitusta tehdessä poliisille nettihäirinnästä.
Onko kenellekään muulle saattunut vastaavaa. Sonera vain nauroi ja sanoi minun itse muuttaneen kirjaimet. En todellakaan sitä tehnyt.
Liikaa outoja juttuja - ja nyt sitten suora info päälle.- kun kuullostaa
Ajattelin lisätävieläkun tämä voi jostakusta kuulostaa jo uskomattomalta- että nämä ovat tosia ja tapahtumeita asioita sitten. En pelleile. Asia on poliisilla saakka , joka ei usko että kirjaimet vaihtuivat Venäjäksikään. Vaikka minulla on mustaa valkoisella säilytettynä.
Sanovat vaan ettei ole mahdollista. Arvatkaa miltä tuntuu? - ja joutui hyllylle
kun kuullostaa kirjoitti:
Ajattelin lisätävieläkun tämä voi jostakusta kuulostaa jo uskomattomalta- että nämä ovat tosia ja tapahtumeita asioita sitten. En pelleile. Asia on poliisilla saakka , joka ei usko että kirjaimet vaihtuivat Venäjäksikään. Vaikka minulla on mustaa valkoisella säilytettynä.
Sanovat vaan ettei ole mahdollista. Arvatkaa miltä tuntuu?Miten lie tuon asian laita? Onko kenenkään muun kone alkanut "venäläisyä" ykskaks,mistä sitä tietää..
- Hätänen
ja joutui hyllylle kirjoitti:
Miten lie tuon asian laita? Onko kenenkään muun kone alkanut "venäläisyä" ykskaks,mistä sitä tietää..
Soon POJAT niin ei ISO-NAAPURI osaa käyttää tietsikkaa ku ne ei tiiä yhtikäs mittää EIKÄ ne opi.MIKS: KEMIAT ON SIPERISTÄ JA ALKUISÄT myös.Nehän jääty ku eivät STALININ puhdistuksissa tienneet mihin porukka karkotettas . KU maata ol ni hirveesti et sitä pit viellä varastaa PIENEMMILTÄ.Kerran rikollinen on aina rikollinen.Eihän se tapojaan muuta.KATOKAAS suomen itärajaa oikeen tarkkaan VANHAN RAJAN AJALTA hiukka 2 mielisesti MITÄ NÄÄTTE :Mitä siellä alapäässä on JOS LAATOKKA värjätään MUSTAKS HUHU Hyvää yötä..JUUU
- sekin vielä
Menin jo itse katsomaan karkeimpia juttuja ja sekin oli ruksattu että sallitaan etäkäyttö- poistin senkin jo pois!
Mitähän vielä löytyykään?
Tämä masiina toimii näköjään ilman minuakin jo.
Yhtenä yönä aiemmin tapasin tämän skannailevan itsekseen kun olin poistunut hetkeksi koneelta, vaan tuolloinkaan en epäillyt muuta kuin virusta.
Scan to web oli tällä HOROKSi ristimälläni koneella menossa,ja ominpäin. - sekin vielä
Ja kun ko lätkä ilmestyi näyttöön tarjosi se kaksi vaihtoehtoa: sammuta kone:kyllä, ei. Ei komennolla ei päässyt eteenpäin vaan OLI PAKKO ensin sammuttaa ja menettää tunkeutujan jäljet? Siinäkö ne menivät.
- voi olla pelkästään
eräs kyseenalainen Windowsin toiminto.
Kun jätät koneen pitkäksi aikaa auki, mutta et käytä sitä, niin se automaattisesti siirtyy ns. lepotilaan.
Jos yrität tästä lepotilasta sammuttaa koneen, niin Windows herjaa sinua siitä, että joku käyttäjä on kirjautunut sisään, ja sammuttaminen saattaa hävittää avoinna olevia tiedostoja, vaikka edellinen kirjautuja olisit ollut sinä itse, ja mitään tiedostoja ei edes ole auki.
Jos lähtee koneeltaa pitemmäksi aikaa pois, on hyvä aina sammuttaa kone, tai sitten varautua em. viestiin. - että
voi olla pelkästään kirjoitti:
eräs kyseenalainen Windowsin toiminto.
Kun jätät koneen pitkäksi aikaa auki, mutta et käytä sitä, niin se automaattisesti siirtyy ns. lepotilaan.
Jos yrität tästä lepotilasta sammuttaa koneen, niin Windows herjaa sinua siitä, että joku käyttäjä on kirjautunut sisään, ja sammuttaminen saattaa hävittää avoinna olevia tiedostoja, vaikka edellinen kirjautuja olisit ollut sinä itse, ja mitään tiedostoja ei edes ole auki.
Jos lähtee koneeltaa pitemmäksi aikaa pois, on hyvä aina sammuttaa kone, tai sitten varautua em. viestiin.käyttäjätilissä pitää olla salasana, jollei tilejä ole enempää kuin 1, koska silloin se siirtyy automaattisesti siihen tilaan mihin sen on jättänyt lähtiessään.
- Boff
Jos käyttäjää on vaihdettu tietokoneen päällä ollesa, esim vieraasta on kirjauduttu toisella nimellä, saattaa se valitella tuollaista.
- kauempaa
Kun sammutat koneen niin, että se varmasti sammuu ei sitä voida käynnistää etänä eikä sitä käynnistä mikään pöpökään. On kaksi vaihtoehtoa:
1. Joku on käynyt kotonasi sitä käyttämässä.
2. Koko juttu on huuhaata ja kesäyön harhaa.- laita biossiin
salasana, ja sammuta koneesi.
Tämän jälkeen se kysyy salasanan heti mustalta ruudulta eikä lähde käyntiin edes levykkeellä jos ei salasanaa tiedä.
Vielä kun laitat yhteen kotelon kulmaan lukollisen pultin, niin eivät pääse resetoimaan salasaanaasi emolevyn jumpperilla. - formatoi
laita biossiin kirjoitti:
salasana, ja sammuta koneesi.
Tämän jälkeen se kysyy salasanan heti mustalta ruudulta eikä lähde käyntiin edes levykkeellä jos ei salasanaa tiedä.
Vielä kun laitat yhteen kotelon kulmaan lukollisen pultin, niin eivät pääse resetoimaan salasaanaasi emolevyn jumpperilla.kovalevysi. Hävitä partitiot ja perusta ne uudelleen.
Asenna windows uudelleen ja päivitä se microsoftin sivuilta. Etäkäyttö pois päältä, kunnon virusohjelma päälle palomuurin kanssa niin jo loppuu se veivuu.
Meneehän tähän hommaan puoli päivää, mutta on takuulla kone kunnossa, eikä huolta muista käyttäjistä. - joeboy99
Ei nykyisten koneiden sammuttaminen katkaise virtoja kuin osittain, eli koneessa on aina sähköt päällä odottamassa sellaista impulssia, jonka perusteella aletaan boottaamaan pystyyn.
Paitsi virtakytkimestä, sellainen voi tulla myös modeemista tai verkkoliitännästä ("Wake on LAN"). ADSL-boksi taas saattaa hyvinkin herättää omia aikojaan koneen, jolla on Wake on LAN-asetus päällä.
Helpoin tapa varmistaa, että kone on irti verkosta on irroittaa töpseli seinästä, sama juttu ADSL-boksille. Puhelimen irti vielä ADSL-boksista, niin koko laitteisto on suojassa myös ukkoselta. - sillee...
joeboy99 kirjoitti:
Ei nykyisten koneiden sammuttaminen katkaise virtoja kuin osittain, eli koneessa on aina sähköt päällä odottamassa sellaista impulssia, jonka perusteella aletaan boottaamaan pystyyn.
Paitsi virtakytkimestä, sellainen voi tulla myös modeemista tai verkkoliitännästä ("Wake on LAN"). ADSL-boksi taas saattaa hyvinkin herättää omia aikojaan koneen, jolla on Wake on LAN-asetus päällä.
Helpoin tapa varmistaa, että kone on irti verkosta on irroittaa töpseli seinästä, sama juttu ADSL-boksille. Puhelimen irti vielä ADSL-boksista, niin koko laitteisto on suojassa myös ukkoselta.Että se siitä sitten.hyvä vaan ettei vaan pääse itsestä tulemaan esim:raskaan sarjan rikollista.
- on aika
formatoi kirjoitti:
kovalevysi. Hävitä partitiot ja perusta ne uudelleen.
Asenna windows uudelleen ja päivitä se microsoftin sivuilta. Etäkäyttö pois päältä, kunnon virusohjelma päälle palomuurin kanssa niin jo loppuu se veivuu.
Meneehän tähän hommaan puoli päivää, mutta on takuulla kone kunnossa, eikä huolta muista käyttäjistä.raju ohje , ja melko helppo mikäli levy on jaettu siten että pelkkä käyttis on yhdessä pienessä osiossa, ohjelmat toisessa ja mahdolliset backupit kolmannessa, toinen käyttis neljännessä jne!
Mutta onko XP:ssä sellainen virrankatkaisuasetusmahdollisuus, että sammutettaessa virta katkaistaan joko kokonaan tai lepotilaan ja tässä tapauksessa tämä jälkimmäinen vaihtoehto olisi ollut valittuna ja kone alunperin ei olisi sammunutkaan kokonaan? Ja voiko esim. ajastettu toiminto ruveta käyttämään konetta tästä tilasta? Kokenut käyttäjä vastannee.
Muuten olen sitä mieltä että myyjäliikkeen velvollisuuksiin kuuluisi veloituksetta luovuttaa kone asetuksineen käyttökelpoisessa kunnossa ja korjata asia mikäli näin ei ole tapahtunut äskettäin käyttöön otetun koneen suhteen. - TROLLATAAN!
Kolmas vaihtoehto on peikko.
- kiitos
formatoi kirjoitti:
kovalevysi. Hävitä partitiot ja perusta ne uudelleen.
Meneehän tähän hommaan puoli päivää, mutta on takuulla kone kunnossa, eikä huolta muista käyttäjistä.No nyt sitten veivasin kaikkea mahdollista lävitse mutta yhä on pari virusta pakatusti koneessa joten Windows on varmaan asennettava uusiksi todella ja tehtävä tämä kaikki.
Kiitän vastaajia, ja tämä ei ole kesäyön huuhaata ja harhaa, vaan totista totta. Onneksi sain apuneuvoja välittömästi. Olen kiitollinen teille! Huomenna Soneralle. - vaan poliisilla saakka
TROLLATAAN! kirjoitti:
Kolmas vaihtoehto on peikko.
Ei tämä ole mikään trolli vaan poliisilla asia on.
Olen kiitollinen näistä neuvoista, ja soitettuani Soneralle olemme tyhjentämisen kannalla on sen verran paljon jo näyttöä koluamisesta.On aikamoinen homma ryhtyä mokomaan,mutta ei kai se auta. - ei kiva
vaan poliisilla saakka kirjoitti:
Ei tämä ole mikään trolli vaan poliisilla asia on.
Olen kiitollinen näistä neuvoista, ja soitettuani Soneralle olemme tyhjentämisen kannalla on sen verran paljon jo näyttöä koluamisesta.On aikamoinen homma ryhtyä mokomaan,mutta ei kai se auta.juttu yksityisyyden kannalta! Antaisitteko te omanne?
Ei omat jutut mutta ne toisten lähettämät postit esimerkiksi, kyllä pännii antaa koko pytty sinne.
TODELLA!!!! - ketjussa
ei kiva kirjoitti:
juttu yksityisyyden kannalta! Antaisitteko te omanne?
Ei omat jutut mutta ne toisten lähettämät postit esimerkiksi, kyllä pännii antaa koko pytty sinne.
TODELLA!!!!on osaksi aika tolkuttomia piirteitä ... hmm...
Totean kuitenkin että viruksen takia harvoin kovista kokonaan tarvitsee tyhjentää, kun jokaiselle on olemassa spesifi poisto-ohjelma, jonka saa imuroitua virustorjuntatoimittajan palvelimelta, mikäli käyttää laillista ohjelmaa, ja kunhan virus ensin on tunnistettu . Oletko ajanut esim. pandaonlinescanilla? escanilla? jne.
Posteista puheenollen: Ne tuskin ovat osallisia tähän ongelmaan, mikäli virustorjunta ei ole reagoinut, joten mitä tekemistä poliisilla olisi yksityispostin kanssa, josta ensisijaisesti lähettäjä vastaa? Ja mikäli ne ovat tarpeeksi erikoisia nehän ovat jo esim. ns. escalon-systeemin tutkittavana joka kerää kaikki maailman sähköpostit seulottavakseen.
Esim. EU kyllä tarjoaa niin voimakkaasti kryptattua ja niin monen palvelimen kautta oikealla tavalla kierrätettyä sähköpostilähetyspalvelua, ettei kyseinenkään systeemi siihen pysty, koska selvittäminen esim, ylittää parhaidenkin tietokoneiden laskentakapasiteetin vaikkapa sadan vuoden prosessointiajan vuoksi.
Joten olet kai kuullut kirjoittavista romppuasemista.
Siinä spybotissa on tools osassa secure shredder , kun sen laittaa näkyviin , ja sillä voi poistaa halutun kansion tai tiedoston kirjoittamalla se yli alaosassa valitun määrän kertoja. Valinta-15 kertaa ilmeisesti jo riittää.Toimii kun ensin resurssienhallintaikkunasta vetää hiirellä halutun filen tähän shredder ikkunaan. Voi kokeilla vaikka uudella kansiolla.
Mutta älä ihmeessä poista mitään tarrrpeellista tämän avulla. Sitä voi käyttää myös varmasti tunnistetun virusfilen tuhoksi.
HijackThis-ketjuista selviävät nämä tiedostonarviointipalvelimet, joiden käyttö on monesti välttämätöntä että pystyy erottamaan esim. korruptoituneen systeemitiedoston aidosta. - juuri ajoissa
ketjussa kirjoitti:
on osaksi aika tolkuttomia piirteitä ... hmm...
Totean kuitenkin että viruksen takia harvoin kovista kokonaan tarvitsee tyhjentää, kun jokaiselle on olemassa spesifi poisto-ohjelma, jonka saa imuroitua virustorjuntatoimittajan palvelimelta, mikäli käyttää laillista ohjelmaa, ja kunhan virus ensin on tunnistettu . Oletko ajanut esim. pandaonlinescanilla? escanilla? jne.
Posteista puheenollen: Ne tuskin ovat osallisia tähän ongelmaan, mikäli virustorjunta ei ole reagoinut, joten mitä tekemistä poliisilla olisi yksityispostin kanssa, josta ensisijaisesti lähettäjä vastaa? Ja mikäli ne ovat tarpeeksi erikoisia nehän ovat jo esim. ns. escalon-systeemin tutkittavana joka kerää kaikki maailman sähköpostit seulottavakseen.
Esim. EU kyllä tarjoaa niin voimakkaasti kryptattua ja niin monen palvelimen kautta oikealla tavalla kierrätettyä sähköpostilähetyspalvelua, ettei kyseinenkään systeemi siihen pysty, koska selvittäminen esim, ylittää parhaidenkin tietokoneiden laskentakapasiteetin vaikkapa sadan vuoden prosessointiajan vuoksi.
Joten olet kai kuullut kirjoittavista romppuasemista.
Siinä spybotissa on tools osassa secure shredder , kun sen laittaa näkyviin , ja sillä voi poistaa halutun kansion tai tiedoston kirjoittamalla se yli alaosassa valitun määrän kertoja. Valinta-15 kertaa ilmeisesti jo riittää.Toimii kun ensin resurssienhallintaikkunasta vetää hiirellä halutun filen tähän shredder ikkunaan. Voi kokeilla vaikka uudella kansiolla.
Mutta älä ihmeessä poista mitään tarrrpeellista tämän avulla. Sitä voi käyttää myös varmasti tunnistetun virusfilen tuhoksi.
HijackThis-ketjuista selviävät nämä tiedostonarviointipalvelimet, joiden käyttö on monesti välttämätöntä että pystyy erottamaan esim. korruptoituneen systeemitiedoston aidosta.heitit viestisi sillä olin juuri alkamassa hommat putsaamista varten. Nyt on alettava käymään lävitse tätä. Kiitos paljon tästäkin avusta!!!!!!!
- JA TAPPAA!
Imuroi koneellesi BLITZKRIEG -niminen ohjelma, ja ongelma siirtyy toisaalle. BLITZKRIEG tunnistaa vieraat tunkeutumisyritykset ja lähettää tunkeutujan koneelle käskyjä, jotka puhdistavat sen kaikesta tiedosta. AIVAN KAIKESTA. Ne tyhjentävät koneen ja putsaavat sen luihin ja ytimiin asti, niin että siitä tulee käyttökelvoton. Kyllä menee harlemilaishakkerin tötteröturpa TODELLA rullalle.
- hassujuttu
Ei muuta kun johdot pois seinästä aina joskus tekee mitä hyvänsä.Puhutaan mitä puhutaan.Käytä kirvestä .Otat pätkän pois puh johtoa.Mukaas kun lähdet mökiltäs.Tervaa ovenkahvat tai jotain ihan muuta.Eiks se oo vanha kikka NASTAT tuoliin tietty PIILOON KANKAAN alle kysyt joskus terveyskeskuksesta onko tehty isompia paikkauksia JA KELLE JÄTTIKÖ TOIVEITA JA KUKA :Näkeehän sen pidät kekkerit joka ei istu siinä on pää epäilty kenties kysyt tietty miksei vieras istu kiireemäks aikaa.Otettas kahvit ja konjakit tuplana ja parit mäyrikset mites olis pik kikat.???? jermu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876