...ja sähköauton edullisuus korostuu mitä enemmän ajetaan.
Sähköauto on aina bensiiniautoa edullisempi – varsinkin jos ajetaan paljon ja kotilataus onnistuu.
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/sahko-vai-bensa-tekoaly-laskee-kumpi-on-edullisempi/#80df6bf9
Sähköauto on kaikilla ajokilometrimäärillä polttomoottoriautoa edullisempi...
112
923
Vastaukset
- Anonyymi
Sekin vale on sitten tuossa aloituksessa oikaistu.
- Anonyymi
Ei voi verrata uutta sähkistä tonnin linttaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi verrata uutta sähkistä tonnin linttaan...
No pöljä polttoaasi tietenkin yrittää.
- Anonyymi
Ei todellakaan pidä paikkaansa se on jo todettu sähkön hinta vielä kohoaa talvea kohden joten
- Anonyymi
Voihan sitä noinkin kuvitella, jopa ajatellakin.
- Anonyymi
Sähköauto on kalliimpi korjata, kun vikaa alkaa tulemaan. Huonoimmassa tilanteessa ei edes kannata korjata.
- Anonyymi
oliko jätetty tekoäly ruokkimatta E auton akun hinnalla-hih
- Anonyymi
Kannattaako polttista korjauttaa jatkuvasti marmoritiskillä?
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
Laskusta nimittäin kävi ilmi, että polttomoottorin korjaaminen maksoi tässä tapauksessa huimat yli 38 000 euroa!
Yksinomaan turboahtimesta asennusosineen veloitettiin paikallisella Toyota-korjaamolla lähes 5 000 ja välijäähdyttimestä yli 2 700 euroa. Sylinterilohko puolestaan maksoi reilut viisi tonnia.
Lohko 5000! ja kolmipyttyiseen! Wow!
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Tuntuu Tojot olevan halpoja korjata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako polttista korjauttaa jatkuvasti marmoritiskillä?
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
Laskusta nimittäin kävi ilmi, että polttomoottorin korjaaminen maksoi tässä tapauksessa huimat yli 38 000 euroa!
Yksinomaan turboahtimesta asennusosineen veloitettiin paikallisella Toyota-korjaamolla lähes 5 000 ja välijäähdyttimestä yli 2 700 euroa. Sylinterilohko puolestaan maksoi reilut viisi tonnia.
Lohko 5000! ja kolmipyttyiseen! Wow!
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Tuntuu Tojot olevan halpoja korjata.Nuohan on halpoja remontteja Sähköauton akunvaihtoon nähden!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako polttista korjauttaa jatkuvasti marmoritiskillä?
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
Laskusta nimittäin kävi ilmi, että polttomoottorin korjaaminen maksoi tässä tapauksessa huimat yli 38 000 euroa!
Yksinomaan turboahtimesta asennusosineen veloitettiin paikallisella Toyota-korjaamolla lähes 5 000 ja välijäähdyttimestä yli 2 700 euroa. Sylinterilohko puolestaan maksoi reilut viisi tonnia.
Lohko 5000! ja kolmipyttyiseen! Wow!
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Tuntuu Tojot olevan halpoja korjata.Kerroppa missä päin Suomea tämä tapahtui ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuohan on halpoja remontteja Sähköauton akunvaihtoon nähden!!!!!
Tarkoitat varmaan mersua? Vertaatko corollaa ja mersua keskenään? Tesla model 3 uusi akku maksaa 14 k€ töineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako polttista korjauttaa jatkuvasti marmoritiskillä?
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
Laskusta nimittäin kävi ilmi, että polttomoottorin korjaaminen maksoi tässä tapauksessa huimat yli 38 000 euroa!
Yksinomaan turboahtimesta asennusosineen veloitettiin paikallisella Toyota-korjaamolla lähes 5 000 ja välijäähdyttimestä yli 2 700 euroa. Sylinterilohko puolestaan maksoi reilut viisi tonnia.
Lohko 5000! ja kolmipyttyiseen! Wow!
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Tuntuu Tojot olevan halpoja korjata.Minkähänlaisesta/vm toyotasta on kyse. Itsellä ollut kaksi tojoa, vanhempaa mallia. Toinen kulkee vieläkin, siitä vähä vanhempi lähti paaliin, sillä tuli kilsat täyteen 20 vuodessa. No halpaa oli ajo sillon, kun bensa oli halpaa. Ei murheita, ei koneremppoja. Normi kuluvien osien korjausta, kuten sähkäreissäkin. Ihan normaalia. Sähkäriä ei voi korjata itse, polttikset voi, ilman kehua, on taito näpeissä. No, pöjä en ainakaan minä ole siinä suhteessa, että ostaisin kalliin uuden auton velaksi tai lyömällä setelit tiskiin. Ehei, mulla on muutakin kivaa rahankulua, kun pistää autoon rahat. Ikinä en ole uutta autoa ostanut, aina käytetyn. Hyvin olen päässyt sinne mihin tarvii päästä ja vielä takasinkin. Edellinen auto oli 13 v, nykynen ollut vaan rapiat 3v. Sillä aattelin pärjätä. Niin, ajoja tulee ihan kiitettävästi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako polttista korjauttaa jatkuvasti marmoritiskillä?
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
Laskusta nimittäin kävi ilmi, että polttomoottorin korjaaminen maksoi tässä tapauksessa huimat yli 38 000 euroa!
Yksinomaan turboahtimesta asennusosineen veloitettiin paikallisella Toyota-korjaamolla lähes 5 000 ja välijäähdyttimestä yli 2 700 euroa. Sylinterilohko puolestaan maksoi reilut viisi tonnia.
Lohko 5000! ja kolmipyttyiseen! Wow!
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Tuntuu Tojot olevan halpoja korjata.Piti amerikasta etsiä vanha uutinen . Hoh hoijaa . Tiedätkö edes mitä termi " leikkaa kiinni" auton moottorissa tarkoittaa . Esimerkkisi moottori ei leikannut kiinni .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti amerikasta etsiä vanha uutinen . Hoh hoijaa . Tiedätkö edes mitä termi " leikkaa kiinni" auton moottorissa tarkoittaa . Esimerkkisi moottori ei leikannut kiinni .
Meillä päin moottorit ovat hitsanneet kiinni
- Anonyymi
Aloituksessa on sähköautojen vastustajia itkevä totuus, jota on turha yrittää valheilla muuksi muuttaa.
- Anonyymi
Polttomoottoriautojen vastustajat eivät vaan tajua ettei määrätynlaisille polttomoottoriautoille ole vertailukelpoista sähköistä vastinetta olemassakaan.
Minun autoiluni tulee kiistattomasti halvemmaksi polttomoottoriautollani, kuin jos vaihtaisin sen sellaiseen sähköautoon, joka soveltuisi tarpeisiini. Tekoälykin sen tiesi ja todisti, ideologiansa sokaisema polttomoottoriautojen vastustaja ei vain sitä tosiasiaa suostu hyväksymään.
- Anonyymi
On täysin lapsellista tehdä tuota arviota ilman, että ottaa huomioon sähköauton akustoon liittyvät taloudelliset riskit !!
Nyky-sähköautoa ei missään tapauksessa kannata ostaa omaksi vaan tehdä Leasing sopimus mikäli sen haluaa !
Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ tai enemmän !- Anonyymi
Polttomoottorin korjaus maksaa yli 38000€!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottorin korjaus maksaa yli 38000€!
Missä päin Suomea tuo on tapahtunut ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottorin korjaus maksaa yli 38000€!
On äärimmäisen harvinaista, että polttomoottori hajoaa noin, ja tuossahan oli ilmiselvä käyttövirhe syynä, joten vika on käyttäjän eikä moottorin sinänsä.
Joskus harvoin polttomoottori hajoaa, mutta sähköauton akku hajoaa joka tapauksessa sataprosenttisella varmuudella. Jos ei äkisti, niin kuitenkin ajan mittaan. Polttomoottoriautoni on 26 vuotta vanha ja ajettu n. 458 000 km. Toimintamatka edelleen jopa 1000 km tankillisella kuten uutenakin. Näytä minulle yksikin sähköauto joka pystyy samaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On äärimmäisen harvinaista, että polttomoottori hajoaa noin, ja tuossahan oli ilmiselvä käyttövirhe syynä, joten vika on käyttäjän eikä moottorin sinänsä.
Joskus harvoin polttomoottori hajoaa, mutta sähköauton akku hajoaa joka tapauksessa sataprosenttisella varmuudella. Jos ei äkisti, niin kuitenkin ajan mittaan. Polttomoottoriautoni on 26 vuotta vanha ja ajettu n. 458 000 km. Toimintamatka edelleen jopa 1000 km tankillisella kuten uutenakin. Näytä minulle yksikin sähköauto joka pystyy samaan.Polttomoottori hajoaa sataprosenttisella varmuudella. Jos ei äkisti, niin ajan mittaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottori hajoaa sataprosenttisella varmuudella. Jos ei äkisti, niin ajan mittaan.
Juuri näin, se polttomoottori voi kestää 35 tkm, 167 tkm tai 700 tkm. Mutta takuuvarmasti se hajoaa jossain vaiheessa, ja moottorin apulaitteita joutuu yleensä matkan varrella joka tapauksessa uusimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottori hajoaa sataprosenttisella varmuudella. Jos ei äkisti, niin ajan mittaan.
”Polttomoottori hajoaa sataprosenttisella varmuudella. Jos ei äkisti, niin ajan mittaan.”
Voi olla. Minun autossani jo kestänyt 26 vuotta ja melkein 460 000 kilometriä, niin että aika hidasta se hajoaminen on kyllä ollut. Sähköautot hajoavat huomattavasti nopeammin. Sen voi havaita helposti omaa autoani yli kymmenen vuotta nuorempien sähköautojen akustoista.
Voit väittää vastaan, mutta et pysty todistamaan että olisin väärässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, se polttomoottori voi kestää 35 tkm, 167 tkm tai 700 tkm. Mutta takuuvarmasti se hajoaa jossain vaiheessa, ja moottorin apulaitteita joutuu yleensä matkan varrella joka tapauksessa uusimaan.
Ja sähköautoko sitten muka kestää ikuisesti, niin ettei siihen mitään joudu uusimaan? Eipä ole vielä näyttöä saatu, että kestäisi edes sen mitä polttomoottoriauto keskimäärin. 12-13 vuotta vanhat sähköautotkin ovat yleensä jo vähintään 30-prosenttisesti epäkunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottori hajoaa sataprosenttisella varmuudella. Jos ei äkisti, niin ajan mittaan.
🤣🤣 ja sähkikset kestää ikuisesti???? Luuletko oikeasti, että bisnes pyörii noin, ettei mikään hajoa.
Otetaan esim vanhat kodinkoneet, ennen ne kesti jopa 20v, nykyään nippanappa 5 v, ellei leviä jo heti takuuajan jälkeen. No "uusi" suunta oli, että tehdään heikompilaatusia, että varmasti hajoaa. Eihän kukaan osta, jos ne iänkaiken kestää. Näin se maailma pyörii kaikessa, myös sähkäreissä. Vielä 2000-luvun aalussa ja sitä vanhemmat autot kestää vaan ei enää uudemmat. Kai ny tuon tiesit? Bisnes on bisnes - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, se polttomoottori voi kestää 35 tkm, 167 tkm tai 700 tkm. Mutta takuuvarmasti se hajoaa jossain vaiheessa, ja moottorin apulaitteita joutuu yleensä matkan varrella joka tapauksessa uusimaan.
Moottorin apulaitteita? Täsmennätkö, mitä?
Itselläni ei ole kone hajonnut ikinä, mutta esim jarrut pitää hoidella n 100t kilsan väkein, muuten katsastussetä tulee hyvin hyvin vihaiseksi, iskarit on joskus vaihdettava, saattaspi jousikin katketa, kytkin, no moni lepuuttaa jalkaa kytkimellä, aika harvoin hajoaa, no 400-500t k.... mä en nyt keksi mitään hajoavaa, muuta kuin nuo normaalit kuluvat osat. Kumma kun ei ole omalle kohdalle osunut, kun kuitenkin on menossa viides vanha ritsa, millä ajelen.
No minä ajelen millä halua, mutta sähkikseen fn ikinä sekoa. Sinä voit ajella, mutta se on sinun asiasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Polttomoottori hajoaa sataprosenttisella varmuudella. Jos ei äkisti, niin ajan mittaan.”
Voi olla. Minun autossani jo kestänyt 26 vuotta ja melkein 460 000 kilometriä, niin että aika hidasta se hajoaminen on kyllä ollut. Sähköautot hajoavat huomattavasti nopeammin. Sen voi havaita helposti omaa autoani yli kymmenen vuotta nuorempien sähköautojen akustoista.
Voit väittää vastaan, mutta et pysty todistamaan että olisin väärässä.Mikä merkki sulla on? Uteliaisuuttani kyselen, kun itekkään en koskaan ole uuteen sotkeentunut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottorin apulaitteita? Täsmennätkö, mitä?
Itselläni ei ole kone hajonnut ikinä, mutta esim jarrut pitää hoidella n 100t kilsan väkein, muuten katsastussetä tulee hyvin hyvin vihaiseksi, iskarit on joskus vaihdettava, saattaspi jousikin katketa, kytkin, no moni lepuuttaa jalkaa kytkimellä, aika harvoin hajoaa, no 400-500t k.... mä en nyt keksi mitään hajoavaa, muuta kuin nuo normaalit kuluvat osat. Kumma kun ei ole omalle kohdalle osunut, kun kuitenkin on menossa viides vanha ritsa, millä ajelen.
No minä ajelen millä halua, mutta sähkikseen fn ikinä sekoa. Sinä voit ajella, mutta se on sinun asiasi.Apulaitteisiin itse luen esim. startin, laturin, turbon, katalysaattorin & hiukkassuodattimen, polttoainepumpun ja yleensäkin kaikki komponentit mitkä liittyvät päästöjen hallintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤣🤣 ja sähkikset kestää ikuisesti???? Luuletko oikeasti, että bisnes pyörii noin, ettei mikään hajoa.
Otetaan esim vanhat kodinkoneet, ennen ne kesti jopa 20v, nykyään nippanappa 5 v, ellei leviä jo heti takuuajan jälkeen. No "uusi" suunta oli, että tehdään heikompilaatusia, että varmasti hajoaa. Eihän kukaan osta, jos ne iänkaiken kestää. Näin se maailma pyörii kaikessa, myös sähkäreissä. Vielä 2000-luvun aalussa ja sitä vanhemmat autot kestää vaan ei enää uudemmat. Kai ny tuon tiesit? Bisnes on bisnesJa 20 vuotta sitten oltiin sitä mieltä että 2000-luvun autot ovat täyttä kuraa ja viimeiset oikeat kestävät autot tehtiin 80-luvulla. Niin se maailma vaan muuttuu.
- Anonyymi
Viimeksi kun tuota vertailin, niin sähköauton korkeampi hankintahinta kuoleentui pelkillä " polttoaine " hinnan eroilla 176 tkm ajolla . Ero diiseliin oli n. 8000 € . Minun ajoilla tuohon menisi yli 6 vuotta . Minulle ei sähköauto ole hyvä vaihtoehto .
- Anonyymi
Ja tietenkin laskelmissasi huomioit dieselveron ja sen dieselisi huollot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tietenkin laskelmissasi huomioit dieselveron ja sen dieselisi huollot?
En tietenkään, sittenhän öyhötykseni menisi pilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tietenkin laskelmissasi huomioit dieselveron ja sen dieselisi huollot?
Jos ymmärtäisit lukemasi, tietäisit etten huomioinut kuin " polttoainekulut" . Diiselveroni on 340 €/ vuosi , huollot alle 100€/ vuosi , oma työ . Kun noita hintoja en sähköautosta tiedä, niin on vähän huono ottaa niitä vertailuun . Pystytkö tämän tajuamaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärtäisit lukemasi, tietäisit etten huomioinut kuin " polttoainekulut" . Diiselveroni on 340 €/ vuosi , huollot alle 100€/ vuosi , oma työ . Kun noita hintoja en sähköautosta tiedä, niin on vähän huono ottaa niitä vertailuun . Pystytkö tämän tajuamaan ?
Ja nyt yrität verrata loppuunajettua vanhaa dieselpösöä uuteen sähköautoon.
Eiköhän sitä pösönpaskaa olisi parempi vertailla vaikka sähköpotkulautaan, niin säilyisi taso samanlaisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tietenkin laskelmissasi huomioit dieselveron ja sen dieselisi huollot?
Pakettiautoksi rekisteroidyn dieselin käyttövoimavero kuutisen kymppiä vuodessa, ei paha. Ja huollot eli öljyt + suodatin kerran vuodessa n. 45 € ja jakohihnasarjan vaihto viiden vuoden välein, sekin tekee vain viitisen kymppiä vuotta päälle.
Eli eipä kyllä tule kalliiksi minun autoiluni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt yrität verrata loppuunajettua vanhaa dieselpösöä uuteen sähköautoon.
Eiköhän sitä pösönpaskaa olisi parempi vertailla vaikka sähköpotkulautaan, niin säilyisi taso samanlaisena.Vertaisin mieluusti minäkin dieselgolfiani johonkin saman vuotiseen ja -hintaiseen sähköautoon, mutta kun sellaista ei ole olemassakaan, niin mihinkä vertaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertaisin mieluusti minäkin dieselgolfiani johonkin saman vuotiseen ja -hintaiseen sähköautoon, mutta kun sellaista ei ole olemassakaan, niin mihinkä vertaat?
Tuossa tapauksessa sitä vertailua ei vaan sitten voi tehdä. Tai ainakaan siinä ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertaisin mieluusti minäkin dieselgolfiani johonkin saman vuotiseen ja -hintaiseen sähköautoon, mutta kun sellaista ei ole olemassakaan, niin mihinkä vertaat?
Vertaile sähköpotkulautaan, niin pysyt samalla tasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt yrität verrata loppuunajettua vanhaa dieselpösöä uuteen sähköautoon.
Eiköhän sitä pösönpaskaa olisi parempi vertailla vaikka sähköpotkulautaan, niin säilyisi taso samanlaisena.Et tajunnut vertailuni koskevan uusia autoja . Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan teillä vähän heikkoa . Se että laitoin nuo vero ja huoltohinnat nykyisestä autostani tarkoittaa sitä että tiedän tuon uudenkin diiselin kulut jos sellaisen ostaisi . Sähköauton veroja ja huoltohintoja en tiedä .
- Anonyymi
Jos sähköauton arvo alenee 50-90 snt/km, niin halpaahan se kai on.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/45f73cd9-4896-4f26-a46f-b2938f9599cd- Anonyymi
Noin halvimmilla sähköautoilla!
- Anonyymi
On kuin seteleitä repisi.
- Anonyymi
Ei se enää alene. Se aleni jo. Nyt on nyt. Silloin oli silloin.
- Anonyymi
Bensa-Audin arvo alenee 1,2€/km.
Ja siihen vielä lisäksi 14l/100km bensankulutus päälle, se vasta halpaa onkin!
- Anonyymi
Mersun sähköautot arvonalenema 2,8 euroa per kilometri kolmen ensimmäisen vuoden aikana. Halpaa on.
- Anonyymi
Sähköauto on tosiaan edullisin kaikilla ajokilometreillä....kunnes tulee vaihdon aika...siinä sitten maksellaan ne ajokilometrit arvonalenemana joka on niin hirvittävä ettei moni pysty enää autoa vaihtamaan.
- Anonyymi
Ja nuo on vasta pyynti hintoja...viekä paljon huonompi se hinta jolla liike sähköauton vaihdossa ottaa nytkun niitä tuodaan saksan outlet häkeistä suomeen loppukäyttäjälle..muutamassa vuodessa arvoton romu
- Anonyymi
Katkera ininäsi ei muuta sitä faktaa, että polttoromusi on kohta arvoton.
- Anonyymi
Mitä sitten ?
Persaukisten juttuja. - Anonyymi
Meinaako se huippuhyvä ketjun aloitus kadota?
- Anonyymi
Yrittää tätäkin totuutta piilottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittää tätäkin totuutta piilottaa.
Saahan sitä yrittää.
- Anonyymi
Kilometrin takia ei kannata autoa ostaa, mutta pottomoottoriauton voi tätäkin tarkoitusta varten saada 200 eurolla, että se niistä kaikista kilometrimääristä.
- Anonyymi
Skoda RäSähän maksaa vain satasen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda RäSähän maksaa vain satasen.
Ruplaa, sata ruplaa.
- Anonyymi
Siinä ketjun otsikossa se totuus nyt on.
- Anonyymi
Valehtelu toisessa ketjussa sen kun jatkuu, vaikka tämän ketjun aloitus on oikeassa.
- Anonyymi
No, ei ole. Ensiksi hankintahinta on moninkertainen. Toiseksi sähkön hinta pyörii nytkin yli 30 senttiä, mutta se on vain murto-osa siirtomaksun hinnasta, joka on nykyään tosi törkeä! Itsasiassa laskin, että pörssisähkön ollessa kalliimmillaan, jopa dieselagregaatilla tulisi halvemmaksi sähköistää omakotitalo. Toisaalta, jos sähköautoa voisi käyttää varaamaan halpaa pörssisähköä ja sitten käyttäisi sitä omakotitalon sähköksi, niin se on ainut mikä puhuu sähköauton puolesta, mutta sekin hyöty tullaan ulosmittaamaan tehosähkön tullessa voimaan parin vuoden kuluessa.
- Anonyymi
Murto-osa siirtomaksusta? Kallistahan siirto on, mutta missä asut ja paljonko maksat siirrosta / kWh?
Meidän sähköauton sähköt "ei maksa mitään" n. puolen vuoden aikana. Paneelien tuottama sähkö kun riittää lähes täysin auton sähköihin. Pörssisähköä meillä ei ole, eikä tule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murto-osa siirtomaksusta? Kallistahan siirto on, mutta missä asut ja paljonko maksat siirrosta / kWh?
Meidän sähköauton sähköt "ei maksa mitään" n. puolen vuoden aikana. Paneelien tuottama sähkö kun riittää lähes täysin auton sähköihin. Pörssisähköä meillä ei ole, eikä tule.Paneelit maksavat niin paljon, että ne teoriassa säästävät vasta 30 vuoden päästä, jos edes silloin. Ja edelleen jää puoli vuotta jolloin noista paneeleista ei ole paljoakaan hyötyä.
Itse olen laskenut, että aurinkopaneelien ostaminen on täysin kannattamatonta. On paljon parempi pitää rahat tuottavissa sijoituksissa.
- Anonyymi
mitä sitten, olkoon mitä tahansa. ei kiinnosta. Ja jḱenelle tarviit todistella tuota. Näyttää siltä että itsellesi.
Ei kiinnosta todellakaan vitun vertaa mitkään todistelut. Jos oot saanu sähkö vispilän niin aja sit sillä ei kuulu muille. Lapsellista tuollainen todistelu.
Pidä hyvänäsi ja ole hiljaa. jos tarviit jotain vertaistukea niin kysele joltain muulta sähkösardiini purkilla liikkuvalta sitten kommentteja vaikka lähikaupassa tai muualla. - Anonyymi
Hanki työ niin voit ajaa bensa tai diisel autolla.
- Anonyymi
Ei kiinnosta menneisyyden autot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kiinnosta menneisyyden autot.
Juu, kuka kaheli museoautoilla haluaa arkiajot ajaa?!
- Anonyymi
Sähköautot maksavatkin tällä hetkellä vähemmän kuin vanhanaikaiset autot.
- Anonyymi
Halvalla saat ainoastaan sähkiksen, josta alkaa latausahdistus ja muut murheet.
T ID4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvalla saat ainoastaan sähkiksen, josta alkaa latausahdistus ja muut murheet.
T ID4Sieltä taas trollin valheita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvalla saat ainoastaan sähkiksen, josta alkaa latausahdistus ja muut murheet.
T ID4Lataaminen reissussa ei tänä päivänä ole enää ongelma. Latausasemia ja niissä pisteitä on todella paljon ja lataaminen on nopeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataaminen reissussa ei tänä päivänä ole enää ongelma. Latausasemia ja niissä pisteitä on todella paljon ja lataaminen on nopeaa.
Turhaa markkinointia !?
Koska, nyky-sähköauton ratkaisematon pulma on edelleen akusto !?
Siinä on kiinni pääomaa 15-40T ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa markkinointia !?
Koska, nyky-sähköauton ratkaisematon pulma on edelleen akusto !?
Siinä on kiinni pääomaa 15-40T ?Olet tuota samaa toistellut jokaisessa ketjussa mutta et ole mitenkään perustellut mikä tuossa on ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet tuota samaa toistellut jokaisessa ketjussa mutta et ole mitenkään perustellut mikä tuossa on ongelma.
Luulee, että ihmiset uskovat hänen valheitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet tuota samaa toistellut jokaisessa ketjussa mutta et ole mitenkään perustellut mikä tuossa on ongelma.
Älä moiti kirjoittajaa, koska tuo vika on sähköautossa !!
- Anonyymi
Tekoälynkin mielestä minun autoiluni nykyisellä bensiiniautollani tulee kiistatta huomattavasti edullisemmaksi kuin jos vaihtaisin sen sähköautoon.
Kyllä tekoäly tietää. Tosin samaan tulokseen on jo aiemmin tullut maalaisjärki. - Anonyymi
Se on halpaa, se ei ole kallista.
- Anonyymi
Autoilun kustannuksista suuri osa on luonteeltaan veroja. Poliittisilla, oudoilla päätöksillä autoilun verotulot ovat romahtaneet. Valtiontalous ei kiitä.
Jatkossa tilanne palautetaan entiselleen so. autoilun verotus tulee olemaan merkittävää. Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa. Ehkä palataan ostoverotukseen, vaikkapa auton omamassapohjaisena, kun aikaisemmin käytetty ajonaikainen CO2-päästö on menettänyt merkityksensä.- Anonyymi
"Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa"
Ei todellakaan ole vaikeaa teknisesti, ei ainakaan missään nykyautossa. Etenkin kun jokaisessa nykyautossa on netti ja GPS. Eikä ole erityisen vaikeaa lisätä niitä vanhempiin autoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa"
Ei todellakaan ole vaikeaa teknisesti, ei ainakaan missään nykyautossa. Etenkin kun jokaisessa nykyautossa on netti ja GPS. Eikä ole erityisen vaikeaa lisätä niitä vanhempiin autoihin.GPS-vaikeus on tavallaan Pandoran lipas. Jos GPS-järjestelmä alkaa luomaan kuluttajille kustannuksia, tulee heille motivaatio alkaa käyttää häirintälähettimiä.
Jo nyt on uutisoitu vieraan valtion häirinnän seurauksista esim. lentoliikenteelle. Jos tuhannet (?) kuluttajat alkavat pienimuotoisesti mutta maankattavasti häiritsemään järjestelmää, alkavat muut käyttäjät kärsimään (lentoliikenne, radioverkot ym.).
"Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa"
Ei todellakaan ole vaikeaa teknisesti, ei ainakaan missään nykyautossa. Etenkin kun jokaisessa nykyautossa on netti ja GPS. Eikä ole erityisen vaikeaa lisätä niitä vanhempiin autoihin.Netti ja GPS on kumpikin aivan liian helposti manipuloitavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GPS-vaikeus on tavallaan Pandoran lipas. Jos GPS-järjestelmä alkaa luomaan kuluttajille kustannuksia, tulee heille motivaatio alkaa käyttää häirintälähettimiä.
Jo nyt on uutisoitu vieraan valtion häirinnän seurauksista esim. lentoliikenteelle. Jos tuhannet (?) kuluttajat alkavat pienimuotoisesti mutta maankattavasti häiritsemään järjestelmää, alkavat muut käyttäjät kärsimään (lentoliikenne, radioverkot ym.).
"Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa. "GPS-kilometriverotus avaisi sosiaalisesti hyväksyttävän innovaatiomahdollisuuden. Häirintätehoisen lähettimen, joka häiritsee muitakin käyttäjiä, voisi korvata autokohtaisella pientehoisella lähettimellä/lähettimillä. Nämä huijaisivat ainoastaan ko. yksittäisen auton tulkitsemaan olevansa liikkumattomassa tilassa (sata lasissa)...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netti ja GPS on kumpikin aivan liian helposti manipuloitavissa.
Tai sitten vain estetään mittareiden ruuvaaminen ja katsotaan kilometrilukema esimerkiksi katsastuksen yhteydessä. Tai hetkinen, näinhän tehdään jo nyt. Valtio tietää jo nyt kuinka monta kilometriä on autolla ajettu katsastusten välillä, joten yksinkertaisimmillaan voidaan käyttää tuota lukemaa kilometriveron perusteena. Uudemmissa autoissa mittarin ruuvaaminen on vaikeampaa kuin vanhoissa autoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten vain estetään mittareiden ruuvaaminen ja katsotaan kilometrilukema esimerkiksi katsastuksen yhteydessä. Tai hetkinen, näinhän tehdään jo nyt. Valtio tietää jo nyt kuinka monta kilometriä on autolla ajettu katsastusten välillä, joten yksinkertaisimmillaan voidaan käyttää tuota lukemaa kilometriveron perusteena. Uudemmissa autoissa mittarin ruuvaaminen on vaikeampaa kuin vanhoissa autoissa.
Miksi ruuvata mittaria, kun voi ruuvata anturia? Nykyautoissa sekä nopeus- ja matkamittarit perustuvat yleensä ABS-antureiden antamaan tietoon renkaiden pyörimisnopeudesta. Elektroniikkanörtti voi piilottaa anturin ja ohjausyksikön väliin vaikka 10-jakajan, jolla nopeus ja kilometrit vaikuttavat 10%:lta todelliselta. Tarvittaessa jakaja disabloidaan hetkeksi (katsastus, ratsia tmv.).
Metallityöntekijä saattaa sipaista anturikiekoista "sopivasti" sakaroita pois, jolloin näytetyt nopeus ja kilometrit skaalautuvat pienemmiksi. Mekaaninen muutos voi olla visuaalisesti havaittavissa, elektronisesta poiketen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ruuvata mittaria, kun voi ruuvata anturia? Nykyautoissa sekä nopeus- ja matkamittarit perustuvat yleensä ABS-antureiden antamaan tietoon renkaiden pyörimisnopeudesta. Elektroniikkanörtti voi piilottaa anturin ja ohjausyksikön väliin vaikka 10-jakajan, jolla nopeus ja kilometrit vaikuttavat 10%:lta todelliselta. Tarvittaessa jakaja disabloidaan hetkeksi (katsastus, ratsia tmv.).
Metallityöntekijä saattaa sipaista anturikiekoista "sopivasti" sakaroita pois, jolloin näytetyt nopeus ja kilometrit skaalautuvat pienemmiksi. Mekaaninen muutos voi olla visuaalisesti havaittavissa, elektronisesta poiketen....motivaation ollessa tarpeeksi suuri, kilometriverotusta voi "helposti" kiertää.
"Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ruuvata mittaria, kun voi ruuvata anturia? Nykyautoissa sekä nopeus- ja matkamittarit perustuvat yleensä ABS-antureiden antamaan tietoon renkaiden pyörimisnopeudesta. Elektroniikkanörtti voi piilottaa anturin ja ohjausyksikön väliin vaikka 10-jakajan, jolla nopeus ja kilometrit vaikuttavat 10%:lta todelliselta. Tarvittaessa jakaja disabloidaan hetkeksi (katsastus, ratsia tmv.).
Metallityöntekijä saattaa sipaista anturikiekoista "sopivasti" sakaroita pois, jolloin näytetyt nopeus ja kilometrit skaalautuvat pienemmiksi. Mekaaninen muutos voi olla visuaalisesti havaittavissa, elektronisesta poiketen.Kaikissa vaihtoehdoissa on toki mahdollisuuksia kiertää veroja, mutta niin on kaikissa veromuodoissa. Kaikkia veroja kierretään Suomessa. Tärkeintä on, että jos jää kiinni niin menettää ajokorttinsa koko loppuelämänsä ajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...motivaation ollessa tarpeeksi suuri, kilometriverotusta voi "helposti" kiertää.
"Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa. "Ja motivaation ollessa tarpeeksi suuri niin kilometriverotus voitaisiin toteuttaa vaikka ensi vuonna. Ei se silti ole vaikeaa.
Jos ei kilometriveroa voida toteuttaa niin sitten voidaan lätkäistä tonnin tai kahden lisävero vuodessa sähköautoille. Se on todella helppo toteuttaa. Aivan kuten palauttaa autovero sähköautoille, eihän autoveron poistosta ole edes pitkä aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja motivaation ollessa tarpeeksi suuri niin kilometriverotus voitaisiin toteuttaa vaikka ensi vuonna. Ei se silti ole vaikeaa.
Jos ei kilometriveroa voida toteuttaa niin sitten voidaan lätkäistä tonnin tai kahden lisävero vuodessa sähköautoille. Se on todella helppo toteuttaa. Aivan kuten palauttaa autovero sähköautoille, eihän autoveron poistosta ole edes pitkä aika.Autoverotulojen romahduksen sylttytehdas on Matti Vanhasen hallitus, Jyrki Katainen valtiovarainministerinä. Diesel-autoja suosiakseen, verotus sidottiin todellisiin/näennäisiin CO2-päästöihin, unohtaen sekä terveydelle haitalliset päästöt että autoverotuksen fiskaalisen luonteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa vaihtoehdoissa on toki mahdollisuuksia kiertää veroja, mutta niin on kaikissa veromuodoissa. Kaikkia veroja kierretään Suomessa. Tärkeintä on, että jos jää kiinni niin menettää ajokorttinsa koko loppuelämänsä ajaksi.
Hmm, onko "menettää ajokorttinsa koko loppuelämänsä ajaksi", tarpeeksi ankara sanktio halveksuttavan helpon veronkierron estämiseksi. Tulisiko kuitenkin ottaa Suomessakin käyttöön kuolemanrangaistus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm, onko "menettää ajokorttinsa koko loppuelämänsä ajaksi", tarpeeksi ankara sanktio halveksuttavan helpon veronkierron estämiseksi. Tulisiko kuitenkin ottaa Suomessakin käyttöön kuolemanrangaistus?
Voihan tuon kohtuullistaa 4-5 vuoteen sitten. Ei ajokortittomuus ole mikään suuri rangaistus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GPS-vaikeus on tavallaan Pandoran lipas. Jos GPS-järjestelmä alkaa luomaan kuluttajille kustannuksia, tulee heille motivaatio alkaa käyttää häirintälähettimiä.
Jo nyt on uutisoitu vieraan valtion häirinnän seurauksista esim. lentoliikenteelle. Jos tuhannet (?) kuluttajat alkavat pienimuotoisesti mutta maankattavasti häiritsemään järjestelmää, alkavat muut käyttäjät kärsimään (lentoliikenne, radioverkot ym.).
"Kilometriverotusta on esitetty, toteutus vaikeaa. "Liikenne- ja viestintäviraston kukkahattuviranhaltijat ovat par'aikaa ratkaisevinaan GPS-häirinnän ongelmat: "Liikenne- ja viestintäministeriö valmistelee parhaillaan lakia GPS-häirintään käytettävien laitteiden luvattoman hallussapidon kriminalisoimiseksi. " Lainaus:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/85572626-8405-4c8c-8448-238c0a78ebf0
- Anonyymi
Lopetapas se valehtelu siinä toisessa ketjussa. Sähköautoilla on kaikki kulut huomioon ottaen halvin ajaa.
- Anonyymi
Turhaa markkinointia !?
Koska, nyky-sähköauton ratkaisematon pulma on edelleen akusto !?
Siinä on kiinni pääomaa 15-40T ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa markkinointia !?
Koska, nyky-sähköauton ratkaisematon pulma on edelleen akusto !?
Siinä on kiinni pääomaa 15-40T ?Se on vain ja ainoastaan sinun, asiantuntemattoman ihmisen kuvitelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vain ja ainoastaan sinun, asiantuntemattoman ihmisen kuvitelma.
Hetkinen !
Tuotako eivät muut tiedä ???
- Anonyymi
Sähköautoilla ajaminen on erittäin halpaa.
- Anonyymi
Se on todella halpaa.
- Anonyymi
Sähköautoissa ainut joka kuluu on hiilet. Ei kallis uusia.
- Anonyymi
Merkkihuolto asentaa hiilet. Kallista.
- Anonyymi
Persaukisen jargoniaa. Siirry julkisiin, pyöräilyyn tai kävele
- Anonyymi
suomalaisilla on paljon rahaa
- Anonyymi
Ei se sähkärillä ajo ole mitään autoilua.
Autoilua on suuret kuutiotuumat tai musta dieselin savu. - Anonyymi
Oletetaan 20 vuotta vanha sähköauto ja polttis diesel 200 ajettuna.
Kummalla lähdet 4000 km matkalle?
Autossa 240 tk mittarissa.
Näin on sähköautoissakin kilometrit. - Anonyymi
Minä en lähde mihinkään 200tkm ajetulla autolla. Ajan sähköautolla koska tykkään siitä.Jos elämää ajattelee kannattamisen kautta koko ajan niin hermothan siinä menee.
- Anonyymi
Tämä ketju ylös oikaisuna valheeseen. Aloituksessa on totuus.
- Anonyymi
Se tahtoahan köyhät niillä ajeleekin.
- Anonyymi
Ja uskooko ihmiset tosissaan kaikkeen tekoälyn suoltamaan tekstiin? Tekoäly tekee nykyäänkin koko ajan virheitä ja monet sen tuottamat tulokset ovat päin persettä. Itse en usko mihinkään tekoälyn tuottamiin laskelmiin tai teksteihin.
Tosin en käytännössä tekoälyä käytä ja uskon tekoälyn olevan täysin turhaa höpöhöpöä. Kukaan ihminen ei tarvitse tekoälyä mihinkään.- Anonyymi
Tekoäly on virheellinen sanamuoto ! Oikea on automaatio !
(tekoälyllä ei ole omaa kykyä luovuuteen ja älykkyyteen) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoäly on virheellinen sanamuoto ! Oikea on automaatio !
(tekoälyllä ei ole omaa kykyä luovuuteen ja älykkyyteen)Yllättyisit mitä nykyaikainen tekoäly tekee luovuuden saralla.
Mitä ihmisen luovuus sitten on?
Joku voi kysyä osaako tekoäly säveltää sinfonian? No osaa jonkinlaisen mutta vasta vuoroisesti voi kysyä osaako ihminen kuten minä? En varmasti osaa säveltää yhtään biisiä enkä montaa muutakaan asiaa kuten maalata taulua tai kirjoittaa kirjaa.
Tekoälyn kuten internetinkin kanssa pitää muistaa lähdekritiikki, AINA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllättyisit mitä nykyaikainen tekoäly tekee luovuuden saralla.
Mitä ihmisen luovuus sitten on?
Joku voi kysyä osaako tekoäly säveltää sinfonian? No osaa jonkinlaisen mutta vasta vuoroisesti voi kysyä osaako ihminen kuten minä? En varmasti osaa säveltää yhtään biisiä enkä montaa muutakaan asiaa kuten maalata taulua tai kirjoittaa kirjaa.
Tekoälyn kuten internetinkin kanssa pitää muistaa lähdekritiikki, AINA.Säälittävää selitystä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllättyisit mitä nykyaikainen tekoäly tekee luovuuden saralla.
Mitä ihmisen luovuus sitten on?
Joku voi kysyä osaako tekoäly säveltää sinfonian? No osaa jonkinlaisen mutta vasta vuoroisesti voi kysyä osaako ihminen kuten minä? En varmasti osaa säveltää yhtään biisiä enkä montaa muutakaan asiaa kuten maalata taulua tai kirjoittaa kirjaa.
Tekoälyn kuten internetinkin kanssa pitää muistaa lähdekritiikki, AINA.Tekoäly lähinnä mädättää ihmisten aivot kun mitään aivotyötä ei tarvitse tehdä. Itse kieltäydyn käyttämästä mitään tekoälyä koskaan enkä aio koskaan mistään tekoälystä.
- Anonyymi
Pitääkö aina olla edulisempi. Ei kaikia kiinnosta mitä maksaa.
- Anonyymi
Aloituksessa on tuokin vanha hokema kumottu.
- Anonyymi
Ostaisin sähköauton mutta se tulee oikeasti KALLIIMAKSI kuin polttomoottoriauto.
Aina vain katsotaan kulutusta mutta ei muita kuluja.
Sähköauton renkaat kuluu kaksi-kolme kertaa nopeammin kuin polttiksen. Paino syö renkaita.
Sitten arvo alenee ihan huolella. En kestäisi että autosta tippuu hinta pari kymppiä ensimmäisenä vuotena.
Voisin ostaa käytetyn sähköauton mutta en luota niiden kestävyyteen.- Anonyymi
Sähköauto kuluttaa renkaita vähemmän kuin polttomoottoriauto.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173643Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.383202Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1392764Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦182335En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152303Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2122111- 362075
- 351894
- 1211886
- 291881