"Sukupuolia on kaksi" öyhöttäjille.

Anonyymi-ap

Biologisia sukupuolia on todellakin kaksi.
98 prosentilla ihmisistä on joko naisen XX kromosomit, tai miehen XY kromosomit.
Poikkeamat ovat niin harvinaisia, että eivät oikeastaan liity tähän keskusteluun.

Mutta sukupuoli-identiteetti, eli oma kokemus omasta sukupuolisuudesta ei aina ole sama asia kuin biologinen sukupuoli. Miksi tämä asia on niin vaikea käsittää?

Onko niin, että monilla on itsellään niin paljon kipuilua tai epävarmuutta oman seksuaalisuutensa kanssa, että tämä kipuilu saa aikaan jonkunlaisen - jopa agressiivisen torjuntareaktion, joka estää henkilöä ymmärtämästä tai edes käsittelemästä asiaa objektiivisesti? Vai miksi pitää niin vihamielisesti suhtautua niihin, jotka kokevat olevansa jotain muuta kuin biologista (cis) sukupuoltaan?

Luulenpa, että henkilö joka on sovussa itsensä kanssa, hänellä ei ole minkäänlaista tarvetta yrittää estää muidenkaan oikeutta olla ja elää omaa elämäänsä.

24

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vihervasemmistolsista sekoa taas

• Anonyymi

Sinä olet seonnut aloittajan kassa.
        Onko teillä itsenne kassa epävarmuutta.

• Anonyymi
        UUSI

Otsikosta ei oikein ota selvää.

Öyhöttäjiksihän täällä on luettu ne sukupuolien moninaisuudesta öyhöilevät tyypit.

• Anonyymi
        UUSI

Hakutulos
        loi:vt:x
        1. 1.Moos. 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

2. 1.Moos. 1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:

3. 1.Moos. 1:21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.

4. 1.Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

5. 1.Moos. 2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

6. 1.Moos. 3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

7. 1.Moos. 3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.

8. 1.Moos. 4:5 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.

9. 1.Moos. 5:1 Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.

10. 1.Moos. 5:2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.

11. 1.Moos. 6:3 Silloin Herra sanoi: "Minun Henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."

12. 1.Moos. 6:7 Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".

13. 1.Moos. 6:13 Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.

14. 1.Moos. 7:17 Silloin tuli vedenpaisumus maan päälle, tuli neljänäkymmenenä päivänä; ja vedet paisuivat ja nostivat arkin, niin että se kohosi korkealle maasta.

15. 1.Moos. 7:21 Silloin hukkui kaikki liha, joka maan päällä liikkui: linnut, karjaeläimet, metsäeläimet ja kaikki pikkueläimet, joita maassa vilisi, sekä kaikki ihmiset.

• Anonyymi

Taidat itse kipuilla, itse olen ollut yli 50 vuotta hetero mies, minua ei kiinnosta mitä muut haluavat olla.

Jos jotain pidän uhkana on lespous.

• Anonyymi

Seksuaalinen suuntaus ei kuulu tähän aiheeseen lainkaan. Joten koitapa ottaa selvää sukupuoli-identiteetistä edes perusasiat.

• Anonyymi

Se on juurikin noin kuin avauksen tehnyt toteaa. Kipeetä tekee näille asiaa ymmärtämättömille.

Itse olen varmaankin 85 % mies ja loput jotakin muuta, kenties feminiinistä. Ei ole koskaan tullut mieleenkään ihmetellä asiaa.

• Anonyymi

Kuulostaa lähinnä mielisairauden normalisoinnilta tuommoinen. Eipä se silti minua ole koskaan haitannut vaikka joku identifioituisi mansikaksi tai tiiliskiveksi. Nykyäänhän näille ei ole tarjolla kuin avohoitoa, niin se on ymmärrettävä tässä köyhtyvässä ja rapistuvassa yhteiskunnassa.

• Anonyymi

Ihanko totta? Ajatella. Nyt tuli todella kovan tason tietoisku. Empä olisi osannut arvata tuota.

• Anonyymi

"sukupuolia on todellakin kaksi.
      98 prosentilla ihmisistä on joko naisen XX kromosomit, tai miehen XY kromosomit.
      Poikkeamat ovat niin harvinaisia, että eivät oikeastaan liity tähän keskusteluun.

Mutta sukupuoli-identiteetti..."

no niin justiinsa. täällä ollaan puhuttu vain ja ainoastaan sukupuolista eikä muusta. jotkut sekoilee jostain identititeeteistään sukupuolina

• Anonyymi

Poikkeamia voi olla, sille on olemassa nimi, vammaisuus.

• Anonyymi

Et nyt taida ymmärtää sanan "öyhöttää" merkitystä? Se että toteaa biologisen faktan ei ole öyhöttämistä.

• Anonyymi

Onhan hulluilla kaikenlaisia identiteettiongelmia, kuten sukupuoli-identiteetti, Jos hullu joyain harhoissaan kuvittelee, niin se ei muuta totuutta.

• Anonyymi
        UUSI

identiteettejähän voi olla ääretön määrä. mutta eri asia kun sukupuoli joita on kaksi

• Anonyymi
      UUSI

Asuiko se Yhdysvalloissa vai Kanadassa se mies, joka identifioi itsensä 6-vuotiaaksi pikkutytöksi ja pukeutui ja käyttäytyi sen mukaan? Kuka muistaa?

• Anonyymi
        UUSI

tuon oikeuden puolesta sitä pride väki osoittaa mieltään

• Anonyymi
      UUSI

Jos meillä, kuten tämän riidan lähtömaassa, olisi vakiintunut sana erikseen biologiselle ja erikseen identiteettiperusteiselle sukupuolelle, koko hommasta olisi ollut kansalaisten helpompi riidellä.

Tai jopa jättää riitelemättä, mikä parasta.

Nyt osa puhuu identiteetistä ja osa biologisesta sukupuolesta ja keskustelu kulkee kypsiä raiteita kuin uhmaikäisillä, jotka riitelevät lelusta.

• Anonyymi
        UUSI

Ja ymmärsi asian niin tai näin, niin outoa on se miten suurta vihamielisyyttä synnyttää ajatus sukupuolisuuden moninaisuudesta, jossa juuri on kyse identiteetistä, ei biologisesta sukupuolesta.

• Anonyymi
      UUSI

Jos minä nelikymppinen koen vahvasti olevani yli kuusikymppinen, niin pääsenkö eläkkeelle?

• Anonyymi
        UUSI

Niuvaniemeen.

• Anonyymi
      UUSI

kun puhutaan sukupuolesta niin silloin puhutaan sukupuolesta eikä identiteetistä.ei yhtään vaikea asia ole normaalille ihmiselle

mutta muille selvästikin on vaikea käsittää

• Anonyymi
      UUSI

Niimpä. Jokainen olkoon mitä on.
      Mutta, pitää jättää Lapset rauhaan!

Noilta opettajan itsetyydytysvideoilta, joka aivan sama, kun olis tehny sen luokassa!

Ja homon tekemältä homosteluoppailta.

Ne eivät kuulu Koulujen opetuksern. Miksi niitä tyrkytetään Normaaleille lapsille?

• Anonyymi
        UUSI

Se video oli Aalto-yliopistossa. Ei siellä lapsia opiskele.

Ja se "homosteluopas" taas kirjastossa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      587
      2286
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1832
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1660
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1256
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1164
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1154
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      908
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      888
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe