Tyypillinen helluntailainen aivopieru on käsite "Raamatun kokonaisilmoitus."
Ei siis Raamatun "ilmoitus" vaan "KOKONAISilmoitus".
Kukaan ei ole koskaan kertonut, mitä tämä mystinen ilmaus tarkoittaa.
Se on pelkkä retorinen taikasauva, jota heilauttamalla heilauttaja kai kuvittelee antavansa itsestään syvällisen ja ehkä peräti jumalisen vaikutelman.
Sellaista se on, kun haluaa tehdä asiat itselleen monimutkaisiksi.
Jos joku haluaa pitäytyä tuossa kummallisessa käsitteessä, annetaan sille täsmällinen sisältö.
Raamatuun KOKONAISilmoitus on tämä:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.""
Siis: KOKO maailman.
Tämä on Raamatun KOKONAISilmoitus.
"Raamatun kokonaisilmoitus"
16
129
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo ei ole Raamatun kokonaisilmoitus.
Sillä tuo koko maailman puolesta suoritettu sovitustyö tulee kunkin ihmisen omasta halustaan myös vastaanottaa omalle kohdalleen, tai kieltäytyä siitä.
Jumala ei pakota ihmisiä pelastukseen. Jumalalle ja pelastukselle omalla kohdallaan voi myös sanoa: "Ei".
Onhan paljon ihmisiä, näilläkin foorumeilla, jotka omin sanoin ovat kieltäytyneet Taivaaseen pääsystään ja ilmoittaneet haluavansa Helvettiin. He ovat sanoneet ja sanovat Jumalalle: "Ei." Tästä voi tietenkin tehdä parannuksen niin kauan kuin elää. Kuoleman jälkeen tätä mahdollisuutta ei tiettävästi enää ole.
"Oman suun tunnustus." Jeesus: "Sillä teidän sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaiksi." Sanat ovat todella tärkeät. Kerran Viimeisellä tuomiolla jokaikinen sanamme tullaan seulomaan ja ne todistavat kustakin meistä.
Ihmisen ainoa, hengellinen "vapaa ratkaisuvalta" on vastata Jumalalle joko: "Kyllä" tai "Ei". Muuta, hengellistä ratkaisuvaltaa, meillä ei ole.
Pelastus on jo valmis, uskon kautta Jeesukseen.
Mitä vastaamme Hänelle? "Kyllä!" vai "Ei."?- Anonyymi
Jaakob varoittaa "yksin uskosta" harhasta.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaakob varoittaa "yksin uskosta" harhasta.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?Jaakob on Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja.
Paavali on Tarsolainen murhamies, joka käytti valhetta tehokeinoja omien oppiensa levittämiseen. Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Pelastusteot on Jumalan tekoja, ei ihmisen.
Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät. - Anonyymi
Tämä on malliesimerkki sovituksen sanan päälle paskomisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastusteot on Jumalan tekoja, ei ihmisen.
Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.Amen tuohon. Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaakob on Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja.
Paavali on Tarsolainen murhamies, joka käytti valhetta tehokeinoja omien oppiensa levittämiseen. Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Miksi tämä kadotukseen menossa oleva Paavalin rienaaja kirjoittelee täällä?
- Anonyymi
Itseään pelastuneiksi uskovaiseksi julistaneita lahkolaisia Johannes kutsui käärmeen sikiöiksi.
- Anonyymi
Martin muistojuoma vaikuttaa kovasti sakastin riekkujissa.
Miljoonan järkiintyneen raja on lähellä riekkujia silti piisaa. - Anonyymi
Parhami ja Olseni kertoi sen kokonaistotuuden, seurataan johtajia.
- Anonyymi
Jeesus ilmestyy kunnon kansalaisille, ei lahkolaisille.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni." - Anonyymi
Raamatussa on paljon ilmoituksia. Tärkein ilmoitus on tämä. Jumala loi ihmisen ja kaipaa luotuunsa yhteyttä. Synti erottaa ihmisen Jumalasta. Jumala rakasti ihmistä niin paljon, että lähetti poikansa Jeesuksen kantamaan maailman synnit. Kuka ikinä Häneen uskoo, saa armosta iankaikkisen elämän.
-----
Jeesus ei perustanut uskontoa. Hän poisti erottavan esteen Jumalan ja ihmisen väliltä. Kristinuskossa ei ole kyse rituaaleista tai seurakunnan jäsenyydestä, vaan Jumalan ja ihmisen suhteesta.
Suuri osa nykyisistä kristinuskon rituaaleista on ihmisten keksimiä. Raamatun tekstit valittiin Nikean kirkolliskokouksessa, jossa viimeisen sanan sanoi Rooman keisari. Sama käytäntö jatkui myöhemmin Euroopassa, kun kirkko oli naimisissa vallanpitäjien kanssa. Uskontoa on käytetty myös vallankäytön välineenä
Kaikki kristinuskossakaan ei ole "taivaasta annettua". Oma lukunsa ovat seurakuntien erilaiset kulttuurit, jotka tajuaa vasta kun tutustuu useampaan kirkkokuntaan.- AnonyymiUUSI
"Synti erottaa ihmisen Jumalasta."
Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan? Missä jakeissa?
- AnonyymiUUSI
Hebr.10:28 Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta. Hebr.10:29 Kuinka paljon enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa. Biblia (1776)
- AnonyymiUUSI
Minä lähetän teille Toisen Puolustajan, Totuuden Hengen, Hänet ja hän kertoo TEILLE KOKO TOTUUDEN JA KAIKEN TIEDON TÄYDELLISESTI.
Tulee Raamatun lisäksi ottaa huomioon Pyhän Hengen toiminta. Eräät dokumentit väittää että viides seurakunta eli Helluntaikirkko KUULEE Jumalan puheen.
Kuitenkin on otettava huomioon Koraani ja veedat. Eräät väittävät Muhammedin (saas) olleen Toisen Puolustajan ja Intiassa Shiva on Pyhä Henki. Mutta viides siis omaa korvat ja kuulee mitä Henki sanoo seurakunnille. Se ei ehkä tarvitse kirjoja tuekseen vaan KUULEE JA JULISTAA KUULEMANSA. - AnonyymiUUSI
Job.16:19 Katso, nytkin on minun todistajani taivaassa ja puolustajani korkeudessa. Joh.14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Lohduttajan, että hän teidän kanssanne olis ijankaikkisesti. Biblia (1776) Joh.15:26. Joh.16:7. Ap.t.2:4.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1413162
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau582542Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.292009- 1301657
- 751474
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?781434Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641418- 891115
- 901069
- 831048