Lapuan Alko suljetaan

Anonyymi-ap

"Suljettavat myymälät ovat Alavus Tuuri, Helsinki Mannerheimintie, Helsinki Wanha Kauppahalli, Jyväskylä Tourula Minimani, Kemiönsaari Taalintehdas, Kouvola Valkeala, Lapua, Turku keskusta Kauppahalli sekä Vaalimaa.

Ensimmäisenä suljetaan Helsingin Kauppahallissa sijaitseva Alko. Lauantaina ovensa sulkeva 25-neliöinen Alko on Suomen pienin. Myös Suomen toiseksi pienin Alko Helsingin Mannerheimintiellä suljetaan syyskuussa.
Viimeisenä suljetaan Kemiönsaaren Taalintehtaan Alko, joka on auki viimeistä päivää 27. syyskuuta.

Alko tiedotti asiasta keväällä. Myymälöiden sulkeminen on Alkon mukaan osa ”normaalia verkostosuunnittelua”.

Alkon mukaan esimerkiksi alkoholiveron ja arvonlisäveron korotukset, alkoholilain muutos ja asiakasvirtojen muutokset ovat vaikuttaneet Alkon asiakasmääriin ja myyntiin.

– Olemme viime vuosina avanneet uusia ja sulkeneet muutamia myymälöitä. Tarkastelemme liikepaikkojen muutostarpeita säännöllisesti kysynnän ja asiakasvirtojen perusteella, liiketoimintajohtaja Kari Pennanen sanoo tiedotteessa.

Suomen pienimmän Alkon sulkemisesta kertoi ensimmäisenä Helsingin Uutiset."

Syksyllä suljetaan yhdeksän Alkoa

23.8. Helsinki Kauppahalli

30.8. Vaalimaa

6.9. Kouvola Valkeala

13.9. Turku kauppahalli

17.9. Jyväskylä Minimani

17.9. Lapua

20.9. Tuuri

20.9. Helsinki Mannerheimintie

27.9. Kemiönsaari Taalintehdas

37

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä. Tästä se lähtee. Ei mee kauaa niin koko valtion pulju lakkautetaan. Saadaan kaikki alkoholi ruokakauppoihin, kuten muuallakin Euroopassa. Palvelee kaikkia, kun ei tarvi erikseen lähteä alkoon, vaan voi ostaa sen viinipullon vaikka peräkylän pikkukaupasta.

• Anonyymi

trokareiden kulta-aika alkaa jippii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

trokareiden kulta-aika alkaa jippii

Miten niin. Viinan saatavuushan paranee, jos sitä alkaa saada joka maitokaupasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin. Viinan saatavuushan paranee, jos sitä alkaa saada joka maitokaupasta.

ei pidä paikkaansa kyllä siloin viinan saanti vaikeutuu jos alko menisi leikkisästi kiinni eikä ruokakaupoista viinaa saisi vai olenko väärässä? misäään ei ole tietoa ollut eikä hallituksella suunnitelmia avata viinan myyntiä ruokakaupoissa ,jos jokin kevyt pepsin promillemäärä nousee niin ei se tee siitä vielä viinaa DDDDDD

• Anonyymi

Onko sulla heittää linkkiä tuohon jos koskee Lapuaa muuten voit painua wittuun

• Anonyymi

valemedian uutisia,olet pahimmoinen nettiterroristi

• Anonyymi

eli kaksi helsingin keskustan alkoa kiinni, vihersiirtymä toimii, liikkeet lopettaa keskustassa kun autoilu ja pysäköinti on tehty vaikeaksi. aleksanterinkatu on puolityhjä. toimistotalot on tyhjiä. jatkakaa....

• Anonyymi

aivan sama mitä hesas on ei kuulu meille

• Anonyymi

Hyvä että suljetaha, päästyään elvyttämään vanhaa kotipolton perinnettä.

• Anonyymi

Lapuan alko suljetaan tällä viikolla joka päivä klo 18.00 paitsi perjantaina klo 21.00. Sunnuntaisin suljettu.

• Anonyymi

vieläkö ruanalla on se pontikan keittäjä

• Anonyymi

koivulan perällä oli ainkin kiljun tekijöitä,huhu kertoo että keittelivätkin

• Anonyymi

Vois tehdä elokuvankin : Sata litraa kiljua, Kurkimäki asialle.

• Anonyymi

Kolme viikkoa ja meillä ei enää ole Alkoa..

• Anonyymi

Juttu ei pirä paikkaansa,lapuan alkoa ei olla sulkemassa

• Anonyymi

Onko mitään ostorajaa paljonko viinaa saa hamstrata?

• Anonyymi

Ei lapualaisia haittaa vaikka alko menisikin kiinni.Onhan Prisman ja Minimanin alko hyvin lähellä.Sieltä lapualaiset viinansa hankkii. Eihän ne käy omassa alkossa jos sanovat olevansa raittiita.

• Anonyymi

Näinkin. Kauhavalla pahinkaan resupekka ei herätä huomiota.

• Anonyymi

Netistä saa, ja pihaan asti tulee. Ei tartte pöhönäs ajella.

• Anonyymi

Alavudella laittavat väärän Alkon kiinni, kirkolta se olisi pitänyt sulkea. Tuurissa on toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alavudella laittavat väärän Alkon kiinni, kirkolta se olisi pitänyt sulkea. Tuurissa on toimintaa.

Eihän se Tuurinkylä oikeastaan Alavutta oo vaan Töysää. Alavuden kuntarajoja sitä vaan on laajennettu.

• Anonyymi

Lapuan Alkossa jatkuu poistomyynti ma-pe klo 11:00-13:00. Koko varasto alennetuin hinnoin 10-60%, ei ostorajaa.

• Anonyymi

Vihdoin Alkon monopoli on murrettu ja siirrytään vapaaseen markkinatalouteen.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Täältä oli karvalakkilähetystö Kultarannassa ja saivat sen peruttua, kun olivat perustelleet että täällä Kultarannassakin on ryypätty kuin slussenin sissit viinarekan kaaduttua.

• Anonyymi

Olispa ollu kiinni jo munkin nuoruuressani, Seinäjoelta tuskin olisi tullut lähärettyä hakemahan. Silloon siälä raran varressa olleen Alkon ja viäreisen elokuvateatterin takaa löyty aina joku alan miäs joka kävi hakemas kun sai pitää loppurahat tasakympistä.

• Anonyymi

Otin ensimmääset kännit isäpuolen karhuviinapullosta 9-vuotiaana ja jäin heti koukkuhun siihen kurjuudesta hetkeksi vapauttavahan olotilahan. Jatkos varaasti äijän pulloosta aina kun sen silimä vältti. Panin vettä tilalle eikä se ikinä huomannu mitään. Sitten keksin varaastaa kaupoosta kaliaa. Kyläkaupoos sitä oli huanojen lukkujen takana ja joskus jopa vaan pihalla tyhyjien korien viäres. Jos ei saanua pöllityksi kaliaa, niin vein tyhyjiä koreja ja myin ne päivällä etuovesta takaasin samalle kauppiahalle ja niilä rahoolla sitten lokitin viinaa viinakaupan eres.

Ny mulla on maksakirroosi ja kualen varmahan kohta. Sitä ennen mun pitääs saara tehtyä jonkunlaanen sovinto mun lasten kansa ja saara niiltä anteeksi että niiren äitee on mun siskoo. Oma äitee heitti vaan mun pihalle kun kuuli tämän pikki salaasuren. Olin silloon 14.
        Siskoon kans meillä on asialliset välit, muttei me enää olla pahemmin tekemisis.
        Niin jotta melekoosta sontaa tää mun kohta päättyvä elämä on ollu. Kaikesta saan kiittää sitä joka keksi viinan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otin ensimmääset kännit isäpuolen karhuviinapullosta 9-vuotiaana ja jäin heti koukkuhun siihen kurjuudesta hetkeksi vapauttavahan olotilahan. Jatkos varaasti äijän pulloosta aina kun sen silimä vältti. Panin vettä tilalle eikä se ikinä huomannu mitään. Sitten keksin varaastaa kaupoosta kaliaa. Kyläkaupoos sitä oli huanojen lukkujen takana ja joskus jopa vaan pihalla tyhyjien korien viäres. Jos ei saanua pöllityksi kaliaa, niin vein tyhyjiä koreja ja myin ne päivällä etuovesta takaasin samalle kauppiahalle ja niilä rahoolla sitten lokitin viinaa viinakaupan eres.

Ny mulla on maksakirroosi ja kualen varmahan kohta. Sitä ennen mun pitääs saara tehtyä jonkunlaanen sovinto mun lasten kansa ja saara niiltä anteeksi että niiren äitee on mun siskoo. Oma äitee heitti vaan mun pihalle kun kuuli tämän pikki salaasuren. Olin silloon 14.
        Siskoon kans meillä on asialliset välit, muttei me enää olla pahemmin tekemisis.
        Niin jotta melekoosta sontaa tää mun kohta päättyvä elämä on ollu. Kaikesta saan kiittää sitä joka keksi viinan.

Et sitten saanut äiteetäs kantavaksi, oliko jo perälauta pudonnut? Olisi ollut kätevää jos olisit ollut oman veljesi isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten saanut äiteetäs kantavaksi, oliko jo perälauta pudonnut? Olisi ollut kätevää jos olisit ollut oman veljesi isä.

Isäsi olisi ollut oman vaimonsa lapsen isoisä.

• Anonyymi

Saksasta tilaan lavallinen aika halpaa on.

• Anonyymi

Joku satsi jää vielä tulliin ja saat sakot ja kauheat verot

• Anonyymi

Jos Lapuan Alko suljetaan perustan oman myymälän ja tuotannon, joka on auki 24/ha.

• Anonyymi

Mulla on ollut jo kauan.

• Anonyymi

Minä olen 10 vuoden ajan käynyt Tallinnasta hakemassa pakettiautolla viinaa ja olutta kerran kesässä. Hintakin on vieläkin edullisempaa kuin Suomessa.

• Anonyymi

Halpahallista saa kotikaljaa riittää minulle eikä tuu kohmeloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halpahallista saa kotikaljaa riittää minulle eikä tuu kohmeloa.

....lisään siihen superhiivaa ja sokeria, niin avot tulee rajua juomaa!

• Anonyymi

Mahtava provo! Takuuvarmasti tällä otsikolla saa lukijoita omalle postaukselleen, vaikka se olisi täyttä tuubaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      21
      3600
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      30
      3413
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      50
      3371
    4. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      51
      3045
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2849
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      21
      2608
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      114
      2332
    8. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2145
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1737
    10. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      134
      1370
    Aihe