"Suljettavat myymälät ovat Alavus Tuuri, Helsinki Mannerheimintie, Helsinki Wanha Kauppahalli, Jyväskylä Tourula Minimani, Kemiönsaari Taalintehdas, Kouvola Valkeala, Lapua, Turku keskusta Kauppahalli sekä Vaalimaa.
Ensimmäisenä suljetaan Helsingin Kauppahallissa sijaitseva Alko. Lauantaina ovensa sulkeva 25-neliöinen Alko on Suomen pienin. Myös Suomen toiseksi pienin Alko Helsingin Mannerheimintiellä suljetaan syyskuussa.
Viimeisenä suljetaan Kemiönsaaren Taalintehtaan Alko, joka on auki viimeistä päivää 27. syyskuuta.
Alko tiedotti asiasta keväällä. Myymälöiden sulkeminen on Alkon mukaan osa ”normaalia verkostosuunnittelua”.
Alkon mukaan esimerkiksi alkoholiveron ja arvonlisäveron korotukset, alkoholilain muutos ja asiakasvirtojen muutokset ovat vaikuttaneet Alkon asiakasmääriin ja myyntiin.
– Olemme viime vuosina avanneet uusia ja sulkeneet muutamia myymälöitä. Tarkastelemme liikepaikkojen muutostarpeita säännöllisesti kysynnän ja asiakasvirtojen perusteella, liiketoimintajohtaja Kari Pennanen sanoo tiedotteessa.
Suomen pienimmän Alkon sulkemisesta kertoi ensimmäisenä Helsingin Uutiset."
Syksyllä suljetaan yhdeksän Alkoa
23.8. Helsinki Kauppahalli
30.8. Vaalimaa
6.9. Kouvola Valkeala
13.9. Turku kauppahalli
17.9. Jyväskylä Minimani
17.9. Lapua
20.9. Tuuri
20.9. Helsinki Mannerheimintie
27.9. Kemiönsaari Taalintehdas
Lapuan Alko suljetaan
49
1623
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä. Tästä se lähtee. Ei mee kauaa niin koko valtion pulju lakkautetaan. Saadaan kaikki alkoholi ruokakauppoihin, kuten muuallakin Euroopassa. Palvelee kaikkia, kun ei tarvi erikseen lähteä alkoon, vaan voi ostaa sen viinipullon vaikka peräkylän pikkukaupasta.
- Anonyymi
trokareiden kulta-aika alkaa jippii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trokareiden kulta-aika alkaa jippii
Miten niin. Viinan saatavuushan paranee, jos sitä alkaa saada joka maitokaupasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin. Viinan saatavuushan paranee, jos sitä alkaa saada joka maitokaupasta.
ei pidä paikkaansa kyllä siloin viinan saanti vaikeutuu jos alko menisi leikkisästi kiinni eikä ruokakaupoista viinaa saisi vai olenko väärässä? misäään ei ole tietoa ollut eikä hallituksella suunnitelmia avata viinan myyntiä ruokakaupoissa ,jos jokin kevyt pepsin promillemäärä nousee niin ei se tee siitä vielä viinaa DDDDDD
- Anonyymi00051UUSI
S-Ryhmä ja K-ryhmä kiittää, saavat taas lisää valtaa. Toivottavasti Alkoa ei lopeteta. Sieltä peräkylän kaupasta saisit "varmasti" laatu viiniä by Coop
- Anonyymi
Onko sulla heittää linkkiä tuohon jos koskee Lapuaa muuten voit painua wittuun
- Anonyymi
valemedian uutisia,olet pahimmoinen nettiterroristi
- Anonyymi
eli kaksi helsingin keskustan alkoa kiinni, vihersiirtymä toimii, liikkeet lopettaa keskustassa kun autoilu ja pysäköinti on tehty vaikeaksi. aleksanterinkatu on puolityhjä. toimistotalot on tyhjiä. jatkakaa....
- Anonyymi
aivan sama mitä hesas on ei kuulu meille
- Anonyymi
Hyvä että suljetaha, päästyään elvyttämään vanhaa kotipolton perinnettä.
- Anonyymi
Lapuan alko suljetaan tällä viikolla joka päivä klo 18.00 paitsi perjantaina klo 21.00. Sunnuntaisin suljettu.
- Anonyymi
vieläkö ruanalla on se pontikan keittäjä
- Anonyymi
koivulan perällä oli ainkin kiljun tekijöitä,huhu kertoo että keittelivätkin
- Anonyymi
Vois tehdä elokuvankin : Sata litraa kiljua, Kurkimäki asialle.
- Anonyymi
Kolme viikkoa ja meillä ei enää ole Alkoa..
- Anonyymi
Juttu ei pirä paikkaansa,lapuan alkoa ei olla sulkemassa
- Anonyymi
Onko mitään ostorajaa paljonko viinaa saa hamstrata?
- Anonyymi
Ei lapualaisia haittaa vaikka alko menisikin kiinni.Onhan Prisman ja Minimanin alko hyvin lähellä.Sieltä lapualaiset viinansa hankkii. Eihän ne käy omassa alkossa jos sanovat olevansa raittiita.
- Anonyymi
Näinkin. Kauhavalla pahinkaan resupekka ei herätä huomiota.
- Anonyymi
Netistä saa, ja pihaan asti tulee. Ei tartte pöhönäs ajella.
- Anonyymi
Alavudella laittavat väärän Alkon kiinni, kirkolta se olisi pitänyt sulkea. Tuurissa on toimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alavudella laittavat väärän Alkon kiinni, kirkolta se olisi pitänyt sulkea. Tuurissa on toimintaa.
Eihän se Tuurinkylä oikeastaan Alavutta oo vaan Töysää. Alavuden kuntarajoja sitä vaan on laajennettu.
- Anonyymi
Lapuan Alkossa jatkuu poistomyynti ma-pe klo 11:00-13:00. Koko varasto alennetuin hinnoin 10-60%, ei ostorajaa.
- Anonyymi
Vihdoin Alkon monopoli on murrettu ja siirrytään vapaaseen markkinatalouteen.
- Anonyymi
Lapuan viinakauppahan ei ole lainkaan lakkautettavien myymälöiden listalla. Pois häviäviä myymälöitä on vain 9kpl koko suomes.. https://www.alko.fi/alko-oy/uutishuone/ajankohtaista/alko-sulkee-syksylla-myymaloita
- Anonyymi
Täältä oli karvalakkilähetystö Kultarannassa ja saivat sen peruttua, kun olivat perustelleet että täällä Kultarannassakin on ryypätty kuin slussenin sissit viinarekan kaaduttua.
- Anonyymi00040
Lapua oli alunperin tuolla listalla, mutta muutosneuvottelujen jälkeen lakkautus siirrettiin vuodelle 2026.
- Anonyymi
Olispa ollu kiinni jo munkin nuoruuressani, Seinäjoelta tuskin olisi tullut lähärettyä hakemahan. Silloon siälä raran varressa olleen Alkon ja viäreisen elokuvateatterin takaa löyty aina joku alan miäs joka kävi hakemas kun sai pitää loppurahat tasakympistä.
- Anonyymi
Otin ensimmääset kännit isäpuolen karhuviinapullosta 9-vuotiaana ja jäin heti koukkuhun siihen kurjuudesta hetkeksi vapauttavahan olotilahan. Jatkos varaasti äijän pulloosta aina kun sen silimä vältti. Panin vettä tilalle eikä se ikinä huomannu mitään. Sitten keksin varaastaa kaupoosta kaliaa. Kyläkaupoos sitä oli huanojen lukkujen takana ja joskus jopa vaan pihalla tyhyjien korien viäres. Jos ei saanua pöllityksi kaliaa, niin vein tyhyjiä koreja ja myin ne päivällä etuovesta takaasin samalle kauppiahalle ja niilä rahoolla sitten lokitin viinaa viinakaupan eres.
Ny mulla on maksakirroosi ja kualen varmahan kohta. Sitä ennen mun pitääs saara tehtyä jonkunlaanen sovinto mun lasten kansa ja saara niiltä anteeksi että niiren äitee on mun siskoo. Oma äitee heitti vaan mun pihalle kun kuuli tämän pikki salaasuren. Olin silloon 14.
Siskoon kans meillä on asialliset välit, muttei me enää olla pahemmin tekemisis.
Niin jotta melekoosta sontaa tää mun kohta päättyvä elämä on ollu. Kaikesta saan kiittää sitä joka keksi viinan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otin ensimmääset kännit isäpuolen karhuviinapullosta 9-vuotiaana ja jäin heti koukkuhun siihen kurjuudesta hetkeksi vapauttavahan olotilahan. Jatkos varaasti äijän pulloosta aina kun sen silimä vältti. Panin vettä tilalle eikä se ikinä huomannu mitään. Sitten keksin varaastaa kaupoosta kaliaa. Kyläkaupoos sitä oli huanojen lukkujen takana ja joskus jopa vaan pihalla tyhyjien korien viäres. Jos ei saanua pöllityksi kaliaa, niin vein tyhyjiä koreja ja myin ne päivällä etuovesta takaasin samalle kauppiahalle ja niilä rahoolla sitten lokitin viinaa viinakaupan eres.
Ny mulla on maksakirroosi ja kualen varmahan kohta. Sitä ennen mun pitääs saara tehtyä jonkunlaanen sovinto mun lasten kansa ja saara niiltä anteeksi että niiren äitee on mun siskoo. Oma äitee heitti vaan mun pihalle kun kuuli tämän pikki salaasuren. Olin silloon 14.
Siskoon kans meillä on asialliset välit, muttei me enää olla pahemmin tekemisis.
Niin jotta melekoosta sontaa tää mun kohta päättyvä elämä on ollu. Kaikesta saan kiittää sitä joka keksi viinan.Et sitten saanut äiteetäs kantavaksi, oliko jo perälauta pudonnut? Olisi ollut kätevää jos olisit ollut oman veljesi isä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten saanut äiteetäs kantavaksi, oliko jo perälauta pudonnut? Olisi ollut kätevää jos olisit ollut oman veljesi isä.
Isäsi olisi ollut oman vaimonsa lapsen isoisä.
- Anonyymi
Saksasta tilaan lavallinen aika halpaa on.
- Anonyymi
Joku satsi jää vielä tulliin ja saat sakot ja kauheat verot
- Anonyymi
Jos Lapuan Alko suljetaan perustan oman myymälän ja tuotannon, joka on auki 24/ha.
- Anonyymi
Mulla on ollut jo kauan.
- Anonyymi
Minä olen 10 vuoden ajan käynyt Tallinnasta hakemassa pakettiautolla viinaa ja olutta kerran kesässä. Hintakin on vieläkin edullisempaa kuin Suomessa.
- Anonyymi
Halpahallista saa kotikaljaa riittää minulle eikä tuu kohmeloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpahallista saa kotikaljaa riittää minulle eikä tuu kohmeloa.
....lisään siihen superhiivaa ja sokeria, niin avot tulee rajua juomaa!
- Anonyymi00041
kannattaako yhtä pulloa sieltä asti lähteä hakemahan ? ookko laskenut bensakulut ja aikakulut mukaan ? HÄ?? ei taida tulla yhtään sen halvemmaksi ellet sitten ole pimeä trokari joka kiertää veroja HÄ??
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
kannattaako yhtä pulloa sieltä asti lähteä hakemahan ? ookko laskenut bensakulut ja aikakulut mukaan ? HÄ?? ei taida tulla yhtään sen halvemmaksi ellet sitten ole pimeä trokari joka kiertää veroja HÄ??
Nyt korkki kiinni!
- Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
Nyt korkki kiinni!
menny jo vuosia sitten jos nyt ollenkaan ollu auki kokonaan,,järki käteen viinan kanssa ja hakureissujen samoin
- Anonyymi
Mahtava provo! Takuuvarmasti tällä otsikolla saa lukijoita omalle postaukselleen, vaikka se olisi täyttä tuubaa.
- Anonyymi00043
Ei haittaa, me tilataan porukalla Saksasta tuhat litraa kerralla ja on halpaa!
- Anonyymi00045
uskoo ken tahtoo ja ken oli hieno mies
- Anonyymi00046
Halpakaupasta saa marjamehua, se on terveellistä, juokaa sitä.. No ei vaiskaan, on se olut vaan niin vitun paljon parempaa, aaargh.
- Anonyymi00048
Kankitien ja A- Killan kiertävät Alkot eivät lopeta. Että elkää olko huolissaan.
- Anonyymi00049UUSI
Toivottavasti sulkevat pian. Kansa raitistuu.
- Anonyymi00050UUSI
5e saa kännit kun sen tilaa netistä.
- Anonyymi00052UUSI
Nyt kaikki Alkoon ostamaan viinaa, jotta pysyy Lapualla. Ruvetahan juamahan oikee kunnolla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672451Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis451465Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331339
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999