”Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin hän on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa ja puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä,”
1 Joh 1:9
JOS ME TUNNUSTAMME SYNTIMME
32
197
Vastaukset
- Anonyymi
”Sillä kaikki ovat he syntiä tehneet ja ei heillä ole mitään kerskattavaa Jumalan edessä.”
Room 3:23- Anonyymi
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla hava ju syndat och äro i saknad av härligheten från Gud;
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla hava ju syndat och äro i saknad av härligheten från Gud;
For all have sinned, and come short of the glory of God;
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun. (Ps.51/7)
Syntiinlankeemus eli perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun. (Room.5)
- Anonyymi
Kontekstia ei saa murtaa.
”Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin hän on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa ja puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä,”
1 Joh 1:9
Jeesus antoi oikeille Karitsan apostoleilleen vallan maan päällä antaa syntejä anteeksi ja tehdä voimatekoja, mutta ei muille.
Sitä varten hän antoi ja delegoi heille vallan siirtämällä omaa Totuuden Henkeä apostoleiden sisälle. Se oli ainutkertainen tapahtuma, mikä liittyi siihen tilanteeseen ja niihin henkilöihin.
21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."- Anonyymi
Raamatun mukaan nykyisillä ihmisillä on lupa antaa toiselle ihmiselle anteeksi vain sellainen synti, mikä koskee häntä itseään.
"Ja anna meille anteeksi meidän syntimme, niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"....
Ei ihmisellä ole mitään Jumalan valtuuksia jaellla niitä taivaspaikkoja. - Anonyymi
Höpö Teuvo! Väität siis, ettei kukaan olisi apostoleiden jälkeen saanut syntejään anteeksi! Sinun harhaoppisuudellesi ei ole rajoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö Teuvo! Väität siis, ettei kukaan olisi apostoleiden jälkeen saanut syntejään anteeksi! Sinun harhaoppisuudellesi ei ole rajoja!
Raamatun mukaan synnit voi saada anteeksi ja poistetuksi kasteessa, myös perisynti
ja ehtoollisessa päivittäiset synnit, jossa tilanteessa Herra on itse paikalla sakramenttiensa välityksellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan synnit voi saada anteeksi ja poistetuksi kasteessa, myös perisynti
ja ehtoollisessa päivittäiset synnit, jossa tilanteessa Herra on itse paikalla sakramenttiensa välityksellä.Kasteessa on läsnä veden lisäksi Henki ja sovintoveren eli Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus. (sakramentti)
Herran pyhä ehtoollinen ei ihmisen, vaan Herran armoteko syntiselle ihmiselle. (sakramentti) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan nykyisillä ihmisillä on lupa antaa toiselle ihmiselle anteeksi vain sellainen synti, mikä koskee häntä itseään.
"Ja anna meille anteeksi meidän syntimme, niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"....
Ei ihmisellä ole mitään Jumalan valtuuksia jaellla niitä taivaspaikkoja.Jeesus Kristus on ovi Jumalan valtakuntaan!
- Anonyymi
Naatan, vaikka oli profeetta, ei hänelläkään ollut valtuuksia antaa Daavidin syntejä anteeksi. Hän vain profeettana välitti teidon, miten Jumala on suhtautunut Daavidin pyyntöön saada synnit anteeksi.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
Seuraavana päivänä poika olisi pitänyt 8pv. ikäisenä liittää ympärileikkkauksen sakramentissa Jumalanlasten ikuiseen liittoon Jumalan kanssa. Mutta Jumala esti sen tekemisen. - Anonyymi
Epämääräisille lahkolaisille uskoutuminen omista henkilökohtaisista asioista voi olla iso riski.
- Anonyymi
Voi käytä kuin Ananiaalle ja Safiiralle. Menettää kaiken omaisuutensa ja henkensä niissä tunnustuksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi käytä kuin Ananiaalle ja Safiiralle. Menettää kaiken omaisuutensa ja henkensä niissä tunnustuksissa.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi
Hyvä, että varoitit Teuvosta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että varoitit Teuvosta!
Teuvo oli oikea Jumalanmies, joka varoitti uskonlahkojen kieroista harhaopeista, joilla ne eksyttää ihmisiä. Siksi lahkolaiset vihaa vieläkin Teuvoa, vaikka hän on ollu taivaassa Jeesuksen luona jo yli kolme vuotta.
Totuudenpuhujille kun ei löydy yösijaa. Oikeat Jeesuksen lähettämät totuuden julistajat eivät ole mitään suosittuja evankelistoja ja kaatajia, eikä jalanvenyttäjiä.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo oli oikea Jumalanmies, joka varoitti uskonlahkojen kieroista harhaopeista, joilla ne eksyttää ihmisiä. Siksi lahkolaiset vihaa vieläkin Teuvoa, vaikka hän on ollu taivaassa Jeesuksen luona jo yli kolme vuotta.
Totuudenpuhujille kun ei löydy yösijaa. Oikeat Jeesuksen lähettämät totuuden julistajat eivät ole mitään suosittuja evankelistoja ja kaatajia, eikä jalanvenyttäjiä.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.Voihan niitä Teuvo vainaalla olla useampikin vihamies. Kuitenkin se on vain pelkästään tuo yksi räyhääjä, joka valehtelee Teuvon olevan elossa, ja kirjoittavan palstalle Paavalia herjaavia viestejä. Säälittävää leikkiä aikuiselta mieheltä!
- Anonyymi
MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä ja testamenttitulot on lahkojen suurin tulonlähde nykyisin.
- Anonyymi
Lahkosaarnaajat aloittavat yleensä puheensa kehumalla itseään. Kuinka olivat kovia konnia sekä vankilassa että sen ulkopuolella ja että heillä on vieläkin yhteyksiä niihin porukoihin.
- Anonyymi
Paavalikin kehui murhistaan, fyysisistä voimistaan ja nyrkkeilijän lahjoisstaan.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.- Anonyymi
Nyrkkeily oli siihen aikaan taistelulaji, jonka tarkoitus oli tappaa vastustaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyrkkeily oli siihen aikaan taistelulaji, jonka tarkoitus oli tappaa vastustaja.
Vetikö sitten vapaiden miesten tavoin Kreikan Korintossa ooppiumia vesipiipulla, kun puhui sekavia hurmoskieliä, vai mistä oli kyse?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetikö sitten vapaiden miesten tavoin Kreikan Korintossa ooppiumia vesipiipulla, kun puhui sekavia hurmoskieliä, vai mistä oli kyse?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Oopiumia kaupattiin Rooman valtakunnassa valtion siunauksella kauppapaikoilla ympäri maan.
Vuosina 129–216 elänyt kreikkalais-roomalainen lääkäri Galenos oli vakioasiakas.
Hän suositteli oopiumia nukutusaineeksi leikkauksiin ja lääkkeeksi monenlaisiin vaivoihin unettomuudesta vatsakramppeihin.
Hänen teoksistaan tuli keskiaikaisen lääketieteen perusta niin Euroopassa kuin islamilaisessa maailmassakin.
Varsinkin munkit levittivät Galenoksen ajatuksia lääkekasveista, ja oopiumiunikkoa kasvoikin luostarien puutarhoissa muiden rohtojen mukana.
- Anonyymi
Syntiä ei saa viedä taivaan kotiin.
- Anonyymi
Ei ihminen mene koskaan Jumalan taivaaseen.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Joh. 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
- Anonyymi
varastin laatikon
- Anonyymi
varastin penkin
- Anonyymi
piirsin seinään
- Anonyymi
ei ehkä aivan näin että: apoin juuri murhasi 76 ihmistä ja vauvaa ja pyysin anteeksi ja anteeksi annettu.
seuraavana päivänä sama operaatio ja iltarukouksessa pyytää taas anteek ja saa..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741