Olemme ostamassa ensimmäistä matkailuautoa. Meidän perheeseen kuuluu minä ja vaimoni sekä koira.
Nyt on valittuna kaksi lähes samanlaisena pohjaratkaisulla olevaa Dethleffssiä mutta toisessa on Alde ja toisessa Trumatic.
Kumpi kannattaa ottaa?
Kumpi parempi
21
147
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Odota kun Palstavahti Kuopiosta antaa viimekäden tietoja.
- AnonyymiUUSI
En suosittele Dethleffssiä. Kerran kesällä sellainen tuli vastaan ja siinä pakoputki roikkui.
- AnonyymiUUSI
Kumpikin ollut niin Alde ja kuin Trumatic ja jos kunnossa niin kumpikin lämmittää ihan hyvin. Aldessa kiertää vesi (vuoto mahdollisuus) Trumatic puhaltaa lämmintä ilmaa lämmön tuntu nopeammin? Jos vielä lattialämmitys lisänä tuo mukavuutta lisää.
Eli en ainakaan itse näe mitään yhtä valita matkailuautoa lämmityksen perusteella kyllä muut ominaisuudet menee edelle.- AnonyymiUUSI
Jos autoa käytetään myös talvella, niin vesikiertoinen lattialämmitys olisi minun valintani. Jos käyttöä on lähinnä kesällä, niin ihan sama. Tai no, jos puhaltimen hurinat häiritsee, niin ei ehkä ihan samakaan.
Olen ymmärtänyt, että puhallinautojen lattialämmitykset ovat 230 v sähköllä toimivia, eli riippuvaisia verkkosähköstä.
Meillä Alde vesikiertoisella lattialämmityksellä, joka lämmitää myös ohjaamon lattian sekä 2 x 100 Ah akut. Väliverhoa ei ole, eikä sellaista tarvita, myös kääntyvät etupenkit ovat asiaa. En varmaan huolisikaan autoa, jossa ohjaamo pitäisi eristää verholla. Tulee siitä niin kivasti lisätilaa asumiseen.
Pärjätään pari vuorokautta omillamme, jos ei tuhlata sähköä telkkarin katsomiseen, eikä muuhunkaan vähemmän tarpeelliseen.
10 v sitten vuokrattiin syysreissulle Sunlight Trumaticillä. Muuten ok, mutta siitä puuttui sähkölämmitys. Erillinen lämpöpuhallin oli mukana, mutta se ei ollut oiken toimiva ratkaisu.
- AnonyymiUUSI
Ottaisin sen koiran mieluummin. Mulla on jo vaimo.
- AnonyymiUUSI
Tai hetkinen nyt, millä tavalla ottaa? Ehkä se vaimo sitten kuitenkin.
- AnonyymiUUSI
Miulla on Elnakki pakettiautonhytillä. Ja rumatikki tietysti.
On aivan sama missä ryyppää
Palstavahti Kuopiosta- AnonyymiUUSI
Hotelli tulee halvemmaksi ja on helpompaa !
- AnonyymiUUSI
Miulla on ollut molempia ja kyllä Rellu rumatikillä oli viattomampi ,kuin nykyinen Fordini Aldella. Palstavahti Kotkasta
- AnonyymiUUSI
Haluatko tutustua minun Fiatin vikalistaani . Uskon ettei enää tee mieli Fiattia rumatikillä
Palstavahti Kuopiosta - AnonyymiUUSI
Minun VIATISTA särkeentyi nämä eikä ollut paljonajettu ,oli italialainen helle kesän kuljin ,Tässä listani:
Ei koskaan Fiatia
VIATTI Ransitinreuhu oli meillä kanssa,vikoja oli yötäpäivää
804 km paripyörän takarenkas hajosi Klo.19.07.
1150km Rumatikin 3002sytytytin ei sytytänyt.1000 e maksoi korjaus Delttalla
1743 km hävisi Potapotin tankin korkkki ja roiskutti
1780km etuvalosta palo lyhytlamppu ja parkkimis valaisin
2106 km Portapotin pumppu lakkasi toimimasta Klo.13.09. Jäätyi Portapotti
2810 km ratiosda kääntyi kanava yötäpäivää Niuvassa eri asemalle
3275 km tv-antenninputken kiinnitys petti katosta
3600 km likavemärin hana jäätyi umpeen Petosen ABCllä Öllölässä
4790 km peruutuskamera pimeni, on tärkeävärkki
5317 km tuulilasiin tuli kivi ja halkesi
5709 km akku sökähti,uusi akku kun laitoin niin ei startannut ei mitään, eivät tienneet sitä REIJON DIESELISSÄ! Tilasin toisesta liikkeestä 2 sulaketta
6900 km ulkooven toppari irtosi
7121km huohotinputki jäätyi,vaikka ajo tietokone näytti lämmintä Klo.18.06.
7222km monet laakerit meni, oli syttyä palamaan paripyörät
7500 km pakoputken kannatinkumilenkki katkesi.makasin melkein päivän alla
7775km ilmamäärämittari paloi 6kertaa, ei ole kuin ropottivahteisessa ja maksoi 1000e/kpl
8000 km ei saanut ropottivaihtetta päälle Klo.09.12. sateella.eivät osanneet, Lapinautossa laittaa uutta ilmamäärämittaria päälle. rovaniemellä
8700 km niveleitä rupesi menemään kartaanista,ostin ne Tamgearilta enkä Motonetistä kun eivät vastanneet puhelimeeni
9100 kmRumatikin puhallin ei puhaltanut lämmintä pahviputkista. uusi pahviputki oli Kuopissa Klo.16.57. Starkilla kallista
9438km takaiskunvaimentimesta vuosi yötäpäivää öljyä Tuurin pihassa
Oli vasta ajettu 200000tuhatta km kun oli tuotu tuo italialainen hellekesänkuljin saksasta vm 2.8 turpodiesel. Aina ajoin 25 000 vuodessa kun oli yhtenä autona yötä päivää. Autonkäyttö päästövero oli 485 e/kg minulla Joksulla
Eivät ottaneet rintaJoupille kun oli vielä velkaa 9 vuotta Santanderille,eikä REIJON AUTOSSA tienneet
Rumatikki sökähti
Palstavahti Kuopiosta - AnonyymiUUSI
Kuten ollaan huomattu, täällä ei kannata kirjoitella mitään asiallista. Joksu-Reino Jokinen pitää siitä huolen.
- AnonyymiUUSI
Kuten ollaan huomattu myös, on aloitus Palstavahdin tekemä, tai sitten jonkun hänen faninsa!
- AnonyymiUUSI
Ai eiks tämä ole totta mitä kirjoitit Fiatistasi Palstavahti??
- AnonyymiUUSI
Fiiattikin oli rumatikillä ja muuten ihan hyvä ,en vaan osannut käyttää niitä sen ropottivaihteita . Palstavahti Kotkasta
- AnonyymiUUSI
Olisit kysynyt apua vauhtipyörä veljeltä.
- AnonyymiUUSI
Ymmärrän sinua , ettet osannut. Koska sinä Palstavahti olet Kotkaan muuttanut Kuopiosta?
Onko se nyt totta , että hääkellot ovat teille soineet?
Ei muuta kun lapsia hankkimaan poikakaverisi kanssa ennen kuin se on myöhäistä. - AnonyymiUUSI
Ei koskaan enään Hyymeriä !!! Palstavahti Kotkasta
- AnonyymiUUSI
Meikällä on vakituinen asumus täällä Kotkassa ,Kuopiossa joudun käymään paljon päävikani takia . Palstavahti Kotkasta
- AnonyymiUUSI
Kreikkaan ei voi mennä kummallakaan, koska siellä kiellettiin kaikki pysäköiminen matkailuautolla, ja omalla pihallakin saa olla vain yksi matkailuauto.
- AnonyymiUUSI
Laitan aina oman nimimerkkini Palstavahti jälkeen sen paikan missä olen silloin kun kirjoitan tänne . Nyt olen asunnollani Kotkassa . Palstavahti Kotkasta
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205313- 501371
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 46752
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52747- 46744
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49736Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8724