Mitä ateistit ajattelevat ihmisistä rikollisista. Ovat istuneet vankilassa pitkiäkin aikoja. Ovat kuitenkin sittemmin parantaneet tapansa ja jopa päätyneet uskoon. Jumalan avulla. Onko tämä totta? Ylipäänsä. Jos on. Ehkä. Ovatko he siirtyneet yhä alemmaksi vai ylemmäksi. Vai pysyneet ennallaan.
Tämä ilmiö on tuttu. Talousrikolliset. Myös henki -r.
Extra kysymus vangeista
17
156
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä vankiloissa viihtyvät aikas pöllöpäitä ovat, kun rikoksia tekevät ja kuvittelevat sitten satuolentojen parantavan. Normaali, terve ihminen ei tarvitse rötöksiä ja harhaluuloja elääkseen.
- Anonyymi
Noin 1-2 % vangeista tulee uskoon vankeuden aikana. Loput ovat ateisteja tai muslimeja.
Tieteellisten tutkimusten mukaan vangit ovat paljon uskonnollisempia kuin kaidalla tiellä elävät.
- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
Tieteellisten tutkimusten mukaan vangit ovat paljon uskonnollisempia kuin kaidalla tiellä elävät.
Mutta uskossa Jeesukseen on vain 1-2 % vangeista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta uskossa Jeesukseen on vain 1-2 % vangeista.
Ja sinulla on tietenkin kivenkovaa dataa...
Eivätkö hellarit ole uskovaisia?
Hehän kuulemma ovat antaneet sydämensä Jeesukselle ja antavat sitten toisilleen hyvin sujuvasti anteeksi ja jatkavat seuraavaan rötökseen ja sitten taas... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinulla on tietenkin kivenkovaa dataa...
Eivätkö hellarit ole uskovaisia?
Hehän kuulemma ovat antaneet sydämensä Jeesukselle ja antavat sitten toisilleen hyvin sujuvasti anteeksi ja jatkavat seuraavaan rötökseen ja sitten taas...30 vuotta vankilalähettinä eli kokemuksesta tiedän.
- Anonyymi
Tuleehan sieltä myös evakelistoja...mutta usko voi olla vain vankilailmiö eli loppuu portilla.
Huumepiirit.
Ne vetävät helpoimmin takaisin kun vapautuu.
Silloin vankilapastorien opetukset voi unohtua.
Kierre voi jatkua. Ja totuus on että osalla jatkuu.
Väkivalta henkirikokset. Uskoon tulleella....
Kuka tietää mikä on innoituksen koko motivaatio?
Pitkät ajat vankilassa. Lopulta Jumala voittaa.
Onko parempi näin. Kyllä. Mutta koko paketti.
Onko siinä myös ilon lisäksi
mukana pelkoa kadotuksesta ??
Kukapa sen tietää. Ei näin henk.koht. tutkita.
Mutta jos Raamatun sana omaksutaan syvällisesti.- Anonyymi
"Mutta jos Raamatun sana omaksutaan syvällisesti."
Jos joku valitettavasti kuvittelee 'omaksuneensa Raamatun sana syvällisesti' ei hänessä ole älyllisyyttä nimeksikään.
Tuolloin on Raamatun syntyhistoria ja ilmiselvä ihmisperäisyys jäänyt täysin käsityskyvyn tavoittamattomiin.
- Anonyymi
Kristitty antaa anteeksi koska Jeesuskin antaa.
Lapsien sarjaraiskaaja voi pyytä anteeksi Jeesukselta jonka jälkeen mikä oikeus ihmisellä on aisaan puuttua?- Anonyymi
Aivan, noinhan nuo pahimmat törpöt kuvittelevat!
- Anonyymi
Nimiä mainitsematta. Tämä evankelista ilmiö on
Tuttua msailmalla. Silloin vankilalähetys on iskenyt
hermosuoneen ja suoni on ollut pinnalla....sanotaan kauniimmin. Tehnyt hienosti työnsä ja...
Ihmiset vankilassa alkavat katua oikeasti tekosiaan.
Tietysti käytetään Raamatun opetuksia.
Missä korostuu katumus, anteeksianto, Jumalan armo ja uuden mahdollisuuden saaminen.
Tämä on toinen maailma mitä tapahtuu. Vaikea kuvitella
että henkirikosten jälkeen voi tapahtua muutos...
Voisin kuvitella näitä
1. Joh. 1:9
"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
Ps. 51:3–4, 12 (Daavidin katumusrukous)
"Sillä minä tunnen rikkomukseni, ja minun syntini on aina minun edessäni. Sinua vastaan minä olen syntiä tehnyt... Jumala, luo minuun puhdas sydän ja uudista vahvaksi henkeni."
Jes. 1:18
"Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, tulevat ne lumivalkoisiksi."
2. Kor. 5:17
"Jokainen, joka on Kristuksessa, on uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!"
Ps. 34:19
"Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli."
Luuk. 15:11–24 (Tuhlaajapoika)
– Täydellinen kertomus siitä, miten katuva otetaan takaisin Isän luokse
Jer. 29:11
"Sillä minä tunnen ajatukset, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."
Matt. 11:28
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat, niin minä annan teille levon."
Room. 8:1
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
Näitä jakeita voisi lukea vangille ja rohkaista rukoilemaan esimerkiksi Psalmia 51 omana rukouksenaan. Tärkeää on välittää, että Jumalan armo ei ole sidottu menneisyyteen – aina voi aloittaa uudelleen.- Anonyymi
Ok.
Jos mikään muu ei saa ihmisen irti piri- tai peukkupäisyydestä, niin saattaahan se uskonto olla pienempi paha.
Mutta onhan onneksi moni katkaissut rikoskierteensä sekoamatta uskontoon.
- Anonyymi
On parempi elää vapaalla jalalla pysyvästi.
Jos se vaatii elämän muutosta niin
mikä thansa muu käy hyvin.
Voi alkaa vaikka jooga opettajaksi
Usein jaetaan nuorisolle omia tarinoita ...jopa
Kouluissa. Entiset vangit. He tekevät hieno työtä. - Anonyymi
jos et sitä tiedä niin rikollisen luonteeseen kuuluu valehtelu !!!
- Anonyymi
Pahimmat ovat koko elämän sisällä. Liian vaarallista
päästää vapaaksi. Ei auta mikään psykopaatteja. Ei ateisteilla ole yhteistä kantaa muuhun kuin jumalien olemassaoloon. Ei ole "puoluekuria". Ymmärtääkö myös palsta-ateisti ?
- Anonyymi
Sedu koskinen talous. Lare 3 hengiltä
Nyt uskossa. Suomessa se on niin pieni maa
että tulee julkisuuteen helposti. Hyvä että
tule uskoon. Kyllä myös paha ihminen muuttui
ja aloittaa uuden elämän varmasti. Välttää entisiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi499881Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit116661Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j736005Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?395866Oikeistohallitusten aikaan saannokset.
Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja464094Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html2632976Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?382286- 611265
Suomussalmen baarit
Mikä homma on Suomussalmen baareissa? Niin jumalattoman vittumainen portsari oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paik191096Millä paikkakunnalla kaivattusi asuu
Jäikö sydän jonnekin? Jos, niin minne tai mihin? Laita paikkakunta tai paikka ja kunta🤭 Esim. Helsinki tai Pubin vessa48945