Extra kysymus vangeista

Anonyymi-ap

Mitä ateistit ajattelevat ihmisistä rikollisista. Ovat istuneet vankilassa pitkiäkin aikoja. Ovat kuitenkin sittemmin parantaneet tapansa ja jopa päätyneet uskoon. Jumalan avulla. Onko tämä totta? Ylipäänsä. Jos on. Ehkä. Ovatko he siirtyneet yhä alemmaksi vai ylemmäksi. Vai pysyneet ennallaan.

Tämä ilmiö on tuttu. Talousrikolliset. Myös henki -r.

18

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä vankiloissa viihtyvät aikas pöllöpäitä ovat, kun rikoksia tekevät ja kuvittelevat sitten satuolentojen parantavan. Normaali, terve ihminen ei tarvitse rötöksiä ja harhaluuloja elääkseen.

    • Anonyymi

      Noin 1-2 % vangeista tulee uskoon vankeuden aikana. Loput ovat ateisteja tai muslimeja.

      • Tieteellisten tutkimusten mukaan vangit ovat paljon uskonnollisempia kuin kaidalla tiellä elävät.


      • Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

        Tieteellisten tutkimusten mukaan vangit ovat paljon uskonnollisempia kuin kaidalla tiellä elävät.

        Mutta uskossa Jeesukseen on vain 1-2 % vangeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta uskossa Jeesukseen on vain 1-2 % vangeista.

        Ja sinulla on tietenkin kivenkovaa dataa...

        Eivätkö hellarit ole uskovaisia?

        Hehän kuulemma ovat antaneet sydämensä Jeesukselle ja antavat sitten toisilleen hyvin sujuvasti anteeksi ja jatkavat seuraavaan rötökseen ja sitten taas...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinulla on tietenkin kivenkovaa dataa...

        Eivätkö hellarit ole uskovaisia?

        Hehän kuulemma ovat antaneet sydämensä Jeesukselle ja antavat sitten toisilleen hyvin sujuvasti anteeksi ja jatkavat seuraavaan rötökseen ja sitten taas...

        30 vuotta vankilalähettinä eli kokemuksesta tiedän.


    • Anonyymi

      Tuleehan sieltä myös evakelistoja...mutta usko voi olla vain vankilailmiö eli loppuu portilla.

      Huumepiirit.

      Ne vetävät helpoimmin takaisin kun vapautuu.
      Silloin vankilapastorien opetukset voi unohtua.
      Kierre voi jatkua. Ja totuus on että osalla jatkuu.

      Väkivalta henkirikokset. Uskoon tulleella....
      Kuka tietää mikä on innoituksen koko motivaatio?
      Pitkät ajat vankilassa. Lopulta Jumala voittaa.
      Onko parempi näin. Kyllä. Mutta koko paketti.

      Onko siinä myös ilon lisäksi
      mukana pelkoa kadotuksesta ??
      Kukapa sen tietää. Ei näin henk.koht. tutkita.
      Mutta jos Raamatun sana omaksutaan syvällisesti.

      • Anonyymi

        "Mutta jos Raamatun sana omaksutaan syvällisesti."

        Jos joku valitettavasti kuvittelee 'omaksuneensa Raamatun sana syvällisesti' ei hänessä ole älyllisyyttä nimeksikään.

        Tuolloin on Raamatun syntyhistoria ja ilmiselvä ihmisperäisyys jäänyt täysin käsityskyvyn tavoittamattomiin.


    • Anonyymi

      Kristitty antaa anteeksi koska Jeesuskin antaa.
      Lapsien sarjaraiskaaja voi pyytä anteeksi Jeesukselta jonka jälkeen mikä oikeus ihmisellä on aisaan puuttua?

      • Anonyymi

        Aivan, noinhan nuo pahimmat törpöt kuvittelevat!


    • Anonyymi

      Nimiä mainitsematta. Tämä evankelista ilmiö on
      Tuttua msailmalla. Silloin vankilalähetys on iskenyt
      hermosuoneen ja suoni on ollut pinnalla....sanotaan kauniimmin. Tehnyt hienosti työnsä ja...
      Ihmiset vankilassa alkavat katua oikeasti tekosiaan.
      Tietysti käytetään Raamatun opetuksia.
      Missä korostuu katumus, anteeksianto, Jumalan armo ja uuden mahdollisuuden saaminen.
      Tämä on toinen maailma mitä tapahtuu. Vaikea kuvitella
      että henkirikosten jälkeen voi tapahtua muutos...
      Voisin kuvitella näitä


      1. Joh. 1:9
      "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

      Ps. 51:3–4, 12 (Daavidin katumusrukous)
      "Sillä minä tunnen rikkomukseni, ja minun syntini on aina minun edessäni. Sinua vastaan minä olen syntiä tehnyt... Jumala, luo minuun puhdas sydän ja uudista vahvaksi henkeni."

      Jes. 1:18
      "Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, tulevat ne lumivalkoisiksi."

      2. Kor. 5:17
      "Jokainen, joka on Kristuksessa, on uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!"

      Ps. 34:19
      "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli."

      Luuk. 15:11–24 (Tuhlaajapoika)
      – Täydellinen kertomus siitä, miten katuva otetaan takaisin Isän luokse

      Jer. 29:11
      "Sillä minä tunnen ajatukset, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."

      Matt. 11:28
      "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat, niin minä annan teille levon."

      Room. 8:1
      "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."


      Näitä jakeita voisi lukea vangille ja rohkaista rukoilemaan esimerkiksi Psalmia 51 omana rukouksenaan. Tärkeää on välittää, että Jumalan armo ei ole sidottu menneisyyteen – aina voi aloittaa uudelleen.

      • Anonyymi

        Ok.
        Jos mikään muu ei saa ihmisen irti piri- tai peukkupäisyydestä, niin saattaahan se uskonto olla pienempi paha.

        Mutta onhan onneksi moni katkaissut rikoskierteensä sekoamatta uskontoon.


    • Anonyymi

      On parempi elää vapaalla jalalla pysyvästi.

      Jos se vaatii elämän muutosta niin

      mikä thansa muu käy hyvin.

      Voi alkaa vaikka jooga opettajaksi

      Usein jaetaan nuorisolle omia tarinoita ...jopa

      Kouluissa. Entiset vangit. He tekevät hieno työtä.

    • Anonyymi

      jos et sitä tiedä niin rikollisen luonteeseen kuuluu valehtelu !!!

    • Anonyymi

      Pahimmat ovat koko elämän sisällä. Liian vaarallista
      päästää vapaaksi. Ei auta mikään psykopaatteja.

    • Ei ateisteilla ole yhteistä kantaa muuhun kuin jumalien olemassaoloon. Ei ole "puoluekuria". Ymmärtääkö myös palsta-ateisti ?

    • Anonyymi

      Sedu koskinen talous. Lare 3 hengiltä
      Nyt uskossa. Suomessa se on niin pieni maa
      että tulee julkisuuteen helposti. Hyvä että
      tule uskoon. Kyllä myös paha ihminen muuttui
      ja aloittaa uuden elämän varmasti. Välttää entisiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe