Opintotuen ja asumislisän hakemusten käsittelyaika Kelassa on pidentynyt, koska hakemuksia on tullut viime viikkoina paljon opiskelijoiden asumisen tuen muutoksen takia. Opiskelijat voivat saada 1.8.2025 alkaen asumisensa tueksi opintotuen asumislisää.
Jos olet hakenut asumislisää tai opintotukea, saatat joutua odottamaan päätöstä tai tukea pidempään kuin tavallisesti. Pahoittelemme ruuhkaa ja toivomme asiakkailta kärsivällisyyttä. Sinun ei tarvitse ottaa yhteyttä Kelaan, vaikka hakemuksen käsittely kestäisi tavallista pidempään.
Miten opiskelijat maksaa vuokran kun ruuhkaa
13
240
Vastaukset
- Anonyymi
Maksaa vuokran niillä rahoilla mitkä saanu kesällä töistä.
- Anonyymi
Mistä töistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä töistä?
Niistä töistä, mitä on kesän aikana tehnyt. Niin minä opiskellessa aina tein.
Hyvin riittävät rahat kun jakoi ne kesäansiot tasaisesti jokaiselle kuukaudelle.
Eikä tuhlannut rahojaan interreilaamalla tai höpö-höpö-ostoksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niistä töistä, mitä on kesän aikana tehnyt. Niin minä opiskellessa aina tein.
Hyvin riittävät rahat kun jakoi ne kesäansiot tasaisesti jokaiselle kuukaudelle.
Eikä tuhlannut rahojaan interreilaamalla tai höpö-höpö-ostoksiin.Ei kesätöitä nykyään mistään saa eikä millään interraileilla kukaan ole käynyt sitten breznevin aikojen.
- Anonyymi
Huonot on asenteet jos ei edes opiskeluaikana jotain töitä.Kyllä itselläni ainakin kesätöitä oli.
- Anonyymi
Vuonna 1962?
- Anonyymi
Pikku Pankilla käy vuokranmaksu.
- Anonyymi
Jos pankki vaan on tarpeeksi tiukkana.
- Anonyymi00011
Anonyymi kirjoitti:
Jos pankki vaan on tarpeeksi tiukkana.
Ja onhan se tiukka vielä opiskelijan ikäisillä.
- Anonyymi
5000-10000 on aina oltava hätävaraa tilillänne.
Aika on ollut säästää kyllä.
Sieltä on kiva siirtää käyttötilille tarvittava määrä papua.- Anonyymi00012
Tuo onkin sievoinen puskurivarasto rahaa tasaamaan menojen aiheuttamaa painetta.
Kun kerää potin jemmarahaa, niin on helppo hoitaa kulut jo ennenkuin seuraava
laina tai tukierä saavuttaa tien tilillesi.
- Anonyymi
Ainakin Jyväskylässä Sugar daddyille riittää kysyntää.
- Anonyymi00013
Jos on useampi yksiö vuokrattavana, niin siinä on sugar daddylle vaihteluakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit846014KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3185096Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202648Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei462588Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831822Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031659Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1081471
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191392