Jos Kelan hakemuksesi on käsittelemättä ja et saa rahoitusta asumismenoihisi, sinun on itse maksettava vuokra vuokranantajalle. Kela voi maksaa vuokrasi suoraan vuokranantajalle, jos annat siihen valtuutuksen tai jos olet jättänyt vuokran maksamatta. Jos et saa tukea, ota yhteyttä Kelaan selvittääksesi asian ja tarjoa vuokranantajallesi maksusuunnitelmaa, jos et pysty maksamaan koko vuokraa.
Ohje jos et saa rahaa
12
264
Vastaukset
- Anonyymi
Mulkero, ostan vuokra€ olutta.
- Anonyymi
Kela-anomukset pitää laittaa ajoissa vireille, niin ei joudu ruuhkaan.
- Anonyymi
Niin mutta miten maksaa kun ei ole rahaa?
- Anonyymi
Siitä voi toki sopia vuokranantajan kanssa eikä valittaa täällä palstalla.
- Anonyymi
Jos ei maksa vuokria niin saa nopeasti kenkää. Se on OIKEIN !!
- Anonyymi
Ei nopeasti. Häätö on pitkä prosessi ja sitä odotellessa voi asumistuet käyttää 🍺
Tupauuno, savo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nopeasti. Häätö on pitkä prosessi ja sitä odotellessa voi asumistuet käyttää 🍺
Tupauuno, savo."Ei nopeasti. Häätö on pitkä prosessi ja sitä odotellessa voi asumistuet käyttää 🍺
Tupauuno, savo."
Ikävä kyllä tuossa kehotat lainvastaiseen toimintaan.
Lainvastaiseen toimintaan kehottaminen saattaa sekin olla rikos.
Asumistuen maksamisen edellytyksiin kuuluu se, että asumistuen saaja maksaa vuokransa.
Jos jättää vuokran maksamatta, silloin menettää takautuvasti oikeuden asumistukeensa.
Tästä voi seurata KELAn taholta asumistuen takaisinperintä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei nopeasti. Häätö on pitkä prosessi ja sitä odotellessa voi asumistuet käyttää 🍺
Tupauuno, savo."
Ikävä kyllä tuossa kehotat lainvastaiseen toimintaan.
Lainvastaiseen toimintaan kehottaminen saattaa sekin olla rikos.
Asumistuen maksamisen edellytyksiin kuuluu se, että asumistuen saaja maksaa vuokransa.
Jos jättää vuokran maksamatta, silloin menettää takautuvasti oikeuden asumistukeensa.
Tästä voi seurata KELAn taholta asumistuen takaisinperintä.Ei mene noin. Asumistuet saa käyttää miten huvittaa vaikka ne vuokraan on myönnetty. Vuokrien maksamatta jättäminen ja tukien dokaaminen ei ole petos/rikos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene noin. Asumistuet saa käyttää miten huvittaa vaikka ne vuokraan on myönnetty. Vuokrien maksamatta jättäminen ja tukien dokaaminen ei ole petos/rikos.
Itselle asumistuki on rahapäivä ja maksan vuokran niin vuosien varrella asumistuki on aina maksettu itselle.Vuokranantaja mukamas olis tuen saaja höpö höpö.Nykyisessä asunnossa 25 vuotta olen vuokran maksanu.
- Anonyymi
Koijaamolla luullaan kaikkien olevan markkinoilla.
- Anonyymi
Kannattaa tehdä kuten tällä palstalla ohjeistetaan varsinkin jos neuvoja on eläkeläinen maaseudun tupapölvästi tai rantaruotsalainen gaypoika.
- Anonyymi
Vuokrat ja sähköt pitää aina maksaa ajallaan.
Muita laskuja sekä ruokaostoja voi hillitä kunnes talous on kunnossa ja
kaikki tukiaiset taas saatu plakkariin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715241Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510166Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089381Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237119Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826557Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766248Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335622Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474816Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys281912IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1511707