Kuinka Jumala keksittiin ja miten Raamattua on sensuroitu
27. elokuuta klo 18:00 - 23:30
https://vapaa-ajattelijat.fi/tampere/tapahtuma/vapaaklubi-live-ville-makipelto-kuinka-jumala-keksittiin-ja-miten-raamattua-on-sensuroitu/
Tämä lienee huomenna? Vai onko jotain muutoksia?
Katsottavissa myös YouTubessa ja toivottavasti myös kuunneltavissa 😁
Vapaaklubi Live:ssä Ville Mäkipelto
23
280
Vastaukset
- Anonyymi
Kirkollinen tyyppi tämä Mäkipelto. Vaparit kirkollistuvat.
Huomenna joo, ja Youtuben kauttakin saa kysyä. Tosin en tiedä onko kanava tukossa kun on nimenomaan tubettajana tunnettu tyyppi.
- Anonyymi
Kirkollinen tyyppi uskontoaiheesta. Ja sitten ihmetellään miksi vaparit ei kiinnosta uskonnottomia.
Anonyymi kirjoitti:
Kirkollinen tyyppi uskontoaiheesta. Ja sitten ihmetellään miksi vaparit ei kiinnosta uskonnottomia.
Kerro toki millainen aihe sinua kiinnostaisi ja keitä itse kutsuisit alustajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jorin kommentti että voit itse ehdottaa on ihan asiaa. Minä ehdotin ex-kriminaaleja ja Mäkipeltoa. Molemmat ovat käyneet joten ehdota rohkeasti vaan sinäkin.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Kerro toki millainen aihe sinua kiinnostaisi ja keitä itse kutsuisit alustajaksi.
Mitens onnistuisi etävieras ja englanti? Erilaisia asiantuntijoita raamatun suhteen löytyy enemmänkin.
- Anonyymi
Suomalaista nollakateemisuutta
Ei Suomessa ole keksitty merkittäviä jumalia ja kun suomalainen jauhaa niistä
hän ei pysty mitään ihmeellistä tuottamaan lisää kunhan tarvitsee työpaikan tms
Aivan turhaa ajanhaaskaushömppää
Voisi ajatella intialaisia tai intiaaneja tai ... jotka väittelisivät San Diegossa muinaisista
jumalista
https://senate.sdsu.edu/agendas-minutes/documents/2018November6_SENATE_Aztec Culture Education Update .pdf - Anonyymi
Hyvä että live
- Anonyymi
Jos vapari löytäisi jsuksen joka haukkuisi jmalaa ne kutsuisivat sen esitelmöimään
- Anonyymi
Tässä video: https://www.youtube.com/watch?v=1A1wgXWsl38&t=6s
Tuo kirjoittaja olin minä tarkoituksella kirjautumatta. En keksi mikä on palstan logiikka, kun välillä linkin sisältävät viestit poistuvat, joskus eivät.
- Anonyymi
Fanaatikko Korkee tyrmää Mäkipellonkin, kun tämä ei kaiken muun ohella kiellä Jeesuksen historiallisuuttakin.
- Anonyymi
Tietty joo ja se mistä ei puhuttu, mutta käynee ilmi. Mäkipelto näkee uskonnossa myös hyvää eikä hyökkäile katkeruuttaan tai ylimielisenä oikeassa olijana vaan puhuu tutkijana. Kannattanee kunnioittavaa keskustelua kaikkien välillä jotka ihmiseksi itseään kutsuvat. Humanismia?
Pisteet haastattelijalle joka oli ehkä miellyttävin tähän astisista. Kysyjien kysymykset ei edelleenkään kuuluneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietty joo ja se mistä ei puhuttu, mutta käynee ilmi. Mäkipelto näkee uskonnossa myös hyvää eikä hyökkäile katkeruuttaan tai ylimielisenä oikeassa olijana vaan puhuu tutkijana. Kannattanee kunnioittavaa keskustelua kaikkien välillä jotka ihmiseksi itseään kutsuvat. Humanismia?
Pisteet haastattelijalle joka oli ehkä miellyttävin tähän astisista. Kysyjien kysymykset ei edelleenkään kuuluneet.Facessa Jori hakee puoluevapareita. Pari henkilöä uskaltautuu sanomaan ettei tahdo osallistua koska vaparien tapa keskustella on luotaan työntävää. Kaipaavat kaikkia kohtaan kunnioittavaa keskustelua. Saavat vastaansa täyslaidallisen.
Sekin olisi ollut hyvä keskustelun aihe, kuinka syvä on historian kaivo. Kuinka syvälle voidaan kaivaa etsien vikoja ja syyllistää tämän päivän kristittyjä globaalisti esim. natsisaksalla? Selviääkö kukaan tai mikään aate puhtainpaperein? Tuleeko joskus aika jolloin katkeruus kääntyy itseä vastaan vaikka olisi oikeutettuakin? Psykologi Mäkipelto olisi voinut ottaa ehkä näihinkin kantaa, mutta tunti ei olisi ehkä riittänyt vaikka nopea sanainen mies onkin.
- Anonyymi
Facessa Jori hakee puoluevapareita. Par
Vaparien omainaisuus on suuri omaisuus. Mutta jäsenporukka on laiskaa osaamatonta
joka viis veisaa siitä että Ylikoski puhaa pakkoruotsittajien ja venäläishyysäreiden
kanssa yhdenvertaisuudesta (jokainen ymmärtää miten vaarallista on Jaakko Laakson ja Kimmo Kiljusen jengin avulla avata putinrajat ja olla valmistautumatta aseellisesti
sotaan Kremlin uhkaillessa)
Samoin kun epäselvä Edamakuru vuosia pyörii levittämässä höpöään valiittolaiset
eivät kysy millä se elää miksi se on Suomessa perheineen ja pitääkö se toimimatonta järjestöä kerätäkseen "jäsenmaksuja" ja välittääkö se intialaisia rahasta Suomeen tms
Juoksevat sen irrationalismismibileissä kun tyhjäsisältöisiä sivuilla on kansaainvälisiä ukkoja kuulostaa heille hyvältä
Ketä kiinnostaaa tällainen nollaseura, kun se puhuu tieteelliestä maalimankuvasta ja pyörittelee jotain wokepohjaista et-oppia, mies voi synnttää ja muutaa höhlää- Anonyymi
Eli esimerkkinä täysälytön keskusteluaihe vaparikeskustelussa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19066155/taas-kastettiin-vasemmistokirjailija#comment-137318603
- Anonyymi
Siinä on jumalien jumala, ihminen, joka on luonut jumalan 😃 voi JEESUS teitä, tekisi mieli sanoa raukkoja. Mutta teille on annettu tällainen tehtävä täällä. Haastaa isukki.
- Anonyymi
Luterilaisille vilttuilu on helppo nakki Mäntysalon seurakunnalle
mutta suu menee suppuun kun pitäisi tuomita maassa räyhäävät muslimit
ja ortodoksivenäläiset
- Anonyymi
Riku Bährkin tuntuu olevan Mäkipeltoa vastaan. Riku onkin kovan linjan ateisti ja vapaa-ajattelija, melkein kuin Korkee ja Ojala.
- Anonyymi
Mistä tämä tieto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tämä tieto?
Oisko sisäpiirin?
- Anonyymi
Riitelevät keskenään, oliko Jeesus historiallinen henkilö? Lienevätkö Bähr ja Korkee sitä mieltä, että syynä on kirkon salaliitto, kun historiantutkijat eivät yleisesti aseta Jeesuksen historiallisuutta kyseenalaiseksi?
- Anonyymi
Bähr voi olla joku uustaistolainen Pietarin Pulustaja tms
Onko hän kirjoittanut ystävyyden rajan avaamisesta rauhanpuluille?
http://www.ateistit.fi/uutiset/uuti231112.html Riku Bähr (TAVA) kertoi, että TAVA:lla on liiton yleisesitteen venäjänkielinenkin teksti, muttei vielä valmista venäjänkielistä esitettä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O402042Taas pedofiliatuomio Haapaveelle
Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot411817Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn611525Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1831456Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok691251Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81231Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti19993Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?18965- 63944
Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla
Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee14875