Sekä diesel- että bensiiniautoilu tulevat kallistumaan muun muassa fossiilisia liikennepolttoaineita koskevan päästökaupan myötä jo aivan lähivuosina. Paitsi päästökauppa, niin myös jakeluvelvoite ja sen odotettavissa oleva nousu-ura vuosikymmenen loppua kohden nostavat hintoja kovalla kädellä.
"Veronmaksajain keskusliitto varoittaa bensiinin ja dieselin odotettavissa olevasta kovasta hinnannoususta, josta se epäilee kuluttajien olevan vielä pitkälti jopa täysin tietämättömiä.
– On aiheellista epäillä, ettei kuluttajien käsitys kyseisistä muutoksista ja niiden vaikutuksista autoilun kohoaviin käyttökustannuksiin ole keskimäärin järin perusteellinen ennen kuin muutokset ovat tulleet voimaan, Veronmaksajien toimitusjohtaja Teemu Lehtinen ja ekonomisti Janne Kalluinen kirjoittavat ministeriölle."
https://www.is.fi/autot/art-2000011437141.html
Polttonesteiden hintaan tulossa kovia korotuksia
107
1084
Vastaukset
- Anonyymi
Polttomoottoriautojen haluttavuus heikkenee, samalla heikkenee myös polttonesteiden kysyntä, joten polttonesteiden hinnat nousevat, polttomoottoriautojen haluttavuus heikkenee entisestään, polttonesteiden kysyntä romahtaa, polttonesteiden hinta raketoi, polttomoottoriautojen arvo romahtaa...
- Anonyymi
Lopulta jäljelle jää vain täyssähköautot.
- Anonyymi
Se on melkoinen noidankehä dieselauton omistajan kannalta.
- Anonyymi
Saattaa harmittaa jos on vastikään ostanut uuden polttiksen; kohta sillä ei ole edes käyttöarvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on melkoinen noidankehä dieselauton omistajan kannalta.
Mahtaa potuttaa sitten maksella 8 kertaisia hintoja etenemisestä.
- Anonyymi
Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaa potuttaa sitten maksella 8 kertaisia hintoja etenemisestä.
Diiselillä 6,7 €/ 100 km . Vain sähköautoilijalle tuo on kallista . Miksiköhän ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diiselillä 6,7 €/ 100 km . Vain sähköautoilijalle tuo on kallista . Miksiköhän ?
Ihan naurettavia valheita sössötät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diiselillä 6,7 €/ 100 km . Vain sähköautoilijalle tuo on kallista . Miksiköhän ?
Siksi kun tuokin valhelukemasi olisi 3 kertaisesti mitä sähköautolla maksaa. Siis maksaisit silti 200 % ylihintaa jos pääsisitkin dieselromullasi tuohon hintaan 100 km.
Ja lähitulevaisuudessa siitä tulee 300 % ylihintaa, sitten 400 %... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?
Ongelmahan on se, että polttoaasit eivät ymmärrä mitään perusasioita. Niille täytyy kaikki faktat aina selittää moneen kertaan. Ja sittenkään ei yleensä mene jakeluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on melkoinen noidankehä dieselauton omistajan kannalta.
Vain hullu ostaa diesel käryttimen.
. - Anonyymi
Nestemäisten polttoaineiden kysyntä on vähentynyt selvästi, kertovat Tilastokeskuksen vahvistetut menekkitiedot.
Menekkitietojen mukaan bensiiniä myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019.
Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä. Tämä kertoo liikenteen voimistuvasta sähköistymisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestemäisten polttoaineiden kysyntä on vähentynyt selvästi, kertovat Tilastokeskuksen vahvistetut menekkitiedot.
Menekkitietojen mukaan bensiiniä myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019.
Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä. Tämä kertoo liikenteen voimistuvasta sähköistymisestä.Tuli noutaja polttoleluille...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan naurettavia valheita sössötät.
Ei tuon juttuja usko kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?
Polttoaasit eivät ymmärrä mistään mitään, siinä se ongelma...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain hullu ostaa diesel käryttimen.
.Noinhan se on, mutta aina jokunen kahju löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on melkoinen noidankehä dieselauton omistajan kannalta.
Ei ole kauaa, kun diiseli mksoi 2,3 €/ litra nyt saa välillä alle 1,5 . Niin ne hinnat vaihtelee . Kun kulutus jää keskimäärin alle 4,5 / 100 km, eikä saoa tule yli 25 tkm/ vuosi , niin ei ole suurta merkitystä noilla hinnoilla .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi kun tuokin valhelukemasi olisi 3 kertaisesti mitä sähköautolla maksaa. Siis maksaisit silti 200 % ylihintaa jos pääsisitkin dieselromullasi tuohon hintaan 100 km.
Ja lähitulevaisuudessa siitä tulee 300 % ylihintaa, sitten 400 %...Ei ole valhelukema tuo . Kun vuosittaista ajoa tulee vain 25 tkm. niin polttoainelasku vuodessa jää selväti alle 1900 € . Ei minulle ole merkitystä sähköauton sähkön hinnalla, varmasti se halvempaa ajoa on . Kokonaiskuluja laskemalla todellisuus paljastuu, yleensä autonvaihdon aikaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaasit eivät ymmärrä mistään mitään, siinä se ongelma...
Sinä et ilmeisesti ymmärrä markkinataloudesta mitään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi kun tuokin valhelukemasi olisi 3 kertaisesti mitä sähköautolla maksaa. Siis maksaisit silti 200 % ylihintaa jos pääsisitkin dieselromullasi tuohon hintaan 100 km.
Ja lähitulevaisuudessa siitä tulee 300 % ylihintaa, sitten 400 %...Miksi tämä asia sinua vaivaa ? Minä kyllä maksan oman diiselini polttoaineet ja verot sum muut ihan itse . Eikä tee tiukkaakaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ilmeisesti ymmärrä markkinataloudesta mitään .
Sinä ainakaan et selvästi ymmärrä edes alkeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?
Polttonesteen myyntipisteen kulut pysyvät ennallaan, vaikka myydyt määrät vähenevät. Sama koskee muuta polttonesteiden jalostukseen ja jakeluun kuuluvaa infraa.
Pieniä määriä polttonesteitä ei voi myydä halvalla, vaikka perusraaka-aineen maailmanmarkkinahinta halpenisikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmahan on se, että polttoaasit eivät ymmärrä mitään perusasioita. Niille täytyy kaikki faktat aina selittää moneen kertaan. Ja sittenkään ei yleensä mene jakeluun.
Sinä et ymmärrä markkinataloutta . Tämä selvä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteen myyntipisteen kulut pysyvät ennallaan, vaikka myydyt määrät vähenevät. Sama koskee muuta polttonesteiden jalostukseen ja jakeluun kuuluvaa infraa.
Pieniä määriä polttonesteitä ei voi myydä halvalla, vaikka perusraaka-aineen maailmanmarkkinahinta halpenisikin.Niinpä , jos myynti tippuu liian alas , niin asema lopettaa polttoaineen myynnin . Mutta ennen sitä polttoaineen hinnat laskee .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa harmittaa jos on vastikään ostanut uuden polttiksen; kohta sillä ei ole edes käyttöarvoa.
Ei harmita yhtään. Lopetan työt, ajot vähenee paljon (2 viikkoo viel). Maksaa bensa minkä maksaa. Laitan satkulla tankin täyteen, sillä tankillisella ajelen kauan. Mielihyvän saan siitä, ei bensaveroja entiseen tahtiin valtiolle ja palkkatienestiverot valtiolta pois ja paljon muuta vero-ostosta jää unholaan. Ei harmita pätkääkään😂. Auto tietty vielä jää, mutta sille vaan pakkovakuutus, muut irtisanon. Itse osaan tehdä huollot ja tarvittavat remontit, osatkin tilaan maailmalta, hinta Suomen hintoihin -40-50% (ilman riistoalvia)..
Pelkästään minulta jää valtiolta saamatta jokunfn euro🤣.
Sähkäriä en ikinä osta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmahan on se, että polttoaasit eivät ymmärrä mitään perusasioita. Niille täytyy kaikki faktat aina selittää moneen kertaan. Ja sittenkään ei yleensä mene jakeluun.
Sähkätiaaseihin taas aivopesu on tehonnut täydellisesti. Saaksää orgasmeja, kun istahdat vispilääsi, kun pelastat maailman? Jos, niin pelastaisit sitä maailmaa ennemmin menemällä lopettaan ton Venäjä vst Ukraina taiston. Siitä olisi suurempi hyöty, ei sähkäristä ole mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestemäisten polttoaineiden kysyntä on vähentynyt selvästi, kertovat Tilastokeskuksen vahvistetut menekkitiedot.
Menekkitietojen mukaan bensiiniä myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019.
Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä. Tämä kertoo liikenteen voimistuvasta sähköistymisestä.Suomessa on edelleen yli kaksi (2) miljoonaa polttista. Sähkäreitä alle 200tuhatta. Justhan tuossa oli viimesin uutinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ymmärrä markkinataloutta . Tämä selvä!
Sinä älykääpíö et ymmärrä mistään mitään. Luuletko että kannattaa ylläpitää jakeluverkostoa kun kysyntä on vähäistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on edelleen yli kaksi (2) miljoonaa polttista. Sähkäreitä alle 200tuhatta. Justhan tuossa oli viimesin uutinen.
Ja kohta ei ole juuri yhtäkään polttista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?
Vajaaälyisille tiedoksi, että raaka-aineen hinta ei ratkaise kaikkea, vaan jalostus ja jakelu perustuu sille, että kysyntä on suurta.
Luuleeko markkinataloutta ymmärtämätön täysääliö, että bensapumpun pito kannattaa jos kysyntä on alhaista? On olemassa jatkuvasti juoksevia kuluja, pelkästään nesteiden kuljetus paikan päälle säiliöautoilla maksaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä , jos myynti tippuu liian alas , niin asema lopettaa polttoaineen myynnin . Mutta ennen sitä polttoaineen hinnat laskee .
Ei ne laske vaan tietysti nousee, kuinka tyhmä joku voikaan olla. Sen aseman omistaja joutuu yrittää ottamaan ne kuluihin tarvittavat voitot vähemmistä myydyistä bensalitroista. Miten joku voi olla niin täysin typerä ettei tajua näin yksinkertaisia asioita?!
- Anonyymi
Huijausta taas kerran. Orpopetteri ja pureskelija yrittää maksattaa hölmöilynsä autoilijoilla.
- Anonyymi
Tämä autoilun globaali paradigman muutosko on yksin Orpon aikaansaannosta? Mikä suuri mies ja dignitääri hän onkaan!
- Anonyymi
Tämä ei siis ole istuvan hallituksen aikaansaannosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä autoilun globaali paradigman muutosko on yksin Orpon aikaansaannosta? Mikä suuri mies ja dignitääri hän onkaan!
Nämä päätökset on Suomen puolesta tehty jo Marinin hallituksen aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä päätökset on Suomen puolesta tehty jo Marinin hallituksen aikana.
Juuri näin, nykyinen hallitus ei ole näitä päättänyt Suomen osalta.
- Anonyymi
Hiphei, saadaan taas kalliimpaa ruokaa sillä suurin osa kauppoihin tulevasta tavarasta tuodaan dieselin voimin.
- Anonyymi
Yhyy yhyy. Mietipäs vähän. Kun rekka lastataan täyteen keksipaketteja, ja dieselin hinta nousee vaikka 50 %, niin se vaikutus siihen yksittäisen keksipaketin hintaan on jokseenkin mitätön.
Toisaalta dieselin kallistuminen ohjaa kuljetusliikkeitä hankkimaan sähkörekkoja, joilla ajaminen on paljon halvempaa. Sitten ne keksipaketit halpenee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhyy yhyy. Mietipäs vähän. Kun rekka lastataan täyteen keksipaketteja, ja dieselin hinta nousee vaikka 50 %, niin se vaikutus siihen yksittäisen keksipaketin hintaan on jokseenkin mitätön.
Toisaalta dieselin kallistuminen ohjaa kuljetusliikkeitä hankkimaan sähkörekkoja, joilla ajaminen on paljon halvempaa. Sitten ne keksipaketit halpenee.Taidat äänestää vihreitä ja SDP:tä? Sen verran järjetöntä kuraa suollat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat äänestää vihreitä ja SDP:tä? Sen verran järjetöntä kuraa suollat.
Taidat itse olla kommunisti-luddiitti kun vastustat uutta teknologiaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhyy yhyy. Mietipäs vähän. Kun rekka lastataan täyteen keksipaketteja, ja dieselin hinta nousee vaikka 50 %, niin se vaikutus siihen yksittäisen keksipaketin hintaan on jokseenkin mitätön.
Toisaalta dieselin kallistuminen ohjaa kuljetusliikkeitä hankkimaan sähkörekkoja, joilla ajaminen on paljon halvempaa. Sitten ne keksipaketit halpenee.Onko Suomessa montakin 'sähkörekkojen " latauspaikkaa ? Kaasurekkoja täällä jo on .
- Anonyymi
Parin vuoden päästä dieseleitä myydään uutena enää pari hassua, ja bensa-autojakin vain joitain tuhansia.
- Anonyymi
Näin kertovat tilastot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin kertovat tilastot.
Tulevaisuudesta ei ole tilastoja, on vain ennusteita . Vähän niinkuin sääennusteet, voi osua kohdalleen tai sitten ei .
- Anonyymi
Ainakin on yritetty varoittaa.
- Anonyymi
Tyhmiä pitää yrittää auttaa...
- Anonyymi
Se ei meille käy 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪
- Anonyymi
Ei teiltä kysytä.
- Anonyymi
Pohjanmereltä löytyny taas valtava öljyesiintymä. Riittää Pohjoismaiseen
bensan/dieseltuotantoon 50 vuodeksi.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011448177.html- Anonyymi
Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.
Sinulta ei kysytä mitä niillä tehdään ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta ei kysytä mitä niillä tehdään ?
No kun kysyntää ei polttonesteille pian ole juuri lainkaan, niin ei niistä öljyistä sitten tehdä polttonesteitä. Polttoaineiden kysyntä on vähentynyt voimakkaasti jo muutamassa vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun kysyntää ei polttonesteille pian ole juuri lainkaan, niin ei niistä öljyistä sitten tehdä polttonesteitä. Polttoaineiden kysyntä on vähentynyt voimakkaasti jo muutamassa vuodessa.
Neste jalostaa bensan nykyään Pohjanmeren Brent laadusta joka on juuri tuolta alueelta. Ennen jalosti mm. Venäjän Uralin raakaöljystä mutta pakotteiden takia siirtynyt melkein kokonaan pohjanmeren öljyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.
"..Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa.."
Lopettaa koska raaköljyn kuskaaminen Pohjanmereltä Rotterdamiin on halvempaa kuin Porvooseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa.."
Lopettaa koska raaköljyn kuskaaminen Pohjanmereltä Rotterdamiin on halvempaa kuin Porvooseen.Lopettaa koska öljyn kysyntä vähenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettaa koska öljyn kysyntä vähenee.
Siis polttoaineeksi jalostetun....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.
Noin tyhmää tekstiä en ole lukenut aikoihin . Vai lopettaa Neste öljyn jalostuksen . Vain sinun todellisuudessa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin tyhmää tekstiä en ole lukenut aikoihin . Vai lopettaa Neste öljyn jalostuksen . Vain sinun todellisuudessa .
Typerää ininää. Neste todellakin lopettaa raakaöljyn jalostuksen Suomessa. Koska öljyjalosteiden kysyntä romahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerää ininää. Neste todellakin lopettaa raakaöljyn jalostuksen Suomessa. Koska öljyjalosteiden kysyntä romahtaa.
Neste ei lopeta Porvoon öljynjalostuslaitosta vaan muttaa sen vaiheittain uusiutuvien polttoaineiden jalostuslaitokseksi vuoteen 2035 mennessä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010071100.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neste ei lopeta Porvoon öljynjalostuslaitosta vaan muttaa sen vaiheittain uusiutuvien polttoaineiden jalostuslaitokseksi vuoteen 2035 mennessä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010071100.htmlNeste lopettaa raakaöljyn jalostamisen Suomessa. Onko vaikea ymmärtää tätä yksinkertaista tosiasiaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neste lopettaa raakaöljyn jalostamisen Suomessa. Onko vaikea ymmärtää tätä yksinkertaista tosiasiaa?
Ja syy on se, että polttonesteiden kysyntä on romahtamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.
Nykyisellä autojen myyntivauhdilla Suomessa on 20 vuoden kuluttua 800 000 täyssähköautoa . Autokanta nyt n.2,8 miljoonaa . Pystytkö tajuamaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisellä autojen myyntivauhdilla Suomessa on 20 vuoden kuluttua 800 000 täyssähköautoa . Autokanta nyt n.2,8 miljoonaa . Pystytkö tajuamaan ?
Tuo määrä tulee toteutumaan paljon nopeammin ja/tai 20 vuoden päästä täyssähköjä on selvästi enemmän. Nykyisessä heikossa markkinatilanteessakin 2025 toteutuneen kehityksen perusteella täyssähköjen ajoneuvokanta kasvaa noin 50000 autoa/vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo määrä tulee toteutumaan paljon nopeammin ja/tai 20 vuoden päästä täyssähköjä on selvästi enemmän. Nykyisessä heikossa markkinatilanteessakin 2025 toteutuneen kehityksen perusteella täyssähköjen ajoneuvokanta kasvaa noin 50000 autoa/vuosi.
Tuo määrä tulee toteutumaan hitaammin, koska suuri osa nykyisestä sähköautokannasta romutetaan aikaisemmin ja samoin myös seuraavan 10 vuoden aikana myydyistä sähköautoista harva kestää 20 vuotta . Nykyisillä myyntimäärillä 20 vuoden kuluttua Suomessa on 500 000 täyssähköautoa enintään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo määrä tulee toteutumaan hitaammin, koska suuri osa nykyisestä sähköautokannasta romutetaan aikaisemmin ja samoin myös seuraavan 10 vuoden aikana myydyistä sähköautoista harva kestää 20 vuotta . Nykyisillä myyntimäärillä 20 vuoden kuluttua Suomessa on 500 000 täyssähköautoa enintään .
Ihan puuta heinää öliset taas. Suomessa on 500.000 täyssähköautoa jo 2030, eli 5 vuoden päästä. Nyt lähestytään jo 200 tuhannen rajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan puuta heinää öliset taas. Suomessa on 500.000 täyssähköautoa jo 2030, eli 5 vuoden päästä. Nyt lähestytään jo 200 tuhannen rajaa.
Nyt alkaa olla 160.000.
- Anonyymi
Suunta on oikea.
Jos miettii pelkästään kansantaloutta on öljyn tuonti todella kannattamatonta. Öljyä rahdataan tonnikaupalla, kaikki ulkomailta, jonne upotetaan miljardeja.
Sähköä pystytään tuottamaan kotimaassa joten kaikki tuo ulkomaille öljyn ostoon laitetut miljardit jäisi suomeen, mikä kansantaloudellinen etu se olisikaan.
Jo pelkästään nesteen jalostamon sähkönkulutuksen poistumisella sähköautoista lataisi miltei puolet jos kaikki henkilöautot olisi sähköautoja.- Anonyymi
Nesteen myyv bensaa ja diiseliä myös ulkomaille , hyvällä hinnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nesteen myyv bensaa ja diiseliä myös ulkomaille , hyvällä hinnalla.
Vielä hetken aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä hetken aikaa.
Ei kovin pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kovin pitkään.
Myy niinkauan kuin kysyntää on . + 30 vuotta???
- Anonyymi
"haluaa romutettavan auton vähimmäisiän nostamista vähintään 15 vuoteen"
Niin, iän puolesta monet polttikset ovat vielä nuorekkaita siinä vaiheessa.
Pitäisiköhän ikärajan olla vähän alhaisempi noille täyssähköautoille? Että jos viet ylipainoisen antiikkiteslan romuttamolle pois liikenteestä tiestöä jyrsimästä ja rengaspölyllä vesistöjä myrkyttämästä, sellaista siivoamista voidaan tukea pienellä rahamäärällä.- Anonyymi
Niin katkeraa ininää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin katkeraa ininää.
Niin katkeraa patteri-ininää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin katkeraa patteri-ininää.
Kyllä se on bensahuuruja ja pakokaasuja impanneen polttoöyhön aivotonta ininää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on bensahuuruja ja pakokaasuja impanneen polttoöyhön aivotonta ininää.
Kyllä se saaakelin ininä kuuluu patteriöyhöttäjistä. ! Bensahuuruja ja pakokaasuja impanneesta kuuluu vain pärinää ja murinaa !! V8 🤬🤬🤬 Bensa-auto ei inise. !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se saaakelin ininä kuuluu patteriöyhöttäjistä. ! Bensahuuruja ja pakokaasuja impanneesta kuuluu vain pärinää ja murinaa !! V8 🤬🤬🤬 Bensa-auto ei inise. !!
I
MM
E
K
YY
RRR
PPP
ÄÄ
Ä
R
UU
NNN
KKKK
KKKK
AAA
RR
I - Anonyymi
Ei se varmaan itse pysty vaihtamaan niitä, kun se díldo on pakoputkessa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se varmaan itse pysty vaihtamaan niitä, kun se díldo on pakoputkessa...
Aika randomisti häviää viestit.
- Anonyymi
Äänestän itse vain edustajia jotka ajaa hintojen laskemista ja pitämistä matalana. Koska vain näin eläminen on hyvää kaikilla.
Dieselin voimin tässä maassa voi nykyää elää koska kaikki eurot ulkomaan kaupasta ja ruoantuotannosta,, maatiloista, teiden kunnossapidosta, kuljetuksista, tukeutuu täysin dieseliä polttamaan kalustoon. Ja myös valtaosa omakotitaloissa asuvista poista kiinteistöiltään lumet dieseliä käyttävillä koneilla ja seassa bensaa polttavia.
Hölmöläiset vaikeuttaa omaa elämää omassa maassaan, itse en kuulu niihin.- Anonyymi
Dieselautot jäi historiaan, hölmö "mies" itkee.
- Anonyymi
On se taas kova paikka.
- Anonyymi
Muistan vielä kun hehkulampuista jaksettiin itkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan vielä kun hehkulampuista jaksettiin itkeä.
Itkijöitä riittää nytkin.
- Anonyymi
Makselkaa toki kärylitkusta vielä kun voitte...
- Anonyymi
Onneksi ei tarvitse enää ikinä noiden syöpävaarallisten litkujen kanssa pelata.
- Anonyymi
Missä viipyvät vetyasemat ja autot?
- Anonyymi
Vetyuunon vetykupla puhkesi.
- Anonyymi
Suomi on ollut jo pitkään syvällä WEF:n taskussa ja kyseisen NGO:n tarkoitus ei ole edistää tavan kansan asioita ja elämää positiivisella tavalla, päinvastoin...
- Anonyymi
Suomessa kansa päättää asioista myös polttoaineiden hinnoista pumpuilla mutta valtaosa ei mieti ja antaneet päätösvallan pienelle joukolle jolloin ei toteudu kansan tahto, eikä etu.
Toteavat asioita ulkopuolisena mitä tapahtunut ja mitä tulee tapahtumaan maassamme, kuin tämän ketjun aloittaja.
Ei ole ihme että byrokratiaa ja tarpeettomia lakeja on niin paljon, myös rahaa kerätään veroina ja käytetään kohteisiin joissa ei hyötyä ihmisille.
Kannattaa ajaa tarmokkaaksi demokratian ja päätäntävaltaa kansalle ja myös päättää.- Anonyymi
Pakokaasuista pitää päästä eroon herra foliohattu. Kelläään ei ole oikeutta altistaa muita pakokaasuilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakokaasuista pitää päästä eroon herra foliohattu. Kelläään ei ole oikeutta altistaa muita pakokaasuilleen.
Lähipäästöt jo yksin on se syy, miksi polttomoottorit jäävät historiaan.
- Anonyymi
Itsellä diseliä menee 3.5l satasella, takuulla halvempaa menoa kuin täyssähkärillä.. ottaen huomioon että maksoin autosta huimat 2000e.
- Anonyymi
Oikeasti menee tonnin lintalta 6 litraa sadalle, sitten kaikki öljynvaihdot ja muut huollot että polttoromun vanha moottori pysyy ajokuntoisena... Kallista lystiä. Parin tonnin auto vaatii polttonestettä, hitsausta ja huoltoja vähintään 20.000 euron edestä kymmentä vuotta kohden. Kallista on romulla ajelu, ja turvatonta...
- Anonyymi
No kun olet laskutaidoton niin et tietenkään osaa laskea. Mutta täyssähköllä menee 10-15 kWh sataselle, ja se maksaa siirtoineen veroineen päivineen n. 1,5-2 euroa. Samalla hinnalla saat yhden litran sitä iljettävää kärylitkua, jota romusi juo ainakin 6 litraa satasella.
- Anonyymi
Hengitysilman pilaamisesta pitää sakottaa rankemmin. Polttoautot on kiellettävä 15 vuoden sisään.
- Anonyymi
Polttöhönöille luvassa vain lisää sapiskaa, täyskielto häämöttää jo ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttöhönöille luvassa vain lisää sapiskaa, täyskielto häämöttää jo ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa...
Pakokaasut ja paloriski riittää syyksi.
- Anonyymi
On se vaan tyhmää olla öljyriippuvainen.
- Anonyymi
Kansantalouden kannalta kyllä.
- Anonyymi
Taas nousee hinnat:
"Venäjän kahteen suurimpaan öljy-yhtiöön eli Lukoiliin ja Rosneftiin tästä päivästä alkaen täysimittaisina iskevät Yhdysvaltain ja Iso-Britannian pakotteet, sekä useiden eri jalostamojen samanaikaiset huoltoseisokit Euroopassa ja Lähi-idässä, saavat nyt varmuudella aikaan merkittävän dieselin hinnannousun, sanovat Viron yleisradioyhtiö ERR:n haastattelemat polttoaineanalyytikot."
https://www.is.fi/autot/art-2000011641998.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas nousee hinnat:
"Venäjän kahteen suurimpaan öljy-yhtiöön eli Lukoiliin ja Rosneftiin tästä päivästä alkaen täysimittaisina iskevät Yhdysvaltain ja Iso-Britannian pakotteet, sekä useiden eri jalostamojen samanaikaiset huoltoseisokit Euroopassa ja Lähi-idässä, saavat nyt varmuudella aikaan merkittävän dieselin hinnannousun, sanovat Viron yleisradioyhtiö ERR:n haastattelemat polttoaineanalyytikot."
https://www.is.fi/autot/art-2000011641998.htmlMyös kommunistit aikovat tehdä osansa:
"Uunituoreessa sosialidemokraattisessa vaihtoehtobudjetissa nestemäisten polttoaineiden valmisteveroja nostetaan 42 miljoonalla eurolla.
Autoiluun liittyen Sdp kiristäisi myös biokomponentin jakeluvelvoitetta. Lisäksi lukuisten vanhempien bensiini- ja dieselautojen vuosittaista ajoneuvoveroa korotettaisiin."
https://www.is.fi/autot/art-2000011652682.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas nousee hinnat:
"Venäjän kahteen suurimpaan öljy-yhtiöön eli Lukoiliin ja Rosneftiin tästä päivästä alkaen täysimittaisina iskevät Yhdysvaltain ja Iso-Britannian pakotteet, sekä useiden eri jalostamojen samanaikaiset huoltoseisokit Euroopassa ja Lähi-idässä, saavat nyt varmuudella aikaan merkittävän dieselin hinnannousun, sanovat Viron yleisradioyhtiö ERR:n haastattelemat polttoaineanalyytikot."
https://www.is.fi/autot/art-2000011641998.htmlVain ídiootti on öljyriippuvainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain ídiootti on öljyriippuvainen.
Öljyteollisuuden onneksi idiootteja riittää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljyteollisuuden onneksi idiootteja riittää...
Ja öljyä idiooteille myyvien diktatuurien...
- Anonyymi
Miltä se tuntuu kun polttolelusi on kohta arvoton?
- Anonyymi
Seuraavan, pian alkavan sodan jälkeen ei ole käytössä kuin polttiksia.
Ja vihreät on teloitettu.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu957461Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2247331K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1375078Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1314749PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *424555Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko864251Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1154070- 1621731
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91509Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2441385