Polttonesteiden hintaan tulossa kovia korotuksia

Anonyymi-ap

Sekä diesel- että bensiiniautoilu tulevat kallistumaan muun muassa fossiilisia liikennepolttoaineita koskevan päästökaupan myötä jo aivan lähivuosina. Paitsi päästökauppa, niin myös jakeluvelvoite ja sen odotettavissa oleva nousu-ura vuosikymmenen loppua kohden nostavat hintoja kovalla kädellä.

"Veronmaksajain keskusliitto varoittaa bensiinin ja dieselin odotettavissa olevasta kovasta hinnannoususta, josta se epäilee kuluttajien olevan vielä pitkälti jopa täysin tietämättömiä.

– On aiheellista epäillä, ettei kuluttajien käsitys kyseisistä muutoksista ja niiden vaikutuksista autoilun kohoaviin käyttökustannuksiin ole keskimäärin järin perusteellinen ennen kuin muutokset ovat tulleet voimaan, Veronmaksajien toimitusjohtaja Teemu Lehtinen ja ekonomisti Janne Kalluinen kirjoittavat ministeriölle."

https://www.is.fi/autot/art-2000011437141.html

93

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Polttomoottoriautojen haluttavuus heikkenee, samalla heikkenee myös polttonesteiden kysyntä, joten polttonesteiden hinnat nousevat, polttomoottoriautojen haluttavuus heikkenee entisestään, polttonesteiden kysyntä romahtaa, polttonesteiden hinta raketoi, polttomoottoriautojen arvo romahtaa...

      • Anonyymi

        Lopulta jäljelle jää vain täyssähköautot.


      • Anonyymi

        Se on melkoinen noidankehä dieselauton omistajan kannalta.


      • Anonyymi

        Saattaa harmittaa jos on vastikään ostanut uuden polttiksen; kohta sillä ei ole edes käyttöarvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on melkoinen noidankehä dieselauton omistajan kannalta.

        Mahtaa potuttaa sitten maksella 8 kertaisia hintoja etenemisestä.


      • Anonyymi

        Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaa potuttaa sitten maksella 8 kertaisia hintoja etenemisestä.

        Diiselillä 6,7 €/ 100 km . Vain sähköautoilijalle tuo on kallista . Miksiköhän ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diiselillä 6,7 €/ 100 km . Vain sähköautoilijalle tuo on kallista . Miksiköhän ?

        Ihan naurettavia valheita sössötät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diiselillä 6,7 €/ 100 km . Vain sähköautoilijalle tuo on kallista . Miksiköhän ?

        Siksi kun tuokin valhelukemasi olisi 3 kertaisesti mitä sähköautolla maksaa. Siis maksaisit silti 200 % ylihintaa jos pääsisitkin dieselromullasi tuohon hintaan 100 km.

        Ja lähitulevaisuudessa siitä tulee 300 % ylihintaa, sitten 400 %...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?

        Ongelmahan on se, että polttoaasit eivät ymmärrä mitään perusasioita. Niille täytyy kaikki faktat aina selittää moneen kertaan. Ja sittenkään ei yleensä mene jakeluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on melkoinen noidankehä dieselauton omistajan kannalta.

        Vain hullu ostaa diesel käryttimen.


        .


      • Anonyymi

        Nestemäisten polttoaineiden kysyntä on vähentynyt selvästi, kertovat Tilastokeskuksen vahvistetut menekkitiedot.

        Menekkitietojen mukaan bensiiniä myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019.

        Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä. Tämä kertoo liikenteen voimistuvasta sähköistymisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestemäisten polttoaineiden kysyntä on vähentynyt selvästi, kertovat Tilastokeskuksen vahvistetut menekkitiedot.

        Menekkitietojen mukaan bensiiniä myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019.

        Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä. Tämä kertoo liikenteen voimistuvasta sähköistymisestä.

        Tuli noutaja polttoleluille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan naurettavia valheita sössötät.

        Ei tuon juttuja usko kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?

        Polttoaasit eivät ymmärrä mistään mitään, siinä se ongelma...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hullu ostaa diesel käryttimen.


        .

        Noinhan se on, mutta aina jokunen kahju löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on melkoinen noidankehä dieselauton omistajan kannalta.

        Ei ole kauaa, kun diiseli mksoi 2,3 €/ litra nyt saa välillä alle 1,5 . Niin ne hinnat vaihtelee . Kun kulutus jää keskimäärin alle 4,5 / 100 km, eikä saoa tule yli 25 tkm/ vuosi , niin ei ole suurta merkitystä noilla hinnoilla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kun tuokin valhelukemasi olisi 3 kertaisesti mitä sähköautolla maksaa. Siis maksaisit silti 200 % ylihintaa jos pääsisitkin dieselromullasi tuohon hintaan 100 km.

        Ja lähitulevaisuudessa siitä tulee 300 % ylihintaa, sitten 400 %...

        Ei ole valhelukema tuo . Kun vuosittaista ajoa tulee vain 25 tkm. niin polttoainelasku vuodessa jää selväti alle 1900 € . Ei minulle ole merkitystä sähköauton sähkön hinnalla, varmasti se halvempaa ajoa on . Kokonaiskuluja laskemalla todellisuus paljastuu, yleensä autonvaihdon aikaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoaasit eivät ymmärrä mistään mitään, siinä se ongelma...

        Sinä et ilmeisesti ymmärrä markkinataloudesta mitään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kun tuokin valhelukemasi olisi 3 kertaisesti mitä sähköautolla maksaa. Siis maksaisit silti 200 % ylihintaa jos pääsisitkin dieselromullasi tuohon hintaan 100 km.

        Ja lähitulevaisuudessa siitä tulee 300 % ylihintaa, sitten 400 %...

        Miksi tämä asia sinua vaivaa ? Minä kyllä maksan oman diiselini polttoaineet ja verot sum muut ihan itse . Eikä tee tiukkaakaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ilmeisesti ymmärrä markkinataloudesta mitään .

        Sinä ainakaan et selvästi ymmärrä edes alkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinataloudessa kysynmän laskiessa hinnat yleensä laskevat . Kysynnän noustessa hinnat nousevat . Etkö tuota perusasiaa tiennyt ?

        Polttonesteen myyntipisteen kulut pysyvät ennallaan, vaikka myydyt määrät vähenevät. Sama koskee muuta polttonesteiden jalostukseen ja jakeluun kuuluvaa infraa.

        Pieniä määriä polttonesteitä ei voi myydä halvalla, vaikka perusraaka-aineen maailmanmarkkinahinta halpenisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmahan on se, että polttoaasit eivät ymmärrä mitään perusasioita. Niille täytyy kaikki faktat aina selittää moneen kertaan. Ja sittenkään ei yleensä mene jakeluun.

        Sinä et ymmärrä markkinataloutta . Tämä selvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteen myyntipisteen kulut pysyvät ennallaan, vaikka myydyt määrät vähenevät. Sama koskee muuta polttonesteiden jalostukseen ja jakeluun kuuluvaa infraa.

        Pieniä määriä polttonesteitä ei voi myydä halvalla, vaikka perusraaka-aineen maailmanmarkkinahinta halpenisikin.

        Niinpä , jos myynti tippuu liian alas , niin asema lopettaa polttoaineen myynnin . Mutta ennen sitä polttoaineen hinnat laskee .


    • Anonyymi

      Huijausta taas kerran. Orpopetteri ja pureskelija yrittää maksattaa hölmöilynsä autoilijoilla.

      • Anonyymi

        Tämä autoilun globaali paradigman muutosko on yksin Orpon aikaansaannosta? Mikä suuri mies ja dignitääri hän onkaan!


      • Anonyymi

        Tämä ei siis ole istuvan hallituksen aikaansaannosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä autoilun globaali paradigman muutosko on yksin Orpon aikaansaannosta? Mikä suuri mies ja dignitääri hän onkaan!

        Nämä päätökset on Suomen puolesta tehty jo Marinin hallituksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä päätökset on Suomen puolesta tehty jo Marinin hallituksen aikana.

        Juuri näin, nykyinen hallitus ei ole näitä päättänyt Suomen osalta.


    • Anonyymi

      Hiphei, saadaan taas kalliimpaa ruokaa sillä suurin osa kauppoihin tulevasta tavarasta tuodaan dieselin voimin.

      • Anonyymi

        Yhyy yhyy. Mietipäs vähän. Kun rekka lastataan täyteen keksipaketteja, ja dieselin hinta nousee vaikka 50 %, niin se vaikutus siihen yksittäisen keksipaketin hintaan on jokseenkin mitätön.

        Toisaalta dieselin kallistuminen ohjaa kuljetusliikkeitä hankkimaan sähkörekkoja, joilla ajaminen on paljon halvempaa. Sitten ne keksipaketit halpenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhyy yhyy. Mietipäs vähän. Kun rekka lastataan täyteen keksipaketteja, ja dieselin hinta nousee vaikka 50 %, niin se vaikutus siihen yksittäisen keksipaketin hintaan on jokseenkin mitätön.

        Toisaalta dieselin kallistuminen ohjaa kuljetusliikkeitä hankkimaan sähkörekkoja, joilla ajaminen on paljon halvempaa. Sitten ne keksipaketit halpenee.

        Taidat äänestää vihreitä ja SDP:tä? Sen verran järjetöntä kuraa suollat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat äänestää vihreitä ja SDP:tä? Sen verran järjetöntä kuraa suollat.

        Taidat itse olla kommunisti-luddiitti kun vastustat uutta teknologiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhyy yhyy. Mietipäs vähän. Kun rekka lastataan täyteen keksipaketteja, ja dieselin hinta nousee vaikka 50 %, niin se vaikutus siihen yksittäisen keksipaketin hintaan on jokseenkin mitätön.

        Toisaalta dieselin kallistuminen ohjaa kuljetusliikkeitä hankkimaan sähkörekkoja, joilla ajaminen on paljon halvempaa. Sitten ne keksipaketit halpenee.

        Onko Suomessa montakin 'sähkörekkojen " latauspaikkaa ? Kaasurekkoja täällä jo on .


    • Anonyymi

      Parin vuoden päästä dieseleitä myydään uutena enää pari hassua, ja bensa-autojakin vain joitain tuhansia.

      • Anonyymi

        Näin kertovat tilastot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kertovat tilastot.

        Tulevaisuudesta ei ole tilastoja, on vain ennusteita . Vähän niinkuin sääennusteet, voi osua kohdalleen tai sitten ei .


    • Anonyymi

      Ainakin on yritetty varoittaa.

      • Anonyymi

        Tyhmiä pitää yrittää auttaa...


    • Anonyymi

      Se ei meille käy 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪

      • Anonyymi

        Ei teiltä kysytä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.

        Sinulta ei kysytä mitä niillä tehdään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta ei kysytä mitä niillä tehdään ?

        No kun kysyntää ei polttonesteille pian ole juuri lainkaan, niin ei niistä öljyistä sitten tehdä polttonesteitä. Polttoaineiden kysyntä on vähentynyt voimakkaasti jo muutamassa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun kysyntää ei polttonesteille pian ole juuri lainkaan, niin ei niistä öljyistä sitten tehdä polttonesteitä. Polttoaineiden kysyntä on vähentynyt voimakkaasti jo muutamassa vuodessa.

        Neste jalostaa bensan nykyään Pohjanmeren Brent laadusta joka on juuri tuolta alueelta. Ennen jalosti mm. Venäjän Uralin raakaöljystä mutta pakotteiden takia siirtynyt melkein kokonaan pohjanmeren öljyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.

        "..Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa.."

        Lopettaa koska raaköljyn kuskaaminen Pohjanmereltä Rotterdamiin on halvempaa kuin Porvooseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "..Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa.."

        Lopettaa koska raaköljyn kuskaaminen Pohjanmereltä Rotterdamiin on halvempaa kuin Porvooseen.

        Lopettaa koska öljyn kysyntä vähenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettaa koska öljyn kysyntä vähenee.

        Siis polttoaineeksi jalostetun....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.

        Noin tyhmää tekstiä en ole lukenut aikoihin . Vai lopettaa Neste öljyn jalostuksen . Vain sinun todellisuudessa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin tyhmää tekstiä en ole lukenut aikoihin . Vai lopettaa Neste öljyn jalostuksen . Vain sinun todellisuudessa .

        Typerää ininää. Neste todellakin lopettaa raakaöljyn jalostuksen Suomessa. Koska öljyjalosteiden kysyntä romahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää ininää. Neste todellakin lopettaa raakaöljyn jalostuksen Suomessa. Koska öljyjalosteiden kysyntä romahtaa.

        Neste ei lopeta Porvoon öljynjalostuslaitosta vaan muttaa sen vaiheittain uusiutuvien polttoaineiden jalostuslaitokseksi vuoteen 2035 mennessä.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010071100.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neste ei lopeta Porvoon öljynjalostuslaitosta vaan muttaa sen vaiheittain uusiutuvien polttoaineiden jalostuslaitokseksi vuoteen 2035 mennessä.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010071100.html

        Neste lopettaa raakaöljyn jalostamisen Suomessa. Onko vaikea ymmärtää tätä yksinkertaista tosiasiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neste lopettaa raakaöljyn jalostamisen Suomessa. Onko vaikea ymmärtää tätä yksinkertaista tosiasiaa?

        Ja syy on se, että polttonesteiden kysyntä on romahtamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään pohjoismaista bensan tai dieselin tuotantoa ei ole kohtapuoliin ollenkaan. Nestekin lopettaa öljynjalostuksen Suomessa, päätös on tehty jo. Kysyntää ei polttonesteille ole 20 vuoden kuluttua pohjoismaissa nimeksikään. Ts. noista öljyistä tehdään jotain ämpäreitä, ei bensaa.

        Nykyisellä autojen myyntivauhdilla Suomessa on 20 vuoden kuluttua 800 000 täyssähköautoa . Autokanta nyt n.2,8 miljoonaa . Pystytkö tajuamaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisellä autojen myyntivauhdilla Suomessa on 20 vuoden kuluttua 800 000 täyssähköautoa . Autokanta nyt n.2,8 miljoonaa . Pystytkö tajuamaan ?

        Tuo määrä tulee toteutumaan paljon nopeammin ja/tai 20 vuoden päästä täyssähköjä on selvästi enemmän. Nykyisessä heikossa markkinatilanteessakin 2025 toteutuneen kehityksen perusteella täyssähköjen ajoneuvokanta kasvaa noin 50000 autoa/vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo määrä tulee toteutumaan paljon nopeammin ja/tai 20 vuoden päästä täyssähköjä on selvästi enemmän. Nykyisessä heikossa markkinatilanteessakin 2025 toteutuneen kehityksen perusteella täyssähköjen ajoneuvokanta kasvaa noin 50000 autoa/vuosi.

        Tuo määrä tulee toteutumaan hitaammin, koska suuri osa nykyisestä sähköautokannasta romutetaan aikaisemmin ja samoin myös seuraavan 10 vuoden aikana myydyistä sähköautoista harva kestää 20 vuotta . Nykyisillä myyntimäärillä 20 vuoden kuluttua Suomessa on 500 000 täyssähköautoa enintään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo määrä tulee toteutumaan hitaammin, koska suuri osa nykyisestä sähköautokannasta romutetaan aikaisemmin ja samoin myös seuraavan 10 vuoden aikana myydyistä sähköautoista harva kestää 20 vuotta . Nykyisillä myyntimäärillä 20 vuoden kuluttua Suomessa on 500 000 täyssähköautoa enintään .

        Ihan puuta heinää öliset taas. Suomessa on 500.000 täyssähköautoa jo 2030, eli 5 vuoden päästä. Nyt lähestytään jo 200 tuhannen rajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan puuta heinää öliset taas. Suomessa on 500.000 täyssähköautoa jo 2030, eli 5 vuoden päästä. Nyt lähestytään jo 200 tuhannen rajaa.

        Nyt alkaa olla 160.000.


    • Anonyymi

      Suunta on oikea.
      Jos miettii pelkästään kansantaloutta on öljyn tuonti todella kannattamatonta. Öljyä rahdataan tonnikaupalla, kaikki ulkomailta, jonne upotetaan miljardeja.
      Sähköä pystytään tuottamaan kotimaassa joten kaikki tuo ulkomaille öljyn ostoon laitetut miljardit jäisi suomeen, mikä kansantaloudellinen etu se olisikaan.
      Jo pelkästään nesteen jalostamon sähkönkulutuksen poistumisella sähköautoista lataisi miltei puolet jos kaikki henkilöautot olisi sähköautoja.

      • Anonyymi

        Nesteen myyv bensaa ja diiseliä myös ulkomaille , hyvällä hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nesteen myyv bensaa ja diiseliä myös ulkomaille , hyvällä hinnalla.

        Vielä hetken aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä hetken aikaa.

        Ei kovin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin pitkään.

        Myy niinkauan kuin kysyntää on . + 30 vuotta???


    • Anonyymi

      "haluaa romutettavan auton vähimmäisiän nostamista vähintään 15 vuoteen"

      Niin, iän puolesta monet polttikset ovat vielä nuorekkaita siinä vaiheessa.

      Pitäisiköhän ikärajan olla vähän alhaisempi noille täyssähköautoille? Että jos viet ylipainoisen antiikkiteslan romuttamolle pois liikenteestä tiestöä jyrsimästä ja rengaspölyllä vesistöjä myrkyttämästä, sellaista siivoamista voidaan tukea pienellä rahamäärällä.

      • Anonyymi

        Niin katkeraa ininää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin katkeraa ininää.

        Niin katkeraa patteri-ininää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin katkeraa patteri-ininää.

        Kyllä se on bensahuuruja ja pakokaasuja impanneen polttoöyhön aivotonta ininää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on bensahuuruja ja pakokaasuja impanneen polttoöyhön aivotonta ininää.

        Kyllä se saaakelin ininä kuuluu patteriöyhöttäjistä. ! Bensahuuruja ja pakokaasuja impanneesta kuuluu vain pärinää ja murinaa !! V8 🤬🤬🤬 Bensa-auto ei inise. !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se saaakelin ininä kuuluu patteriöyhöttäjistä. ! Bensahuuruja ja pakokaasuja impanneesta kuuluu vain pärinää ja murinaa !! V8 🤬🤬🤬 Bensa-auto ei inise. !!

        I
        MM
        E
        K
        YY
        RRR
        PPP
        ÄÄ
        Ä
        R
        UU
        NNN
        KKKK
        KKKK
        AAA
        RR
        I


      • Anonyymi

        Ei se varmaan itse pysty vaihtamaan niitä, kun se díldo on pakoputkessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se varmaan itse pysty vaihtamaan niitä, kun se díldo on pakoputkessa...

        Aika randomisti häviää viestit.


    • Anonyymi

      Äänestän itse vain edustajia jotka ajaa hintojen laskemista ja pitämistä matalana. Koska vain näin eläminen on hyvää kaikilla.

      Dieselin voimin tässä maassa voi nykyää elää koska kaikki eurot ulkomaan kaupasta ja ruoantuotannosta,, maatiloista, teiden kunnossapidosta, kuljetuksista, tukeutuu täysin dieseliä polttamaan kalustoon. Ja myös valtaosa omakotitaloissa asuvista poista kiinteistöiltään lumet dieseliä käyttävillä koneilla ja seassa bensaa polttavia.


      Hölmöläiset vaikeuttaa omaa elämää omassa maassaan, itse en kuulu niihin.

      • Anonyymi

        Dieselautot jäi historiaan, hölmö "mies" itkee.


    • Anonyymi

      On se taas kova paikka.

      • Anonyymi

        Muistan vielä kun hehkulampuista jaksettiin itkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan vielä kun hehkulampuista jaksettiin itkeä.

        Itkijöitä riittää nytkin.


    • Anonyymi

      Makselkaa toki kärylitkusta vielä kun voitte...

      • Anonyymi

        Onneksi ei tarvitse enää ikinä noiden syöpävaarallisten litkujen kanssa pelata.


    • Anonyymi

      Missä viipyvät vetyasemat ja autot?

      • Anonyymi

        Vetyuunon vetykupla puhkesi.


    • Anonyymi

      Suomi on ollut jo pitkään syvällä WEF:n taskussa ja kyseisen NGO:n tarkoitus ei ole edistää tavan kansan asioita ja elämää positiivisella tavalla, päinvastoin...

    • Anonyymi

      Suomessa kansa päättää asioista myös polttoaineiden hinnoista pumpuilla mutta valtaosa ei mieti ja antaneet päätösvallan pienelle joukolle jolloin ei toteudu kansan tahto, eikä etu.

      Toteavat asioita ulkopuolisena mitä tapahtunut ja mitä tulee tapahtumaan maassamme, kuin tämän ketjun aloittaja.

      Ei ole ihme että byrokratiaa ja tarpeettomia lakeja on niin paljon, myös rahaa kerätään veroina ja käytetään kohteisiin joissa ei hyötyä ihmisille.

      Kannattaa ajaa tarmokkaaksi demokratian ja päätäntävaltaa kansalle ja myös päättää.

      • Anonyymi

        Pakokaasuista pitää päästä eroon herra foliohattu. Kelläään ei ole oikeutta altistaa muita pakokaasuilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakokaasuista pitää päästä eroon herra foliohattu. Kelläään ei ole oikeutta altistaa muita pakokaasuilleen.

        Lähipäästöt jo yksin on se syy, miksi polttomoottorit jäävät historiaan.


    • Anonyymi

      Itsellä diseliä menee 3.5l satasella, takuulla halvempaa menoa kuin täyssähkärillä.. ottaen huomioon että maksoin autosta huimat 2000e.

      • Anonyymi

        Oikeasti menee tonnin lintalta 6 litraa sadalle, sitten kaikki öljynvaihdot ja muut huollot että polttoromun vanha moottori pysyy ajokuntoisena... Kallista lystiä. Parin tonnin auto vaatii polttonestettä, hitsausta ja huoltoja vähintään 20.000 euron edestä kymmentä vuotta kohden. Kallista on romulla ajelu, ja turvatonta...


      • Anonyymi

        No kun olet laskutaidoton niin et tietenkään osaa laskea. Mutta täyssähköllä menee 10-15 kWh sataselle, ja se maksaa siirtoineen veroineen päivineen n. 1,5-2 euroa. Samalla hinnalla saat yhden litran sitä iljettävää kärylitkua, jota romusi juo ainakin 6 litraa satasella.


    • Anonyymi

      Hengitysilman pilaamisesta pitää sakottaa rankemmin. Polttoautot on kiellettävä 15 vuoden sisään.

      • Anonyymi

        Polttöhönöille luvassa vain lisää sapiskaa, täyskielto häämöttää jo ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttöhönöille luvassa vain lisää sapiskaa, täyskielto häämöttää jo ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa...

        Pakokaasut ja paloriski riittää syyksi.


    • Anonyymi

      On se vaan tyhmää olla öljyriippuvainen.

      • Anonyymi

        Kansantalouden kannalta kyllä.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      54
      8764
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      151
      5290
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      108
      4863
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      8
      3812
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      83
      3416
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      49
      3321
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      35
      2672
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      39
      2563
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2491
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      24
      1697
    Aihe