Mitsubishi I MiEV maksaa vain 2800 euroa nettiautossa. Onkohan Suomen halvin käytetty sähköauto?

Anonyymi-ap

🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳 HALVALLA LÄHTEE ! ! ! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳

2013
136 tkm
Hp. 2800 €

Tuon jos tinkaisi 2500 euroon ja ajaisi parikin vuotta. Ei olisi paha pääomakustannus.
Kaskoahan noin halpaan ei kannata ottaa joten vakuutusmaksukin jää naurettavan pieneksi.
Ja sähkö on puoli-ilmaista.

Nissan Leafeja saa 5 000 - 6 000 eurolla. Sitä vanhaa sammakonnäköistä sukupolvea.

Fiat 500E:tä saa 7 000 eurolla.

Renault Zoea, Volkkarin täyssähköistä Golfia ja BMW:n i3:a saa niitäkin pikkurahalla.

24

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hauskan näköinen auto. :)

    • Anonyymi

      Tuon lähes identtiset sisarmallit ovat Peugeot iOn ja Citroen C-Zero.

    • Anonyymi

      Akku­kapasiteetti uutena 16 kWh, 10 vee vanhana ehkä 13 kWh luokkaa
      "Näppärä ja halpa auto esim. lyhyille kauppareissuille tai työmatkalle. Range 60-70 km kesällä (uutena 100 km). Oikein mukava ajettava ja hiljainen"

      No heh, heh.. Talvirange on tuskin edes 40 km. En ymmärrä mitä tuolla (kukaan) tekisi...

      • Anonyymi

        No esimerkiksi kakkosautoksi työmatkaan/kauppareissuihin yms. Paljon on autoja millä kilometrit tulee ihan pelkästään tuon tyyppisestä ajosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esimerkiksi kakkosautoksi työmatkaan/kauppareissuihin yms. Paljon on autoja millä kilometrit tulee ihan pelkästään tuon tyyppisestä ajosta.

        Vähän sama kuin ostaisi auton, jossa on 2 litran tankki.
        Omia ajoja ajattelen en talvipakkasilla en lähtisi tuolla edes 15 km päässä olevaan liikekeskukseen.
        Kakkosautoksi 2800 eurolla saa käyttökelpoisenkin auton, mutta ei sähöautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sama kuin ostaisi auton, jossa on 2 litran tankki.
        Omia ajoja ajattelen en talvipakkasilla en lähtisi tuolla edes 15 km päässä olevaan liikekeskukseen.
        Kakkosautoksi 2800 eurolla saa käyttökelpoisenkin auton, mutta ei sähöautoa.

        Jos ostat polttiksen, polttoaineeseen menee suhteellisen nopeasti tonni pari.

        Siksi käytettyä sähkistä ostava voi ostaa hieman kalliimman kuin mitä polttis maksaisi. Ja silti säästää polttikseen verrattuna, koska polttis todennäköisemmin on enemmän ajettu ja/tai vanhempi eli vikoja enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ostat polttiksen, polttoaineeseen menee suhteellisen nopeasti tonni pari.

        Siksi käytettyä sähkistä ostava voi ostaa hieman kalliimman kuin mitä polttis maksaisi. Ja silti säästää polttikseen verrattuna, koska polttis todennäköisemmin on enemmän ajettu ja/tai vanhempi eli vikoja enemmän.

        Onhan tuo MiEV siinä mielessä hinnaltaan jo mielenkiintoinen että 2-3 vuoden työmatka-ajoissa bensa-autolla menee jo polttoaineeseen tuo 2800 euroa.

        Ei se sähkökään nyt ilmaista ole, mutta tuossa oikeasti jo aika pienillä kilometreillä säästää koko auton hankintahinnan pienempinä polttoainekuluina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ostat polttiksen, polttoaineeseen menee suhteellisen nopeasti tonni pari.

        Siksi käytettyä sähkistä ostava voi ostaa hieman kalliimman kuin mitä polttis maksaisi. Ja silti säästää polttikseen verrattuna, koska polttis todennäköisemmin on enemmän ajettu ja/tai vanhempi eli vikoja enemmän.

        Vaan kun tuolla ei aikuisten oikeasti tee mitään. Vaikka ajot olisivat keskimäärin vain 20 km päivässä, niin kaikille tulee välillä pitempiäkin matkoja. Siis tuon kesärangekin on huonompi kuin nykyhybrien range sähköllä. Pakkasilla tuo on satavarmasti oikea harminkappale.

        Eikä range ole todellisuudessa edes kesällä ilmoituksessa mainittua 60-70 kilometriä. Akkua kun ei käytännössä voi ajaa tyhjäksi, vaan aina pitää olla sähköä sen verran, että pääsee laturille tai kotiin. Jos latausahdistuksesta puhutaan, niin tuolla sen saa satavarmasti aikaan.

        Toisekseen, jos uutena on päässyt 100 km ja nyt 60-70 km, niin akku päässä laskienkin loppu. Korjaus maksaisi todennäköisesti enemmän kuin auto.

        Melkein sääliksi käy sitä, joka tuollaisen ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun tuolla ei aikuisten oikeasti tee mitään. Vaikka ajot olisivat keskimäärin vain 20 km päivässä, niin kaikille tulee välillä pitempiäkin matkoja. Siis tuon kesärangekin on huonompi kuin nykyhybrien range sähköllä. Pakkasilla tuo on satavarmasti oikea harminkappale.

        Eikä range ole todellisuudessa edes kesällä ilmoituksessa mainittua 60-70 kilometriä. Akkua kun ei käytännössä voi ajaa tyhjäksi, vaan aina pitää olla sähköä sen verran, että pääsee laturille tai kotiin. Jos latausahdistuksesta puhutaan, niin tuolla sen saa satavarmasti aikaan.

        Toisekseen, jos uutena on päässyt 100 km ja nyt 60-70 km, niin akku päässä laskienkin loppu. Korjaus maksaisi todennäköisesti enemmän kuin auto.

        Melkein sääliksi käy sitä, joka tuollaisen ostaa.

        Ykkösautoksi tuollaista tuskin kukaan ostaakaan, tai sitten pitää tarvittaessa joustaa omista tarpeistaan. Mutta kakkosautona tuollainen voi toimia vielä ihan täysin.


      • Anonyymi

        40 km päivittäinen työmatka-ajo tekee jo lähes 10000 km vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ykkösautoksi tuollaista tuskin kukaan ostaakaan, tai sitten pitää tarvittaessa joustaa omista tarpeistaan. Mutta kakkosautona tuollainen voi toimia vielä ihan täysin.

        Kun tuossa on lyhyempi toimintamatka kuin normaalissa sähköfillarissa (paremmissa sähköfillareissa jopa yli tuplat parempi) vaikka fillarissa käyttäisi avustusta enemmänkin niin eipä tuo useimmille kelpaa edes kakkosautoksi. Ja on suuri riski, että autolla ei pääse edes tuota 40 kilometriä talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 km päivittäinen työmatka-ajo tekee jo lähes 10000 km vuodessa.

        Talvella tuolla ei kyllä pysty ajamaan edes sitä matkaa, joten turha laskelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun tuolla ei aikuisten oikeasti tee mitään. Vaikka ajot olisivat keskimäärin vain 20 km päivässä, niin kaikille tulee välillä pitempiäkin matkoja. Siis tuon kesärangekin on huonompi kuin nykyhybrien range sähköllä. Pakkasilla tuo on satavarmasti oikea harminkappale.

        Eikä range ole todellisuudessa edes kesällä ilmoituksessa mainittua 60-70 kilometriä. Akkua kun ei käytännössä voi ajaa tyhjäksi, vaan aina pitää olla sähköä sen verran, että pääsee laturille tai kotiin. Jos latausahdistuksesta puhutaan, niin tuolla sen saa satavarmasti aikaan.

        Toisekseen, jos uutena on päässyt 100 km ja nyt 60-70 km, niin akku päässä laskienkin loppu. Korjaus maksaisi todennäköisesti enemmän kuin auto.

        Melkein sääliksi käy sitä, joka tuollaisen ostaa.

        Fillarin hinnalla kiva kesälelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fillarin hinnalla kiva kesälelu.

        Tosin fillarikin on parempi kuin i-Miev. Jopa sähkötön fillari.


    • Anonyymi

      Meillä on ollut perheessä jo kahdella nuorella käytössä yksi käytetty Leaf. Se maksoi mopon verran eikä ole tarvinnut korjailla.

      Kiva, kun ei tarvi työntää nuorille bensarahaa vaan lataavat kotona ja sovittu, että laittavat yöksi lataukseen.

      Mukavampi ajaa kuin mopo tai mönkkäri ja mahtuu kaveritkin laillisesti kyytiin. Ja kulkeekin muun liikenteen tahdissa.

      On kyllä tullut halvaksi tuo auto.

      • Anonyymi

        Onko Leaf 24 kWh, 30 kWh, 40 kWh vai 62 kWh akkuinen?


      • Anonyymi

        Vielä halvempaa olisi ollut, jos ei olisi hankkinut nuorille mitään autoa. Monet vanhemmista ei suostu maksamaan mitään edes nuorten ajokorteista. Suurella osalla vanhemmista on periaate, että nuoret maksavat autonsa itse. Siis ajokortin, auton, vakuutukset, huollot jne pitää maksaa alusta pitäen itse.


    • Anonyymi

      Vakuutukset on tottakai ilmaiset nekin 2 tonnin sähöautoon
      kaikki on ilmaista
      mikään ei maksa mitään
      rahaa tulee seinästä
      sähkö töpselistä
      ja woltti tuo ilmaista murkinaa

      Sdp- unelmaa

      • Anonyymi

        Paitsi se akuston vaihto ??


    • Anonyymi

      Tuommoinen i-miev pakolliseksi kaikille 17 vuotiaana autolla ajaville.
      18 vuotiaana voi siirtyä 40kWh Leafin rattiin.
      20 vuotiaana sitten saa itse valita auton.
      Veikkaan että nuorison ajamat kolarit vähenee merkittävästi.

      • Anonyymi

        Noita autoja on vain muutama olemassa eikä 40 kWh Leafejakaan montaa ole ja nekin pääosin muiden käytössä. Joten kyllähän nuorison ajamat kolarit vähenee merkittävästi kun lähes kukaan nuorista ei voisi ajaa mitään autoa ennen 20 vuoden ikää. Käytännössä voisi saman tien nostaa ajokortin saamisen ikärajaa 20 vuoteen. Mikä toki voikin olla hyvä idea...


      • Anonyymi

        No taatusti, kun tuossa i-Mievissä on vain 47 kW maksimiteho, painoa silti 1100 kg,
        Sillä ei paljon pääse vauhdin hurmaa kokemaan.

        Vaikka tosin leikkiihän ne nuoret mopoautoillaankin, varsinkin talvella…


    • Anonyymi

      Ja kaikissa se yhteinen piirre, ettei niissä ole enää akut kunnossa ja siksi ne eivät suurimmalle osalle autontarvitsijoista ole enää käyttökelpoisia.
      Jos ajoakun vaihtorajana yleisesti pidetään 70% kuntoisuutta, niin suurin osa ainakin vanhemmista Leafeista on jo vaihtorajan ylittänyt. Ja tuolla Mitsulla ja Leafilla on molemmilla sekin huono puoli ettei niitä voi ladata edes matkan varrella, kun juuri missään ei ole Chademo-latureita. Jos autolla pääsee vain 50km latauksella, niin se on jo aika turhake. Tuolla 2500 €:llä kuitenkin saa toimivan katsastetun polttomoottoriauton, jonka toimintamatka tankillisella on yhä hyvä kuin uutena.

      • Anonyymi

        Tämä akkujen heikkokuntoisuus johtuukin näiden kohdalla siitä, että pienestä akusta johtuen akkua on jouduttu lataamaan paljon joten lataussyklejä tulee paljon. Minkä lisäksi näissä halvemmissa vanhoissa sähköautoissa oli huono akun lämmönhallinta, jos sitä edes ylipäätään oli ollenkaan, joten akut kuluivat nopeasti. Halpaan hintaan on aina syynsä eikä halpaa kannata usein ostaa, ei etenkään halpaa sähköautoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1896
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1758
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      357
      1617
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1443
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1320
    6. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1310
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      69
      1227
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      63
      1169
    9. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1077
    10. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1045
    Aihe