Mitsubishi I MiEV maksaa vain 2800 euroa nettiautossa. Onkohan Suomen halvin käytetty sähköauto?

Anonyymi-ap

🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳 HALVALLA LÄHTEE ! ! ! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳

2013
136 tkm
Hp. 2800 €

Tuon jos tinkaisi 2500 euroon ja ajaisi parikin vuotta. Ei olisi paha pääomakustannus.
Kaskoahan noin halpaan ei kannata ottaa joten vakuutusmaksukin jää naurettavan pieneksi.
Ja sähkö on puoli-ilmaista.

Nissan Leafeja saa 5 000 - 6 000 eurolla. Sitä vanhaa sammakonnäköistä sukupolvea.

Fiat 500E:tä saa 7 000 eurolla.

Renault Zoea, Volkkarin täyssähköistä Golfia ja BMW:n i3:a saa niitäkin pikkurahalla.

24

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hauskan näköinen auto. :)

    • Anonyymi

      Tuon lähes identtiset sisarmallit ovat Peugeot iOn ja Citroen C-Zero.

    • Anonyymi

      Akku­kapasiteetti uutena 16 kWh, 10 vee vanhana ehkä 13 kWh luokkaa
      "Näppärä ja halpa auto esim. lyhyille kauppareissuille tai työmatkalle. Range 60-70 km kesällä (uutena 100 km). Oikein mukava ajettava ja hiljainen"

      No heh, heh.. Talvirange on tuskin edes 40 km. En ymmärrä mitä tuolla (kukaan) tekisi...

      • Anonyymi

        No esimerkiksi kakkosautoksi työmatkaan/kauppareissuihin yms. Paljon on autoja millä kilometrit tulee ihan pelkästään tuon tyyppisestä ajosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esimerkiksi kakkosautoksi työmatkaan/kauppareissuihin yms. Paljon on autoja millä kilometrit tulee ihan pelkästään tuon tyyppisestä ajosta.

        Vähän sama kuin ostaisi auton, jossa on 2 litran tankki.
        Omia ajoja ajattelen en talvipakkasilla en lähtisi tuolla edes 15 km päässä olevaan liikekeskukseen.
        Kakkosautoksi 2800 eurolla saa käyttökelpoisenkin auton, mutta ei sähöautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sama kuin ostaisi auton, jossa on 2 litran tankki.
        Omia ajoja ajattelen en talvipakkasilla en lähtisi tuolla edes 15 km päässä olevaan liikekeskukseen.
        Kakkosautoksi 2800 eurolla saa käyttökelpoisenkin auton, mutta ei sähöautoa.

        Jos ostat polttiksen, polttoaineeseen menee suhteellisen nopeasti tonni pari.

        Siksi käytettyä sähkistä ostava voi ostaa hieman kalliimman kuin mitä polttis maksaisi. Ja silti säästää polttikseen verrattuna, koska polttis todennäköisemmin on enemmän ajettu ja/tai vanhempi eli vikoja enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ostat polttiksen, polttoaineeseen menee suhteellisen nopeasti tonni pari.

        Siksi käytettyä sähkistä ostava voi ostaa hieman kalliimman kuin mitä polttis maksaisi. Ja silti säästää polttikseen verrattuna, koska polttis todennäköisemmin on enemmän ajettu ja/tai vanhempi eli vikoja enemmän.

        Onhan tuo MiEV siinä mielessä hinnaltaan jo mielenkiintoinen että 2-3 vuoden työmatka-ajoissa bensa-autolla menee jo polttoaineeseen tuo 2800 euroa.

        Ei se sähkökään nyt ilmaista ole, mutta tuossa oikeasti jo aika pienillä kilometreillä säästää koko auton hankintahinnan pienempinä polttoainekuluina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ostat polttiksen, polttoaineeseen menee suhteellisen nopeasti tonni pari.

        Siksi käytettyä sähkistä ostava voi ostaa hieman kalliimman kuin mitä polttis maksaisi. Ja silti säästää polttikseen verrattuna, koska polttis todennäköisemmin on enemmän ajettu ja/tai vanhempi eli vikoja enemmän.

        Vaan kun tuolla ei aikuisten oikeasti tee mitään. Vaikka ajot olisivat keskimäärin vain 20 km päivässä, niin kaikille tulee välillä pitempiäkin matkoja. Siis tuon kesärangekin on huonompi kuin nykyhybrien range sähköllä. Pakkasilla tuo on satavarmasti oikea harminkappale.

        Eikä range ole todellisuudessa edes kesällä ilmoituksessa mainittua 60-70 kilometriä. Akkua kun ei käytännössä voi ajaa tyhjäksi, vaan aina pitää olla sähköä sen verran, että pääsee laturille tai kotiin. Jos latausahdistuksesta puhutaan, niin tuolla sen saa satavarmasti aikaan.

        Toisekseen, jos uutena on päässyt 100 km ja nyt 60-70 km, niin akku päässä laskienkin loppu. Korjaus maksaisi todennäköisesti enemmän kuin auto.

        Melkein sääliksi käy sitä, joka tuollaisen ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun tuolla ei aikuisten oikeasti tee mitään. Vaikka ajot olisivat keskimäärin vain 20 km päivässä, niin kaikille tulee välillä pitempiäkin matkoja. Siis tuon kesärangekin on huonompi kuin nykyhybrien range sähköllä. Pakkasilla tuo on satavarmasti oikea harminkappale.

        Eikä range ole todellisuudessa edes kesällä ilmoituksessa mainittua 60-70 kilometriä. Akkua kun ei käytännössä voi ajaa tyhjäksi, vaan aina pitää olla sähköä sen verran, että pääsee laturille tai kotiin. Jos latausahdistuksesta puhutaan, niin tuolla sen saa satavarmasti aikaan.

        Toisekseen, jos uutena on päässyt 100 km ja nyt 60-70 km, niin akku päässä laskienkin loppu. Korjaus maksaisi todennäköisesti enemmän kuin auto.

        Melkein sääliksi käy sitä, joka tuollaisen ostaa.

        Ykkösautoksi tuollaista tuskin kukaan ostaakaan, tai sitten pitää tarvittaessa joustaa omista tarpeistaan. Mutta kakkosautona tuollainen voi toimia vielä ihan täysin.


      • Anonyymi

        40 km päivittäinen työmatka-ajo tekee jo lähes 10000 km vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ykkösautoksi tuollaista tuskin kukaan ostaakaan, tai sitten pitää tarvittaessa joustaa omista tarpeistaan. Mutta kakkosautona tuollainen voi toimia vielä ihan täysin.

        Kun tuossa on lyhyempi toimintamatka kuin normaalissa sähköfillarissa (paremmissa sähköfillareissa jopa yli tuplat parempi) vaikka fillarissa käyttäisi avustusta enemmänkin niin eipä tuo useimmille kelpaa edes kakkosautoksi. Ja on suuri riski, että autolla ei pääse edes tuota 40 kilometriä talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 km päivittäinen työmatka-ajo tekee jo lähes 10000 km vuodessa.

        Talvella tuolla ei kyllä pysty ajamaan edes sitä matkaa, joten turha laskelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun tuolla ei aikuisten oikeasti tee mitään. Vaikka ajot olisivat keskimäärin vain 20 km päivässä, niin kaikille tulee välillä pitempiäkin matkoja. Siis tuon kesärangekin on huonompi kuin nykyhybrien range sähköllä. Pakkasilla tuo on satavarmasti oikea harminkappale.

        Eikä range ole todellisuudessa edes kesällä ilmoituksessa mainittua 60-70 kilometriä. Akkua kun ei käytännössä voi ajaa tyhjäksi, vaan aina pitää olla sähköä sen verran, että pääsee laturille tai kotiin. Jos latausahdistuksesta puhutaan, niin tuolla sen saa satavarmasti aikaan.

        Toisekseen, jos uutena on päässyt 100 km ja nyt 60-70 km, niin akku päässä laskienkin loppu. Korjaus maksaisi todennäköisesti enemmän kuin auto.

        Melkein sääliksi käy sitä, joka tuollaisen ostaa.

        Fillarin hinnalla kiva kesälelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fillarin hinnalla kiva kesälelu.

        Tosin fillarikin on parempi kuin i-Miev. Jopa sähkötön fillari.


    • Anonyymi

      Meillä on ollut perheessä jo kahdella nuorella käytössä yksi käytetty Leaf. Se maksoi mopon verran eikä ole tarvinnut korjailla.

      Kiva, kun ei tarvi työntää nuorille bensarahaa vaan lataavat kotona ja sovittu, että laittavat yöksi lataukseen.

      Mukavampi ajaa kuin mopo tai mönkkäri ja mahtuu kaveritkin laillisesti kyytiin. Ja kulkeekin muun liikenteen tahdissa.

      On kyllä tullut halvaksi tuo auto.

      • Anonyymi

        Onko Leaf 24 kWh, 30 kWh, 40 kWh vai 62 kWh akkuinen?


      • Anonyymi

        Vielä halvempaa olisi ollut, jos ei olisi hankkinut nuorille mitään autoa. Monet vanhemmista ei suostu maksamaan mitään edes nuorten ajokorteista. Suurella osalla vanhemmista on periaate, että nuoret maksavat autonsa itse. Siis ajokortin, auton, vakuutukset, huollot jne pitää maksaa alusta pitäen itse.


    • Anonyymi

      Vakuutukset on tottakai ilmaiset nekin 2 tonnin sähöautoon
      kaikki on ilmaista
      mikään ei maksa mitään
      rahaa tulee seinästä
      sähkö töpselistä
      ja woltti tuo ilmaista murkinaa

      Sdp- unelmaa

      • Anonyymi

        Paitsi se akuston vaihto ??


    • Anonyymi

      Tuommoinen i-miev pakolliseksi kaikille 17 vuotiaana autolla ajaville.
      18 vuotiaana voi siirtyä 40kWh Leafin rattiin.
      20 vuotiaana sitten saa itse valita auton.
      Veikkaan että nuorison ajamat kolarit vähenee merkittävästi.

      • Anonyymi

        Noita autoja on vain muutama olemassa eikä 40 kWh Leafejakaan montaa ole ja nekin pääosin muiden käytössä. Joten kyllähän nuorison ajamat kolarit vähenee merkittävästi kun lähes kukaan nuorista ei voisi ajaa mitään autoa ennen 20 vuoden ikää. Käytännössä voisi saman tien nostaa ajokortin saamisen ikärajaa 20 vuoteen. Mikä toki voikin olla hyvä idea...


      • Anonyymi

        No taatusti, kun tuossa i-Mievissä on vain 47 kW maksimiteho, painoa silti 1100 kg,
        Sillä ei paljon pääse vauhdin hurmaa kokemaan.

        Vaikka tosin leikkiihän ne nuoret mopoautoillaankin, varsinkin talvella…


    • Anonyymi

      Ja kaikissa se yhteinen piirre, ettei niissä ole enää akut kunnossa ja siksi ne eivät suurimmalle osalle autontarvitsijoista ole enää käyttökelpoisia.
      Jos ajoakun vaihtorajana yleisesti pidetään 70% kuntoisuutta, niin suurin osa ainakin vanhemmista Leafeista on jo vaihtorajan ylittänyt. Ja tuolla Mitsulla ja Leafilla on molemmilla sekin huono puoli ettei niitä voi ladata edes matkan varrella, kun juuri missään ei ole Chademo-latureita. Jos autolla pääsee vain 50km latauksella, niin se on jo aika turhake. Tuolla 2500 €:llä kuitenkin saa toimivan katsastetun polttomoottoriauton, jonka toimintamatka tankillisella on yhä hyvä kuin uutena.

      • Anonyymi

        Tämä akkujen heikkokuntoisuus johtuukin näiden kohdalla siitä, että pienestä akusta johtuen akkua on jouduttu lataamaan paljon joten lataussyklejä tulee paljon. Minkä lisäksi näissä halvemmissa vanhoissa sähköautoissa oli huono akun lämmönhallinta, jos sitä edes ylipäätään oli ollenkaan, joten akut kuluivat nopeasti. Halpaan hintaan on aina syynsä eikä halpaa kannata usein ostaa, ei etenkään halpaa sähköautoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3879
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3495
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      78
      3328
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      118
      1553
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1506
    7. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1076
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1016
    Aihe