Entä jos suomalainen olisi tehnyt

Anonyymi-ap

Suomessa voi yrittää murhapoltaa lapsiperheensä saamatta rangaistusta
Julkaistu 28.04.2025
HS uutioi jälleen käsuttämättömästä oikeusistuimen tuomiosta, jonka mukaan 24-vuotias mies jätettiin rankaisematta erittäin törkeästä rikoksesta, jonka uhreina oli hänen oma perheensä, johon kuuluu pienet lapset. Tekijästä ei anneta muita tuntomerkkejä.
HS:n mukaan 24-vuotias mies sytytti kotinsa tuleen Helsingissä, Konalassa, maaliskuum 7. päivä 2024, kun perhe oli nukkumassa. Sytytettyään asunnon tuleen, mies pakeni parvekkeen kautta ulos.
Haettuaan bensiiniä huoltoasemalta, mies levitti bensiiniä ympäri asuntoa, etenkin uloskäynnin eteen, ja sytytti bensiinin tuleen ja pakeni paikalta. Pelastuslaitos sai hälytyksen ennen neljää aamuyöllä. Mies oli suunnitellut ulkomaille pakoon matkustamista tekoa seuranneena päivänä.
Mies yritti tappaa viisi hänen perheenjäsentään, joista osa on alaikäisiä. Osa lapsista oli alle kouluikäisiä. Helsingin käräjäoikeus jätti miehen rankaisematta.
”Mielentilatutkimus totesi miehen syyntakeettomaksi. Oikeuden mukaan mies on kuitenkin yrittänyt tappaa perheenjäsenensä, mutta ei ole tehnyt sitä vakaasti harkiten,” HS kirjoittaa.
Käräjäoikeuden mukaan jäi kuitenkin epäselväksi, oliko tuomittu suunnitellut tekoaan. Polttoaineen ostaminen ja ulkomaille matkustaminen ei käräjäoikeuden mukaan vielä itsessään tarkoita ”vakaata harkintaa”.
Voi Hyvää päivää näitä satusetiä!!
Tulee mieleen se saunan kiukaan päälle meneminen yöllä, jossa perheen isä pelastautui asunnosta, mutta eukko ja lapset jätettiin sisälle!

2

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuollaiset pitäisi laittaa koppiin eliniäkseen.

• Anonyymi

onko asia suuressa oppaassa?

mies on mies

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2236
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1298
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1226
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      884
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      769
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      731
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      572
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe