pitävät järjettömänä liikaa maksetun tuen takaisinperintää
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000011439842.html
Eläkeläiset paskamahat
65
592
Vastaukset
- Anonyymi
No tää paskamaha on ollut 16 vuotiaasta, jolloin työt aloitin, niin ylpeä ihminen, ettei kerjuulle ole lähtenyt. Omillaan on toimeen tultava, oli mikä oli. Eikö nössöluuseri äitisi ole opettanut sulle mitään, pikkuloinen? Työelämässä vielä paskamahanakin mukana. Paahan pentu paremmaksi.
- Anonyymi
Tekstisi perusteella olet ollut 16-vuotiaasta asti siellä eläkkeellä käyttäytymisesi takia. 🤣😂😅
- Anonyymi
Ei näistä vellihousuista ole kunnon työntekijöiksi, käydään kouluja veronmaksajien tulella yli kaksikymppisiksi.Siihen astiahan ne melkein saa lalsilisää.Toinen ääripää on nuo takakamarin pojat.Mutta niistähän tulee persuja.😄😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekstisi perusteella olet ollut 16-vuotiaasta asti siellä eläkkeellä käyttäytymisesi takia. 🤣😂😅
Ei reppana osaa edes lukea, saatikka ymmärrä erotteita.
- Anonyymi
Nämä räkänokat ovat suuna ja päänä haukkumassa vanhempia ihmisiä. Ei minkäänlaisia käytöstapoja vaikka elin olosuhteet paljon paremmat kuin näillä vanhuksilla. Reppana näyttää pelkäävän että hän joutuu töihin kun otetaan (oikeutetusti) ilmainen raha pois.
Nämä äitien vapaan kasvatusten kasvattamat moukat aukovat päätään kun muuhun ei pystytä.- Anonyymi
Näyttää pelkäävän että kaljarahaa ei enää tipu ilmaiseksi.
- Anonyymi
Elinolosuhteet.
60.tv.Kanavaa.
CD.Vinyli.
Läppäri.
Ovatko.
Sittenkään.? - Anonyymi
"Äitien" ! Missäs ne isät ovat / olivat? Taisi äidillä olla liian suuri kasvatusvastuu yksin. Prkl.
- Anonyymi
Jos tukia on maksettu kestämättömin perustein, niin tietysti peritään pois.
Eihän kenellekeen saa syntyä ansiotonta etua tuen saannista.
Pitikö kaikki tuki heti tuhlata. Eivätkö säilöneet yhtään jemmarahaksi, sillä se
on ihmisen tärkein säästökohde. Vai ostaako sossu aina uuden jääkaapin tai
muun rikkoutuneen kodinkoneen tahi huonekalun.
Kyllä itsekin pitää pystyä jotakin hankkimaan ei vaan olla kuin linnunpoika
suu ammollaan odottamassa tukiaisia.- Anonyymi
Minä sain liikaa eläkeläisen asumistukea, Kela perii omansa pois.
Ei siinä ole valittamista, etenkään kun oli suurelta osin oma moka.
Täyin ymmärrettävää, että liiat rahat peritään takaisin. - Anonyymi
Typerämpää saa hakea kun persun vajaapää
- Anonyymi
Eläkeläiset ovat rikkain ja ahnein ikäluokka.
- Anonyymi
Mistä moinen käsitys/oletus ?
- Anonyymi
Mulla on vissiin kolekymppiä tililla, siis 30,00€ ei 3000€/30000€/3000000€.
Oon mä rikas🤑 - Anonyymi
On olemassa rikkaita(kin) eläkeläisiä, mutta kaikki eivät ole. Todellakaan. Ota selvää ja kehity.
- Anonyymi
40 vuoden aikana moni on kerinnyt tekeen töitä ja on voinut olla työttömyyttä,-sairautta sitten jää eläke pieneksi.Eihän entisillä pienyrittäjillä mitkään kaksiset eläkkeet. Sairautta eläkeläisenä niin empä lähtisi heitä kritisoimaan.
- Anonyymi
Liikamaksut peritään järjestään takaisin muiltakin ei eläkeläisille mitään poikkeuksia. Kyseinen luokka on jo tarpeeksi etuoikeutettu verrattuna ns normityöttömään.
- Anonyymi
Sano tuo kun jäät eläkkeelle mutta se eri jos joka hommaa vaaditaan.Siinähän sitä sitten on jos koko elämän elänyt kädestä suuhun,kun vielä työelämässä ennen tiliä persaukinen ja sitten eläkkeelle voi kauheeta kun pieni eläke.Ruokajakeluissa toki voi näitä paskamahoja näkyä eikä edes pieni eläke-oikeen vetokärry perhana kun saa ilmatteeks.
- Anonyymi
Älä ole kateellinen, kyllä sinäkin voit sinne ruokajakeluun mennä.
Jos rahaa ei ole, niin onhan nuo ruokajakelut ihan hyvä juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ole kateellinen, kyllä sinäkin voit sinne ruokajakeluun mennä.
Jos rahaa ei ole, niin onhan nuo ruokajakelut ihan hyvä juttu.Pointti on että nämä eläkeläis paskamahat ruokajakelu jonon ensimmäisiä vetokärryjensä kanssa ja toi oli spr ruokajonossa eikä jonossa kun joku 500. Kassi ei mikään kaksinen pitäkää tunkkinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti on että nämä eläkeläis paskamahat ruokajakelu jonon ensimmäisiä vetokärryjensä kanssa ja toi oli spr ruokajonossa eikä jonossa kun joku 500. Kassi ei mikään kaksinen pitäkää tunkkinne.
Kauanko on korvien välissä heittänyt?
- Anonyymi
Aloittaja on persun pässi
- Anonyymi
Aloittaja on sossupummipaskamaha.
- Anonyymi
Muorit ja taatot usein pelaavat eläkkeensä ja varaa syödä vain puuroa&itseleivottuja sämpylöitä.
- Anonyymi
Mutta rahat riittävät hyvin kun on järkevää talousosaamista.
Joskus saattaa jopa harkiten osallistua lottoon. Keva sponsoroi anteliaasti. - Anonyymi
Kyllähän monilla eläkeläisillä rahapeliriippuvuus eivätkä käsitä rahan kulutusta.Itse lopetin automaattipelit koronan myötä ja veikkauksen sivuilla aina vuoden esto.
- Anonyymi
Voi voi, kunpa ihmiset enemmänkin leipoisivat sämpylänsä ja leipänsä itse, voiko parempaa ollakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, kunpa ihmiset enemmänkin leipoisivat sämpylänsä ja leipänsä itse, voiko parempaa ollakaan.
Eihän nyky vellihousut osaa leipoa,muuta kuin omia rasvakertymiään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän monilla eläkeläisillä rahapeliriippuvuus eivätkä käsitä rahan kulutusta.Itse lopetin automaattipelit koronan myötä ja veikkauksen sivuilla aina vuoden esto.
"Ei käsitä"?? Jos ei käsitä, pitää hankkia edunvalvoja. On se nääs kumma juttu, kun ikää tulee, niin monella "käsitys" karkaa johonkin. Mistäköhän johtuis?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee paskamaha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee paskamaha.
Normisämpystä, terveellisestä sellaisesta ei tule. Roskaruuasta ja -mätöstä tulee.
- Anonyymi
Mitäpä aloittajan masussa ja päässä sitten pyöriä myllertää..ruusuja vai?
nii-i. - Anonyymi
Minulla sairaseläke 980€/kk ja ruokajono tullut tutuksi jo vuosia. Työeläkeläiset katkeria tästäkin.
- Anonyymi
Työ-eläkkeeni 72e/kk
että näin..
onnettomuudessa olin.
viekää nyt tämäkin siellä hallituksessa.- Anonyymi
Lisäksi saat kansaneläkkeen ja takuueläkkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi saat kansaneläkkeen ja takuueläkkeen.
jep.
muuten olisin jo luumäessä.
- Anonyymi
Sutjakassa kunnossa ollaan. Varmaan geeni vika. Hyvin menee muutenkin. Olen säästänyt rahoja säästötilille ja nostanutkin sieltä väliajoin rahoja käyttöön. Tontun nostin kesää varteen ja syksyksi nostin 600€ Jouluna on seuraava nosto 500€ joulun kuluihin.
12500€ jäi säästötilille.
Olen siitä harvinaisessa tilanteessa, että minulla on talous hyvin hallinnassa. Monet tuttavat joutuu tukeutumaan sossun harkinnan varaiseen.
Mb_76- Anonyymi
Minulla on lipsunut nuo säästötavoitteet. Alkuperäinen ajatus oli, että 600€ pitää riittää elämiseen kuukaudessa. Eli menee 480€/kk elämiseen ja 120€ menee säästoon Nyt olen kylläkin ostanut kaikkea sisustukseen, esim. keittiön pöydän, yöpöydän ja uudet valaisimet koko asuntoon. Kuitenkin tilillä on sen 12500€ Joten tilanne on varsin hyvä! Vanhemiten säästöjä syntyy, kun ei ole naishuolia.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on lipsunut nuo säästötavoitteet. Alkuperäinen ajatus oli, että 600€ pitää riittää elämiseen kuukaudessa. Eli menee 480€/kk elämiseen ja 120€ menee säästoon Nyt olen kylläkin ostanut kaikkea sisustukseen, esim. keittiön pöydän, yöpöydän ja uudet valaisimet koko asuntoon. Kuitenkin tilillä on sen 12500€ Joten tilanne on varsin hyvä! Vanhemiten säästöjä syntyy, kun ei ole naishuolia.
Mb_76Tämä on aivan huippua, kun elää naisettomana! Voi rakentaa oman näköisen elämän ja suunnitella sisustusideoita! Retkeilyvälineet on vimpan päälle ja asuntokin on sisustettu desingillä. Tähän ei avioliitossa pysty, vaan kaikki menee kädestä suuhun.
En siis halua entiseen tilanteeseen, vaan elän sinkkuna.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on aivan huippua, kun elää naisettomana! Voi rakentaa oman näköisen elämän ja suunnitella sisustusideoita! Retkeilyvälineet on vimpan päälle ja asuntokin on sisustettu desingillä. Tähän ei avioliitossa pysty, vaan kaikki menee kädestä suuhun.
En siis halua entiseen tilanteeseen, vaan elän sinkkuna.
Mb_76Näin on. Välillä saa naista ilmaiseksi joskus pitää maksaa. Ei tarvitse kenellekään selitellä tekemisiään ja menemisiään. Vajaa 2 vuotta kesti pisin parisuhde eikä ole ikävä niitä aikoja varsinkaan ns romanssin ehtoopuolta.
- Anonyymi
Ite oot kakkamaha.
- Anonyymi
Kelan onneksi ehdotti hallitukselle lapsilisien lisäksi eläkeläisten tuista kannattaa leikata.
- Anonyymi
Nauti sitten kun jäät eläkkeelle hmmm ethän edes elä niin vanhaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nauti sitten kun jäät eläkkeelle hmmm ethän edes elä niin vanhaksi.
Sen näyttää aika mutta jos elän niin en ala käyttämään eläkeläislakkia.
- Anonyymi
Ei mene läpi että eläkkeensaajan asumistukeen koskettaisiin kun sehän väheni jo.Se onneksi poistui että omistusasuntoon sai eläkeläiset asumistukea. Varmaan löytyy ikäihmisiä jotka asuu mökin mörskässä pelkällä kansaeläkkeellä.
- Anonyymi
Viitsisitkö ottaa läpyt pois ohimoilta ja avata silmäsi: nuorissa ihmisissä on aivan hlvt:n paljon pashkamahoja. Nuorissa! Kun pitäisi olla elämänsä parhaassa kunnossa.
- Anonyymi
Suomessa on pohjoismaiden läskisimmät nuoret
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on pohjoismaiden läskisimmät nuoret
Noinhan uutisoitiin. Mitä se kertoo tästä kansasta? Yltäkylläisyys ja hyvinvointi ei olekaan ihmisen hyväksi ja terveydeksi.
- Anonyymi
Tännään oli hernesoppapäivä.
Riipasin sitä 9 litraa ja pakkaseen osa.
Oli pannaria ja vaniljasoossia jäläkiruuaks.
Huomena kiskon n,20 purkkia kaljokkeita niin mennöö sekin päivä vessassa, sätkän imasen aina purnukan jäläkkeen. - Anonyymi
Jos nyt eläkeläisen asumistuki poistuu, niin eihän se mitään haittaa, sillä
työeläkelaitos lähettää kuitenkin riittävästi valuuttaa että pärjää ilmankin.
Mutta miten on niiden kanssa, jotka eivät ole vaivautuneet töihin tällä
vuosituhannella vaan ovat mädäntyneet sohvan painona.
Heille on tulossa vuosi suodelta yhä ankeammat ajat. Ja se on oikein ! - Anonyymi
Aloittajako ei meinaa itse tulla koskaan paskamahaksi ? Eläke se on hänelläkin edessä, viimeistään vanhuuseläke iän karttuessa.
- Anonyymi
Joku 30v kloppi voi huudella vaikka mitä mutta kunhan ensin sen 50v täyttää niin voipi huomata jotain kremppaa.
- Anonyymi
Ja kuitenkin porua että pienet työeläkkeet mutta esim, ikänsä ollut teollisuudessa töissä kyllä eläke se 2000eur nettona. Siis ammattimies teollisuudessa ei tuotantotyöntekijä.Kyllähän eläkeläispariskunta pärjää kun asunnot aikoja sitten asunnot maksettu. Pappa ja mummuni asuin rintamamiestalossa ja pappa kuoli 1996 ja hänellä kuollessaan 180 000mk rahaa. Valtion virkamiehenä teki työnsä.
- Anonyymi
Naurettavia väitteitä jollakin köyhyyspalstalla kuinka hän elämänsä aikana kerryttänyt omaisuutta ja rahaa on niin siirtyä yhteiskuntapalstalle.Jos työelämässä ollut niin ei varallisuudet mitään ihmeellisiä.Köyhyyspalstalla päteminen taas eri.
- Anonyymi
Maha on kunnossa. Armeija aikaiset vaatteet sopii päälle. Nytkin on Varustelekalta hommatut maastohousut jalassa. Geeni vika, ettei painoa nouse älyttömyyksiin Nyt on 82 kg ja noin 176 pituinen. Olen muuten saman mittainen ja painoinen kuin Daniel Craig. Tukka on tuuhea ja sekin geeni perimää.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maha on kunnossa. Armeija aikaiset vaatteet sopii päälle. Nytkin on Varustelekalta hommatut maastohousut jalassa. Geeni vika, ettei painoa nouse älyttömyyksiin Nyt on 82 kg ja noin 176 pituinen. Olen muuten saman mittainen ja painoinen kuin Daniel Craig. Tukka on tuuhea ja sekin geeni perimää.
Mb_76Elän aika mukavasti tässä 40m2 yksiössä ja säästöjäkin on kertynyt. En halua parisuhteeseen, vaan olen kuin James Bond. Ilman naista loppupeleissä. Tämä on luksusta, kun ei ole oikullista naista. Siinä naishommassa hassaa kaikki rahat turhuuteen. En arvannut että avioeron jälkeen on elämää. Nyt en vaihtaisi tätä sinkkuelmää mihinkään.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elän aika mukavasti tässä 40m2 yksiössä ja säästöjäkin on kertynyt. En halua parisuhteeseen, vaan olen kuin James Bond. Ilman naista loppupeleissä. Tämä on luksusta, kun ei ole oikullista naista. Siinä naishommassa hassaa kaikki rahat turhuuteen. En arvannut että avioeron jälkeen on elämää. Nyt en vaihtaisi tätä sinkkuelmää mihinkään.
Mb_76Kunnon eteen pitää tehdä töitä. Ruokavalio on tärkeää ja samoiten liikunta. Pitää tehdä töitä mittojen suhteen. Suurin tekiä on se, mitä suuhunsa laittaa. Ylipaino on ongelma jo nuorillekkin.
Itse olen vapaamatkustaja ja paino ongelmia ei ole. Minäkin olen kyllä kevyesti katsonut mitä suuhuni laitan. Ettei tulisi paino ongelmia.
Mb_76
- Anonyymi
Mukavaa olla eläkkeellä, jo 27 vuotta oon saanut joka aamu kääntää kylkeä rauhassaja pierasta kuuluvssti.
Enkä ollut töissä kun 37 vuotta samalla työnantajalla, kolmivuoro työtä tein - Anonyymi
Ei, vaan sitä, että käsittämättömistä lakikoukeroista olisi pitänyt selvittää, että on maksettu liikaa ja kertoa se KELA:lle, joka ei itse pysty sitä selvittämään. Kun ikää on 90 ja risat, niin on aika kova vaatimus.
- Anonyymi
Niin eipä sitä varmaan nuorempikaan huomaisi jotain liikaa maksettua asumistukea vaikka kuinka Kelan sivuilla kävisi.Löytyy sellaisia ikäihmisiä jotka eivät hae heille kuuluvaa etuutta.Voi olla ongelmallista tomittaa kaikenmaailman liitteet jos ei oikeen perehtenyt nettiin.
- Anonyymi
Ikäihmisillä on onneksi edunvalvonta, johon pääsee mukaan, jos ei ole oikein kartalla raha-asioissa. Itse suosittelisin tätä palvelua. Siellä ne rätnäilee raha-asiat ja jopa säästötkin! Antavat pienen viikottaisen käyttörahan ja säästöjä menee tietty määrä säästötilille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikäihmisillä on onneksi edunvalvonta, johon pääsee mukaan, jos ei ole oikein kartalla raha-asioissa. Itse suosittelisin tätä palvelua. Siellä ne rätnäilee raha-asiat ja jopa säästötkin! Antavat pienen viikottaisen käyttörahan ja säästöjä menee tietty määrä säästötilille.
Kyllä edunvalvoja täytys määrätä jos asioiden hoitamiset vaikeutuu.Monella ikäihmisellä voi olla jääräpäisyyttä itse minä hoidan.
- Anonyymi
Valitusta näkyy riittävän niin vanhoilta kuin nuoremmiltakin.
- Anonyymi
Sinäkin olet MAHASTA tullut ja MAHAKSI sinun pitää tuleman.
11 käsky
Aimo Napanen
Savo- Anonyymi
Savolaisen vaikka paskamahaisenkin hampparin käyrä tosiaan maistuisi.
Vassari,espoo.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku775481Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353285Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1232393HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1211992Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v241917- 1111840
Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen61509Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.711482Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2971445Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma541300