isämeidän rukous...
(Matt. 6:9-13; Luuk. 11:2-4)
Olen vuosikymmenien aikana taivastiellä usein ihmetellyt, miten aliarvostettu on Jeesuksen itsensä opettama rukous? Kun Hän kehotti: ” Rukoilkaa siis te näin”:
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.
Käytäntö, näkymät?
Kiitos Jumalan, kirkoissa kunnioitetaan Jeesuksen opettamaa rukousta! Mutta muutoin?
Jos sattuu joillekin kesäjuhlille, erilaisten uskonsuuntien tarjonnan piiriin? Tai sattuu vilkaisemaan netin Youtubesta saarnoja ja ”kokkouksia” - sama juttu! Harvemmin kuulee rukoiltavan Isämeidän rukousta? Hyvin surullista! Vaikka Jeesus käski: - ---Rukoilkaa se siis näin!
Isämeidän – sävelin? Kun tsekkaa sitä tarjontaa, jossa Isämeidän rukous on sävellettynä? - Voi todeta, että useimmissa (muutoin hienoissakin esityksissä) on rukouksen sisältöä muokattu. On tehty laulu? Lisätty rukoukseen omia tekstejä.
Netin hakukoneella etsittynä löytyi VAIN muutama osuma, joissa ”Isämeidän” rukouksen sisältöä ei ollut muutettu, lisäämällä ihmisten omia sanoja.
Ajattelen näin, että Isämeidän rukous ei parane? Vaikka sitä editoitaisiin sopivaksi taiteelliseksi tuotteeksi. Taide on taidetta! Itsekin sen ymmärrän säveltäjänä, laulurunoilijana yli 50 vuotta!
Raamatun sanat ovat asia, joita itse kunnioitan ja arvostan. En ole koskaan ajatellut, että säveltäisin Isämeidän rukousta? Vaikka Raamatun sanat ovatkin inspiroineet sävellykset:
• Psalmi 23 (muokkaamaton)
• Jesaja 53 (vain alkuperäisiä jakeita)
• Ilmestyskirja 21: 4, 1.2 (vain alkuperäiset tekstit) sekä
• Psalmi 84 (julkaisematon)
Itselleni riittää Isämeidän rukous aitona, alkuperäisenä!
Isämeidän rukous? Pyhän Isäjumalan edessä tapahtuvaa kunnioitusta, yksin taikka yhdessä toisten Herran uskovien kanssa Suokoon Herra sen armon, että kunnioittaisimme Jeesuksen opettamaa rukousta. Päivittäinkin? Kyllä...
(Eräs sävellys Isämeidän-rukouksesta inspiroi tekemään rukoiksesta audiovisuaalisen. YouTuben, tässä
https://www.youtube.com/watch?v=7YKjOpJTPv4
27.8.2025 - Siunaten! Maijaliisa
Isämeidän rukous? Raamattu? Ajatuksia. . .
73
281
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, ei itseään, koska Jeesuksen kuoltua Saatana otti hänen nimensä käyttöönsä. Jeesuksella on uusi nimi, jota ei ole vielä paljastettu.
Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta ei paljastanut taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota,
ja oman uuden nimeni.- Anonyymi
Ei ne kaikki "jeesustelijat" ole oikeita kristittyjä.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
No sitähän Isämeidän rukous on!
Ei siinä ole mitään epäselvää!
Ei siinä ihmisiä rukoill, ei pyydetä! - Anonyymi
Jeesuksella ole uutta nimeä, nimi jonka enkeli antoi marjalle mikä hänen nimesä on oleva, sei muutu miksikään koskaan, on täysin harha luuloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksella ole uutta nimeä, nimi jonka enkeli antoi marjalle mikä hänen nimesä on oleva, sei muutu miksikään koskaan, on täysin harha luuloa.
Joshua/Jeesus on tavallinen miehen nimi, joita oli ja on monta muuta. Se nimi oli käytössä vaan maan päällä. Ei enää taivaassa.
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota,
JA OMAN UUDEN NIMENI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joshua/Jeesus on tavallinen miehen nimi, joita oli ja on monta muuta. Se nimi oli käytössä vaan maan päällä. Ei enää taivaassa.
JA OMAN UUDEN NIMENI"Sillä katso, uudeksi minä teen kaiken, sillä entinen on mennyt, eikä se enää mieleen muistu."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JA OMAN UUDEN NIMENIKukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta Isä, Poika, Pyhä Henki ei paljastanut todellista taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi.
- Anonyymi
Teuvo demonisoi jopa Jeesuksen nimen! Hänen äärilahkonsa kylvää ainoastaan myrkkyä ja saastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne kaikki "jeesustelijat" ole oikeita kristittyjä.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Voi kun sinä edes tekisit Isän tahdon! Mutta ei! Sinä herjaat ja valehtelet ja kylvät oman äärilahkosi myrkkyä.
- Anonyymi
Jeesus varoitti pakanoiden tavasta rukoilla ja viedä ihmisten rahat ja omaisuus uskonnon nimissä "Jumalan valtakunnan työn tukemiseksi"....ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille....
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin PAKANAT, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]- Anonyymi
Ananiaalta ja Safiiralta vietiin talot ja rahat alta aikayksikön. Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ananiaalta ja Safiiralta vietiin talot ja rahat alta aikayksikön. Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni.
Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi on paha Pyhän Hengen pilkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi on paha Pyhän Hengen pilkka.
Mikä on otsikko?
Isämeidän rukous? Raamattu? Ajatuksia. .
Tässä aloituksessa ja ketjussa on AIHE:
Kiitos kun et tuo aiheeseen kuulmatonta asiaa.
Pyhän henegen pilkkaa ei tässä aloituksessa käsitellä.
Voit VAPAASTI tehdä siitä ITSE oman aloituksen.
- Anonyymi
Aloittajan huomautusta:
Mikä on otsikko?
Tätä aloitusta ja ketjua ei ole tarkoitettu riitelyyn ja väittelyyn.
Eikä asiattomiin asioihin.
Olkaa hyvät ja tehkää omia aloituksia, joissa tuotte sekalaisia väitteitä. Kuten edellinen viesti ananiaasta ja safirasta.
Tämän ketjun aihe on ISÄMEIDÄN rukoukseen liittyvä. Monilla on siihen rukoukseen ajatuksia?
Ei IHMSTEN rukouksiin tai muihin sellaisiin.
Kiitos kun lopetatte. Kaikkia ketjuja ei ole tarkoitettu riitelyyn ja vastaavaan.
Kiitos
- aloittaja- Anonyymi
Voiko Isä-meidän rukouksen rukoilla hurmoskielillä, glossolalialla, kuten Paavali teki?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko Isä-meidän rukouksen rukoilla hurmoskielillä, glossolalialla, kuten Paavali teki?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Ole hyvä ja lopeta solvaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole hyvä ja lopeta solvaus.
Asiallinen kysymys. Miksei Paavali kehottanut ketään rukoilemaan Isä-meidän rukousta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiallinen kysymys. Miksei Paavali kehottanut ketään rukoilemaan Isä-meidän rukousta?
Et voi tietää kun et elänyt siihen aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali puhui vieraista rukkouskielistä, ei Isä-meidän rukouksesta mitään, vaan kehotti henkimaailman hurmoskielisiin rukkouksiin, missä ei ole mitään järkeä.
1. Kor. 14:23
Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali puhui vieraista rukkouskielistä, ei Isä-meidän rukouksesta mitään, vaan kehotti henkimaailman hurmoskielisiin rukkouksiin, missä ei ole mitään järkeä.
Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuulee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole hyvä, ja lue tarkkaan Paavalin kirjeet!
j - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?Ole hyvä ja siirry väittelemään tälle palstalle:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19065117/s24---raamattu---vaittelypalstaväittelyinesi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei elänyt Jeesuksen seurassa eikä kuullut mitään Jeesuksen opetuksia. Keksi omiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole hyvä, ja lue tarkkaan Paavalin kirjeet!
jOch å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei elänyt Jeesuksen seurassa eikä kuullut mitään Jeesuksen opetuksia. Keksi omiaan.
Keskustele aloituksen aiheesta,
Tämä Ketju ei ole väittelyä Paavalista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustele aloituksen aiheesta,
Tämä Ketju ei ole väittelyä Paavalista!Asioita voi lähestyä monelta Raamatun ilmoittamalta eri taholta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asioita voi lähestyä monelta Raamatun ilmoittamalta eri taholta.
Raamattuhan on kokonansa totuus, ei vain tarkoin valikoidut kohdat sieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattuhan on kokonansa totuus, ei vain tarkoin valikoidut kohdat sieltä.
Raamatun sanoma tosin on lukittu. Vain taidolliset sitä ymmärtävät.
Jes. 29:11
Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu".
- Anonyymi
(Matt. 6:9-13; Luuk. 11:2-4)
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen. - Anonyymi
Tapahtukoon sinun tahtosi, eli käyköön ihan miten vain.
- Anonyymi
Room. 9:18
Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
- Anonyymi
Ps. 115:3
Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee. - Anonyymi
Väärä ajatus, että jollain oikealla tavalla rukoilemalla me voimme taivutella Jumalan omaan tahtoomme.
- Anonyymi
Ps. 135:6
Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä. - Anonyymi
Kiitos noista viimesistä kommenteista! Niissä oli asiaa rukouksesta.
Mutta aloituksen otsikkoon?
Voiko joku kertoa, että olisi rukoillut esimerkiksi jokapäiväistä leipää?
Kuten Isämeidän rukouksessa?
Entä tämä:
"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."
NImittäin jos rukoilee tuota - usein -
pyytää anteeksi syntejään,
ja samalla sanoo että antaa anteeksi toisille?
TÄRKEÄ rukouksen osa!
Olisi paljon vähemmän vihaa, katkeruutta, kaunaa...- Anonyymi
Tuohan tarkoittaa sitä, että ei ihmisellä ole mitään Jumalan valtuuksia antaa toisille mitä vain syntejä anteeksi. Ainoastaan ne, mitkä kohdistuvat häneen itseensä.
Entä tämä:
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan tarkoittaa sitä, että ei ihmisellä ole mitään Jumalan valtuuksia antaa toisille mitä vain syntejä anteeksi. Ainoastaan ne, mitkä kohdistuvat häneen itseensä.
Entä tämä:
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."Nimenomaan, niinkuin Jumala antaa meille anteesskim'
meidän tulee antaa anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Siis ihmissuhteisiin liitttyvää.
" jso teillä on moitetta jotakin vastaan"
Matteus 5;23-26
Matteus 18: 33-35
- Anonyymi
Naatan, vaikka oli profeetta, ei hänelläkään ollut valtuuksia antaa Daavidin syntejä anteeksi. Hän vain välitti tiedon, että Jumala on antanut ne synnit anteeksi. Mutta ei se koko totuus ole vielä siinä syntien anteeksisaamisesssa. Syntiä kun seuraa aina rangaistus, mikä usein unohtuu mainita.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.- Anonyymi
Tuo esimerkkitapaus ei liity Isämeidän rukoukseen.
Tuo on yksi kirjoitus rukouksesta, tapaus. Raamatussa on paljon paljn muita esimerkkejä, joita kaikkia pitää tutkia nöyrästi Herran edessä. Syntiä on jokaisessa sydämessä.
Miksi jätit pois osan?
Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.t"
" - Anonyymi
2 Moos 20:-5-6 Herra puhui kansalleen:
"Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"
20:6
"mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. "
Psalmissa 103: 7-14 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on yksi kirjoitus rukouksesta, tapaus. Raamatussa on paljon paljn muita esimerkkejä, joita kaikkia pitää tutkia nöyrästi Herran edessä. Syntiä on jokaisessa sydämessä.
Miksi jätit pois osan?
Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.t"
"Elätkö sinä itse jonkun koston alla, ja monesko sukupolvi on?
- Anonyymi
Naatan, vaikka oli profeetta, ei hänelläkään ollut valtuuksia antaa Daavidin syntejä anteeksi.
-----------
Ei tietenkään Naatan voinut Jumalan puolesta toimia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jätit pois osan?
"Kaikki liittyy kaikkeen. Jumalan sana on vasta kokonansa totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"
"mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. "
Psalmissa 103: 7-14Ei se Daavidin syntien rangaistus ja lapsen kuolema siitä poistunut, vaikka kuinka Daavid oli Jumalan mieleinen mies.
Syntiä seuraa aina rangaistus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Daavidin syntien rangaistus ja lapsen kuolema siitä poistunut, vaikka kuinka Daavid oli Jumalan mieleinen mies.
Syntiä seuraa aina rangaistus.2. Moos. 23:21
Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Daavidin syntien rangaistus ja lapsen kuolema siitä poistunut, vaikka kuinka Daavid oli Jumalan mieleinen mies.
Syntiä seuraa aina rangaistus.Kerro mitä syntiä olet tehnyt, ja miten Jumala on sinua rngaissut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Moos. 23:21
Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.Siis sinunkin tekosi on Jumala rangaisstu? kerro!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki liittyy kaikkeen. Jumalan sana on vasta kokonansa totuus.
Isämeidän rukous?
Etkö lue sitä koskaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki liittyy kaikkeen. Jumalan sana on vasta kokonansa totuus.
Tarkoitatko että SINÄ hallitse Jumalan sanan KOKONANSA? Koko totuuden?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psalmissa 103: 7-14Nykyajan lahkolaiset ja hurmostelijat vihaavat puhetta Jumalan käskyistä ja Herran säätämistä laista.
Ei silloin ole mitään hyötä Isä-meidän rukouksestakaan.
Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis sinunkin tekosi on Jumala rangaisstu? kerro!
Lähetä kopio rikosrekisteristäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psalmissa 103: 7-1420:6
"mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun KÄSKYNI. "
Lahkolaiset ovat polttaneet Katekismukset, koska niissä Jumalan kymmenen käskyä on kirjoittu näkyviin.
- Anonyymi
Nah. 1:3
Herra on pitkämielinen ja suuri voimassansa, mutta Herra ei jätä rankaisematta. Hänen tiensä käy tuulispäässä ja myrskyssä, ja pilvi on hänen jalkojensa tomu.
Ilm. 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.- Anonyymi
Kerro miten Jumala on sinua rangaissut?
- Anonyymi
Aloittajan välikommenttia:
Tässä edellä on menty pois aloituksen aiheesta.
Joten, ellei ole Isämeidän rukouksen sisältöön tai kokemuksiin liittyvää, niin kiitos kun valitsette toisen ketjun.- Anonyymi
Mielestäni joutavanpäiväinen värssy, jota jotkut hokee tavan vuoksi.
- Anonyymi
Eikä ne ihmisen kokemat rangaistut liity edes ihmisen omiin tekemisiin, mikä usein unohtuu. Raamattu tuntee myös ns. sukukirouksen. Eräs rangaistusmuoto on lapsettomuus. Rangaistus voi kohdata myös koko kansaa.
Ei kyse ole palkästään omasta kohtalosta, mitä usein hoetaan.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.- Anonyymi
Onko sinulla kanttia mennä sanomaan esim. lapsettomuudesta kärsivälle avioparille, että lapsettomuutenne johtuu Jumalan langettamasta sukukirouksesta. Mikäli siihen pystyt olet harvinaisen sivistymätön ihminen.
- Anonyymi
Raamatun mukaan isien syntivelan poistuminen niskasta poistuu vain 100% Jumalan lakien noudattamisella, ei muutoin. Aika vaikea se on toteuttaa.
Hes.18: 19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKKIA MINUN KÄSKYJÄNÄNI ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Matt. 6:6
Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.- Anonyymi
Tuo on totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta.
TV:ssä erilaiset rukouspalvelut odottaa, että laitat seteleitä mukaan, niin pyynnöt menevät paremmin perille taivaaseen.
Matt. 6:1
"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TV:ssä erilaiset rukouspalvelut odottaa, että laitat seteleitä mukaan, niin pyynnöt menevät paremmin perille taivaaseen.
Matt. 6:1
"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.Eihän sellaista tarvitse katsoa? Ja jos katsoo, niin mitä sitten?
Kaikilla uskovilla ei ole TV :tä, eikä kaikki katso telkkaa.
Aikuisen ihmisen tulee valita, uskovankin. Eikä kaikilla ole telkkaa eivätkä he katso mitä sattuu hömppää ja eksyttäviä tarjontoja., - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sellaista tarvitse katsoa? Ja jos katsoo, niin mitä sitten?
Kaikilla uskovilla ei ole TV :tä, eikä kaikki katso telkkaa.
Aikuisen ihmisen tulee valita, uskovankin. Eikä kaikilla ole telkkaa eivätkä he katso mitä sattuu hömppää ja eksyttäviä tarjontoja.,Eikös lahkolaiset katso TV:tä vintillä salaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös lahkolaiset katso TV:tä vintillä salaa?
Kuka katsoo, en ole lahkolainen, en katso salaa! Kun ei oo telkkaa. Jumala on joka paikassa! Näkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka katsoo, en ole lahkolainen, en katso salaa! Kun ei oo telkkaa. Jumala on joka paikassa! Näkee.
Lestadiolainen kuitenkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on taivaassa, samoin Jeesus.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Saatana on tämän maailman herra.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on taivaassa, samoin Jeesus.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Saatana on tämän maailman herra.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.2. Tess. 2:4
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Tess. 2:4
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Jeesus kun huusi, Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit, niin Pyhä Henki poistui temppelin kaikkein pyhimmästä osasta ja Saatana meni sinne tilalle ja on siellä vieläkin. Repäisi vielä paksun esiripun pois edestään, jotta kaikki voivat ihailla hänen kauneuttaan ja viisauttaan.
- Anonyymi
Aloittajan huomautusta: uudelleen.
Mikä on otsikko?
Tätä aloitusta ja ketjua ei ole tarkoitettu riitelyyn ja väittelyyn.
Eikä asiattomiin asioihin.
Olkaa hyvät ja tehkää omia aloituksia, joissa tuotte sekalaisia väitteitä. Kuten edellinen viesti ananiaasta ja safirasta.
Tämän ketjun aihe on ISÄMEIDÄN rukoukseen liittyvä. Monilla on siihen rukoukseen ajatuksia?
Ei IHMSTEN rukouksiin tai muihin sellaisiin.
Kiitos kun lopetatte. Kaikkia ketjuja ei ole tarkoitettu riitelyyn ja vastaavaan.
Kiitos - Anonyymi
aloitukseen on tuotu aiheeseen kuulumatonta
- Anonyymi
Rukoilen Jeesuksen opettajan rukouksen ajatuksella ja sydämestäni joka aamu. Se on erittäin tärkeä. Jokaisen Jeesukseen uskovan pitäisi niin tehdä, ei pakosta, vaan sydämen halusta. Se muokkaa uskovan omaa uskoa ja elämää hyvään suuntaan Jumalan tahdon mukaisesti.
- Anonyymi
Älä välitä palstan häiriköstä. Hän palvelee pahaa ja tahtoo hämmentää ja tuhota Jeesuksen omien uskoa ja elämää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M827453Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art2044734Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn734688HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen764158Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v584150Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu333639Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e623082Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty682786Opettaja OnlyFansissa - Onko ihan OK?
Onko mielestäsi ihan OK, että peruskoulun luokanopettaja on virka-aikansa ulkopuolella aktiivinen aikuisviihteen tuottaj401970- 471705