Monet uskovatkin näkevät unia.
Ei kaikkea voi hengellistää.
Lopun aikana unet tulevat lisääntymään tietyille henkilöille.
Daniel näki paljon unia.
"Beltsassar, sinä tietäjäin päämies, jossa minä tiedän olevan pyhien jumalien hengen ja jolle mikään salaisuus ei ole liian vaikea! Sano, mitä olivat ne näyt, jotka minä unessani näin, ja mikä on sen selitys."
Kerro lisää millaisia unia sinä olet nähnyt ?
Jumala on herättänyt minut yöllä ja antanut niille selityksiä.
Unien näkeminen ja niiden selitykset
9
104
Vastaukset
- Anonyymi
"Nebukadnessarin toisena hallitusvuotena näki Nebukadnessar unia, ja hänen mielensä oli levoton eikä hän enää saanut unta."
- Anonyymi
Henget puhuvat ihmisille unien kautta.
On myös unissa kävelyäkin mutta se on harvinaisempaa. - Anonyymi
Ihmisen sielun elämän ajatukset ja mielikuvat voivat ilmetä uni elämässä kun ei ole ulkoisia ärsykkeitä näkö yms. Ne ovat pelkkiä ihmisen omaa sielun elämää. Painajais unet voivat johtua esim. huonosta ruoan sulatuksesta.Pari kolme rasvaista grilli makkaraa illalla syönyt voi ilmetä unielämässä painajais unena kun ruoan sulatus on kovilla.
Jumala puhuu Sanassaan. VT:n profeetoille "tuli Herran Sana"--Jumalalliset unet ovat Jumalan Sanan kanssa yhtä. Mikäli ei itse lue Raamattua, ja sillä täytä ajatus maailmaansa niin ei voi tuntea Jumalaa joka on ilmoittanut itsensä Sanassa.
Johannes 1:18 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Heprealaiskirje 1:1-2 FB38
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut”
Kolossalaiskirje 3:16
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
------------
Jumala puhuu Sanassaan. VT:n profeetoille "tuli Herran Sana"--
”Näiden tapausten jälkeen tuli Abramille näyssä tämä Herran sana: "Älä pelkää, Abram! Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri."”
1. Mooseksen kirja 15:1 FB38
”Mutta Samuel ei silloin vielä tuntenut Herraa, eikä Herran sana ollut vielä ilmestynyt hänelle.”
1. Samuelin kirja 3:7 FB38
”Ja Herra ilmestyi edelleenkin Siilossa; sillä Herra ilmestyi Samuelille Siilossa Herran sanan kautta. Ja Samuelin sana tuli koko Israelille.”
1. Samuelin kirja 3:21 FB38
”Sana, jonka Jesaja, Aamoksen poika, näki Juudasta ja Jerusalemista.”
Jesaja 2:1
”Jeremian, Hilkian pojan, sanat. Tämä oli Anatotissa, Benjaminin maassa, asuvia pappeja. Hänelle tuli Herran sana Juudan kuninkaan Joosian, Aamonin pojan, päivinä, tämän kolmantenatoista hallitusvuotena,”
Jeremia 1:1-2 FB38
ym.
Jumala on "tuonpuoleinen" .Hän ei ole jossain fyysisesti sormella osoitettavissa paikassa. Hän on luomiensa ulkopuolella "tuolla puolen"
Jumalan asumus "taivas" ei ole sormella osoitettavissa oleva fyysinen paikka.
Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.
Johannes 1:1 FB38
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
Johannes 1:14 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”- Anonyymi
"..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.
Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."
"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä. Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."
(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.
Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."
"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä. Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."
(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985)"..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.
Jumala on itse antanut ilmoituksen olemassa olostaan tulemalla ulos tuon puoleisuudestaan . Hän on antanut yleisen ilmoituksen luomisteoissaan. Mutta ihminen ei syntiin lankeemuksen seurauksena olevalla pimentyneellä ymmärryksellään voi Häntä käsittää.
Johannes 1:1 FB38
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
Johannes 1:14 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Jumala on ennen luotujaan Hän on Alfa ja Omega,alku ja loppu -Hän ilmoitti Johannekselle antamansa ilmestyksen kautta . ”Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.” .
Apostoli Paavali kirjoitti Kolossan srk:lle lihassa ilmestyneestä Jumalan Sanasta Jeesuksesta Kristuksesta.
”Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.”
Kolossalaiskirje 1:14-17 FB38
- Anonyymi
Lahkopuhujat kertovat että Jeesus puhui hänelle, "jumala puhui minulle" vakuuttelulla ja hän voi jopa ilmestyä unessa.
Lopunajan puhuvia käärmehiä ovat. - Anonyymi
Onko tämä jo lopun alkua,olen 75 vuotias mies,näen jatkuvasti unia nuorista alastomista naisista.Kun herään aamupäivällä olen erittäin onnellinen.loppupäivän odotan innolla tulevaa yötä ja unia.
- Anonyymi
Enkeli Mäntä,
näyttää kummittelevan lahkohellareiden unissakin.
Onkohan niillä yläkerrassa kaikki kotona ? - Anonyymi
Helluntailaiset nuoret pojat uneksivat että saisivat taivaassa osoittaa rakkautta helluntaiapostolin kanssa.
Onhan hän perustanut meidänkin "pelastusvarman" seurakunnan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1585861Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido863286Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1041856- 1291207
- 781171
- 151124
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain891027- 581000
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27875Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?159865