En usko enää JT uskontoon sen julman karttamisopin takia.
Karttamisopista
38
341
Vastaukset
- Anonyymi
En minäkään.
Ja juuri karttamisopin vuoksi en mene sinne koskaan takaisin.- Anonyymi
Sama täällä. Minäkään en palaa karttamisopin takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama täällä. Minäkään en palaa karttamisopin takia.
No minä taas en iloisia JT karta vaan pysähdyn kiireessäkin kiinnostuneena maailmanlopun tulemisen viime tietoa kyselemään ja utelemaan.
Ihan uutena kiinnostavana tietopyyntönä voi myös kysellä ilmaisen raittiin ulkoilman hintaa.
Paljonko heidän on siitä sopivaa ja loisina Jehovalle lahjoittaa.
Sillä Jehova rakastaa eikä karta iloista lahjoittajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä taas en iloisia JT karta vaan pysähdyn kiireessäkin kiinnostuneena maailmanlopun tulemisen viime tietoa kyselemään ja utelemaan.
Ihan uutena kiinnostavana tietopyyntönä voi myös kysellä ilmaisen raittiin ulkoilman hintaa.
Paljonko heidän on siitä sopivaa ja loisina Jehovalle lahjoittaa.
Sillä Jehova rakastaa eikä karta iloista lahjoittajaa.Minulla ei ole rahaa lahjoituksiin. Siksi minua kartetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole rahaa lahjoituksiin. Siksi minua kartetaan.
Olet huono Todistaja, sinua ei tarvita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet huono Todistaja, sinua ei tarvita.
Onneksi uskon nykyään toisella tavalla kuin JT. JT ei ole oikea uskonto.
- Anonyymi
Ihminen voi olla alttiimpi yhteisön vaikutukselle ja helposti johdateltavissa jos hän käy läpi kriisiä, kuten yksinäisyyttä, menetyksiä, taloudellisia vaikeuksia tai alkoholismia.
Jehovan todistajat tarjoavat vahvan yhteisöllisyyden ja selkeän maailman selityksen, mikä voi vetää puoleensa erityisesti tällaisissa tilanteissa.- Anonyymi
JT:t ovat ystävällisiä kunnes olet liittynyt heihin. Sitten vahditaan toinen toistansa, ja jos et ole yhtä mieltä, joudut ulkopuolelle.
Onneksi publikaanit ja portot menevät ennen fariseuksia Jumalan valtakuntaan. - Anonyymi
Käytännössä tuollaiseen yhteisöön liittyminen aikuisiällä edellyttää sitä, että yksilö tavalla tai toisella ei voi hyvin, ja on siksi johdateltavissa. Tai sitten erityistä naiiviutta ja hölmöyttä, mutta tämä lienee harvinaisempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä tuollaiseen yhteisöön liittyminen aikuisiällä edellyttää sitä, että yksilö tavalla tai toisella ei voi hyvin, ja on siksi johdateltavissa. Tai sitten erityistä naiiviutta ja hölmöyttä, mutta tämä lienee harvinaisempaa.
Harva on niin tyhmä, että aikuisiällä tälläiseen liittyy.
Yleensä nämä ovat lapsesta saakka aivopestyjä reppanoita.
- Anonyymi
Minä olen aina karttanut jehovalaisia. Muutama vuosi sitten kuuntelin Robert Breakerin opetuksen 'Why I am not a Jehowa's Wittness' ja ymmärsin paremmin, miksi heitä on hyvä karttaa. Kuten adventismi ja mormonismi, sekin on uskonnollinen kultti, joka ei johda ketään pelastukseen. Tulkaa pois hänestä. Ei luterilaisuuskaan ole vastaus. Ja helluntailaiset luulevat, että pelastuksensa voi menettää, kuitenkaan huomaamatta, että jos voisi, heistä jokainen menettäisi sen monta kertaa joka päivä.
Käsittääkseni baptistit, ja heistäkin vain se osa, joka luottaa King James Raamattuun, ovat lähinnä Jumalan sanaa. - Anonyymi
Tärkeintä on itse lukea Raamattua, erikoisesti Uutta Testamenttia, ja muodostaa itse käsityksensä.
Ja jos harhaoppista pitää karttaa, silloin tulee karttaa kaikkia Jehovan Todistajia!
Miten Jeesus olisi voinut tulla 1874, ja 1914, ja ylösnousemuskin 1878 ja 1918, ja se näkyvä tapahtuma huomattiin vasta 1927, JT-kirjallisuuden mukaan!- Anonyymi
Vain uskovat ovat harhaoppisia. Jokainen heistä, jonkun toisen uskovan mukaan.
Mieti sitä
- Anonyymi
JT:t ei tunnu tajuavan, miten vakavasta ilmiöstä siinä on kyse. Se on lahkolaisuutta.
Kasvatetaan lapsi tynnyrissä ja kun se haluaa ulos sieltä, se jää yksin. Miten nuori ihminen voi edes selvitä tuommoisesta? Ihmeen kaupalla ihmiset selviää.
Tehän voisitte autta muslimeja? Tiedätte miten tällainen temppu tehdään. Menettämättä uskoa elämään ja ehkä myöskään Jumalaan.- Anonyymi
Temppu, tarkoittaen seurakunnasta eroamista.
- Anonyymi
Anonyymi 2025-08-31 11:38:16
"Tärkeintä on itse lukea Raamattua, erikoisesti Uutta Testamenttia, ja muodostaa itse käsityksensä."
Vartiotorniuskonnossa on mahdollisuus kirjauttaa itsensä taivaaseen meneväksi vartiotorniseuran pitämään kortistoon.
Sitten vartiotorni on kirjoittanut, että Uusi Testamentti on tarkoitettu niille, jotka ovat kirjoittautuneet taivaaseen meneviksi.
Tästä se on peruuttanut sen verran, että on sanonut UT:n olevan hyödyllinen muillekin.
(Tuo taivaaseen kirjautumisoppi on yllättävä jos sitä ei tiedä. Se syntyi kun lahkon presidentti (sitä nimeä hän käytti, kai vastatakseen toimitusjohtajaa) Rutherford oli nähnyt unta että taivas on täynnä, ja otti unen vartiotorniinkin. Sitten tuli muutos, että taivaassa onkin tilaa, kirjautumaan vain (ulkopuolinen voi kiinnittää huomiota siihen että vartiotorniseuran johtoelimen jäsenyyden kelpoisuusehtona on taivaaseen meneminen). Vielä tuonnoittain lahkon vuosikirja julkaisi taivaaseen meneviensä määrän vuosikirjoissaan yhden tarkkuudella, nykyään ei julkaista vuosikirjaakaan.
Ostatko vartiotornin ?- Anonyymi
En. Mieluummin ostan aku ankan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Mieluummin ostan aku ankan.
Minä uskon Hämähäkkimieheen.
- Anonyymi
Kartan monenlaisia ihmisiä. Ei heissä yleensä mitään vikaa ole, mutta minussa on. Pitäisi opetella keskutelemaan luontevasti. Se se on hieno taito. On jäänyt oppimatta.
- Anonyymi
Sinä oletkin tynnyrissä elänyt kuten JT yleensäkin.
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.En ole JT vaan uskonnoton tavallinen ihminen. Uskonnoton, kristillis-buddhalainen, jolla on ihan oma elämä ja omat tulkinnat. Ihan sama mitä muut ovat, kunhan ovat vähintään kohteliaita. Jos eivät ole, saatan vähän kartella.
Tynnyristä lienet oikeassa. Tynnyrisssä erakoituu ja alkaa karetella kaikkien seuraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole JT vaan uskonnoton tavallinen ihminen. Uskonnoton, kristillis-buddhalainen, jolla on ihan oma elämä ja omat tulkinnat. Ihan sama mitä muut ovat, kunhan ovat vähintään kohteliaita. Jos eivät ole, saatan vähän kartella.
Tynnyristä lienet oikeassa. Tynnyrisssä erakoituu ja alkaa karetella kaikkien seuraa.Jehovan Todistaja miehen elämän tehtävä on raataa kuin orja ja laittaa jokainen liikenevä sentti Vartiotorni kerholle.
Saamatta koskaan naista itselleen.
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.Taidat itse olla kasvanut Jt yhteisössä ja sieltä saatuasi lähdöt olet jäänyt sille tasolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan Todistaja miehen elämän tehtävä on raataa kuin orja ja laittaa jokainen liikenevä sentti Vartiotorni kerholle.
Saamatta koskaan naista itselleen.
.Sitä ei kaikki naiset saa koskaan JT yhteisössä miestä itselleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei kaikki naiset saa koskaan JT yhteisössä miestä itselleen.
Ei naisia kiinnosta Todistaja-mies. Nynnykki.
Kantsii ruveta alkaan uskoon Peräilmaan. Se ei vuskaa. Siinä on Totuus.
- Anonyymi
"Tuo taivaaseen kirjautumisoppi on yllättävä jos sitä ei tiedä. Se syntyi kun lahkon presidentti (sitä nimeä hän käytti, kai vastatakseen toimitusjohtajaa) Rutherford oli nähnyt unta että taivas on täynnä, ja otti unen vartiotorniinkin. Sitten tuli muutos, että taivaassa onkin tilaa, kirjautumaan vain (ulkopuolinen voi kiinnittää huomiota siihen että vartiotorniseuran johtoelimen jäsenyyden kelpoisuusehtona on taivaaseen meneminen). Vielä tuonnoittain lahkon vuosikirja julkaisi taivaaseen meneviensä määrän vuosikirjoissaan yhden tarkkuudella, nykyään ei julkaista vuosikirjaakaan."
Juttelevatko jt:t keskenään taivaaseen kirjautumisesta vartiotoriseurassa ?- Anonyymi
Minä aikoinani keskustelin.
Vanhin sanoi että olen liian nuori. Pitää olla vähintäin 50 v.
Olin itse silloin jotain 35.
Siitä alkoi alamäki JT:nä ja lopulta otin hatkat.
Nyt saan ihan vapaasti ottaa osaa Herran ehtoollisen leipään ja viiniin.
Se on minun ja Jeesuksen asia.
- Anonyymi
JT pitäisi kertoa heti aluksi karttamisopista ihmisille. Miksi sitä ei tehdä. On kauheaa, kun se tulee myöhemmin yllätyksenä.
- Anonyymi
Raamatussa puhutaan antikristuksien karttamisesta, ei muiden.
- Anonyymi
JT lahko kuuluu siihen porukkaan.
Karttakaa kuin ruttoa.
- Anonyymi
JT karttamisoppi on todella julma ja sadistinen oppi. Usein ihan hyvät ihmiset joutuvat sen kohteeksi. Onneksi olen saanut uutta tietoa JT julmasta uskonnosta, ja että JT uskonto ei ole totuus. Se on jotakin ihan muuta kuin järjestö.
- Anonyymi
Vain JT ja osa juutalaisista pelastuu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain JT ja osa juutalaisista pelastuu!
Kuka niin sanoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka niin sanoo?
Vartiotorni tai aku ankka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni tai aku ankka.
Harry Potter sanoi.
- Anonyymi
Anonyymi 2025-09-02 12:19:20
" Vain JT ja osa juutalaisista pelastuu! "
Raamattu ilmoittaa pelastumisen.
Room. 10:9 Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Herra on Jumala
Esim. 1.Mooseksen kirja 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.- Anonyymi
Juutalaiset eivät tunnusta Jeesusta, eivätkä roomalaiskirjettä.
He noudattavat kosher-ruokavaliota.
Ja verensiirtoa kun lääkäri sitä suosittaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492378Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on532157Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2071676Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681630- 311614
- 181449
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok861394Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s81379Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81291Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191284