Pakanain apostoli, Paavali

Anonyymi-ap

Apostolien teot 2:36-39 FB38
[36] Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." [37] Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" [38] Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. [39] Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Kenelle Pietari julisti? Israelilaisille. Lupaus oli annettu heille ja heidän lapsilleen. "Meidän Jumalamme" ei olisi sanonut yhtään mitään muille kansoille, joiden Jumala Raamatun Jumala ei ollut.

Paavali lähetettiin julistamaan Herrasta Jeesuksesta pakanoille. Pietaria ei tähän tehtävään lähetetty:

Galatalaiskirje 2:6-9
' Mutta niihin, jotka jonakin pidetään, minkäkaltaiset he muinen olivat, ei minun mitään tule: ei Jumala katso ihmisen muotoa; sillä ne, jotka jonakin pidetään, ei minulle mitään opettaneet. Vaan sitä vastaan, kuin he näkivät, että minulle evankeliumi esinahan puoleen uskottu oli, niinkuin Pietarille ympärileikkauksen puoleen; (Sillä joka Pietarin kanssa oli voimallinen apostolin virassa ympärileikkauksen seassa, se on minunkin kanssani pakanain seassa voimallinen ollut,) Ja kuin he tunsivat sen armon, joka minulle annettu oli, niin Jakob ja Kephas ja Johannes, jotka patsaina pidettiin, antoivat minulle ja Barnabaalle kättä ja sopivat niin meidän kanssamme, että meidän pakanain seassa ja heidän ympärileikkauksen seassa saarnaaman piti,'

1. Timoteuskirje 1:11 FI1776
[11] Autuaan Jumalan kunniallisen evankeliumin jälkeen, joka minulle uskottu on.

Roomalaiskirje 2:16 FI1776
[16] Sinä päivänä, jona Jumala ihmisten salaisuudet on tuomitseva, minun evankeliumini perästä Jesuksen Kristuksen kautta.

Roomalaiskirje 16:25-27 FI1776
[25] Mutta hänelle, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jesuksen Kristuksen saarnan jälkeen, sen salaisuuden ilmestyksen jälkeen, joka ijäisiin aikoihin on salattu ollut, [26] Mutta nyt ilmoitettu ja tiettäväksi tehty prophetain Raamattuin kautta, ijankaikkisen Jumalan käskyn jälkeen, uskon kuuliaisuudeksi kaikkein pakanain seassa: [27] Jumalalle, joka yksinänsä viisas on, olkoon kunnia Jesuksen Kristuksen kautta ijankaikkisesti! Amen!

Galatalaiskirje 1:11-12 FI1776
[11] Mutta minä teen teille tiettäväksi, rakkaat veljet, ettei se evankeliumi, joka minulta saarnattu on, ole ihmisen jälkeen. [12] Sillä en minä ole sitä ihmiseltä saanut enkä oppinut, vaan Jesuksen Kristuksen ilmoituksesta.

Lukekaa nämä, älkääkä antako muiden miettiä puolestanne. Kukaan muu apostoli ei puhu "minun evankeliumista". Se mitä Paavali julisti oli siis tullut hänelle Kristukselta, niinkuin hän itse galatalaiskirjeessä toteaa.

Meidän aikaamme tärkeimmät opit löytyvät Paavalin kirjeistä. Kaikki kirjoitukset ovat tietekin hyödyllisiä ja tarpeellisia.

Pietari tunnusti Paavalin saaman opin olevan Jumalasta, ja lausui tuomion niille jotka muuta väittävät:

2. Pietarin kirje 3:15-16 FI1776
[15] Ja lukekaat meidän Herran Jesuksen Kristuksen pitkämielisyys teidän autuudeksenne, niinkuin myös meidän rakas veljemme Paavali siitä viisaudesta, joka hänelle annettu on, teille on kirjoittanut, [16] Joka myös jokaisessa kirjassansa näistä puhuu, joissa muutamat ovat työläät ymmärtää, jotka taitamattomat ja huikentelevaiset turmelevat, niinkuin muutkin Raamatut, omaksi kadotukseksensa.

43

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Apostolit saivat haltuunsa Paavalin sanelemia ja kirjoittamia viestejä. Myyrä oli tunnistettu. Hän oli ollut heidän keskuudessaan mutta kulki omaa tietään, joka vielä johtaisi hengenvaaralliseen yhteenottoon -jossa Paavali turhaan potki tutkainta vastaan- ja melkein kolmen vuoden vankeuteen.
      Simon Pietari reagoi kirjoittamalla 2. kirjeensä, jossa rinnasti Paavalin Bileamiin, samoin kuin Juudas. Myös Johannes ja vanhurskas Jaakob varoittivat eksyttäjästä.
      Paavalille ei pitäisi avata ovea eikä hänen kanssaan tulisi olla enää missään tekemisissä.

Paavali ajoi Betzetan eli Seitsemän huoneen agendaa. Se oli Jerusalemissa suosittu ja helppo vaihtoehto lammasportille eli Jeesukselle. (Joh 5:2-4) Betzetassa oli vesiallas, jonka vesi oli kuollutta, lillui vaan paikallaan. Se oli samanlaista H2O:ta kuin Johanneksen kaste tai fariseusten puhdistautumisrituaalien vesi. Ortodoksijuutalaiset ovat perineet ne vesirituaalit.
      Jeesushan ei kastanut H2O:lla vaan pyhällä hengellä, jota tuli Hänen suustaan Jumalan sanana, viitenä leipänä, jota annetaan ylhäältä taivaasta. Ei se ollut Jeesuksen omaa agendaa ja uutta uskontoa.
      Jeesuksen "äidillä" oli viisi miestä, Mooseksen kirjat. Toisin sanoen samarialainen eli Jumalan sanan mukaan ja oli sisäistänyt Mooseksen kasvatuksen.
      Sen sijaan Paavalin kavereilla Seitsemän huoneessa -viitaten Babylonin porton poikiin, joista seitsemän nousi ylipapeiksi vähintään ohimennen sijaistamaan- oli viisi stoaa. Nimittäin fariseukset makasivat pylväskäytävissä ja puhuivat paljon Israelin kannalta joutavia.
      Vesi ei liikkunut, ja he odottivat, että tulisi joku enkeli eli Jumalan sanan saattaja, joka toisi siihen elämää. Niin kuin Jeesus - silloin tuli liikettä sokeisiin ja rampohin. Paavalinkin puheissa oli vaikutteita stoalaisuudesta. Niin, Johannes ja Maria -se evankeliumin toinen silminnäkijätodistaja- kuvailevat, miten siellä Betzetan altaan ympärillä pylväskäytävissä makasi vaivaisia, sokeita, rampoja halvattuja. (Joh 5:3) Fariseuksia.

Paavali oli fariseus ja Paavalin kirjeistä ilmenee selvästi, ettei hän pysynyt Jeesuksen opetuksessa eikä edes Mooseksen opista johdetuissa analogioissa ja vertauksissa, niin kuin etevimmät saddukeukset olisivat toimineet, vaan hän keksi omiaan ja vieläpä tunnusti sen ihan suoraan.

Kenelläkään, joka menee Kristuksen opetuksen yli eikä pysy siinä, ei ole Jumalaa. Sillä, joka pysyy tässä [Jeesuksen Kristuksen] opetuksessa, on sekä Isä että Poika. (2. Joh. 9)

Paavali oli hylännyt Jumalan. Hänellä ei ollut Isää ja Poikaa. Hän vain halusi ajatella, että hänelläkin olisi pyhää henkeä.

Parempi olisi heille ollut, jos eivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet. Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan... (2 Pi 2:21-)

Ja koska hän julistautui taas fariseukseksi, hän ei varmasti päässyt taivasten valtakuntaan vaan vaikutti muissa paikoissa.

Lapset, on viimeinen hetki. Te olette kuulleet, että antikristus on tulossa, ja nyt onkin ilmaantunut monia antikristuksia. Siitä tiedämme, että on viimeinen hetki. He lähtivät joukostamme, mutta he eivät olleet kaltaisiamme. Jos he olisivat olleet kaltaisiamme, he olisivat pysyneet kanssamme. Mutta he lähtivät, jotta ilmenisi, että kaikki eivät ole kaltaisiamme. (1. Joh. 2:18–19)

Babylonin juutalaiset Talmudiaan ja misnojaan ja lisää uusia rampauttavia Tooran vastaisia sääntöjään kirjoitellessaan muistelivat sitä seitsenpäistä punaista petoa ja sillä ratsastavaa porttoa lämmöllä: "Kaikki jauhot ovat hyviä, mutta Kimhitin jauhot parhautta."
      Mutta Jeesus oli sanonut: "Varokaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta." (Mt 16:11)
      Ja: "Ellette ole paljon vanhurskaampia kuin kirjurit ja fariseukset, varmasti ette pääse taivasten valtakuntaan." (Mt 5:20)

Eikä Paavali kelvannut enää fariseuksillekaan, kun oli tekeytynyt milloin miksikäkin voittaakseen kulloisenkin yleisönsä suosion.

Jotkut puolustelevat Paavalia, koska hän opetti jotain, jota ei saa evankeliumien Jeesukselta ja apostoleilta. (2 Joh 10-11)

• Anonyymi

Paavalin sedät olivat viidessä stoassaan vähän niin kuin Seneca kylpylässä. Aukoi päätään, kehitteli omia juttujaan ja kyseli, mitä mieltä muut olivat niistä tai siitä Paavalista, jonka kanssa hän, keisari Neron opettaja, stoalainen filosofi, oli kirjeenvaihdossa. Kirkkoisä Hieronymus kertoo, että monet lukivat sitäkin kirjeenvaihtoa, vaikkei sitä koskaan kanonisoitu Uuteen testamenttiin.
        https://www.pseudepigrapha.com/LostBooks/lettersPaulSeneca.htm

• Anonyymi

Aamen. Apostoli Paavali julisti Evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, sovitusta Jeesuksen veren kautta, Jeesuksen kuolleistanousemusta ja ylösnousemusta.
      Tätä Jumalan suurta pelastusta vastaan nousevat edelleen kaikki Perke-leen pimeyden voimat, koska se tietää, että vain Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen ristin voitossaan on pelastus.

”Sillä muuta perustusta, ei taida yksikään panna, vaan sen, joka pantu on, joka on Jesus Kristus.”
      1 Kor 3:11

• Anonyymi

Jeesuksen kanssa eläneet oikeat 12 apostolia olivat oikeita apostoleita, sekä Juutalaisten että Pakanoiden apostoleita. Paavali oli myöhemmin omilla julistuksillaan joukkoon soluttautunut tunkeutuja.

Jeesus valtuutti, käski ja delgoi omaa valtaansa oikeille apostoleille, kastaa kaikki kansat, myös pakanakansat omikseen ja sitten heill etuli opettaa käksyt.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Esim. Romassa, mikä on pakanavaltio on vieläkin Pietarin kirkko.

Tarsolainen murhamies Paavali ei kuulu tähän joukkoon.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Tiesitkö Teuvo muuten sellaisen asian, että juuri sinä olet murhaaja, koska vihaat veljiäsi?

”Jokainen, joka veljeänsä vihaa, hän on murhaaja; ja te tiedätte, ettei yhdessäkään murhaajassa ole ijankaikkinen elämä pysyvä.”
        1 Joh 3:15

• Anonyymi

Paavali oli tunettu valheveikko, joka opetti omia oppejaan, ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen oikeita opetuksia

Kirjoitti Korintossa ollessaan Roomaan valehtelevansa tarvittaessa. Oli Rooman kansalainen. Kuriiri vei kirjeen perille, mutta se salattiin Korinttolaisilta, joita valheet ilmeisesti suurelta osin koskee.

Room. 3:7

Paavali: Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

• Anonyymi

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, jota harkiten voidaan käyttää, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

• Anonyymi

”On arvioitu.”
        Heh Teuvo. Sinä olet ”arvioinut niin valheittesi perusteella. Tuo on sinun vanha hokemasi.

• Anonyymi

Pavali opetti omiaan. Eri tavalla, mitä oikeat apostolit.

Esim. Paavali puolusteli synnin tekemistä keksimällään ns. "lihateorialla", että ihmisen lihassa ja veressä on taipumus tehdä syntiä, eikä ihminen mahda sille mitään. Sehän on mieluisa ajatus ja selitys synnin tekijöille?

Paavali ulkoisti omat syntinsä ulkopuoliselle taholle. Ei ottanut niistä itse vastuuta.

Room. 7:20

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

• Anonyymi

Juutalaisille evankeliumia Jeesuksesta olisi pitänyt nimenomaan julistaa kun tappoivat Jeesukuksen sapattirikkomuksista, eivätkä sitä syntiään tunnustaneet.

Vain heidän kauttaan toteutuu ennustus, että heistä jäännös pelastuu.

Nyt näyttää siltä, että koko kansa helvetin oma. Joten Pietarin touhut meni penkin alle.

Paavali taasen sai evankeliumin leviämään pakanoiden keskuuteen. Jos seassa on myös harhaoppisia vänkääjiä, mutta niin on aina.

• Anonyymi

Kaikki Isreal pelastuu, koska se on omaisuuskansa, Herran silmäteräkansa.

Room. 11:26

Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

• Anonyymi

Kyllä oikeat Juutalaiset tiesivät, että Jeesus on Rabbi, jota sapatinsäännöt eivät koskeneet.

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

Jeesuksen surmaamisen todellinen syy oli uhka valtaapitävälle Rooman hirmuvallalle, koska puhuttiin, että Jeesuksesta tehdän Juudan kuningas.

Kansankiihotuksella tähdättiin syyn vierittämisen uskonkiistojen syyksi.

• Anonyymi

Paavali soluttautui eri porukoihin sisälle, tekeytyi kristityille apostoliksi ja Juutalaisille nasiiriksi..

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi

Mormonitkin perustaa oppinsa Paavalin väärämielisiin oppeihin, ns. sijaiskasteet kuolleitten omaisten puolesta, joita tehtiin Korintossa, missä Paavali oli hengellinen ja opillinen guru ja johtaja.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mormonitkin perustaa oppinsa Paavalin väärämielisiin oppeihin, ns. sijaiskasteet kuolleitten omaisten puolesta, joita tehtiin Korintossa, missä Paavali oli hengellinen ja opillinen guru ja johtaja.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Jeesus, eikä Jeesuksen oikeat apostolit eivät puhu mitään sijaiskasteista kuolleitten puolesta. Ne on Paavalin keksimiä harhaoppeja, joilla hän sai seuraajia.

• Anonyymi

"Paavali lähetettiin julistamaan Herrasta Jeesuksesta pakanoille. Pietaria ei tähän tehtävään lähetetty:"

Aloittaja on väärässä. Pietari lähetettiin julistamaan evankeliumia pakanoille. Pietari oli pakanoiden apostoli. Lueppa tästä:

"Kun väittelyä oli kestänyt pitkään, Pietari nousi puhumaan ja sanoi: "Veljet, te tiedätte, että Jumala on jo aikoja sitten teidän keskuudessanne tehnyt valintansa: hän on antanut pakanoiden kuulla minun suustani evankeliumin ja tulla uskoon."
      - Ap. t. 15:7

• Anonyymi

Kiitos totuudesta!

• Anonyymi

Teuvo jatkaa valheitaan…

• Anonyymi

Piru lähetti Paavalin tappamaan kristityn Stefanoksen ja sitten soluttautumaan heidän joukkoonsa ja eksyttämään mahdollisimman paljon ihmisiä omilla kieroilla opeillaan, joista hän kerskaa Roomaan lähettämässään kirjeessä.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi

Olet suuresti poikennut evlut kirkon opetuksesta ja perustanut äärilahkon Teuvo. Miksi?
        Etkö tiedä, että teet sitä omaksi kadotukseksi, kuten apostoli Pietari sanoi?

• Anonyymi

Paavali tiesi kyllä oman tehtävänsä väkevänä eksyttäjänä.

Hän puhui asiasta käyttäen passiivilauseita ja kolmatta persoonaa, mutta tarkoitti itseään.

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Eihän se tämä lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä kirjoituksiin lisätä.

• Anonyymi

Eihän Paavali julistanut kuin ristiinnaulittua Kristusta.

Sanoi ettei puheeni ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Jumalan voimaa.

Joka muuta väittää on harhaoppinen kuvitelmissaan.

• Anonyymi

Totuutta siteeksi mukaan niin valheet nielaistaan siitä samalla kulauksella.

Sitä kutsutaan sandwich-tekniikaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuutta siteeksi mukaan niin valheet nielaistaan siitä samalla kulauksella.

Sitä kutsutaan sandwich-tekniikaksi.

Paavali kirkasti totuutta omilla valheillaan ja täydestä meni.

• Anonyymi

Paavali sai sisälleen sen Saatanan valheen enkelin...Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.

• Anonyymi

2. Kor. 12:8

Demoni ei saanut nousulupaa pois Paavalista.

King James
      For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi

Ap. t. 19:15

mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap. t. 19:15

mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Raamatun mukaan sinun käy solvauksiesi takia huonosti. Minä en sinua tuomitse, mutta Jumalan Sana tuomitsee.
        Voi sinua mies rukkaa! Viimeisillä päivilläsi kulutat viimeiset voimasi Herran Jeesuksen palvelijan herjaamiseen!

• Anonyymi

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Kaikista solvauksistasi joudut vastaamaan Jumalalle. Tiesitkö sen Teuvo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista solvauksistasi joudut vastaamaan Jumalalle. Tiesitkö sen Teuvo?

Ei harhaoppinen koskaan ota opikseen.

Hänellä ei ole mitään häpyä.

• Anonyymi

Maailmassa on tuhansia, jotka julistavat olevansa pakanoiden apostoleita, evankelistoja, profeettoja, pastoreita, kaatajia, jalanvenyttäjiä tms.

Mutta näin se vaan on, että Raamatussa Jeesus itse ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

" Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."

• Anonyymi

Et voisi olla enemmän väärässä. Kieroon olet Jumalan sanan kääntänyt ja vääntänyt. OMAKSI KADOTUKSEKSESI, kuten apostoli Pietari totesi!

• Anonyymi

Matteus 7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Jumalan ikuisten lakien ja käskyjen vähättely, kieltäminen ja kumoaminen on selvä vaaran merkki eksytyksestä.

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
        sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi

Roistot ei laista piittaa mitään. Ei taivaallisista eikä maallisista laeista.

Eleillään vaan vapaasti kuin ellun kanat.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

Paavali käytti kaikki konstit.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Korintossa Paavali matki siellä vaikuttanutta Delfoin oraakkelia, puhumalla samalla tavalla hurmoskielillä glossolaliaa, jota erityiset siihen tehtävään vihityt selittäjät yrittivät muuttaa ymmärrettävään muotoon.

• Anonyymi

Oraakkeli (lat. oraculum) tarkoittaa henkilöä, joka välittää tulevaisuutta koskevia viestejä jumalalta tai muilta yliluonnollisilta toimijoilta. Alun perin latinankielinen sana tarkoitti nimenomaan jumalan antamaa vastausta esitettyyn kysymykseen. [1] Oraakkelilla tarkoitetaan myös paikkaa, jossa vastauksia annetaan. Vastaukset kysymyksiin välitettiin tyypillisesti esimerkiksi meedion tai pappien kautta.

Antiikin Kreikan maailmassa jumalten uskottiin puhuvan suoraan oraakkelien kautta.

• Anonyymi

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Paavalin hurmoskielistä ja enkelien kielistä käyttämä sana on "glossolalia". Samaa sanaa käytettiin myös Delfoin oraakkelin puheesta.

Glossolaliaa esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot. Pyhien miesten harjoittama mystinen siansaksan mongertaminen tai mutiseminen on muinainen tapa.

• Anonyymi

Harhaoppinen on tosiaan harhaoppinen vaikka voissa paistaisi.

• Anonyymi

Raamatussa Jumala, Jeesus, oikeat Apostolit ja enkelit puhuvat selvällä kielellä,
      ei mitään glossolaliaa.

Ps. 12:7

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      97
      9005
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      315
      6837
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      100
      5970
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3870
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      30
      3251
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      70
      3220
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      181
      2441
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1826
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1478
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1276
    Aihe