Lopetatko jos lakiuudistus menee puihin?

Anonyymi-ap

Onko mitään järkeä kilpailla polkuhintaisia halpiskyytejä vastaan, josta kuskille ei voi jäädä kuin märkä rätti käteen?

10

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole. Kannattaa jäädä työttömäksi.

• Anonyymi

Lopetin jo hiukan ennen edellistä uudistusta.

• Anonyymi

Olit viisas

• Anonyymi

Kuskille jää 100% verollisesta kassasta käteen. Näin poliitikot ovat sallivat harmaan talouden. Ei muidenkaan kannata maksaa mitään, jos haluaa oman palkkansa.

• Anonyymi

Kyllähän kaikki ymmärtävät, ettei tuleva lakiuudistus muuta juuri mitään. Jokusen konnan se voi saada pois sieltä huijaamasta, mutta koska alalle 2018 jälkeen tullutta rupusakkia ei sieltä pois saada, ei tilanne muutu vuosi kausiin ja nyt siellä olevat ovat jo eläkkeellä, jos sellaiselle koskaan pääsette.

Vaikka aina sanotaan, että kaikki ole ennen paremmin, niin se kyllä pitää paikkaansa ainakin taksi alalla. Ennen siellä ei kuljettajia pidetty orjina. Nykyään nämä alustafirmojen kuljettajat ovat orjia, mutta tätä halpatyövoiman työllistäminen tarkoittaa.

• Anonyymi

Kaikki voivat palkata kuljettajat yrittäjinä. Se on vastaavaa kuin Woltin tapaus, eikä taksialalla kenenkään tarvitse noudattaa työaikalakia. Jos joku siitä huomauttaa, niin KHO:n päätöksen perusteella näin voi toimia.

Se nyt on vaan niin tyhmää maksaa veroja ja eläkevakuutuksia.

Lainaus päätöksestä:
        Korkein hallinto-oikeus katsoi 22.5.2025 antamassaan päätöksessä, että Woltin ruokalähettien työssä täyttyvät työsopimuslain 1 luvun 1 §:n mukaiset työsuhteen tunnusmerkit. Se katsoi kuitenkin, ettei ruokalähettien työhön sovelleta työaikalakia ja työsuojeluviranomaisen valitus hylättiin.

• Anonyymi

Lakiuudistuksesta puuttuu kaikki epärehellisiä toimijoita haittaavat tekijät. Turhia leikkejä rehellisille yrittäjille ja kuluja lisää.

• Anonyymi

Siinähän leikkivät, kuluttajat ottavat sen suomalaisen kuljettajan, odottavat vaikka tunnin että saavat sen. Ei tarvitse kuin nousta autosta ylös, niin kohta on kyyti..

• Anonyymi

Ei voi lopettaa ennenkuin rasisti hallitus vaihtuu.
      Sitten kelasta saa taas rahaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe