Kun ajattelet elämääsi taaksepäin, ja olitpa tällä hetkellä minkä ikäinen hyvänsä: häpeätkö koko tähänastista elämääsi?
Häpeätkö koko elämääsi?
63
405
Vastaukset
- Anonyymi
ArtoTTT
Varsin monitahoinen kysymys, voi tietysti kysyä miksi kysyt?
Toki on asioita, tekoja ja tehtyjä virheitä, joita häpeää ja katuu, mutta taas iloinen joistakin asioista mitä on tapahtunut.
Uskonnollisessa mielessä , joskus Jumala voi antaa ihmisen nähdä itsensä sellaisena kuin ihminen on Jumalan silmissä ja se kuva ei ole kaunis. Se voi liittyä herätyksen/etsikkoajan tilaan, jossa Jumala kutsuu ihmistä parannuksen tekoon ja yhteyteensä.- Anonyymi
herrens_tiggare kirjoitti:
Kysyn, koska häpeän koko elämääni.
Kuolema on ratkaisu.
- Anonyymi
> Uskonnollisessa mielessä , joskus Jumala voi antaa ihmisen nähdä itsensä sellaisena kuin ihminen on Jumalan silmissä ja se kuva ei ole kaunis.
Onko sinusta tullut parempi ihminen uskoon tultuasi? herrens_tiggare kirjoitti:
En ole hävennyt muuta kuin sitä, että uskoin Jumalaan.
- Anonyymi
ArtoTTT
Sanonta sanoo, että jos vanhana tulee uskoon, niin pelastaa sielunsa, mutta jos saa nuorena tulla uskoon, pelastaa elämänsäkin, ei ehkä tee niitä virheitä, joita muuten tekisi. Silti ristin ryöväri pelastui viimeisillä hetkillään, ettei sekään ollut vielä myöhäistä. En tiedä hengellistä tilaasi, tiedät sen varmaan parhaiten itse, mutta jos kutsun kuulee, niin siihen pitää Jumalalle tietysti vastata, joko kyllä tai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Sanonta sanoo, että jos vanhana tulee uskoon, niin pelastaa sielunsa, mutta jos saa nuorena tulla uskoon, pelastaa elämänsäkin, ei ehkä tee niitä virheitä, joita muuten tekisi. Silti ristin ryöväri pelastui viimeisillä hetkillään, ettei sekään ollut vielä myöhäistä. En tiedä hengellistä tilaasi, tiedät sen varmaan parhaiten itse, mutta jos kutsun kuulee, niin siihen pitää Jumalalle tietysti vastata, joko kyllä tai ei."Silti ristin ryöväri pelastui viimeisillä hetkillään, "
Ei pidä paikkaansa tuo väite!
Et monen muun tavoin ymmärrä lukemaasi, jos nyt yleensä olet itse Raamattua lukenut ja toistelet vain kuulemiasi vääriä kuulopuheita.
- Molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta.
- Jeesus lupasi jo samana päivänä ryövärin pääsevän kanssaan paratiisiin/taivaaseen, mutta... Jeesus joutui suoraan manalaan kolmeksi (3) päiväksi ja yöksi.
E t k ö. y m m ä r r ä. y h t ä ä n. m i s t ä ä n. m i t ä ä n ?
Oletko kuullut Jeesuksen taivaaseen astumisen päivästä?
Mitä luulet sillä tarkoitettavan?
Te homoista täällä vuorokaudet ympäriinsä riekujat, ette takuulla ole mitään uskovaisia, jos edes kristittyjä olette! - Anonyymi
Miksi? Omien vai muiden odotuksia et täyttänyt?
Muista Eino Leinoa.
"Miten paljon tehdä mä halusin, miten vähän mä aikaan sainkaan"
Elämä kulkee monessa kerroksessa. On hankittava leipä. Jos on perhe, vanhuksia, lapsia, niistä on pidettävä huolta.
Harva tekee sen mistä haaveilee! - Anonyymi
Kysyn, koska häpeän koko elämääni
Älä häpeä itseäsi,olet luotu ja arvokas ihminen !
Meillä kaikilla on hävettävää,et ole yksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Uskonnollisessa mielessä , joskus Jumala voi antaa ihmisen nähdä itsensä sellaisena kuin ihminen on Jumalan silmissä ja se kuva ei ole kaunis.
Onko sinusta tullut parempi ihminen uskoon tultuasi?Kummallista takkuamista elämän tietä mitä tallaamme. Ihminen on ihminen vaikka rikkoisikin jotain uskovaisten laittamia sääntöjä., että saavat huutaa synnistä.
kukin syntyy omilla edellytyksillä kasvaa lapsesta nuoreksi ja nuoresta aikuiseksi ,joskun vaan matkan varrella menee lankavyhti solmuun , ja silloin ; on kysyttävä itseltään. Elääkö joidenkin kummallisten moraalikäsitysten mukaan mitä uskovaiset levittää, vai elääkö ihan vaan sellaisen kun on syntynyt .
Ihmiset tekee virheitä elämässää niiden kautta opitaan se on sitä ihmisyyttä inhimillistä elämän viisauden. Karttumista , ei sellaista olekkaan jokais virheitä ole tehnyt
Uskon väki on mielestäni hyvin tuomitsevia ihmisiä täynnä. Se jumalan hyvyys josta paasaavat ei ole heihin tarttunut mitenkään . Laittavat ihmisiä lokeroihin , vähemmistöryhmistä tekevät syntisiä, , siis millainen on ihminen silloin , en voi ymmärtää.
Niin että aloittajan ;tulee tietää että maailmassa on niin paljon fiksuja aitoja ihmisiä jotka eivät uskon varjolla pidä toisia ihmisiä kurissa.
Elämä on annettu myös aloittajalle. Tee siitä itsellesi turva ,siis usko itseesi , , jos olet tehnyt väärin ajattele ensin onko se tosiaankin Niin. väärin. ,vai onko toiset ihmiset vaan niin päättäneet.
Mikään ei ole niin vaikeaa etteikö sen yli pääsisi , on hyväksyttävä itsessään myös ne puolet mistä ei itse ehkä pidä, siis usko omaan itseesi on se ainut todellinen usko mitä on olemassa , joten tee niin ja unohda ikävät asiat ajatukset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinusta tullut parempi ihminen uskoon tultuasi?Uskonnollisessa mielessä , joskus Jumala voi antaa ihmisen nähdä itsensä sellaisena kuin ihminen on Jumalan silmissä ja se kuva ei ole kaunis.
Onko sinusta tullut parempi ihminen uskoon tultuasi?
On todella,ennen oli sotilas ja miten sen sanoisi..
Rakkaus tuli vaikka ennen ymmärsin Rakkauden,niin tuli lisää :)
Minä en ole missään uskon suunnassa,mutta uskon ilman lahkoja ja kirkkoja. Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Omien vai muiden odotuksia et täyttänyt?
Muista Eino Leinoa.
"Miten paljon tehdä mä halusin, miten vähän mä aikaan sainkaan"
Elämä kulkee monessa kerroksessa. On hankittava leipä. Jos on perhe, vanhuksia, lapsia, niistä on pidettävä huolta.
Harva tekee sen mistä haaveilee!Muista Edith Södergrania:
"Livet är den trånga ringen som håller oss fången,
den osynliga kretsen, vi aldrig överträda,
livet är den nära lyckan som går oss förbi,
och tusende steg vi icke förmå oss att göra.
Livet är att förakta sig själv
och ligga orörlig på botten av en brunn
och veta att solen skiner däruppe
och gyllene fåglar flyga genom luften
och de pilsnabba dagarna skjuta förbi."Anonyymi kirjoitti:
Kummallista takkuamista elämän tietä mitä tallaamme. Ihminen on ihminen vaikka rikkoisikin jotain uskovaisten laittamia sääntöjä., että saavat huutaa synnistä.
kukin syntyy omilla edellytyksillä kasvaa lapsesta nuoreksi ja nuoresta aikuiseksi ,joskun vaan matkan varrella menee lankavyhti solmuun , ja silloin ; on kysyttävä itseltään. Elääkö joidenkin kummallisten moraalikäsitysten mukaan mitä uskovaiset levittää, vai elääkö ihan vaan sellaisen kun on syntynyt .
Ihmiset tekee virheitä elämässää niiden kautta opitaan se on sitä ihmisyyttä inhimillistä elämän viisauden. Karttumista , ei sellaista olekkaan jokais virheitä ole tehnyt
Uskon väki on mielestäni hyvin tuomitsevia ihmisiä täynnä. Se jumalan hyvyys josta paasaavat ei ole heihin tarttunut mitenkään . Laittavat ihmisiä lokeroihin , vähemmistöryhmistä tekevät syntisiä, , siis millainen on ihminen silloin , en voi ymmärtää.
Niin että aloittajan ;tulee tietää että maailmassa on niin paljon fiksuja aitoja ihmisiä jotka eivät uskon varjolla pidä toisia ihmisiä kurissa.
Elämä on annettu myös aloittajalle. Tee siitä itsellesi turva ,siis usko itseesi , , jos olet tehnyt väärin ajattele ensin onko se tosiaankin Niin. väärin. ,vai onko toiset ihmiset vaan niin päättäneet.
Mikään ei ole niin vaikeaa etteikö sen yli pääsisi , on hyväksyttävä itsessään myös ne puolet mistä ei itse ehkä pidä, siis usko omaan itseesi on se ainut todellinen usko mitä on olemassa , joten tee niin ja unohda ikävät asiat ajatuksetAdolf Hitler uskoi itseensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Sanonta sanoo, että jos vanhana tulee uskoon, niin pelastaa sielunsa, mutta jos saa nuorena tulla uskoon, pelastaa elämänsäkin, ei ehkä tee niitä virheitä, joita muuten tekisi. Silti ristin ryöväri pelastui viimeisillä hetkillään, ettei sekään ollut vielä myöhäistä. En tiedä hengellistä tilaasi, tiedät sen varmaan parhaiten itse, mutta jos kutsun kuulee, niin siihen pitää Jumalalle tietysti vastata, joko kyllä tai ei.Onko koviakin todisteita sanomastasi. . Ihminen uskokoon itseensä se on sitä aitoa uskoa,
Tuomitsevat ihmiset ovat uskovaisia.
Jaa että pitää muka jumalata kysellä , missä hän on , mielestäni teikäläiset aivoissa ainoastaan, muistan lapsuuteni ilta rukoukset tädin luona ja muista ne hyvällä. Mutta siitä on kauan kun olen ollut lapsi ja usko häipyy todella kun on vaikeuksia elämässä. Eikä nämä uskovaiset edes silloin auta sen olen nähnyt niin monet kerrat miten ihmiset kärsii yksinäisyydessään
Joten aikuisen ihmisen on vaan uskottava itseensä , sillä itse ei kukaan petä Itseään.
Joten uskotaan johonki; mistä ei ole todisteita kukaan ei tiedä minkä näköinen jumala on . Tai Jeesus. Silti vaan kehoitat kyselemään jumalalta .
Eletään sentään vuotta 2025 , nykyihmisen usko on sentään toisenlaista. Mitä sinunkin uskosin on jota tuputat ihmiselle netissä . Ajattele ja miten teikäläisten asiat luistaa käytännössä tehän määräätte ketkä saa kirkossa vihkiäkkin , minun ns jumalani ei kiellä sellaista asiaa , koska kehitys on sentään tänään toista mitä se oli yli 2000 vuotta sitten .
Minun nuorille jos joku alkaa tuputtamaan pakko uskoa niin teen ilmoituksen häiriköinnistä välittömästi , usko mihin haluat mutta älä kuvittele että ainoa tapa elää ainutta elämäänsä on sinun tyylisi muilla on vapaus siitä että ihmisen ei tartte pakosta tehdä mitään vaan päättää itse miten haluaa elää ainoan elämänsä ja ymmärtä että hän ei ole syntinen mitenkään ainoastaan elävä ihminen ihmisten tavoin , jossa päätetään itse asiansa eikä kukaan muu. - Anonyymi
Muista Edith Södergrania:
"Livet är den trånga ringen som håller oss fången,
den osynliga kretsen, vi aldrig överträda,
livet är den nära lyckan som går oss förbi,
och tusende steg vi icke förmå oss att göra.
Livet är att förakta sig själv
och ligga orörlig på botten av en brunn
och veta att solen skiner däruppe
och gyllene fåglar flyga genom luften
och de pilsnabba dagarna skjuta förbi."Tuttu tunne. Ajoittain. Elämä on odotusta. Olenko rohkea ja astun kehän ulkopuolelle vaikka menetän oman häkkini turvan?
Mulla on joskus tullut mieleen ajatus, että ihmiset pelkää (minä myös) niin paljon, että rakentaa possukarsinan itse, että pääsee sisälle vinkumaan. - Anonyymi
Adolf Hitler uskoi itseensä.
Tais olla MT-persoonallisuus. Enemmän joukkohysteriaa ja kuinka sai ihmisistä ihmisyyden pois yli-ihmisajattelullaan. Olihan se silmiään pyörittelevä hassu pikkumies, kiva kotona ja ulkona vain huusi vihaansa.
Onko meillä joku sisäänrakennettu tarve olla parempia kuin muut? Eikö riitä että oltais kaikki ihmisiä?
Kai joku käsitti, että heikkojen lasten,naisten,vanhusten ampuminen sorakuoppiin ei ole oikein? Että he eivät kumminkään pärjäisi raavaiden aseistettujen, hyvinsyöneiden sotilaiden kanssa man-to man/ child, woman , elder -kamppailussa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko koviakin todisteita sanomastasi. . Ihminen uskokoon itseensä se on sitä aitoa uskoa,
Tuomitsevat ihmiset ovat uskovaisia.
Jaa että pitää muka jumalata kysellä , missä hän on , mielestäni teikäläiset aivoissa ainoastaan, muistan lapsuuteni ilta rukoukset tädin luona ja muista ne hyvällä. Mutta siitä on kauan kun olen ollut lapsi ja usko häipyy todella kun on vaikeuksia elämässä. Eikä nämä uskovaiset edes silloin auta sen olen nähnyt niin monet kerrat miten ihmiset kärsii yksinäisyydessään
Joten aikuisen ihmisen on vaan uskottava itseensä , sillä itse ei kukaan petä Itseään.
Joten uskotaan johonki; mistä ei ole todisteita kukaan ei tiedä minkä näköinen jumala on . Tai Jeesus. Silti vaan kehoitat kyselemään jumalalta .
Eletään sentään vuotta 2025 , nykyihmisen usko on sentään toisenlaista. Mitä sinunkin uskosin on jota tuputat ihmiselle netissä . Ajattele ja miten teikäläisten asiat luistaa käytännössä tehän määräätte ketkä saa kirkossa vihkiäkkin , minun ns jumalani ei kiellä sellaista asiaa , koska kehitys on sentään tänään toista mitä se oli yli 2000 vuotta sitten .
Minun nuorille jos joku alkaa tuputtamaan pakko uskoa niin teen ilmoituksen häiriköinnistä välittömästi , usko mihin haluat mutta älä kuvittele että ainoa tapa elää ainutta elämäänsä on sinun tyylisi muilla on vapaus siitä että ihmisen ei tartte pakosta tehdä mitään vaan päättää itse miten haluaa elää ainoan elämänsä ja ymmärtä että hän ei ole syntinen mitenkään ainoastaan elävä ihminen ihmisten tavoin , jossa päätetään itse asiansa eikä kukaan muu.ArtoTTT
Matt. 16:
25Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. Anonyymi kirjoitti:
Kummallista takkuamista elämän tietä mitä tallaamme. Ihminen on ihminen vaikka rikkoisikin jotain uskovaisten laittamia sääntöjä., että saavat huutaa synnistä.
Mikään ei ole niin vaikeaa etteikö sen yli pääsisi , on hyväksyttävä itsessään myös ne puolet mistä ei itse ehkä pidä, siis usko omaan itseesi on se ainut todellinen usko mitä on olemassa , joten tee niin ja unohda ikävät asiat ajatuksetEikä uskovilla mitään moraalia ole.
Minulta ne ovat varastaneet ja valehdelleet. Tällä palstalla ovat omahyväisiä.Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Matt. 16:
25Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.Tuo on aina sanahelinää. Pitäisi olla oman elämän konkretiaa.
No Jeesus puhui kuin kylähullu.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En ole hävennyt muuta kuin sitä, että uskoin Jumalaan.
Sinun on syytä hävetä koko surkeaa eIämääsi.
Anonyymi kirjoitti:
Sinun on syytä hävetä koko surkeaa eIämääsi.
Ei ole mitään häpeämistä. Sinuna häpeäisin itseäni jatkuvasti.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei ole mitään häpeämistä. Sinuna häpeäisin itseäni jatkuvasti.
"Häpeä on hyvä merkki. Häpeämättömät ihmiset ovat sangen epäilyttäviä." Todellakin näin on. Terve häpeä on sosiaalisen ihmisen tunne ja tunnus.
Häpeä on merkki siitä, että ihminen elää ja miettii omaa elämäänsä ja osaansa ihmiskunnan moninaisessa ketjussa.
k_v - Anonyymi
Se on vahva tunteen maailmankuva mikä näille herätysliikkeiden porukoille annetaan jo lapsena kannettavaksi sen synnintunnon kermakuorrutteeksi.
Lestadiolaisille ja helluntailaisille.
Pitää hävetä sitä ja tätä olematonta syntiä tai edes sen ajattelemista. Anonyymi kirjoitti:
"Häpeä on hyvä merkki. Häpeämättömät ihmiset ovat sangen epäilyttäviä." Todellakin näin on. Terve häpeä on sosiaalisen ihmisen tunne ja tunnus.
Häpeä on merkki siitä, että ihminen elää ja miettii omaa elämäänsä ja osaansa ihmiskunnan moninaisessa ketjussa.
k_vTotta toinen puoli. Itse en tee asioita, joita joutuisi häpeämään.
- Anonyymi
En häpeä elämääni ollenkaan. Se on ollut suuri Jumalan lahja.
Tiedostan kyllä, että on tehtyjä asioita, joista en ole ollenkaan ylpeä. Niitä kadun koko elämäni ajan, vaikka olen anteeksi pyytänyt ja uskonut anteeksi saaduksi, Sanan lupauksen mukaaan. Mutta en ole osannut heittää niitä valtamereten pohjaan, vielä.
Elämäni on ollut aika erikoista, Jumalan kutsuja jo ennen kuin olin oikeastaan Jumalasta kuullutkaan tai ymmärtänyt. Sitten erilaisten tapahtumien kautta lisää taivaallisia kokemuksia kärsimystenn keskellä.
Hienoja juttuja murrosiässä ja päälle sitten selkeä kutsu Jumalan valtakunnan työhön. Kotona ei oltu uskonnosta puhuttu, ja silti kaipuu oli sielussa kova. Työura oli kokonaisuudessaan liittynyt Jumalan kutsun noudattammiseen ja olikin oikein huikea. Aivan pienenä natiaisena toivoin näkeväni erään maan parhaat nähtävyydet ja kuinka ollakaan, se toteutui aikuisena työn myötä. Sain olla 10 vuotta lähetettynä ulkomailla työssä, johon liittyi paljon liikkumista ja matkusteluakin, juuri niitä lapsen toiveitani. Sitten kotimaassa erityisnuorisotyötä ja erityistä koulutus- ja kasvatystyötä ja lopuksi vielä perhetyötäkin muutama vuosi.
Yhtäkään päivää en oikeastaan vaihtaisi pois, vaikka en kaikista valinnoistani olekaan ylpeä. Ne ovat vain opettaneet elämään oikein ja varomaan vihollisen houkutuksia.
Nyt eläkkeellä voin tarkastella mennettä elämääni ja olen niin onnellinen Taivaan Isän suojasta, ohjauksesta ja turvasta kaikissa käänteissäni.
k_v- Anonyymi
Just. Monenkohan mielen olet pahoittanut ylpeydelläsi elämäsi aikana?
- Anonyymi
Alkaa vaikuttamaan että pahasti on kukkia lakissa
- Anonyymi
En häpeä. Joskus jotain yksittäistä tölväisyä kun sanat tulevat suusta ennen kuin ajatus päästä. Nyt en muista yhtään asiaa mitä häpeäisin tai olisin hävennyt.
Sinä aloittaja, tuskin olet koko elämäsi mokannut ja vain huonoja ratkaisuja tehnyt. Löytyyhän hyvää kun mietit. Onko masennusta kun noin raskaasti ajattelet. Onko joku läheinen jonka kassa voit keskustella asiasta. Toivon voimia sinulle uskoa itseeesi!- Anonyymi
Itseensä uskominen on sekulaarin kapitalistisen kulttuurin opettamaa hevonpaskaa.
Onpa omituinen luulo. Et sinä pysty mitään oikeasti tekemään, ellet edes itseesi usko.
Anonyymi kirjoitti:
Onpa omituinen luulo. Et sinä pysty mitään oikeasti tekemään, ellet edes itseesi usko.
Päinvastoin, ystävä, päinvastoin!
- Anonyymi
Itseensä uskominen on sekulaarin kapitalistisen kulttuurin opettamaa hevonpaskaa.
Hei, työläiskakaroillakin oli hyvä itsetunto. Se tuli siitä, kun pärjäsi koulussa. OLi ihan yhtä hyvä.Kun näki että mummo oli tehtaalla töissä ja työn jälkeen lähti mun kanssa marjamettään. Kun hillottiin mustikoita. Hilloa syötiin sitten seuraavana kesänä kaalilaatikon kanssa, kun puolukkasurvos oli loppunut!
Sulla ja mulla ja muilla on yksi ainoa elämä. Siis takuuvarmasti. Jos on useampi, olen pettynyt. Jos syntyisin vaikka maailmaan, jossa taistellaan vedestä verisesti ja rikkaat tekee itselleen panssarikaupunkeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, työläiskakaroillakin oli hyvä itsetunto. Se tuli siitä, kun pärjäsi koulussa. OLi ihan yhtä hyvä.Kun näki että mummo oli tehtaalla töissä ja työn jälkeen lähti mun kanssa marjamettään. Kun hillottiin mustikoita. Hilloa syötiin sitten seuraavana kesänä kaalilaatikon kanssa, kun puolukkasurvos oli loppunut!
Sulla ja mulla ja muilla on yksi ainoa elämä. Siis takuuvarmasti. Jos on useampi, olen pettynyt. Jos syntyisin vaikka maailmaan, jossa taistellaan vedestä verisesti ja rikkaat tekee itselleen panssarikaupunkeja.Niinpä huuri - uskotaan itseen, että selvitään.
- Anonyymi
Mikään ei saa estää sinun oikeuttasi olla väärässä.
- Anonyymi
Jos kaikkensa tekee ja parhaansa yrittää, niin ei kai sitä tarvitse hävetä, ja jos ei Jumalalle kelpaa, niin on silloin väärä Jumala.
- Anonyymi
Aivan kuten kuuluisa mystikko ja kirkonopettaja Espanjan suojelupyhimys Teresa Cepeda y Ahumada totesi, ettei ketään vaadita jo eläessään mikään enkeli olemaan. Ihmisen pitää osata olla myös armollinen itselleen.
- Anonyymi
Häpeän ensin Luterilaisuuttani !
En häpeä kuin ex kirkkoni joka on nais pappeus ja Islam myönteinen varsin etelä.
No,loppupelissä tämäkin kirkko on ohjausta mutta väärin minulle.
Minä uskon Isään Pyhään ,Kristukseen sekä Pyhään henkeen.
En tarvitse pride kirkkoa kertomaan mitään yhtään.- Anonyymi
On hienoa, jos aidosti koet, että Herra Jumalan on tarvinnut kuolla kirottuna söuhrina sinun puolestasi.
- Anonyymi
Mun mielestä ihminen , joka ei osaa hävetä mitään, ei kehity. Joskus se on vastuuntuntoa asioista, joita ei tehnyt, vaikka tiesi,teki, vaikka tiesi, ei ottanut selvää, vaikka olis pitäny tai omien sotkujen takia ei jaksanu.
- Anonyymi
Onpa ongelma - pitää ottaa vastuu kuvitelluista asioista häveten, joita ei edes ole tehnyt?! Tarkoittaako tämä sitä, ettei edes tiedä mitä tekee?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa ongelma - pitää ottaa vastuu kuvitelluista asioista häveten, joita ei edes ole tehnyt?! Tarkoittaako tämä sitä, ettei edes tiedä mitä tekee?!
No tästä syystä on menneisyydessä parasta tehdä kaikki asiat niin hyvin kuin sillä järjellä pystyy, koska tulevaisuus, kun viisastuu, voi ryhtyä syyttämään.
Tämä on kyllä totta ja hyvin sanottu. Häpeä on hyvä merkki. Häpeämättömät ihmiset ovat sangen epäilyttäviä.
- Anonyymi
Tämä on kyllä totta ja hyvin sanottu. Häpeä on hyvä merkki. Häpeämättömät ihmiset ovat sangen epäilyttäviä.
Niinkuin nyt. Menen nukkumaan. Herään amulla. Katson uutisia.
Ai, Gazan ihmisten , noiden nälkiintyneitten pitää evakuoitua etelärannalle.
Korttelit pommitetaan.
Istun ja häpeän. herrens_tiggare kirjoitti:
Sinä luulet aina noin, että muut ovat huonompia kuin sinä itse.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinä luulet aina noin, että muut ovat huonompia kuin sinä itse.
Sano nimeltä joku ihminen joka on sinua huonompi ja perustele.
Anonyymi kirjoitti:
Sano nimeltä joku ihminen joka on sinua huonompi ja perustele.
Nimiä on täällä vaikea sanoa, mutta niin moni helluntailainen. Ääretön valehtelu ja varastelu.
Aloitus sopii hyvin tähän.
Jordan Peterson
Ohje 4: Vertaa itseäsi siihen mitä olit eilen, älä siihen mitä joku toinen on tänään.- Anonyymi
Ihan yhtä hyvin sopii, ettei vertaa itseäkään siihen mikä on tänään, kun järki on kasvanut.
Häpeän tätä aloitusta ja jokaista tähän ketjuun kirjoittamaani viestiä.
- Anonyymi
Hih, on sussa ainakin huumorintajua!
- Anonyymi
Kynäsi on aivan liian nopea ja ylimielinen toisia vastaan. Se kuljettaa sinua häpeästä häpeään.
Pysähdy ja tutki itseäsi huomataksesi hurmiossasi ruokkivasi omia vikojasi ja toisten aliarvostamista. Siinä on suuri ristiriitaisuutesi, jonka piikkejä sinkoat toisia vastaan yrittäessäsi pelastaa itsesi, mutta joudutkin itse entistä suurempaan kuoppaasi, siihen, jota itse itsellesi kaivat. Itseäsi toisiin vertaamalla et siitä kuopasta pääsee pois.
k_v Anonyymi kirjoitti:
Kynäsi on aivan liian nopea ja ylimielinen toisia vastaan. Se kuljettaa sinua häpeästä häpeään.
Pysähdy ja tutki itseäsi huomataksesi hurmiossasi ruokkivasi omia vikojasi ja toisten aliarvostamista. Siinä on suuri ristiriitaisuutesi, jonka piikkejä sinkoat toisia vastaan yrittäessäsi pelastaa itsesi, mutta joudutkin itse entistä suurempaan kuoppaasi, siihen, jota itse itsellesi kaivat. Itseäsi toisiin vertaamalla et siitä kuopasta pääsee pois.
k_vKirjoitinko tässä ketjussa jotakin ylimielistä toisia vastaan?
Kynä voi olla liian nopea, jos se tarkoittaa sitä, että sanon ensin ja ajattelen sitten.
- Anonyymi
En häpeä mitään, enkä välitä mistään.
Cremation of care by globalists. - Anonyymi
On turhaa surra mennyttä elämäänsä. Kaikki on anteeksi annettu.
- Anonyymi
Persujen äänestäminen hävettää.
- Anonyymi
Ei se ole hävettävää, vaan fiksua, jos kannattaa heidän politiikkaansa ja löytyy sopiva ehdokas, jota äänestää. Hävettävämpää olisi äänestää keskusta-oikeistolaisena vasemmistoliittoa.
- Anonyymi
Jokainen maksaa tekojensa mukaan.
- Anonyymi
Syyttäjä siinä. "maksaa"
Jokainen "PALKITAAN"
- Anonyymi
Jotkut häpeävät mutta minä kadun kun en ollut rohkeampi, vahvempi, yritteliäämpi ja annoin liian helposti masennukselle vallan. En saanut ammattia johon tähtäsin jo pienestä pojasta saakka, lopetin opiskeluni, annoin masennukseni vallata mieleni, kärsin alemmuuskompleksista, päästin suuresti rakastamani naisen käsistäni, löytämättä koskaan ketään hänen veroistaan naista elämääni. Vasta nyt vanhana olen oppinut pitämään puoliani kun on jo liian myöhä.
Mutta onneksi uskon sielunvaellukseen, uudelleen syntymiseen, enkä sitten anna muille periksi.
Empatiaa toivottavasti silloinkin tunnen muita kohtaan, kuten tässäkin elämässäni. Sekä ihmisiä että eläimiä kohtaan. Mutta mihinkäs minä empatiastani eroon pääsisin. - Anonyymi
En todella häpeä. Olen elänyt hyvän elämän 80 vuotta. Päivääkään en vaihtaisi pois.
Vakava kysymys.
Olen ollut joskus nuorempana masentunut ja kun aloin sitä tutkimaan, tulin lopputulokseen että se oli sitä väärää häpeää. Sen jälkeen masennus alkoi helpottamaan eikä takaisin ole tullut.Ikävä totuus taitaa olla, että häpeän enemmän typeryyksiäni kuin syntejäni ja moraalittomuuksiani. Tämäkin lienee kypsymättömän hengen merkki.
Ikävä totuus taitaa olla, että häpeän enemmän typeryyksiäni kuin syntejäni ja moraalittomuuksiani. Tämäkin lienee kypsymättömän hengen merkki.
Ehkä. Silloin kannattaisi tutkiskella itseään mahdollisimman rehellisesti eikä liikaa soimata itseään.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M827433Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art2044670Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn734618Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v584140HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen714127Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu333629Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e613025Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty652742Opettaja OnlyFansissa - Onko ihan OK?
Onko mielestäsi ihan OK, että peruskoulun luokanopettaja on virka-aikansa ulkopuolella aktiivinen aikuisviihteen tuottaj401950- 471695