Tiputtelu vuoto+ehkäisykapseli

Rita

Moikka.
Varmaan monella joille on laitettu ehkäisykapseli niin on tullut tiputtelu vuotoa. Haluaisin tietää että kuinka kauan sitä yleensä tulee.. Kaverini jolle oli laitettu kapseli sanoi että sillä tuli tiputtelu vuotoa joku puoli vuotta, mutta en hogannut kysyä että tuliko sitä joka päivä vai vain silloin tällöin.
Kuinka pitkään sitä tiputtelua yleensä jatkuu?
Päiviä,Viikkoja, Kuukausi?
Olisi kiva tietää kauan saan kestää itse tiputtelu vuotoa, nyt kestänyt kaksi päivää.
Olisi kovin mukava jos joku viitsisi vastata.

10

10553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tip

      päivittäin runsaastikin vuotoa, kunnes poistatin kapselin.

    • liinu

      minullakesti tiputteluvuotoa noin 1.5 kkkapselin laiton jälkeen. nykyään kkuukautisten välion noin 1.5-2.5 kk mikä on sinänsä mukavaa. huono puoli on se että kuukautisten tullessa on tiputtelua jopa 3-4 vkoa. joskin koko aikana vertaei tule kunnolla vaan esim vessassapyyhkiessä jonkun verran paperiin.

      mutta parempi näin kun se että olisi niin kuin ennenettä verta tulihirveästi

    • Rita

      Onko teillä alkaneet menkat ihan oikeaan aikaan kapselin laiton jälkeen vaikka on ollut tiputtelua? vai onko ne tulleet ihan miten sattuu vai jääneet kokonaan pois?
      Ei tämä tiputtelu häiritsisi niin paljon jos poikaystäväni ei kammoaisi asiaa..
      Koskaan ei ole suostunut seksiin edes menkkojen aikana.
      Sen kyllä pitää rupee kestää pikku tiputtelut muuten tästä ei tule yhtään mitään kun en tartte mitään ehkäisyä kun ei harrasteta seksiäkään.
      Ois ollu helpompi jättää ottamatta kapseli ja elää selibaatissa.
      Toivottavasti tiputtelu loppuu kohta.

      • mie

        ekat 3 kk tuli aika normaalisti, mutta nyt on sen jälkeen tullut vähän miten sattuu. Nytkin oli pari viikkoa sitten menkat, kestivät viikon, sitten pari kolme päivää väliä ja taas tullut monta päivää vuotoa. Hassua, kun lääkärit sanoi, että sivuoireet tasoittuu n. 6 kk jälkeen, mulla taas ne on alkanut vasta nyt. Jos tää nyt tallaisena jatkuu, niin voi elämä et on mälsää...


    • klöntti

      Moikka
      Tuli kaski ruskeaa klönttiä kun kävin suihkussa. laitoin kapselin kuukausi sitten eikä kuukautisia ole näkynyt viellä.
      Hätäilenkö onko se normaalia tuleeko menkat tuon jälkeen sitten?

    • Anonyymi

      Otin kapselin 3kk sitten eikä tiputtelu oo vieläkään loppunu.... saatana. Pitänee poistaa

      • Anonyymi

        mä otin 10 kk sitten kapselin. Ekalla viikolla oli menkat normaalisti ja kuukauden päästä tuli uudestaan, mut jatku kokonaisen kuukauden. Sit tuli kuukauden tauko ja menkat normaalisti ja sit lähti oudolle reitille, välillä oli 2kk tauko ja menkat, sit viikko ei mitää ja taas menkat, muttei tiputtelua. Sit tuli 3kk tauko, syyskuus menkat ja nyt ollu varmaa viikon menkat ja siitä lähtien tiputtelua. Mua ei haittaa epäsäännölliset menkat kunhan olis et menis kerralla oli ja sillä selvä. Tiputtelua en siedä kun se inhottaa mua niin paljon, ja vaikka poikaystävä sanoo ettei häntä kiinnosta yhtään ja panis vaikka olis kunnolla menkat niin mä jotenki ällötän itteeni ja se tuntuu kauheen nololle. Loppuispa, en oikee tiiä mitä tehä sen suhtee jos kestää pitempää ://


    • Anonyymi

      Ite asennutin kapselin 3kk sitten. Menkkoja ei ole tullut kertaakaan, mutta todella niukkaa ruskeaa tiputtelua koko 3kk joka päivä

      • Anonyymi

        Poistatitko sitä? Jos et niin loppuiko vuoto ikinä, mulla sama tilanne nimittäin


    • Anonyymi

      VUOTOHÄIRIÖSTÄ EROON :)
      Itsellä ollut Jadelle kapseli nyt kaksi vuotta ja puoli vuotta. Alkuun olin täysin vapaa kuukautisista, reilun 1.5 vuoden jälkeen alkoivat kevyet ja normaalit vuodot, mutta viimeisen 5kk aikana vahva stressi laukaisi vuotohäiriön, jonka seurauksena tiputtelusta ja menkoista tuli lähes päivittäinen vaiva.
      Kävin lääkärissä, keskustelemassa kapselin mahdollisesta poistosta. Hän suositteli että otan vuodon aikana rautaa ettei hemoglobiini laske ja neuvoi että e-vitamiinia tutkitaan paljon apuna vuotohäiriöön. Päätin jatkaa kapselilla ja kokeilla jos vitamiineista olisi apua. Reilun kuukauden olen käyttänyt e-vitamiinia ja päivittäiset vuodot lähes kokonaan kadonneet. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe