Daniel 3:24-25
'Silloin kuningas Nebukadnessar hämmästyi ja nousi kiiruusti ylös ja lausui hallitusmiehilleen sanoen: "Emmekö heittäneet kolme miestä sidottuina tuleen?" He vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Totisesti, kuningas!" Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika". '
Ilmestyskirja 1:7
'Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. '
Johannes 8:58
' Jeesus sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ennenkuin Abraham olikaan, olen minä.'
2. Tessalonikalaiskirje 1:7-8
'ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. '
1. Tessalonikalaiskirje 1:9-10
'Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.'
Ymmärtämättömät väittävät tätä Jeesuksen ennustusta epäonnistuneeksi:
Matteus 16:27-28
'Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."'
Mutta katsokaa mitä tapahtui kuusi päivää myöhemmin:
Matteus 17:1-2
'Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo. '
Tämä sama toistuu tässä:
Luukas 9:27
'Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan." '
Luukas 9:28-29
'Noin kahdeksan päivää sen jälkeen kuin hän oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. Ja hänen rukoillessaan hänen kasvojensa näkö muuttui, ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi. '
Jotkut väittävät että tässä on epäjohdonmukaisuus, koska Luukkaan evankeliumissa nuo sanat sanottiin kahdeksan päivää ennen ja Matteuksen evankeliumissa kuusi päivää ennen, mutta miksi Jeesus ei olisi voinut puhua samasta asiasta kahtena eri päivänä? Onhan nuo sanatkin aseteltu erilailla. Tottakai hän voi niin tehdä ja tekikin.
Jeesus kuvataan Ilmestyskirjassa juuri sellaisena minkälaisena hän näyttäytyy noissa kohdissa Pietarille, Johannekselle ja Jaakobille:
Ilmestyskirja 1:16
'Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa. '
Mitä tässä siis tapahtuu? Jeesus näytti opetuslapsilleen itsensä Kuninkaana. Hän näytti heille itsensä Jumalan valtakunnan Kuninkaana. Opetuslapset pääsivät todistamaan tulevaisuutta, aikamatkalle Jeesuksen kanssa. Yhä tänäkin päivänä pätee:
Matteus 22:29
'Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. '
Epäuskoiset eivät tunne Jumalan voimaa, eivätkä kirjoituksia.
Ajassa matkusva Kristus
Anonyymi-ap
2
193
Vastaukset
- Anonyymi
Otsikon piti olla "Ajassa matkustava Kristus"
- Anonyymi
Kun Jeesus ilmoitti että osa opetuslapsista näkisivät Jumalan valtakunnan ja Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan, hän kirjaimellisesti tarkoitti että näin tapahtuu ja niin tapahtui. Kun epäuskoinen lukee nuo jakeet, hän ei niitä käsitä siksi koska ei tunne Jumalan voimaa, sitä että Jeesus ihan todella voimallaan näytti tulevaisuuden tai vei opetuslapset katsomaan tulevaisuutta. Jumala on ihmeellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t535530Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo943428Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel453319Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L762507SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral582392Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi751897Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2991715Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa71176Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja
Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal231112- 1321053