nais ylipappi kirkkoherra kuoli.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/af1dc004-0f53-4f7e-8abb-10e1c3452e4f
" Lehtinen piti tärkeänä kristillisyyttä, yhteistyötä monella tavalla ja tunnisti johtamisen tärkeyden."
yhteistyötä monella tavalla : ekumeniaa?
Ekumenia: eksytystä, valheoppien yhteistyötä.
Aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä kerittiin
9
134
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole suurempaa vihaa kuin kristityn rakkaus.
- Anonyymi
Apostolisen opetuksen mukaan paikallis seurakunnan vanhemmiston ( paimenet,kaitsijat,pastorit synonyymina) yläpuolella on vain koko "lauman" omistaja ylipaimen Jeesus Kristus. Hän on Uuden liiton ylipappi. Ei ole mitäään "arkkipiispoja" ihmisten asettamia --- sellaista ei apostolisesta opetuksesta löydy.
Raamatussa ,Uudessa Testamentissa käytetään seurakunnan vanhimmistosta synonyymi nimitystä paimenet ,eli pastorit , tai seurakunnan kaitsijat ( mm. Apt. 20:17-38.)
Jos käytetään nimitystä ”pastori” on sen viranhaltijan synonyymi nimi “ paimen tai ”srk:n vanhin”.
Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( em. Ef. 4:7-16.) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”) Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.) osoittavat viranhaltijaksi miespuolisen seurakunnan jäsenen.
NOVUM Apt.20:jae.17. kutsui tykönsä srk:n vanhimmat— bresbyterus—jae 28.—(-KR-38 ) Kaitsijoiksi— Novum: koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi- (monikko) episkopus...... paimentamaan poimainein—— ) seurakuntaa Jumalan Herran....
He johtivat ,mutta evät hallinneet — 1.Piet.5:1.”.. Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
2. kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,4.
niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen…”- Anonyymi
Tokihan olet lukenut kunnolla tämän selvän ohjeen:
1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
Nainen ei siis ole yhden vaimon mies, eikä siten kelpaa srk vanhimmistoon, eikä siis edes ns. diskoniksi, eli pöytäpalvelusta suorittamaan.
1 Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä, että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.
2 Niin ne kaksitoista kutsuivat kokoon opetuslasten joukon ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta.
3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
Nainen ei siis ole yhden vaimon mies, eikä siten kelpaa srk vanhimmistoon, eikä siis edes ns. diskoniksi, eli pöytäpalvelusta suorittamaan.
1 Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä, että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.
2 Niin ne kaksitoista kutsuivat kokoon opetuslasten joukon ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta.
3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.putkinäköisenä miehenä joutasit hyvin diakoniksi- pöytäpalveluksia tekemään ja sinut pesemään lattioita, jotta selkäsi olisi norja- Mestarisi esimerkin mukaan pesemään lähimmäisen jalat.... Se sinulta vielä puuttuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
putkinäköisenä miehenä joutasit hyvin diakoniksi- pöytäpalveluksia tekemään ja sinut pesemään lattioita, jotta selkäsi olisi norja- Mestarisi esimerkin mukaan pesemään lähimmäisen jalat.... Se sinulta vielä puuttuu
ts. Kristuksen esimerkin täyttäminen.
niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä. Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät". Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle:
"Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani". Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää". Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki". Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne,
olette tekin >>>>>velvolliset pesemään toistenne jalat. <<<<
Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
(Joh 13:3-15)
ts. palstan aloittaja, ei ole palvelijan paikkaa oppinut löytämään, eikä esikuvaa ymmärtämään, vaan leikkii Pietaria, ettei hän ole pesemään kenenkään jalkoja..
Siis esikuva ja merkki..... täällä on kaikenkarvaista puoskaria, hellan ja nyrkin väliin naisensa laittajaa...... voi pyhä sylvi, mikä pimeys tässäkin joukossa on.
Ehkä ellenin profetian henki on haudattu ja lakitetaan porukaa, armolahjat puuttuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne, vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina; sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
(1Ti 3:1-7)
sitten toimenkuvaan lisäystä... että oikein- oikea on kohillaan.
Heitähän on monet kirkot pappittamisessa tupa täynnä.
jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies,>>>> jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.<<<<
Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä, vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen; hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
(Tit 1:6-9)
sitten vaimo pitää olla otettaessa neitsyt- sekä omasta suvusta otettu. Ymmärrätkö??? jankkaaja. yhden vaimon mies- pappiroikottimilla, ja missä nyt Siion on?
Pilattu yleisuskonnon pellet. ko. kirjoittaja myös pelle---- uskonnollinen pelle.
eli jos juutalaisille on tämä pappiläksy annettu, se koskee jokaista- yleinen pappeus, mussuttajaakin.
Rom 11:16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat. ...... pakanat on oksatettu [metsäöljypuu] Pyhään runkoon.
siinäpä sitten aletaan lakittamaan-- paukapäitä, kerro osoite- läksyttäjä, niin katsellaan sitä yyyyyksi mies- ja vaimo kotona hellanääressä. muutoin nyrkitetään, kuten on tapahtunut eräässä kirkossa... mutta akka läksi.... ja oli oikein. nämä jäkättäjät, heiltä ehdottomasti pitää akkojen jättää heidät, olkoon sitten katolispappeja - ilman muijaa.. olet villiköynös, et muuta.
vieraanvarainen, !!!!?????? siinäpä sitä--- yhden vaimon miehelle läksyä ja käskyä.
Heb 13:2 Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.
onkos näkynyt enkuleita- kylässä---- yhdenvaimon miehellä? Vai? käskyn ja läksyn opetusta on Uudessatestamentissa paljon, enämpi kuin juutalaisilla, meillä on yli 1033 käskyä ja kehotusta..... onko se yhden vaimon mies- opissaan kovastikin ottanut polkunsa suoraksi vai onko vain jäänyht leuat jäkättämään luulouskovaisuuden päpätystä tapansa mukaan?* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
putkinäköisenä miehenä joutasit hyvin diakoniksi- pöytäpalveluksia tekemään ja sinut pesemään lattioita, jotta selkäsi olisi norja- Mestarisi esimerkin mukaan pesemään lähimmäisen jalat.... Se sinulta vielä puuttuu
Ymmärrän kyllä sen hyvin, että teidän kaltaisillenne on kyse vallantavoittelusta !
Mutta siitähän ei todellakaan ole oikeasti kyse !
On kyse kuuliasuudesta Jumalan sanan ohjeita kohtaan !
Nuo Paavalin sanat Jumalan säätämyksestä Seurakunnan järjestyksestä ovat siis Jumalan sanaa, eivätkä minun omia sanojani !
Mutta kaltaisesi ihmiset taistelevat siis Jumalan sanaa ja säätämystä vastaan, ette te minua vastaan taistele !
Eikä teitä hyödytä mitenkään minun herjaamiseni, sillä en ota siitä itseeni, sillä kuten jo kirjoitin, Raamatun selvät sanat ja ohjeet ovat Jumalan sanoja, eivät minun !
- Anonyymi
Siinä taas yksi vihankylväjä- käärmemies- tapansa mukaan uskonnollisesti kehitysvammainen ihminen....
voisit parantuaksesi kuunnella ko. linkin
https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/itsensa-tutkiminen-osa-2-4_p105299/- Anonyymi
Kukahan tässä se käärme on ?
Siis käärme sanoi Eevalle, että : " Eihän Jumala ole sanonut" !
Vaikka Jumala oli selvästi sanonut !
Ihan kuten näissäkin kohdin Raamatussa, eli Jumalan sanassa:
3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1625142- 1954073
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1403715Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat593046Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia533000- 1461997
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441747Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.361499Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631434Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261319