Miljonäärit aina ensin, on Purran budjettiesitys.

Anonyymi-ap

68

333

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rikkaille ei pudonnut mitään, heidän ei vain tarvitse jakaa varkaille niin paljon kuin ennen.

• Anonyymi

Miksi puhut paskaa, olet huuhaaheppu.
        Aloitus on oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi puhut paskaa, olet huuhaaheppu.
        Aloitus on oikeassa.

Ymmärtäisit helpommin adian, jos olisit joskus itse tienannut rahasi. Raha ei tule tyhjästä, vaan jonkun on se työllään tienattava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtäisit helpommin adian, jos olisit joskus itse tienannut rahasi. Raha ei tule tyhjästä, vaan jonkun on se työllään tienattava.

Olen tienannut itse omat pärjäämiseni, en ole kelaluuseripersu kuten sinä.
        Purra lahjoo rikkaita, saa heiltä pimeitä vastalahjuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko. Jos olisit, erottaisit kyllä mikä on itse ansaitun ja kelasta saadun rahan ero.

Purra-kommenttisi on argumentointivirhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko. Jos olisit, erottaisit kyllä mikä on itse ansaitun ja kelasta saadun rahan ero.

Purra-kommenttisi on argumentointivirhe.

Ei kiinnosta uskotko vai et. Yhden tai useamman persun märinä on yhtä tyhjän kanssa.
        Purrasta kommentti on tasan oikein, sen tietävät kaikki paitsi persut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kiinnosta uskotko vai et. Yhden tai useamman persun märinä on yhtä tyhjän kanssa.

Osuin näemmä oikeaan, et ole ikinä ollut työelämässä. Etkä myöskään tiedä milä on argumentointivirhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osuin näemmä oikeaan, et ole ikinä ollut työelämässä. Etkä myöskään tiedä milä on argumentointivirhe.

Kuule persupoju, olen ollut työelämässä kauemmin kuin sinä elänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2025-09-03 07:47:16
        Ymmärtäisit helpommin adian, jos olisit joskus itse tienannut rahasi..."
        ----------------------
        Miksi persut haluavat murskata Työeläkkeet
        vaikka itse olemme sen työllämme tienanneet.

Ilmeisesti haluavat että raha tulee tyhjästä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä persutkin sen tietävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.

• Anonyymi

Miljardin leikkaus olisi ollut helppo toteuttaa toisin.
      Yritystukia on 8 miljardia, yksi pois.
      Hyvin pärjäävät yritykset eivät tarvitse tukia lainkaan.
      Mutta eihän ääriporvarihallitus yrityksiltä mitään leikkaa.

• Anonyymi

Kateelliset huutelee, ala miljonäärikdi niin ehkä sinuakin lykästää. Tai rupea OF huoraksi, ne tienaa hyvin

• Anonyymi

Sulla on näköjään kokemusta OF huoraamisesta.

• Anonyymi

Taas paIstavassari pistää "pikkuisen" omaa luovuutta tarinaan 🥱Miksi se on vaikeaa puhua asioista rehellisesti? Tuleeko valehtelun puutteesta samanlaiset oireet kuin nistiIIe humehisten puutteesta? Alkaa kädet tärisemään ja naama nykimään?

• Anonyymi

Ei ole mulla mitää omaa luovuutta, media näin myös kirjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mulla mitää omaa luovuutta, media näin myös kirjoittaa.

.

• Anonyymi

Pitää osata varastaa taitavasti niin rikastuu hih!

• Anonyymi

Lain ja rikollisuuden rajamailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lain ja rikollisuuden rajamailla.

Ja välillä lipeää laittomuuksiinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja välillä lipeää laittomuuksiinkin.

Hyvin tyypillistä, etenkin persuyrittäjille.

• Anonyymi

Vasemmistolaisen käsi on aina todistetusti toisten taskuilla. He pitävät jostakin kummasta syystä yhteiskunnan ja toisten rahoja ominaan.
      Tasavero olisi järkevin tapa verottaa työtä, kaikille sama veroprosentti. Se olisi yhdenvertaista eikä loukkaisi kenenkään ihmisarvoa.

• Anonyymi

Suomessa, varsinkin tämän hallituksen (= EK:n) toteuttamana tasavero tarkoittaisi kaikille esimerkiksi 50 000 euron verolappua joka vuosi, tuloista riippumatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa, varsinkin tämän hallituksen (= EK:n) toteuttamana tasavero tarkoittaisi kaikille esimerkiksi 50 000 euron verolappua joka vuosi, tuloista riippumatta.

Eihän se noin menis.
        Jos vasemmisto antais yhtä paljon kaikille kuin tämän palstan keskustelujen mukaan hallitus antaa rikkaille, niin kaikkien työstä verotettaisiin 50%. Esimerkiksi 30000 euron vuosituloista se olisi ainoastaan15000 euroa. Tasaverolla saataisiin nopeasti valtion talous kuntoon.

• Anonyymi

Rikkaiden taskuista onkin varaa ottaa, ei tunnu missään. Pienituloisilta vassari eivät koskaan ota.

• Anonyymi

Eikös se Orpo Petteri puhunut jotain siihen suuntaan, että kun rikkaille annetaan verohelpotuksia, ne innostuvat tekemään töitä enemmän ja verotulot kasvaa. Vai mitenkä se nyt meni? No, ei Orposta eilenkään oikein saanut selvää. Kuulijan vika varmaankin.

• Anonyymi

Monesti ei kannata edetä urallaan vaativiin johtotehtäviin, koska marginaalivero vie suurimman osan käteen jäävästä palkankorotuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monesti ei kannata edetä urallaan vaativiin johtotehtäviin, koska marginaalivero vie suurimman osan käteen jäävästä palkankorotuksesta.

Höpöä lurittelet, isoista tuloista on varaa maksaa enemmän veroja.

• Anonyymi

Pitäisi olla yrittäjillä työllistämisvelvoite kun verohelpotuksia annetaan.
        Näin ei valitettavasti ole.
        Nyt vain kiittävät OrpoPurraa..ja siinä kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi olla yrittäjillä työllistämisvelvoite kun verohelpotuksia annetaan.
        Näin ei valitettavasti ole.
        Nyt vain kiittävät OrpoPurraa..ja siinä kaikki.

samaa mieltä, yritystuet pois.

• Anonyymi

Seuratkaa rahaa, sieltä löytyy leikattavaa.

Rikkailta erikoiskohtelu pois ja reilut leikkaukset maataloustukiin, listaamattomien yritysten verotukseen, pääomatulojen kiristyksiin, suorat yritystuet leikkuriin.

Keinoja on mutta poliittista tahtoa ei ole lainkaan. Korruptio Suomi on faktaa.

• Anonyymi

Rikkaiden erikoiskohtelu nykyään on huomattavan korkea veroaste, kiitos veroprogression.

Jos korkea veroaste olisi avain, Suomi olisi maailman johtava hyvinviintivaltio. Todellisuudessa avain on kulujen karsiminen. Mutta toki verotuksen kiristämistä ehdottaa sellaiset, jotka eivät itse veroa maksa vaan ovat pelkästään siellä kulupuolella.

Onneksi, ONNEKSI, tämä hallitus toimii oikein, vähentää kuluja sekä verotusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikkaiden erikoiskohtelu nykyään on huomattavan korkea veroaste, kiitos veroprogression.

Jos korkea veroaste olisi avain, Suomi olisi maailman johtava hyvinviintivaltio. Todellisuudessa avain on kulujen karsiminen. Mutta toki verotuksen kiristämistä ehdottaa sellaiset, jotka eivät itse veroa maksa vaan ovat pelkästään siellä kulupuolella.

Älä viitti yleistää. Veroja pitää olla, että yhteiskunta toimisi.
        Suurituloiset itkevät eniten veroista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai toimii oikein RRUUUAAAAHHHHH...

• Anonyymi

Purra huolehtii vain miljonääreistä, muitahan täällä ei vissiin sitten olekaan 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Miksi ei kerrota milloin uusimmat leikkaukset astuu voimaan? Varmaan se jossain lukee mutta toimittajat ei viitsi sitä tietoa etsiä, saamatonta luuserisakkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ei kerrota milloin uusimmat leikkaukset astuu voimaan? Varmaan se jossain lukee mutta toimittajat ei viitsi sitä tietoa etsiä, saamatonta luuserisakkia.

Tämä hallitus pimittää tietoja.

• Anonyymi

Suomen oligarkit lahjovat Purraa.

• Anonyymi

Paljonkos niitä miljonäärejä olikaan Suomessa, verrattuna Ruotsiin, Tanskaan, Norjaan verrattuna?
      No kun viherpunikkien muslimiveljeskunnat pääsevät valtaan, niin lähtee loputkin miljonäärit Suomesta…
      Mutta pääasihan on että islaisaatio jatkuu SUOMESSA, jatkuu niin pitkään ettei sitä kyetä enää pysäyttämään…

• Anonyymi

sä oot peukussa varmaan, sössötät kuin keskisarja

• Anonyymi

Kiusallista Persuille, ei ollutkaan Purran teot Suomalaiset ensin vaan miljonäärit ensin.

• Anonyymi

Paljonko EK maksoi, että sai Purran jatkamaan Orpon mukana kansalaisten kyykyttämistä?
        Miksi Purran tulot ovat kymmenkertaistuneet?

• Anonyymi

Törkeetä kusetusta Purralta, suomalaiset ensin RRUUUAAAAHHHHH, persuissakaan ei ole kuin muutama miljonääri, loppujen päälle Purra kusasi.

• Anonyymi

purran lirissä ovat nyt

• Anonyymi

Tätäkään tekoa ei ollut Purran vaalilupauksissa.
      Oli täysin päinvastaista.

• Anonyymi

Sitä mieltä minäkin, valehtelu asuu persuissa.

• Anonyymi

Persut ovat kuin politiikan maksullinen nainen. Lupaa paljon, ottaa äänestäjän rahat ja luovuttaa ne sitten parittajalleen Kokoomukselle....

• Anonyymi

Hyvä vertaus.

• Anonyymi

Auvan hyvä että valtakunnan älyeliitti tienaa paremmin tekemästään työstä.

Vielä parempi olisi ettei sitä rahaa jaettaisi roskaväelle niin avokätisesti.

• Anonyymi

Pitäisikö hyvätuloisten muuttaa pois Suomesta, niin asia ei hiertäisi enää vassarin mieltä.
      Yli 100 000 euroa tienaavien merkitys Suomen verotulojen kannalta on kasvanut. Vuonna 2023 he maksoivat Suomen tuloveroista ja veroluonteisista maksuista jo 24,8 %. Verosiivu on varsin suuri, kun huomioidaan, että kyseiseen ryhmään kuuluu noin 3,3 % suomalaisista.

• Anonyymi

Kateus ja oma saamattomuus on kamala yhdistelmä.

• Anonyymi

Just tasan noin.

• Anonyymi

Narsismi ja typeryys kamalampi

• Anonyymi

Rikkaat ei tässä maassa maksa veroja juuri ollenkaan.mutta ovat ensimmäisinä pyytämässä tukia.Sillähän ne kokoajan ajavat julkisen talouden alasajoa.ettei vaan menisi yhtään euroa vähäosaisille.nerokasta.Orpon esittämä velkajarru tarkoittaa sitä.kun rikkailla alkaa olla massit täynnä 30 vuotisen rahanjaon seurauksena.niin nyt joutaa laittaa rahahanat kiinni.ettei vaan menisi yhtään veroja.että sellainen mestari.vai pitäisikö sanoa urpo.

• Anonyymi

Mitä tukia nämä ”rikkaat” oikein saavat ja kuinka paljon?
        Ihan mielenkiinnosta kyselen…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tukia nämä ”rikkaat” oikein saavat ja kuinka paljon?
        Ihan mielenkiinnosta kyselen…

Isoja verohelpotuksia jotka on leikattu pienituloisilta.

• Anonyymi

Sen tiedän paljonko 8 lapsinen somalialainen yh-äiti saa kaikkia tukia, niin että siitä tulee ”suurituloinen” yli 130000€ verotettavaa tuloa ansaitsevan verrokki…

• Anonyymi

Kyllä hekotuttaa ökyrikkaita, muttei pienituloisia!!

• Anonyymi

Köyhän vassarin ulina on musiikkia korville.

• Anonyymi

Koskee myös sinua köyhä persu.

• Anonyymi

Miljonäärithän maksavat rupusakin elättämisen . Olkaa siis kiitollisia vapaasta olostanne

• Anonyymi

Paskaa puhut.

• Anonyymi

Purra ei oo ihminen.

• Anonyymi

mielenvikainen, kuten muutkin persut.

• Anonyymi

Purra persuineen haluaa huolehtia vain rikkaista.

• Anonyymi

Saa vastineeksi veroparatiisitililleen korvaukset ökyiltä.

• Anonyymi

Kyllä näin on rikkaat rikastuu köyhät köyhtyy! EU myötä kaikki menny P-ers .🤔

• Anonyymi

Kumpula-Natri ei kauan duunissa viihtynyt,vaan lähti Lappiin telkkarikuvauksiin....ja saa tietty palkan sekä eduskunnasta että ohjelmasta....duunari sais potkut ja heti

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      331
      1860
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      34
      1731
    3. Voi minkä rikoksen teki

Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      53
      1178
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      1
      1063
    5. Mitä haluaisit

Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      75
      1044
    6. Mitä olen tehnyt

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      72
      961
    7. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      6
      823
    8. Tuon sinulle jännitystä

Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      74
      773
    9. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      73
      743
    10. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      145
      728
    Aihe