On tosi nöyryyttävää ladata omaa sähköautoa mökkivieraanaa. Isäntäperhe ei tietenkään vaadi latauksesta centin hyrrää mutta todellisuudessa ajattelevat, että ei ole heidän asiansa subventoida sähköautoilijaa tälläkin tavalla. Tunnen sähköautoilijana, että olen varsinainen loinen.
Nöyryyttävää olla sähköautoilija
44
400
Vastaukset
- Anonyymi
Lataa jossain muualla. Ei sitä polttiksellakaan mennä tyhjällä tankilla mökkivieraaksi bensaa pummaamaan.
- Anonyymi
Ei sitä viitsi tuntikaupalla norkoilla huoltoasemalla latailemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko autossasi jotain vikaa latauksessa?
Oman Teslani lataus kestää n. 20 minuuttia.
Mutta eihän sinulla ressukalla ole koskaan sähköautoa ollutkaan, ajelet jollain muutaman satasen pakoputkiritsalla ja kateellisena vingut, kun toisilla on sähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko autossasi jotain vikaa latauksessa?
Oman Teslani lataus kestää n. 20 minuuttia.
Mutta eihän sinulla ressukalla ole koskaan sähköautoa ollutkaan, ajelet jollain muutaman satasen pakoputkiritsalla ja kateellisena vingut, kun toisilla on sähköauto.20 minuuttia?! Onko autossasi jotain vikaa? Oman autoni tankkaan kahdessa minuutissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20 minuuttia?! Onko autossasi jotain vikaa? Oman autoni tankkaan kahdessa minuutissa.
Onko kokonaisen lauseen ymmärtäminen ylivoimaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi tuntikaupalla ladata? Jo vartissa lataat parhaimmillaan muutaman sata kilometriä eli samalla kun käyt kusella ja ostat tuliaiset. Ai niin, eihän sulla oo varaa tultaisiin, kun rahat menee tankkauksessa.
Muuten minun talouteni ei kaadu niihin muutamaan euroon, kun mökkivieraani lataa autonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi tuntikaupalla ladata? Jo vartissa lataat parhaimmillaan muutaman sata kilometriä eli samalla kun käyt kusella ja ostat tuliaiset. Ai niin, eihän sulla oo varaa tultaisiin, kun rahat menee tankkauksessa.
Muuten minun talouteni ei kaadu niihin muutamaan euroon, kun mökkivieraani lataa autonsa.Aah, kusikortti lyöty jälleen pöytään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aah, kusikortti lyöty jälleen pöytään.
Heh, tuo kusella käynnistä huolehtiminen taitaa kuulua sähköautokeskustelujen perinteisiin teemoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aah, kusikortti lyöty jälleen pöytään.
Teslakuskin tunnistaa mm. kateus- ja kusikorteista sekä siitä, että on persoonaltaan varsinainen kusipää muutenkin. Sellainen kuski millainen Muski.
- Anonyymi
Hankintahinnaltaan selvästi kalliimman Volvon V60-hybridin arvosta suli viidessä vuodessa jopa 56 prosenttia sähköt päälle apinat
- Anonyymi
Sähköautoilijat ovat tottuneet siihen, että muut maksavat viulut. Miksei sitten mökki-isäntäkin voi maksaa.
- Anonyymi
Entiset vieraat, joita ei toiste kutsuta. Latauksesta pitäisi maksaa vähintään kulujen verran, mutta 50 euroa on ihan minimi, jos meinaa vielä myöhemminkin vierailla.
- Anonyymi
Mökki-isännän velvollisuus on auttaa köyhiä. Varsinkin, kun haluaa sähkishiipparin häipyä niin pian kuin mahdollista.
- Anonyymi
Mökin sähköt maksavat hennosti kähelle 1 € /kWh, jos käytetään pääasiassa kesäaikaan. Perusmaksut ihan järsyttävän hintaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökin sähköt maksavat hennosti kähelle 1 € /kWh, jos käytetään pääasiassa kesäaikaan. Perusmaksut ihan järsyttävän hintaisia.
Mutta et voi yksittäisen laitteen kustannusta tai vaikka nyt sitä sähköauton latauksen hintaa laskea noin. Lisäkulutus kuitenkin maksaa vain sen mitä siirto+sähkö+vero tekee yhteensä per kWh. Perusmaksut eivät muutu siitä mihinkään.
- Anonyymi
Minä ajelen itselataavalla hybridi-Toyotalla, ja siksi olen kaikkiin kyläpaikkoihin aina tervetullut. Usein vien isännäle viinapullonkin, joten isännän höveliys saattaa kyllä johtua siitäkin.
- Anonyymi
Ajat siis ihan bensa-autolla.
- Anonyymi
minun pihakaivon lähelle ei pysäköidä yhtään myrkyllistä sähköautoa..
- Anonyymi
Onneksi minulla on mökki saaristossa. Ja onneksi sähkömoottorit eivät menesty veneissä.
- Anonyymi
Parempi valuttaa sitää öljyä ja bensaa sinne kaivoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi valuttaa sitää öljyä ja bensaa sinne kaivoon.
Vähemmän älykkään sähköuunon kaivoon voisi huoleti laittaa tynnyrillisen ureaa, mutta ne tyhjätaskuthan asuvat siellä marketin takana lähellä metsänrajaa harmaassa betonikuutiossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi minulla on mökki saaristossa. Ja onneksi sähkömoottorit eivät menesty veneissä.
Mulla oli jo 15 vuotta sitten sähköperämoottori. Oli hieno laite kyllä ja suosittelen kaikille. Kunnon akulla menee koko illan kalareissu. Viimeksi tosin oli bensalla toimiva ja nyt on pelkät airot.
- Anonyymi
Minulla on maalämpö koska olen parempi ihminen
- Anonyymi
aikansa kun lämmitelee maalämmöllä ,niin tuottaa itsekkin maalämpöä sukulaisille,,hih
- Anonyymi
Latautan karryäni kun sukuloin.
Syön myös perheen isännän lautaselta makkarat
koska voin.
Olen tottunut loisimaan koska olen Sdp.
Minulle kaikki on ilmaista. - Anonyymi
Hupaisa tarina, mutta täyttä sontaa. Todellinen mökki kannattaa hankkia alle 100 kilometrin päästä, että sinne ylipäätään kukaan, vieraat tai omitajatkaan, viitsivät mennä. Sähkötön koija metsässä. MG 4 llakin tulija olisi mukava, sen sähköjen takaisinsyöttömahdollisuuden takia saisi edes kännykkänsä ladattua. Mökkeilyyn kyllästyneiden kutsuihin vastaillaan nirsosti, puolukka-, sieniaikaan voi harkita, tosin ko. paikkoja on muuallakin. Sinne ääliömäiselle kojulle korpeen 600 km:n päähän ei moni, tuskin kukaan lähtisi, vaikka tulisivat kotoa hakemaan.
- Anonyymi
Jokainen ostaa sellaisen mökin minkä itse haluaa ja mistä itseä huvittaa ja joku aivoton sähköautofanaatikko voi lopettaa noiden hatusta keksimiensä paskasääntöjen luettelemisen. Suurella osalla mökki on satojen kilometrien päässä ja se ei haittaa yhtään.
Ja suuri osa mökin ostaneista ei edes halua mökille omia tuttavia ja vieraita vaan sinne nimen omaan mennään olemaan rauhassa ja omissa oloissa. Ei yhtään haittaa vaikka sinne ei muita tulekaan.
Ylipäätään sellaisen joka höpisee siitä mikä on "oikea mökki" ja luettelee joitain itse hatustaan keksimiä sääntöjä mielipiteet ovat paskaa ja ne voi vetää vessasta alas. Oikea mökki itselle on se mikä miellyttää itseään ja noilla "säännöillä" voi pyyhkiä persettä.
Ja muuten, itsellä mökki on 400 km päässä, mikä minusta on ihan sopiva matka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ostaa sellaisen mökin minkä itse haluaa ja mistä itseä huvittaa ja joku aivoton sähköautofanaatikko voi lopettaa noiden hatusta keksimiensä paskasääntöjen luettelemisen. Suurella osalla mökki on satojen kilometrien päässä ja se ei haittaa yhtään.
Ja suuri osa mökin ostaneista ei edes halua mökille omia tuttavia ja vieraita vaan sinne nimen omaan mennään olemaan rauhassa ja omissa oloissa. Ei yhtään haittaa vaikka sinne ei muita tulekaan.
Ylipäätään sellaisen joka höpisee siitä mikä on "oikea mökki" ja luettelee joitain itse hatustaan keksimiä sääntöjä mielipiteet ovat paskaa ja ne voi vetää vessasta alas. Oikea mökki itselle on se mikä miellyttää itseään ja noilla "säännöillä" voi pyyhkiä persettä.
Ja muuten, itsellä mökki on 400 km päässä, mikä minusta on ihan sopiva matka.Lisään... Ja monilla suuri osa sukulaisista ja tuttavista ovat suurelta osin satojen kilometrien päässä. Itse asiassa usein mökki on alkuperäiseltä kotipaikkakunnalta, joka voi olla satojen kilometrien päässä nykyisestä asuinpaikasta. Ja tuolla mökkipaikkakunnalla on tuttuja aivan kuten on omassa kotikunnassakin vaikka etäisyyttä niiden välillä on useita satoja kilometrejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja monilla suuri osa sukulaisista ja tuttavista ovat suurelta osin satojen kilometrien päässä. Itse asiassa usein mökki on alkuperäiseltä kotipaikkakunnalta, joka voi olla satojen kilometrien päässä nykyisestä asuinpaikasta. Ja tuolla mökkipaikkakunnalla on tuttuja aivan kuten on omassa kotikunnassakin vaikka etäisyyttä niiden välillä on useita satoja kilometrejä.
Niin jokainen varmasti tekee niinkuin itselle sopii, mutta yhtään yleisemmällä tasolla jos miettii niin tutkimusten mukaan puolella mökkeilijoistä matka on enintään 100 km ja vastaavasti alle 10%:lla mökkimatka on yli 400 km.
Ainakin normaalille työssäkäyvälle perheelliselle joku 400 km mökkimatka on käytännössä liikaa, ei tuota viitsi normaalin viikonlopun vuoksi lähteä ajamaan. Tuossa tilanteessa mökin käyttö jää niin vähäiseksi ettei sen omistamisessa ainakaan taloudellisessa mielessä ole mitään ideaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja monilla suuri osa sukulaisista ja tuttavista ovat suurelta osin satojen kilometrien päässä. Itse asiassa usein mökki on alkuperäiseltä kotipaikkakunnalta, joka voi olla satojen kilometrien päässä nykyisestä asuinpaikasta. Ja tuolla mökkipaikkakunnalla on tuttuja aivan kuten on omassa kotikunnassakin vaikka etäisyyttä niiden välillä on useita satoja kilometrejä.
sinne ne lahoaa ..
- Anonyymi
Mökki on isäntäväelle,ei loisille.Kutsut valituille ja fiksuille vieraille.
- Anonyymi
No maksa se, mikä kuuluukii.
- Anonyymi
Voi tätä kateuden tuskaa.
🤡- Anonyymi
Mökki kaukana ja hermot kireällä. Kerron tositapauksen toissavuonna tapahtui. En laita paikkauntia, ettei ko. herra tunnista itseään Olimme tekemässä generaattorihuoltoa ja omakäyttömuuntajan vaihtoa eteläsuomessa sijaitsevalla voimalaitoksella työryhmä 8 (7+1). Olimme hyvän matkaa etuajassa ja kuvittelin, että saamme seuraavan viikon keskiviikkona koneet ylös ja päästään lomille kaikki. Torstai palaverissa yksi kyseli, voisiko hän lähteä perjantaina jo puolesta päivästä, kun kotimökki kainuun nälkämailla ja siellä on jotkut hiton sukulaistalkoot ja ajoaikaa menee 10 tuntia. Poltin siinä käämit, Kerroin kaverille, että soitin projektipäällikölle ja kerroin asiat, saat lähteä puutalkoisiisi jo tänään eikä tarvitse paluusta olla murheellinen ei tarvitse tulla takaisin ollenkaan. Pantiin ulos myös työryhmästä. Muutkin joskus kyselivät miten tuo yksi aina lähtee mökille kesken revision. Mökki 800 kilometrin päässä voi voi, olisi ollut 100 kilometrin päässä olisi hurauttanut sinne reilussa tunnissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökki kaukana ja hermot kireällä. Kerron tositapauksen toissavuonna tapahtui. En laita paikkauntia, ettei ko. herra tunnista itseään Olimme tekemässä generaattorihuoltoa ja omakäyttömuuntajan vaihtoa eteläsuomessa sijaitsevalla voimalaitoksella työryhmä 8 (7 1). Olimme hyvän matkaa etuajassa ja kuvittelin, että saamme seuraavan viikon keskiviikkona koneet ylös ja päästään lomille kaikki. Torstai palaverissa yksi kyseli, voisiko hän lähteä perjantaina jo puolesta päivästä, kun kotimökki kainuun nälkämailla ja siellä on jotkut hiton sukulaistalkoot ja ajoaikaa menee 10 tuntia. Poltin siinä käämit, Kerroin kaverille, että soitin projektipäällikölle ja kerroin asiat, saat lähteä puutalkoisiisi jo tänään eikä tarvitse paluusta olla murheellinen ei tarvitse tulla takaisin ollenkaan. Pantiin ulos myös työryhmästä. Muutkin joskus kyselivät miten tuo yksi aina lähtee mökille kesken revision. Mökki 800 kilometrin päässä voi voi, olisi ollut 100 kilometrin päässä olisi hurauttanut sinne reilussa tunnissa.
Tuo on niitä valintoja.
Se että sinulla on mökki kaukana ei tee sähköautosta huonoa. Se vaan ei sovi sinun käyttöösi. Eihän sinun käyttöösi tuolle matkalla varmaan Nissan Micrakaan 8tai vastaa pikkukinneri) sovi vai sopiiko?
Auto valitaan oman tarpeen mukaan ei toisten tarpeiden. Onko tämä sinulle mahdoton ymmärtää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on niitä valintoja.
Se että sinulla on mökki kaukana ei tee sähköautosta huonoa. Se vaan ei sovi sinun käyttöösi. Eihän sinun käyttöösi tuolle matkalla varmaan Nissan Micrakaan 8tai vastaa pikkukinneri) sovi vai sopiiko?
Auto valitaan oman tarpeen mukaan ei toisten tarpeiden. Onko tämä sinulle mahdoton ymmärtää?Nyt ei oikein tainnut aueta. Luepa vähän tarkemmin. Tällä Kainuun korpivaellukselle lähtevällä hepulla on MercedesB ja omalaatuinen käsitys, että puutalkoot jossain j:n selän takana, oikeuttaa hänet teettämään hänen työnsä toisilla. Minulla on purjevene, Kruunuvuoren selällä, kun tuuli paukkuu purjeissa tietää mitä tarkoittaa vesillä liikkuminen, se on lähes täydellistä lomaa. En lähtisi mistään hinnasta ajamaan 10 tuntia jonnekin mökille hyttysten syötäväksi. 77Kwh akulla sähköauto.
- Anonyymi
"itsellä mökki on 400 km päässä, mikä minusta on ihan sopiva matka.«
Mietipä miten erilaista olisi mökkeily jos matkaa olisi vain 40km.
Jos meidän mökki olisi 400km päässä niin eipä siellä tulisi käytyä juuri koskaan. Melkoinen riippakivi kun pitäisi kuitenkin huolehtia kaikesta mitä mökin omistaminen vaatii. - Anonyymi
No siis perinteisiin tapoihinhan kuuluu ettei tuollaisista(kaan) palveluista mitään korvausta vaadita, ja jopa esitetään että ei suostuta mitään ottamaan, mutta kyllä se korvaus pitää maksaa kuitenkin.
Voi myös huomioida, että ihan perus arkinen kossupullo on monin verroin ostohintaansa arvokkaampi maksuväline, puhumattakaan jos hankkii jonkin isäntäväen makuun sopivan hienomman putelin.
Ja tuossa pullohommassa on vielä erittäin tärkeää huomioida ettei sitä tarjoa jos isäntäväki on uskovaisia tai muuten alkoholivastaisia. Silloin se kääntyykin loukkaukseksi.- Anonyymi
Kukaan ystävistäni ei sylje lasiin. Viinapullo on aina hyvin kelvannut, ja yleensä olen aina siitä itsekin osuuteni saanut.
- Anonyymi
mökkivieraat tuo aina meille ruokaa, eli makkaraa ja olutta .mutta me laitetaan aina jemmaan ja odotellaan että vieraat lähtevät pois..lähtevät nopeampaa pois kun huomaavat että ylläpitoa ei ole, eikä vieraanvaraisuutta..
- Anonyymi
Minä joudun mökkikutsuun aina kysymään pääseekö 2 m syväyksellä köliveneellä, jos ei sanon tulkaa te mielummin kahville veneeseen, kun ollaan sielläpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä joudun mökkikutsuun aina kysymään pääseekö 2 m syväyksellä köliveneellä, jos ei sanon tulkaa te mielummin kahville veneeseen, kun ollaan sielläpäin.
köliveneessä on se etu että voi kävellyttää lankulta jos tulee riitaa..
- Anonyymi
Joo ei isäntäväki varmastikaan antaisi tyhjentää heidän bensakanistereitaan.
- Anonyymi
Totuus on, ettei mökeille niin kovasti vieraita ole tulossa. Sauna, uinti, grillaus ja muutama olut. Ei paljon innosta. Houkuttelin naapurin (mökki Taivassalossa 170 km ihan kiva paikka olen käynyt sähköautolla en ladannut) purjehtimaan ja kyselin onko tullut käytyä mökillä. Rehellisesti vastaili eipä juuri lomalla oltiin viikko, muuten harvemmin. Meillä oli ennen 2 kajuuttainen puuvene hieno alus ja pääsin kokeilemaan pursiseuran purjevettä, se oli menoa kertaheitolla. Samoin kävi, kun kokeilin ensimmäistä kertaa sähköautoa, siinä kohtaa, kun painoin Teslan kaasupoljinta tiesin, että se on siinä, tosin Polestar tuli tilalle pari vuotta sitten 77 kwh.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦595650Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1844587En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164102Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523594- 513561
- 823328
- 113241
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah423112- 322792
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342371