Jeesus ilmestyi kuolleista heräämisen jälkeen opetuslapsille ja söi kalaa heidän kanssaan. Hän osoitti olevansa lihaa ja luuta. Tämä liharuumis nousi sitten 40 päivän kuluttua ylös taivaaseen ja katosi pilvien taakse.
Missä taivas sijaitsee? Juutalaisen uskon mukaan se sijaitsee kiinteän taivaankannen takana suoraan Jerusalemin yläpuolella. Sen ajan ihmiset eivät tienneet, että maa pyörii akselinsa ympäri ja kiertää aurinkoa, ja että universumi on valtava, joten Jerusalemista noustessa päädytään eri paikkaan eri aikoina.
Ymmärrämme nyt, ettei Jumalan taivas ole missään tässä universumissa. Tai näin ainakin suuri osa uskoo. Missä se sitten on? Missä Jeesuksen ruumis nyt on?
Missä taivas sijaitsee?
49
276
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä siellä valtavassa avaruudessa niitä mahdollisia paikkoja on miljoonia.
- Anonyymi
Jumala ei mahdu taivasten taivaisiin... miksi hän asuisi jossakin tietyssä paikassa?
- Anonyymi
Naisen jalkojen välissä
- Anonyymi
Taivas on perimmäisessä Pohjoisessa.
- Anonyymi
Epäuskoisen luterilaisen kysymys. Niitä tulee tänne liukuhihnalta päivittäin. Mitä papit teille puhuvat kun olette niin tietämättömiä. Tiedätte kaikkein vähiten Suomessa raamatusta.
- Anonyymi
Jessen ruumis on maatunut jo tomuksi ja missä lie.
EI ole mitään "taivaallista" olemassa, ne ovat vain keksittyjä tarinoita joita maailmassa riittää ja entisinä aikoina kun ihminen ei tiennyt muuta kuin, että pitää syödä ja juoda pysyäkseen hengissä ja voittaa uhkaavat eläimet ja kansat. On siinä ollut jollain melkoinen mielikuvitus ja pokka kun on vetänyt tuota soopaa läpi kansalla tai on itse ollut todella mielisairas ja sekaisin.- Anonyymi
Ajatellaanpa ihmiskunnan historiaa kuin yhtä vuorokautta: ihmiset ovat olleet maapallolla noin 300 000 vuotta. Jos tämä olisi vuorokausi, kello olisi vasta 23:59, ja koko aamupäivä, iltapäivä ja ilta olisivat menneet ilman Jeesusta.
Sitten viimeisellä minuutilla, noin 2000 vuotta sitten, Juudeassa syntyy Jeesus. Ja yhtäkkiä on tarinat ylösnousemuksesta, kalansyönnistä (Luuk. 24:41–43) ja pilvilennosta (Apt. 1:9–11). 😄
Eli lähes koko vuorokausi kului, ihmiset puuhasivat omiaan, ja sitten puff! Jeesus -tarinoista tulee hitti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatellaanpa ihmiskunnan historiaa kuin yhtä vuorokautta: ihmiset ovat olleet maapallolla noin 300 000 vuotta. Jos tämä olisi vuorokausi, kello olisi vasta 23:59, ja koko aamupäivä, iltapäivä ja ilta olisivat menneet ilman Jeesusta.
Sitten viimeisellä minuutilla, noin 2000 vuotta sitten, Juudeassa syntyy Jeesus. Ja yhtäkkiä on tarinat ylösnousemuksesta, kalansyönnistä (Luuk. 24:41–43) ja pilvilennosta (Apt. 1:9–11). 😄
Eli lähes koko vuorokausi kului, ihmiset puuhasivat omiaan, ja sitten puff! Jeesus -tarinoista tulee hitti.Maailma ja ihminen luotiin noin 6000 vuotta sitten Raamatun kertomusten mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma ja ihminen luotiin noin 6000 vuotta sitten Raamatun kertomusten mukaan.
Ihmisiäkin on erilaisia lajia.
Neanderilaiset ihmiset elivät kymmeniä tuhansia vuosia aikaisemmin Euroopassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli lähes koko vuorokausi kului, ihmiset puuhasivat omiaan, ja sitten puff! Jeesus -tarinoista tulee hitti.Olet synkässä kuusimetsässä. Ihmisen ikä on n. 6000-vuotta. Milloin maailmankaikkeuden luominen tapahtui. Sitä et löydä raamatusta. Raamattu ei ole maantiedon kirja. Päättäkööt sen tiedemiehet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet synkässä kuusimetsässä. Ihmisen ikä on n. 6000-vuotta. Milloin maailmankaikkeuden luominen tapahtui. Sitä et löydä raamatusta. Raamattu ei ole maantiedon kirja. Päättäkööt sen tiedemiehet.
2mo 20:11 kesti 6 päivää sisältäen galaksit tähtineen 4. päivänä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2mo 20:11 kesti 6 päivää sisältäen galaksit tähtineen 4. päivänä
Lukisit edes vähän enemmän Raamattuasi !
Mitä siellä sanotaan Jumalan aikakäsityksestä verrattuna ihmisen vastaavaan ?
2. Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".Valtaosa Uuden Testamentin tutkijoista pitää Pietarin 2. kirjettä epäaitona, eli jonkun myöhemmän Pietarin nimellä kirjoittaneen huijarin tuotoksena.
"More than any other New Testament text, 2 Peter’s authorship and authenticity have been questioned." https://textandcanon.org/how-2-peter-made-it-into-the-bible/
Että sellaista "Jumalan sanaa" 😉 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa Uuden Testamentin tutkijoista pitää Pietarin 2. kirjettä epäaitona, eli jonkun myöhemmän Pietarin nimellä kirjoittaneen huijarin tuotoksena.
"More than any other New Testament text, 2 Peter’s authorship and authenticity have been questioned." https://textandcanon.org/how-2-peter-made-it-into-the-bible/
Että sellaista "Jumalan sanaa" 😉Joopa joo taas kerran !
Se "valtaosa" on niitä, joiden harhaopit paljastuvat sen Jumalan sanan kautta !
Että sellaista touhua 😉
Ja sitä riittää paljon 😉
Raamatun oikeellisuutta vastaan hyökätään todella vahvasti tässä pahassa lopun ajassa !
Eli et kertonut mitään uutta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".Vaikka päivä olisi tuhat vuotta - miksi ihmeessä ei ole kirjaimellisesti päivän kun kaikki muukin on kirjaimellisesti luomisessa ilmoitettu - niin sehän tekisi vain 24000 vuotta. Ja edelleen galaksit tähtineen ja aurinko ja kuu tehtiin neljäntenä päivänä. Ilman aurinkoa ja kuuta maan olisi tosi vaikea selvitä 18000 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka päivä olisi tuhat vuotta - miksi ihmeessä ei ole kirjaimellisesti päivän kun kaikki muukin on kirjaimellisesti luomisessa ilmoitettu - niin sehän tekisi vain 24000 vuotta. Ja edelleen galaksit tähtineen ja aurinko ja kuu tehtiin neljäntenä päivänä. Ilman aurinkoa ja kuuta maan olisi tosi vaikea selvitä 18000 vuotta.
Eihän siinä myöskään sanottu niin, että 1 päivä = 1000v. !
Luit vain osan siitä ja teit väärän tulkinnan taas.
Siinä on se käänteinen asia myös, jonka jätät pois.
1000v. = 1 päivä !
Tuo Raamatunkohta kertoo vain sen tosiasian, että Jumalan aikakäsite on aivan toinen kuin ihmisen !
Niin ja sinäkö siis ihan itse tiedät sen, miten maapallo pärjäisi ilman kuuta ja aurinkoa ?
Olet sinä melkoinen tietäjä, oletkohan itse Jumala ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000v. = 1 päivä !
Tuo Raamatunkohta kertoo vain sen tosiasian, että Jumalan aikakäsite on aivan toinen kuin ihmisen !
Niin ja sinäkö siis ihan itse tiedät sen, miten maapallo pärjäisi ilman kuuta ja aurinkoa ?
Olet sinä melkoinen tietäjä, oletkohan itse Jumala ?Niin justiin. Uskovaiset tietää jo paljon paremmin, kuin Jumala itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000v. = 1 päivä !
Olet sinä melkoinen tietäjä, oletkohan itse Jumala ?Selvennän vähän, että ei jäisi epäselväksi.
Siis jos Raamatussa sanotaan, että yksi päivä, niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että on kyse tuhannesta vuodesta.
Tai jos siellä puhutaan tuhannesta vuodesta, niin että se välttämättä tarkoittaisikin yhtä päivää.
Tuo Raamatunkohta kertoo siis vain sen, että Jumalalla on ihan erilainen aikakäsite, kuin meillä ihmisillä.
2. Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
Kukaan meistä ei ole ollut mukana luomisessa, eikä siten tiedä sitä, että minkä pituinen aika tuo "yksi päivä" oikeasti on.
Joten on ihan turhaa väittää tietävänsä, kun ei vaan tiedä !!!
Jumala vastasi Jobillekin luomisesta omasta toiminnastaan pitkälti, tässä vain osa:
Job 38
1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:
2 "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?
3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
5 Kuka on määrännyt sen mitat-tottapa sen tiedät-tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
9 kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
11 ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?
12 Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,
13 että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?
14 Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;
15 jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohonnut käsivarsi murskataan.
16 Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?
17 Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
18 Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.
19 Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,
20 että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle?
21 Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!.........................................
Eli on ihan turhaa vääntää asioista, joista me emme mitenkään voi varmasti tietää !!!
Se on Jumalan sanomaa se ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000v. = 1 päivä !
Olet sinä melkoinen tietäjä, oletkohan itse Jumala ?Tieteilijät tietävät, että aurinko ja kuu oikeilla paikoillaan ja liikeradoillaan tekevät maapallosta elinkelpoisen planeetan. Luomismyytin kirjoittaja ei tätä tiennyt, kun sijoitti niiden ja galaksien luomisen neljännelle päivälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvennän vähän, että ei jäisi epäselväksi.
Siis jos Raamatussa sanotaan, että yksi päivä, niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että on kyse tuhannesta vuodesta.
Tai jos siellä puhutaan tuhannesta vuodesta, niin että se välttämättä tarkoittaisikin yhtä päivää.
Tuo Raamatunkohta kertoo siis vain sen, että Jumalalla on ihan erilainen aikakäsite, kuin meillä ihmisillä.
2. Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
Kukaan meistä ei ole ollut mukana luomisessa, eikä siten tiedä sitä, että minkä pituinen aika tuo "yksi päivä" oikeasti on.
Joten on ihan turhaa väittää tietävänsä, kun ei vaan tiedä !!!
Jumala vastasi Jobillekin luomisesta omasta toiminnastaan pitkälti, tässä vain osa:
Job 38
1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:
2 "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?
3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
5 Kuka on määrännyt sen mitat-tottapa sen tiedät-tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
9 kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
11 ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?
12 Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,
13 että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?
14 Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;
15 jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohonnut käsivarsi murskataan.
16 Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?
17 Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
18 Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.
19 Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,
20 että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle?
21 Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!.........................................
Eli on ihan turhaa vääntää asioista, joista me emme mitenkään voi varmasti tietää !!!
Se on Jumalan sanomaa se !Maniajaksoa pukkaa vr nyt tosi pahasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieteilijät tietävät, että aurinko ja kuu oikeilla paikoillaan ja liikeradoillaan tekevät maapallosta elinkelpoisen planeetan. Luomismyytin kirjoittaja ei tätä tiennyt, kun sijoitti niiden ja galaksien luomisen neljännelle päivälle.
Lue ja ymmärrä !
1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
Maa oli autio ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maniajaksoa pukkaa vr nyt tosi pahasti.
Sinäkö olet kykenevä antamaan psykologisia arvioita toisesta kirjoittajasta ?
Ole varovainen, tuosta jo voisi joku nostaa syytteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue ja ymmärrä !
1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
Maa oli autio !Mitä yrität sanoa? Maa oli tietenkin autio, mutta jo kolmantena päivänä luotiin kasvit ja tietenkin maan täytyi olla elinkelpoinen siinä vaiheessa ja jo ennen sitä. Ja vasta neljäntenä päivänä luotiin kuu ja aurinko ja tähdet ja galaksit. Eihän tämä voi mitenkään pitää paikkaansa luonnontieteellisen tiedon valossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yrität sanoa? Maa oli tietenkin autio, mutta jo kolmantena päivänä luotiin kasvit ja tietenkin maan täytyi olla elinkelpoinen siinä vaiheessa ja jo ennen sitä. Ja vasta neljäntenä päivänä luotiin kuu ja aurinko ja tähdet ja galaksit. Eihän tämä voi mitenkään pitää paikkaansa luonnontieteellisen tiedon valossa.
Nyt sinun olisi hyvä ymmärtää se perusasia, että jos uskomme Luojaan, joka siis on luonut ihan kaiken ja pitää ihan kaiken toiminnassa, siis ihan kaiken !
Niin ei Luojalle ole mikään mahdotonta, vaikka sinä tunnut niin kuvittelevan.
Onhan sinulle yhtä mahdotonta uskoa jopa tämäkin:
38 Niin Jeesus joutui taas liikutuksen valtaan ja meni haudalle; ja se oli luola, ja sen suulla oli kivi.
!!!
39 Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois". Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää".
!!!
40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
41 Niin he ottivat kiven pois. Ja Jeesus loi silmänsä ylös ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut.
42 Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
43 Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä".
Siis 4 päivää kuolleena ja haisee jo !
Ja tämä siis on ihan pientä Jumalelle, kaiken Luojalle ja Ylläpitäjälle !
No, kyse nyt varmaan on vain siitä, että sinä et usko Jumalaan ja minä taas uskon.
Joten koko tälläinen keskustelu on siten turhaa, sillä on kyse uskon asioista, eikä siinä silloin auta mitkään minun selitykseni tai Raamatun sanat !
Jumala sinua siunatkoon ja antaakoon sinullekin sen uskon ja siten myös Elämän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yrität sanoa? Maa oli tietenkin autio, mutta jo kolmantena päivänä luotiin kasvit ja tietenkin maan täytyi olla elinkelpoinen siinä vaiheessa ja jo ennen sitä. Ja vasta neljäntenä päivänä luotiin kuu ja aurinko ja tähdet ja galaksit. Eihän tämä voi mitenkään pitää paikkaansa luonnontieteellisen tiedon valossa.
Lisään vielä sen, että sinä siis ihmisenä määrität itse sen, mihin Jumala kykenee ja mihin ei.
Se nyt vain ei toimi niin, Jumala ei ole sidottu ihnmisten teorioihin, siis jos vaikka otetaan tuo 4 päivää kuolleena olleen ihmisen herättäminen kuolleista.
Siihenkään eivät mitkään oppineet usko.
Pitävät vain satuna ja tarinana sitäkin.
No, minä lopettelen, tämän ohjeen mukaan:
1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!
Siis tiedon nimellä kulkevan valhetiedon tyhjiä puheita ja vastaväitteitä on syytä välttää, niistä ei hyvää seuraa, yleensä vain turhia riitoja !
Lisäksi ne ovat silkkaa ajanhukkaa.
- Anonyymi
Ilmataivas, lähiavaruus on jota hallitsee ilmavallan, tämän maailman hallitsija saatanan henkivallat.
- Anonyymi
Mutta muistetaanpa tuotakin kommenttia lukiessa se, että Saatana tekee kolttosiaan yksinomaan Herra Sebaotin valtuutuksella, sillä loihan Hän Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä tiesi tarkkaan kuinka tulee käymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta muistetaanpa tuotakin kommenttia lukiessa se, että Saatana tekee kolttosiaan yksinomaan Herra Sebaotin valtuutuksella, sillä loihan Hän Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä tiesi tarkkaan kuinka tulee käymään.
Jospa Jumalakin tekee virheitä? Loihan Hän ihmisen omaksi kuvakseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa Jumalakin tekee virheitä? Loihan Hän ihmisen omaksi kuvakseen.
Kylläs se virhe oli. Jumala katuikin sitä samoin kuin katui tehneensä Saulista kuninkaan ja tappaneensa rutolla joukon israelilaisia vain sen vuoksi, että Daavid hänen käskystään laski kansan lukumäärän.
- Anonyymi
Lääkkeet 💊💊💊💊
- Anonyymi
Parhami ja Olseni teki ahkerasti poikatyötä, miestyötä ja lopulta vankilatyötä.
Heidät on Pentecostalismuksen ylimmän päättävän elimen päätöksellä ylennetty kirkkauteen ja julistettu kaikkien poikien suojeluspyhityksiksi. - Anonyymi
Koko aloituksen perusasiatkin ovat jo ihan pielessä !
Jeesus nousi ylös, eli taivaaseen kolmantena päivänä kirjoitusten mukaan !
Lisäksi Jeesus itse sanoi Marialle haudan ulkopuolella, että "älä vielä koske minuun", koska varhain aamulla, siis KOLMANTENA päivänä, Jeesus ei siis vielä ollut noussut ylös taivaaseen !
Mutta saman päivän illalla Jeesus ilmestyi opetuslapsille, eikä enää kieltänyt heitä koskemasta itseensä ja myöhemmin Hän jopa sanoi Tuomakselle, että "koske minuun ja haavoihini" !
Eli Jeesus siis nousi ylös taivaaseen KOLMANTENA PÄIVÄNÄ, KIRJOITUSTEN MUKAAN.
Ja se on ihan eri juttu, että Jeesus ilmestyi sitten monasti, ja jopa niin, etteivät edes lähimmät opetuslapset Häntä tunteneet !
Siis kyllähän opetuslapset olisivat tunnistaneet Herransa, jos tämä olisi yhä ollut siinä vanhassa ruumiissaan / olemuksessaan.
Joten jo ihan lähtökohtaisesti nämä perus faktat olivat pahasti kateissa ap:lta !
Se "taivaaseen astumisen päivä" 40 vrk myöhemmin on vain kirkkokuntien hapatusta ja puppua siten, Jeesus nousi ylös taivaaseen jo kolmantena päivänä kirjoitusten mukaan, mutta toki Hän sitten ilmestyi useasti sen jälkeen.
Mutta ylösnouseemus ruumiissa, ei enää siinä, johon Maria ei saanut koskea !
Matt. 20:19 ja antavat hänet pakanoille pilkattavaksi ja ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi, ja kolmantena päivänä hän on nouseva ylös".
Mark. 10:34 ja ne pilkkaavat häntä ja sylkevät häntä ja ruoskivat häntä ja tappavat hänet; ja kolmen päivän perästä hän on nouseva ylös".
Ja asia varmistuu sillä, että luvattu Pyhä Henki oli mahdollista saada vasta Jeesuksen ylösnoustua, ja Jeesus puhalsi / antoi Hengen 11 opetuslapselle juuri silloin kolmannen päivän iltana, eli kun kuolemasta oli kulunut jo 3 päivää ja 3 yötä, sen Joonan "kuvan" mukaan.
Tässä se Jeesuksen oma sana asiasta:
Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.- Anonyymi
Onpa siinä taas joku ihmislapsi kuta kummempaa loruilua siihen Raamatuksi mainittuun opukseen suoltanut.
Et sunkas sinä vallan vakavissasi tuota sanotaanko varsin vilkkaan ajatuksenjuoksun lopputuotetta ota? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa siinä taas joku ihmislapsi kuta kummempaa loruilua siihen Raamatuksi mainittuun opukseen suoltanut.
Et sunkas sinä vallan vakavissasi tuota sanotaanko varsin vilkkaan ajatuksenjuoksun lopputuotetta ota?Jos tutkit Raamattuasi, niin asiat kyllä löytyvät sieltä varmasti.
Eli ei ole mun omia loruiluja.
- Anonyymi
Mutta kävikö Jeesus paskalla murkinan jälkeen, kas siinäpä kutkuttava arvoitus vailla vertaa?
Nimittäin, jos kävi, niin se paska on varmasti katolisen kirkon pyhimmästä pyhintä jäännöstä, joka esitellään ainoastaan Vatikaanin arvokkaimmille vieraille. - Anonyymi
Isä Jumala synnytti Poikansa jo ennen aikojenalkua Jumala Jumalasta, valo valosta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä. Joten Jeesus on nyt Jumalana Jumala Isänsä luona, jonne Hän palasi, suoritettuaan hyväksytysti, ihmisten synneistään vapauttaneen sovitustyön ihmisenä. Palkkiokseen Hän sai kaikkivaltiuden ihmisten suhteen. Hän on Herramme, tuomarimme ja armonantajamme. On Jumalan asia, millaisessa hahmossa kulloinkin olemme, mutta Jeesuksella oli kuolemasta heränneen ruumis, joka luultavasti oli yliluonnollinen. Mutta se on toisarvoista tietää, koska aikanamme se selviää meillekin.
- Anonyymi
Tuohan kuulostaa jo ihan Kalevalalta! 😄
“Isä Jumala synnytti Poikansa jo ennen aikojen alkua – Jumala Jumalasta, valo valosta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu…”
Siinä on samaa jylhää kaikua kuin Kalevalassa, jossa Väinämöinen saapuu maailmaan:
Ilman impi, luonnon tytti,
itse ilman ikkunasta,
vesan varvasta veti,
lapsen lapsesta laati.
Ja kun Jeesus sitten “pilvilennolleen” lähti, voi sen melkein kuvitella Kalevalan säkeinä:
Nousi pilvi portin puolelta,
ajoi taivahan ahoja,
kantoi korkeahan ilmaan,
veipä voimat Herran pojan.
Eikö kuulostakin siltä, että pyhät tarinat ja kansanrunous käyvät melkein samaa kieltä? - Anonyymi
Höpö höpö !
Ihan pehmoisia kirjoitat !
Jumala, ei synny !
Jumala On Yksi Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !
- Anonyymi
Lähempänä kuin arvaatkaan.
- Anonyymi
Aloittaja vois heivata ittensä jeesus-monologeineen tunkiolle.
- Anonyymi
>> Isä Jumala synnytti Poikansa jo ennen aikojenalkua Jumala Jumalasta, valo valosta, <<
Eli jumala oli n ainen kun synnytti. - Anonyymi
Taivas sijaitsee aloittajan tunkiolla.
- Anonyymi
Taivas on avaruus sellaisena kuin se Maasta näkyy eli taivaankansi, tai korkealla maan yllä oleva ilmatila. Raamatussa taivaasta puhutaan kielikuvin, eikä ihminen pysty hahmottamaan, millainen paikka se lopulta on. Kristinuskon mukaan jotain erityisen hyvää ja hienoa on kuitenkin tiedossa.
- Anonyymi
Kuinka kauan siirtyminen taivaaseen kestää? Ja sieltä takaisin.
- Anonyymi
Kuitenkin tarinan sivujuonena on Jeesuksen hauta Israelissa missä Jeesuksen ylösnousemukseen lihassa uskovat käyvät kaakelia suuteloimassa.
- Anonyymi
Jos taivas olisi paikka jossakin, niin se ei olisi ollenkaan mikään taivas, vaan paikka kaikkien muiden paikkojen joukossa.
Koko uskonnollinen spentaakkeli tulee romahtamaan tässä mielessä. Eikä siihen mene enään pitkään.- Anonyymi
Jos taivas ei ole paikka, jossa fyysiset olennot voivat olla, niin missä Jeesuksen ruumis on nyt?
- Anonyymi
Jumala on "tuonpuoleinen" .Hän ei ole jossain fyysisesti sormella osoitettavissa paikassa. Hän on luomiensa ulkopuolella "tuolla puolen"
Jumalan asumus "taivas" ei ole sormella osoitettavissa oleva fyysinen paikka.
Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.
Johannes 1:1 FB38
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
Johannes 1:14 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:18 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Jumala asuu kirkkaudessa ja pyhyydessä.
Jesaja 57:15 FB38
”Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”
1. Kuningasten kirja 8:27 FB38
”Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!”- Anonyymi
"..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.
Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."
"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä. Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."
(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1405689Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido783230Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t891705- 1231153
- 151094
- 55972
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain76964- 55934
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27845Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844