Autojen myynti on romahtanut sähköautojen takia

Anonyymi-ap

Uusien autojen myynti Suomessa on romahtanut 1990-luvun laman tasolle vuoden 2024 ja alkuvuoden 2025 aikana, mikä on seurausta monista tekijöistä, kuten 1990-luvun lopun mallistouudistuksista, jotka ovat vähentäneet dieselautojen myyntiä merkittävästi ja tuoneet tilalle sähköautoja, mutta uusiin autoihin liittyy yhä tarjontaan ja hinnoitteluun liittyviä kohtaamisongelmia kuluttajien ja autoliikkeiden välillä. AL.

67

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Dieseleitä on ollut kyllä tarjolla mutta ei löytynyt tarpeeksi tyhmiä ostamaan niitä.

      • Anonyymi

        Miten dieselauto liittyy tyhmyyteen? Ei varmaankaan enempää kuin sähköauton osto. Esim. sähköauton ranget ovat vieläkin tyhmän surkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten dieselauto liittyy tyhmyyteen? Ei varmaankaan enempää kuin sähköauton osto. Esim. sähköauton ranget ovat vieläkin tyhmän surkeita.

        Mikä yhdistää sähköautoilua ja sopulilaumaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten dieselauto liittyy tyhmyyteen? Ei varmaankaan enempää kuin sähköauton osto. Esim. sähköauton ranget ovat vieläkin tyhmän surkeita.

        Ei ehkä tyhmyyteen, mutta kyllä viimeisimpinä vuosina aika harvassa on ne ajo/käyttöprofiilit autolla olleet missä diesel olisi ollut järkevä valinta esim. bensaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten dieselauto liittyy tyhmyyteen? Ei varmaankaan enempää kuin sähköauton osto. Esim. sähköauton ranget ovat vieläkin tyhmän surkeita.

        Dieselvero
        Kalllit kilometrit
        Adblue
        anturit
        suutinremontit

        ei-tyhmät ovat karttaneet dieseleiden ostamista ja siksi niitä ostetaan enää alle 4.000 vuodessa. Pelkkää harmia ja se ei liity mitenkään sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yhdistää sähköautoilua ja sopulilaumaa?

        Ei niin sitten yhtään mikään, sillä jopa sopulit ovat huomattavasti älykkäämpiä kuin nenäänsä kaivava paristopete.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselvero
        Kalllit kilometrit
        Adblue
        anturit
        suutinremontit

        ei-tyhmät ovat karttaneet dieseleiden ostamista ja siksi niitä ostetaan enää alle 4.000 vuodessa. Pelkkää harmia ja se ei liity mitenkään sähköautoihin.

        Ei-tyhmät eivät osta mitään uutta autoa nykyisillä kiskurihinnoilla ja siksi uusien autojen kauppa on romahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselvero
        Kalllit kilometrit
        Adblue
        anturit
        suutinremontit

        ei-tyhmät ovat karttaneet dieseleiden ostamista ja siksi niitä ostetaan enää alle 4.000 vuodessa. Pelkkää harmia ja se ei liity mitenkään sähköautoihin.

        Edelleen kysyn miten liittyy tyhmyyteen?

        Jos ajaa paljon ja pidempiä matkoja, ja haluaa polttiksen, niin diesel on lyömätön. Huolimatta järjettömästä dieselverosta.
        Tekniikka on ylivoimaista bensakilluttimiin, kilometrit edullisia, kestävyys ylivoimaista…. Jne. Eihän ammattiliikenne muuten liikkuisikaan dieseleillä.

        Jos ajo on parin korttelin lähikauppa-ajoa, rouvien kampaajamatkoja, muutaman kilometrin työmatkaa, lasten harrastuksiin kuskaamista, niin silloin ilmaa pilaava bensaprutku on tietysti ihan riittävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselvero
        Kalllit kilometrit
        Adblue
        anturit
        suutinremontit

        ei-tyhmät ovat karttaneet dieseleiden ostamista ja siksi niitä ostetaan enää alle 4.000 vuodessa. Pelkkää harmia ja se ei liity mitenkään sähköautoihin.

        Täyttä valetta olen ajanut mersullani yli 300,000 5 vuoteen ilmn mitään remontteja ,totta kai normi huollot aina👍🤫


      • Anonyymi

        Diesel on edelleenkin se peli, joka kannattaa ostaa, jos ajaa muuallakin kuin nurkissa. Nurkka-ajo on sähköpellejen ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä tyhmyyteen, mutta kyllä viimeisimpinä vuosina aika harvassa on ne ajo/käyttöprofiilit autolla olleet missä diesel olisi ollut järkevä valinta esim. bensaan verrattuna.

        Diesel auton etu on pienempi kulutus ja luotettavuus. Eläkeläinen voi ottaa autonsa ajoon silloin, kun vaikkapa menossa pohjoiseen vaeltamaan, mökilleen tai muuten pitkälle matkalle. Mikään ei ole niin mukava kuin lämmin diesel auto. Mökiltäkin pääse heti takaisin paluupaikkaan, kuten kerran sairastapauksen vuoksi oli kiireesti lähdettävä. Saattaa omainen poistua tästä hiippakunnasta sähköautolla körötellessä virtaa säästäen.
        Seisontavakuutukseen muulloin kaupungissa asuvana.
        Diesel autothan ovat arvottomia, kuten todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel auton etu on pienempi kulutus ja luotettavuus. Eläkeläinen voi ottaa autonsa ajoon silloin, kun vaikkapa menossa pohjoiseen vaeltamaan, mökilleen tai muuten pitkälle matkalle. Mikään ei ole niin mukava kuin lämmin diesel auto. Mökiltäkin pääse heti takaisin paluupaikkaan, kuten kerran sairastapauksen vuoksi oli kiireesti lähdettävä. Saattaa omainen poistua tästä hiippakunnasta sähköautolla körötellessä virtaa säästäen.
        Seisontavakuutukseen muulloin kaupungissa asuvana.
        Diesel autothan ovat arvottomia, kuten todettu.

        Tarkoitat kai liikennekäytöstä poistoa seisontavakuutuksella ?


      • Anonyymi

        Ei ole pikkudiiseleitä enään oikein tarjolla . Sinä osaat kommentoida typerästi, vaikket asiasta mitään tiedä .


    • Anonyymi

      Sähköautot ovat pilanneet Suomen automarkkinat ja ovat myös kuolinisku kattavalle huoltoasemaverkostolle, kun rahattomilla paristotahvoilla ei ole varaa ostaa suklaapatukkaa kalliimpaa lataustauon ajaksi.

      • Anonyymi

        Jos olet niillä huoltoasemilla käynyt niin asiakaskunnasta se 98% on kuitenkin sinne polttomoottoriautolla tullut. Taitaa paremminkin olla niin että ne kaikki rahat menevät siihen bensaan ja dieseliin niin ei sieltä huoltoasemalta sitten muuta ostetakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet niillä huoltoasemilla käynyt niin asiakaskunnasta se 98% on kuitenkin sinne polttomoottoriautolla tullut. Taitaa paremminkin olla niin että ne kaikki rahat menevät siihen bensaan ja dieseliin niin ei sieltä huoltoasemalta sitten muuta ostetakaan.

        Polttisporvarit karttaa sellaisia huoltoasemia, joissa pyörii liikaa sähköteroja.
        Lopputulos on se, että kyseinen asema menee hyvin nopeasti konkurssiin,
        sillä patteripaavojen pienillä ostoksilla toiminta ei ole kannattavaa.


    • Anonyymi

      "Sähköautot ovat pilanneet Suomen automarkkinat"

      Täysin ääliö kommentti. Miten muka sähköautot olisivat estänet ketään ostamasta uutta polttista?

      • Anonyymi

        Onneksi paristourpoilla on vielä ääliömäisemmät kommentit.


      • Anonyymi

        Täyttä paskapuhetta. Polttiksia ostetaan edellen pakjon joten tällaiset sopulilauma jutut ovat puhtaasti ylivilkkaan mielikuviksen tuotetta.
        Koetapa nyt ottaa vaikka pari todellisuuspilleriä ja palaa sieltä mielikuvitusmaailmasta todellisuuteen.


    • Anonyymi

      Hybridi maksu odottaa pian 8000 € lappu laatikos päästöistä

      • Anonyymi

        Kuluttaja on keljumaisessa asemassa, kun pakotetaan ostamaan sähköauto vaikkei sitä halua missään tapauksessa. Kuluttajan päätös on useimmiten, ettei osta mitään autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja on keljumaisessa asemassa, kun pakotetaan ostamaan sähköauto vaikkei sitä halua missään tapauksessa. Kuluttajan päätös on useimmiten, ettei osta mitään autoa.

        Polttiksia ostetaan edelleen enemmän kuin sähköautoja. On täysin idioottimaista väittää että kenenkään olisi pakko ostaa sähköauto.


      • Anonyymi

        Ei ne jälkikäteen tule kenellekään. Höpö poika.


    • Anonyymi

      Ei ole ihme. Uudet autot täynnä kaikkea paskaa niin hintaa on pakko saada ylös. Ennen sai uuden auton alle 10 tuhannella mutta nykyään ei 15k riitä.

      • Anonyymi

        Sähköautoja valmistetaan vain tietyn tyyppisille ihmisille. Selkeästi suurin osa autoilijoista eivät kuulu tuon tyypin ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja valmistetaan vain tietyn tyyppisille ihmisille. Selkeästi suurin osa autoilijoista eivät kuulu tuon tyypin ihmisiin.

        Kaikki autot valmistetaan tietyntyyppiselle ihmiselle. Siksi on pikkufiiatteja transitteja. Hyvin erilaisia autoja hyvin erilaisiin tarpeisiin. Näin on aina ollut.
        Kaikille löytyy ottajansa ja sähköautot ei mitenkään häiritse normaalia ihmistä joka valuitsee ostaa poltiiksen.

        Olisiko sulla joku henkilökohtainen hysteriakohtaus sähköautoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja valmistetaan vain tietyn tyyppisille ihmisille. Selkeästi suurin osa autoilijoista eivät kuulu tuon tyypin ihmisiin.

        Samaa mieltä! Eli ihmiskunnalla on vielä toivoa.


      • Anonyymi

        Minkä uuden auton olet saanut 2002 käyttöön otetun euron aikana muka alle kymppitonnin?
        Viimeksi kun tässä maassa sai edes jonkun uuden auton alle kymppitonnin, oli tuolla 60-70 luvun taitteessa ja silloinkin se oli pikku Corolla jonka hinta maksettiin Suomen markkoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä uuden auton olet saanut 2002 käyttöön otetun euron aikana muka alle kymppitonnin?
        Viimeksi kun tässä maassa sai edes jonkun uuden auton alle kymppitonnin, oli tuolla 60-70 luvun taitteessa ja silloinkin se oli pikku Corolla jonka hinta maksettiin Suomen markkoina.

        Joskus noin 2018 sai kyllä vielä halvimman Dacian alle kymppitonnilla. Toki se ostiko tuota juuri kukaan on sitten toinen juttu, koska tuosta puuttui mm. ilmastointi ja oikeastaan kaikki muutkin varusteet. Muistaakseni sitten "perusvarusteilla" oleva malli oli jossain 13 tonnin tienoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä uuden auton olet saanut 2002 käyttöön otetun euron aikana muka alle kymppitonnin?
        Viimeksi kun tässä maassa sai edes jonkun uuden auton alle kymppitonnin, oli tuolla 60-70 luvun taitteessa ja silloinkin se oli pikku Corolla jonka hinta maksettiin Suomen markkoina.

        Ei siitä ole edes pitkä aika kun viimeksi uusia autoja sai uutena alle kymppitonnilla ja tämä on ollut ihan euro-aikana. Viime aikoina vain uusien autojen hinnat ovat nousseet kymmeniä prosentteja, joten tuota ei enää edes muisteta.

        Nykyisin uudet autot ovatkin kiskurihinnoiteltuja ja siksi vain idiootit ostavat enää uusia autoja. Siksi uusien autojen myynnit ovatkin romahtaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä uuden auton olet saanut 2002 käyttöön otetun euron aikana muka alle kymppitonnin?
        Viimeksi kun tässä maassa sai edes jonkun uuden auton alle kymppitonnin, oli tuolla 60-70 luvun taitteessa ja silloinkin se oli pikku Corolla jonka hinta maksettiin Suomen markkoina.

        Sähköautoilija on nykymaailman kaupunki-ihminen. Useimmille ihmisille sähköautot ovat kuitenkin turhan hinteliä. Rangekin on vain muutama sata kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilija on nykymaailman kaupunki-ihminen. Useimmille ihmisille sähköautot ovat kuitenkin turhan hinteliä. Rangekin on vain muutama sata kilometriä.

        Oletko nähnyt nykymainoksia uusista dieselautoista tai bensa-autoista? Niitähän ei saa EU määräysten mukaan mainostaa? Siksikö autokauppa on niin heikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nähnyt nykymainoksia uusista dieselautoista tai bensa-autoista? Niitähän ei saa EU määräysten mukaan mainostaa? Siksikö autokauppa on niin heikoilla.

        Ilmaston siivellä voidaan ohittaa kilpailulainsäädännön surutta. Kuka kärsii; kuluttaja tietysti. Ilmastoasioille ei ole ilmaantunut kilpailijoita vaikka syytä olisi. Hiilidioksidi on helppo nakki viisastella ja olla niin ympäristömyönteinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaston siivellä voidaan ohittaa kilpailulainsäädännön surutta. Kuka kärsii; kuluttaja tietysti. Ilmastoasioille ei ole ilmaantunut kilpailijoita vaikka syytä olisi. Hiilidioksidi on helppo nakki viisastella ja olla niin ympäristömyönteinen.

        Kerro toki miten kuluttaja kärsii?
        Eikö ihminen osaa valita autoaan, muuten kuin mainoksen kautta, no toisaalta Toyota myy meillä uskomattoman paljon vaikka tuote on kuraa, mutta mainoksia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nähnyt nykymainoksia uusista dieselautoista tai bensa-autoista? Niitähän ei saa EU määräysten mukaan mainostaa? Siksikö autokauppa on niin heikoilla.

        "..Oletko nähnyt nykymainoksia uusista dieselautoista tai bensa-autoista?. ."

        En ostaa yhtään mitään (edes ruokaa) mainosten perusteella. Auton ostan sitten kun tämä nykyinen 20 vuotta vanha 250 tkm ajettu polttis sanoo työsopimuksen irti. Näillä näkymin menee vielä 5 vuotta n. 10 tkm vuosivauhdilla. Tavoite siis ajaa vähintään 300tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä ole edes pitkä aika kun viimeksi uusia autoja sai uutena alle kymppitonnilla ja tämä on ollut ihan euro-aikana. Viime aikoina vain uusien autojen hinnat ovat nousseet kymmeniä prosentteja, joten tuota ei enää edes muisteta.

        Nykyisin uudet autot ovatkin kiskurihinnoiteltuja ja siksi vain idiootit ostavat enää uusia autoja. Siksi uusien autojen myynnit ovatkin romahtaneet.

        "Joskus noin 2018 sai kyllä vielä halvimman Dacian alle kymppitonnilla."

        "Ei siitä ole edes pitkä aika kun viimeksi uusia autoja sai uutena alle kymppitonnilla ja tämä on ollut ihan euro-aikana."

        Tuossa muutaman rahattoman pellen muisteloita alle 10ke autoista
        ja tietenkin ilman mitään faktoja tai edes linkkejä mistä asian voisi tarkistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joskus noin 2018 sai kyllä vielä halvimman Dacian alle kymppitonnilla."

        "Ei siitä ole edes pitkä aika kun viimeksi uusia autoja sai uutena alle kymppitonnilla ja tämä on ollut ihan euro-aikana."

        Tuossa muutaman rahattoman pellen muisteloita alle 10ke autoista
        ja tietenkin ilman mitään faktoja tai edes linkkejä mistä asian voisi tarkistaa.

        Tekniikan Maailma 10.1.2013 12:25

        Uuden Dacia Sanderon hinnat alkavat 10 991 eurosta.

        https://tekniikanmaailma.fi/uuden-dacia-sanderon-hinnat-alkavat-10-991-eurosta/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joskus noin 2018 sai kyllä vielä halvimman Dacian alle kymppitonnilla."

        "Ei siitä ole edes pitkä aika kun viimeksi uusia autoja sai uutena alle kymppitonnilla ja tämä on ollut ihan euro-aikana."

        Tuossa muutaman rahattoman pellen muisteloita alle 10ke autoista
        ja tietenkin ilman mitään faktoja tai edes linkkejä mistä asian voisi tarkistaa.

        Vuosien vanhoja hinnastoja ei varmaan mistään löydy, mutta esim. tässä jutussa joulukuulta 2016 todetaan hinnat:

        https://tekniikanmaailma.fi/dacian-perusmalleihin-lisaa-tehoa-hinta-pysyy-ennallaan-9999-essa/


    • Anonyymi

      Fyrkka finis ja talvi rotsi kanis.

    • Anonyymi

      Niemen omaan sähkö autuojen myynti on lopahtanut ,täyttä kusetusta alusta loppuun asti ,en koskaan osta edes sähkö polku pyörään ,ja ajan aina polttomoottori autoilla samoin moottori kelkalla veneellä mönkijöillä kaikki toimii meillä polttomoottorilla ja pysyy👍

      • Anonyymi

        EU:n liikenteen hiilidioksidiratkaisu oli helppoheikin ratkaisu eli sähköautot. EU- ratkaisujen taso on huolestuttavan alhainen. Otetaan käyttöön sähkötekniikkaa tasolla ojasta allikkoon. Ei kukaan eikä mikään tule hullua hurskaammaksi.


      • Anonyymi

        Juuri vaihdoin akuilla toimivan ruohonleikkurin bensaleikkuriin. Ei sillä akku laitteella tee yhtään mitään. Bensa laite toimii ja jaksaa eikä tarvitse latailla mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri vaihdoin akuilla toimivan ruohonleikkurin bensaleikkuriin. Ei sillä akku laitteella tee yhtään mitään. Bensa laite toimii ja jaksaa eikä tarvitse latailla mitään.

        johdollisella sähköleikkurilla tekeekin jotain. sellaisella olen ajanut nurmikon yli 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri vaihdoin akuilla toimivan ruohonleikkurin bensaleikkuriin. Ei sillä akku laitteella tee yhtään mitään. Bensa laite toimii ja jaksaa eikä tarvitse latailla mitään.

        Töissä on sähköketjusaha. Olisi hyvä klapihommiinkin jos on akkuja 10 latauksessa. Kahdella akulla jos tekisi niin täysi akku loppuu ennenkuin latauksessa oleva on ladattu. Mainostivat muistaakseni jopa tunnin käyttöaikaa akulle mutta todellisuus on 10 minuuttia. Eikä ole mikään Tokmannin romu vaan lähes tonnin laite.


    • Anonyymi

      Polttisten myyntiluvut ovat pudonneet joka vuosi. Olisi niitä autoliikkeissä tarjolla vaikka kuinka mutta ei niitä enää haluta ostaa.
      Niillä.on niin pirun kallista ajaa.

      • Anonyymi

        Jos sähköautoja uhkailtaisiin kuolemalla niin niitä ei ostettaisiin yhtään kappaletta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköautoja uhkailtaisiin kuolemalla niin niitä ei ostettaisiin yhtään kappaletta.

        Olet ylidraamaatinen hysteerikko.
        Polttiksilla ajetaan tästä eteenpäin niinkuin niillä on aina ajettu. Paaliin saakka.
        Kallistahan se on muta niin se on aina ollut. Mikään ei muutu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ylidraamaatinen hysteerikko.
        Polttiksilla ajetaan tästä eteenpäin niinkuin niillä on aina ajettu. Paaliin saakka.
        Kallistahan se on muta niin se on aina ollut. Mikään ei muutu

        Ajan loppuun mieluummin polttiksen kuin sähköauton. Sähköauton loppu on nimittäin sellainen, jota en halua kokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan loppuun mieluummin polttiksen kuin sähköauton. Sähköauton loppu on nimittäin sellainen, jota en halua kokea.

        Millainen on sähköauton loppu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on sähköauton loppu?

        Tiedätkö mitä yhteistä on poikamiehellä ja sähköautolla?

        -Molemmat laukeaa nopeasti.


        😝😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mitä yhteistä on poikamiehellä ja sähköautolla?

        -Molemmat laukeaa nopeasti.


        😝😝

        Tiedätkö mitä yhteistä on ukkomiehellä ja sähköautolla.
        -kummallakaan ei saa mitään vaihdossa


      • Anonyymi

        kannattaa maksaa, taloudessa on sen verran naiskuskeja että halvemmaksi tulee polttid ihan varmasti


    • Anonyymi

      Sähköautot on niin surkeita laadultaan ettei semmosta rämpylää halua kukaan ajaa. Kaikki halpuutettu ja sisustat muovitettu kierrätysroskalla ja paskalla. Alumiini on niissä muovia joka maalattu alumiinin väriseksi. Puuta ei ole vaan ne on useimmiten jotain halpaa kierrätys kangasta kuin vanhan papan housuista hyi hvetti.

    • Anonyymi

      mitä se haittaa. kohta ollaan kuin kuubassa ,vanhat meset ja volvot kasataan uudestaa ja uudestaan

    • Anonyymi

      Näin se vihervasemmiston ropakanta toimii ,pannaan vähäälyinen kirjoitus puuhiin🤣🤣🤣😂😂🤣😂

      • Anonyymi

        Teillä vihervasureilla tuo kirjoitustaito näyttää olevan edelleenkin heikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä vihervasureilla tuo kirjoitustaito näyttää olevan edelleenkin heikko.

        Kun politiikka ja ympäristötutkimus alkaa myydä vihretä autotekniikkaa niin lopputulema on varmaakin varmempi eli katastrofi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun politiikka ja ympäristötutkimus alkaa myydä vihretä autotekniikkaa niin lopputulema on varmaakin varmempi eli katastrofi

        Tuo on nyt nähty. Hyvä talo rakennetaan vain hyvän perustan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on nyt nähty. Hyvä talo rakennetaan vain hyvän perustan päälle.

        Onko Vihreät unohtaneet tekniikan kehittämisen ja jysähtäneet paikalleen nykyisten sähköautojen alkeellisella tasolle?


    • Anonyymi

      On tuo aloitus täyttä totta koska sähköautot älyttömän isoja.. ei kaikki tarvi jotain 2,5 tonnia painavaa patterirotiskoa pihaansa ja pienten sähköautojen tajonta edelleen kovin niukkaa.

      Samoin pienien bensa-autoja saatavuus kokoajan heikompaa.
      Kuluttajat äänestävät jaloillaan ja ostavat kohta vain käytettyjä autoja.

      • Anonyymi

        Sähköauto on keskeneräinen tuote ja se on johtanut autokaupan keljumaiseen tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on keskeneräinen tuote ja se on johtanut autokaupan keljumaiseen tilanteeseen.

        Autontehtailijat ovat tosi huolestuneita sähköautojensa tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autontehtailijat ovat tosi huolestuneita sähköautojensa tilanteesta.

        Niinhän ne ovat ja ihan syystä. Mallistoista alkaa iso osa olla sähköisiä ja silti niiden myynti vain 15% uusien autojen mallistoista euroopassa. Jotain vikaahan sähköautossa selkeästi on kun ensimäistä kertaa saksassa nuoret insinöörit valmistuvat kortistoon kun tehtailla ei ole töitä. Käytännössä pohjimmiltaan tämä kaikki on vihervasemmistolaisen mielenvikaisen ilmasto aatteen syytä, sen aatteen tuote on myös sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne ovat ja ihan syystä. Mallistoista alkaa iso osa olla sähköisiä ja silti niiden myynti vain 15% uusien autojen mallistoista euroopassa. Jotain vikaahan sähköautossa selkeästi on kun ensimäistä kertaa saksassa nuoret insinöörit valmistuvat kortistoon kun tehtailla ei ole töitä. Käytännössä pohjimmiltaan tämä kaikki on vihervasemmistolaisen mielenvikaisen ilmasto aatteen syytä, sen aatteen tuote on myös sähköauto.

        Sähköautoja ei olisi markkinoilla, jos tuota ilmasto aatetta ei olisi. Pahinta on, että poliitikot ovat lähteneet aatteen kannattajiksi. Onko luoja tehnyt hirveän virheen, kun on luonut palamisen ja fossiilisten raaka-aineiden syntymisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja ei olisi markkinoilla, jos tuota ilmasto aatetta ei olisi. Pahinta on, että poliitikot ovat lähteneet aatteen kannattajiksi. Onko luoja tehnyt hirveän virheen, kun on luonut palamisen ja fossiilisten raaka-aineiden syntymisen?

        Siinä se on kysymys. Sähköautoilijat ja poliitikot luulevat olevansa oikeassa. Mutta vain luulevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se on kysymys. Sähköautoilijat ja poliitikot luulevat olevansa oikeassa. Mutta vain luulevat.

        Euroopan tasolla sähköautojen myyntiosuus on vakiintunut viime vuosina noin 14 prosenttiin uusien autojen kaupasta hallitusten vetäydyttyä erityisesti hankintakannustimista. Päästörajojen saavuttamiseksi sähköautojen myyntiosuuden pitäisi olla valmistajien tuotevalikoimasta yli 20 prosenttia. Autovalmistajat, melko yllätyksettömästi, näkevät, että he ovat valmistautuneet sähköistymiseen miljardi-investointien muodossa, mutta infrastruktuuri ja kuluttajat eivät ole valmiita. Mercedeksen pääjohtaja Ola Källenius mainitseekin, että asiakkaille voi myydä vain sitä, mitä he haluavat.


    • Anonyymi

      Suurin syy on maamme pähkähullu -ja samalla oikeaa talouskasvua ja yritysmenestystä haittaava- autoverotusjärjestelmä. Pohjautuu idioottimaisesti pakokaasupäästöihin ja rankaisee reiluja koeteltuja (=kestäviä) polttomoottoriautoja, eikä huomioi sähköautojen akkuvalmistuksen ja sähkömoottorinkin osien vaatimia maametalleja jotka tuhoavat luontoa. Aiemmin oli tarjolla ihan tavismerkeissäkin tehokkaita polttisvaihtoehtoja ihan kohtuu hintaerolla, mutta päästöpohjainen autovero saattaa nostaa vaikkapa 40 tonnin tehokkaan auton hinnan 65 tonniin, autoveroa 25 tonnia. Tuollaiset autot olisivat hyviä nautittavia autoja kohtuu kilsat vuodessa ajaville, nyt sitten polttiksissa pitäisi valita usein joku lussu 1,0 kolmemukinen turbokirnu tai huutava lussu ahtamaton hybridi. Aiemmin myytiin paljon GTI ja M-malleja, ja vastaavia. Sekä matalissa että katumaastureissa, nyt ei edes kannata maahantuojan ottaa juuri valikoimiin kun myynti on luokkaa 2-5 kpl vuodessa. Sähköautot ovat tylsiä suurin osa, tehokkaammat maksavat aika paljon ja kaikki eivät halua latausahdistusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      81
      4081
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      116
      3597
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      83
      3393
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2819
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1536
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe