Joillakin työttömillä on taipumusta kehua tekemisiään kuinka paljon hän tekee kaikenlaista mutta silti persaukinen.Yks Uuvatti hokee jatkvasti hän syö ahvenaa ja muusia,meressä on kalaa niinkuin ei olisi järvissä kun kyllä sisävesistöissäkin kaloja on.Kalastajan profiili niin ollut 15 vuotta työtön eikä pahemmin muutakaan työhistoriaa.Kouluarvosana joku 6. Asuinpiirissään jossain kerrostalossa niin ei pidetty vaan lähinnä mölli.Ainoa tuttu joku sukulainen. Syksyllä pelailee jotain pelejä ja masturboi. Itseään hän pitää suurena kalastjana höpö höpö tehkääs samaan tyyliin kuin edesmennyt Pentti linkola. Työssäkäyvät henkilöt sitten eri kun kalastus harrastuksena ja talvella pilkillä.Hoitas työtön edes kuntoaan esim, pitkiä kävelylenkkejä. Heh työtön tekee kuulemma paljon pimeitä hommia heh heh sohvalla kaljatölkki kädessä ja maukuu kun ei muuta syömistä kuin makaronia.
Työtön mainostaa tekemisiään
20
268
Vastaukset
- Anonyymi
Kuvaamasi taitaa olla toi alexander tupi, joka puhuu joutavia lapsellisia
ja tarpeettomasti kulkee edestaa - ja mitään ideaa ei ole tekemisissä.
Pelkästään on vain suuripalkkainen haitta Suomelle. - Anonyymi
Katoin eilen eduskuntalähetystä ni prkl Vornasen naama näky ni heti nousi verenpaineet.
- Anonyymi
Ostan toimeentulolla olutta. Kalastaminen on ajanhukkaa
- Anonyymi
Voiko olla henkisesti mitään wäsyneempää kuin ostaa toimeentulotuella olutta eikö ihmisillä ole enää mitään tavoitteita
- Anonyymi
Ryhtyisi tämä työtön ammattikalastajaksi niin tietäisi mitä herkkua kalastaminen on.Oikeen aamusta jo heräilee voe helvata. Kaikki muu kuin oluen juonti on turhaa.
- Anonyymi
Kuule pidä tunkkisi. Minua ei kiinnostaisi kalastaminen edes ansaitsemistarkoituksessa ja vielä vähemmän sikäli jos se on mahdollista ajankuluksi tai kalan saamiseksi pöytään. Silloin harvoin kun kalaa tekee mieli niin marketti tai ravintola auttaa siinä.
- Anonyymi
Sama juttu kalastus ei kiinnosta ja saahan niitä kaupoista.Lohta ihmiset ostaa.
- Anonyymi
Kyllähän ihmiset kalastaa paljon mökeillään niin tulee varmaan muutakin kun ahvenaa.Lappi sitten asia erikseen kun ei tiedä kuinka iso vonkale tulee. Meret maailmalla suurimpia kaatopaikkoja.
- Anonyymi
Toiset ryyppää ja toiset kalastaa. Elämässä saa valita mitä tekee eikä muiden pidä siihen puuttua. Ryyppääjät elää surkeaa elämää kun rahat menee alkoholiin eikä niillä ole sitten muuta. Kalastus voi olla kiva hyödyllinen harrastus.
- Anonyymi
Kun puhutaan, että mies "juo perheen rahat", se tarkoittaa yleensä, että henkilö käyttää perheen varoja alkoholin ostamiseen, jättäen perheen taloudelliseen ahdinkoon. Tämä on merkki vaikeasta ongelmasta, joka vaatii puuttumista.
Mitä se tarkoittaa?
Käyttää perheen varoja alkoholiin:
Mies käyttää perheen yhteisiä rahoja, kuten ruokarahat, vuokran tai laskujen maksuun tarkoitettuja varoja, alkoholin ostamiseen.
Aiheuttaa taloudellisia vaikeuksia:
Tämän seurauksena perhe jää ilman tarvittavia resursseja, mikä voi johtaa velkaantumiseen ja puutteeseen.
On merkki riippuvuudesta:
Usein tällainen käytös on oire alkoholiriippuvuudesta, jossa ihmisen pakottava tarve juoda on vahvempi kuin järki.
Mitä voi tehdä?
1. Puhu asiasta:
Yritä keskustella miehen kanssa rauhallisesti tilanteesta ja sen seurauksista.
2. Hae apua:
Tarjoa apua ja tukea alkoholin käytön lopettamiseksi. Hakekaa yhdessä ammattilaisen apua, kuten Raiteille Oy.
3. Ota yhteyttä tukiverkostoihin:
On olemassa monia tahoja, jotka voivat auttaa taloudellisissa vaikeuksissa ja päihdeongelmien kanssa.
Tärkeää muistaa:
Alkoholismi on sairaus, joka vaatii hoitoa.
Perheen tukeminen on tärkeää, mutta se ei tarkoita, että perheen tarvitsisi itse ratkaista ongelmaa yksin.- Anonyymi
Muistan kun olin lapsi niin minun äiti joi kaikki rahat aina ja ruokaa ei kauheasti ollut. Varastin kaupasta ruokaa tosi usein. Lopulta jouduin lastenkotiin koska äitini oli jossain 2 viikkoa ja en tiennyt missä ja sossutädit tuli hakemaan minua. Pari vuotta oli sellaista sekavaa aikaa etten oikein käynyt edes koulua 4 luokalla. Lastenkodissa sitten sain elämästä kiinni ja meni itse töihin 14 vuotiaana ja aloin säästää rahaa. Kävin iltatöissä myymässä hampurilaisia, olin pari vuotta ja sain säästöön lähes 20000 markkaa. En juuri kuluttanut rahaa koska lastenkodissa sai ruokaa 4 kertaa päivässä ja sain myös vaatteita, polkupyöränkin sain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan kun olin lapsi niin minun äiti joi kaikki rahat aina ja ruokaa ei kauheasti ollut. Varastin kaupasta ruokaa tosi usein. Lopulta jouduin lastenkotiin koska äitini oli jossain 2 viikkoa ja en tiennyt missä ja sossutädit tuli hakemaan minua. Pari vuotta oli sellaista sekavaa aikaa etten oikein käynyt edes koulua 4 luokalla. Lastenkodissa sitten sain elämästä kiinni ja meni itse töihin 14 vuotiaana ja aloin säästää rahaa. Kävin iltatöissä myymässä hampurilaisia, olin pari vuotta ja sain säästöön lähes 20000 markkaa. En juuri kuluttanut rahaa koska lastenkodissa sai ruokaa 4 kertaa päivässä ja sain myös vaatteita, polkupyöränkin sain.
Tuohan on tervettä asennoitumista ja sinnikästä yrittämistä elämässä eteenpäin.
Tinkimättömällä asenteella syntyy hyvää tulosta, sohvalla maaten ei mitään.
- Anonyymi
Nyt meni aloittajalla pieleen:')
- Anonyymi
Minäkin eilen hoidin kuntoa, hankin rahaa jne.
- Anonyymi
orpoko
- Anonyymi
Kuudelta kalaan ja iltapäivällä hernekeiton teko viideksi päiväksi ou jee!
- Anonyymi
3eurolla eilen ostin muikkua ja paistoin voissa niin tälle päivälle vielä syömistä+perunaa+porkkanaa ni kalan syöminenkö kallista miks ihmeessä lähtisin kalastaan.Rahaa on ostaa ruokia,olutta jne.Jotkut sentään tekee helpolla kalastuksen kun on katiska ja sitä mukaan kun tulee perkaa ja pakastaa tai syö heti. Uuvatti työtön polkee pyörällä johonki kalaan laskeen verkkoja niin älykääpiön touhuja.Ja kuitenkin persaukinen ei hyvää päivää.Jos jotain tekee niin kyllä siinä joku järki täytyy olla.
- Anonyymi
Sinut todettiin järjettömäksi eläkehaastattelussa.
- Anonyymi
Teen kaalilaatikkoa ja pataleipää olen järkevä.
- Anonyymi
Kannattaa vaan makoilla kotona aina eikä tehdä mitään. Siinäpä sitä sittenn alkaa kunto heiketä ja pian on niin laiska ettei sänkystä pääse ylös. Itse ainakin teen joka päivä jotain kuten vaikka käyn kalassa. kyllä sitä kalaa syö jos sitä saa ja sitten ei tarvii kaupasta ostaa muuta ruokaa joten rahaa säästyy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24945389Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3211264Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy21110892Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369721Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858538Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2306539Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03220Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302259- 391707
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261530