Vantaalaiset pyöräilijät, skuuttaajat (max 25 km/h) ja sähköskootteristit (max 25 km/h), opetelkaa jo suojatien säännöt.
Säännöt, jotka koskevat teitä, kun ylitätte ajoradan suojatietä pitkin ajaen.
Te väistätte jalankulkijoita!
Liikenneturvan sivulta:
"Suojatie on jalankulkijoiden tien ylityspaikka mutta tieliikennelaissa todetaan lisäksi, että ajoneuvolla voi myös ylittää ajorataa suojatietä pitkin. Pitääkö suojatiellä kulkevien jalankulkijoiden väistää suojatiellä ajavia ajoneuvoja (pyörät, sähköskuutit), jos he soittavat pyörän kelloa?
"Ei pidä. Ajoneuvolla suojatiellä ajorataa ylitettäessä ei saa aiheuttaa vaaraa eikä haittaa jalankulkijalle. Soittokelloa käyttämällä ei voi vapautua tästä velvollisuudesta.
Tieliikennelaki 18 §: Ajoneuvolla suojatiellä ajorataa ylittäessä ei saa aiheuttaa vaaraa eikä haittaa jalankulkijalle."
Hyvä eli huono esimerkki teidän ajokäyttäytymisestä on Kielotien suojatie TIkkuraitin ja Asematien välillä, joka on nyt remontin takia aidattu.
Te ajatte sinne välittämättä jalankulkijoista, soitatte kelloja, ajatte kohti jne.
Olen nähnyt jopa sen, että kolhitte jalankulkijoita.
Suojatie, kuka väistää?
3
137
Vastaukset
- Anonyymi
Jos asia on kerran näin niin poistetaan fillareista soittokellot kokonaan
- Anonyymi
Ajoneuvot väistää jalankulkijaa eli on se ajoneuvo; polkupyörä, skuutti, sähköskootteri, mopo, moottoripyörä, traktori, auto, jne.
Ei se sen vaikeampaa ole!
Itselläni pyöräilijänä ei ole vaikeuksia väistää jalankulkijoita suojatiellä ajaessani tai muutenkaan.
Jos en suojatielle "mahdu" en ala soittamaan pyörän kelloa tai torvea, jotta vaatisin jalankulkijaa väistämään.
- Anonyymi
Muistakaa aina kun raivo tullee raivoomaan
Että et väistänyt häntä
Sanot että et huomannut että hän kääntyy kun ei näyttänyt suunta merkkiä
Näytä minulle suunta merkkiä näyttävä raivo pyörä niin minä näytän sinulle JeesuksenNäytä minulle suunta merkkiä näyttävä raivo pyörä niin minä näytän sinulle Jeesuksen
Väittäisin jos voisinMiksi pyöräilijät ei näytä.suuntamerkkiä kun kääntyvät pyörätieltä risteykseen autoeteen ja ovat Muka oikeassa
Vilku rikki raivo pyörässä
Väittäisin jos voisin
Äänestä SDP
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1219112Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156947Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005980- 1523890
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303271Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.803263- 1792572
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171846- 321498
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191286