Lahkojen piirissä eläviä lapsia, jotka kasvatetaan ja aivopestään fundamentalistiseen uskoon?
Kuinka voisimme valistaa?
25
191
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.
Apt. 24:
13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
Ap. t. 26:22
15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä. Ei mitenkään. Muuta kuin kuuntelemalla heidän vanhempien vaatimuksia siitä, että koulussa tarjotaan vain woke-kulttuuria....
- Anonyymi
Ilm. 3:
14. Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Sananl. 8:22; Joh. 1:3; Kol. 1:15-18
15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava. Kunpa olisitkin kylmä tai palava! Room. 12:11; Ilm. 2:2
16. Mutta koska olet penseä, et kylmä etkä palava, minä oksennan sinut suustani. Ps. 119:70
17. Sinä sanot, että olet rikas, olet rikastunut etkä tarvitse mitään. Et kuitenkaan tiedä, että juuri sinä olet kurja ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston. Hoos. 12:8-9; 1. Kor. 4:8
18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Jes. 55:1; Matt. 13:44; Ilm. 19:8
19. Kaikkia niitä, joita rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Ahkeroi siis ja tee parannus! Job 5:17; Sananl. 3:11-12; 1. Kor. 11:32; Hepr. 12:5-11- Anonyymi
Helluntailaiset tutkivat Raamattua, joka on Jumalan ilmoitus ihmisille.
Kuinka paljon sinä tutkit mitä on Raamatussa ilmoitettu?
Aloita Uudesta Testamentista. Me elämmee Uuden testamentin aikaa ja siksi se on helpommin ymmärrettävissä. Rukoile Herraa sydämessäsi.
Jumala rakastaa sinua ja Hän tahtoo olla sinun kanssasi.
- Anonyymi
Meillä on anteeksisaaminen kaikesta, otamme armoon omaan sydämeemme ja haluamme oppia tuntemaan totuuden, Vapahtajamme Jeesuksen Rakkauden.
1.Joh 2:
Kristus, syntisten puolustaja
1. Lapseni! Kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
Room. 8:34; 1. Tim. 2:5; Hepr. 7:25; Hepr. 9:24
2. Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman.
Joh. 1:29; Joh. 4:42; 2. Kor. 5:18; Kol. 1:20
Novum kommentaari Jeesus..
2. "Ja hän"- hän itse, joka on aina läsnä oleva puolestapuhuja eli asianajaja. Hän pystyy puolustamaan, koska hän on "sovitus". Hän on kaikki, mitä me tarvitsemme päästäksemme oikeaan suhteeseen Jumalaan. Vrt. 4:10; 2 Kor 5:21. Kristuksen sovitus ulottuu yhtä laajalle kuin syntikin, kun taas hänen tehtävänsä puolustajana Isän luona rajoittuu vain niihin, jotka uskovat häneen.- Anonyymi
Riittääkö siis, että sanoo uskovansa? Vai pitääkö myös elää kaikessa elämässään Jeesuksen opettamalla tavalla sekä antamansa esimerkin mukaisesti ollakseen kelvollinen Hänen puolustettavakseen?
- Anonyymi
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. - Anonyymi
No eiköhän jokainen vanhempi halua lapselleen parasta. Suviseurat näytti kyllä kuinka hyvin he lapsensa olivat kasvattaneet. Pridemarssi taas näytti aivan muuta.
- Anonyymi
Lestousta isi osa jättää nykyisin lahkon, etenkin nuoret naiset. Enää ei edes korkea syntyvyys riitä pitämään väkimäärää vaan se on alkanut laskea. Jotakin on siis vikaa lahkossa.
Mutta homot sait tähänkin aloitukseen, sehän se oli tärkeintä taas. 🤣 Niin mitä pridemarssissa sitten tapahtui sellaista että sieltä tehtiin rikoilmoituksia? Lestojen leiriltä niitä tehtiin useita. Liittyen, uhkailuun ja jopa pahoinpitelyyn.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011356952.html- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Niin mitä pridemarssissa sitten tapahtui sellaista että sieltä tehtiin rikoilmoituksia? Lestojen leiriltä niitä tehtiin useita. Liittyen, uhkailuun ja jopa pahoinpitelyyn.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011356952.htmlEiköhän siellä niitä rikosilmoituksia tehtailleet se tietty porukka, joka kävi häiriköimässä lappusillaan. Ei siinä mistään lasten tekosista ollut kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siellä niitä rikosilmoituksia tehtailleet se tietty porukka, joka kävi häiriköimässä lappusillaan. Ei siinä mistään lasten tekosista ollut kysymys.
No osasivat lapset siellä omat roskansa korjata pois toisin kuin se porukka joka kävi siellä roskaamassa.
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siellä niitä rikosilmoituksia tehtailleet se tietty porukka, joka kävi häiriköimässä lappusillaan. Ei siinä mistään lasten tekosista ollut kysymys.
Näin sinä kuvittelet ylimielisesti ohittavasi koko asian. Mutta kun kuule sieltä on kirjattu ylös rikoilmoituksia. Siellä sinä eikä kukaan muukaan hihhuli voi yhtään mitään. Ynnä että kysyttiin mitä rikosilmoituksia tehtiin pridekulkueesta?
Anonyymi kirjoitti:
No osasivat lapset siellä omat roskansa korjata pois toisin kuin se porukka joka kävi siellä roskaamassa.
Niin hehän heittelivät roskat, mm naulalla "varustetun" naulan tarraporukan telttaan. Että sillä tavalla korjasivat roskansa pois...
- Anonyymi
Niin mitä pridemarssissa sitten tapahtui sellaista että sieltä tehtiin rikoilmoituksia? Lestojen leiriltä niitä tehtiin useita. Liittyen, uhkailuun ja jopa pahoinpitelyyn.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011356952.htmlMikäli minä olen ymmärtänyt aloitus koski lasten valistamista. Aikusethan kyllä osaavat sikailla mennen tullen.
Anonyymi kirjoitti:
Mikäli minä olen ymmärtänyt aloitus koski lasten valistamista. Aikusethan kyllä osaavat sikailla mennen tullen.
Voi kuule kun en minä tuonut tätä pride-juttua tähän. Se taisi olla sinä itse kun sen mukanasi raahasit. Kas näin:
"No eiköhän jokainen vanhempi halua lapselleen parasta. Suviseurat näytti kyllä kuinka hyvin he lapsensa olivat kasvattaneet. Pridemarssi taas näytti aivan muuta."
Eikö se tämä ollut sinun tekstiä? Tai ainakin aatekaverisi?- Anonyymi
Näin sinä kuvittelet ylimielisesti ohittavasi koko asian. Mutta kun kuule sieltä on kirjattu ylös rikoilmoituksia. Siellä sinä eikä kukaan muukaan hihhuli voi yhtään mitään. Ynnä että kysyttiin mitä rikosilmoituksia tehtiin pridekulkueesta?
Ei ne lapset ainakaan ole niitä rikosilmoituksia tehnyt.
- Anonyymi
Pridessä on häiriköity kulkuetta kuvanneita. Kuljettu perässä ja menty eteen,
kun huomattiin ettei kuvaajalla ollut positiivinen suhtautuminen Prideen. - Anonyymi
Voi kuule kun en minä tuonut tätä pride-juttua tähän. Se taisi olla sinä itse kun sen mukanasi raahasit. Kas näin:
"No eiköhän jokainen vanhempi halua lapselleen parasta. Suviseurat näytti kyllä kuinka hyvin he lapsensa olivat kasvattaneet. Pridemarssi taas näytti aivan muuta."
Eikö se tämä ollut sinun tekstiä? Tai ainakin aatekaverisi?Kyllä se oli minun kirjoitus. Mutta kun aloitus koski uskovien perheiden valistamista. Tarkoitus oli tuoda esiin se, että kyllä siellä ainakin on osattu valistaa lapsia siisteyteen toisin kuin prideväki., jonka jäljiltä oli kaivopuisto kuin sikolätti.
- Anonyymi
Niin hehän heittelivät roskat, mm naulalla "varustetun" naulan tarraporukan telttaan. Että sillä tavalla korjasivat roskansa pois...
Eihän siellä mokomaa tarraporukkaa pitänyt edes olla. Ne olivat Suviseurat.
Vai olisiko he erehtynyt tapahtumasta? Miksei kukaan opastanut heitä liimailemaan tarrojaan sinne pridekulkueen matkan varrelle. - Anonyymi
Mitä luulisit olisiko prideväki ottanut uskovien porukan ystävällisesti vastaan jos se olisi tulleet liimailemaan Raamatunlauseita kulkueen reitille.
”Kuinka voisimme valistaa?”
”Lahkojen piirissä eläviä lapsia, jotka kasvatetaan ja aivopestään fundamentalistiseen uskoon?”
Aloituksesi oli kyllä lähellä trollaamista.
Fundamentalismia on muuallakin kuin ”lahkoissa”. Tuo ”lahko” sana on huono, koska siitä tulee mieleen lähinnä joku epämääräinen kultti.
Eivät siis kaikki herätysliikkeet tai vapaissa suunnissa olevat kirkot tai yhteisöt ole fundamentalisteja. Esim. helluntailaisuudessa on aika lailla eri painotuksia, riippuen kunkin seurakunnan johdosta. Heillä kun ei välttämättä ole mitään yhteistä teologiaa.
Samoin tuo ”aivopesu”, jota käytetään aivan liian löysästi. Se on rankkaa toimintaan ja verrattavissa kidutukseen.
”Anonyymi” 2025-09-06 14:26:09 kirjoittaa:
”No eiköhän jokainen vanhempi halua lapselleen parasta.”
Tässä on oikeastaan se ydin. Jokainen vanhempi haluaa kasvattaa lapsensa sen mukaan, minkä he mieltävät hyväksi.
Lapsi siis kasvaa siinä elinpiirissä, missä vanhemmatkin elävät. Kun ikää tulee, kehitykseen kuuluu myös sen kyseenalaistaminen, mitä vanhemmat ovat edustaneet. Enemmän tai vähemmän.
Kasvaessa lapsen elinpiiri laajenee ja hän saa muualta vaikutteita. Etenkin koulu on siksi tärkeä paikka.
On toinen asia se, miten sitten muut reagoivat mihinkin kasvatustapaan. Osa on nykyään kielletty lailla (pahoinpitely), mutta vielä vanhemmat voivat elää omien näkemystensä muukaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....2029632Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen314387Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1193965Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1003831- 2023387
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik192844Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1221377Mihin rakastuin sinussa?
Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its731366- 901174
Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!
Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A151151