Kaikkia ssyntejä ei anteeksianneta

Se on selvästi Raamatussa. Jo se ,että lestadiolaiset lupaavat kaikki synnit anteeksi, kertoo valehtelevat harhalahkosta.

217

1519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hebr.
      6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet >> Jakeen lisätiedot
      6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
      6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
      6:7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
      6:8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.

• 1Joh. 5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.

Ottakaa tämä tosissaan vellut, asia on kuolemavakava ja on myös varoituksena minulle.

• Luuk. 12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

Millä valtuudella vellut kumoavat tuon?

• Kaikki synnit anteerksi -ajattelutapa, suorastaan yllyttää Hengenherjaan!,

• Luuk. 12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

Millä valtuudella vellut kumoavat tuon?

Tähän odotan edelleen vastausta. Luulisi viimeistään tuossa kohdassa ihmisten tajuavan , että kysymyksessä on mitä suurimman luokan valhe.

Vellut lupaavat pokkana sellaista, mihin ei edes Herra Jeesus pysty!

• Anonyymi

Kyllä kaikki synnit saadaan anteeksi, MUTTA jos ihminen on itse mennyt niin pitkälle, että ei ole katunut, vaan on jatkanut luopumustaan , hän on ITSE mennyt niin kauas, ettei ole paluuta. Jumalan Henki varoittaa tästä.

• Kaunis ja inhimillinen ajattelutapa, mutta Herra Jeesus , elämän ja kuoleman Herra ei salli pelleilyä.

• Anonyymi

Ainoa synti, jota ei saa anteeksi, on se, että on halveksinut Jeesuksen työtä ristillä' eikä ole ottanut vastaan syntiensä sovitusta Jeesuksen veressä.

Tiesittekö, että Jeesus tempaa omansa taivaaseen 23.-24. tätä kuuta, eli runsaan kahden viikon päästä. Kuunnelkaa Youtubesta Medic4Christin kanavalta Joshuan haastattelu muutama päivä sitten. Ja kuunnelkaa muitakin saman kanavan videoita, joissa selitetään jo toteutuneita profetioita; siitä, kun Daniel sai luvan Babylonin kuninkaalta lähteä rakentamaan Jerusalemin temppeliä uudelleen, oli päivälleen 483 vuotta siihen, kun Jeesus ratsasti Jerusalemiin, eli Messias astui esiin. Tämä mies selittää nuo laskelmat niin selkeästi, että minäkin lopulta ymmärsin.

Myös tämän paluunsa ajankohdan Jeesus on ilmoittanut profeetalleen kahden päivän tarkkuudella. Kuunnelkaa häntä itse. Jos olette uskossa, eli teissä on Jumalan elävä pyhä henki, pystytte arvioimaan hänen vilpittömyyttään. Itse uskon hänen saamaansa sanaan sen verran, että peruin työvuoroni loppukuulta, jotta en sattumaltakaan ole liikenteessä, kun tempaus tapahtuu. Joidenkin mukaan tempaus tapahtuisi jo ennen tuota Joshuan saamaa ajankohtaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ainoa synti, jota ei saa anteeksi, on se, että on halveksinut Jeesuksen työtä ristillä' eikä ole ottanut vastaan syntiensä sovitusta Jeesuksen veressä.

Tiesittekö, että Jeesus tempaa omansa taivaaseen 23.-24. tätä kuuta, eli runsaan kahden viikon päästä. Kuunnelkaa Youtubesta Medic4Christin kanavalta Joshuan haastattelu muutama päivä sitten. Ja kuunnelkaa muitakin saman kanavan videoita, joissa selitetään jo toteutuneita profetioita; siitä, kun Daniel sai luvan Babylonin kuninkaalta lähteä rakentamaan Jerusalemin temppeliä uudelleen, oli päivälleen 483 vuotta siihen, kun Jeesus ratsasti Jerusalemiin, eli Messias astui esiin. Tämä mies selittää nuo laskelmat niin selkeästi, että minäkin lopulta ymmärsin.

Myös tämän paluunsa ajankohdan Jeesus on ilmoittanut profeetalleen kahden päivän tarkkuudella. Kuunnelkaa häntä itse. Jos olette uskossa, eli teissä on Jumalan elävä pyhä henki, pystytte arvioimaan hänen vilpittömyyttään. Itse uskon hänen saamaansa sanaan sen verran, että peruin työvuoroni loppukuulta, jotta en sattumaltakaan ole liikenteessä, kun tempaus tapahtuu. Joidenkin mukaan tempaus tapahtuisi jo ennen tuota Joshuan saamaa ajankohtaa.

Saat siis piristävän syysloman. Toivottavasti et irtisanonut itseäsi työpaikasta.

Matt. 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        1Tess. 5:1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
        1Tess. 5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.

• Anonyymi kirjoitti:

######Ainoa synti, jota ei saa anteeksi, on se, että on halveksinut Jeesuksen työtä ristillä' eikä ole ottanut vastaan syntiensä sovitusta Jeesuksen veressä.######

Kerro miten se Raamatun mukaan tapahtuu -se vastaanottaminen!

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

######Ainoa synti, jota ei saa anteeksi, on se, että on halveksinut Jeesuksen työtä ristillä' eikä ole ottanut vastaan syntiensä sovitusta Jeesuksen veressä.######

Saalemlapsi on kyselyiässä. MItä,miten, miksi, mihin,milloin.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo, tietyt lahkolaiset, on koulutettu ottamaan auktoriteetti ja herruus pois Jeesukselta ja asettumaan itse muiden herraksi ja auktoriteetiksi. Kyselkööt, kuulustelkoot. Heille ei tarvitse vastata.

Jeesus On Herra. Uskotko ja tunnustatko tämän omalla kohdallasi? (Retorinen kysymys itse kunkin omalletunnolle. Ei tarvitse vastata kuin Jumalalle.)

• Anonyymi

Saat siis piristävän syysloman. Toivottavasti et irtisanonut itseäsi työpaikasta.

Matt. 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Ap.t. 1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        1Tess. 5:1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
        1Tess. 5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.

Tuossa sinulla on sentään terve käsitys, ettei päiviä ja hetkiä kannata lähteä ennustelemaan, kun pieleen menevät kumminkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuo, tietyt lahkolaiset, on koulutettu ottamaan auktoriteetti ja herruus pois Jeesukselta ja asettumaan itse muiden herraksi ja auktoriteetiksi. Kyselkööt, kuulustelkoot. Heille ei tarvitse vastata.

Jeesus On Herra. Uskotko ja tunnustatko tämän omalla kohdallasi? (Retorinen kysymys itse kunkin omalletunnolle. Ei tarvitse vastata kuin Jumalalle.)

Jeesus sanoi:Joka minua häpeää ihmisten edessä, häntä minä häpeän enkelien edessä!

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat siis lestadiolaisista?

#####Nuo, tietyt lahkolaiset, on koulutettu ottamaan auktoriteetti ja herruus pois Jeesukselta ja asettumaan itse muiden herraksi ja auktoriteetiksi. Kyselkööt, kuulustelkoot. Heille ei tarvitse vastata.#####

• Anonyymi kirjoitti:

Heikoilla pojilla on uskosi, kun et edes osaa vastata mihin uskot ja miten.

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Jeesus sanoi:Joka minua häpeää ihmisten edessä, häntä minä häpeän enkelien edessä!

Ei se juuri niin mene, mutta; Mark. 8:38 Joka tämän uskottoman ja syntisen sukupolven keskellä häpeää minua ja minun sanojani, sitä on Ihmisen Poika häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

• Anonyymi

Mielelläni kerron, jos sinulle on jäänyt epäselväksi tämä ainoa tärkeä asia tämän lyhyen maanpäällisen elämän aikana. Lue 1 Cor 15:1-4 (KJB). Pelastumme sillä hetkellä, kun kuulemme, ymmärrämme ja oman syntisyytemme kohdalle vastaanotamme sen totuuden, että Jeesus sovitti meidän kaikkien synnit verellään. Tähän liittyy parannus, eli se, että oivalloamme olevamme helvettiin matkalla oleva syntinen.

Sillä hetkellä, kun uskomme, Jumala antaa meille elävän Pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. Uudestisynnymme. Peruuttamattomasti.

• Anonyymi

1 Thess 5 (KJB)

3 For when they shall say, Peace and safety; then sudden destruction cometh upon them, as travail upon a woman with child; and they shall not escape.

4 But ye, brethren, are not in darkness, that that day should overtake you as a thief.

5 Ye are all the children of light, and the children of the day: we are not of the night, nor of darkness.

6 Therefore let us not sleep, as do others; but let us watch and be sober.

7 For they that sleep sleep in the night; and they that be drunken are drunken in the night.

8 But let us, who are of the day, be sober, putting on the breastplate of faith and love; and for an helmet, the hope of salvation.

9 For God hath not appointed us to wrath, but to obtain salvation by our Lord Jesus Christ,

• Anonyymi

Ei ne ihmiset, jotka ovat joutuneet pois Kristuksesta, tarvitse meidän tuomiotamme. Heitä pitäisi auttaa takaisin Herransa yhteyteen.Raamattu kyllä varoittaa leikkimästä uskolla, mutta alkuun , kun tulin uskoon, oli minullakin kova paikka. Olin loukkaantuneena vetäytymässä.Kyllä siinä oli tosi kysymyksessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Odotan yhä asiallista vastausta, mutta hauva osaa vain räksyttää!

• Anonyymi kirjoitti:

Mielelläni kerron, jos sinulle on jäänyt epäselväksi tämä ainoa tärkeä asia tämän lyhyen maanpäällisen elämän aikana. Lue 1 Cor 15:1-4 (KJB). Pelastumme sillä hetkellä, kun kuulemme, ymmärrämme ja oman syntisyytemme kohdalle vastaanotamme sen totuuden, että Jeesus sovitti meidän kaikkien synnit verellään. Tähän liittyy parannus, eli se, että oivalloamme olevamme helvettiin matkalla oleva syntinen.

Sillä hetkellä, kun uskomme, Jumala antaa meille elävän Pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. Uudestisynnymme. Peruuttamattomasti.

###Sillä hetkellä, kun uskomme,####

Mihin?

• Anonyymi kirjoitti:

1 Thess 5 (KJB)

3 For when they shall say, Peace and safety; then sudden destruction cometh upon them, as travail upon a woman with child; and they shall not escape.

4 But ye, brethren, are not in darkness, that that day should overtake you as a thief.

5 Ye are all the children of light, and the children of the day: we are not of the night, nor of darkness.

6 Therefore let us not sleep, as do others; but let us watch and be sober.

7 For they that sleep sleep in the night; and they that be drunken are drunken in the night.

8 But let us, who are of the day, be sober, putting on the breastplate of faith and love; and for an helmet, the hope of salvation.

9 For God hath not appointed us to wrath, but to obtain salvation by our Lord Jesus Christ,

We are on the Finnish language pages now!

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossa sinulla on sentään terve käsitys, ettei päiviä ja hetkiä kannata lähteä ennustelemaan, kun pieleen menevät kumminkin.

Onko käynyt mielessäsi että kehotus uskoa Jeesukseen, lestadiolsisen hapatuksen sijaan,-on myös terve käsitys?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko ajatellut että tuo selitykseksi. -eksyttävä selitykseksi, olisi myös saatanalle mieleen?

Mikä on tarkoitus- ja motiivi, tehdä suoralle tielle mutkia, jotka johtavat harhaan?

Tarkoituksena ei ole kuin eksyttäminen. Mikä tuolla analogialla yhdistää vl-puhujaa ja saatanaa?

Miksi et kertonut tätä?

Roomalaiskirje:
        10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa

• Anonyymi kirjoitti:

####Pelastumme sillä hetkellä, kun kuulemme, ymmärrämme ja oman syntisyytemme kohdalle vastaanotamme sen totuuden, että Jeesus sovitti meidän kaikkien synnit verellään. Tähän liittyy parannus, eli se, että oivalloamme olevamme helvettiin matkalla oleva syntinen.###

Tuo on huippunäyte valehtelusta, olet todella taitava ekyttäjä!

Tuolla ohjeella et takuulla pelastu, mutta saatana kiittää!

Miksi et kertonut että vain usko Jeesukseen pelastaa- ja kaste?

Siksi et kertonut kun se on totta! Perkele on valheen isä ja voi puhua vain valhetta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh. 5: 5-14
        5 Ja siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentä kahdeksan vuotta.
        6 Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"
        7 Sairas vastasi hänelle: "Herra, minulla ei ole ketään, joka veisi minut lammikkoon, kun vesi on kuohutettu; ja kun minä olen menemässä, astuu toinen sinne ennen minua".
        8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy".
        9 Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
        10 Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta".
        11 Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'."
        12 He kysyivät häneltä: "Kuka on se mies, joka sanoi sinulle: 'Ota vuoteesi ja käy'?"
        13 Mutta parannettu ei tiennyt, kuka se oli; sillä Jeesus oli poistunut, kun siinä paikassa oli paljon kansaa.
        14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".

= Jeesus kehoitti parannukseen.

Joh. 8: 3-11
        3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
        8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Jeesus: "Mene, äläkä tästedes enää syntiä tee" = tee parannus.

Mark. 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Sekä oikea usko, että kaste, molemmat, eivät ole vain lihallisuuteen perustuva, ulkoinen "teko", vaan olemukseltaan sisältävät myös uudestisyntymän sekä parannuksen sanan. Ei ole oikeaa uskoa eikä kastetta ilman uudestisyntynyttä, parannukseen pyrkivää mieltä. Lihamme ei suostu parannukseen ja aina taistelee sitä vastaan, mutta henki sen sijaan ei muuta kaipaakkaan vaan kauhistuu vielä lihassa roikkuvia syntejään (kuten Paavalikin, mm. roomalaiskirjeessään (7. ja 8. luku) kirjoittaa.

Koko uskonelämämme perustuu synnin kauhistukseen ja parannukseen kaipaamista ja juuri tätä vartenhan Kristus saarnasi, kärsi ja kuoli. Tekomme eivät meitä sinällään pelasta, mutta ne osoittavat Jumalan edessä missä hengessä ne ovat tehdyt: joko ihmislihassa tai uudessa hengessä, jonka Jeesus vaikuttaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Joh. 5: 5-14
        5 Ja siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentä kahdeksan vuotta.
        6 Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"
        7 Sairas vastasi hänelle: "Herra, minulla ei ole ketään, joka veisi minut lammikkoon, kun vesi on kuohutettu; ja kun minä olen menemässä, astuu toinen sinne ennen minua".
        8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy".
        9 Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
        10 Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta".
        11 Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'."
        12 He kysyivät häneltä: "Kuka on se mies, joka sanoi sinulle: 'Ota vuoteesi ja käy'?"
        13 Mutta parannettu ei tiennyt, kuka se oli; sillä Jeesus oli poistunut, kun siinä paikassa oli paljon kansaa.
        14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".

= Jeesus kehoitti parannukseen.

Joh. 8: 3-11
        3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
        8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Jeesus: "Mene, äläkä tästedes enää syntiä tee" = tee parannus.

Mark. 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Sekä oikea usko, että kaste, molemmat, eivät ole vain lihallisuuteen perustuva, ulkoinen "teko", vaan olemukseltaan sisältävät myös uudestisyntymän sekä parannuksen sanan. Ei ole oikeaa uskoa eikä kastetta ilman uudestisyntynyttä, parannukseen pyrkivää mieltä. Lihamme ei suostu parannukseen ja aina taistelee sitä vastaan, mutta henki sen sijaan ei muuta kaipaakkaan vaan kauhistuu vielä lihassa roikkuvia syntejään (kuten Paavalikin, mm. roomalaiskirjeessään (7. ja 8. luku) kirjoittaa.

Koko uskonelämämme perustuu synnin kauhistukseen ja parannukseen kaipaamista ja juuri tätä vartenhan Kristus saarnasi, kärsi ja kuoli. Tekomme eivät meitä sinällään pelasta, mutta ne osoittavat Jumalan edessä missä hengessä ne ovat tehdyt: joko ihmislihassa tai uudessa hengessä, jonka Jeesus vaikuttaa.

#####Jeesus: "Mene, äläkä tästedes enää syntiä tee" = tee parannus.####

Mitä tarkoitat parannuksen tekemisellä? Jos tarkoitat sitä vl-huiskutuksella syntien poispanemista,-valehtelet pahemman kerran.

Jeesus käski selväsanaisesti jättää synti tekemättä!

Vellu ja saatana lipevästi kuiskutellen sanovat:

Vellu sanoo,tee vain syntiä, kyllä Jeesuksen verimantra pesee ne taas pois ja voit taas ryvettää itsesi uudelleen ja uudelleen. Ja lupaatte vielä kaikki synnit anteeksi, joka ei ole edes mahdollista.

Leikitte tulella, pidätte itsestään selvänä sitä, että voitte ulosmitata Jeesuksen verellään hankkiman armon.

• Anonyymi

Onko käynyt mielessäsi että kehotus uskoa Jeesukseen, lestadiolsisen hapatuksen sijaan,-on myös terve käsitys?

Ongelmana siinä sinun uskossasi on se, että painotat Jeesukseen uskomista käsitykseni mukaan semmoisena mahtikunkkuna ("isona herrana"), kun taas vl:t painotamme elämän Herraan Jeesukseen uskomista juuri minun, juuri sinun ja koko maailman syntien sovittajana. Jotenkin se teidän Jesse vain on erilainen, hän ei esim. saarnauta synninpäästöä (Joh. 20:23, Matt. 18:18, 16:19) toisin kuin Raamatun Jeesus.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat parannuksen tekemisellä? Jos tarkoitat sitä vl-huiskutuksella syntien poispanemista,-valehtelet pahemman kerran.

Vellu sanoo,tee vain syntiä, kyllä Jeesuksen verimantra pesee ne taas pois ja voit taas ryvettää itsesi uudelleen ja uudelleen. Ja lupaatte vielä kaikki synnit anteeksi, joka ei ole edes mahdollista.

Leikitte tulella, pidätte itsestään selvänä sitä, että voitte ulosmitata Jeesuksen verellään hankkiman armon.

"Vellu sanoo,tee vain syntiä, kyllä Jeesuksen verimantra pesee ne taas pois ja voit taas ryvettää itsesi uudelleen ja uudelleen."

Tuo on hyvin tyypillinen ulkopuolisten väite Jumalan lasten vaelluksesta, mutta se ei pidä paikkaansa. Sielunvihollinen sanoo, että tee vain syntiä, kyllä sen kuitenkin saa anteeksi, mutta kun pitäisi korjata asioita, sama konstimestari vakuuttelee, että ei tuota enää saa anteeksi, älä edes pyydä, vaan luovu vain suosiolla uskostasi. Paavali sen sijaan pohtii asiaa, ettei meidän, jotka olemme synnistä vapahdetut, pidä vaeltaa synnissä. Silti kaikki olemme syntisiä, kaikki. Paavali kirjoittaa, että ei ole yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa, kaikki ovat pois poikenneet ja tyynni kelvottomiksi tulleet - sinä, minä, tuhlaajapoika ja tuhlaajapojan isoveli. Toinen horjahtaa helpommin vasemmalle (lihallisuus), toinen oikealle (omavanhurskaus), mutta kaikki olemme syntisiä ja tarvitsemme Jumalan armoa Jeesuksen nimessä ja veressä. Eikä sellainen, jota Jumalan armo kohdannut ja on paljon anteeksi saanut, yksinkertaisesti vain voi rukouksissaan kiittää fariseuksen sanoin, että onneksi en ole niin kuin tuo publikaani. Sinusta tulee usein kuva kuin ajattelisit, että onneksi et ole kuin tuo vl. Toivottavasti olen väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaista valheprofetointia, jonka ainoa tarkoitus on lypsää rahat ja perinnöt herkkäuskoisilta.

Tuollaisten säikyttelyrikosten levittäjä syyllistyy samaan hengelliseen rikokseen kuin tuo lumeuskonnollinen huijarilahko valheprofetioineen.

Muuta "tempausta" ei ole tuolloin ole odotettavissa kuin suuri rahatempaus hölmöjen pankkitileiltä. Nauravat vain.

• Anonyymi

"Jos tarkoitat...." En tarkoita.
        En ole vellu.

Tarkoitan ihan siten kuin on kirjoitettu, ilman erillisiä mainintoja velluista tai muista kirkkokunnista.

Jumalan sana koskee kaikkia. Tietenkin myös velluja, kuin muitakin kristittyjä, kuten tav. luterilaisia, rukoilevaisia, lähetyshiippakuntaa, sleytä, körttejä, ortodokseja, katolilaisia, anglikaaneja...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos tarkoitat...." En tarkoita.
        En ole vellu.

Tarkoitan ihan siten kuin on kirjoitettu, ilman erillisiä mainintoja velluista tai muista kirkkokunnista.

Jumalan sana koskee kaikkia. Tietenkin myös velluja, kuin muitakin kristittyjä, kuten tav. luterilaisia, rukoilevaisia, lähetyshiippakuntaa, sleytä, körttejä, ortodokseja, katolilaisia, anglikaaneja...

>>"Jos tarkoitat...." En tarkoita.
        En ole vellu.<<

Mutta tunnen kyllä jo kasvavaa myötätuntoa ja ymmärrystä näitä kohtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

"Vellu sanoo,tee vain syntiä, kyllä Jeesuksen verimantra pesee ne taas pois ja voit taas ryvettää itsesi uudelleen ja uudelleen."

Tuo on hyvin tyypillinen ulkopuolisten väite Jumalan lasten vaelluksesta, mutta se ei pidä paikkaansa. Sielunvihollinen sanoo, että tee vain syntiä, kyllä sen kuitenkin saa anteeksi, mutta kun pitäisi korjata asioita, sama konstimestari vakuuttelee, että ei tuota enää saa anteeksi, älä edes pyydä, vaan luovu vain suosiolla uskostasi. Paavali sen sijaan pohtii asiaa, ettei meidän, jotka olemme synnistä vapahdetut, pidä vaeltaa synnissä. Silti kaikki olemme syntisiä, kaikki. Paavali kirjoittaa, että ei ole yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa, kaikki ovat pois poikenneet ja tyynni kelvottomiksi tulleet - sinä, minä, tuhlaajapoika ja tuhlaajapojan isoveli. Toinen horjahtaa helpommin vasemmalle (lihallisuus), toinen oikealle (omavanhurskaus), mutta kaikki olemme syntisiä ja tarvitsemme Jumalan armoa Jeesuksen nimessä ja veressä. Eikä sellainen, jota Jumalan armo kohdannut ja on paljon anteeksi saanut, yksinkertaisesti vain voi rukouksissaan kiittää fariseuksen sanoin, että onneksi en ole niin kuin tuo publikaani. Sinusta tulee usein kuva kuin ajattelisit, että onneksi et ole kuin tuo vl. Toivottavasti olen väärässä.

Olet väärässä,Paavalia muistinvaraisesti siteeraten :Jeesus on tullut pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole vellu.<<

Justiinsa ja valehtelu ei kuulu tapoihisi, eihän? ☺

• Anonyymi kirjoitti:

Ongelmana siinä sinun uskossasi on se, että painotat Jeesukseen uskomista käsitykseni mukaan semmoisena mahtikunkkuna ("isona herrana"), kun taas vl:t painotamme elämän Herraan Jeesukseen uskomista juuri minun, juuri sinun ja koko maailman syntien sovittajana. Jotenkin se teidän Jesse vain on erilainen, hän ei esim. saarnauta synninpäästöä (Joh. 20:23, Matt. 18:18, 16:19) toisin kuin Raamatun Jeesus.

Kysypä vaikka tekoälyltä, jos et minua usko, mitä tarkoittaa "lahjavanhurskaus"

Tiedän että tästä syntyy nyt iso älämölö pinnaa myöten!

• Anonyymi

Justiinsa ja valehtelu ei kuulu tapoihisi, eihän? ☺

Mitä olen valehdellut?
        Luettele kaikki valheeni.

Sikäli kuin olen huomannut, sinä itse olet levittänyt minusta perättömiä väitteitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä olen valehdellut?
        Luettele kaikki valheeni.

Sikäli kuin olen huomannut, sinä itse olet levittänyt minusta perättömiä väitteitä.

Helluntailaiset opettavat olevansa synnittömiä, joten 8./9. käskyn rikkominen, eli väärän todistuksen antaminen, etenkin luterilaisista, ei tietenkään ole heille synti.

Eikä heille tietenkään uhriensa tarvitse myöskään anteeksiantaa, vaikka väittäisivät tai tekisivät mitä.

• Anonyymi

Hyvä, jos koet niin, koska synnintunto on edellytys sille, että synnit voi saada anteeksi. Itselleni on usein kirjoituksistasi tullut vaikutelma, että kokisit itsesi vl:ia vähemmän syntiseksi.

• Anonyymi

Kysyin testiksi ja vastaus oli hyvin tavanomainen. Tiivistäen: kristitty on vanhurskas uskon kautta siksi, että Kristuksen täydellinen vanhurskaus on luettu hänen hyväkseen lahjana. Usko ja teot eivät toki tästä huolimatta ole erillään toisistaan, sillä uskosta seuraa halu vaeltaa uudessa kuuliaisuudessa - ei niin, että teot vanhurskauttaisivat edes osittain (tekovanhurskaus), vaan koska ne ovat uskon hedelmiä. Edelleen usko ei tee ihmisestä synnitöntä - myös kristitty lankeaa toistuvasti syntiin ristinvihollisen altiivisen toiminnan pettämämä, mutta usko vaikuttaa kristityssä halun Jumalan mielen mukaiseen elämään. Uskon ensimmäinen hedelmä on rakkaus. Uskovien kesken tämä näkyy siten, että esim. nettisaarnasta elävän uskon saaneessa syttyy halu etsiytyä sinne, missä on elämän veden lähteet - Jumalan seurakunnan yhteyteen. Niin Hyvä Paimen saattaa lampaansa muualtakin tähän yhteen lammashuoneeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole vellu.<<

Näen kirjoituksistasi monestakin kohtaa, ettet ole vl ja olen iloinen, että olet uskostamme kiinnostunut. Seuroihin kannattaisi mennä, saarnoista saa hyvän käsityksen opetuksen painopisteistä. Jos kynnys mennä rauhanyhdistykselle on korkea, monilla rauhanyhdistyksillä lähetyksiä on kuunneltavissa myös netistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näen kirjoituksistasi monestakin kohtaa, ettet ole vl ja olen iloinen, että olet uskostamme kiinnostunut. Seuroihin kannattaisi mennä, saarnoista saa hyvän käsityksen opetuksen painopisteistä. Jos kynnys mennä rauhanyhdistykselle on korkea, monilla rauhanyhdistyksillä lähetyksiä on kuunneltavissa myös netistä.

Kiitos. 🙂 Olen teitä netin kautta kuunnellutkin.

Viihdyn tällä foorumilla, kun huomaan, että täällä käydään aidosti hengellisiä keskusteluja. Uskomme on pääosin aivan samanlaista, joitain vl-korostuksia en ota aivan samoin, mutta niistäkin olen jokseenkin samaa mieltä. En ehkä ota niitä yhtä "tiukasti" mutta kuitenkin periaate on sama (en varsinaisesti "meikkaa", enkä suuremmin piittaa muodistakaan, televisiota katson, mutta en kaikkea sieltäkään).

• Anonyymi

Kaikki synnit, joista on tunto, voi saada anteeksi. Mitään syntiä, josta ei ole tuntoa, ei saa anteeksi. Pyhän Hengen pilkka on ainoa synti, josta ei edes voi tulla tuntoa.

• Anonyymi

Esiin tulleiden tosiasioiden ja tämänhetkisen tietämyksen valossa on syytä pohtia todella vakavasti syyllistyivätkö hoitajat Pyhän Hengen pilkkaan. Se, että väärintekijällä ei ole omaatuntoa, on Jumalan työ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esiin tulleiden tosiasioiden ja tämänhetkisen tietämyksen valossa on syytä pohtia todella vakavasti syyllistyivätkö hoitajat Pyhän Hengen pilkkaan. Se, että väärintekijällä ei ole omaatuntoa, on Jumalan työ.

Erittäin vakavasti otettava pointti, jota olen pohtinut monesti ja kauan.
        Kuitenkin , jokainen, joka on vastaanottanut Rakkauden Totuuteen, voi nähdä mikä- ja mitä vl-meno on.

Mutta minä en tuomitse, tuomitkoon heidät Herra!

• Anonyymi kirjoitti:

Erittäin vakavasti otettava pointti, jota olen pohtinut monesti ja kauan.
        Kuitenkin , jokainen, joka on vastaanottanut Rakkauden Totuuteen, voi nähdä mikä- ja mitä vl-meno on.

Mutta minä en tuomitse, tuomitkoon heidät Herra!

Minä laitoin tuon edellisen, unohdin vain kirjautua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisinkin päin on pohdittu, että kävikö osalle hoidetuista niin, että lähtiessään taistelemaan seurakuntaa vastaan jopa jukisesti olisi tullut Pyhän Hengen pilkka tehdyksi ja ovet takaisin sulkeutuivat paatumuksen rauhaan. En tiedä, kolmiyhteinen Jumala tietää. Parannuksen kautta palanneista on hyvä todistus, he eivät ainakaan ole siihen syyllistyneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisinkin päin on pohdittu, että kävikö osalle hoidetuista niin, että lähtiessään taistelemaan seurakuntaa vastaan jopa jukisesti olisi tullut Pyhän Hengen pilkka tehdyksi ja ovet takaisin sulkeutuivat paatumuksen rauhaan. En tiedä, kolmiyhteinen Jumala tietää. Parannuksen kautta palanneista on hyvä todistus, he eivät ainakaan ole siihen syyllistyneet.

Hoitokokoukset olivat täysin raamatun vastaiset , hoitajat eivät ole tulleet synnintuntoon, vaikka heitä on puhuteltu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoitokokoukset olivat täysin raamatun vastaiset , hoitajat eivät ole tulleet synnintuntoon, vaikka heitä on puhuteltu.

Hoitajathan monissa tapauksissa kiusasivat sydämestään uskovaisia ihmisiä. Pilkkasivat heitä ja heidän uskoaan mykkäpuhutteluillaan - ei se ymmärrä periaatteella. Monissa tapauksissa hoitajien kiima oli suurin syy puhuteltavan ahdistelemiseen puhuttelujen varjolla. Siinä ei ole mitään epäselvää. Jos siitä tilanteesta lähti vaikka "ovet paukkuen", ei todellakaan tehnyt mitään väärä. Se oli Jumalan tahto ja hänen johdatuksensa valtavaan menestykseen. Niihin hoitotilaisuuksiin ei kenekään olisi tullut osallistua. Olihan kysymys vain ja ainoastaan hoitajina toimineiden henkilökohtaisista ongelmista/ongelmapersoonista. Harmi, että nruvo tuli liian myöhään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luopioilla ei ole omaatuntoa eikä heillä näin ollen voi myöskään olla synnintuntoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on sidottujen kanta, johon yleishengelliset yhtyvät ja uskovaisetkin ajattelevat, ettei taistelun vuosia toivota takaisin, koska siinä moni kuivui. Kuitenkin Jumalan seurakunta oli Jumalan seurakunta taistelunkin vuosina ja Raamatun mukaan "minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa" (Matt. 18:18), mistä seuraa, että päästäkseen siteistä on sidotun tultava päästetyksi. Niin on onneksi monelle tapahtunutkin, taisivat kuitenkin tapahtua valtaosin 1980-luvun alussa ne palaamiset sillanpääläisyyden kuivuttua kokoon Paavo Sillanpään äkillisen kuoleman seurauksena. Onko palanneita ollut 2000-luvulla - en tiedä, ehkä on, ehkä ei. Hoitomiehiä, vaikka ovat varmasti omalta puoleltaan viallisia, ei ole sidottu - he ovat siis seurakunnan rakkaudessa. Hoitokokousten pääorganisoijana pidetty Heikki Saari teki parannusta väärästä hengestä, joten hänestäkin jäi seurakunnalle hyvä todistus. Edelleen pieni pyhä joukko ja yhteisö koostuen pelkistä pyhistä ihmisistä, päänään Kristus vaeltaa Pyhän Hengen koolle kutsumana yhdessä uskossa, mielessä ja ymmärryksessä yksimielisenä rakkaudessa, vailla puolueita ja hajaannusta. Tällaista seurakuntaa ei ole havaittavissa muualla, on vain käsityksiltään pirstaloituneita kristittyjä porukoita, jotka lisäksi usein hyväksyvät toistensa "väärät" käsitykset kynsin hampain taivaskelpoisina tuomion pelossa tapeltuaan ensin naama punaisina kasteesta, ehtoollisesta, parannuksesta, uudestisyntymisestä, seurakunnasta ym. ym. Puolueita on paljon ja hajaannusta on paljon eikä yhteistä ymmärrystä löydy kuin nimeksi. Jumalan seurakunnassa saa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, ja pääsee yhdenkaltaiseen uskoon pyhien kanssa, joskin omalta puoleltaan viallisten ihmisten kanssa. Tämä armotarjous on voimassa katuvalle syntiselle niin kauan kuin elon päiviä riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoitajathan monissa tapauksissa kiusasivat sydämestään uskovaisia ihmisiä. Pilkkasivat heitä ja heidän uskoaan mykkäpuhutteluillaan - ei se ymmärrä periaatteella. Monissa tapauksissa hoitajien kiima oli suurin syy puhuteltavan ahdistelemiseen puhuttelujen varjolla. Siinä ei ole mitään epäselvää. Jos siitä tilanteesta lähti vaikka "ovet paukkuen", ei todellakaan tehnyt mitään väärä. Se oli Jumalan tahto ja hänen johdatuksensa valtavaan menestykseen. Niihin hoitotilaisuuksiin ei kenekään olisi tullut osallistua. Olihan kysymys vain ja ainoastaan hoitajina toimineiden henkilökohtaisista ongelmista/ongelmapersoonista. Harmi, että nruvo tuli liian myöhään.

Onhan totta, että monissa tapauksissa se uskovainen osapuoli oli ja on nimenomaan puhuteltava. Käyttäytymisestä päätellen moni hoitaja ei ollut uskovainen, sillä kukaan uskovainen ei voi käyttäytyä toista kohtaan kuten monissa tapauksissa toimineet hoitajat. Hoirajat jopa ääneen kielsivät puhuteltavan uskon, vaikka mitään syytä ei ollut eikä henkilö itse kieltänyt sitä kieltänyt. Hoitajat olivat/ovat susia lammasten joukossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan totta, että monissa tapauksissa se uskovainen osapuoli oli ja on nimenomaan puhuteltava. Käyttäytymisestä päätellen moni hoitaja ei ollut uskovainen, sillä kukaan uskovainen ei voi käyttäytyä toista kohtaan kuten monissa tapauksissa toimineet hoitajat. Hoirajat jopa ääneen kielsivät puhuteltavan uskon, vaikka mitään syytä ei ollut eikä henkilö itse kieltänyt sitä kieltänyt. Hoitajat olivat/ovat susia lammasten joukossa.

On tosiaan voinut olla rumaakin käytöstä, mutta toisen uskon toteaminen eri uskoksi kuin omansa ei tällaisen ruman käytöksen kriteerejä täytä. Minäkin oletan sinun uskovan jotenkin, mutta jo tuon viestin perusteella on helppo nähdä, ettei se ole sama usko kuin itselläni eikä sama usko, mitä rauhanyhdistyksillä saarnataan. Ettei vain se televisio ole ollut monien sidottujen epäjumala ja mieluummin on tullut vaikka sidotuksi kuin luopunut tästä toisesta jumalastaan? Ja siitä taas seuraa, että jos kerran on ollut valmis tulemaan vaikka vl-seurakunnan sitomaksi, niin seurakuntakäsitys lienee ollut eri, koska ei kai kristitty nyt autuudestaan jonkun telkkarin tms. vuoksi ole valmis luopumaan. Tiedän, että useimmiten parannusta piti tehdä väärästä hengestä, mutta luultavasti tämä päätelmä väärästä hengestä tehtiin jostain ulkonaisesta asiasta, joka ilmeisestikin usein oli TV.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tosiaan voinut olla rumaakin käytöstä, mutta toisen uskon toteaminen eri uskoksi kuin omansa ei tällaisen ruman käytöksen kriteerejä täytä. Minäkin oletan sinun uskovan jotenkin, mutta jo tuon viestin perusteella on helppo nähdä, ettei se ole sama usko kuin itselläni eikä sama usko, mitä rauhanyhdistyksillä saarnataan. Ettei vain se televisio ole ollut monien sidottujen epäjumala ja mieluummin on tullut vaikka sidotuksi kuin luopunut tästä toisesta jumalastaan? Ja siitä taas seuraa, että jos kerran on ollut valmis tulemaan vaikka vl-seurakunnan sitomaksi, niin seurakuntakäsitys lienee ollut eri, koska ei kai kristitty nyt autuudestaan jonkun telkkarin tms. vuoksi ole valmis luopumaan. Tiedän, että useimmiten parannusta piti tehdä väärästä hengestä, mutta luultavasti tämä päätelmä väärästä hengestä tehtiin jostain ulkonaisesta asiasta, joka ilmeisestikin usein oli TV.

"On tosiaan voinut olla rumaakin käytöstä, mutta toisen uskon toteaminen eri uskoksi kuin omansa ei tällaisen ruman käytöksen kriteerejä täytä."

Kyllä täyttää. Käyttäyminen voi olla näyttö ei- uskovaisuudesta. Tässä tapauksessa olet täysin väärässä eikä asia liity missään määrin televisioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"On tosiaan voinut olla rumaakin käytöstä, mutta toisen uskon toteaminen eri uskoksi kuin omansa ei tällaisen ruman käytöksen kriteerejä täytä."

Kyllä täyttää. Käyttäyminen voi olla näyttö ei- uskovaisuudesta. Tässä tapauksessa olet täysin väärässä eikä asia liity missään määrin televisioon.

Sitomista ei voisi tehdä koskaan, jos toisen uskoa ei voisi arvioida vääräksi. Laajasti tunnettu "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" on toki Jumalan sanaa, mutta toinen kysymys on, mihin asioihin sitä tulee soveltaa. Nyt jos minä esim. arvioisin sinun uskosi vääräksi ja sinä siitä teet johtopäätöksen, ettei minun uskoni voi olla oikea, koska tuomitsen, niin ollaan keksitty molempiin suuntiin kimpoava tuomioikiliikkuja, koska tehdessäsi johtopäätöksen minun uskoni vääryydestä syyllistyisit itse tuomitsemiseen. Siksi tätä Raamatun tunnetuimpiin kohtiin kuuluvaa kehotusta ei voi katsoa joka paikassa päteväksi, sillä Jeesus kirkkolaissaan kehotti sitomaan syntiä tekevän veljen (Matt. 18:15-18) - siis tuomitsemaan, ja sehän ei olisi mahdollista, jos sitominen olisi Jumalan tuomion tuova tuomio. Muissa seurakunnissa tämä on niitä yliviivattuja raamatunkohtia, sen sijaan korostetaan ohdakkeiden nyppimiskieltoa, jottei lähtisi nisuja. Nämä eivät kuitenkaan ole keskenään ristiriidassa, kun ne oikein ymmärretään, ja vl-seuroissa kaikkia näitä luetaan saarnojen pohjaksi. En tarkoita, että olisin kovin innokas ketään sitomaan, hitaita sitomaan ja nopeita päästämään on hyvä periaate. Niin tuomitsemis- ja nyppimiskielto samoin kuin sitomiskehotus ovat kuitenkin elämän Herran Jeesuksen opetuksia ja siksi niihin tulee suhtautua vakavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hoitajat keksivät vääriä henkiä, miksi he eivät sanoneet suoraan, että kyseessä on TV.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hoitajat keksivät vääriä henkiä, miksi he eivät sanoneet suoraan, että kyseessä on TV.

Luultavasti siksi, että he uskoivat väärän hengen vaikutuksen olevan sen takana, että seurakunnan torjuvasta päätöksestä huolimatta pidetään TV:tä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luultavasti siksi, että he uskoivat väärän hengen vaikutuksen olevan sen takana, että seurakunnan torjuvasta päätöksestä huolimatta pidetään TV:tä.

Mitään vääriä henkiä ei ollut olemassakaan. Hoitomiehet keksivät väärät henget nöyryyttääkseen ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään vääriä henkiä ei ollut olemassakaan. Hoitomiehet keksivät väärät henget nöyryyttääkseen ihmisiä.

Riippumatta siitä, oliko/onko vääriä henkiä olemassa (Raamatun mukaan on), on joka tapauksessa ilmeistä, että hoidot on tehty siinä uskossa, että väärät henget ovat todellisia. Esim. Saari teki itsekin parannuksen väärästä hengestä - tuskin olisi tehnyt, jos ei olisi niihin uskonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten puhuteltava voi taistella seurakuntaa vastaan, jos muutama puhuttelija näyttelee seurakuntaa, vaikka ei todellisuudessa itse ole edes uskovainen. Suurella äänellä ja röyhkeällä käytöksellä hoitajat saivat näyttämään asiat juuri päinvastaiselta kuin ne todellisuudessa olivat.

Hyvänä esimerkkinä voin kertoa tapauksesta, jossa naiset kadehti ja piinasi keksittyihin syihin perustuvilla mykkäpuhutteluillaan ukkomiesten /muutaman puhujan avustamana. Syy/syyt eivät ole tiedossa vielä tänäkään päivänä. Kun mykkähoitoprosessi ja kiusaaminen alkoi lähetä loppuaan, pääosaa esittävä nainen ilmoitti minulle omana mielipiteenään, että ei anneta tämän kaiken haitata kanssakäymistämme, kun seuraavan kerran tapaamme. Eli koko hoitoprosessin tarkoitus oli pelkästään pakottaa hoitamisilla ja pelottelulla minut kanssakäymiseen henkilön kanssa, jonka seuraaa halusin nimenomaan välttää. Eivät läheiset ihmissuhteet ole evankeliumilla rakennettuja. Jokaisella on oikeus valita seuransa. On ns. hyvän päivän tuttuja ja sitten niitä, joiden seurassa viihtyy.

• Mihin tuo perustuu???

• Anonyymi

Pyhän hengen pilkkaa on se, että ei usko Jeesuksen sovittaneen verellään sinunkin syntisi, eikä ota tuota sovitusta vastaan oman syntisyytensä sovitukseksi. Jeesus pelastaa tässä armon ajassa, kirkon ajassa (joka päättyy parin viikon päästä ylöstempaukseen, sanoo Joshua) teoistamme huolimatta, ei tekojemme vuoksi. Ainoa, mitä Hän vaatii, on se, että uskomme Häneen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa kauhealta. Fariseuksilta, ei uskovilta. Mutta Jumala suuressa armossaan pelastaa ihmisiä jopa tuollaisen kauhukabinetin joukosta. Ja noille omahyväisille fariseuksillekin Jeesus on pelastuksen valmistanut, jos he vain nöyrtyisivät ottamaan sen vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa kauhealta. Fariseuksilta, ei uskovilta. Mutta Jumala suuressa armossaan pelastaa ihmisiä jopa tuollaisen kauhukabinetin joukosta. Ja noille omahyväisille fariseuksillekin Jeesus on pelastuksen valmistanut, jos he vain nöyrtyisivät ottamaan sen vastaan.

Hoitajien on Varmasti vaikeaa uskoa anteeksi tekemisiään, koska he olivat korottaneet itsensä seurakunnan yläpuolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten puhuteltava voi taistella seurakuntaa vastaan, jos muutama puhuttelija näyttelee seurakuntaa, vaikka ei todellisuudessa itse ole edes uskovainen. Suurella äänellä ja röyhkeällä käytöksellä hoitajat saivat näyttämään asiat juuri päinvastaiselta kuin ne todellisuudessa olivat.

Hyvänä esimerkkinä voin kertoa tapauksesta, jossa naiset kadehti ja piinasi keksittyihin syihin perustuvilla mykkäpuhutteluillaan ukkomiesten /muutaman puhujan avustamana. Syy/syyt eivät ole tiedossa vielä tänäkään päivänä. Kun mykkähoitoprosessi ja kiusaaminen alkoi lähetä loppuaan, pääosaa esittävä nainen ilmoitti minulle omana mielipiteenään, että ei anneta tämän kaiken haitata kanssakäymistämme, kun seuraavan kerran tapaamme. Eli koko hoitoprosessin tarkoitus oli pelkästään pakottaa hoitamisilla ja pelottelulla minut kanssakäymiseen henkilön kanssa, jonka seuraaa halusin nimenomaan välttää. Eivät läheiset ihmissuhteet ole evankeliumilla rakennettuja. Jokaisella on oikeus valita seuransa. On ns. hyvän päivän tuttuja ja sitten niitä, joiden seurassa viihtyy.

Olet kirjoittanut tapauksesta toisissa ketjuissa. Kyseinen häirintätapaus ei liity 1970-luvun "henkivaltoja vastaan taisteluihin", siinä seurakunta ei sitonut ketään eikä asiaa viety seurakuntakäsittelyyn asti. Sen vuoksi ei kannata yhtyä seurakunnan ulkopuolella elävien yleishengellisten rintamaan, siinä voi usko kuivua tyystin. Tunnottomuus voi tulla muistakin synneistä kuin Pyhän Hengen pilkasta - Pyhän Hengen pilkka on ainoa synti, josta se tulee varmuudella. Onko puhuttelun käyttö häirintään Pyhän Hengen pilkkaa - sitä en tiedä. Sen sijaan on silmiin pistävää, että vl-seurakunnan opetusta julkisesti taistelemaan ryhtyneet luopuneet hyvin harvoin palaavat... Onko siinä siis kyse Pyhän Hengen pilkasta? Olen kuullut, että eräs pappiseriseuraan menneistä keskeisistä papeista olisi tehnyt parannuksen ennen kuolemaansa, mutta en ole voinut varmentaa tätä luotettavasta lähteestä. Jos näin on, julkinenkaan luopuneen taistelu seurakuntaa vastaan ei välttämättä tuo lopullista paatumuksen rauhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippumatta siitä, oliko/onko vääriä henkiä olemassa (Raamatun mukaan on), on joka tapauksessa ilmeistä, että hoidot on tehty siinä uskossa, että väärät henget ovat todellisia. Esim. Saari teki itsekin parannuksen väärästä hengestä - tuskin olisi tehnyt, jos ei olisi niihin uskonut.

Onko raamatussa kososlainen väärä henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko raamatussa kososlainen väärä henki.

Ei, kososlainen henki sai nimensä Juhana Kososesta, joka johti viipurilaista eriseuraa 1930-luvulla. Kososlaiset katsoivat olevansa oikea seurakunta vl-seurakunnan sisällä ja arvostelivat kärjekkäästi muita. Kososlaisuus tuli siirtolaisten mukana Helsinkiin, jossa se aiheutti konflikteja seurakunnan sisällä. Kososlainen suhtautumistapa ja opetus todettiin vääräksi hengeksi 1962 ja kososlaisia vaadittin tekemään väärästä hengestä parannus. 1970-luvun hoitokokouksissa pidettiin muuallakin Suomessa ilmennyttä samantyyppistä suhtautumistapaa "kososlaisena henkenä", vaikka varsinaista yhteyttä alkuperäisiin Kososen opetuksesta vaikutteita saaneisiin ei välttämättä ollut lainkaan. Olen lukenut, että kososlaisia olisi liittynyt sillanpääläisiin ja aiheuttanut myös siellä samantyyppistä konfliktisuutta kuin vl-liikkeessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoitajien on Varmasti vaikeaa uskoa anteeksi tekemisiään, koska he olivat korottaneet itsensä seurakunnan yläpuolelle.

Hoitajien mielestä, heistä ei ole vikaa. Heidän mielestä vika on meissä, jotka heitä puhuttelevat parannukseen, siitä mitä he tekivät hoitokokouksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tosiaan, jotkut hoitajatkin saaneet parannuksen armon, uskoneet hoitamiset anteeksi.
        Hoitomiesten kauhukabinetti on S R K.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Miksi hoitajat keksivät vääriä henkiä, miksi he eivät sanoneet suoraan, että kyseessä on TV."

Syy saattoi olla mikä tahansa ja se saattoi vielä muuttua hoitojen aikana. Jos joku puhuteltava erehtyi rueta arvailemaan syytä, niin totuus on, että mikään syy ei kelvannut. Syytä ei sanottu siksi, koska tärkeintä oli saada alistaa ja kiusata. Näillä hoidoilla ei ole mitään tekemistä kenenkään sielunhoidon kanssa, vaan ne ovst pelkkää puhdasta häirintää ja kiusaamista puhuttelujen /uskon varjolla. Uskonopin toimintamallit luovat todella oivallisen alustan sairaiden sairaalle toiminnalle.

• Höpö höpö!

Sielunsa poltinmerkinneellä on edessään vain kaamea tuomion odotus!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tarkoituksella ja tietoisen tahallisesti tehtyjä syntejä, joilla etenkin vahingoittanut viattomia ja joita ei edes aidosti kadu ja aiokaan tehdä parannusta, ei saa anteeksi.

• Anonyymi

Hepr. 10: 26-31 (STLK 2017):
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä tultuamme tuntemaan totuuden, ei ole enää jäljellä uhria syntiemme edestä,
        27 vaan pelottava tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, se kuolee armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla:
        29 kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra", ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
        31 Pelottavaa on langeta elävän Jumalan käsiin.

Jumalan armon pilkka on kadottava synti.

Vastuu on myös armon sanan jakajalla: kenelle uskaltaa julistaa anteeksiannon ja kenelle ei niin saa tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä tultuamme tuntemaan totuuden, ei ole enää jäljellä uhria syntiemme edestä,
        27 vaan pelottava tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, se kuolee armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla:
        29 kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra", ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."

Vastuu on myös armon sanan jakajalla: kenelle uskaltaa julistaa anteeksiannon ja kenelle ei niin saa tehdä.

Tälläkin foorumilla on havaittavissa myös jokunen tällainen irstas, aikanaan, silloin kun Jumala vielä kutsui, Jumalan armoa pilkannut ja tämän seurauksena omaan riettauteensa juuttunut, siihen jo nenäänsä myöten uponnut, sieltä enää vain omia saastaisuuksiaan huutelemassa, kunnes tulee loppu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläkin foorumilla on havaittavissa myös jokunen tällainen irstas, aikanaan, silloin kun Jumala vielä kutsui, Jumalan armoa pilkannut ja tämän seurauksena omaan riettauteensa juuttunut, siihen jo nenäänsä myöten uponnut, sieltä enää vain omia saastaisuuksiaan huutelemassa, kunnes tulee loppu.

Tarkennatko hieman asiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoititkohan nyt mielipiteesi oikealle palstalle? Tämä ei ol seksipalsta. Vaikka en täällä asukaan, niin olen kuitenkin sen verran olen tätä lukenut, että voin sanoa, ettei tällä palstalla ole kuvaamaasi kirjoittajaa. "Tarkennstko hieman asiaa", on todella aiheellinen kyskymys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoititkohan nyt mielipiteesi oikealle palstalle? Tämä ei ol seksipalsta. Vaikka en täällä asukaan, niin olen kuitenkin sen verran olen tätä lukenut, että voin sanoa, ettei tällä palstalla ole kuvaamaasi kirjoittajaa. "Tarkennstko hieman asiaa", on todella aiheellinen kyskymys.

Tarkoittanee hengellistä irstautta. En päässyt minäkään perille, kumpia irstaat ovat, vl:ia vai vl-uskoa arvostelevia exiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu, siis täydellinen virheetön King James Bible, kehottaa tutkimaan Raamattua ja oppimaan oikein jakamaan Jumalan sanan. Heprealaiskirje on lähinnä suunnattu pian alkavan ahdistuksen ajan juutalaisille. Lue Paavalin kirjoituksia, niin opit, miten armon ajan evankeliumi eroaa kuningaskunnan evankeliumista.

Jos luulet, että omilla teoillasi voit jotenkin edesauttaa pelastumistasi, et todennäköisesti pääse mukaan, kun Jeesus tempaa omansa taivaaseen 23.9. (eteläafrikkalaisen Joshuan saaman profetian mukaan). Meidän tulee turvata yksin Jeesukseen. On hänen rakkaudenlahjansa halveksimista yrittää pönkittää hänen täydellistä tekoaan meidän omilla 'hyvillä töillämme', joita Raamattu vertaa likaiseen riepuun (kuukautisriepuun?).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu, siis täydellinen virheetön King James Bible, kehottaa tutkimaan Raamattua ja oppimaan oikein jakamaan Jumalan sanan. Heprealaiskirje on lähinnä suunnattu pian alkavan ahdistuksen ajan juutalaisille. Lue Paavalin kirjoituksia, niin opit, miten armon ajan evankeliumi eroaa kuningaskunnan evankeliumista.

Jos luulet, että omilla teoillasi voit jotenkin edesauttaa pelastumistasi, et todennäköisesti pääse mukaan, kun Jeesus tempaa omansa taivaaseen 23.9. (eteläafrikkalaisen Joshuan saaman profetian mukaan). Meidän tulee turvata yksin Jeesukseen. On hänen rakkaudenlahjansa halveksimista yrittää pönkittää hänen täydellistä tekoaan meidän omilla 'hyvillä töillämme', joita Raamattu vertaa likaiseen riepuun (kuukautisriepuun?).

Kun 23.9. tulee ja menee, ja pohdit uudelleen uskoasi, niin tule ihmeessä käymään rauhanyhdistyksellä. Siellä ei noita tarkkoja profetioita kuule, mutta voi saada Jumalan rauhan sydämelleen uskomalla synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän todellakin pitäisi olla Kristukselle pyhitetty hengellinen palsta, samaten koko joukon pitäisi olla ainoastaan Kristukselle pyhittynyttä uskovien joukkoa.

Ei tarvitse "tarkentaa" mitä tarkoitan (vaikka niin mielelläsi haluaisit aiheesta jutustella), tiedät kyllä, jos peräti itsekin olet tuota kristillisiä seuroja pilkennutta poika- / mies+naislaumaa. Vaikka mitä itsellenne uskottelisitte, te ette kuulu Jumalan valtakuntaan.

Sinun (/ mahd. juuri jonkun tuon rikosjengin jäsenen ?) edelleen iljettäviä viestejänne (pakolla / vahingossa) lukiessa, ilm. myös parilla muullakin kristillisellä foorumilla, huomaa, että olette jo syyllistyneet mahd. peräti Pyhän Hengen pilkkaan. Siksi ette voi enää lopettaa rivoja puheitanne, ne ovat teidän hengen-likaviemärinne jatkuvaa tuotosta.

Mutta jättäisitte sentään Jeesuksen omat rauhaan, vai käskeekö riivaajanne sinun / teidän tuota vain jatkaa, etsien uhreiksenne viattomia, heitä, joiden puolesta Jeesus on kuollut, jotka Kristus on halunnut lahjoillaan aidosti vanhurskauttaa? Heitä / meitä tuo laumanne haluaisi ilveilyillään liata, saastuttaa.

Teidän tekonne ovat aivan ilmeiset.

Jeesus On Herra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun 23.9. tulee ja menee, ja pohdit uudelleen uskoasi, niin tule ihmeessä käymään rauhanyhdistyksellä. Siellä ei noita tarkkoja profetioita kuule, mutta voi saada Jumalan rauhan sydämelleen uskomalla synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Tiedätkö että 23.9. On afrikkalaisen kalenterin mukaan vuoden eka päivä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö että 23.9. On afrikkalaisen kalenterin mukaan vuoden eka päivä

En tiennyt, liittynee syyspäiväntasaukseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän todellakin pitäisi olla Kristukselle pyhitetty hengellinen palsta, samaten koko joukon pitäisi olla ainoastaan Kristukselle pyhittynyttä uskovien joukkoa.

Ei tarvitse "tarkentaa" mitä tarkoitan (vaikka niin mielelläsi haluaisit aiheesta jutustella), tiedät kyllä, jos peräti itsekin olet tuota kristillisiä seuroja pilkennutta poika- / mies naislaumaa. Vaikka mitä itsellenne uskottelisitte, te ette kuulu Jumalan valtakuntaan.

Sinun (/ mahd. juuri jonkun tuon rikosjengin jäsenen ?) edelleen iljettäviä viestejänne (pakolla / vahingossa) lukiessa, ilm. myös parilla muullakin kristillisellä foorumilla, huomaa, että olette jo syyllistyneet mahd. peräti Pyhän Hengen pilkkaan. Siksi ette voi enää lopettaa rivoja puheitanne, ne ovat teidän hengen-likaviemärinne jatkuvaa tuotosta.

Mutta jättäisitte sentään Jeesuksen omat rauhaan, vai käskeekö riivaajanne sinun / teidän tuota vain jatkaa, etsien uhreiksenne viattomia, heitä, joiden puolesta Jeesus on kuollut, jotka Kristus on halunnut lahjoillaan aidosti vanhurskauttaa? Heitä / meitä tuo laumanne haluaisi ilveilyillään liata, saastuttaa.

Jeesus On Herra.

Tarkoitat niitä alapään juttuja kirjoittavia rääväsuita? Ne jutut eivät anna kirjoittajastaan kovin fiksua kuvaa, mutta Pyhän Hengen pilkkana en ole tottunut alapään jutuista kristitylle palstalle kirjoittamista pitämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat niitä alapään juttuja kirjoittavia rääväsuita? Ne jutut eivät anna kirjoittajastaan kovin fiksua kuvaa, mutta Pyhän Hengen pilkkana en ole tottunut alapään jutuista kristitylle palstalle kirjoittamista pitämään.

Ei ne kaikki välttämättä olekaan, mutta jokin erillinen viesti kyllä. Mutta antaa olla, ettemme jatka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse "tarkentaa" mitä tarkoitan (vaikka niin mielelläsi haluaisit aiheesta jutustella), tiedät kyllä, jos peräti itsekin olet tuota kristillisiä seuroja pilkennutta poika- / mies naislaumaa. Vaikka mitä itsellenne uskottelisitte, te ette kuulu Jumalan valtakuntaan.

Jeesus On Herra.

Tuosta kirjoituksesta ei kukaan ota selvää niin sekavaa tekstiä se on. Koskee ilmeisesti useamman foorumin kirjoituksia eikä juurikaan liity tähän palstaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemukseni pohjalta voin kertoa, että irstaimmat jutut ja vihjailut olen kuullut "hoitajilta". On tärkeä, että totuus tulee julki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemukseni pohjalta voin kertoa, että irstaimmat jutut ja vihjailut olen kuullut "hoitajilta". On tärkeä, että totuus tulee julki.

Se 1980-luvun lopun tekopuhuttelu limaisine viettipuheineen ym. on seksuaalista häirintää puhuttelun verukkeella ja voi toki olla muitakin samantyyppisiä tapauksia, mutta kuitenkin yksittäistapauksia. Yleisenä ilmiönä 1970-luvun hoitokokoukset olivat "henkien haistelua" eikä niihin liittynyt seksuaalista häirintää. Motiivi oli selkeästi saada ns. maailman tartunnaiset kitkettyä seurakunnasta pois. Siinä varmaan johtoporrasta kuivui, jos kiersi samoja asioita hoitamassa kymmenissä kokouksissa eri puolella Suomea. Myöhemmin samoja asioita kai on hoidettu huomattavasti pienemmässä mittakaavassa "maailmallisuutena". Samoja syitä, eri mittakaava, ei systemaattista "puimatantereen puhdistusta" ja terminologinen ero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiennyt, liittynee syyspäiväntasaukseen?

En tiennytkään et se on sillon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiennytkään et se on sillon

Nyt jos maa on littee onko Amerikka pohjonen ja Eurooppa etelä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt jos maa on littee onko Amerikka pohjonen ja Eurooppa etelä

Net ulos ur Anu mo u on cop er nick us

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nept unus ur anus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nept unus ur anus

Pluto pill u to

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai mun sovellus cop b nick us

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se 1980-luvun lopun tekopuhuttelu limaisine viettipuheineen ym. on seksuaalista häirintää puhuttelun verukkeella ja voi toki olla muitakin samantyyppisiä tapauksia, mutta kuitenkin yksittäistapauksia. Yleisenä ilmiönä 1970-luvun hoitokokoukset olivat "henkien haistelua" eikä niihin liittynyt seksuaalista häirintää. Motiivi oli selkeästi saada ns. maailman tartunnaiset kitkettyä seurakunnasta pois. Siinä varmaan johtoporrasta kuivui, jos kiersi samoja asioita hoitamassa kymmenissä kokouksissa eri puolella Suomea. Myöhemmin samoja asioita kai on hoidettu huomattavasti pienemmässä mittakaavassa "maailmallisuutena". Samoja syitä, eri mittakaava, ei systemaattista "puimatantereen puhdistusta" ja terminologinen ero.

Mielipiteesi vaikuttaa todella oikealta. Mutta ongelmana on se rajanveto, mitkä olivat yhteisöä ja sen uskoa rakentavia ja oikein ja mitkä taas pelkkää häirintää ja kiusaamista. On selvittämättömiä hoitotapauksia, jotka ovat repineet seurakuntaa ja rikkoneet suuren määrän ihmissuhteita. Näihin hirvittäviin vääryyksiin syyllistyneet hoitajat hakevat itsekkäästi oikeutusta hoitotoiminnoilleen, vaikka ne olivat heidän oman lihanhimon töitä ja itse "perke...stä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielipiteesi vaikuttaa todella oikealta. Mutta ongelmana on se rajanveto, mitkä olivat yhteisöä ja sen uskoa rakentavia ja oikein ja mitkä taas pelkkää häirintää ja kiusaamista. On selvittämättömiä hoitotapauksia, jotka ovat repineet seurakuntaa ja rikkoneet suuren määrän ihmissuhteita. Näihin hirvittäviin vääryyksiin syyllistyneet hoitajat hakevat itsekkäästi oikeutusta hoitotoiminnoilleen, vaikka ne olivat heidän oman lihanhimon töitä ja itse "perke...stä".

Matt. 18:18 nimenomaisesti sanoo, että seurakunnan maan päällä sitoma on sidottu myös taivaassa. Jos puhutteluja on käytetty ihmisten kaksiosaisuudesta johtuen verukkeena kiusaamiseen, mutta se ei ole johtanut seurakunnan sitomiseen, ei ole tapahtunut iankaikkista vahinkoa, mutta kiusaajilla olisi korjaamattomia syntejä tunnolla, jos niitä ei ole pyydetty anteeksi. Olen kuitenkin käsityksessä, että yleensä hoitokokouksissa myös hoitajat pyysivät syntejään ja taitamattomuuksiaan anteeksi? Minun on kuitenkin mahdotonta ajatella, että joku olisi joutunut sidotuksi hoitajien häirinnän ja kiusaamisen seurauksena ilman mitään omaa osuutta. Oltaisiin kenties tilanteessa, jossa maan päällä olisi sidottu sellaista, mitä taivaassa ei, minkä pitäisi Matt. 18:18:n perusteella olla mahdotonta. 1970-luvun taisteluiden ajat selvinneessä seurakunnassa olen myöhemmin oman elämäni aikana kuullut Hyvän Paimenen äänen. En voi uskoa, että kukaan, joka haluaa tämän opetuksen mukaan uskoa, olisi joutunut sidotuksi seurakunnan ulkopuolelle. Sen voin uskoa, että hoidoissa on välillä voinut olla mukana "lihan käsivarsi".

Todennäköisimpänä pidän sitä, että pääosasta hoitokokouksia on erilaisia kokemuksia, joita ei ole yhteensovitettavissa. Tilanteissa, joissa hoidetut kokivat tulleensa kiusatuiksi, hoitajat kokivat toimineensa oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 18:18 nimenomaisesti sanoo, että seurakunnan maan päällä sitoma on sidottu myös taivaassa. Jos puhutteluja on käytetty ihmisten kaksiosaisuudesta johtuen verukkeena kiusaamiseen, mutta se ei ole johtanut seurakunnan sitomiseen, ei ole tapahtunut iankaikkista vahinkoa, mutta kiusaajilla olisi korjaamattomia syntejä tunnolla, jos niitä ei ole pyydetty anteeksi. Olen kuitenkin käsityksessä, että yleensä hoitokokouksissa myös hoitajat pyysivät syntejään ja taitamattomuuksiaan anteeksi? Minun on kuitenkin mahdotonta ajatella, että joku olisi joutunut sidotuksi hoitajien häirinnän ja kiusaamisen seurauksena ilman mitään omaa osuutta. Oltaisiin kenties tilanteessa, jossa maan päällä olisi sidottu sellaista, mitä taivaassa ei, minkä pitäisi Matt. 18:18:n perusteella olla mahdotonta. 1970-luvun taisteluiden ajat selvinneessä seurakunnassa olen myöhemmin oman elämäni aikana kuullut Hyvän Paimenen äänen. En voi uskoa, että kukaan, joka haluaa tämän opetuksen mukaan uskoa, olisi joutunut sidotuksi seurakunnan ulkopuolelle. Sen voin uskoa, että hoidoissa on välillä voinut olla mukana "lihan käsivarsi".

Todennäköisimpänä pidän sitä, että pääosasta hoitokokouksia on erilaisia kokemuksia, joita ei ole yhteensovitettavissa. Tilanteissa, joissa hoidetut kokivat tulleensa kiusatuiksi, hoitajat kokivat toimineensa oikein.

On tapauksia, joissa puhuteltavalla ei ollut hoitoihin mitään osuutta eivätkä väärin menetelleet hoitajat ole korjanneet eivätkä kovanneet tekojaan. Odotetaan edelleen kirjallista selvitystä, mitä asiat koskivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tapauksia, joissa puhuteltavalla ei ollut hoitoihin mitään osuutta eivätkä väärin menetelleet hoitajat ole korjanneet eivätkä kovanneet tekojaan. Odotetaan edelleen kirjallista selvitystä, mitä asiat koskivat.

Onko käsityksesi mukaan seurakunta sitonut syyttömiä väärien puhutteluiden seurauksena? Jos, niin miten perustelet käsitystä? Entä miten on totta "minkä te maan päällä sidotte, on sidottu myös taivaassa", mikäli seurakunta on sitonut jonkun virheellisesti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko käsityksesi mukaan seurakunta sitonut syyttömiä väärien puhutteluiden seurauksena? Jos, niin miten perustelet käsitystä? Entä miten on totta "minkä te maan päällä sidotte, on sidottu myös taivaassa", mikäli seurakunta on sitonut jonkun virheellisesti?

En tiedä sitomisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli aiheettomia ja vääriä puhutteluja, joilla ei ollut mitään tekemistä kenenkään sielunhoidon kanssa. Oli puhutteluja, jotka kestivät loputtomiin ja välttyäkeen perusteettomalta / aiheettomalta sitomiselta puhuteltavat tiesivät/ oppivat tietämään ulospääsyreitin järjettömästä puhuttelutilanteensa. Puhuteltavat tekivät parannusta jostakin, vaikka he itse tiesivät, että syytä ei ollut, mutta jotta hoitajat saavuttivat vallankäyttönsä ja oikeassa olemisensa palkinnoksi voiton/mielenrauhan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli aiheettomia ja vääriä puhutteluja, joilla ei ollut mitään tekemistä kenenkään sielunhoidon kanssa. Oli puhutteluja, jotka kestivät loputtomiin ja välttyäkeen perusteettomalta / aiheettomalta sitomiselta puhuteltavat tiesivät/ oppivat tietämään ulospääsyreitin järjettömästä puhuttelutilanteensa. Puhuteltavat tekivät parannusta jostakin, vaikka he itse tiesivät, että syytä ei ollut, mutta jotta hoitajat saavuttivat vallankäyttönsä ja oikeassa olemisensa palkinnoksi voiton/mielenrauhan.

Väärä puhuttelu on kuitenkin pienempi paha kuin sitominen. Toki nekin olisi syytä sopia, jos niillä on aiheutettu aiheetonta pelkoa ja ahdistuneisuutta. Jonkun arvion mukaan 2/3 vl:ista olisi tehnyt parannusta väärästä hengestä 1970-luvun hoitokokouksissa, joten eihän se ihan pikku ilmiö ole ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärä puhuttelu on kuitenkin pienempi paha kuin sitominen. Toki nekin olisi syytä sopia, jos niillä on aiheutettu aiheetonta pelkoa ja ahdistuneisuutta. Jonkun arvion mukaan 2/3 vl:ista olisi tehnyt parannusta väärästä hengestä 1970-luvun hoitokokouksissa, joten eihän se ihan pikku ilmiö ole ollut.

On " hoitotapauksia", jotka tulisi tutkia rikoksina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitominenhan siitä olisi tullut, jos puhuteltava ei olisi nöyrtynyt parannukseen, vaikka ei mitään syytä ollutkaan.
        Hoitajat pelottelivat sitomisella.

• Anonyymi

saanhan vielä kaikki synnit anteeksi ei voi olla niin ettei saa anteeksi miten tässä voi näin käydä on lupa saada anteeksi alhaalla helvetissä käynyt Jeesus sovitti suuret syntini ristillä saan olla turvattu ja taivas kelpoinen

• Anonyymi

Alhaalta lyöty armon veri puhdistaa meidän syntimme kaikki valtiaan sovitus työn uudistuksena lähtemättömästi meidän iän kaikki suus verhoon pukeutuneena meidän usko saamme on lähtemättömästi mahdollisuuksia uudistaa armon virkamme todellisuutta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alhaalta lyöty armon veri puhdistaa meidän syntimme kaikki valtiaan sovitus työn uudistuksena lähtemättömästi meidän iän kaikki suus verhoon pukeutuneena meidän usko saamme on lähtemättömästi mahdollisuuksia uudistaa armon virkamme todellisuutta

Erittäin hyvä esimerkki vl-siansaksasta, josta kuulija ""ymmärtä""
        sen että kohta pitää huiskuttaa syntejä anteeksi puhujalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saisinko Raamatun jakeen, jossa noin sanotaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on uus natsismia jokainen joka ei kumarra sateen tekijää laitetaan posti vaunuihin ja lähetetään taivaaseen tekemään tilit selviksi Thorin kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on uus natsismia jokainen joka ei kumarra sateen tekijää laitetaan posti vaunuihin ja lähetetään taivaaseen tekemään tilit selviksi Thorin kanssa

Ei vaan pitää hypätä hyppy narulla väli tunnilla ja puhua ranskaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan epä uskoset perse reiät ovat itse valinneet kohtalonsa niille pitää ampua nappi päähän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan epä uskoset perse reiät ovat itse valinneet kohtalonsa niille pitää ampua nappi päähän

Kunhan vitsailin ne pääsee taivaaseen kun han vitsailin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruotsalaiset pakanat ovat levittäneet Thor-uskonsa Ukko Ylijumalan maille = ruotsalaisten / goottien sota- / vihatoimintaa.

Yksikään aidosti suomalainen pakana ei suostuisi kumartamaan ruotsalaisten jumalia, vaan puolustaisi omien muinaisjumaltemme alueita, kulttuuria, maita, uskoa, ihmisiä heitä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruotsalaiset pakanat ovat levittäneet Thor-uskonsa Ukko Ylijumalan maille = ruotsalaisten / goottien sota- / vihatoimintaa.

Yksikään aidosti suomalainen pakana ei suostuisi kumartamaan ruotsalaisten jumalia, vaan puolustaisi omien muinaisjumaltemme alueita, kulttuuria, maita, uskoa, ihmisiä heitä vastaan.

Onko noin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä pinnan tekstejä sehän ei ole uskovainen alkuunkaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä pinnan tekstejä sehän ei ole uskovainen alkuunkaan

Hän kuulostaa juutalaiseen, nk. (valhe-) messiaanisuuteen kääntyneeltä.

• Anonyymi

Jos sinulla on aito synnintunto, todellinen katumus ja halu parannukseen, silloin voit uskoa syntisi anteeksi.

Muutoin pilkkaat Jumalan armoa, etkä voi saada anteeksi, luulottelet itse mitä tahansa.

Jumala on totinen, eikä Häntä huijata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saisinko Raamatun jakeen, jossa noin sanotaan?

Room 6:6

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on aito synnintunto, todellinen katumus ja halu parannukseen, silloin voit uskoa syntisi anteeksi.

Muutoin pilkkaat Jumalan armoa, etkä voi saada anteeksi, luulottelet itse mitä tahansa.

Jumala on totinen, eikä Häntä huijata.

Ei huijatakkaan tosin se voi eksyttää mut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan tekeekin sen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan tekeekin sen

Tuntuu vähän siltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu vähän siltä

Mut mitä sitten onhan tässä kateltu sen vihaa jo aika kauan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä mulla ole sitä vastaan mitään muutaman kerran vittuilin sille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuskin mielellään sanoo ettei se tunne minua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuskin mielellään sanoo ettei se tunne minua

Siitä en tiedä Pave näki sen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hyvä ettei se ole täällä maan päällä se kuristais mut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan sen takia kun oon heikko paska

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan sen takia kun oon heikko paska

Se on vaan mieltynyt kauniisiin vahvoihin särkymättömiin timantti yksilöihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Särjettyä ruokoa ei Hän hylkää. Tänä päivänä jos kuulet Hänen äänensä, älä paaduta sydäntäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalako eksyttää sinut? Aika selvästi sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan tekeekin sen

Ja toinen vahvistaa jumalanpilkan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa jumalanpilkka jatkuu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka ei ole maanpäällä? Jumalako? Ja jos olisi, niin kuristaisi sinut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällaista s:nan oppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Särjettyä ruokoa ei Hän hylkää. Tänä päivänä jos kuulet Hänen äänensä, älä paaduta sydäntäsi.

Tässä sen sijaan annetaan kunniaa Jumalalle, Jumalan oman sanan kautta.

Särjetty ruoko tässä tarkoittaa aidosti katuvaa ja Jumalaa kunnioittavaa mieltä. Ei omien elämänvalintojensa kautta itse itsensä tuhonneita, mutta tästä Jumalaa syyttäviä ja herjaavia kuten parikin tässä ketjussa.

He itse ovat hylänneet Jumalan, vain pilkanneet, silloin kun Jumala ei heitä hylännyt, vaan kutsui. Kutsu periaatteessa on aina voimassa, mutta kullakin ihmisellä kuitenkin Raamatun mukaan on vain 2, joskus ehkä 3:kin Jumalan henkilökohtaisen kutsun- eli nk. omaa etsikko-aikaansa.

Maailmassa on miljardeja ihmisiä. Jos joku kieltäytyy elämänkruunustaan, annetaan hänen kruununsa jollekin toiselle:

Ilm. 3:11
        Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Muinaisista marttyyreistä, alkuajan kristityistä kerrotaan mm, kuinka he seisoivat areenalla odottaen petoja, jotka repisivät heidät. Muuan pakana (roomalainen?) näki kultaiset kruunut heidän päidensä päällä. Eräs kristitty pelkäsi, huusi, kielsi Jeesuksen ja juoksi pois areenalta. Kruunu jäi yksin leijumaan ilmaan. Tuo roomalainen ei kauaa aikaillut. Hän teki päätöksensä ja säntäsi areenalle tuon kruunun alapuolelle. Sitten pedot päästettiin irti, mutta hänen sieunsa pelastui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä sen sijaan annetaan kunniaa Jumalalle, Jumalan oman sanan kautta.

Särjetty ruoko tässä tarkoittaa aidosti katuvaa ja Jumalaa kunnioittavaa mieltä. Ei omien elämänvalintojensa kautta itse itsensä tuhonneita, mutta tästä Jumalaa syyttäviä ja herjaavia kuten parikin tässä ketjussa.

He itse ovat hylänneet Jumalan, vain pilkanneet, silloin kun Jumala ei heitä hylännyt, vaan kutsui. Kutsu periaatteessa on aina voimassa, mutta kullakin ihmisellä kuitenkin Raamatun mukaan on vain 2, joskus ehkä 3:kin Jumalan henkilökohtaisen kutsun- eli nk. omaa etsikko-aikaansa.

Maailmassa on miljardeja ihmisiä. Jos joku kieltäytyy elämänkruunustaan, annetaan hänen kruununsa jollekin toiselle:

Ilm. 3:11
        Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Muinaisista marttyyreistä, alkuajan kristityistä kerrotaan mm, kuinka he seisoivat areenalla odottaen petoja, jotka repisivät heidät. Muuan pakana (roomalainen?) näki kultaiset kruunut heidän päidensä päällä. Eräs kristitty pelkäsi, huusi, kielsi Jeesuksen ja juoksi pois areenalta. Kruunu jäi yksin leijumaan ilmaan. Tuo roomalainen ei kauaa aikaillut. Hän teki päätöksensä ja säntäsi areenalle tuon kruunun alapuolelle. Sitten pedot päästettiin irti, mutta hänen sieunsa pelastui.

Job 33: 19-30
        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.

23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'. (Lunastusmaksu = Jeesuksen sovitustyö.)

25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 HÄN RUOILEE JUMALAA, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen VANHURSKAUTENSA (= ei jumalattomuutensa, jossa jatkaa).
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja VÄÄRISTÄNYT OIKEAN, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.

29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala KAHDESTI JA KOLMASTIKIN IHMISELLE (= etsikkoajat),
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
        *

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.

23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'. (Lunastusmaksu = Jeesuksen sovitustyö.)

25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 HÄN RUOILEE JUMALAA, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen VANHURSKAUTENSA (= ei jumalattomuutensa, jossa jatkaa).
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja VÄÄRISTÄNYT OIKEAN, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.

29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala KAHDESTI JA KOLMASTIKIN IHMISELLE (= etsikkoajat),
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
        *

Jos / kun Jumala kutsuu, kannattaa silloin vastata Hänelle, tehdä hengessään parannus, juosta polvilleen Kristuksen ristin eteen ja rukoilla armoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

*

>>23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen VILPITTÖMYYTTÄÄN,
        24 NIIN JUMALA ARMAHTAA HÄNTÄ JA SANOO: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'. (Lunastusmaksu = Jeesuksen sovitustyö.)<<

• Anonyymi kirjoitti:

Jos / kun Jumala kutsuu, kannattaa silloin vastata Hänelle, tehdä hengessään parannus, juosta polvilleen Kristuksen ristin eteen ja rukoilla armoa.

Olisi se aikamoinen yllätys jos Jumala puhuisi pakanoille.

Hän on Raamatun mukaan Abrahamin ja Iisakin sekä Jaakobin Jumala, jolle heimolle Hän on usinkin puhunut.

Mark. 12:26 Ja kun nyt puhumme kuolleiden herättämisestä -- ettekö ole Mooseksen kirjasta lukeneet kertomusta palavasta pensaasta? Siinä Jumala puhuu Moosekselle ja sanoo: 'Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.'

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Hän on Raamatun mukaan Abrahamin ja Iisakin sekä Jaakobin Jumala, jolle heimolle Hän on usinkin puhunut.

Mark. 12:26 Ja kun nyt puhumme kuolleiden herättämisestä -- ettekö ole Mooseksen kirjasta lukeneet kertomusta palavasta pensaasta? Siinä Jumala puhuu Moosekselle ja sanoo: 'Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.'

Oletkos itse syntyperäinen Aabrahamin jälkeläinen?

Minä muuten oletetusti olen, osittain, äitini kautta.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Onhan Jumala Raamatussakin puhunut myös pakanoille: Abimelek (1. Moos. 20:3-7), faraon unet (1. Moos. 41), Nebukadnessar (Dan. 2, 4), Niniven asukkaat (Joona 1-3), Bileam (4. Moos. 22-24), itämaan tietäjät (Matt. 2:1-12), Kornelius (Apt. 10:1-9, 30-33). Ja Jumala kuulee myös pakanakansojen edustajien rukoukset, näyttö (Kornelius) löytyy tästä viestiketjusta, kun vain viitsii lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan Jumala Raamatussakin puhunut myös pakanoille: Abimelek (1. Moos. 20:3-7), faraon unet (1. Moos. 41), Nebukadnessar (Dan. 2, 4), Niniven asukkaat (Joona 1-3), Bileam (4. Moos. 22-24), itämaan tietäjät (Matt. 2:1-12), Kornelius (Apt. 10:1-9, 30-33). Ja Jumala kuulee myös pakanakansojen edustajien rukoukset, näyttö (Kornelius) löytyy tästä viestiketjusta, kun vain viitsii lukea.

Tottakai Hän puhuu myös pakanoille. Jopa jo "silloin kun vielä olimme syntisiä". Kuinka Hän muutoin voisi kutsua ihimisiä parannukseen?

Jumala on koko maailmamme, luomakuntamme ainoa tosi Jumala. Meidän Isämme. Hän tuli keskellemme Herraksemme, Pojassa, Jeesus Kristuksessa.

Uskon kautta Hän On Herramme, Yksi, Elochim: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletkos itse syntyperäinen Aabrahamin jälkeläinen?

Minä muuten oletetusti olen, osittain, äitini kautta.

Kuulumme sitten samaan Heimoon, minulla on molemmat vanhemmat Hebreasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai Hän puhuu myös pakanoille. Jopa jo "silloin kun vielä olimme syntisiä". Kuinka Hän muutoin voisi kutsua ihimisiä parannukseen?

Jumala on koko maailmamme, luomakuntamme ainoa tosi Jumala. Meidän Isämme. Hän tuli keskellemme Herraksemme, Pojassa, Jeesus Kristuksessa.

Uskon kautta Hän On Herramme, Yksi, Elochim: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Laitatko muutaman jakeen tueksesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitatko muutaman jakeen tueksesi?

Room. 5: 6-9
        6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
        7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
        8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.

Room. 9: 3-15
        3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
        4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
        7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
        8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi. !!!!!

9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika".
        10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden-
        12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa", !!!!!
        13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin".
        14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".

Room. 9: 22-33
        22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        24 Ja sellaisiksi HÄN MYÖS ON KUTSUNUT meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista, !!!!!
        25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi".

30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta SEN VANHURSKAUDEN, JOKA TULEE USKOSTA;
        31 MUTTA ISRAEL, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, EI OLE sitä lakia saavuttanut.
        32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, (= kielsivät Jeesuksen, Jumalan Pojan)
        33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".

Room. 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Room. 3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta JA ympärileikkaamattomat uskon kautta.

Room. 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

Room. 8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Gal. 3:8 Ja koska RAAMATTU EDELTÄPÄIN NÄKI, ETTÄ JUMALA VANHURSKAUTTAA PAKANAT USKOSTA, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".

Uudessa testamentissa on vaikka kuinka paljon kerrottu Jumalan armosta, Hänen joka kutsuu ja vanhurskauttaa myös pakanat, jopa ohi Israelin!

Tuossa edellä kerrotaan siis alunperin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin = Israelin Jumalasta = Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä = JHWH, Adonai, Ha-Sem, Elochim, Herra Sebaot...

• Anonyymi

Vain hurskaat voivat olla syntisiä, ja tietysti aivan niin syntisiä kuin konsaan haluavat, kun taas me tervejärkiset uskonnottomat emme voi olla sellaisia, sillä me tiedämme Raamatun olevan vain ihmisen mielikuvituksen luomien tarinoiden kokoelma, ei mitään muuta.

• Anonyymi

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
        Niin myös meillä hurskailla syntisillä.

Me kaikki ihmiset olemme omassa, luonnollisessa, nk. lihallisessa tilassamme syntisiä, olemme tätä syntymästämme asti, kuolemaamme saakka. Lihamme ei tässä elämässämme vanhurskaudu, tämä tosiasia tulee myös uskovan lahjavanhurskautetun ymmärtää ja tunnustaa. "Paha riippuu minussa kiinni", kuten apostoli Paavalikin parahti!

Mutta Jumalan sanan ja kutsun kuultuamme tulisi meidän parannuksen mielellä tulla Jumalan luo, polvistua Jeesuksen ristillä ja katuvana anoa armoa, uudestisyntymää ja Pyhän Hengen voimaa seurata Jeesusta, Jumalan sanan, Jeesuksen ja Raamatun apostolien opetuksen mukaan. Jos meitä ei ole jo kastettu, otamme kristillisen kasteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.

Kun henkemme nyt uudestisyntyy, saamme itseemme myös Itsensä Jumalan Pyhän Hengen, joka nyt sisäisesti alkaa vaikuttaa meissä uutta luomusta, ohjaa ja opettaa meitä, Itse tekee meissä Kristuksen tekoja. Lihamme puoesta olemme edelleen syntisiä ja siihen taipuvaisia, mutta Jeesuksen sovitustyön, lunastusmaksun vuoksi (Hän puolestamme kantoi syntimme ristille), uusi hengellinen Henkemme on lahjavanhurskautettu Isän tahdon mukaan sekä Jeesuksessa että Pyhässä Hengessä (= "autuas vaihtokauppa").

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
        Niin myös meillä hurskailla syntisillä.

Me kaikki ihmiset olemme omassa, luonnollisessa, nk. lihallisessa tilassamme syntisiä, olemme tätä syntymästämme asti, kuolemaamme saakka. Lihamme ei tässä elämässämme vanhurskaudu, tämä tosiasia tulee myös uskovan lahjavanhurskautetun ymmärtää ja tunnustaa. "Paha riippuu minussa kiinni", kuten apostoli Paavalikin parahti!

Mutta Jumalan sanan ja kutsun kuultuamme tulisi meidän parannuksen mielellä tulla Jumalan luo, polvistua Jeesuksen ristillä ja katuvana anoa armoa, uudestisyntymää ja Pyhän Hengen voimaa seurata Jeesusta, Jumalan sanan, Jeesuksen ja Raamatun apostolien opetuksen mukaan. Jos meitä ei ole jo kastettu, otamme kristillisen kasteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.

Kun henkemme nyt uudestisyntyy, saamme itseemme myös Itsensä Jumalan Pyhän Hengen, joka nyt sisäisesti alkaa vaikuttaa meissä uutta luomusta, ohjaa ja opettaa meitä, Itse tekee meissä Kristuksen tekoja. Lihamme puoesta olemme edelleen syntisiä ja siihen taipuvaisia, mutta Jeesuksen sovitustyön, lunastusmaksun vuoksi (Hän puolestamme kantoi syntimme ristille), uusi hengellinen Henkemme on lahjavanhurskautettu Isän tahdon mukaan sekä Jeesuksessa että Pyhässä Hengessä (= "autuas vaihtokauppa").

Room. 7: 11-25
        11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Room. 8: 1-10
        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

• Anonyymi

Jumala ei hyväksy kuin pyhä puhdasta elämää sen on Jeesus täyttänyt.
      Kukaan muu ei ole täyttänyt ja siksi Jeesus on uskovan vanhurskaus. Katsokaa ylös isän oikealle puolelle, missä Jeesus istuu ei tänne maahan niin löydätte rauhan sydämeenne,
      kun otatte Jeesuksen Kristuksen sinne todellisesti.

Kaikki on jo valmista!
      Etsikää taivasten valtakuntaa niin löydätte sen ja Jeesuksen!

• Anonyymi

"Jumala vanhurskauttaa jumalattoman."

Room. 4:5 (Biblia:)
        Mutta joka ei työtä tee, vaan uskoo sen päälle, joka jumalattoman vanhurskaaksi tekee, hänen uskonsa luetaan hänelle vanhurskaudeksi.

Tässä sitä on miettimistä, ihmettelemistä ja asian, nimenomaan oikein ymmärtämistä.

• Anonyymi

Tehän ootteko tyhmiä ku saappaat. Eikä kukaan halua olla tekemisissä tommoiste roskasakin edustajien kans!!!!!

• Anonyymi

Juu, ei ole mitenkään pakko.
        Ole sinä oma itsesi. Niin mekin olemme.

• Anonyymi

Miten voi tunnustaa kaikki syntinsä jonsei suurinta osaa ees muista?

Nimim. Ymmällänsä hämmästyksestä

• Anonyymi

Ei niitä jokaikistä erikseen luetella tarvitse, mutta omat syntinsä kyllä tuntee pääkohdittain, mitkä synnit etenkin ovat omia helmasyntejä.

Mutta periaatteessahan me ainakin jossain vaiheessa elämäämme, ellemme edelleenkin ajatuksissamme, olemme rikkoneet kaikkia 10 käskyä vastaan.

Jeesuksen Vuorisaarna lisäksi avartaa näkemystämme selaisista näyttävistä tekojen synneistä kuin esim. tappaminen ja huorinteko. Jos emme olisi täsmällisesti ottaen tappaneetkän ketään (ihmistä tai eläintä), niin olemme sanoillamme loukanneet, eli "puukottaneet" lukuisiakin ihmisiä! Ja huorinteko taas...

Kun synnintunnustuksensa oikein kunnolla aloittaa ja jos on siinä rehellinen, kyllä tunnustettavaa löytyy.

Jos osaa 10 käsyä, niin siinä ne synnit ovat

• Hebr. 12:4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,

Missä näkyy taistelu syntiä vastaan vanhoillislestadiolaisuudessa?

Ei todellakaan missään.!

Valheella ja valehtelulla, jota koko vl-oppi on, ette tule autuutta perimään.

Muista sinä vl,-joka olet sanani lukenut,- tulet ikuisesti muistamaan sen, että sinua on varoitettu! !

• Hebrealaiskirje:
        12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
        12:3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
        12:4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,

Ei jo tehtyä syntiä voi pois panna ja synnittömyyteen pyrkiminen vl-menetelmällä on ensinnäkin valhe ja toiseksi armon alta lain alle menemistä ja se tuo mukanaan KIROUKSEN

• Anonyymi

"Missä näkyy taistelu syntiä vastaan vanhoillislestadiolaisuudessa?"

Päivittäin taistelen, etten sanoisi rumasti vaikkapa kouluunlähtöä vitkuvalle lapselle lähdöstä eikä se valitettavasti aina onnistu. Tällä palstalla joutuu muistuttelemaan, että ei kirjoittaisi piikikkäästi maukkaan paikan auetessa, kun sellainen ei varmastikaan ketään kutsu uskomaan, ja tässäkään ei aina onnistu, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi eikä edes viestiä poistettua. Kyllä, yritän taistella syntiä vastaan, mutta aina se vain tarttuu yhdessä jos toisessa. Ja sitten jos on pitkään mennyt niin, että tuntee olevansa itseensä tyytyväinen, huomaakin, että tämähän on juuri sitä omavanhurskautta omassa sydämessä. Luulen, että uskosta osattomatkin ihmiset päivittäin painiskelevat samantyyppisten kysymysten äärellä kokematta kuitenkaan välttämättä tehneensä syntiä näissä tilanteissa. Syntisyys on myös kokemus, mutta tehdäkseen syntiä ihmisen ei Raamatun perusteella tarvitse kokea tehneensä syntiä. Esim. Raamatun mukaan huorinteko on syntiä kaikille, mutta varmasti maallistuneessa yhteiskunnassamme moni ei sitä synniksi koe.

• Anonyymi

Hebrealaiskirje:
        12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
        12:3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
        12:4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,

Ei jo tehtyä syntiä voi pois panna ja synnittömyyteen pyrkiminen vl-menetelmällä on ensinnäkin valhe ja toiseksi armon alta lain alle menemistä ja se tuo mukanaan KIROUKSEN

Turha pyristellä.
        1. Joh. 1:8
        Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä

• Anonyymi

Saalemin pastoori vois olla hyvä koira näätäjahdissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivittäin taistelen, etten sanoisi rumasti vaikkapa kouluunlähtöä vitkuvalle lapselle lähdöstä eikä se valitettavasti aina onnistu. Tällä palstalla joutuu muistuttelemaan, että ei kirjoittaisi piikikkäästi maukkaan paikan auetessa, kun sellainen ei varmastikaan ketään kutsu uskomaan, ja tässäkään ei aina onnistu, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi eikä edes viestiä poistettua. Kyllä, yritän taistella syntiä vastaan, mutta aina se vain tarttuu yhdessä jos toisessa. Ja sitten jos on pitkään mennyt niin, että tuntee olevansa itseensä tyytyväinen, huomaakin, että tämähän on juuri sitä omavanhurskautta omassa sydämessä. Luulen, että uskosta osattomatkin ihmiset päivittäin painiskelevat samantyyppisten kysymysten äärellä kokematta kuitenkaan välttämättä tehneensä syntiä näissä tilanteissa. Syntisyys on myös kokemus, mutta tehdäkseen syntiä ihmisen ei Raamatun perusteella tarvitse kokea tehneensä syntiä. Esim. Raamatun mukaan huorinteko on syntiä kaikille, mutta varmasti maallistuneessa yhteiskunnassamme moni ei sitä synniksi koe.

Niinpä niin. Kiusauksia on monenlaisia ja helposti voimme myös vihastua. Käyt selvästi omaa, tiukkaa kilvoitteluasi. 🙂

Rohkaisen sinua uskossasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Turha pyristellä.
        1. Joh. 1:8
        Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä

En väitä olevani synnin!

En väitä olevani synnin!

En väitä olevani synnitön.

• Anonyymi kirjoitti:

###Päivittäin taistelen, .###

Uskon että kirjoitit vilpittömästä sydämestä tuon, mutta yksi sinulta puuttuu ja sen myötä kaikki, eli usko Jeesukseen!

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin. Kiusauksia on monenlaisia ja helposti voimme myös vihastua. Käyt selvästi omaa, tiukkaa kilvoitteluasi. 🙂

Mihin rohkaiset häntä uskomaan? Allahiin?

• Anonyymi

Mihin rohkaiset häntä uskomaan? Allahiin?

Mitä se sinulle kuuluu?
        Hän, jolle vastasin, tietää tarkoitukseni.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu?
        Hän, jolle vastasin, tietää tarkoitukseni.

Se näkyy, -nimittäin epäuskosi . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti askeleesi johtavat vielä seuroihin.

• Anonyymi

###Päivittäin taistelen, .###

Uskon että kirjoitit vilpittömästä sydämestä tuon, mutta yksi sinulta puuttuu ja sen myötä kaikki, eli usko Jeesukseen!

Uskon kyllä Jeesukseen, mutta usein tuntuu, että jeesuksia on yhtä monta kuin kristinuskossa suuntia. Minun Jeesus käski omiaan saarnaamaan syntien anteeksiantamusta ja antoi omilleen vallan antaa syntejä anteeksi. Sinun Jeesus käski upotuskastamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon kyllä Jeesukseen, mutta usein tuntuu, että jeesuksia on yhtä monta kuin kristinuskossa suuntia. Minun Jeesus käski omiaan saarnaamaan syntien anteeksiantamusta ja antoi omilleen vallan antaa syntejä anteeksi. Sinun Jeesus käski upotuskastamaan.

Sanon tämän sinulle sillä kaikella rakkaudella ja lempeydellä, mitä osaan.!

Jos uskoisin Jeesukseen, tietäisit ja luottaisit siihen että se kasteen ohessa riittää, etkä turvautuisi vl-poppaukkojen valhelupauksiin syntien anteeksiannosta. Sellaista perintövirkaa Jeesus ei kertakaikkiaan antanut. Tiedät siitäkin, että vl-poppaukot valehtelevat, kun lupaavat kaikki synnit anteeksi. Se ei ole mahdollista.

Sanon puhujia poppaukoiksi siksi, kun vl-oppi on puhdas valhe ja taikausko.

Et löydä Raamatusta muuta oikeaa kastetta kuin upoyuskasteen ja kaikesta näkee että Raamattu on sisällöltään sinulle täysin tuntematon.

Synnit saadaan anteeksi uskomatta Jeesukseen

Apt.
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa

Jos uskoisin Jeesukseen, tietäisit ja luottaisit siihen että se kasteen ohessa riittää, etkä turvautuisi vl-poppaukkojen valhelupauksiin syntien anteeksiannosta. Sellaista perintövirkaa Jeesus ei kertakaikkiaan antanut. Tiedät siitäkin, että vl-poppaukot valehtelevat, kun lupaavat kaikki synnit anteeksi. Se ei ole mahdollista.

Et löydä Raamatusta muuta oikeaa kastetta kuin upoyuskasteen ja kaikesta näkee että Raamattu on sisällöltään sinulle täysin tuntematon.

Apt.
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa

Synnit saadaan anteeksi uskoMALLA Jeesukseen!

Apt.

• Anonyymi

Apt.

Vielä voit kehittyä lempeydessä. ;) Minun Raamatussani lukee mm. Jeesuksen sanomana "joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan" (Joh. 20:23), sinun Raamatussasi sellaista kohtaa ei ole. Sinun Raamatussasi lukee, että upotuskastakaa heitä, minun Raamatustani upotus-etuliite on unohtunut pois (Matt. 28:19). Sinun Raamatussasi kehotetaan kastamaan vain aikuisia/ymmärtäviä, minun Raamatussa kastekäskyssä ei ole ikämainintoja. Sinun Raamatussasi lapsi ei usko, minun Raamatussa lapsi on uskon esikuva. Jne. Mm. näistä syistä pohdin, että onko sinun Jeesus ylipäätään sama Jeesus kuin minun Jeesus, kun Raamatutkin ovat erilaisia?

• Anonyymi kirjoitti:

Vielä voit kehittyä lempeydessä. ;) Minun Raamatussani lukee mm. Jeesuksen sanomana "joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan" (Joh. 20:23), sinun Raamatussasi sellaista kohtaa ei ole. Sinun Raamatussasi lukee, että upotuskastakaa heitä, minun Raamatustani upotus-etuliite on unohtunut pois (Matt. 28:19). Sinun Raamatussasi kehotetaan kastamaan vain aikuisia/ymmärtäviä, minun Raamatussa kastekäskyssä ei ole ikämainintoja. Sinun Raamatussasi lapsi ei usko, minun Raamatussa lapsi on uskon esikuva. Jne. Mm. näistä syistä pohdin, että onko sinun Jeesus ylipäätään sama Jeesus kuin minun Jeesus, kun Raamatutkin ovat erilaisia?

###"joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan" (Joh. 20:23), sinun Raamatussasi sellaista kohtaa ei ole.###

Se oli annettu apostoleille, jotka eivät olleet velluja. Toiseksi viestikapulana siirtyvä usko on puhdasta taikauskoa ja sen perusteella syntejä anteekxiantajat ovat valhejeesukxia ja poppaukkoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla on sama Raamattu kuin sinullakin. Tämäkö on uusin vl-valhe väittää että vapsalla suunnilla olisi eri Raamattu?

Gal.
        3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Jos olet alaston ja päähäsi laitetaan lakki, niin Väitätkö että olet puettu? Se jolla viisautta on, ymmärtää mitä ajan takaa.

• Anonyymi kirjoitti:

####Sinun Raamatussasi kehotetaan kastamaan vain aikuisia/ymmärtäviä, minun Raamatussa kastekäskyssä ei ole ikämainintoja. Sinun Raamatussasi lapsi ei usko, minun Raamatussa lapsi on uskon esikuva.####

Vl-sadusta lapsi mielletään pöljäksi, sitä Jeesus ei tarkoittanut sanoessaan että taivastenvaltakunta on lasten kaltainen.

Pöljää ei laita esikuvaksi kuin se, joka haluaa harhauttaa ja eksyttää.

Sana ja käsite "usko"on velluille taika, mutta meille kristityille toiminto, joka kohdistuu Jeesukseen.

Lapsi joka ei mistään mitään ymmärrä, ei voi uskoa Jeesukseen

• Anonyymi kirjoitti:

####onko sinun Jeesus ylipäätään sama Jeesus kuin minun Jeesus, kun Raamatutkin ovat erilaisia?###

Häpeä, jos älyät, valehtelija!

• Anonyymi

###"joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan" (Joh. 20:23), sinun Raamatussasi sellaista kohtaa ei ole.###

Se oli annettu apostoleille, jotka eivät olleet velluja. Toiseksi viestikapulana siirtyvä usko on puhdasta taikauskoa ja sen perusteella syntejä anteekxiantajat ovat valhejeesukxia ja poppaukkoja.

Päästöavain annettiin kaikille Jeesuksen seuraajille, siis koko seurakunnalle, kaikille sen jäsenille, kuten Kristuksen kirkkolaista ilmenee: "...jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani. Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa." (Matt. 18:17-18.) Sinun Jeesus ei antanut päästöavainta Kristuksen seurakunnalle. Jeesuksen sanoista ilmenee, että hän antoi päästöavaimen Pyhän Hengen ottaville: "Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut..." (Joh. 20:22-23.)
        Kuninkaallinen papisto on käyttänyt päästöavainta syntinsä tuntevien päästämiseen jo 2000 vuoden ajan: "...te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on" (1. Piet. 2:9).

• Anonyymi

Minulla on sama Raamattu kuin sinullakin. Tämäkö on uusin vl-valhe väittää että vapsalla suunnilla olisi eri Raamattu?

Gal.
        3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Jos olet alaston ja päähäsi laitetaan lakki, niin Väitätkö että olet puettu? Se jolla viisautta on, ymmärtää mitä ajan takaa.

En minä nyt tosissaan väitä, että Raamattu olisi muodollisesti eri tai Jeesus olisi muodollisesti eri, sellaista ajattelemaan haastamista. Kun Raamattua luettaessa painotetaan eri kohtia, niistä painotuksista muodostuu ikään kuin eri Raamattu ja kun Jeesuksen sanomisia painotetaan eri kohdista, niistä muodostuu ikään kuin eri Jeesus. Esim. jos synninpäästö ei ole käytössä, se on yhtä kuin jos synninpäästövaltuutus on yliviivattu.

• Anonyymi

####Sinun Raamatussasi kehotetaan kastamaan vain aikuisia/ymmärtäviä, minun Raamatussa kastekäskyssä ei ole ikämainintoja. Sinun Raamatussasi lapsi ei usko, minun Raamatussa lapsi on uskon esikuva.####

Vl-sadusta lapsi mielletään pöljäksi, sitä Jeesus ei tarkoittanut sanoessaan että taivastenvaltakunta on lasten kaltainen.

Pöljää ei laita esikuvaksi kuin se, joka haluaa harhauttaa ja eksyttää.

Sana ja käsite "usko"on velluille taika, mutta meille kristityille toiminto, joka kohdistuu Jeesukseen.

Lapsi joka ei mistään mitään ymmärrä, ei voi uskoa Jeesukseen

Kyllä lapsi uskoo kuin uskookin, vaikka meille käsittämättömällä tavalla: "...pienistä, jotka uskovat minuun..." (Matt. 18:6). "Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen" (Matt. 21:16). Ymmärtänet, että imeväiset vauvat eivät voi olla kovin ymmärtäviä - ja heidän uskonsa tuottaa näiden kenties puhetaidottomien lasten suulla Jeesukselle kiitoksen.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Päästöavain annettiin kaikille Jeesuksen seuraajille, siis koko seurakunnalle, kaikille sen jäsenille, kuten Kristuksen kirkkolaista ilmenee: "...jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani. Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa." (Matt. 18:17-18.) Sinun Jeesus ei antanut päästöavainta Kristuksen seurakunnalle. Jeesuksen sanoista ilmenee, että hän antoi päästöavaimen Pyhän Hengen ottaville: "Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut..." (Joh. 20:22-23.)
        Kuninkaallinen papisto on käyttänyt päästöavainta syntinsä tuntevien päästämiseen jo 2000 vuoden ajan: "...te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on" (1. Piet. 2:9).

Eiole mitään Kristuksen kirkkolain ja sitäpaitsi olette väärentä eet tuossakin kohtaa Raamattua valheenne tueksi. Jeesus tehnyt mitään lakeja, koska ne tuovat kirouksen. Jeesus tuli täyttämään lain.
        Sanat "sinua vastaan" vellut yliviivaavat.

Matt
        18:15 Mutta jos veljesi rikkoo SINUA VASTAAN, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
        18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        18:17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat palstakilometreittäin täyttä valhetta ja potaskaa, mutta et mainitse vahingossakaan ainoata pelastavaa asiaa: Uskoa Jeesukseen!

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En minä nyt tosissaan väitä, että Raamattu olisi muodollisesti eri tai Jeesus olisi muodollisesti eri, sellaista ajattelemaan haastamista. Kun Raamattua luettaessa painotetaan eri kohtia, niistä painotuksista muodostuu ikään kuin eri Raamattu ja kun Jeesuksen sanomisia painotetaan eri kohdista, niistä muodostuu ikään kuin eri Jeesus. Esim. jos synninpäästö ei ole käytössä, se on yhtä kuin jos synninpäästövaltuutus on yliviivattu.

Kun Jeesus kuoli ristillä,-kantoi syntimme ristille ja kuoli syntiemme takia sovituksena ja lunastuksena ja Jumala herätti Hänet kuolleista,-jolloin saatiin voitto synnistä kuolemasta ja Perkeleen vallasta.

Siinä on todellinen synninpäästö-ja evankeliumi!

Kun uskot Jeesukseen-ja Hänen kuolemaansa syntiemme tähden ja ylösnousemukseensa jasuullasi tunnustat sen uskosi. Usko Jeesukseen ja kaste! Kasteessa Puet Kristuksen päällesi!

Saat lahjaksi vanhurskauden, eli Jeesus on tehnyt sinut synneistäsi huolimatta Jumalalle kelpaavaksi. Rikollinen olet edelleen, mutta olet armahdettu rikollinen Kristuksen ansion Hänen verensä ansiosta.

Ei kukaan vl-Poppamiehen kuolisi toisten ihmisten edestä,-ei edes luopuisi Mersustaan!

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä lapsi uskoo kuin uskookin, vaikka meille käsittämättömällä tavalla: "...pienistä, jotka uskovat minuun..." (Matt. 18:6). "Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen" (Matt. 21:16). Ymmärtänet, että imeväiset vauvat eivät voi olla kovin ymmärtäviä - ja heidän uskonsa tuottaa näiden kenties puhetaidottomien lasten suulla Jeesukselle kiitoksen.

Uskomatonta tuo vl-valehtelu ja se että niin moni uskoo niihin valheisiin.

Pieni tarkoittaa tuossa yhteydessä yleensäkin vähäpätöistä meitä pieniä ihmisiä. Ja Toisekseen tuo imeväiset on suomennoksen lisäys. Ja enne ei ole ollut tavatonta, jos kuusivuotiaskin i.mee rintaa vielä. Ennen kun on ollut uskomus ettei imettää tule raskaaksi.

Ennenkaikkea käsite "usko" on velluille taikaa, käsittämätöntä taikaa ja se on harhaanmenonne perussyy valhaiseen rkaatumisen ohessa. Sanoit rehellisesti itsekin, sen ettet ymmärrä sitä.

Jeesus kuitenkin lupasi viisautta jokaiselle, sitä anovalle.

Mutta kun ette ota vastaan Jumalalta lähetettyä Rakkautta Totuuteen, -sen tähden Jumala on lähettänyt teille Väkevän eksytyksensä, jotta uskoixitte valheen ja tulisitte tuomituksi.

Jumala vihaa valhetta ja valhetta rakastavia ihmisiä, mm velluja!

• Anonyymi
        UUSI

Eiole mitään Kristuksen kirkkolain ja sitäpaitsi olette väärentä eet tuossakin kohtaa Raamattua valheenne tueksi. Jeesus tehnyt mitään lakeja, koska ne tuovat kirouksen. Jeesus tuli täyttämään lain.
        Sanat "sinua vastaan" vellut yliviivaavat.

Matt
        18:15 Mutta jos veljesi rikkoo SINUA VASTAAN, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
        18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        18:17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

Molemmat käännökset ovat mahdollisia, koska vain osassa alkuperäisiä käsikirjoituksia on sanat "sinua vastaan". Myös Luuk. 17:3:ssa esiintyy molempia käännöksiä, mutta uskovan synnistä nuhtelua muissakin kuin rakkauden ripin asioissa koskee varmuudella mm. 1. Tim. 5:20, Tit. 1:13 ja Jaak. 5:19-20. Aiemman viestin varsinainen pointti oli kuitenkin, että Kristuksen kirkkolaista ilmenee, että päästöavain koskee koko seurakuntaa, ei vain apostoleita. Sekin on minulle elävän seurakunnan tunnusmerkki, että Kristuksen kirkkolakia opetetaan ja sitä sovelletaan. Vaarana siinä on tietysti aina väärä vallankäyttö, minkä vuoksi on varmasti hyvä, että se kuuluu Pyhää Henkeä vailla olevissa seurakunnissa yliviivattuihin kohtiin.

• Anonyymi
        UUSI

Kirjoitat palstakilometreittäin täyttä valhetta ja potaskaa, mutta et mainitse vahingossakaan ainoata pelastavaa asiaa: Uskoa Jeesukseen!

Elävä usko Herran Jeesuksen sovintotyön riittävyyteen myös omien syntien sovitukseksi on pelastava usko. Maailmassa on surullisen paljon kuollutta uskoa.

• Anonyymi
        UUSI

Kun Jeesus kuoli ristillä,-kantoi syntimme ristille ja kuoli syntiemme takia sovituksena ja lunastuksena ja Jumala herätti Hänet kuolleista,-jolloin saatiin voitto synnistä kuolemasta ja Perkeleen vallasta.

Siinä on todellinen synninpäästö-ja evankeliumi!

Kun uskot Jeesukseen-ja Hänen kuolemaansa syntiemme tähden ja ylösnousemukseensa jasuullasi tunnustat sen uskosi. Usko Jeesukseen ja kaste! Kasteessa Puet Kristuksen päällesi!

Saat lahjaksi vanhurskauden, eli Jeesus on tehnyt sinut synneistäsi huolimatta Jumalalle kelpaavaksi. Rikollinen olet edelleen, mutta olet armahdettu rikollinen Kristuksen ansion Hänen verensä ansiosta.

Ei kukaan vl-Poppamiehen kuolisi toisten ihmisten edestä,-ei edes luopuisi Mersustaan!

"Ei kukaan vl-Poppamiehen kuolisi toisten ihmisten edestä,-ei edes luopuisi Mersustaan!"

Entäpä itse?

Tuossa viestissäsi on sekä hyvää että vähemmän hyvää. Olen samaa mieltä kappaleista 1, 4 ja 5. Itse olen kyllä sen verran vähän materian perään, että en olisi niin varma, ettenkö voisi jostain omaisuudesta luopua, jos varmasti tietäisin jonkun sielun sillä pelastuvan. Se kyllä edellyttäisi hyvon suurta varmuuden tunnetta asiasta. Ristille riippumaan olisi kyllä karmea tuska, ei onnistuisi. Ja minä en ole synnitön, joten uhri ei sovittaisi muiden syntejä, eikä varmaan itsenikään.

Kappaleesta 3 olen jossain määrin samaa mieltä, mutta lapsena kastetun ei tarvitse eikä pidä mennä uudelleen kasteelle, jos on kuollut syntien ja ylitsekäymisten tähden. On vain usko ja yksi kaste, eikä sitä ole sidottu ikään eikä kasteen muotoon. Epäuskoon joutuneen tulee tehdä parannus kasteen armoliittoon, ei mennä uudelleen kasteelle. Viitaten viestisi kappaleeseen 2, parannus tapahtuu uskomalla elävästä Kristuksen ja Jumalan seurakunnasta (Kristuksen ja Jumalan valtakunnasta maan päällä) saarnattu elävä evankeliumi, joka nykyään saarnataan useimmiten Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta jota ei ole sidottu mihinkään muodolliseen sanamuotoon, vaan Pyhän Hengen voimaan. Elävä usko Herraan Jeesukseen syntyy seurakunnan, äidin, Jerusalemin ylhäältä, synnyttäessä Jumalan sanalla kristityn. Silloin ihminen saa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen sydämeensä todistukseksi elävästä uskosta. Jumala antaa ihmiselle rauhan, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

• Anonyymi
        UUSI

Pieni tarkoittaa tuossa yhteydessä yleensäkin vähäpätöistä meitä pieniä ihmisiä. Ja Toisekseen tuo imeväiset on suomennoksen lisäys. Ja enne ei ole ollut tavatonta, jos kuusivuotiaskin i.mee rintaa vielä. Ennen kun on ollut uskomus ettei imettää tule raskaaksi.

Ennenkaikkea käsite "usko" on velluille taikaa, käsittämätöntä taikaa ja se on harhaanmenonne perussyy valhaiseen rkaatumisen ohessa. Sanoit rehellisesti itsekin, sen ettet ymmärrä sitä.

Mutta kun ette ota vastaan Jumalalta lähetettyä Rakkautta Totuuteen, -sen tähden Jumala on lähettänyt teille Väkevän eksytyksensä, jotta uskoixitte valheen ja tulisitte tuomituksi.

Matt. 18:6 on suoraa jatkoa jakeille 1-5, jossa Jeesus asetti lapsen uskon esikuvaksi.
        1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

• Anonyymi
        UUSI

Suom. imeväinen on käännetty englanniksi "babe", "infant", "little child". Ei ole suomenkielisten käännösten lisäys, vaan käsikirjoituksissa on kreikan sana νηπιος, josta imeväinen on suora käännös. Jeesuksen aikana lapsia imetettiin tyypillisesti 2-3-vuotiaiksi, esim. Makk. 7:27.

Lapsen usko on ihmiselle vaikeaa käsittää, mutta niin vain lapsi uskoo ja kelpaa uskonsa tähden Jumalalle Kristuksen ansiosta. Ilman uskoa on mahdotonta kelvata Jumalalle (Hepr. 11:6).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmat käännökset ovat mahdollisia, koska vain osassa alkuperäisiä käsikirjoituksia on sanat "sinua vastaan". Myös Luuk. 17:3:ssa esiintyy molempia käännöksiä, mutta uskovan synnistä nuhtelua muissakin kuin rakkauden ripin asioissa koskee varmuudella mm. 1. Tim. 5:20, Tit. 1:13 ja Jaak. 5:19-20. Aiemman viestin varsinainen pointti oli kuitenkin, että Kristuksen kirkkolaista ilmenee, että päästöavain koskee koko seurakuntaa, ei vain apostoleita. Sekin on minulle elävän seurakunnan tunnusmerkki, että Kristuksen kirkkolakia opetetaan ja sitä sovelletaan. Vaarana siinä on tietysti aina väärä vallankäyttö, minkä vuoksi on varmasti hyvä, että se kuuluu Pyhää Henkeä vailla olevissa seurakunnissa yliviivattuihin kohtiin.

Tarkastin näitä nuhtelukohtia. Sekä Matt. 18:15:ssa että Luuk. 17:3:ssa lisäys "sinua vastaan" esiintyy ensimmäistä kertaa 400-luvun käsikirjoituksissa. Vanhimmissa 300-luvun käsikirjoituksissa (Codex Sinaiticus, Codex Vaticanus) lisäystä ei ole. Vanhimpien käsikirjoitusten perusteella siten "jos veljesi rikkoo/tekee syntiä" on oikea käännös, myöhempien käsikirjoitusten perusteella "jos veljesi rikkoo/tekee syntiä sinua vastaan".

• Anonyymi

Kaikista synneistä pääsee eroon kun on itselle rehellinen, etsii totuutta ja on totuudellinen. Ei siitä aloittajalta tai papeilta tarvitse lupia kysellä. Tämä on esimerkiksi Uuden Testamentin tärkein neuvo ja on se ns. muissakin uskonnoissa. Jos nyt niitä tarvitsee.

• Anonyymi

Noh... enpä tiedä pääseekö niistä koskaan eroon, tässä elämässä. Mutta tarkoituksemme onkin elää Jumalan tahdossa.

Ei ole tarkoitus, että tuijottaisimme vain syntejämme. Meidän tulee uskossa katsoa ja turvata Jeesukseen ja Hänen pyhyyteensä ja vanhurskauteensa, rukoilla Pyhän Hengen täyteyttä, että Hän eläisi ja vaikuttaisi meissä.

Silloin, tällaisina, lihassamme syntiintaipuvaisina voimme luottaa Jumalan armoon ja pelastukseemme, Hänessä.

• Näytäpäs kohta Uudesta testamentista, joka tukee väitettäsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh... enpä tiedä pääseekö niistä koskaan eroon, tässä elämässä. Mutta tarkoituksemme onkin elää Jumalan tahdossa.

Ei ole tarkoitus, että tuijottaisimme vain syntejämme. Meidän tulee uskossa katsoa ja turvata Jeesukseen ja Hänen pyhyyteensä ja vanhurskauteensa, rukoilla Pyhän Hengen täyteyttä, että Hän eläisi ja vaikuttaisi meissä.

Silloin, tällaisina, lihassamme syntiintaipuvaisina voimme luottaa Jumalan armoon ja pelastukseemme, Hänessä.

Jeesuksen palvominen on itselleen valehtelemista. Henkilöpalvonta on sitä ja varsinkin kirjallisuuden henkilö jota ei tunne. Eihän palvominen ole luonnollista kenellekään. Lapsi alkaa erota jo nuorena vanhemmistaankin, mistä on ollut riippuvainen.

Eikä "lihalliset halut" ole syntiä vaan normaalia elämää. Pitääkö siitä alkaa itselle valehtelemaan?

Näytäpäs kohta Uudesta testamentista, joka tukee väitettäsi!

Kysymys oli hänelle:

####Kaikista synneistä pääsee eroon kun on itselle rehellinen, etsii totuutta ja on totuudellinen. Ei siitä aloittajalta tai papeilta tarvitse lupia kysellä. Tämä on esimerkiksi Uuden Testamentin tärkein neuvo ja on se ns. muissakin uskonnoissa. Jos nyt niitä tarvitsee.####

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan tahto on, että uskot Jeesukseen, etkä mene enää vl-poppaukoilta ( heitä kutsutaan myös puhujiksi) pyytelemään syntejäsi anteeksi, koska sillä teolla mitätöit uskosi Jeesukseen ja se on kadottava synti!

• Anonyymi

Jumalan tahto on, että uskot Jeesukseen, etkä mene enää vl-poppaukoilta ( heitä kutsutaan myös puhujiksi) pyytelemään syntejäsi anteeksi, koska sillä teolla mitätöit uskosi Jeesukseen ja se on kadottava synti!

En ole muist. koskaan pyytänyt vl-poppaukoilta kuin muiltakaan vl-ukoilta syntejäni anteeksi. Aikoinaan radio-suviseuroja kuunnellessani, pari kertaa nostanut itkien kättäni ja ottanut vastaan synninpäästön ja itsekin lausunut synninpäästöjä itkeville sananjulistajille, jos nämä lasketaan poppaukkojen synninpäästöiksi, joista syntisistä minä kaiketi olen toiseksi suurin.

Enkä pyydä niitä enää sinultakaan. Tuo yksi erehdys riitti.

Minun Herrani on Jeesus Kristus ja olet itse, tällä foorumilla toteenosoittanut sen minkä jo Lutherkin aikoinaan teikäläiselle käärmeelle suoraan sanoi: että meissä (kristityissä) ja teissä anabaptisteissa totisesti on eri henki.

Olet järjestelmällisesti ja johdonmukaisesti vääristellyt kaikkea kirjoittamaani, julkisesti valehdellut ja nimitellyt minua.

En, nyt täälläkään, ole ensimmäistä kertaa uususkontonne uskonnonuhrina. Minulla on teidän saatananlahkostanne laajat kokemukseni jo varhaislapsuudestani asti.

Totisesti olen nyt lopullisen vakuuttunut siitä, että helluntailaisuus on suoraan Syvyydestä syntynyt ja sieltä johdettu viimeisten aikojen suuri eksytys ja sinä sen yhtenä Pastorina mitä kirkkain johtotähti.

• Anonyymi

"Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä." (1. Joh. 1:10.)

• Anonyymi kirjoitti:

En ole muist. koskaan pyytänyt vl-poppaukoilta kuin muiltakaan vl-ukoilta syntejäni anteeksi. Aikoinaan radio-suviseuroja kuunnellessani, pari kertaa nostanut itkien kättäni ja ottanut vastaan synninpäästön ja itsekin lausunut synninpäästöjä itkeville sananjulistajille, jos nämä lasketaan poppaukkojen synninpäästöiksi, joista syntisistä minä kaiketi olen toiseksi suurin.

Minun Herrani on Jeesus Kristus ja olet itse, tällä foorumilla toteenosoittanut sen minkä jo Lutherkin aikoinaan teikäläiselle käärmeelle suoraan sanoi: että meissä (kristityissä) ja teissä anabaptisteissa totisesti on eri henki.

Olet järjestelmällisesti ja johdonmukaisesti vääristellyt kaikkea kirjoittamaani, julkisesti valehdellut ja nimitellyt minua.

En, nyt täälläkään, ole ensimmäistä kertaa uususkontonne uskonnonuhrina. Minulla on teidän saatananlahkostanne laajat kokemukseni jo varhaislapsuudestani asti.

Totisesti olen nyt lopullisen vakuuttunut siitä, että helluntailaisuus on suoraan Syvyydestä syntynyt ja sieltä johdettu viimeisten aikojen suuri eksytys ja sinä sen yhtenä Pastorina mitä kirkkain johtotähti.

###Olet järjestelmällisesti ja johdonmukaisesti vääristellyt kaikkea kirjoittamaani, julkisesti valehdellut ja nimitellyt minua.###

Juu-u ,Mrnobody ei ole nyt johdonmukainen kirjoituksissaan. Kertoisitko ensin nimesi, että pystyisin edes teoriassa nimittelemään sinua.?Tosin sellainen ei minua kiinnostAkaan.
        Oikeasti olet satuttanut itsesi Loukkauskiveenn -Jeesukseen ja omatuntosi on se, joka sinua soimaa. Haluaisit minun siunaavan epäuskosi.

Olet itsesäälissä rypevä uhriutuja ja on sinun valintasi tulla keskustelemaan kanssani. Joka leikkiin ryhtyy, -se leikin kestäkööt, itkut ei auta!

Paranna perustelujasi, älä ääntäsi!

• Anonyymi

###Olet järjestelmällisesti ja johdonmukaisesti vääristellyt kaikkea kirjoittamaani, julkisesti valehdellut ja nimitellyt minua.###

Juu-u ,Mrnobody ei ole nyt johdonmukainen kirjoituksissaan. Kertoisitko ensin nimesi, että pystyisin edes teoriassa nimittelemään sinua.?Tosin sellainen ei minua kiinnostAkaan.
        Oikeasti olet satuttanut itsesi Loukkauskiveenn -Jeesukseen ja omatuntosi on se, joka sinua soimaa. Haluaisit minun siunaavan epäuskosi.

Olet itsesäälissä rypevä uhriutuja ja on sinun valintasi tulla keskustelemaan kanssani. Joka leikkiin ryhtyy, -se leikin kestäkööt, itkut ei auta!

Saalemin *aatana vois upottautua lopullisesti.

• Anonyymi

Siinä sinä S:tana sanot toden, että, vastoin Lutherinkin varoituksia, oli oma valintani vastata viestisi.

Tämä viestien vaihto kuitenkin on ollut sikäli hyödyllinen, että olen nyt saanut varman varmuuden niin omasta itsestäni, uskostani, Herrastani Jeesuksesta Kristuksesta ja siitä Hengestä joka minussa vaikuttaa, kuin sinustakin Lucifer ja edustamastasi helluntai-uskonnosta.

Tätä viestittelyä ei kannata enempi jatkaa.
        Lutherkin sanoi: "Älä milloinkaan suostu keskusteluun Prkleen kanssa."

Tämä olkoon varoituksena muillekin foorumin Jeesuksen omille, ovat mitä kirkkokuntaa hyvänsä.

Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Aamen.

Vade retro Satana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä sinä S:tana sanot toden, että, vastoin Lutherinkin varoituksia, oli oma valintani vastata viestisi.

Tämä viestien vaihto kuitenkin on ollut sikäli hyödyllinen, että olen nyt saanut varman varmuuden niin omasta itsestäni, uskostani, Herrastani Jeesuksesta Kristuksesta ja siitä Hengestä joka minussa vaikuttaa, kuin sinustakin Lucifer ja edustamastasi helluntai-uskonnosta.

Tämä olkoon varoituksena muillekin foorumin Jeesuksen omille, ovat mitä kirkkokuntaa hyvänsä.

Vade retro Satana!

Virsi 170
        1. Jumala ompi linnamme
        ja vahva turva aivan,
        on miekkamme ja kilpemme
        ajalla vaaran, vaivan.
        Se vanha vainooja,
        kavala, kauhea,
        on kiivas, kiukkuinen
        ja julma, hirmuinen.
        Vain Herra hänet voittaa.

2. On turha oma voimamme
        vääryyden valtaa vastaan.
        Me turman vallat voitamme
        Herrassa ainoastaan.
        Hän, Kristus, kuningas,
        on voitonruhtinas,
        lyö joukot helvetin,
        ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa.

3. Jos täyttyisikin maailma
        nyt valheen enkeleistä,
        niin pimeys ei voittoa
        kuitenkaan saisi meistä.
        Ne olkoot raivoissaan
        ja syöskööt kiukkuaan.
        Nyt valheen vallat on
        jo saaneet tuomion.
        Ne yksi sana kaataa.

4. Se sana seisoo vahvana,
        ne ei voi sitä kestää.
        Kun kanssamme on Jumala,
        ken meiltä voiton estää?
        Jos veis he henkemme,
        osamme, onnemme,
        ne heidän olkohon,
        vaan meidän iät on
        Jumalan Valtakunta.
        *

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virsi 170
        1. Jumala ompi linnamme
        ja vahva turva aivan,
        on miekkamme ja kilpemme
        ajalla vaaran, vaivan.
        Se vanha vainooja,
        kavala, kauhea,
        on kiivas, kiukkuinen
        ja julma, hirmuinen.
        Vain Herra hänet voittaa.

2. On turha oma voimamme
        vääryyden valtaa vastaan.
        Me turman vallat voitamme
        Herrassa ainoastaan.
        Hän, Kristus, kuningas,
        on voitonruhtinas,
        lyö joukot helvetin,
        ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa.

3. Jos täyttyisikin maailma
        nyt valheen enkeleistä,
        niin pimeys ei voittoa
        kuitenkaan saisi meistä.
        Ne olkoot raivoissaan
        ja syöskööt kiukkuaan.
        Nyt valheen vallat on
        jo saaneet tuomion.
        Ne yksi sana kaataa.

4. Se sana seisoo vahvana,
        ne ei voi sitä kestää.
        Kun kanssamme on Jumala,
        ken meiltä voiton estää?
        Jos veis he henkemme,
        osamme, onnemme,
        ne heidän olkohon,
        vaan meidän iät on
        Jumalan Valtakunta.
        *

Ja sama saksaksi, alkuperäisin Lutherin sanoin:

https://youtu.be/nQsOmefHb2c?si=fHypujlNbs7fmN9M
        *

• Anonyymi kirjoitti:

Saalemin *aatana vois upottautua lopullisesti.

Kiitän "ylennyksestä" ja katso peiliin, jos Loukkauskivi satut sinua!

Toivotan Siunausta Sinulle!

• Anonyymi kirjoitti:

Vade retro Satana!

Olen imarreltu noista "ylennyksistä", mutta olen kuitenkin vain kuolevainen ihminen!

Olet verbaalisesti lahjakas, taitava kirjoittaja. Ihailen taitoasi. Epäilen vahvasti ,että olet kuitenkin vl-poppaukko ja ihan sieltä konttorilta.

Varo kuitenkin ettet herjaa vihassasi Armon Henkeä, nyt menet jo riskirajoilla.

You are my best frend! Siunausta Sinulle ❤

• Anonyymi kirjoitti:

###Totisesti olen nyt lopullisen vakuuttunut siitä, että helluntailaisuus on suoraan Syvyydestä syntynyt ja sieltä johdettu viimeisten aikojen suuri eksytys ja sinä sen yhtenä Pastorina mitä kirkkain johtotähti.###

Aikuisten oikeasti, älä imartele minua ☺

Kaiva herneet klyyvaristasi ja mene tutimaan!

• Anonyymi

###Totisesti olen nyt lopullisen vakuuttunut siitä, että helluntailaisuus on suoraan Syvyydestä syntynyt ja sieltä johdettu viimeisten aikojen suuri eksytys ja sinä sen yhtenä Pastorina mitä kirkkain johtotähti.###

Aikuisten oikeasti, älä imartele minua ☺

Kaiva herneet klyyvaristasi ja mene tutimaan!

Saalemvaari on ivallinen *iru.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saalemvaari on ivallinen *iru.

Anna olla.

Täällä ketjussa on eri kirjoittajia, mutta meidät monet on ilm. oletettu yhdeksi ja samaksi henkilöitymäksi. Sama se.

Yritetään me muut keskittyä keskenämme hengellisiin keskusteluihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kuunnellut radiosaarnoja ja vielä itkien uskonut synninpäästön - tulee vaikutelma, että olet ainakin sillä hetkellä ollut uskovainen. Kumpa saisit rohkeutta mennä seuroihin... Kurjia tuollaiset kielteiset lapsuudenkokemukset. Ehkä niillä on tarkoituksensa, että löytäisit sen joukon, josta Luther kirjoitti: "Sen siis jonka on löydettävä Kristus, on ensin löydettävä seurakunta. Kuinka tiedettäisiin, missä on Kristus ja hänen uskonsa, ellei tiedettäisi, missä hänen uskovaisensa ovat? Ei myöskään se, joka tahtoo tietää jotakin Kristuksesta, saa luottaa itsehensä; hän ei saa oman järkensä avulla rakentaa omatekoista siltaa taivaaseen, vaan hänen pitää menemän seurakuntaan ja siltä etsien kyselemän. Seurakunta, kirkko, ei olekaan puuta ja kiveä, vaan joukko Kristukseen uskovia ihmisiä. Heihin on pitäydyttävä ja tarkattava heidän uskoansa, heidän elämäänsä ja heidän opetustansa. Heidän keskuudessansa Kristus varmasti on, sillä kristillisen seurakunnan ulkopuolella ei ole olemassa mitään totuutta, ei mitään Kristusta, ei mitään autuutta."

• Anonyymi

Olen imarreltu noista "ylennyksistä", mutta olen kuitenkin vain kuolevainen ihminen!

Olet verbaalisesti lahjakas, taitava kirjoittaja. Ihailen taitoasi. Epäilen vahvasti ,että olet kuitenkin vl-poppaukko ja ihan sieltä konttorilta.

Varo kuitenkin ettet herjaa vihassasi Armon Henkeä, nyt menet jo riskirajoilla.

You are my best frend! Siunausta Sinulle ❤

Enpä usko, että tuo edellisen viestin kirjoittaja olisi vl, eiköhän hän ole se "lutherilaiseksi" itsensä profiloiva helluntailaistaustainen kirjoittaja, joka vaikuttaa olevan vl-uskosta myönteisesti kiinnostunut. Minä sen sijaan olen vl enkä ole lopettamassa keskustelua kanssasi erimielisyyksistä huolimatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Enpä usko, että tuo edellisen viestin kirjoittaja olisi vl, eiköhän hän ole se "lutherilaiseksi" itsensä profiloiva helluntailaistaustainen kirjoittaja, joka vaikuttaa olevan vl-uskosta myönteisesti kiinnostunut. Minä sen sijaan olen vl enkä ole lopettamassa keskustelua kanssasi erimielisyyksistä huolimatta.

Sepä mukavaa ☺

Joku erikoinen kaunakalle hän näyttää olevan.
        Konsensuksesta ei tahdo oikein syntyä kunnon keskustelua, mutta riitelykään ei edistä yhteisymmärrystä.

Jos näen että vastapuoli on vilpitön uskossaan, yritän asettua hänen asemaansa ja ymmärtää mistä hän on käsityksensä muodostanut.

• Anonyymi
        UUSI

Sepä mukavaa ☺

Joku erikoinen kaunakalle hän näyttää olevan.
        Konsensuksesta ei tahdo oikein syntyä kunnon keskustelua, mutta riitelykään ei edistä yhteisymmärrystä.

Jos näen että vastapuoli on vilpitön uskossaan, yritän asettua hänen asemaansa ja ymmärtää mistä hän on käsityksensä muodostanut.

Toisilla on kaunoja vl-uskoa kohtaan, toisilla helluntailaisuutta kohtaan. Tuon kirjoittajan vilpittömyydestä olen aika varma.

• UUSI

Otsikossa on kirjoitusvirhe.

Pitäisi olla: Kaikkia SS-syntejä ei anteeksianneta

😊😊😊😊😊

• UUSI

Hauska huomio!

Tuskin mikään aloituksistani on ollut niin vaikeaa saada "läpi" tällä palstalla, kuin tätä.
        Se poistatettiin kymmeniä kertoja monen päivän-ja yön aikana. Vellut olivat organisoineet poistatusarmeijan
        ettei tämä valheenpaljastus pääsisi näkyviin. Ehkä tuo kirjoitusvirhe oli se ratkaiseva tekijä, ettei aloitusta saatuaan lakaistua pois?

Sitten minua syytettiin massapostituksesta. Paremminkin vellut syyllistyvät massapoistatukseen.

• Anonyymi
        UUSI

Hauska huomio!

Tuskin mikään aloituksistani on ollut niin vaikeaa saada "läpi" tällä palstalla, kuin tätä.
        Se poistatettiin kymmeniä kertoja monen päivän-ja yön aikana. Vellut olivat organisoineet poistatusarmeijan
        ettei tämä valheenpaljastus pääsisi näkyviin. Ehkä tuo kirjoitusvirhe oli se ratkaiseva tekijä, ettei aloitusta saatuaan lakaistua pois?

Sitten minua syytettiin massapostituksesta. Paremminkin vellut syyllistyvät massapoistatukseen.

Luepa uudelleen se viestini massapostituksesta. En syyttänyt sinua mistään, vaan spekuloin poistojen syyksi massapostitusta, kun havaitsin viestin tulleen useampaan viestiketjuun. Minä en ainakaan ole tehnyt poistopyyntöjä tällä palstalla viesteistä ja vaikuttaa vilkkaalta mielikuvitukselta, että täällä olisi ollut "vl-armeija" tekemässä poistopyyntöjä viesteistäsi. Luultavasti joku on poistattanut ensimmäisen viestisi ja loput on poistettu massapostituksena. Ei liene vaikeaa ohjelmoida automaattipoisto useamman samansisältöisen viestin poistamiseen, ja voi olla, että sellainen on Suomi24:ssä käytössä. Sinulla taitaa olla vähän suureelliset luulot viestisi vaarallisuudesta vl-uskolle? Pyhän Hengen pilkka on vl-opetuksessa aina ollut synti, jota ei voi saada anteeksi, koska siitä ei tule synnintunto.

• Anonyymi
      UUSI

Anteeksianto edellyttää aina parannuksen.
      Ilman parannusta ei ole Jumalan anteeksiantoa.

Joka muuta on kuvitellut ja kuvittelee, on elänyt harhassa.

• Anonyymi
      UUSI

Te tunnutte tietävän Jumalan tahdon kun osaatte lukea sen kirjasta. Kuitenkaan ette ole lukeneet ainakaan sitä Raamattua mitä joskus nuorena luin. Kirja ei ensinnäkään käske lukemaan itseään, toiseksi se kuitenki kehottaa synnittömyyteen, mutta ei käske esiintymään tuomarina eikä ennustamaan kadotusta toisille vaan elämään päivä kerrallaan. Raamattu on vain yksi kirja kirjojen joukosta, ja kuten kaikki muutkin kirjalliset elämänfilosofiat se on Lukijalle itselleen tarkoitettu ja vain hänen tulkinnalleen vain oman elämän suhteen. Siis, antakaa kanssaihisten elää mieli kirkkaana ja valoisana. Juuri sitä on synnitömyys ja siihen kaikissa ns. uskonoissa pyritään. Luulen niin.

Jos joku "oivaltaa" oikein ja saa mielensä puhtaaksi ja alkaa elää, antakaa hänen elää, Sitä ei näköjään kannata sanoa synnittömyydeksi, koska saa teidät kimppuunsa. Jokainen voi ja on oikeus olla synnitön tai viaton, mutta se ei tarkota täydellisyytä eikä nuhteettomuutta tai ole ehdoillinen minkään palvomiselle tai joillekin traditioille.

• UUSI

Luulen ymmärtäneeni mitä tarkoitit!
        Mutta Raamattu ei ole vain kirja muiden kirjojen joukossa, ainakaan kristityille!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      40
      5665
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      224
      4611
    3. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      42
      4573
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      4372
    5. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      73
      4340
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      160
      3815
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      96
      3212
    8. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      23
      3085
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      27
      3072
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      10
      2170
    Aihe