Sillä se on Jumalalle kauhistus. Mikä tässä selkeässä sanomassa on sianlihan syömistä vaativille niin vaikea ymmärtää?
Raamatussa sanotaan selkeästi: Älä syö sianlihaa niin kuin naudanlihaa syödään
93
500
Vastaukset
- Anonyymi
Juutalaisetkaan ei syö sianlihaa .
- Anonyymi
- Muslimit - taas on ihan -HULLUINA- sianlihaan - !
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LaitaVasemmiston Kontula - taas jakaa - muuten vaan "lihaa"
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koraanissakin kielletään sianlihan syöminen .
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koraanissakin kielletään sianlihan syöminen .
Entä kiinalaisten koirien?
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä kiinalaisten koirien?
Kaikkea kiellettyä ei ole erikseen mainittu, mutta omatuntoaan vastaan ei pidä syödä mitään, kute vaikkapa harva meistä suomalaisista haluaisi maistaa koiraa Kiinassa, kun meidän mielissä koiralla on ihan erityinen asema lemmikkieläimenä, ei ravintona, ja ne elinolosuhteetkin siellä taitavat olla niillä huonot. Suosisin varmaankin kasvisruokaa, jos olisin siellä matkalla. Joitakin ällöttää ravintona hyönteiset, enkä itsekään haluaisi lautaselle mitään kokonaista hämähäkkiä, mutta monet hyönteiset menisi itselle ainakin tietyllä tapaa valmistettuna ja Aasian maissa niitä käytetään enemmän ravintona. Olen syönyt hyönteisistä tähän mennessä vain heinäsirkkaa.
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea kiellettyä ei ole erikseen mainittu, mutta omatuntoaan vastaan ei pidä syödä mitään, kute vaikkapa harva meistä suomalaisista haluaisi maistaa koiraa Kiinassa, kun meidän mielissä koiralla on ihan erityinen asema lemmikkieläimenä, ei ravintona, ja ne elinolosuhteetkin siellä taitavat olla niillä huonot. Suosisin varmaankin kasvisruokaa, jos olisin siellä matkalla. Joitakin ällöttää ravintona hyönteiset, enkä itsekään haluaisi lautaselle mitään kokonaista hämähäkkiä, mutta monet hyönteiset menisi itselle ainakin tietyllä tapaa valmistettuna ja Aasian maissa niitä käytetään enemmän ravintona. Olen syönyt hyönteisistä tähän mennessä vain heinäsirkkaa.
Eikä vain mielissä, vaan myös maamme lainsäädännössä koiralla on erityinen asema.
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin jokainen suomalainen syö hyönteisiä vähintään 0,5kg vuodessa.

Niin, Raamatussa on monia kauhistuksia. Pari esimerkkiä
Moos 14:7 Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania
Moos 22:5 Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi.
Mielenkiintoinen sana. Jostain syystä Jumala kokee pelkoa että ahdistusta siitä, ettei syödä oikein tai pukeuduta oikein.
Taitaa olla että noissakin on muinoin ollut järkevä peruste, joka on täysin jäänyt unhoon. Toisin sanoen, sellaista perustetta ei oikeastaan enää ole.- Anonyymi
Mutta ikuinen kidutus ateisteille ja vääräuskoisille on ja pysyy Raamatussa.
Kuinka herttaista kristinusko onkaan. - Anonyymi
Sikoja
 - Anonyymi
Markus 7:14-19 FB38 ( Mark.7:14-23.)
”Ja hän kutsui taas kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa minua kaikki ja ymmärtäkää: ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen. Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta. Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette?
Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa? Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu."
Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.”
 - Anonyymi
1. Timoteuskirje 2:8-10 FB38
”Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä; niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla, vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sikoja
Luukas 8:26-37 FB38
”Ja he purjehtivat gerasalaisten alueelle, joka on vastapäätä Galileaa. Ja kun hän oli noussut maihin, tuli häntä vastaan kaupungista mies, jossa oli riivaajia; ja hän ei ollut pitkään aikaan pukenut vaatteita ylleen eikä asunut huoneessa, vaan haudoissa.
Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa." Sillä hän oli käskemäisillään saastaista henkeä menemään ulos siitä miehestä. Sillä pitkät ajat se oli temponut häntä mukaansa; hänet oli sidottu kahleisiin ja jalkanuoriin, ja häntä oli vartioitu, mutta hän oli katkaissut siteet ja kulkeutunut riivaajan ajamana erämaihin.
Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen. Ja ne pyysivät häntä, ettei hän käskisi heidän mennä syvyyteen. Niin siellä oli vuorella suuri sikalauma laitumella; ja ne pyysivät häntä, että hän antaisi heille luvan mennä sikoihin.
Ja hän antoi niille luvan. Niin riivaajat lähtivät ulos miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.
Mutta nähtyään, mitä oli tapahtunut, paimentajat pakenivat ja kertoivat siitä kaupungissa ja maataloissa. Niin kansa lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut, ja he tulivat Jeesuksen luo ja tapasivat miehen, josta riivaajat olivat lähteneet, istumassa Jeesuksen jalkojen juuressa puettuna ja täydessä ymmärryksessä; ja he peljästyivät.
Mutta silminnäkijät kertoivat heille, kuinka riivattu oli tullut terveeksi. Ja koko gerasalaisten seutukunnan kansa pyysi häntä poistumaan heidän luotansa, sillä suuri pelko oli vallannut heidät; niin hän astui venheeseen ja palasi takaisin.”
>>>>>Järkyttävää sokeutta? ------”Ja koko gerasalaisten seutukunnan kansa pyysi häntä poistumaan heidän luotansa, sillä suuri pelko oli vallannut heidät; niin hän astui venheeseen ja palasi takaisin.” Luukas 8:37 FB38 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Toisaalta Raamatussa ei ole lehmiä?
”Kuulkaa tämä sana, te Baasanin lehmät, jotka olette Samarian vuorella, jotka sorratte vaivaisia ja runtelette köyhiä, jotka sanotte herroillenne: "Tuokaa meille juomista".”
Aamos 4:1 FB38
”En minä ota härkiä sinun talostasi enkä kauriita sinun tarhoistasi.
Sillä minun ovat kaikki metsän eläimet ja tuhansien vuorten karjat. Minä tunnen kaikki vuorten linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun edessäni. Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.
Minäkö söisin härkien lihaa tai joisin kauristen verta?
Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle.
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."”
Psalmit 50:9-15 FB38 Anonyymi kirjoitti:
”Kuulkaa tämä sana, te Baasanin lehmät, jotka olette Samarian vuorella, jotka sorratte vaivaisia ja runtelette köyhiä, jotka sanotte herroillenne: "Tuokaa meille juomista".”
Aamos 4:1 FB38
”En minä ota härkiä sinun talostasi enkä kauriita sinun tarhoistasi.
Sillä minun ovat kaikki metsän eläimet ja tuhansien vuorten karjat. Minä tunnen kaikki vuorten linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun edessäni. Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.
Minäkö söisin härkien lihaa tai joisin kauristen verta?
Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle.
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."”
Psalmit 50:9-15 FB38Että vain Baasanin lehmät. Ei ihme, että joivat viiniä.
- Anonyymi
Jaa että jo silloin on ollut ongelmia pukeutumiseen kanssa
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Ja hän kutsui taas kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa minua kaikki ja ymmärtäkää: ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen. Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta. Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette?
Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa? Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu."
Eihän tuossa ruuasta puhuta, vaan sanoista.
Muiden huonot sanat eivät sinua vahingoita, mutta omat huonot puheesi vahingoittavat sinua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI VAAN KYSYMYS TUOSSA OLI
L I K A I S I L L A
K Ä S I L L Ä
S Y Ö M I S E S T Ä !
OPETTELE YMMÄRTÄMÄÄN LUKEMAASI !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI VAAN KYSYMYS TUOSSA OLI
L I K A I S I L L A
K Ä S I L L Ä
S Y Ö M I S E S T Ä !
OPETTELE YMMÄRTÄMÄÄN LUKEMAASI !!!J E E S U S
E I
K U M O N N U T
R U O K A L A K I A !
P Ä I N V A S T O I N !
M I T Ä Ä N
L A K I A
E I
S A A N U T
K U M O T A !
Lukekaa itse Raamattua!
Älkää kuulemianne vääriä kuulopuheita toistelko! - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Toisaalta Raamatussa ei ole lehmiä?
Onpa mainittu lehmätkin Raamatussa muutamankin kerran! Kovin on huono Raamatun tuntemuksesi taas kerran, mutta ei taaskaan yllätä ollenkaan.
AL: "Raamattu mainitsee lehmät useassa kohdassa, esimerkiksi kuvaamaan arvokasta omaisuutta, eläinuhreja, ja jopa unia, kuten Joosefin Unessa lehmät symboloivat vuosia ja Egyptin tulevaisuutta. Lehmä voi myös olla osa symbolista tulevaisuuden kuvaa rauhanomaisesta ja yhteisestä elämästä, kuten Jesajan kirjan ennustuksessa, jossa lehmä ja karhu makaavat yhdessä laitumella.
Lehmä Lauluissa ja Uudessa Testamentissa
Jeesuksen syntymä:
Joissakin perinteisissä joulukertomuksissa Jeesuksen synnyinkaupungissa, Betlehemissä, ja joulun syntyyn liittyy myös lehmä. On todennäköistä, että tässä yhteydessä viitataan tiettyihin tekoihin ja perinteisiin, ja tässä kohtaa "Lehmän" sanan käyttö voi olla hieman epäselvää.
Eläinuhrit ja pyhät rituaalit:
Lehmät mainitaan useissa Vanhan testamentin rituaaleissa. Esimerkiksi 1. Mooseksen kirja kertoo seitsemästä lihavasta ja seitsemästä laihasta lehmästä, jotka edustavat seitsemää viljavuuden vuotta ja seitsemää nälkävuotta Egyptissä."
k_v - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
J E E S U S
E I
K U M O N N U T
R U O K A L A K I A !
P Ä I N V A S T O I N !
M I T Ä Ä N
L A K I A
E I
S A A N U T
K U M O T A !
Lukekaa itse Raamattua!
Älkää kuulemianne vääriä kuulopuheita toistelko!V I E S T I K E T J U N
A L O I T T A J A
V A L E H T E L E E !
V I E S T I K E T J U N
A L O I T T A J A
I T S E
O N
K A U H I S T U S
J U M A L A L L E ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
J E E S U S
E I
K U M O N N U T
R U O K A L A K I A !
P Ä I N V A S T O I N !
M I T Ä Ä N
L A K I A
E I
S A A N U T
K U M O T A !
Lukekaa itse Raamattua!
Älkää kuulemianne vääriä kuulopuheita toistelko!Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Luukkaan evankeliumi:
21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Luukkaan evankeliumi:
21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.Markuksen evankeliumi:
7:1 Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa. >> Jakeen lisätiedot
7:2 Ja he näkivät, että muutamat hänen opetuslapsistaan söivät leipää epäpuhtailla, se on pesemättömillä, käsillä.
7:3 Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, noudattaen vanhinten perinnäissääntöä,
7:4 ja torilta tultuaan he eivät syö, ennenkuin ovat itseään vedellä vihmoneet; ja paljon muuta on, mitä he ovat ottaneet noudattaakseen, niinkuin maljain ja kiviastiain ja vaskiastiain pesemisiä.
7:5 Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=7&kaannos=fi-38&kirjat=mar
https://www.koivuniemi.com/raamattu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet Eksyttäjä!

- Anonyymi
Paavali sanoi:
1 Kor 10 : 25
" Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään kyselemättä mitään omantunnon tähden.
27
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.- Anonyymi
P A A V A L I
E I
O L E
J E E S US!
V A L E H T E L I J A
Y R I T T Ä Ä
H Ä M Ä T Ä
J A
L A I T T A A
J E E S U K S E N
S U U H UN
P A A L I N
S A N O JA
J A
P U H E I T A !
J E E S U S
E I
O L E
P A A V A L I !
P A A V A L I N
P U H E E T
E I V Ä T
O L E
J E E SU K S E N
P U H E I T A !
Kuinka moni ehti jo mennä tuon Valehtelijan ansaan??? 
 - Anonyymi
Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin.
Roomalaiskirje 14:3 - Anonyymi
Paavali huijasi käännyttääkseen pakanoita
- Anonyymi
Huijasiko Paavali sitten myös Jeesukseen liittyvät jutut?
 Anonyymi kirjoitti:
Huijasiko Paavali sitten myös Jeesukseen liittyvät jutut?
Itse en luota Paavaliin. Hän jopa korotti itsensä muinaisten profeettojen tasolle.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Itse en luota Paavaliin. Hän jopa korotti itsensä muinaisten profeettojen tasolle.
”Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,”
Roomalaiskirje 1:1 .
”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.”
Galatalaiskirje 1:1-2 
”Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella, näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä, ja me kaaduimme kaikki maahan,
ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.' Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä, vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.
Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan, että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."”
Apostolien teot 26:11-23 FB38 Anonyymi kirjoitti:
”Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,”
Roomalaiskirje 1:1 .
”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.”
Galatalaiskirje 1:1-2 
”Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella, näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä, ja me kaaduimme kaikki maahan,
ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.' Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä, vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.
Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan, että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."”
Apostolien teot 26:11-23 FB38Paavali oli pöhkö. En ole tottunut luottamaan Paavaliin.
 - Anonyymi
Vanhan liiton säännöt ja tavat ovat vain esikuvia uudesta liitosta, eikä vanhan liiton sääntöjä pidä ottaa sellaisenaa uuteen liittoon.
- Anonyymi
Mix on Raamatussa 🤤

- Anonyymi
Entäpä sika-nauta -jauheliha?
Jotta sopiiko hurskaan mutustella tätä varsin erikoista eläintä?- Anonyymi
Puoliksi saastunut?
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puoliksi saastunut?
Ottaa vaan sen toisen puolen ja homma toimii, eikö?
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottaa vaan sen toisen puolen ja homma toimii, eikö?
Pinsetillä sitten nypit.

- Anonyymi
"Vanhan liiton säännöt ja tavat ovat vain esikuvia uudesta liitosta, eikä vanhan liiton sääntöjä pidä ottaa sellaisenaa uuteen liittoon."
Miksi Jumala muuttaa mieltään?
Hän teki liiton Nooan kanssa ja sanoi, että syökää kaikkea mitä kiinni saatte.
Sitten hän teki liiton Aabrahamin kanssa eikä ollut kiinnostunut yhtään siitä mitä syödään, vaan silloin huomasi, että esinahan luontihan olikin ollut moka.
Sitten teki liiton Mooseksen kanssa, jossa sintten sääntöjä ladeltiin ankarimman jälkeen. Jostain syystä näitä sääntöjä ei Jumala ollut halunnut antaa Aadamille, Nooalle eikä Aabrahamille.
Sitten tarvittiin vielä ihmisuhri ja "uusi liitto".
Miksi Jumala ollut samaa mieltä itsensä kanssa heti Aadamista alkaen vaan muutteli mieltään miten sattuu? Onko varma, että Jumala ei muuta mieltä vielä uudestaan? Jos vaikka huomaakin, että mikä minä olen homoja tuomitsemaan?- Anonyymi
Mooseksen lain ruokasäännökset ovat sen ajan tapoja ja käytäntöjä. Ruokassäädökset myös osaltaan loivat Israelin heimoista yhden kansan, jolla samanlaiset ruokatavat. Puhtaat ruuat ja määräykset pyhityksestä myös säilyttivät kansan sekoittumasta ympärillä oleviin pakankansoihin.
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen lain ruokasäännökset ovat sen ajan tapoja ja käytäntöjä. Ruokassäädökset myös osaltaan loivat Israelin heimoista yhden kansan, jolla samanlaiset ruokatavat. Puhtaat ruuat ja määräykset pyhityksestä myös säilyttivät kansan sekoittumasta ympärillä oleviin pakankansoihin.
Pakanat söivät saastaista ruokaa.
Näin kristitty? siionistikin funtsii. Anonyymi kirjoitti:
Pakanakansa on se, joka ei Israel.
- Anonyymi
Jumala ei muutu.Hän on sama sekä Vanhassa-että Uudessa testamentissa.
Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa.Hän on sellainen kuin on itsensä ilmoittanut eikä toisenlainen jonkun ihmisen oman mielikuvituksen ja ajatuksen mukainen. Kaikki ihmisen oman selityksen mukaiset tulkinnat ilman Sanan ilmoitusta Jumalasta ovat epäjumalia.
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
Jumala on Henki.
”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei muutu.Hän on sama sekä Vanhassa-että Uudessa testamentissa.
Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa.Hän on sellainen kuin on itsensä ilmoittanut eikä toisenlainen jonkun ihmisen oman mielikuvituksen ja ajatuksen mukainen. Kaikki ihmisen oman selityksen mukaiset tulkinnat ilman Sanan ilmoitusta Jumalasta ovat epäjumalia.
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
Jumala on Henki.
”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus.Johannes on eri mieltä kuin Mooses.
 - Anonyymi
Jeesus sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
Kuumissa maissa ruuat pilaantuvat helposti, se oli toinen syy joidenkin ruokien epäterveellisyyteen. Esim. veri (paitsi että sielun uskotaan olevan veressä) on että pilaantuu hyvin nopeasti. Sianlihan trikiini tappaa vielä nykyisinkin, jos ei tarkasteta. Jumala sallii maailman muuttumisen, vaikka itse on sama ikuisesti.
Kristinusko on uusi liitto koko maailmalle alkaen Israelista. Vaha liitto ei ole voimassa edes juutalaisille enää, vaan...- Anonyymi
Trikiinit ovat ellen-spritistin harhaan johtamista. Naudanlihakin pilaantuu ja naudalihasta voi saada ehec-tartunnan. Linnunlihasta voi salmonellan.
 - Anonyymi
Kysymys kuuluu: MIKSI JUMALA MUUTTELEE MIELTÄÄ?
Aadam sai syödä vain kaskviksia.
Nooa sai syödä ihan mitä vaan, minkä kiinni sai.
Moosekselle tuli hirveä määrä rajoituksia.
Jeesus taas purki rajoitukset.
Mitä "ikuisia totuuksia nämä ovat"? Eikö Jumala tiedä edes sitä, mikä on oikea ruoka ihmiselle? Anonyymi kirjoitti:
Mitä "ikuisia totuuksia nämä ovat"? Eikö Jumala tiedä edes sitä, mikä on oikea ruoka ihmiselle?Jumala Itse inhosi kasviksia ja tykkäsi lihasta. Siitä koitui ensimmäinen veljestappo.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jumala Itse inhosi kasviksia ja tykkäsi lihasta. Siitä koitui ensimmäinen veljestappo.
Mässäystä siellä aivan joka päivä.
 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Uusi liitto taisi olla vain 11:lle opetuslapselle.
Jos joku on Kristuksessa hän on uusi luomus ja tulevan uuden maan kansalainen jo nyt.Uuden maan kansalaiseksi synnytään ei siihen aleta.
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38
Uutta maata ei voi edes nähdä eikä sinne sisälle päästä ilman uudestisyntymää.
”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".”
Johannes 3:3 FB38
”Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.”
Johannes 3:5-7 
”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” 2. Korinttilaiskirje 5:17 FB38
”kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.”
Kolossalaiskirje 1:12-15 FB38 Anonyymi kirjoitti:
Jos joku on Kristuksessa hän on uusi luomus ja tulevan uuden maan kansalainen jo nyt.Uuden maan kansalaiseksi synnytään ei siihen aleta.
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38
Uutta maata ei voi edes nähdä eikä sinne sisälle päästä ilman uudestisyntymää.
”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".”
Johannes 3:3 FB38
”Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.”
Johannes 3:5-7 
”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” 2. Korinttilaiskirje 5:17 FB38
”kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.”
Kolossalaiskirje 1:12-15 FB38Uusi liitto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä "ikuisia totuuksia nämä ovat"? Eikö Jumala tiedä edes sitä, mikä on oikea ruoka ihmiselle?Kysy Häneltä. Hän vastaa ja puhuu Sanassaan. Siispä lue Raamattua .
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.” Heprealaiskirje 1:1-4 
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.” Johannes 1:1-4 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.” Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.” Johannes 1:18 FB38
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Anonyymi kirjoitti:
Kysy Häneltä. Hän vastaa ja puhuu Sanassaan. Siispä lue Raamattua .
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.” Heprealaiskirje 1:1-4 
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.” Johannes 1:1-4 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.” Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.” Johannes 1:18 FB38
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus.On tullut aika surkea ilmoitus. Samaa tasoa kuin mitä tänään: antaa kullekin erilaisia vastauksia samaan asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä "ikuisia totuuksia nämä ovat"? Eikö Jumala tiedä edes sitä, mikä on oikea ruoka ihmiselle?Sekä viljaa.. leipää.. pullaa.
Adam viljeli maata "jumalille", "Jumalat" tekivät Adamin kasvattamasta viljasta leipää ja pullaa, josta antoivat myös Adamillekin, ilman muuta. 
 - Anonyymi
JOS SIINÄ KIRJASSA SANOTTAISIIN ETTÄ LOPETA SYÖMINEN KOKONAAN , NIIN SIINÄHÄN TEKISIT TIETYSTI NIIN
- Anonyymi
Raamattua lukemalla sisältö selkenee.Sitä tulee lukea asia yhteyksineen.

- Anonyymi
Apostolien teot 10:9-15 FINRK
”Seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, Pietari nousi kuudennen tunnin vaiheilla katolle rukoilemaan. Hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa, mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin. Hän näki taivaan avoinna ja astian, joka laskeutui alas.
Se oli kuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan sidottuna laskettiin maahan. Siinä oli kaikenlaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja. Samassa kuului ääni, joka sanoi hänelle: ”Nouse, Pietari, teurasta ja syö!” Pietari vastasi: ”En suinkaan, Herra!
En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta enkä saastaista.” Ääni puhui hänelle toisen kerran: ”Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi.””
 - Anonyymi
Otus kuin otus
alas menee
kastike ratkaisee
sisäelimet ovat terveellisimpiä
vaikka harva niitä syö - Anonyymi
Raamattu perustuu alunperin juutalaisille uskomuksille. Ei siis mikään ihme!
- Anonyymi
😂😯😃

- Anonyymi
Niin. Raamatussa sanotaan; mutta sitä kirjaa ei ole monikaan nykyaikana lukenut tai elänyt sen laittamalla ehdoilla.
Eletään vuotta 2025 ja meillä on omat sääntömme elämiseemme . Se joka syö sianlihaa saa syödä sitä ilman mitään uskonnollisia kieltoja . Joten kaikista sitä tehdään asia kun lihan syömisestä.
Sitten meillä on se ikioma oikeus systeemi joka tuomitsee rikoksista , siinäkin ollaan ihan omien lakiemme mukaisesti .
Joten ota huomioon se ettei kaikki ole uskovaisia , vaikka ovat todella fiksuja ihmisiä silti - Anonyymi
No minäpä kerron. Naudanpihvin syön mielelläni puoliraakana, mutta sianlihan paistan läpikypsäksi eli en syö sianlihaa, kuten naudanlihan.
- Anonyymi
Juuri näin

- Anonyymi
Sianlihasta voi saada trikiinin, se pitää kypsentää kunnolla. Naudanlihaa voi syödä raakana.
Ei ole jumalilla ja jeesuksilla mitään asiaa tähän - Anonyymi
Josko joku uskova kirjoittaisi palstalle mikä Jumalalle ei ole kauhistus. Sille tyypille on kaikki maailmassa yhtä kauhistusta, ja on muka luonut tämän pallon ihan omin pikku kätösin
 - Anonyymi
Jumala tuo taivaallinen tuuliviiri. Ei antanut Aadamille lupaa syödä mitään elukkaa. Antoi Nooalle syödä mitä elukkaa vaan. Moosekselle ladeltiin hirveä lista saastaisia ja kosher elukoita. Ja nyt saa taas syödä mitä, vaan niin kuin Nooa.
Miksi Jumala ei osaa päättää? - Anonyymi
Siis kyllä se muka uusi liitto ja kaikkien vanhojen käskyjen kumoaminen saa ajattelemaan että ihmisten keksimää tää vaan on. Jumalakaan ei enää ole Jumala vaan joku ristillä roikkuvaa äpäräihminen. Usko nyt sitte tollaseen aku ankka tarinasn
 Kuten tuolla jo mainitsin niin taitaa olla, että noissakin on muinoin ollut järkevä peruste, joka on täysin jäänyt unhoon. Toisin sanoen, sellaista perustetta ei oikeastaan enää ole.
Kuten ”Anonyymi” 2025-09-11 12:21:30 mainitsee :
”Kuumissa maissa ruuat pilaantuvat helposti, se oli toinen syy joidenkin ruokien epäterveellisyyteen.”
Kiellot lienevät siis syntyneet juuri perimätiedon mukaan siten, että mistä on havaittu olevan vahingollisia seurauksia, ne ovat sitten kielletty.
Nämä kiellot on oikeastaan ongelmallisia vain niille uskoville, jotka tulkitsevat Raamattua sanatarkkaan ja jostain syystä usein perustelevat mielipiteensä VT:n kautta.- Anonyymi
VT:n avulla voi perustella melkein mitä vain ja tappaa kenet tahansa sieltä löytyvän syyn perusteella.
Näin on, sillä VT;ssä on paljon ristiriitaisuuksia sekä sieltä voi poimia jakeita sieltä ja täältä.
 - Anonyymi
VT oli kirjoitettu juutalaisille uppiniskaiselle kansalle erämaavaellukseen ja asettumiseeen luvattuun maahan.
Myöhemmin alkoi uusi järjestys.- Anonyymi
Miksi Raamatussa on mukana jotain hiekkakansan sisäisiä järjestyssääntöjä?
Eikö "Jumalan Sana" pitäisi olla kaikelle maailmalle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Raamatussa on mukana jotain hiekkakansan sisäisiä järjestyssääntöjä?
Eikö "Jumalan Sana" pitäisi olla kaikelle maailmalle?Ei ollut vanhassa liitossa sana kuin juutalaisille.
Muutoin kaikki kääntymättömät olisi pitänyt tappaa. Ja se olisi ollut kova homma kun ei ollut vielä ohjuksia. Nälkään olisi voinut näänyttää jos saa saarrettua ilman ruokaa.
Selkeästi VT:n ohjeet on, että sano Israelin kansalle.
Kaikki oli tähdätty siihen, että tulee Jeesus vapahtaja tuomaan kaikille pelastuksen Hengen kautta eikä tyhmien lakipähkäilyjen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vanhassa liitossa sana kuin juutalaisille.
Muutoin kaikki kääntymättömät olisi pitänyt tappaa. Ja se olisi ollut kova homma kun ei ollut vielä ohjuksia. Nälkään olisi voinut näänyttää jos saa saarrettua ilman ruokaa.
Kaikki oli tähdätty siihen, että tulee Jeesus vapahtaja tuomaan kaikille pelastuksen Hengen kautta eikä tyhmien lakipähkäilyjen.Tyhmä kysymys: "Raamatussa sanotaan selkeästi: Älä syö sianlihaa niin kuin naudanlihaa syödään."
Paavali sanoi SELVÄSTI:
1. Kor 10
"Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden , sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vanhassa liitossa sana kuin juutalaisille.
Kaikki oli tähdätty siihen, että tulee Jeesus vapahtaja tuomaan kaikille pelastuksen Hengen kautta eikä tyhmien lakipähkäilyjen.Edelleen jää vastaamatta kysymys, että miksi kristittyjen Raamatussa on jotain vain juutalaisille tarkoitettuja sääntöjä, kuten "kunnioita isääsi ja äitiäsi" tai "älä syö sikaa"?
Eikö ne Jeesus-jutut riittäisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen jää vastaamatta kysymys, että miksi kristittyjen Raamatussa on jotain vain juutalaisille tarkoitettuja sääntöjä, kuten "kunnioita isääsi ja äitiäsi" tai "älä syö sikaa"?
Eikö ne Jeesus-jutut riittäisi?Etkö osaa erottaa Vanhaa Testamenttia Uudesta Testamentista.
Jälkimmäinen on edellisen TÄYTTYMYS! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä kysymys: "Raamatussa sanotaan selkeästi: Älä syö sianlihaa niin kuin naudanlihaa syödään."
Paavali sanoi SELVÄSTI:
1. Kor 10
"Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden , sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on"Jeesus sanoi että älkää syökö, kun ei piiruakaan laista halunnut kumota.
Kyllähän minä nyt ennemmin Jeesusta uskon kuin Paavalia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen jää vastaamatta kysymys, että miksi kristittyjen Raamatussa on jotain vain juutalaisille tarkoitettuja sääntöjä, kuten "kunnioita isääsi ja äitiäsi" tai "älä syö sikaa"?
Eikö ne Jeesus-jutut riittäisi?Juuri noin, samaa ihmettelen minäkin.
Mutta kun Paavali kumosi niitä Jeesuksenkin juttuja, niin jäljelle jäävät vain Paavalin jutut.
Raamattu on Paavalin Sanaa, siltä vaikuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa erottaa Vanhaa Testamenttia Uudesta Testamentista.
Jälkimmäinen on edellisen TÄYTTYMYS!Ai että sianlihan syönnin salliminen on "täyttymys" sianlihan syöntikiellolle?
On teillä epätoivoiset selitykset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että sianlihan syönnin salliminen on "täyttymys" sianlihan syöntikiellolle?
On teillä epätoivoiset selitykset.Mutta munkkipossu on parasta mitä kahvin kanssa voi syödä.
 Anonyymi kirjoitti:
Eikö ne Jeesus-jutut riittäisi?"Edelleen jää vastaamatta kysymys, että miksi kristittyjen Raamatussa on jotain vain juutalaisille tarkoitettuja sääntöjä, kuten "kunnioita isääsi ja äitiäsi" tai "älä syö sikaa"?"
Kristityt seuraavat enemmän UT:ia, mutta kiinnostaa se vanhempikin puoli. Niillä vain pitäisi olla vähän eri painoarvo.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Edelleen jää vastaamatta kysymys, että miksi kristittyjen Raamatussa on jotain vain juutalaisille tarkoitettuja sääntöjä, kuten "kunnioita isääsi ja äitiäsi" tai "älä syö sikaa"?"
Kristityt seuraavat enemmän UT:ia, mutta kiinnostaa se vanhempikin puoli. Niillä vain pitäisi olla vähän eri painoarvo.Ilman VT:tä ei olisi UT:ta.
Historia selittää tapahtumat ja nykyisyyden.
Seurata ja ymmärtää tulee molempia, muuten et ymmärrä mitään. Anonyymi kirjoitti:
Ilman VT:tä ei olisi UT:ta.
Historia selittää tapahtumat ja nykyisyyden.
Seurata ja ymmärtää tulee molempia, muuten et ymmärrä mitään.Siinä olet oikeassa että kristinusko on juutalaisuudesta lähtöisin. Tosin se erosi aika varhaisessa vaiheessa siitä.
On hyvä että tuntee VT:tia, mutta meillä kristityillä on painopiste oltava aina tuon UT:n puolella.
 - Anonyymi
Sehän vain tarkoittaa, että possunlihasta ei voi tehdä lihakeittoa, vaan siihen pitää laittaa nautaa. Possut syödään pihveinä, suikalelihana tms. Eli missään nimessä ei saisi sotkea possunlihaa ja naudanlihaa keskenään, kuten esim. tehdään karjalanpaistissa. Joten karjalanpaistin valmistaminen on raamatussa kriminalisoitua.
 - Anonyymi
En ymmärtänyt

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1285276Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1884980"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste853464Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1082998Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan252341Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2371771- 1061342
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.821335Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.1371042Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.741030