Perinteinen huoltoasema lopettaa – Asiakkaat tyrmistyivät.
Syynä sähköautot.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1f48380c-1ac3-4ba8-a5b9-cc6c2ce33a6e
Joka päivä vähintään yksi huoltoasema ilmoittaa lopettavansa.
43
330
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautoilija ei käytä muita palveluita kuin vessa.
- Anonyymi
ja senkin voi laittaa maksulliseksi vaikka 10€ kerta.... tienvarressa kyltti kympillä käynti wc.ssä ja paskapaperi sisältyy hintaa...ennen tienattiin kahvilla ,nyt paskalla
- Anonyymi
Esimerkki sähköautoilijatar. Asuu lapsen kanssa kerrostalossa, käy työssä ja työmatka 28 kilometriä sis. päiväkotilenkin 55-56 kilometriä. Työpaikan parkkihallissa latausmahdollisuus, jota käyttää tarvittaessa. Taloyhtiön parkkialueella 6 kpl. 22 kw sopimuspaikkoja käyttää tarvittaessa. omassa parkkikatospaikassa lämmityspaikka. Lupa laittaa 7,5 kw laturi, jos haluaa, mutta ei tarvitse. Muuten lisäsähköä voi ladata yleisimpien ostos- jne. keskusten asiakalatauksista, käydessään. Sähköautoilijattaren ei tarvitse mennä kuuntelemaan minkäänlaisia typeriä kommentteja ääliömäisiltä Esson hyypiöiltä. Talviloma hoitui siten, että vein hänet ja l.lapsen H:ki-Vantaalle ja hain viikon päästä pois. Sähköauto taloyhtiön parkkikatoksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkki sähköautoilijatar. Asuu lapsen kanssa kerrostalossa, käy työssä ja työmatka 28 kilometriä sis. päiväkotilenkin 55-56 kilometriä. Työpaikan parkkihallissa latausmahdollisuus, jota käyttää tarvittaessa. Taloyhtiön parkkialueella 6 kpl. 22 kw sopimuspaikkoja käyttää tarvittaessa. omassa parkkikatospaikassa lämmityspaikka. Lupa laittaa 7,5 kw laturi, jos haluaa, mutta ei tarvitse. Muuten lisäsähköä voi ladata yleisimpien ostos- jne. keskusten asiakalatauksista, käydessään. Sähköautoilijattaren ei tarvitse mennä kuuntelemaan minkäänlaisia typeriä kommentteja ääliömäisiltä Esson hyypiöiltä. Talviloma hoitui siten, että vein hänet ja l.lapsen H:ki-Vantaalle ja hain viikon päästä pois. Sähköauto taloyhtiön parkkikatoksessa.
Paljonko se ulkopuolisen toimijan sähkö maksaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko se ulkopuolisen toimijan sähkö maksaa?
22 c/ kwh
- Anonyymi
Siinä sähköautoilijan Excel-taulukossa ei ole budjetoitu lataustaukojen ylimääräisiä hampurilaisia ja nakkikoreja
- Anonyymi
Sähköauton lataaminen kestää nykyään 10 minuuttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton lataaminen kestää nykyään 10 minuuttia.
Niinkö? Mikä auto 20-80 %
- Anonyymi
Eikä terveyshaittoja: lihominen, kolesteroli, rasvamaksa, rahanmeno...
- Anonyymi
Polttiksella ajavalla voi tulla se rangeahdistus kohta.
- Anonyymi
Aika hyvä toteamus huoltoasemien hävitessä.
- Anonyymi
Artikkelista:
"Neste-asemien lopettamiset eivät sinänsä tule yllätyksinä, sillä Kesko kertoi jo 2024 aikovansa luopua Neste K -asemista, koska niiden päivittäistavarakaupan volyymit olivat laskeneet."
Toisinsanoen polttomoottoriautoja on paljon enemmän liikenteessä joidenka ei tarvitse viettää aikaa huoltamolla kahvia juoden kun odottaa sähköauton latausta, joten kyllä ne polttomoottorikuskit ovat lopettaneet huoltamolla ostamisen edes sen vähäisen määrän. Ja yksi syy on varmasti myös se että monesti huoltamolla on korkeammat hinnat tuotteissa ja kansa äänestää jaloillaan. Monesti myös ihmiset joilla on varaa selvästi kalliimpaan sähköautoon on varaa myös kahviin ja pullaankin... toisinkuin halvemmilla polttomoottoriautoilla ajelevilla.- Anonyymi
Juvan ABC, juustosämpylä ja kahvi ~10 €. Ei ole tarvetta käydä enää ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juvan ABC, juustosämpylä ja kahvi ~10 €. Ei ole tarvetta käydä enää ikinä.
Ei yllätä, kaikista asemista juuri ABC:llä on huonoin hinta/laatusuhde tarjoiluissa. Olen jo pitkään ohittanut nämä pysähtymättä.
- Anonyymi
Artikkelissa ei kerrottu mitenkään miten käyttövoimana sähkö olisi syypää huoltoaseman alasajoon. Vain Venäjän propagandakoneisto niin haluaa uskotella ja jarruttaa sähköautoja.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita- Anonyymi
Huoltoasemien alasajo lisää sähköautojen suosiota.
- Anonyymi
Kaskentien Nesteellä ei ole sähköauton latausta. Porin suunnalta helpompi ja parempi ja latausmahdollisuus Kustavintien asema. Helsingistä päin Orikedon St 1. Kaskentie oli hyvin rauhaton ja siivoton paikka ainoa hyvä puoli lähellä Logomoa, jos meni konserttiin tms. Porin suunnalta Neste Riviera nopea uusi latauskenttä. Ykköspesälle voisivat laittaa. Helsinki-Turku-Pori väliä ajellessa, on hyvät tarjoilut, siisti paikka ja juuri sopivasti tien varressa. Käytän palveluita vaikka ei latausta olekaan.
- Anonyymi
keltaisia laikkuja talvella aseman ympärillä ja nurkissa..
- Anonyymi
huili tulee..
- Anonyymi
Aika on ajanut taukopaikkojen ohitse. Enää kannattaa vain kylmäasemat.
- Anonyymi
Ja myös kauppojen aukiolojen vapauttaminen vaikutti. Ei tarvitse enää klo 21 jälkeen mennä huoltoasemalta hakemaan maitoa tms.
- Anonyymi
V2L toiminto on hyvä ominaisuus sähköautossa. Voi käyttää kahvinkeitintä tai grillata tarjousmakkaraa sähkögrilliä latauksen aika. Tulee halvaksi.
- Anonyymi
Säälittävä provoyritys. Eikö mielikuvitus yhtään parempaan riittänyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävä provoyritys. Eikö mielikuvitus yhtään parempaan riittänyt?
Syötkö makkarat kylminä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syötkö makkarat kylminä?
En syö. Mutta kerro sinä miten ajattelit samaan aikaan ladata sähköautoa ja käyttää V2L:ää kun kumpikin käyttää samaa latausliitäntää?
- Anonyymi
Kevyttä liioittelua, onhan se varmasti kivaa kirjoitella tuollaista Seiska kamaa ihan itse.
Toisaalta voisit hankkia elämän? - Anonyymi
Kuolevat ne latausfirmatkin asiakkaiden puutteessa, kun erään tutkimuksen ( Global EV jotakin) mukaan 72 % lataa kotona ja 13 % pikalatausasemilla, osa työpaikalla ym
- Anonyymi
Yrityksen Liikennevirta Oy (2588986-2) liikevaihto oli 46,6 miljoonaa euroa 2024 ja työllisti 159 henkilöä. Liikevaihto laski 7,0 %. Liiketoiminnan tappio oli −21,2 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli -45,4 %
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrityksen Liikennevirta Oy (2588986-2) liikevaihto oli 46,6 miljoonaa euroa 2024 ja työllisti 159 henkilöä. Liikevaihto laski 7,0 %. Liiketoiminnan tappio oli −21,2 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli -45,4 %
Suurin syy tulokseen tosin on se, että latausverkosto on laajennusvaiheessa eli kaikki rahat menevät uusien latauskenttien tekemiseen. Vaikea sanoa mikä tulos on silloin kun latausverkosto on laajempi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin syy tulokseen tosin on se, että latausverkosto on laajennusvaiheessa eli kaikki rahat menevät uusien latauskenttien tekemiseen. Vaikea sanoa mikä tulos on silloin kun latausverkosto on laajempi...
Toimijoista vain muutama rikkain jää jäljelle esim St1.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin syy tulokseen tosin on se, että latausverkosto on laajennusvaiheessa eli kaikki rahat menevät uusien latauskenttien tekemiseen. Vaikea sanoa mikä tulos on silloin kun latausverkosto on laajempi...
Investointi ei suoraan syö tulosta. Sehän on kalustoa ja kiinteistöjä, joista toki voi tehdä poistoja, mutta mikäli yritys tekee tappiota, ei poistojakaan voi tehdä täysimääräisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Investointi ei suoraan syö tulosta. Sehän on kalustoa ja kiinteistöjä, joista toki voi tehdä poistoja, mutta mikäli yritys tekee tappiota, ei poistojakaan voi tehdä täysimääräisesti.
Niin verotuksessa voi jättää poistoja tekemättä, mutta tuloslaskelmaan poistot pitää kirjata normaalisti. Lisäksi laajeneminen aiheuttaa aina kaikenlaista hallinnollista yms. työtä mitä ei voida kirjata investoinniksi.
- Anonyymi
Samalla katoaa myös huoltisäijien kulttuuri. Ne jo eläkeikäiset verkkareissa ja lippalakki päässä istuskelevat, jotka kokoontuvat päivittäin huoltoasemille.
- Anonyymi
Se ei suuri menetys ole
- Anonyymi
Ukrainan sodan loputtua ja vallan vaihduttua Venäjällä. TB tulee ryminällä ja valtaa YYA hengessä Suomen markkinat, halpaa bensiiniä alle euron per litra.
Näin Suomi nousuun!- Anonyymi
Ukrokahina ei lopu ainakaan 10 vuoteen. Bensa maksaa v.2028 jo lähes 2,50 e/litra
- Anonyymi
Ilmeisesti siis näitä "taukopaikkoja" ei sittenkään tarvita sähköautoilijoille. Lataillaan vaan kylmäasemilla ja mennään latauksen ajaksi vaikka patikoimaan 10 kilometrin lenkki ja grillataan vielä odotellessa laavulla.
Polttomoottoriautoilijoille sitten taas oikeastikin riittää kylmäasema, jossa tankki laitetetaan täyteen parissa minuutissa. Taukopaikka valitaan sitten sen mukaan, koska kuskia tai matkustajia pitää tankata ja se homma on ihan bensan tarpeesta riippumaton.- Anonyymi
Taas kirjoitetaan asiasta mistä ei ole mitään ymmärrystä, mutta kovasti kuvitellaan tietävänsä asiasta jotain.
Lataukseen menee enimmillään 20-30 minuuttia, aika reipasta vauhtia pitää mennä jos siinä ajassa vedetään 10 km lenkki ja grillataan vielä makkarat päälle.
- Anonyymi
Huoltoasemien lopettaminen ei ole ongelma.
Se että joka päivä lopettaa yksi maanviljelijä on ongelma.- Anonyymi
Miellään ryhtyisin viljelijäksi, mutta ne "köyhät talonpojat", jotka ovat lopettamassa ja pistävät tilojaan myyntiin, pyytävät niistä sellaisia summia, että ehkä he eivät sittenkään olleet "köyhiä talonpoikia" sen jälkeen kun maanviljelyssä karttunut omaisuus on laitettu lihoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miellään ryhtyisin viljelijäksi, mutta ne "köyhät talonpojat", jotka ovat lopettamassa ja pistävät tilojaan myyntiin, pyytävät niistä sellaisia summia, että ehkä he eivät sittenkään olleet "köyhiä talonpoikia" sen jälkeen kun maanviljelyssä karttunut omaisuus on laitettu lihoiksi.
Markkinahinta, ei kukaan enempää saa.
- Anonyymi
Miten tuostakin sait väännetty syylliseksi sähköautot?
Luitko lainkaan tuota linkkisi artikkelia vai etkö ymmärtänyt lukemaasi? - Anonyymi
"Kesko kertoi jo 2024 aikovansa luopua Neste K -asemista, koska niiden päivittäistavarakaupan volyymit olivat laskeneet". Eli lopettaa koska huoltsikan ruokakaupat ei enää lyö leiville. Eikä mistään sähköautoilusta johtuvista syistä, koko artikkelissa ei edes mainita mitään sähköautoista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733941- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026