https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b11e29b0-d571-4d79-b3ba-846f4bd5a5ad
Sähköautolla ei suositella ollenkaan vesisateella ajoa tai jos ajaa on syytä muistaa että artisti maksaa jos vahingossa loiskahtaa pohjaan ja sieltä akustoon. Sähköautot on erittäin herkkiä rikkoutumaan vesisateella.
Sähköautolla ajo vesilätäkköön tuo 10 tuhansien laskun eikä vakuutus korvaa
33
269
Vastaukset
- Anonyymi
Pahin on se jos ajat lätäkköön illalla syksyllä ja yöllä pakkasta. Kun akustoon mennyt vesi jäätyy on jälki karmeaa. Omalla naapurillani kävi näin. Vakuutus ei korvannut yhtään mitään.
- Anonyymi
Tuossa oikein luvan kanssa uitetaan sähköautoa: https://youtu.be/Up1hJAYNnPA?si=eLdRrtriDyz87aqX
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa oikein luvan kanssa uitetaan sähköautoa: https://youtu.be/Up1hJAYNnPA?si=eLdRrtriDyz87aqX
"- Miten vesi ja sähkö yhdistelmänä?"
"- Hyvin antaa kipinää."
- Anonyymi
Myös autonpesussa painepesurilla riski akun kastumiseen kasvaa. Huonolla tuurilla akusto voi kastua myös auton pesukoneessa jos paine on kova.
- Anonyymi
Aika harva sitä painepesuria tarjoaa autonalle ja sieltä akusta on parhaiten suojattu ja on vesitiiviissä lootassaan.
- Anonyymi
Sama tosin tapahtuu useimmille polttomoottoriautoillekin. Useimpia autoja ei ole suunniteltu ajettavaksi syvemmässä vedessä ja jos ajaa vähänkin syvempään veteen niin koko polttomoottori hajoaa. Nimittäin polttomoottoria ei yleensä ole suojattu ollenkaan.
- Anonyymi
Ja tämä myös mainittiin artikkelissakin. Kaikki osat artikkelissa ei koskenut pelkästään sähköautoa vaan tuossa lammikkoon ajamisen kohdalla tarkoitettiin nimen omaan polttomoottoriautoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä myös mainittiin artikkelissakin. Kaikki osat artikkelissa ei koskenut pelkästään sähköautoa vaan tuossa lammikkoon ajamisen kohdalla tarkoitettiin nimen omaan polttomoottoriautoa.
Mutta ne kalliit remontit koskee kyllä sähköautoja erityisesti. Sähköauto kun on aina riskirakenne. Paljon kaikkea mikä vaikeasti korjattavaa ja kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ne kalliit remontit koskee kyllä sähköautoja erityisesti. Sähköauto kun on aina riskirakenne. Paljon kaikkea mikä vaikeasti korjattavaa ja kallista.
Hydrolukko = polttomoottorin vaihto (jos männänvarret vääntyneet)
Akkuun päässyt vettä = aina akun vaihto (kuivaus ei ole vaihtoehto)
Kumpikohan maksaa enempi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hydrolukko = polttomoottorin vaihto (jos männänvarret vääntyneet)
Akkuun päässyt vettä = aina akun vaihto (kuivaus ei ole vaihtoehto)
Kumpikohan maksaa enempi?Mitä ovat ”männänvarret”?
Noin 40 vuotta olen erilaisia polttomoottoreita harrastanut, mutta männänvarsia en ole vielä nähnyt. - Anonyymi
Jos moottorin ilmanottoaukko jää veden alle , niin moottorivaurio on mahdollinen . Yleensä ilmanotto on lähellä konepellin reunaa . Moottori muuten ei kastumisesta kärsi , paitsi vanhempien autojen virranjakaja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ovat ”männänvarret”?
Noin 40 vuotta olen erilaisia polttomoottoreita harrastanut, mutta männänvarsia en ole vielä nähnyt.Onhan männässä varsi joka tosin on auton moottorissa viralliselta nimeltään kiertokanki, mutta esim. iskarissa sitä kutsutaan männänvarreksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ovat ”männänvarret”?
Noin 40 vuotta olen erilaisia polttomoottoreita harrastanut, mutta männänvarsia en ole vielä nähnyt.Ja silti et osaa 40 vuoden jälkeenkään päätellä "männän varsi" tarkoittavan männän kiertokankea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti et osaa 40 vuoden jälkeenkään päätellä "männän varsi" tarkoittavan männän kiertokankea?
Ei ole olemassa ”männän kiertokankea”, kuten ei ole olemassa kiertokangen kampiakseliakaan.
On olemassa mäntä, kiertokanki ja kampiakseli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan männässä varsi joka tosin on auton moottorissa viralliselta nimeltään kiertokanki, mutta esim. iskarissa sitä kutsutaan männänvarreksi.
Männänvarsi on aivan eri asia kuin kiertokanki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Männänvarsi on aivan eri asia kuin kiertokanki.
No nyt onkin mukana suuria tietäjiä ja moottorin tuntijaa.
Viisastelijaa pidetään yleisesti mulkkuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä myös mainittiin artikkelissakin. Kaikki osat artikkelissa ei koskenut pelkästään sähköautoa vaan tuossa lammikkoon ajamisen kohdalla tarkoitettiin nimen omaan polttomoottoriautoa.
Jos lammikko on niin syvä, että polttomoottori vetää imusarjaan vettä, niin kyllä siinä kastuu kuskin jalatkin. Syvässä vedessä joutuu ajamaan aika pitkään ja kovaa. Mitähän sähköautolle tuossa käy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lammikko on niin syvä, että polttomoottori vetää imusarjaan vettä, niin kyllä siinä kastuu kuskin jalatkin. Syvässä vedessä joutuu ajamaan aika pitkään ja kovaa. Mitähän sähköautolle tuossa käy?
Ei vettä tarvitse olla kuin sen verran että etupuskuri alkaa tehdä aaltoa keulan eteen ja kone hörppää siitä vettä sisäänsä. Ja tuohon ei vauhtia tarvita mitenkään paljoa. Samasta tilanteesta sähköauto todennäköisesti selviää täysin ongelmitta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vettä tarvitse olla kuin sen verran että etupuskuri alkaa tehdä aaltoa keulan eteen ja kone hörppää siitä vettä sisäänsä. Ja tuohon ei vauhtia tarvita mitenkään paljoa. Samasta tilanteesta sähköauto todennäköisesti selviää täysin ongelmitta.
Imuaukosta on pitkä matka moottorin sisään. On putkea, suodatinta, turboa, välijäähdytintä läppäkoteloa, imusarjaa jne. Omaa tyhmyyttä jos ajaa moottorin paskaksi, saakin maksaa oppirahat.
- Anonyymi
Ei sähköautoja halua kuin marginaaliväki
- Anonyymi
Jännän paljon tuota "marginaali" väkeä on Suomessa ja määrä kasvaa kokoajan?
- Anonyymi
TRÖÖÖÖÖLLLL ! ! Pietarin trollitehtaan dissaus yritys ! ! Avaus ja n90 % ns kommenteista. . dissauksista trollitehtaalta ! ! Äläpä kommentoi ! !
- Anonyymi
Kävin katsomassa sähköautoja. Myyjä sanoi minulle että ne ovat jo ihan hyviä ja kuulema 15vuoden päästä voivat päästä samalle tasolle helppoudessa ja käyttökuluissa kuin polttomoottoriautot. Myyjä myös kertoi että sähköauton ostossa tulee huomioida että sähköauton käyttökuluista isoin osa tulee vasta arvonalenemassa.
- Anonyymi
"Myyjä myös kertoi että sähköauton ostossa tulee huomioida että sähköauton käyttökuluista isoin osa tulee vasta arvonalenemassa."
Ilmeisesti yllättävää, mutta noin se on kaikissa autoissa käyttövoimasta riippumatta, jos kyse on yhtään arvokkaammasta autosta. - Anonyymi
Onhan se selvä, että automyyjä kertoo ensimmäisenä autonostajalle autojen arvonalenemisesta. Tuo on merkki menestyneestä ja eniten kauppaa tekevästä myyjästä, tai sitten Yarista vaarille myyvästä luottomyyjästä, hihihi!
- Anonyymi
suurimpaan osaa joutuu tapelemaan latausliittimen ja luukun mekanismin kanssa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se selvä, että automyyjä kertoo ensimmäisenä autonostajalle autojen arvonalenemisesta. Tuo on merkki menestyneestä ja eniten kauppaa tekevästä myyjästä, tai sitten Yarista vaarille myyvästä luottomyyjästä, hihihi!
No mutta onneksi varmasti tässä tapauksessa myyjällä oli onneksi myynnissä paljon polttomooottoriautoja, ja erityisesti dieseleitä, niin on sitten mistä valita sen sähköauton sijaan.
- Anonyymi
tulee mieleen heti suomen huonot tiet joissa on syvät urat ja sateella vettä täynnä..
- Anonyymi
Ajatko useinkin teillä missä on yli 15 cm syvät urat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatko useinkin teillä missä on yli 15 cm syvät urat?
muutama sentti riittää vettä lentää renakaista alustaan ihan mukavasti...kotelot eivät ole vesitiiviitä eikä sähköliitokset sekä kotelon läpiviennit ..sehän on videoilla nähty että ne valskaa ja vuotaa ajankuluessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muutama sentti riittää vettä lentää renakaista alustaan ihan mukavasti...kotelot eivät ole vesitiiviitä eikä sähköliitokset sekä kotelon läpiviennit ..sehän on videoilla nähty että ne valskaa ja vuotaa ajankuluessa.
Sähköliitokset ja läpiviennit on yleensä sijoitettu siten että ei niihin suora roiskevesi osu, toki sitten kastuvat jos ajetaan niin syvään veteen että vesi yltää noihin saakka. Paljon enemmän itse miettisin kuinka paljon polttomoottoriautossa on erilaisia antureita ja sähköliittimiä jotka altistuvat kosteudelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköliitokset ja läpiviennit on yleensä sijoitettu siten että ei niihin suora roiskevesi osu, toki sitten kastuvat jos ajetaan niin syvään veteen että vesi yltää noihin saakka. Paljon enemmän itse miettisin kuinka paljon polttomoottoriautossa on erilaisia antureita ja sähköliittimiä jotka altistuvat kosteudelle.
Niitä ei lasketa. Ne toimii bensalla ne anturit.
- Anonyymi
laita kumpparit jalkaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733931- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah793343Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421110Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026