Helluntailainen Tiainen auttaa nyt homoja

Anonyymi-ap

"Turussa aloittaa syksyllä uusi Kerroksia-niminen ryhmä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön kuuluville, jotka ovat kokeneet syrjintää tai ulkopuolisuutta omissa hengellisissä tai muissa yhteisöissään.

Ryhmää luotsaavat Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän perheneuvojat Tiina Hallikainen ja Johan Mullo.

Ryhmän suunnittelussa on auttanut ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti Patrick Tiainen. Hän kuuluu itse seksuaalivähemmistöön ja on ollut eheytysterapiassa. Hänen taustansa on konservatiivisessa, karismaattisessa kristillisyydessä.

Tiainen on perustettavasta ryhmästä kiitollinen. Hän tietää omasta kokemuksesta, että näin spesifiä keskustelutukea ei ole helppoa löytää.

– Tämä on myös selkeä kannanotto kirkolta: tällä osoitetaan, että ollaan ihmisen puolella.

Tiainen uskoo, että jo se voi olla seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön kuuluvalle korjaava kokemus, kun saa puhua hengellisyydestään ilman pelkoa tuomituksi tulemisesta."

https://liljalehti.fi/2025/08/22/uusi-vertaisryhma-sateenkaarivaelle/

Somaa. Näin helluntailainen ja luterilainen löytävät toisensa yhteisessä uskossa.

25

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa, tämä Tiainen taisikin olla vapaakirkollinen eikä helluntailainen, mutta periaatteessa se on sama asia. Niillä ei ole mitään eroa. Ap.

• Anonyymi

Tiainen on lähtöisin Uskon Sana-liikkeestä.
        Kävi liikkeen mukana esim. Afrikassa.

• Anonyymi

Entäpä sinun uskosi. Onko sitä ollenkaan ????? Et kerro mitään siitä. Oletko synnitön, jos olet heitä syntisiä kivillä. Epäilen suuresti sinua.

• Anonyymi

Olen syvähurskas, uudestisyntynyt, vanhoillinen, ankara ja ääriluterilainen. Miten pyhityselämäsi jaksaa? Ap.

• Anonyymi

Sieltä saa varmasti apua siihen kun amerikan homoja herjataan.

• Anonyymi

Oletkos aivan armosta autuas? Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletkos aivan armosta autuas? Ap.

Mä kai oon, ainakin toivon että oon ja tulisin olemaankinkunnes lopullisen määräytyvyyven hetki on lyönyt viimeisen kertansa, joka minulle on kohtakkain ylösotossa tai maallisessa kuolemuksessain. Kunpikin on vielä mahtollista, aukikin. Johan tässä joutais kuollakin uskossa Jeesuksessa Kristuksessa, pitkää ikää en rukoile vaan toiseen suuntaan, sillä ei ole mulla oikein Jumalan lahjoja, joilla evankelijoijakkaan haluamallisellani tavalla vaikka halua kyllä riittäisi, siitä ei oo kiinni.

Jeesus n mun Herra, siinäkin tosin on mulle jo yllin kyllin hyväätä asetelmaata sinänsä, en kiellä sitäätä ollenkaansa.

Olkaatte Jumalan siunaamat, kutka Israjelija siunaatte syvänorijentoituneina.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kai oon, ainakin toivon että oon ja tulisin olemaankinkunnes lopullisen määräytyvyyven hetki on lyönyt viimeisen kertansa, joka minulle on kohtakkain ylösotossa tai maallisessa kuolemuksessain. Kunpikin on vielä mahtollista, aukikin. Johan tässä joutais kuollakin uskossa Jeesuksessa Kristuksessa, pitkää ikää en rukoile vaan toiseen suuntaan, sillä ei ole mulla oikein Jumalan lahjoja, joilla evankelijoijakkaan haluamallisellani tavalla vaikka halua kyllä riittäisi, siitä ei oo kiinni.

Jeesus n mun Herra, siinäkin tosin on mulle jo yllin kyllin hyväätä asetelmaata sinänsä, en kiellä sitäätä ollenkaansa.

Olkaatte Jumalan siunaamat, kutka Israjelija siunaatte syvänorijentoituneina.

Selef Urge

Varmaan Tiainen sai jonkun eksytetyksi, mua yrittieksyttää, mutta eipä onnistunutkaan, kiitos Herran.

Selef Urge

• Anonyymi

Huvittavaa on, että aina kirjoitetaan HELLUNTAILAINEN .
      Ei Tiainen ole koskaan ollut helluntailainen, ellei ole nyt liittynyt. Ja jos olisi nyt liittynyt, putoaisin ihmetyksestä ja järkytyksestä maahan.Helluntailaisuus ei ole tähän asti hyväksynyt . En sano, että ei olisi hyväksynyt kyseisiä IHMISIÄ, mutta jotain heidän opistaan, joka on ristiriidassa .
      Ja Jumala Sana on selvä. Se ei hyväksy homoutta.

• Anonyymi

Niin kuin sanottu, ei vapaakirkollisella ja helluntailaisella ole mitään eroa. Vain organisaatiot ovat erillään, mutta usko on sama. Muistan kyllä ajan, kun Vapaakirkko vielä oli käytöksessään pidättyväinen ja hillitty ja jumalanpalveluksissaan sivistyneen muodollinen. Se oli sitä aikaa, kun siellä vielä oli jälkiä organisaation taustasta osana luterilaista evankelisuutta, mutta sehän karisi pois kun Vapaakirkon vanha kaarti kuoli ja uusi otti Amerikan meiningin haltuun. Ap.

• Anonyymi

Luulin ensin että eheyttää homoja, mutta eipä ollutkaan...

• Anonyymi

Et ainakaan noudata 8. käskyä. Tiainen oli mistä lie porukasta, ei helluntailainen.

• Anonyymi

Ota ensin selvää asioista ennen kuin kirjoitat. Valehtelet.

• Anonyymi

Mikä röyhkeys! Häpeä! Ap.

• Anonyymi

Kai se hyvä vain on, että ihmisiä autetaan. Mutta kantaako se apu sitten myös hyvään iankaikkisuuteen, on kokonaan oma lukunsa.

• Anonyymi

Kyllä homot tarvitsee apua kun ajatellaan sitä, miten paljon amerikan homoja herjataan. Aivan lähtemättömästi.

• Anonyymi

Hieno juttu, että homojen herjaamiseen puututaan. Onhan se karmeaa kun homoja jokaisessa yhteydessä herjataan.

• Anonyymi

Luterilaisuus on nykyisin homo-seurakunta.

• Anonyymi

Pappeina siellä eksyttää liberaaleiksi kutsutut Raamattu väännös-valehtelijat, jotka ovat jumalattomia, heillä on teeskentelevät puheet ja olemus on kanssa teennäinen, tekopyhä. Silmät saatanalliset.

• Anonyymi

Tiainen ei ole helluntailainen. Tiainen taitaa kuulua luterilaiseen kirkkoon!

• Anonyymi

Kyllä tosiaan homot tarvitsevat kaiken mahdollisen tuen ja kannustuksen kun niin voimakkaasti amerikan homoista herjataan.

Herjaajille voi laittaa kovat piippuun, että saavat samalla mitalla takaisin ja näkevät mitä lahkolaisia ovat.

• Anonyymi

Ei lahkolaisille pidä antaa tuumakaan periksi kun herjaavat amerikan homoja.

Niiden pitää antaa tuntea nahoissaan mitä nilviäisiä ovat.

• Anonyymi

Media informoi taannoin tapuliin petkeleen kanssa jopa ilman paitaa kiipeilevästä miesoletetusta.

Oli sieltä huudellut sopimattomia plettä heilutellen !

Jokin uusi voimallinen oppi, otaksun.

• Anonyymi

Miten voi Maria, nainen joka huijattiin homon kanssa avioon??
      Seinäjoen Timo Närhin profetiat tälle pariskunnalle olivat niin pimeitä ja valheellisia, että lain edessä.niistä ois laitettu linnaan!!!

Helluntaissa Tiainen veljeili pääasiassa. Heidi Bakerin hulluudessa kaksi miestä taluttu Tiaista kuin 3 promillen humalassa.
      Ja Kolarin saastakonfetenssissa PT juoksi kuin älytön salia edes takaisin!!!

Ja väki oli haltioissaan, " huippuevankelista"!!!

Onko Tiaisen ura hälytyspäivystäjänä loppunut???

Hurvittävää !!!!

• Anonyymi

Uran loppuminen tarkoittaa yleensä törmäyskohtaa, eli massan hallitsematonta loppurysäystä.

Noin ainakin ojanpohjaa mentäessä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      31
      4847
    2. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      239
      4469
    3. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      39
      4331
    4. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      36
      4194
    5. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      204
      4097
    6. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      4022
    7. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      69
      3668
    8. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      140
      3656
    9. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      20
      2994
    10. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      27
      2971
    Aihe