Keinovalon vaikutus ihmiseen, valkoinen valo eli blue light

Anonyymi-ap

Video aiheesta.
The Mitochondria Scientist: This Light Is Silently Aging You Faster
https://www.youtube.com/watch?v=ak5gHOOYdLg&t=84s

Olen itsekin huomannut että on todella kirkas valkoinen valo joka paikassa, jota ei yleensä saa pois tai himmennettyä. Julkiset tilat. Se voi tehdä levottomaksikin, osaa ahdistaa ja jotkut unettomaksi. Entä halogeenivalot ja näytöt. Ennen valo oli keltaisempaa (vai oranssi), himmeitä vaihtoehtoja ja oli kupuja jotka johtivat häikäisevän valon alaspäin. Liian oranssi menee ehkä toiseen ääripäähän. Aasiassa valmistetaan lamput vai täällä samoja?

7

210

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla ainakin on kämpän led valoissa kytkin jolla sai väriprofiilia keltaisempaan, ja teinkin sen.

Aurinko muuten on väriprofiililtaan sininen.

• Anonyymi

Tuossa videon ketjussa joku kysyi onko aurinko sininen värisysteemiltään ja videon julkaissut kirjoitti vastauksen. Että se eroaa jotenkin siitä silti. Liika on tietysti liikaa uv-säteilyä ja mitä lienee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa videon ketjussa joku kysyi onko aurinko sininen värisysteemiltään ja videon julkaissut kirjoitti vastauksen. Että se eroaa jotenkin siitä silti. Liika on tietysti liikaa uv-säteilyä ja mitä lienee.

Niin, Auringosta tulee valoa laajalla spektrillä, siksipä se vesi saa sen sateenkaarekin aikaan, normaalit LED lamput on varsin kapea-spektrisiä. Niitäkin on missä spektriä on laajennettu, mutta maksavat.

Auringostahan tulee varsin runsaasti myös sitä mikroaaltosäteilyäkin jolla väkeä pelotellaan.

Huomionarvoista, Auringonvalon vaarasta kuitenkin kertoo se että eipä kukaan paljaan taivaan alla jatkuvasti seisoskeleva, joka ei käytä SPF50 suojaa, elä vanhaksi.

• Anonyymi00005
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, Auringosta tulee valoa laajalla spektrillä, siksipä se vesi saa sen sateenkaarekin aikaan, normaalit LED lamput on varsin kapea-spektrisiä. Niitäkin on missä spektriä on laajennettu, mutta maksavat.

Auringostahan tulee varsin runsaasti myös sitä mikroaaltosäteilyäkin jolla väkeä pelotellaan.

Huomionarvoista, Auringonvalon vaarasta kuitenkin kertoo se että eipä kukaan paljaan taivaan alla jatkuvasti seisoskeleva, joka ei käytä SPF50 suojaa, elä vanhaksi.

Taivasosuus on kyllä varma, kunhan uskot

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Taivasosuus on kyllä varma, kunhan uskot

Toki on.

Mutta siihen ei tarvita LED valoja.

Mikä pointti sulla on heittää täysin aiheen ohi?

• Anonyymi00007

Ota mask itelles.

• Anonyymi00008

Valoissa on välkkymistaajuudet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      832
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      830
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      615
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      605
    6. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      540
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      537
    10. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      115
      534
    Aihe