Onko näissä huoltohinnoissa ja toimissa mitään järkeä?

Anonyymi-ap

Näin listaus mersun "huollosta" vehossa:

-Valojen tarkastus
-Auton ulkopuolen kunnon tarkastus(?)
-Tuulilasin kunnon tarkastus
-Pyyhinsulkien kunnon tarkastus
-Auton pohjan kunnon tarkastus(valinnainen)
-Jäähdytysnesteen tarkastus
-Renkaiden urasyvyyden tarkastus
-Jarrupalojen kunnon arviointi
-Jarrulevyjen kunnon arviointi
-Mittariston merkkivalojen tarkastus
-Äänitorven toiminnan testaus(hahhahha)
-Navigointijärjestelmän karttajärjestelmän lukeminen ja päivityksen tarkastus
-Huoltotietojen lukeminen ja nollaus
-Jarrujen tarkastus dynolla
-Jarrujärjestelmän nestemäärän tarkastus
-Ulkovalojen toiminnan testaus
-Valojen korkeussäädön toiminnan tarkastus
-Latausjohdon ja pistorasian mekaanisen toiminnan tarkastus
-Lasinpesimen ja valonpesimien toiminnan tarkastus
-Rengaspaineiden tarkastus
-Varapyörän rengaspaineen tai paikkapullon pvm tarkastus
-Mittariston ja sisävalojen tarkastus
-Ensiapulaukin pvm tarkastus
-Tavaratilan valon toiminnan tarkastus

---

Oikeat työt:

-Moottoriöljyn vaihto

Miksi turhasta sonnasta, jonka jokainen autonomistaja pystyy tekemään itse kiertämällä auton ympäri ja testaamalla toiminnat, joutuu maksamaan +500e?

32

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikista vikojen ja puutteiden korjauksista rokotetaan sitten erikseen rajulla osien ja työn hinnalla

• Anonyymi

Ilmaiseksiko viat ja osien vaihdot pitäisi saada!

• Anonyymi

joka toinen vuosi vaihdetaan jarrunesteet vaikka olisi ajettu 1 km...
      itse ajan kialla 3500km vuodessa .. no on ainakin hyvin huollettu kun 3500km öljyt +suodatin,-moottorin ilman suodatin ,-jarrunesteet,-raitisilmasuodatin ja muut lukemattomat tarkistuskohteet.. olivat muka laittaneet ruksin että rengaspaikkapullo on tarkistettu,,hih.. sen nakkasin sen jo uutena mäelle ja vaihdoin tilalle pienen vararenkaan peräkontin syvennykseen . rompetta oli sen verran kotelon päällä että tuskin ovat tarkistaneet...

• Anonyymi

20:s vuosi alkuperäisillä jarrunesteillä ja myös jäähdyttäjän nesteillä. Vesipumppua ei ole vaihdettu, Miksi?

• Anonyymi

Eipä taida kaikki saada noita itse katsottua.

• Anonyymi

kun silmällä katsoo niin siitä pitää laskuttaa asiakasta.. ?

• Anonyymi

Fordilla vuosihuolto ja kaikki nuo yllämainitut 250 euroa.

• Anonyymi

onko väliä onko huoltohinta 250 vai 450... missä se näkyy....ei missään.. ?.. jos elät satavuotiaaksi niin hintaa tulee 4000€... euro päivässä säästöön tekee 365€

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko väliä onko huoltohinta 250 vai 450... missä se näkyy....ei missään.. ?.. jos elät satavuotiaaksi niin hintaa tulee 4000€... euro päivässä säästöön tekee 365€

Ei sillä olekaan väliä. Ellei sitten ole täysi idiootti ja maksa paria sataa enemmän turhasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä olekaan väliä. Ellei sitten ole täysi idiootti ja maksa paria sataa enemmän turhasta.

käyhän moni syömässäkin satasen lounaan ,kun kotona saa saman annoksen jopa paremman kympillä.. moni idiootti maksaa turhasta kalliista ruoasta,

• Anonyymi

No miksi maksat ? Tee itse , niin minäkin teen . Turha vinkua auton osien tarkastuksista, kun olet itse autosi huoltoon vienyt .

• Anonyymi

Varmaan siksi, koska tehdastakuu säilyy vain siten. Jokainen osaa kyllä itse tarkastaa peräkontin valon tai katsoa rengaiden kulutuspinnan. Tai varmaan myös testata muut valot.

Naurettavuuksien pellemaailma, muuta ei voi sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan siksi, koska tehdastakuu säilyy vain siten. Jokainen osaa kyllä itse tarkastaa peräkontin valon tai katsoa rengaiden kulutuspinnan. Tai varmaan myös testata muut valot.

Naurettavuuksien pellemaailma, muuta ei voi sanoa.

Merkkihuolto ei ole tarpeen takuun säilymisen kannalta 2 ensimmäisen vuoden ajalta . Sen jälkeen pitää käyttää merkkihuoltoa, jos autossa on pidempi, kuin 2 vuoden takuu .

• Anonyymi

Meillä vastaavat about 150€. Lähinnä vaan vertailun vuoksi 😀 Työ merkkiliikkeessä premium-merkeille maksaa, ei auta.

https://konekallio.fi/autohuolto-muuramessa

• Anonyymi

Mercedes on varakkaiden kansalaisten auto.
      Mikään ei ole niin kallista kuin vanhan Mersun ylläpito.

Eli jos ei ole valuuttaa, osta Toitsu.
      Ja hanki Sdp- puoluekirja
      lopeta eläminen
      ja masennu lopullisesti.
      Kissaa voit silitellä paitsi jos olet
      Sdp puoluesihteeri
      et voi harrastaa kissojen kanssa.

• Anonyymi

Niin kauan kun autossa on takuu voimassa niin huollatan tarkastushuollot merkkiliikkeessä. Öljyt vaihdatan 10000km välein merkkiin erikoistuneessa ei-merkkiliikkeen huollossa, kuten myös kaikki muut kuluvat osat, jotka eivät ole takuun piirissä.
      Näissä hommissa voi säästää paljonkin rahaa. Mun pitää esimerkiksi vaihtaa autoon akku lähiaikoina, on alkuperäinen OEM EFB akku ja tulee 4v täyteen. Autossa paljon elektroniikkaa, webasto ja start/stop-systeemi. Akun vaihto merkkiliikkeessä vastaavaan yli 400€, mutta kun tilaan paremman ja tehokkaamman AGM akun itse ja vaihdatan tuolla ei-merkkihuollossa (autoa ei tehdä virrattomaksi ja koodaavat uuden akun systeemiin) niin hintaa tulee noin 220€.

• Anonyymi

Niin minäkin tein.
      En tosin päässyt edes neljään vuoteen, vaikka sitä akkua tämän tästä
      ylläpitolatasin talviaikana.
      Vaihdoin auton keväällä 320e BMW:hen, sellaiseen, jossa sitä Webastoa
      ei ole.
      MB:llä ei ollut sopivaa mallia tarjota tähän rakoon - siis sellaista, jonka
      tavaratilaa olisi voinut kutsua tavaratilaksi, eikä täynnä kamelin kyttyröitä.

• Anonyymi

Kyllä monet auton omistajat on niin uuvatteja etteivät saa noita itse katsottua. Osan varmaan saavatkin, mutta ei kaikkea, puhumattakaan että olisi edes kiinnostusta alkaa itse vaikka jotain jarrujen kuluneisuutta tutkimaan. Kyllähän niitä toisaalta katsastuksessakin vilkaistaan mutta uudemmat autot käy sielläkin aika harvoin.

• Anonyymi

En kyllä oikeasti usko että huolto missä vaihdetaan vain ja ainostaan öljyt (+suodatin) ja tehdään em. tarkistukset maksaa yli 500 euroa, edes merkkiliikkeessä.

• Anonyymi

En minä ole omasta autosta koskaan esim. tööttiä kokeillut. Ei kai sitä kehtaa turhaan tööttäillä, saa vielä joku jonkun liikenneraivo kohtauksen ja tulee vetämään turpaan kun luulee että sille tööttäsin. Katsastuksessa olen kuullut kun sitä töräytetään niin kai se on hyvä että huollossakin sen tsekkaavat ettei tule sanomista.

• Anonyymi

"Miksi turhasta sonnasta, jonka jokainen autonomistaja pystyy tekemään itse kiertämällä auton ympäri ja testaamalla toiminnat, joutuu maksamaan +500e?"

Kyllä jokainen voi tuon listan läpi käydä mutta käykö jokainen sen listan läpi? No ei käy, et edes sinä.
      Sen listan läpi käynti on tärkeä asia jotta mahdolliset viat löydetään ennen kuin ne aiheutta vaaraa tai pahempia ja kalliimpia ongelmia.

Kuinka usein sinä kokeilet jarrujen toiminnan dynolla?

• Anonyymi

Joo tietysti nuo pitää katsoa vaikka moni pystyy suurimman osan katsomaan itsekin. Mutta se nyt vasta hölmö huolto olisi, jossa vaan todettaisiin että jarrut kunnossa, ei tarvi tarkastaa kun omistaja on varmaan ne katsomut itse.

Joo no tietysti yli 500 on aika kova hinta, jos niin kallis on. Ei kyllä minun mersun huollot niin paljon maksa, mutta niillä onkin vanhoille (vm 2020 vanhemmille) ns. Eco-huollot. Mutta tokihan nuo hinnat on silleen katsottu että toiminta on kannattavaa.

• Anonyymi

Pitäähän niille amatsulaisille rasvanäpeillekin palkka maksaa ja kun Suomesta on tehty erittäin kallis paikka työllistää niin laskutushinnat on sen mukaiset.

• Anonyymi

Kai sen pelkän öljynvaihdon saa halvemmalla jos ei koko huoltoa halua teettää, mutta toisaalta sitten ne "ite oon kattonu" huollot ei ole kovin vakuuttavia kun alkaa autoa myymään.

• Anonyymi

Itsellä huollot on jaettu kahteen eri osioon eri aikatauluilla, on öljynvaihtohuollot ja sitten erikseen tarkastushuollot.

• Anonyymi

Merkkihuolletuilla autoillahan on yleensä myös jonkinlainen "liikkuvuusturva", varmaan eri merkeillä omanlaisensa, mersulla tuo mobilo. Ei se tietenkään oikeasti ilmainen ole vaan myös siitä maksetaan huoltohinnoissa.

"Mercedes-Benz Mobilo -liikkuvuusturva varmistaa matkasi jatkumisen kaikissa tilanteissa sekä Suomessa, että muualla Euroopassa. Mikäli eteen tulee yllättävä este – esimerkiksi rengasrikko, tekninen vika tai kolari – tulemme korjaamaan autosi paikan päälle tai toimitamme sen lähimpään merkkihuoltoliikkeeseen. Tai jos autostasi loppuu polttoaine tai virta, hinaamme sen lähimmälle huoltoasemalle.

Jos auto tarvitsee isompaa korjausta, tarjoamme sinulle sijaisauton tai kyydin perille taksilla, bussilla, junalla tai jopa lentokoneella. Tilanteesta riippuen voimme vaihtoehtoisesti tarjota majoituksen hotellissa korjauksen ajaksi. Kaikki nämä palvelut sijaisautosta kyyteihin ja hinauksesta hotelliöihin ovat asiakkaalle täysin ilmaisia.

Mobilo-liikkuvuusturva kuuluu kaikkiin Mercedes-Benz-henkilöautoihin. Se on voimassa jopa 30 vuotta ja edellyttää ainoastaan, että auto on huollettu valtuutetussa Mercedes-Benz-merkkihuollossa."

• Anonyymi

TUossa on se ikävä puoli että lystin kuitenkin maksaa kuluttaja. Tätä ei tuossa mainostekstissä mainita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TUossa on se ikävä puoli että lystin kuitenkin maksaa kuluttaja. Tätä ei tuossa mainostekstissä mainita.

Toisaalta nuo autopalveluturvat yms. kuuluu yleensä myös autovakuutukseen.

Merkkihuollon yksi etu on se että jos takuuajan jälkeen tulee jotain vikoja, niin goodwillin suhteen aukottomasti merkkihuollettu auto on aina paremmassa lähtötilanteessa kuin jossain Pärnäsellä huollettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta nuo autopalveluturvat yms. kuuluu yleensä myös autovakuutukseen.

Merkkihuollon yksi etu on se että jos takuuajan jälkeen tulee jotain vikoja, niin goodwillin suhteen aukottomasti merkkihuollettu auto on aina paremmassa lähtötilanteessa kuin jossain Pärnäsellä huollettu.

Merkkihuolletun vaihtoarvo on myös parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mm. niissä korkeissa huoltohinnoissahan sitä maksellaan.

• Anonyymi

Avaajan mielestä tarkastuksista ei saisi laskuttaa?
      Melkoinen nero taas vauhdissa.

• Anonyymi

Jos Einolle halua tai varaa maksaa autonsa huolloista, niin se on kuitenkin vapaaehtoista.
      Huollettu auto on kuitenkin luotettava ja kestää paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      43
      3487
    2. 35
      2978
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      144
      2836
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      70
      2307
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1782
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      86
      1555
    7. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1084
    8. Nainen, koska nähtiin viimeksi

Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1036
    9. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      77
      1017
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      3
      847
    Aihe