Auringon liikkeet taivaankannella

Anonyymi-ap

On aika käydä tutkimaan auringon liikkeitä taivaankannella Jumalan sanan ilmoituksen mukaan. Jumala pysäytti auringon taivaalle päivän ajaksi Joosuan aikana ja siirsi sitä kymmenen astetta taaksepäin Jesajan ja kuningas Hiskian aikana. Miten tämä on mahdollista, jos maa pyörii akselinsa ympäri?

Ei se olekaan. Maa pysyy oikeasti paikallaan ja aurinko, kuu ja tähdet liikkuvat taivaankantta pitkin. Näin Jumala voi pysäyttää auringon tai siirtää sitä taaksepäin.

On siis vain palattava takaisin Raamatun maailmankuvaan, joka on maakeskeinen. Maa pysyy paikallaan peruspylväidensä varassa ja taivas on kantena sen yllä. Tämä perustuu havaintoihin, mutta pyörivä maa perustuu satuihin ja taruihin.

Takaisin Jumalan sanaan, veljet!

10

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lentokoneesta näkee, että maa on tasainen joka puolella, vaikka lennetään 10 kilometrin korkeudessa. Ei näy maan kaarta (kaarevuutta).

• Anonyymi

Taivaankansi on kiinteä.

Job:
      37:18 kaarrutatko sinä hänen kanssansa taivaan, joka on vahva kuin valettu kuvastin?

Job 37:18

voisitko sinä hänen kanssaan takoa taivaan holvin, lujan kuin pronssinen peili?

KR33 ja 92

KJV kutsuu sitä nimellä "firmament" Gen 1:6-8

And God said, Let there be a firmament in the midst of the waters, and let it divide the waters from the waters.
      And God made the firmament, and divided the waters which were under the firmament from the waters which were above the firmament: and it was so.
      And God called the firmament Heaven. And the evening and the morning were the second day.

• Anonyymi

Taivaankansi on kiinteä.

Siitä kertoo sekin, että kannattelee sen yläpuolella olevat vesiä. Vain kiinteään voi tehdä luukkuja. Myös käytetty heprean sana viittaa kiinteään

1) extended surface (solid), expanse, firmament
        1a) expanse (flat as base, support)
        1b) firmament (of vault of heaven supporting waters above)
        1b1) considered by Hebrews as solid and supporting'waters' above

• Anonyymi

En jaksa alkaa noin älyllisesti epärehelliseksi sillä jo skidinä näin televisiosta amerikkalaisten kuumatkoja eikä mitään kiinteää kantta siellä ollut. Jobin kirjan lainaukset otan runollisina sillä Raamatussa sanotaan Psalmeissa miten Jumala levittää taivaan kuin telttakankaan. Sehän on kuin alkuräjähdys.

En tiedä siitä veljeydestä sillä en harrasta ainakaan tällaista parodiaa. Tiedemiehet lienee oikeassa mutta yritän saada Raamatun sopimaan tutkittuun tietoon.

• Anonyymi

Ei se sovi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se sovi.

No, tutkiminen ei ainakaan ole Raamatun mukaan kiellettyä sillä Saarnaajan kirjassa sanotaan (onnea vaan tiedemiehille):

>>Minä, Saarnaaja, olin Israelin kuninkaana Jerusalemissa. Minä ryhdyin etsimään viisautta ja tutkimaan kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämän raskaan tehtävän on Jumala antanut ihmisen vaivaksi. Minä katselin kaikkea työtä, jota auringon alla tehdään, ja katso: kaikki se on turhuutta ja tuulen tavoittelua.>>

• Anonyymi

"Tiedemiehet lienee oikeassa mutta yritän saada Raamatun sopimaan tutkittuun tietoon."
        Pojot tuosta. Rivikreationisti yrittää vääntää tutkitun tiedon sopimaan Raamattuun.

• Anonyymi

Tuo onkin hyvä tapa harjoittaa hengellisyyttä ja välttää samalla neuroottinen kreationismi ja "kirjaimellinen raamatuntulkinta" tai mitä näitä ansakuoppia nyt on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo onkin hyvä tapa harjoittaa hengellisyyttä ja välttää samalla neuroottinen kreationismi ja "kirjaimellinen raamatuntulkinta" tai mitä näitä ansakuoppia nyt on.

Niin no, pelkkä yritys ei takaa onnistumista mutta hyvä kun edes yrittää.

• Anonyymi00011

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1607
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1562
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1128
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      931
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      914
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      620
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      617
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      597
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe