Kipu kyynärpäässä

Maaria

Kyynärpääni on ollut kipeä jo viikkoja, välillä pahempi ja välillä parempi.Eli nostaessani jotain painavampaa vihloo tosi pahasti, mutta työskennellessäni esim. hiirellä, se ei vaivaa. Mutta käsivarren koukistaminen sekä kassin kanto melkein tyhjänä sattuu.Yölläkin pitää kättä asetella aina sellaiseen asentoon että ei satu.Kipu on enemmänkin kyynärpään ulkopuolella, mutta välillä vihloo ranteeseen ja sormiin asti.
Voiko tää olla nk. tenniskyynärpää, vaikka en tennistä ole pelannutkaan?

6

4485

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piikki

Juu, kyllä se taitaa olla tenniskyynärpää, oireet ainaki just samat kuin mulla. Nyt juuri sairastan neljättä kertaa, ensimmäinen oli v. 90 ja sen jälkeen toistuvasti uusii.

Riittää kun pesee käsin juuriharjalla hinkkaamalla muutaman maton, tai saunan lauteet tms. Pientä kipuilua tulee myös joka kevät kun mp-ajokausi alkaa (kaasukahvan kääntämisestä).
      Mieti oletko tehnyt kädellä jotakin toistuvaa puristus-kierto-liikettä?

Hoidoksi nykyään suositellaan kortisoni-injektiota mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Itse sain viime viikolla piikin ja lisäksi suht voimakkaita tulehduskiputabletteja - ja nyt ei ole sitte enää kipua. Pysynee poissa taas ensi kesään saakka - jos en sitte aiemmin rasita kättä liikaa.

Eli käyhän lääkärissä pikapuoliin!

• Maaria

ainakaan mitään sen ihmeempiä kierto/puristusliikkeitä tehneeni...ja töihinkin sain uuden työtuolin käsinojin, joten työskentelyasennon pitäisi olla kädelle mahdollisimman hyvä.Viime yönä oli taas asettelua tyynyn kanssa että sain käden sellaiseen kivuttomaan asentoon.Mutta kiitokset vastauksesta, kai tässä työterveyteen on kohta soiteltava!

• kipuilija
        Maaria kirjoitti:

ainakaan mitään sen ihmeempiä kierto/puristusliikkeitä tehneeni...ja töihinkin sain uuden työtuolin käsinojin, joten työskentelyasennon pitäisi olla kädelle mahdollisimman hyvä.Viime yönä oli taas asettelua tyynyn kanssa että sain käden sellaiseen kivuttomaan asentoon.Mutta kiitokset vastauksesta, kai tässä työterveyteen on kohta soiteltava!

Itse kärsin tenniskyynärpäävaivasta ja myös golfkyynärpäävaivasta koko viime kevään. Itse olin aluksi sitä mieltä, että ei tulisi työstä, mutta sitten tajusin, että työskenteltyäni tietokoneella töissä jäi käden ja pöydän väliin tyhjää tilaa eli jännitin kättä aina jotenkin. Olin sairaslomalla 4,5 viikkoa ja kun tulin takaisin töihin tuntui siltä, että vaiva alkaa heti, vaikka oli ollut jo paranemaan päin.

Muutin työasentoani itselleni sopivaksi eli nostin näppispöytää noin 5 cm ylöspäin niin, että sain tuen kyynärpäästä lukien kädelleni. Sillä tavalla vasta alkoi omat vaivani paranemaan. Melkein puolivuotta kärsin tuosta vaivasta. Lisäksi sain ortopedilta tiukat ohjeet miten kättä pitää jumppauttaa.

Kipuilija

• Maaria
        kipuilija kirjoitti:

Itse kärsin tenniskyynärpäävaivasta ja myös golfkyynärpäävaivasta koko viime kevään. Itse olin aluksi sitä mieltä, että ei tulisi työstä, mutta sitten tajusin, että työskenteltyäni tietokoneella töissä jäi käden ja pöydän väliin tyhjää tilaa eli jännitin kättä aina jotenkin. Olin sairaslomalla 4,5 viikkoa ja kun tulin takaisin töihin tuntui siltä, että vaiva alkaa heti, vaikka oli ollut jo paranemaan päin.

Muutin työasentoani itselleni sopivaksi eli nostin näppispöytää noin 5 cm ylöspäin niin, että sain tuen kyynärpäästä lukien kädelleni. Sillä tavalla vasta alkoi omat vaivani paranemaan. Melkein puolivuotta kärsin tuosta vaivasta. Lisäksi sain ortopedilta tiukat ohjeet miten kättä pitää jumppauttaa.

Kipuilija

sillä en vieraillut täällä palstalla aikoihin!Sain tässä keväällä uuden työtuolin, jossa kunnon käsinojat, tosi hyvä työskentelyasento, ja käsi nojaa ja lepää hyvin siinä.Joten luulen että tästä työstä ei kyynärpäävaivani johdu.En kyllä käynyt lekurissa, sillä tämä on jo vähän helpottanut, menee päiviä ilman minkäänlaisia oireita, sitten taas välillä vihloo.

• vastaaja

hyvin mahdollista

• Golf-kyynärpää

Kyllä se menee pikkuhiljaa ohitse. Minäkään en saanut pahimmillaan ovea edes auki. Ei siihen sairaslomaa saanut. Vaivaa vielä mutta ei koko ajan. Kärsivällisyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      236
      4600
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3035
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      25
      1613
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1439
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      938
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe