niin että olet lakannut uskomasta Jumalaan ja Jeesukseen?
Minuun se vaikutti, mutta suurin vaikutus oli omakohtaisella Raamatun tutkimisella ja sillä, että uskalsin kyseenalaistaa ja epäillä ja ajatella omilla aivoillani, tuli vastaan mitä tuli.
Olin Hengessä palava helluntailainen saarnamies.
Onko tämä foorumi vaikuttanut sinuun
94
677
Vastaukset
- Anonyymi
Pyhä Henki on uskovan, Jeesuksen pyhän, sydämessä, ei päässä.
Jos sinussa on Pyhä Henki ollut ja se on otettu sinusta pois, niin kuinka voit todistaa olleesi Pyhän Hengen johdattama "saarnamies".
Todistat itsestäsi, oma todistus tarkoittaa, sitä että suosittelet itsesäsi.
Sellainen ihminenhän ei kestä koettelemista.
Jos et usko Jumalaan ja jeesukseen, kuten hengessäsi todistat, niin miksi kuitenkin todistat olleesi Hengessä?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Seurakunnan jäsenet sanoivat minun olevan voideltu ja pyhässä Hengessä saarnaava veli ja he itse valitsivat minut. Ei tarvinnut itse itseä suositella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakunnan jäsenet sanoivat minun olevan voideltu ja pyhässä Hengessä saarnaava veli ja he itse valitsivat minut. Ei tarvinnut itse itseä suositella.
Suositteletkin itseäsi tässä aloituksessasi.
>> Minuun se vaikutti, mutta suurin vaikutus oli omakohtaisella Raamatun tutkimisella ja sillä, että uskalsin kyseenalaistaa ja epäillä ja ajatella omilla aivoillani, tuli vastaan mitä tuli. >>
Ja kohdaltasi koettelu on taphatunut Jumalan toimesta.
Jumala koettelee sydämemme.
Olet tullut koetelluksi.
Se mikä sinussa oli, ei kestänyt koettelemista.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vain kertoo sen, kuinka sokeita hekin olivat.
Eli sokeat ovat valinneet sokean heitä taluttamaan.
Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Asian paljastaa jo tuo sinun "voideltu" asia.
Jokainen uudestisyntynyt omistaa Pyhän Hengen ja on siten voideltu, siis vanhan testamentin aikaan niitä Jumalan palevlijoita, joilla oli Pyhä Henki, sanottiin voidelluiksi.
Toki sitten oli erikseen tehtävään voitelu, mutta nämäkin asiat ovat teiltä sokeilta olleet kateissa.
Siis tuon ajan "hengelliset" johtajat, eli fariseukset ja kirjanoppineet olivat ihan yhtä sokeita, kuin sinäkin ja se "seurakuntasi".
Aivan samasta pään "viisaudesta" oli siis heidänkin kohdallaan kyse, ja siksi heilläkin meni pileeen, eivätkä tunnistaneet ja vastaanottaneet edes Herraa, vaan päinvastoin kielsivät Hänet.
Ihan samoin kuten sinä nyt teet.
Nämä Raamatunpaikat kertovat hyvin nykytilanteesta Suomessa:
Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
Tuota se Suomessa nyt laajalti on, eli ihan väärät on valittu ihmisten taholta "seurakuntien" johtoasemiin, siis ihmisten valitsemat, ei Jumalan !
Siksi heittomerkeissä tuo "seurakuntien", koska oikeasti Raamatun mukaan kaikki ne ovat puolueita / eriseuroja / lahkoja.
Siis katolilaisuus ja luterilaisuus ja helluntailaisuus ym ym ym..................
Raamatussa paikallinen Seurakunta sai nimensä paikkakunnan nimen mukaan, ilman mitään litteitä.
Siis ei :"Kotkan Helluntai seurakunta".
Vaan vain: Kotkan Seurakunta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vain kertoo sen, kuinka sokeita hekin olivat.
Eli sokeat ovat valinneet sokean heitä taluttamaan.
Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Asian paljastaa jo tuo sinun "voideltu" asia.
Jokainen uudestisyntynyt omistaa Pyhän Hengen ja on siten voideltu, siis vanhan testamentin aikaan niitä Jumalan palevlijoita, joilla oli Pyhä Henki, sanottiin voidelluiksi.
Toki sitten oli erikseen tehtävään voitelu, mutta nämäkin asiat ovat teiltä sokeilta olleet kateissa.
Siis tuon ajan "hengelliset" johtajat, eli fariseukset ja kirjanoppineet olivat ihan yhtä sokeita, kuin sinäkin ja se "seurakuntasi".
Aivan samasta pään "viisaudesta" oli siis heidänkin kohdallaan kyse, ja siksi heilläkin meni pileeen, eivätkä tunnistaneet ja vastaanottaneet edes Herraa, vaan päinvastoin kielsivät Hänet.
Ihan samoin kuten sinä nyt teet.
Nämä Raamatunpaikat kertovat hyvin nykytilanteesta Suomessa:
Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
Tuota se Suomessa nyt laajalti on, eli ihan väärät on valittu ihmisten taholta "seurakuntien" johtoasemiin, siis ihmisten valitsemat, ei Jumalan !
Siksi heittomerkeissä tuo "seurakuntien", koska oikeasti Raamatun mukaan kaikki ne ovat puolueita / eriseuroja / lahkoja.
Siis katolilaisuus ja luterilaisuus ja helluntailaisuus ym ym ym..................
Raamatussa paikallinen Seurakunta sai nimensä paikkakunnan nimen mukaan, ilman mitään litteitä.
Siis ei :"Kotkan Helluntai seurakunta".
Vaan vain: Kotkan Seurakunta.Keitä ovat kotkan seurakunnan vanhimmat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keitä ovat kotkan seurakunnan vanhimmat?
Ne, jotka Jumala valitsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne, jotka Jumala valitsee.
Elikkä sinä LS, mutta kukaan ei ymmärtänyt, että se olet sinä.
Etkä päässyt johtajaksi uskovien ymmärtämättömyyden ja
tyhmyyden, ja varsinkin Hengettömyyden, tähden.
He eivät sitä käsittäneet vaikka sinä kovasti yritit
osoittaa heille kuinka väärässä he ovat?
Ihan sinua sääliksi käy, sinua raukka uhri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elikkä sinä LS, mutta kukaan ei ymmärtänyt, että se olet sinä.
Etkä päässyt johtajaksi uskovien ymmärtämättömyyden ja
tyhmyyden, ja varsinkin Hengettömyyden, tähden.
He eivät sitä käsittäneet vaikka sinä kovasti yritit
osoittaa heille kuinka väärässä he ovat?
Ihan sinua sääliksi käy, sinua raukka uhri.En ole koskaan kirjoittanut nikillä LS .
Joten taisi mennä pieleen nyt, niin kohde kuin sanomakin.
Sinulle tiedoksi se, että minä en ole koskaan pyrkinyt mihinkään srk johtotehtäviin, enkä yhäkään niihin halua.
Aikoinaan minua pyydettiin pariinkin kertaan ihmisten taholta erääseen tehtävään, ja kysyinkin Herralta suoraan sitä, että tuleeko minun sellaiseen ryhtyä.
Herra ei asiaa vahvistanut, joten minä jätin väliin eli kieltäydyin.
Jälkikäteen näin sen ihan käytännön tasolla, että siihen lähteminen olisi ollut väärin.
Mutta tähdennän vielä sitä, että minulla ei ole minkäälaista halua mihinkään srk johtotehtäviin, vaan ihan päinvastoin, en niihin todellakaan itse haluaisi.
Kerrotko sinä minulle sen, että mistä sinun katkeruutesi ja vihamielisyytesi johtuu ?
Siis se huokuu läpi kirjoituksestasi.
Luovu hyvä ihminen katkeruudestasi, sillä sinä teet sillä pahaa ja kiusaat itsesi ja myrkytät myös lähimmäisesi sen kautta, kuten Sana oikein sanoo:
Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen uudesti syntynyt on "voideltu", tulee enemmän uskoa Jumalan Sanan ilmoitusta kyin "setä samulin" kertomuksia.
---------
1. Johanneksen kirje 2:18-28 FB38
”Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä.
Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
Mutta te — teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.”
--------------
Jumalan Henki asuu Jumalan lapsessa heti syntymästä alkaen. Ei Jumalan Henkeä erikseen pyydetä.("voimalla pukemista"???!!) Eikä erikseen jotakin "täyttymistä Hengellä". Niinhän se on ihmis lapsellakin ihmisellä on oma henki heti syntymästä alkaen,ellei ole henkeä on kuollut.
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:9 FB38
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tullessa on myös "Voiman Henki"
2. kirje Timoteukselle 1:7 FINRK
”Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen.”
”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,...”
2. Pietarin kirje 1:2-3 FB38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen uudesti syntynyt on "voideltu", tulee enemmän uskoa Jumalan Sanan ilmoitusta kyin "setä samulin" kertomuksia.
---------
”Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä.
Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
Mutta te — teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.”
--------------
Jumalan Henki asuu Jumalan lapsessa heti syntymästä alkaen. Ei Jumalan Henkeä erikseen pyydetä.("voimalla pukemista"???!!) Eikä erikseen jotakin "täyttymistä Hengellä". Niinhän se on ihmis lapsellakin ihmisellä on oma henki heti syntymästä alkaen,ellei ole henkeä on kuollut.
”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tullessa on myös "Voiman Henki"
”Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen.”
”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,...”
2. Pietarin kirje 1:2-3 FB38Ette tarvitse kenenköön opetusta
Lainaus kirjasta: Tekstiä selittävä saarna
Itseopiskeluopas - George Batson
Julkaisija Suomessa
Kristillisen kirjallisuuden seura (KKS)
Vantaa- ISBN 951-9169-04-0
Paino: Juutiprint 1989 Vantaa
Sivu 232.—”..Eräs toinen syy, miksi meidän pitäisi tulkita tekstiä sen välittömässä yhteydessä on tämä: jos teksti irrotetaan välittömästä yhteydestään, se ymmärretään helposti väärin. Kirjoittajan tarkoittama merkitys hukataan, toisia merkityksiä luetaan tekstiin ja eksegeesin sijasta päädytään eisegeesiin. Yksi esimerkki tästä on 1 Joh. 2:27, minkä on tulkittu merkitsevän, että mitään raamattukouluopetusta ei tarvita. Siinä lukee:
"Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niin kuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niin kuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
Ette tarvitse ketään opettamaan teitä - ja juuri tätä Johannes teki! Hän opetti vääristä opettajista 2. luvun jakeissa 20-26. Jae 27 on välittömästi yhteydessä tähän ajatuskulkuun ja se täytyy tulkita tässä valossa.
Seuraavaksi meidän pitää kysyä: "Ette tarvitse ketään teitä opettamaan" - millä tavalla? Ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa, niin kuin nämä väärät opettajat yrittivät tehdä. Johanneksen lukijoille oli opetettu totuus. Johannes sanoo: "Mutta teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto (totuudesta)" (2:20). Heitä ei tarvinnut opettaa yhä uudelleen!
Mutta mistä totuudesta Johannes puhuu? "Te kaikki tunnette totuuden." Englanninkielinen käännös kuuluu: "All of you know the truth." The viittaa tarkoin määrättyyn totuuteen, ei totuuteen yleensä. Se on totuus, josta Johannes puhuu yhä uudelleen ja uudelleen tässä kirjeessä. Tämä totuus on, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika (2:22).
Väärät opettajat kielsivät tämän totuuden ja toivat muuta opetusta, esittäen kuolettavan erehdyksen. He opettivat, että tarvitaan erityistä tietoa kreikkalaisesta filosofiasta ja astrologiasta, jotta ihmisten sielut voisivat yhdistyä Jumalaan. He opettivat, että tieto (kreikaksi "gnosis"), ei Jeesus, on tie Jumalan luo. Myöhemmin nämä väärät opettajat tunnettiin gnostilaisina.
Kun Johannes vastustaa heitä, hän muistuttaa lukijoitaan, että nämä väärät opettajat olivat lähtöisin seurakunnan sisäpuolelta (2:19). Siinäkään tapauksessa Johanneksen lukijoiden ei pitäisi antaa pettää itseään (etäinen yhteys 4. luvun jakeissa 1-2), sillä he ovat kuulleet totuuden, että Jeesus on Kristus, aivan ensimmäistä kertaa
evankeliumin kuullessaan, siksi heidän on määrä pysyä siinä (2:24). Sitä paitsi Johannes sanoo, että se voitelu, jonka he ovat saaneet, auttaa heitä (2:27). Siispä heidän ei uudelleen tarvitse olla ihmisen opetettavana! He eivät ole kenenkään opetuksen tarpeessa, se tarkoittaa, ettei näiden väärien opettajien tarvitse lisätä mitään. Tämä on välitön yhteys 1 Joh. kirjeen 2. luvun jakeelle 27.
Jos tämä jae pannaan sanomaan, että me emme ole inhimillisten opettajien tarpeessa, se erottaa sen välittömästä yhteydestään ja aiheuttaa sen, että se on yksin, eristettynä välittömästi ympärillään olevasta ajatuskulusta. Niin kirjoittajan ajatusten virta hukataan, eikä hänen tarkoittamaansa merkitystä saavuteta. On päivänselvää, ettei tämä tee oikeutta tekstille. Pitäisi muistaa, että teksti ilman yhteyttään on vain "todistelutekstiä", sen on määrä sanoa sellaista, mitä ei ole Raamatussa…”
("Eisegeesi" > laittaa tekstiin omia selityksiänsä>vie harhaan
Eksegeesi > tutkia tekstin konteksti mitä kirjoittaja halusi ilmaista) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suositteletkin itseäsi tässä aloituksessasi.
>> Minuun se vaikutti, mutta suurin vaikutus oli omakohtaisella Raamatun tutkimisella ja sillä, että uskalsin kyseenalaistaa ja epäillä ja ajatella omilla aivoillani, tuli vastaan mitä tuli. >>
Ja kohdaltasi koettelu on taphatunut Jumalan toimesta.
Jumala koettelee sydämemme.
Olet tullut koetelluksi.
Se mikä sinussa oli, ei kestänyt koettelemista.
Usko Toivonenhenkilökohtainen todistus, ei mikään itsensä suosittelu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
---------
--------------
2. Pietarin kirje 1:2-3 FB38Täytynee kommentoida tätä hieman:
" Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. "
Tutkitaan tuota sinun väitettäsi hieman Sanalla.
Eli opetuslapset saivat kolmantena päivänä Jeesuksen kuolemasta Pyhän Hengen, eikö totta ?
Siis kun Herra puhalsi ja antoi Hengen heille.
Joh. 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
Mutta sitten kun helluntaina Jumala voiteli ja asetti opetuslapset apostolin palvelutehtävään, he saivat tarvittavan "voitelun" kautta tehtävään tarvittavat Pyhän Hengen lahjat !
Eli on siis olemassa yhä tehtävään voitelu, josta kuvana oli lakiliiton pappien voitelu ja varustaminen ja asettaminen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette tarvitse kenenköön opetusta
Julkaisija Suomessa
Sivu 232.—”..Eräs toinen syy, miksi meidän pitäisi tulkita tekstiä sen välittömässä yhteydessä on tämä: jos teksti irrotetaan välittömästä yhteydestään, se ymmärretään helposti väärin. Kirjoittajan tarkoittama merkitys hukataan, toisia merkityksiä luetaan tekstiin ja eksegeesin sijasta päädytään eisegeesiin. Yksi esimerkki tästä on 1 Joh. 2:27, minkä on tulkittu merkitsevän, että mitään raamattukouluopetusta ei tarvita. Siinä lukee:
"Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niin kuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niin kuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
Ette tarvitse ketään opettamaan teitä - ja juuri tätä Johannes teki! Hän opetti vääristä opettajista 2. luvun jakeissa 20-26. Jae 27 on välittömästi yhteydessä tähän ajatuskulkuun ja se täytyy tulkita tässä valossa.
Seuraavaksi meidän pitää kysyä: "Ette tarvitse ketään teitä opettamaan" - millä tavalla? Ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa, niin kuin nämä väärät opettajat yrittivät tehdä. Johanneksen lukijoille oli opetettu totuus. Johannes sanoo: "Mutta teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto (totuudesta)" (2:20). Heitä ei tarvinnut opettaa yhä uudelleen!
Mutta mistä totuudesta Johannes puhuu? "Te kaikki tunnette totuuden." Englanninkielinen käännös kuuluu: "All of you know the truth." The viittaa tarkoin määrättyyn totuuteen, ei totuuteen yleensä. Se on totuus, josta Johannes puhuu yhä uudelleen ja uudelleen tässä kirjeessä. Tämä totuus on, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika (2:22).
Väärät opettajat kielsivät tämän totuuden ja toivat muuta opetusta, esittäen kuolettavan erehdyksen. He opettivat, että tarvitaan erityistä tietoa kreikkalaisesta filosofiasta ja astrologiasta, jotta ihmisten sielut voisivat yhdistyä Jumalaan. He opettivat, että tieto (kreikaksi "gnosis"), ei Jeesus, on tie Jumalan luo. Myöhemmin nämä väärät opettajat tunnettiin gnostilaisina.
Kun Johannes vastustaa heitä, hän muistuttaa lukijoitaan, että nämä väärät opettajat olivat lähtöisin seurakunnan sisäpuolelta (2:19). Siinäkään tapauksessa Johanneksen lukijoiden ei pitäisi antaa pettää itseään (etäinen yhteys 4. luvun jakeissa 1-2), sillä he ovat kuulleet totuuden, että Jeesus on Kristus, aivan ensimmäistä kertaa
evankeliumin kuullessaan, siksi heidän on määrä pysyä siinä (2:24). Sitä paitsi Johannes sanoo, että se voitelu, jonka he ovat saaneet, auttaa heitä (2:27). Siispä heidän ei uudelleen tarvitse olla ihmisen opetettavana! He eivät ole kenenkään opetuksen tarpeessa, se tarkoittaa, ettei näiden väärien opettajien tarvitse lisätä mitään. Tämä on välitön yhteys 1 Joh. kirjeen 2. luvun jakeelle 27.
Jos tämä jae pannaan sanomaan, että me emme ole inhimillisten opettajien tarpeessa, se erottaa sen välittömästä yhteydestään ja aiheuttaa sen, että se on yksin, eristettynä välittömästi ympärillään olevasta ajatuskulusta. Niin kirjoittajan ajatusten virta hukataan, eikä hänen tarkoittamaansa merkitystä saavuteta. On päivänselvää, ettei tämä tee oikeutta tekstille. Pitäisi muistaa, että teksti ilman yhteyttään on vain "todistelutekstiä", sen on määrä sanoa sellaista, mitä ei ole Raamatussa…”
Eksegeesi > tutkia tekstin konteksti mitä kirjoittaja halusi ilmaista)Kirkkokuntien oppikirjasta lainattua.
Siis "teologiaa", joka sellaisenaan voi johtaa väärälle tielle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette tarvitse kenenköön opetusta
Julkaisija Suomessa
Eksegeesi > tutkia tekstin konteksti mitä kirjoittaja halusi ilmaista)Ja tämän "Tekstiä selittävä saarna Itseopiskeluopas - George Batson" nähdäkseni pyrkii siihen, että uskovat alistetaan väärän opetuksen alle, eli kirkkokuntien oppien ja "opettajien" alle.
En ole perehtynyt kyseiseen opukseen ja sen opetuksiin syvemnmin, mutta tämän lainauksen mukaan, minun nähdäkseni halutaan mitätöidä niitä Raamatunpaikkoja, jotka puhuvat siitä, että uudestisyntyneellä uskovalla on Pyhä Henki, ja Hengen tulisi olla ensisijaisesti, siis ensisijaisesti meidän Opettajamme.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Näitä ei tule vähätellä !
Toki olisi hyvä, jos olisi Hengelliset vanhemmat, joilla olisi puhdas opetus, mutta kenen opetus on kuitenkaan ihan puhdas ?
Sen sijaan Herralta suoraan Pyhän Hengen avaaman sanan kautta saatu opetus on Tottta, eikä valhetta.
Ja itse olen oppinut ja joutunut toteamaan sen, että minulle oli syötetty paljon valheita "vanhempien" kautta.
Eivätkä ne valheet olisi paljastuneet, jos en itse olisi saanut Herralta suoraan opetusta, eli Totuus paljasti ne valheet ja sain niistä vapautua Herran avulla.
Mutta tämän omakohtaisen opetuksen haluavat nämä monet "opettajat" estää, sillä he tiedostaen tai usein tiedostamatta haluavat vain sitoa ja kiinnittää uskovia itseensä, eikä Herraan.
Gal. 4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
Tuo on monien "opettajien" todellinen motiivi, eli halu ja himo hallita ja vallita toisia uskovia ja käyttää heitä monin tavoin hyväkseen.
Tässä kuvakielellä se "opettajien" väärää toimintaa kuvataan:
Hesekiel 34
1 Minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
Näissä Totuuden Sanoissa on vielä sekin hieno asia, että moni uskova joutuu pärjäämään yksikseen ja sekin siis on täysin mahdollista:
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Kaiken kaikkiaan olen uskonelämäni aikana oppinut sen, että minun itseni tulee saada opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !
Ja vain siten minä itse kykenen arvioimaan muiden opetuksien oikeellisuuden, mutta jos en itse ole perehtynyt kunnolla ja saanut sitä opetusta suoraan Herralta, minua voitaisiin viedä kuin kuoriämpäriä, eksytyksiin !
Eli varsinkin tässä lopun ajassa, jossa on paljon eksytystä, jokaisen uskovan tulisi saada opetus itselleen, eikä vain juosta sokeana opettajien perässä uskoen sokeasti heidän opetuksiinsa !
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
- Anonyymi
Kyseenalaistin helluntailaisuuden jo yli 40 vuotta sitten, kielsin heidän uususkontonsa opit, erosin ja liityin kristilliseen kirkkoon.
Isä Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä en ole kyseenalaistanut, sillä Hänestä itselläni on jopa suoraa "näyttöä". Itseni sekä monia käsityksiäni olen elämäni aikana kyseenalaistanut ja tarkistanut, pyrkinyt ottamaan enemmän selvää.- Anonyymi
Tämä foorumi, myös monet muut foorumit, joissa helluntailaiset (lähinnä viha-) kirjoittavat, on kyllä muutoin avartanut ja vahvistanut käsityksiäni heistä.
Toisaalta kiittelen itseäni, että älysin jo nuorena olevani tekemisissä jonkinlaisen epämääräisistä ja epäloogisista eli ristiriitaisista uskomuksista koostuvan huijausliikkeen kanssa, mutta toisaalta olen myös vihainen itselleni, etten ajoissa herännyt heidän, omaan uskontoonsa nähden epäsuoriin (ja juuri siksi pettäviin), mm. juutalais- ja Israel-opetustensa ilmiselviin valheisiin (jotka täysin paljastuivat itselleni vasta myöhemmin).
Helluntailaisuus perustuu lukemattomiin, suuriin valheisiin, tarkoituksellisiin eksytyksiin ja harhaoppeihin, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä foorumi, myös monet muut foorumit, joissa helluntailaiset (lähinnä viha-) kirjoittavat, on kyllä muutoin avartanut ja vahvistanut käsityksiäni heistä.
Toisaalta kiittelen itseäni, että älysin jo nuorena olevani tekemisissä jonkinlaisen epämääräisistä ja epäloogisista eli ristiriitaisista uskomuksista koostuvan huijausliikkeen kanssa, mutta toisaalta olen myös vihainen itselleni, etten ajoissa herännyt heidän, omaan uskontoonsa nähden epäsuoriin (ja juuri siksi pettäviin), mm. juutalais- ja Israel-opetustensa ilmiselviin valheisiin (jotka täysin paljastuivat itselleni vasta myöhemmin).
Helluntailaisuus perustuu lukemattomiin, suuriin valheisiin, tarkoituksellisiin eksytyksiin ja harhaoppeihin,Olen huomannut että helluntai seurakuntaan on tullut väärää opetusta mutta on sielläkin vielä myös tervettä oppiakin
- Anonyymi
Tarkoitatko sinä sillä "kristillisellä kirkolla" luterillaista kirkkoa, vai mitä ?
Nimittäin, jos sinä et löydä luterilaisesta opista todella pahaa eksytystä, niin umpi sokea olet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko sinä sillä "kristillisellä kirkolla" luterillaista kirkkoa, vai mitä ?
Nimittäin, jos sinä et löydä luterilaisesta opista todella pahaa eksytystä, niin umpi sokea olet.Kyllä, luterilainen kirkko on kristillinen kirkko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, luterilainen kirkko on kristillinen kirkko
Todellako ?
"Ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta" on siis "kristillinen kirkko ?
Juuri tuossahan se kertoo, että "kirkko pelastaa" eli se on syrjäyttänyt Jeesuksen ainoana pelastajana ja pelastamisen sijasta se on todellisuudessa murhannut ihmisiä.
Se on siis toiminut kuin mafia, joka on "pelastanut" ihmisiä omalta väkivallaltaan, kunhan on liittynyt sen jäseneksi ja maksanut sille "suojelurahaa" eli kirkollisveronsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, luterilainen kirkko on kristillinen kirkko
Tämä vastaaja en ollut minä, joka tuossa edellä kerroin erostani.
- Anonyymi
En ole uskonut alunperinkään jumaliin. paholaisiin tai muihin vastaaviin, joten tämä palsta ei ole vaikuttanut millään tavalla.
Surettaa vaan seurata näitten uskonharhaisten pyörimistä harhoissaan.- Anonyymi
Kyllä sinä olet (kaappi)helluntalainen. Ei täällä muut viihdy. Kuten heterotkaan ei viihdy jossain lgbt-palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinä olet (kaappi)helluntalainen. Ei täällä muut viihdy. Kuten heterotkaan ei viihdy jossain lgbt-palstalla.
Mikään ei saa estää sinun oikeuttasi olla väärässä.
- Anonyymi
Vastaus aloittajalle oma uskon tieni on ollut hyvin vaikea niin hengisesti kuin osittain fyysisesti. Itselläni oli monesti luopumusta että ei tätä enää jaksa mutta Jeesus ei jättänyt sitä kesken minkä minussa aloitti. Keskeneräinen olen vieläkin ja häneen luottaen jatkan matkaa.
- Anonyymi
Ei näitä uskontojen palstoja oikein kiinnosta tavallisesti lukea. Siis kaikissa lahkoissa samat ympyrät.
Jauhetaan asioita mitä ei voi todisteita se kun uskoisivat omaan itseensä se kun elävät jonkun mielikuvan kautta . Olen nähnyt esim työpaikallani näitä. Ja jotenkin kyllästyttää ne höpinät. Yksin oikein itki töissä , ja kun kysyttiin syytä niinsanotut itkevänsä siksi että pelkää ettei jaksa uskoa enää. Voi hyvä Sylvi sentään miten vaikeaa monella on näiden asioiden kanssa.- Anonyymi
Ei ole yhtään vaikea ihmetellä pelkoa aika jossa elämämme on todella paha ja pahemmaksi vaan muuttuu. Mutta sitäkin tiukemmin pitää meidän pitää Kristuksesta tiukemmin kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole yhtään vaikea ihmetellä pelkoa aika jossa elämämme on todella paha ja pahemmaksi vaan muuttuu. Mutta sitäkin tiukemmin pitää meidän pitää Kristuksesta tiukemmin kiinni.
Minä olen aivan varma siitä, jotta Mustan surman, kolmikymmenvuotisen sodan, suurten kato-/nälkävuosien, ensimmäisen maailmansodan sekä toisen maailmansodan aikaan oli ihmisillä hyvin paljon kurjemmat olot kuin nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aivan varma siitä, jotta Mustan surman, kolmikymmenvuotisen sodan, suurten kato-/nälkävuosien, ensimmäisen maailmansodan sekä toisen maailmansodan aikaan oli ihmisillä hyvin paljon kurjemmat olot kuin nyt.
Sillä ihmisellä on ollut varmasti syynsä miksi itki turha vähätellä toisen kokemaa tuskaa. Siitä jakeet mitä luvassa on.
Matteuksen evankeliumi 24:21
Sillä silloin on oleva suuri ahdistus jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä milloinkaan tule.
- Anonyymi
Ei vaikuta kuin uskoa vahvistavasti. Täällä näkee miten kiukuttelijat kiukuttelee Jumalaa ja häneen uskovia vastaan, aivan kuten on ennustettu.
- Anonyymi
Aloitus on todennäköisesti trolli. Kukaan entinen pastori ei
ole aloitusta kirjoittanut vaan ehkä joku ateisti tai joku muu
uskosta osaton trolli.
Mutta asiaan ...,
Minuun palsta ei ole vaikuttanut mitenkään, - paitsi ehkä ...
1. Olen saanut todistaa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
2. Olen saanut osallistua antoisiin keskusteluihin.
3. Totean, että Jeesuksen tulo on lähellä koska uskovia ja Jumalaa herjataan.
4. Ja että Saatana on raivoissaan.
5. Jos siis palsta on vaikuttanut uskooni, se on syventänyt sitä. Kiitos teille!
Mvh J - K- Anonyymi
Millä perusteella epäilet, että aloittaja on feikki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella epäilet, että aloittaja on feikki?
Täällä on monia, jotka esiintyvät helluntailaisina kirjoittajina,
Mutta todellisuudessa eivät ole koskaan olleet helluntaiseurakunnan
jäseniä. Jotkut eivät ole edes käyneet helluntaiseurakunnassa
mutta esiintyvät helluntailaisina. Tämä, jotta helluntailaiset joutuisivat
huonoon valoon koska, helluntailaiset, kirjoittelevat tuollaista soopaa.
Jotkut esiintyvät myös entisinä helluntaisaarnaajina tai entisinä
helluntaiseurakunnan evankelistoina mutta valehtelevat - eivät ole
koskaan olleet uskossa. Ei se, että pääsee ujuttautumaan helluntaiseurakuntaan
ja sen jäseneksi ole tae siitä, että henkilö on uskossa. On niitä
hyviä uskovaa näyttelijöitäkin.
En luota yhteenkään kirjoittajaan, joka esiintyy entisenä saarnaajana,
entisenä seurakunnan evankelistana tai entisenä uskovana. Tämä
maailma on pahan vallassa ja valhe rehottaa pahan palvelijoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on monia, jotka esiintyvät helluntailaisina kirjoittajina,
Mutta todellisuudessa eivät ole koskaan olleet helluntaiseurakunnan
jäseniä. Jotkut eivät ole edes käyneet helluntaiseurakunnassa
mutta esiintyvät helluntailaisina. Tämä, jotta helluntailaiset joutuisivat
huonoon valoon koska, helluntailaiset, kirjoittelevat tuollaista soopaa.
Jotkut esiintyvät myös entisinä helluntaisaarnaajina tai entisinä
helluntaiseurakunnan evankelistoina mutta valehtelevat - eivät ole
koskaan olleet uskossa. Ei se, että pääsee ujuttautumaan helluntaiseurakuntaan
ja sen jäseneksi ole tae siitä, että henkilö on uskossa. On niitä
hyviä uskovaa näyttelijöitäkin.
En luota yhteenkään kirjoittajaan, joka esiintyy entisenä saarnaajana,
entisenä seurakunnan evankelistana tai entisenä uskovana. Tämä
maailma on pahan vallassa ja valhe rehottaa pahan palvelijoissa."No true scotsman". Pipo vaan syvemmälle päähän. Tyypillistä uskovaisten denialismia: jos joku ei enää usko siten, kuin Raamattu ja oma kirkkokunta opettaa, niin ko. henkilö ei varmaan ole koskaan ollutkaan uskossa tai on nettitrolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"No true scotsman". Pipo vaan syvemmälle päähän. Tyypillistä uskovaisten denialismia: jos joku ei enää usko siten, kuin Raamattu ja oma kirkkokunta opettaa, niin ko. henkilö ei varmaan ole koskaan ollutkaan uskossa tai on nettitrolli.
Jaa että salaliitto Joukoa vastaan koska hän osaa niin uskoa oikein. Joopa joo.
- Anonyymi
Ei ole vaikuttanut uskostani en luovu.
1234567--- - Anonyymi
Ikävää, että et kelpaa enää saarnamieksi nyt kun sinusta on tullut (?)rehellinen.
- Anonyymi
En ole mutta olen lakannut uskomasta helluntailaisten valheisiin
- Anonyymi
Hyvin sanottu!
- Anonyymi
Kerro millaisiin valheisiin
- Anonyymi
Veljeni ja hänen vaimonsa olivat viisitoista vuotta jäseninä kohtuullisen suuressa helluntaiseurakunnassa, kunnes erosivat petyttyään täysin siihen, mikä asioiden todellinen tila seurakunnan sisällä verrattuna ulospäin annettuun kuvaan.
Veljeni ja hänen vaimonsa ovat rehellisiä, kunnollisia ihmisiä, joten siitä ei ole kenenkään syytä tulla esittämään epäilyksiään.- Anonyymi
Säilyttivät kuitenkin varmaan uskonsa Jeesukseen?
- Anonyymi
Noita helluntaiseurakuntien sisäisiä hallintaongelmia on ainakin pääkaupunkiseudulla ollut vuosikymmeniä. Itseasiassa kaikkiaan kai sata vuotta. Kuulin jotain vanhempieni kautta.
Muun Suomen pienemmillä paikkakunnilla ei samanlaista sähellystä kai ole ollut?
Kaupungeissa voi syntyä hajaannusta ja suuriin srk:iin tietenkin tuppaa johtopaikoille erilaisiin amerikkalaisiin lahkoihin hurahtanutta ja epärehellistäkin porukkaa. Montakohan hell.srk:aa Stadissakin on? Saalem, Lähetysseurakunta, Siion? Malmi ja Kontula kai ovat Saalemiin kuuluvia "toimipisteitä"?
Sitten on tietysti lisänä muut pikkupuljut, jotka eivät kuitenkaan kuulu Helluntaiherätykseen (Siiloan, Henotes, Elämän sana, ym:t oudommat kerhot). - Anonyymi
Puhut keksittyä pulun tuubaa etkä ole ainoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säilyttivät kuitenkin varmaan uskonsa Jeesukseen?
Se oli veljelleni sellainen oppikoulu uskonnoista, ettei ole enää millään tavalla uskovainen ja karttaa helluntailaisuutta kuin ruttoa.
Puolisonsa on jo kuollút. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on oikeus olla väärässä tässä asiassa, minä tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaatteko, kuinka helluntaikriminaalit eivät tunnusta synbtejään, eivät koskaan tee niistä parannusta, vaan kieltävät ja syyllistävätnyt tuonkin uskontonsa uhrin, kirjoittajan veljen sekä itsensä ja vaimonsa.
On hyvä lukea tätä foorumnia, sillä täällä nuo rikolliset eivät ole osanneet varoa vaan ovat paljastaneet uususkontonsa kaikki rikokset ja salatut teot, ihan omien vihakirjoitustensa kautta.
Tämä foorumi on oikea Helluntaiseurakunta. Virallisissa tilaisuuksissa, mm. liehitellessään kristittyä papistoa, vetävät niin "yhteiskristillistä" rooliaan, miksi? Houkutellakseen kuin lipeviä kehräävät hämähäkit kristittyjä pois Kristuksesta, omaan valhekristilliseen ansaansa.
Helluntailaisuus, kuten adventismikaan, ei ole kristinuskoa vaan kristinuskon vastaisuutta, kuten jokainen lukutaitoinen on vuosikymmenan ajan voinut omin silmin lukea. Ovat selvästi maksaneet S24-ylläpidolle, jotta saavat harjoittaa rikollisia toimiaan tuon otsakkeen alla.
Kävin tässä taannoin pyhittäytymässä. Oli harvinaisen tylsä tilaisuus.
https://www.youtube.com/watch?v=oiVk22fmgJ8&t=900s- Anonyymi
Olet pelkkä tylsä trolli, et tiedä mitään pyhityksestä.
Jo sana, kävin pyhittäytymässä,..kertoo kaiken!
- Anonyymi
Aloittaja on tylsä trollaaja joka ei tiedä mitään asiasta.
Minuun foorumi vaikuttaa hyvin voimakkaasti uskon vahvistumiseen koska joka päivä voi nähdä kuinka tyhmentävä vaikutus jumalattomuudella on, kaikenlainen uskonnollinen venkoilu mukaan luettuna. - Anonyymi
Ei ole vaikuttanut mielipiteisiini. Osaan edelleenkin ajatella ihan itse.
- Anonyymi
Aloitaja kun keskenkasvuisena on saanut enemmän tehtäviä, kuin edelleytykset ovat, niin suunsa keskeneräisyydestä kertoo elämästään.
ei tässä muuta ole... nähtävää. - Anonyymi
Harhaopit selkeästi paljastuu kun mölöttävät Paavalista mitä valehtelee ja miten lakia noudatetaan. Sekä sotahulluus pisteenä i:n päälle.
- Anonyymi
Lakkasin uskomasta Jumalaan ja Jeesukseen, kun luin tätä foorumia ja aloin ajatella omilla aivoillani. Ensin piti vain rohkeasti kyseenalaistaa ja alkaa epäillä. Siitä se sitten jatkui ja lopputulos oli upea ateismi. Parasta, mitä ihmiselle voi tapahtua.
Olen lopultakin irti uskonnon raskaista kahleista eikä tarvitse koko ajan pelätä mitä taivaallinen diktaattori ajatuksista ja teoista ajattelee: ei silti, että niissä pahaa olisi.- Anonyymi
Helluntailaisuus on siis täyttänyt tehtävänsä kohdallasi: täällä lakkasit uskomasta Jumalaan. Tämä on helluntailaisuuden tarkoituskin.
Älä lakkaa uskomasta Jumalaan ja Jeesukseen vaan etsi Häntä kristittyjen seurakunnista: mene niihin. Näitä ovat luterilaiset, etenkin herätysliikkeet sekä esim. Ortodoksinen kirkko. Siellä löydät alkuperäisen, kristillisen uskon.
Lue Raamattua:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh.+1:1&rnd=1757842431895
Ev.l. virsikirja: https://virsikirja.fi/
Ev.l. kirkko: https://evl.fi/
Suomen tunnustuksellinen luterilainen kirkko:
https://www.luterilainen.com/fi/
Lähetyshiippakunta:
https://www.lhpk.fi/
Länsi-Suomen Rukoilevaiset (ev.l. herätysliike):
https://lsry.fi/
Jesuksen veri, se lasinen meri (rukoilevaisten virsi):
https://www.youtube.com/watch?v=zYwejVMqxRI
Suomen Ortodoksinen kirkko:
https://ort.fi/
Tässä joitain sellaisia kristillisiä yhdistyksiä, joiden kautta voit löytää uskon ja sielunrauhan.
- Anonyymi
Joh.12:44 Mutta Jesus huusi ja sanoi: joka uskoo minun päälleni, ei se usko minun päälleni, vaan sen päälle, joka minut lähetti. Biiblia (1776)=
- Anonyymi
Herran haltuun.
Ja Jumalan siunausta pettymyksiesi keskelläkin. - Anonyymi
Jaak.5:17-18 Elias oli ihminen, niissä haluissa vikapää kuin mekin, ja hän rukoili rukouksella, ettei pitänyt sataman, ja ei satanutkaan maan päällä, kolmena vuotena ja kuutena kuukautena. Ja hän taas rukoili, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä. Biblia (1776) 1Kun.17:1-2. 1Kun.18:41-42. Luuk.4:25.
- Anonyymi
Sinä menet sinne seurakuntaan missä sinun on hyvä. Luin koko ketjun.
Ja kun sukulaisesikin on pettynyt johonkin helluntaiseurakuntaan, vaikkapa oma sisaresi tai veljesi. Niin onhan se tietysti ikävä asia. Kuitenkin nämä nykyajat ovat ikäviä aikoja, ja pimeitä, ja himmeää on meininki.
Jospa se veljesi edesmennyt vaimo onkin katselemassa jossakin pilvenpäällä välillä tänne alailmoihin.
Ja onhan sekin ihan hyvä virka ja homma, jos saa taivaallisen kultaisen palatsin lattiamattojen puistelutyön. Ja jos, no eihän se edes ole mahdollista, että väsyisi siellä.
Siis taivaissa. Niin ja voi aina tahtoessaan lähteä hulvattoman suureen luontopuutarhaan syömään omenoita, ja parhaita päärynöitä suoraan puusta.
Ja ne on aina kypsiä ja raakoja ei ikuna.
Ja lisäksi, eikö se Jeesus käskenyt meidän vähän lapsenmielisiä ollakin?
Siunasikin vielä lapsia. Ja nuhteli opetuslapsiaan. Ja kun saarnamies olet ollut löydät varmasti heti oitis oikean kohdan evankeliumiteksteistä.
Rukoilen sinulle, aloittaja siunausta.
Jeesus oli viisas mies. Viisaampi, kuin ehkäpä moni ajattelekaan.
Siunausta myös muille. - Anonyymi
Ei Jeesus varsinaisesti nuhdellut opetuslapsiaan mistään. Ei viettänyt sapattia itsekään, joten ei siitä nuhdellut. Pietaria sanoi saatanaksi ja ennusti että kieltää Hänet, mutta ei niitä voi pitää nuhteluna.
- Anonyymi
Höpö höpö.
Jeesus täytti lain, eli vietti sapattia oikein.
- Anonyymi
Kyllä sitä voi syytellä uskovia ja palstoja tai mitä vain, jos ei usko tai jos luopuu uskostaan.
Totuus kumminkin on, että synti on se oikea selitys. Synti estää. Kenellä se sitten on mikäkin synti, monella se on ylpeys. - Anonyymi
Luterilaisen uskonnon ja luterilaisten pohjaton pahuus on selvinnyt. Uskon olen säilyttänyt.
- Anonyymi
Helluntailaisten pahuus on selvinnyt ja heidän vihansa uskovia kohtaan.
Jeesukseen minä uskon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten pahuus on selvinnyt ja heidän vihansa uskovia kohtaan.
Jeesukseen minä uskonYksikään Jeesuksen oma ei vainoa Jeesuksen opetuslapsia, niin kuin sinä ja muut luteterilaiset hellutailaisuutta käsittelvällä palstalla tekevät.
PALSTAN SISÄLTöä LUKEMALLA VOI HAVAITA LUTERILAISUUDEN OLEVAN SILKKAA PAHUUTTA JA JUMALATTOMIEN VÄÄRYYTTÄ!
- Anonyymi
Harhaoppisen mielestä vain Jeesus vietti sapattia oikein ja kaikki juutalaiset väärin.
Nyt ainakin viettävät väärin tappamalla viattomia ihmisiä myös sapattina.
Ei ainakaan ole Jeesuksen oppi mennyt perille.- Anonyymi
Eli olet nyt sitä mieltä, että Jeesus rikkoi lakia ja oli valehtelija / eksyttäjä ja harhaoppinen ?
Jeesus itse sanoi selvääkin selvemmin:
Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet nyt sitä mieltä, että Jeesus rikkoi lakia ja oli valehtelija / eksyttäjä ja harhaoppinen ?
Jeesus itse sanoi selvääkin selvemmin:
Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.Luuk.14:5 Sitten hän taas kysyi: "Miten te itse teette? Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon, niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk.14:5 Sitten hän taas kysyi: "Miten te itse teette? Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon, niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?"
Mitä haluat tällä sanoa ?
Oliko tuo siis lain vastainen sana jotenkin sinun mielestäsi ?
- Anonyymi
Eli olette tippunut yhden askeleen alemmaksi. Vitosesta jossa ainoastaan uudestisyntyminen on mahdollinen kutoseen.
Armosta Totuuteen. Sardeksen seurakunnasta Filadelphiaan.
Viides eli Sardes eli Helluntaikirkko = Autuaita ovat ne jotka muita Armahtavat
Kuudes eli Filadelphia eli ????? = Autuaita ovat puhdassydämiset eli suvaitsevaiset ( puhtaille kaikki on puhdasta)
Tässä on selkeä aste-ero. Konkreettisesti armoa antavat ja avarasydämiset kaiken suvaitsevat.
Ei ole hyvä tippua vitosen kyydistä jos on siihen päässyt. Mutta kutonen ja vielä seiskakin ovat jossain määrin o.k. vaikka paljon pienemmät kuin viitonen.- Anonyymi
Melkoista ihmisen oman pään tuotosta.
"Kaiken suvaitsevat" !
Eli suvaitaan siis kaikki harhaopit ja opettajat !
Eihän toki Raamattu niin opeta ! - Anonyymi
Itse asiassa tuollainen "kaiken suvaitsemisen" oppirakennelma on osa tämän lopunajan suurta eksytystä, eli ns. "ekumeniaa", jossa kaikki eri näkemykset lakaistaan maton alle.
Eli siten yritetään rakentaa sitä uutta "maailmanjärjestystä" ja "maailmanuskontoa", jossa kaikki hyväksytään mukaan jos vain tunnustautuvat uskomaan inhimilliseen kaiken sallivaan "rakkauteen", joka ei ole Jumalan Rakkautta, sillä Jumalan Rakkaus perustuu aina Totuuteen, eikä valheisiin, kuten "ekumeniassa" toimitaan.
Tässä paavin puheessa asia selviää hyvin:
https://www.youtube.com/watch?v=uWu7U0ionYE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista ihmisen oman pään tuotosta.
"Kaiken suvaitsevat" !
Eli suvaitaan siis kaikki harhaopit ja opettajat !
Eihän toki Raamattu niin opeta !Taistelu harhaoppeja vastaan on taistelua vallasta. Paavali tiesi tulevat asiat ja kenestä nousisi vaarallinen vastustaja hänen johtoasemalleen ja etukäteen teksteissään tuomitsi nämä ja tuhosi heidät.
Gnostilaiset pääsivät Paavin kirkon rinnalle kannattajamäärässä, mutta kun olivat menemäisillään ohitse Rooma turvautui väkivaltaan.
Konstantinus Suuri Milanon ediktissä asetti Rooman ykkösasemaan ja kielsi sen asemaa uhkaavat uudistukset.
Kyse on aina poliittisesta vallasta ja johtoasemasta eikä opin puhtaudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa tuollainen "kaiken suvaitsemisen" oppirakennelma on osa tämän lopunajan suurta eksytystä, eli ns. "ekumeniaa", jossa kaikki eri näkemykset lakaistaan maton alle.
Eli siten yritetään rakentaa sitä uutta "maailmanjärjestystä" ja "maailmanuskontoa", jossa kaikki hyväksytään mukaan jos vain tunnustautuvat uskomaan inhimilliseen kaiken sallivaan "rakkauteen", joka ei ole Jumalan Rakkautta, sillä Jumalan Rakkaus perustuu aina Totuuteen, eikä valheisiin, kuten "ekumeniassa" toimitaan.
Tässä paavin puheessa asia selviää hyvin:
https://www.youtube.com/watch?v=uWu7U0ionYEKuitenkin Kristuksessa yhdistetään kaikki mitä on taivaassa ja maan päällä. Milanon edikti turvasi Rooman johtoaseman 2028 jkr asti. Mutta Jeesus on jo siirtymässä Islamiin Profeetta Isaksi ja sen jälkeen Intiaan Vyasadeevaksi 2100 jkr. Hän kokoaa kaikki veedat ja mantrat.
Rooman yksiselitteinen johtoasema on 2028 jkr hieman uhattu. Mutta Rooma on kyllä kerännyt itselleen taitavasti kaikki hienot pyhät tekstit ja omaa maailmanlaajuista jäsenistöä. Ehkä se selviää koetuksesta. Se on sangen voimakas ja Pyhä kaikin tavoin.
Mitä kautta Jeesus kaiken lopulta yhdistää on siis epäselvää. Mutta länsimailla, Yhdysvalloilla ja Roomalla on erittäin hyvät lähtökohdat. Englannin kielen asema on esim. Kiistaton.
- Anonyymi
Sillä tavalla, että harhaoppiset ovat harhaoppisia vaikka voissa paistaisi.
- Anonyymi
Näin on, näin on. Vaikka voissa. Kissanhäntärasvoista ei edes puhuta.
- Anonyymi
1Moos.17:8 Ja annan sinulle ja sinun siemenelles sinun jalkees, sen maan, jossa sinä muukalaisena olet; koko Kanaanin maan ijäksi omaisuudeksi: ja olen heidän Jumalansa. Biblia (1776)
- Anonyymi
Matt.24:40-41 Silloin on kaksi kedolla: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään. Kaksi jauhavat myllyssä: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään. Biblia (1776)
- Anonyymi
Luuk.17:34-35 Minä sanon teille sinä yönä ovat kaksi yhdellä vuoteella, yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään. Kaksi ynnä jauhavat: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään. Biblia (1776)
- Anonyymi
Uskoni on lisääntynyt ajan etenejevessällisöityjessä kävelsöljerisöijes eteenpäisyyteen.
Joijenkin epäuskoisuus ja joitenkkijeijen uskoisuus Jumalaa kohtaan ei ole mu omaan uskooni ole vaikuttanut mihinkään päin. Iloisellinen oon kun kuilla on uskoisuutensa Jumalaan, epäiloisuutta on siitä etten voi tehjä enenpää kuin tehjä voitseloin saahakseiseni jumalattomat pelastuksen tielle käymällisöitymään. Rukoilu ja evankelijumin esilläpito sen kyvyisyyjen mukaan kuin mulla on kuitenkin tyytymäisyyveksisyytein.
Mun uskoni ei heilu, ei se horjahjoitse, Kallijoolla , kuukkulaalla, saan mä vakaast vajellisoija.
https://www.youtube.com/watch?v=-kQ97zTN0fg&list=RD-kQ97zTN0fg&start_radio=1
Selef Urge- Anonyymi
Omaan uskoon ei pidä luottaa. Ihminen on erehtyväinen.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.Söin äsken hyvästi. Purkeri Kinkeristä ostaa ostelmoin korttipankillisella ilmassa pitäen kiinni kortikkaasta korttisormisesti.
1. Kertos hanpurilainen 2e
2 . Vopperi Kinkeri 7.90e ? vähällisesti alleellisesti 8 euroollisesti, koska taikakortin tililliseltä läht hiukallisesti alleellisesti 10e.
Mulla oli siinä vaiheessa valmiina mukaan pileisiin tulossa muuvalta hankittuina:
1. Kova nälällisyys , nolla e.
2. Vorssan kurkkuperunasalaattia, jota tunkin hanpurilaisen väliin mestarillisoittamaan makua onnistuneellisesti, tuoretta Lintroosin jääsalaattija isollisesti määrällisesti,
3. Tomaatti
4. Suolakurkkuja, mutta en muistanut niitä ottaa käyttöön!!!!Se hieman harmittelee vaikkalaisesti mavullisuus oli silti hämmästyttäväällisteistä.
5.Juomannallisena Harha Vallin sokeriton Jaahvaallisuus.
Pakko sanoo että 5/5 vaikka sualakurkut unohtu syömäistyneisyys suustoisesti mahastukseen.
Just sopiva annos. Mahani on levinny kun muistan joskus tämänmääräisten tehneen suuren vaikeujen saaha syöytyä. Varmaan paastossa silloin ollin tai olin syäny jotain ennen just syäntisyyttä.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söin äsken hyvästi. Purkeri Kinkeristä ostaa ostelmoin korttipankillisella ilmassa pitäen kiinni kortikkaasta korttisormisesti.
1. Kertos hanpurilainen 2e
2 . Vopperi Kinkeri 7.90e ? vähällisesti alleellisesti 8 euroollisesti, koska taikakortin tililliseltä läht hiukallisesti alleellisesti 10e.
Mulla oli siinä vaiheessa valmiina mukaan pileisiin tulossa muuvalta hankittuina:
1. Kova nälällisyys , nolla e.
2. Vorssan kurkkuperunasalaattia, jota tunkin hanpurilaisen väliin mestarillisoittamaan makua onnistuneellisesti, tuoretta Lintroosin jääsalaattija isollisesti määrällisesti,
3. Tomaatti
4. Suolakurkkuja, mutta en muistanut niitä ottaa käyttöön!!!!Se hieman harmittelee vaikkalaisesti mavullisuus oli silti hämmästyttäväällisteistä.
5.Juomannallisena Harha Vallin sokeriton Jaahvaallisuus.
Pakko sanoo että 5/5 vaikka sualakurkut unohtu syömäistyneisyys suustoisesti mahastukseen.
Just sopiva annos. Mahani on levinny kun muistan joskus tämänmääräisten tehneen suuren vaikeujen saaha syöytyä. Varmaan paastossa silloin ollin tai olin syäny jotain ennen just syäntisyyttä.
Selef UrgeSiinä seurakunnassa jossa käyn niin ovat lähteneet seuraamaan väärää evankeliumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.Uskoon pitää luottaa uskon lahjoittaja on Jeesus ei ihminen sitä itse saa aikaan Jeesusta siinäkin kirkastetaan. Hyvä kun uskoa.
- Anonyymi
Jos olet ollut Hengessä palava sinulle on käynyt niin kuin tässä ajassa monelle muullekin ihmiselle sydämesi on kylmentynyt.
Ja onko käynyt niin että pikku hiljaa olet mukautunut maailman menoon?
Jeesus tulee hakemaan sellaisen seurakunnan jotka ovat pyhittäytyneet. - Anonyymi
Ei. Joo. EOS, en osaa sanoa.
Ei ole vaikuttanut. Edes niitä rakkaita korviani.
Miksi perustella asiaa, jota ei tarvitse perustella?
Ja mä muuten ainoastaan maalaan. Enkä lakkaa. :)
Ja jos mä lakkoihin sekaannun, hankin niitä pohjoisen nevoilta parhaaseen keruuaikaan ja popsin ne tuoreeltaan, jopa mättäältä suuhuni.
Sekasin tiedosta voi monet mennä. Ja harhautua. Jopa uskontieltä. Maailma on hullu. - Anonyymi
Minä lakkasin uskomasta tämän foorumin lukemisen avulla. Suurin hyöty oli kuitenkin Raamatun tutkimisesta.
- Anonyymi
Helvetistä kannattaa lukea vielä ja Jumalasta. Ja miettiä sitä oletko sinä se kaikkitietävä vai Jumala.
Yksinkertaisten lukumäärä on vakio. - Anonyymi
Tervemenoa alas helvettiin sitten vaan.Toivottavasti ei tavata ikuisessa tuskassa, helvetissä. Mulle on vielä toivoa, sillä en luovu uskosta Jeesukseen edes kuoleman uhalla.
https://www.youtube.com/watch?v=30r7pZvfh5U&list=RD30r7pZvfh5U&start_radio=1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetistä kannattaa lukea vielä ja Jumalasta. Ja miettiä sitä oletko sinä se kaikkitietävä vai Jumala.
Yksinkertaisten lukumäärä on vakio.Ihan yläasteelaisen peruskoululaisen äly riittää tajuamaan sen, ettei mitään jumalaa ole olemassa. Sitä opetetaan koulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervemenoa alas helvettiin sitten vaan.Toivottavasti ei tavata ikuisessa tuskassa, helvetissä. Mulle on vielä toivoa, sillä en luovu uskosta Jeesukseen edes kuoleman uhalla.
https://www.youtube.com/watch?v=30r7pZvfh5U&list=RD30r7pZvfh5U&start_radio=1Siinä on taas aito kristillinen toivotus, missä kanssaihmiselle (jonka pitäisi olla Jumalan kuvaksi luotu?), toivotaan ikuista kärsimystä koska tämä ei pysty enää uskomaan dogmaan.
Vain uskonto saa tällaista aikaan ihmisessä, ei väliä mikä uskonto. Se voi olla vaikka kulttimaisiin ulottuvuuksiin noussut poliittinen ideologia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on taas aito kristillinen toivotus, missä kanssaihmiselle (jonka pitäisi olla Jumalan kuvaksi luotu?), toivotaan ikuista kärsimystä koska tämä ei pysty enää uskomaan dogmaan.
Vain uskonto saa tällaista aikaan ihmisessä, ei väliä mikä uskonto. Se voi olla vaikka kulttimaisiin ulottuvuuksiin noussut poliittinen ideologia.Kuitenkin kyse on kuvitteellisesta kärsimyksestä, mutta on uskoa, joka haluaa tässä ajassa tappaa ja aiheuttaa nälänhätää.
Se on kammottavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on taas aito kristillinen toivotus, missä kanssaihmiselle (jonka pitäisi olla Jumalan kuvaksi luotu?), toivotaan ikuista kärsimystä koska tämä ei pysty enää uskomaan dogmaan.
Vain uskonto saa tällaista aikaan ihmisessä, ei väliä mikä uskonto. Se voi olla vaikka kulttimaisiin ulottuvuuksiin noussut poliittinen ideologia.miin vail in the aate ismitisillisessä hölömälässä.
ei se ole toivootus tahi toivoomus vaan totejamus, kun -hölmöläinen- kertoi tehneellisensensä oman valintansa olla ottamatta pelastusta vastaansa, jonka seurauksena ihminen valitsee joutumuksensa helvettiin.hölömöytensä selvijää kun aikanaan kualtujaan huomaa olevansa yhä elollisteinen, päästyvään käsityksiiin sialustaan ja henkestäänsä, Jumalankin olemassaolosta, Hänen Luojuujestaansa,vaikka tässä hetkessä hän ajattelee eksymyksessään ja valheellisuujessaan mitä humaltuneisuujessaan sekoilee valheeseen vieheeseen kiinni suullisestaan kiinnijääneenä, saatanaisen hitaasti tyytyväisellisesti kelatessa helppoa saalistaan helvettiin.
ristitty ei oletusarvoisellisesti toivoskele ketään ikuiseen helvettiin, mutta se on välttämättömyys ikuisen autuuven perijöijen kannalta.
vain hölmöys saa aikaan epälookisuutta ja valheellisuutta heikkoymmärryksisyyjessä ihimisessä, ei väliä mikä hölmöläisyys.se voipi olla vaikka kulttimaisiin ulostuvuuksiin moraalisesti laskeutunut poliittinen antiristillinen aate ismi.
https://www.youtube.com/watch?v=xv2qOJ2QKjs
Selef Urge
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1375582HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen2164825Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu864010Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty863457Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido683171Anteeksi mies
Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert361929- 471825
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t851614- 141438
- 191394