Minäkin olen toukokuusta lähtien kokeillut töpselihybridiä, koska
pihalla on oma tolppa, jonka kulutus menee omaan sähkömittariin.
Luukun modifiointi antamaan 13A, maksoi n. € 500,- kertamenona.
11kW olisi maksanut jo n. € 2.000,- ja vaatinut lapion käyttöä.
Vaikka sähkölläajomatka kieltämättä on aika vaatimaton - vain n.
50 km, on se hyvin rittänyt päivän asointeihin / ajoihin.
Polttoainekulut ovat näin ollen merkittävästi pienemmät, eikä edes
sitä tuttua dieselverolappua ole ollut postilaatikossa.
Sähkökulut ovat niin pieniä, ettei niitä edes laskuissa kannata ottaa
huomioon.
Marraskuussa on edessä vuosihuolto, joten vasta silloin paljastuu,
olenko tehnyt hyvän kaupan, mutta missään autoa ei ole tarvinnut vielä
käydä edes näyttämässä.
Tuntemattomampi tekijä on se, miten tämä -22 mallinen saksalainen auto
säilyttää vaihtoarvonsa.
Täytynee vaihtaa alle 100.000 km lukemalla uudempaan tekniikkaan.
Silloin saanee jo 80 km ajoa sähkön voimin, joka merkinnee, että joka
yöksi autoa ei sitten tarvitse enää laittaa seinään.
Vaihdoin 10 v farkkudieselin 3 v vanhaan bensahybridiin.
2
145
Vastaukset
- Anonyymi
Minäkin ajelin viitisen vuotta ladattavalla hybridillä. Aina harmitti, kun bensa alkoi autolle maistumaan. Siksi vaihdoinkin sen sähköautoon. Sen 11kW laturin asennutin jo useampi vuosi sitten, joten sekin oli valmiina. Mökillä on vastaava matkalaturi, joten kalliita julkisia latureita en juurikaan käytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?533125Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n542315Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari722221Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa982108Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä261928Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh701830Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr881577Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http551362Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1411321Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1661139