Ei sillä ettenkö minäkin kalasta tykkäisi, mutta helpompi on D-leikattu lohifile ostaa Kelan rahoituksella ja jos oikein laiskottaa, niin vieläpä valmiiksi savustettuna. Sen vuoksihan palveluja on, että niitä käytetään.
Jasper on kalamies, mutta minä olen Kela-mies
24
270
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta vielä helpompaa on, kun ei tarvitse Kelaa ollenkaan.
Kunnon kansalainen pärjää mukavasti omillaan ilman tukiaisia.- Anonyymi
Mukavasti? Avaatko hieman tuota ajatustasi. Minä en ainakaan ole keksinyt muuta helppoa tapaa leppoistaa kuin Kelan avustukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavasti? Avaatko hieman tuota ajatustasi. Minä en ainakaan ole keksinyt muuta helppoa tapaa leppoistaa kuin Kelan avustukset.
Kun kuukaudessa menee reilut 7 tonnia elämiseen (asuminen, ruoka/ravintolat, matkat, harrastukset, autot, ...) niin mites nämä rahoittaa Kelan avustuksilla? Kerro lisää, mitä avustuksia voisin sieltä saada ja miten paljon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kuukaudessa menee reilut 7 tonnia elämiseen (asuminen, ruoka/ravintolat, matkat, harrastukset, autot, ...) niin mites nämä rahoittaa Kelan avustuksilla? Kerro lisää, mitä avustuksia voisin sieltä saada ja miten paljon?
En minä tiedä mitä sinä voit saada, koska se on tapauskohtaista. Minä leppoistan, en rasita itseäni mitenkään. Helppo elämä Kelan rahoittamana sopii minun ruumiilleni paremmin kuin hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä tiedä mitä sinä voit saada, koska se on tapauskohtaista. Minä leppoistan, en rasita itseäni mitenkään. Helppo elämä Kelan rahoittamana sopii minun ruumiilleni paremmin kuin hyvin.
Sama juttu. 11 kuukautta/vuosi jää ~540 räpylään ja yhtenä kuukautena työmarkkinatuen maksu kahdesti niin silloin vähän enemmän. Työkkärikään ei ole vuoteen ilmoitellut itsestään niin varsin leppoisa ja rento elämä mukavassa tilavassa yksiössä Helgingissä liki matuttomalla alueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu. 11 kuukautta/vuosi jää ~540 räpylään ja yhtenä kuukautena työmarkkinatuen maksu kahdesti niin silloin vähän enemmän. Työkkärikään ei ole vuoteen ilmoitellut itsestään niin varsin leppoisa ja rento elämä mukavassa tilavassa yksiössä Helgingissä liki matuttomalla alueella.
Ja noilla almuilla pitäisi sitten elää? Ei hyvää päivää. Ja asumista yksiössä? :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis kyllä noloa olla yhteiskunnan elätti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis kyllä noloa olla yhteiskunnan elätti.
Kyllä minun itsetunto kestää käyttää yhteiskunnan tarjoamia palveluja. Sen vuoksihan niistä maksetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja noilla almuilla pitäisi sitten elää? Ei hyvää päivää. Ja asumista yksiössä? :D
Hyvin elää eivät kaikki tarvitse satasen ruokakoria prismasta tms viikoittain tai asuntolainaa. Jos et omista älypuhelinta etsi edes ohjeet miten käyttää tietokoneella hymiöitä. Niin kivikautinen>>>> :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin elää eivät kaikki tarvitse satasen ruokakoria prismasta tms viikoittain tai asuntolainaa. Jos et omista älypuhelinta etsi edes ohjeet miten käyttää tietokoneella hymiöitä. Niin kivikautinen>>>> :D
Satasen ruokakoria VIIKOITTAIN? :D :D :D :D Jos satasella ostaisin, pitäisi käydä joka toinen päivä kaupassa.
En minäkään asuntolainaa tarvitse mutta omakotitalon kyllä. :)
Älypuhelimia on vino pino kun en jaksa koskaan myydä vanhoja. Mutta ei sellaiselta pieneltä näytöltä viitsi mitään tihrustaa. Enkä todellakaan ala kaivella mitään hymiöitä jostain valikoista. Koita selvitä.
- Anonyymi
Yksinä päivinä tulee saatua kalsarien päällekin jotain.
- Anonyymi
Tällä viikolla yks kauppa mainosti savustettu kirjolohi 15eur kg ni paha hinta.
- Anonyymi
Kun pärjää omilla ansioilla ja sen jälkeen työeläkkeellä, niin ei ole mitään hätää.
Rahat riittää hyvin elämiseen, auton pitoon ja matkustelemiseen ja vielä
jää mukavasti säästöihin sekä jopa kotiin jemmarahaksi .- Anonyymi
Minä en ainakaan jaksa tuhlata ainoaa elämää raatamiseen. Mukavampi on elellä Kelan rahoituksella ja nauttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ainakaan jaksa tuhlata ainoaa elämää raatamiseen. Mukavampi on elellä Kelan rahoituksella ja nauttia.
Nauttia elämästä parilla kympillä päivä? :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nauttia elämästä parilla kympillä päivä? :D
Kaikki eivät osta tyytyväisyyttä rahalla vaikka ethän sinä sitä ymmärrä.
- Anonyymi
Ei tommosiin tartte mitään ansioita , ei ole tarvinnu vuoskymmeniin , eikö löydy edes kesämökkiä , luulisi olevan jos ansiotöissä käy .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tommosiin tartte mitään ansioita , ei ole tarvinnu vuoskymmeniin , eikö löydy edes kesämökkiä , luulisi olevan jos ansiotöissä käy .
Ei kaikki halua kesämökkiä, kun siellä joutuu aina pilkkomaan puita tai jopa
maalaamaan seinää ja sitä pirun laituria mihin saa kiinnitetyksi sen vanhan
katiskankuljetusvälineen eli veneensä.
Jos haluaa mökkeillä, niin niitä saa vuokrata ihan taskurahoilla.
- Anonyymi
Ropoman not a poorman.
- Anonyymi
Mua korpeis kattoo töissä ihmisiä monia tunteja päivässä, varsinkin semmosia joiden kanssa ei olis missään tekemisissä vapaa-ajalla. Se ei ole ihmisen elämää.
- Anonyymi
Kokeile jos Korkeasaareen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile jos Korkeasaareen
Olen käynyt, huom. ilmaispäivillä vain nykyään ☝️
- Anonyymi
J.Pääkkönen on taitava kalamies. isäänsä tullut, vaiko äiteensä.
Syyspilkilläkin tulee kalaa, veneen laidalta pilkkii. - Anonyymi
Maksaakos kukaan sulle sataa tonnia, että heität housut pois?
Jasperilla taitaa olla melkoinen vonkale.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24045231Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12325986SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32415673Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3010823Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16910802Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229707Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369641Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858478Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426824Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2226489