Alkaisko olla aika koiran pitoluvalle ?

Anonyymi-ap

Koskien ainakin noita laumanvartija koiria ja muita agressivisiseksi todettuja koirarotuja.

50

227

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

TOTTA!
      Ja rikosmerkinnät siis tyhmät rikolliset eivät saisi lemmikin pito lupaa , ei tietenkään.

• Anonyymi

No nyt osuit just asian ytimeen hyvä !

• Anonyymi

Mun koira ei pure kuin persua .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun puree aina vassareita.

• Anonyymi

Persuissa suurin osa on rikollisia, tuo ehdotuksesi syrjisi persuja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole yhteiskuntakelpoinen. Kannattaa luopua, ettei tule monen tonnin laskua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun puree aina vassareita.

Kannattaa luopua, ennenkun tulee laskua. Yhteiskuntakelvoton yksilö, jos puree.

• Anonyymi

Olis varmaan mutku mutku mutku jne.

• Anonyymi

Ei. Ensin pitää saada poliitikon pitolupa. Niistä aiheutuu paljon suurempi haitta ja vaara.

• Anonyymi

Politiikot eivät osaa ratkaista näin yksinkertaista koiranpitolupa asiaa nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Politiikot eivät osaa ratkaista näin yksinkertaista koiranpitolupa asiaa nopeasti.

Näin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monessa maassa on tietyt koirarodut ollut kielletty jo kauan .

• Anonyymi

Turhaa paprisotaa tanskassa asia on hoidettu vaarallstem rotujen maahantuontikiellolla

• Anonyymi

Hyvä Tanska.

• Anonyymi

En ymmärrä miksi kukaan mitään "lemmikkejä" pitää

?

- pskovat kaikkialle
      - sairastelevat, lyhyt elinaika ym.

• Anonyymi

Tuovat turvaa sekopäiltä.

• Anonyymi

Nuo isot ja aggressiiviset rodut pitäisi kyllä kieltää Suomessa

• Anonyymi

Ei muuta kuin kansalaisaloitetta tekemään ja 6kk aikaa saada sitten tarvittavat allekirjoitukset

• Anonyymi

Älä unta nää koska poliitikot lilluvat omassa hyvinvointikuplassaan.

• Anonyymi

No, nehän ei ole agreja omille, eikä muutenkaan.
        Ei ole suoraan rotua, josta kaikki olis agressiivisia.

Vai onko?

Meneppä näyttelyyn katsomaan. Siellä tuomari läpikäy koiran, kopeloi takaliston ja purennan.
        Jos olis agre, ei selviytyis kehään asti. Ku ihmisiä on paljon siellä.

• Anonyymi

Pitäskö olla vapaanaliikkumis lupa?
      Ainakin noilla rikoksiin syyllistyneille, ja lakeja rikkoville?

• Anonyymi

Moni itseään ihmisenä pitävä pitäisi luokitella rakkikoiraksi.

Näitä kusipäitä on Suomi täynnä.

• Anonyymi

Noinkin sen voi ajatella olevan!

• Anonyymi

Juu. Ne räksyttää ja syyttelee muita millon miksikin🙉

• Anonyymi

Kas, kas politiikkojen järkeä ja kykyjä, ei saa epäillä ja kyseenalaistaa palstalla.

• Anonyymi

Koiravero takaisin. Loppuu koirien hamstraaminen perheisiin. Joillakin on useita erirotuisia koiria, joista ei kummemmin huolta pidetä.

• Anonyymi

Tee ilmo, jos tuo Totta!

• Anonyymi

Olisi pitänyt jo kauan sitten ... eikä sitä lupaa saisi myöntää ennen kuin omistaja olisi koulutettu ..

• Anonyymi

Sais nyt edes nuo tuontimamut eli apinat johonkin ojennukseen niin tuonjälkeen voidaan koirista puhua.

• Anonyymi

"Turhaa paprisotaa tanskassa asia on hoidettu vaarallstem rotujen maahantuontikiellolla"

Tanskassa pystytään hoitamaan muitakin asioita toisin kuin suomessa.

• Anonyymi

Laumanvartijakoira ei ole aggressiivinen. Nyt ei kannata yleistää!

• Anonyymi

Älä viitsi trollata.

• Anonyymi

Sama juttu kuin poliisilla jos tulkitee että nyt pitää ampua muuten voi sattua. Ei läheskään kaikki poliisit ole agressiivisiä vaikka joku niistä tappaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi trollata.

Mulla ollut 2. Ihania, luotettavia. Kylällä kaikkien siliteltävissä. Kotona haukkuivat tulijat kyllä.

Ei käy kaikille, ei kaupunkiin!!!

• Anonyymi

Yli 35 cm säkäkorkeuskoirat luvanvaraisiksi

• Anonyymi

Tosta saa käsityksen, että raiskaaja?

• Anonyymi

Kissat kiinni sakon uhalla

• Anonyymi

Shou what?

Mulla ollu aina koiria. 80- 5 kilosia. Laumiksiakin!
      Yksikään ei ole tehnyt vieraalle ihmiselle, tai vieraan eläimelle mitään!

Voin toki ottaa vaan sallittuja rotuja, jos haluat esim. laumikset kieltää. Jää paljon vaihtoehtoja.

Mutta, mikäs sitten on se ongelma niiden koiranpitäjien kanssa, joille ongelmia ei tule?

On kuitenkin palvelusrotuja, voimarotuja, joille vahinkoja sattuu.

Oletko katsonut tilastoista?
      Paljonko palvelusrodut, laumanvartijat, voimarodut aijeuttaa ongelmia?

Netissä on muuten lista ulkomailta niitä pahimpia hyökkäyksiä, joka päivittyy kokoajan. Siellä näkyy hyökkääjäkoiran rotu, uhrin tiedot. Kyllä siellä tietyt rodut toistuu, ja niiden mixaukset. Uhreina yleisemmin oman perheen lapset, aikuiset, sukulaiset tai naapurit.
      Miksaukset voi olla haastavampia kuin puhtaat, kun niihin yhdistyy monia taipumuksia. Metsästysvietti, laumanvatioiminen, ja suuri koko. Kyllä niitä myydään, missä vaan.

• Anonyymi

Mitä tuolla on väliä onko koira suurikokoinen jos ainut vaara siittä on hampaat. Melko samantekevää mikä säkä korkeus kun kallon koko ja purenta voima ainuat vaaraa aiheuttavat elementit painoi koira sitten vaikka 100 kiloa.

• Anonyymi

Koiran omistajille talutushihna pakollisiksi ja jos yli 35cm säkäkorkeus niin omistajan pitää käyttää kuonokoppaa.

• Anonyymi
        UUSI

Omistajalle myös kuonokoppa sitähän tarkoitit.

• Anonyymi
      UUSI

Omistajien otettava vakuutus koiran ehkä tekemien tuhojen korvaamiseksi.

• Anonyymi
        UUSI

Omistajalla oltava ulkoiluttaessa tuliase koiran tappamiseen jos se puree ihmistä

• Anonyymi
      UUSI

Mitä kukaan tekee Suomessa noilla laumanvartija koirilla ?

• Anonyymi
        UUSI

Siinä lienee samaa, kuin jonkun tietyn automerkin omistajat, jotka ottavat auton mu...nan jatkeeksi. Revittelevät, näyttelevät sekä käyttäytyvät, kuin maailman omistajat. Vähän sama koirien kanssa. Mitä isompi ja kärttysempi koira, niin sitä parempi ainakin omistajan mielestä.

Mikäli mulla olisi päätösvaltaa, niin kieltäisin rescue-koirien tuonnit kokonaan. Sieltä tulee aikuisia koiria, jotka ovat kärsineet ja kasvaneet väkivallan keskellä. Noilla koirilla on niin paljon ongelmia jo pääkopassaan, että harvoin niistä saa luotettavaa kotikoiraa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä lienee samaa, kuin jonkun tietyn automerkin omistajat, jotka ottavat auton mu...nan jatkeeksi. Revittelevät, näyttelevät sekä käyttäytyvät, kuin maailman omistajat. Vähän sama koirien kanssa. Mitä isompi ja kärttysempi koira, niin sitä parempi ainakin omistajan mielestä.

Mikäli mulla olisi päätösvaltaa, niin kieltäisin rescue-koirien tuonnit kokonaan. Sieltä tulee aikuisia koiria, jotka ovat kärsineet ja kasvaneet väkivallan keskellä. Noilla koirilla on niin paljon ongelmia jo pääkopassaan, että harvoin niistä saa luotettavaa kotikoiraa.

Olet just asian ytimessä hyvä ! Ulkomailta tuoduilla rescue koirilla rehvastellaan, että
        olen " erittäin hyvä ihminen " kun pelastan koiria ulkomailta. Rescue koirille tuontikielto voimaan ja heti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet just asian ytimessä hyvä ! Ulkomailta tuoduilla rescue koirilla rehvastellaan, että
        olen " erittäin hyvä ihminen " kun pelastan koiria ulkomailta. Rescue koirille tuontikielto voimaan ja heti.

Mäkin olen kiinnittänyt huomiota juuri siihen, että ihmiset mainitsevat heti, että tämä koira on tuotu sieltä ja täältä ulkomaisesta koiratarhasta. Sen jälkeen alkaa luento siitä, mitä koira on joutunut kokemaan ennen hänelle tuloa. Ja nimenomaan tuo kaikki kerrotaan juuri siksi, että heitä kehuttaisi heidän hyväsydämisyydestään.

• Anonyymi
      UUSI

Rankkurin toimi takaisin ja irtopiskit laivaan.

• Anonyymi
      UUSI

Kuka noita käskee ottaa?
      Eivät ihmiset tarvitse tuollaisia isoja koiria mihinkään.
      Kyllä ihmiset ovat nykyään tyhmiä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      105
      3651
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      47
      2590
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      98
      2370
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      40
      1934
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      26
      1614
    6. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1512
    7. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      21
      1458
    8. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1308
    9. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1231
    10. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      68
      1204
    Aihe