Koskien ainakin noita laumanvartija koiria ja muita agressivisiseksi todettuja koirarotuja.
Alkaisko olla aika koiran pitoluvalle ?
50
227
Vastaukset
- Anonyymi
TOTTA!
Ja rikosmerkinnät siis tyhmät rikolliset eivät saisi lemmikin pito lupaa , ei tietenkään.- Anonyymi
No nyt osuit just asian ytimeen hyvä !
- Anonyymi
Mun koira ei pure kuin persua .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun puree aina vassareita.
- Anonyymi
Persuissa suurin osa on rikollisia, tuo ehdotuksesi syrjisi persuja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole yhteiskuntakelpoinen. Kannattaa luopua, ettei tule monen tonnin laskua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun puree aina vassareita.
Kannattaa luopua, ennenkun tulee laskua. Yhteiskuntakelvoton yksilö, jos puree.
- Anonyymi
Olis varmaan mutku mutku mutku jne.
- Anonyymi
Ei. Ensin pitää saada poliitikon pitolupa. Niistä aiheutuu paljon suurempi haitta ja vaara.
- Anonyymi
Politiikot eivät osaa ratkaista näin yksinkertaista koiranpitolupa asiaa nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politiikot eivät osaa ratkaista näin yksinkertaista koiranpitolupa asiaa nopeasti.
Näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monessa maassa on tietyt koirarodut ollut kielletty jo kauan .
- Anonyymi
Turhaa paprisotaa tanskassa asia on hoidettu vaarallstem rotujen maahantuontikiellolla
- Anonyymi
Hyvä Tanska.
- Anonyymi
En ymmärrä miksi kukaan mitään "lemmikkejä" pitää
?
- pskovat kaikkialle
- sairastelevat, lyhyt elinaika ym.- Anonyymi
Tuovat turvaa sekopäiltä.
- Anonyymi
Nuo isot ja aggressiiviset rodut pitäisi kyllä kieltää Suomessa
- Anonyymi
Ei muuta kuin kansalaisaloitetta tekemään ja 6kk aikaa saada sitten tarvittavat allekirjoitukset
- Anonyymi
Älä unta nää koska poliitikot lilluvat omassa hyvinvointikuplassaan.
- Anonyymi
No, nehän ei ole agreja omille, eikä muutenkaan.
Ei ole suoraan rotua, josta kaikki olis agressiivisia.
Vai onko?
Meneppä näyttelyyn katsomaan. Siellä tuomari läpikäy koiran, kopeloi takaliston ja purennan.
Jos olis agre, ei selviytyis kehään asti. Ku ihmisiä on paljon siellä.
- Anonyymi
Pitäskö olla vapaanaliikkumis lupa?
Ainakin noilla rikoksiin syyllistyneille, ja lakeja rikkoville? - Anonyymi
Moni itseään ihmisenä pitävä pitäisi luokitella rakkikoiraksi.
Näitä kusipäitä on Suomi täynnä.- Anonyymi
Noinkin sen voi ajatella olevan!
- Anonyymi
Juu. Ne räksyttää ja syyttelee muita millon miksikin🙉
- Anonyymi
Kas, kas politiikkojen järkeä ja kykyjä, ei saa epäillä ja kyseenalaistaa palstalla.
- Anonyymi
Koiravero takaisin. Loppuu koirien hamstraaminen perheisiin. Joillakin on useita erirotuisia koiria, joista ei kummemmin huolta pidetä.
- Anonyymi
Tee ilmo, jos tuo Totta!
- Anonyymi
Olisi pitänyt jo kauan sitten ... eikä sitä lupaa saisi myöntää ennen kuin omistaja olisi koulutettu ..
- Anonyymi
Sais nyt edes nuo tuontimamut eli apinat johonkin ojennukseen niin tuonjälkeen voidaan koirista puhua.
- Anonyymi
"Turhaa paprisotaa tanskassa asia on hoidettu vaarallstem rotujen maahantuontikiellolla"
Tanskassa pystytään hoitamaan muitakin asioita toisin kuin suomessa. - Anonyymi
Laumanvartijakoira ei ole aggressiivinen. Nyt ei kannata yleistää!
- Anonyymi
Älä viitsi trollata.
- Anonyymi
Sama juttu kuin poliisilla jos tulkitee että nyt pitää ampua muuten voi sattua. Ei läheskään kaikki poliisit ole agressiivisiä vaikka joku niistä tappaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi trollata.
Mulla ollut 2. Ihania, luotettavia. Kylällä kaikkien siliteltävissä. Kotona haukkuivat tulijat kyllä.
Ei käy kaikille, ei kaupunkiin!!!
- Anonyymi
Yli 35 cm säkäkorkeuskoirat luvanvaraisiksi
- Anonyymi
Tosta saa käsityksen, että raiskaaja?
- Anonyymi
Kissat kiinni sakon uhalla
- Anonyymi
Shou what?
Mulla ollu aina koiria. 80- 5 kilosia. Laumiksiakin!
Yksikään ei ole tehnyt vieraalle ihmiselle, tai vieraan eläimelle mitään!
Voin toki ottaa vaan sallittuja rotuja, jos haluat esim. laumikset kieltää. Jää paljon vaihtoehtoja.
Mutta, mikäs sitten on se ongelma niiden koiranpitäjien kanssa, joille ongelmia ei tule?
On kuitenkin palvelusrotuja, voimarotuja, joille vahinkoja sattuu.
Oletko katsonut tilastoista?
Paljonko palvelusrodut, laumanvartijat, voimarodut aijeuttaa ongelmia?
Netissä on muuten lista ulkomailta niitä pahimpia hyökkäyksiä, joka päivittyy kokoajan. Siellä näkyy hyökkääjäkoiran rotu, uhrin tiedot. Kyllä siellä tietyt rodut toistuu, ja niiden mixaukset. Uhreina yleisemmin oman perheen lapset, aikuiset, sukulaiset tai naapurit.
Miksaukset voi olla haastavampia kuin puhtaat, kun niihin yhdistyy monia taipumuksia. Metsästysvietti, laumanvatioiminen, ja suuri koko. Kyllä niitä myydään, missä vaan.- Anonyymi
Mitä tuolla on väliä onko koira suurikokoinen jos ainut vaara siittä on hampaat. Melko samantekevää mikä säkä korkeus kun kallon koko ja purenta voima ainuat vaaraa aiheuttavat elementit painoi koira sitten vaikka 100 kiloa.
- Anonyymi
Koiran omistajille talutushihna pakollisiksi ja jos yli 35cm säkäkorkeus niin omistajan pitää käyttää kuonokoppaa.
- AnonyymiUUSI
Omistajalle myös kuonokoppa sitähän tarkoitit.
- AnonyymiUUSI
Omistajien otettava vakuutus koiran ehkä tekemien tuhojen korvaamiseksi.
- AnonyymiUUSI
Omistajalla oltava ulkoiluttaessa tuliase koiran tappamiseen jos se puree ihmistä
- AnonyymiUUSI
Mitä kukaan tekee Suomessa noilla laumanvartija koirilla ?
- AnonyymiUUSI
Siinä lienee samaa, kuin jonkun tietyn automerkin omistajat, jotka ottavat auton mu...nan jatkeeksi. Revittelevät, näyttelevät sekä käyttäytyvät, kuin maailman omistajat. Vähän sama koirien kanssa. Mitä isompi ja kärttysempi koira, niin sitä parempi ainakin omistajan mielestä.
Mikäli mulla olisi päätösvaltaa, niin kieltäisin rescue-koirien tuonnit kokonaan. Sieltä tulee aikuisia koiria, jotka ovat kärsineet ja kasvaneet väkivallan keskellä. Noilla koirilla on niin paljon ongelmia jo pääkopassaan, että harvoin niistä saa luotettavaa kotikoiraa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siinä lienee samaa, kuin jonkun tietyn automerkin omistajat, jotka ottavat auton mu...nan jatkeeksi. Revittelevät, näyttelevät sekä käyttäytyvät, kuin maailman omistajat. Vähän sama koirien kanssa. Mitä isompi ja kärttysempi koira, niin sitä parempi ainakin omistajan mielestä.
Mikäli mulla olisi päätösvaltaa, niin kieltäisin rescue-koirien tuonnit kokonaan. Sieltä tulee aikuisia koiria, jotka ovat kärsineet ja kasvaneet väkivallan keskellä. Noilla koirilla on niin paljon ongelmia jo pääkopassaan, että harvoin niistä saa luotettavaa kotikoiraa.Olet just asian ytimessä hyvä ! Ulkomailta tuoduilla rescue koirilla rehvastellaan, että
olen " erittäin hyvä ihminen " kun pelastan koiria ulkomailta. Rescue koirille tuontikielto voimaan ja heti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olet just asian ytimessä hyvä ! Ulkomailta tuoduilla rescue koirilla rehvastellaan, että
olen " erittäin hyvä ihminen " kun pelastan koiria ulkomailta. Rescue koirille tuontikielto voimaan ja heti.Mäkin olen kiinnittänyt huomiota juuri siihen, että ihmiset mainitsevat heti, että tämä koira on tuotu sieltä ja täältä ulkomaisesta koiratarhasta. Sen jälkeen alkaa luento siitä, mitä koira on joutunut kokemaan ennen hänelle tuloa. Ja nimenomaan tuo kaikki kerrotaan juuri siksi, että heitä kehuttaisi heidän hyväsydämisyydestään.
- AnonyymiUUSI
Rankkurin toimi takaisin ja irtopiskit laivaan.
- AnonyymiUUSI
Kuka noita käskee ottaa?
Eivät ihmiset tarvitse tuollaisia isoja koiria mihinkään.
Kyllä ihmiset ovat nykyään tyhmiä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053651
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472590- 982370
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401934Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu261614- 271512
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et211458- 221308
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81231Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?681204