Ylen aamu-TV 16.9.2025
https://areena.yle.fi/1-72624964
Kohdasta 49:06
Studiossa Laboren Ohto Kanninen.
Viittaa Japaniin, joka on kehityksessä edellä negatiivisessa mielessä. Yhteiskunta on pystyssä mutta julkista velkaa on paljon. Yksi haaste siellä on tuottavuushaaste, ne vähät työntekijät tekisivät jotain tuottavaa - se on yksi asia myös tässä maassa. On väliä miten koulutetaan. Panostettaisiin osaamisen maahanmuuton osalta. Ne olisivat osaajia, sairaanhoitajia, lääkäreitä. Mun mielestä kaikkea ei ole tehty tämän eteen. Saksaan on tullut pistesysteemi. Maahan saa tulla jos on tietyt osaamiset. Tällaisia asioita voitaisiin tehdä. Suomalainen työperäinen maahanmuutto on tosi pienituloista työtä - jos voitaisiin nipsaista sieltä pois - moni äänestäjä olisi paljon tyytyväisempi plus julkinen budjetti olisi tyytyväisempi.
Uusi heikkolaatuisuus-gate
Anonyymi-ap
2
63
Vastaukset
- Anonyymi
Se on raaka peli. Kun tulet töihin, tuotat, jos tulet lorvimaan, olet kuluerä. Ei siinä ole mitään epäselvää.
- Anonyymi
Peli on vieläkin raaempi, kun moni ei edes tule palkallaan toimeen, vaan nostaa tukia, eli kulueriä ovat nämäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait202988- 392577
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381443- 841340
- 631231
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40979Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124883- 32806
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27645Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59611