Jeesus Kristus itse on Sana.
Hän käytti paljon sanaa, Kirjoituksia monessa tilanteessa, jopa Per-keleen Häntä kiusatessa ja fariseusten ärsyttäessä.
Luulemmeko me olevamme jotain enemmän kuin Hän oli? Minä en ainakaan luule.
Jeesus ja Kirjoitukset
12
63
Vastaukset
- Anonyymi
” Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Joh 1:14- Anonyymi
Jumala alentui tänne meidän tähtemme, ristinkuoleman asti:
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jumala alentui tänne meidän tähtemme, ristinkuoleman asti:
Niin teki! Siinä on autuutemme perusta!
Itse jeesusta ei kukaan aikalainen huomannut lainkaan.
Ottaen huomioon silloiset arvauskeskukset olisi tuollainen parantaja varmasti huomattu ympäri silloisen maanpiirin, jopa 10 kilometrin säteellä. Kukaan ei kuitenkaan jättänyt avunpyyntöpapyrusta jälkeensä.
Ensimmäiset jeesussadut sävellettiin vuoden 90 tienoilla ja niistä jäi vain palasia.
Vain tosihölmö uskoo tuollaiseen sävellykseen.- Anonyymi
Historiallisen tiedon perusteella suurin osa tutkijoista hyväksyy, että Jeesus oli ensimmäisellä vuosisadalla elänyt juutalainen saarnaaja ja uskonnollinen johtaja, joka opetti ja toimi Roomalaisen Palestiinan alueella. Vaikka Uusi testamentti on kristinuskon keskeinen uskonnollinen teksti, historiallisia todisteita Jeesuksen olemassaolosta löytyy myös ei-kristillisistä lähteistä ja arkeologisista löydöistä, jotka tukevat häntä historiallisena henkilönä.
- Anonyymi
Uusi testamentti: Uuden testamentin evankeliumit (Matteus, Markus, Luukas ja Johannes) ovat varhaisimpia ja tärkeimpiä lähteitä Jeesuksen elämästä, opetuksista ja kuolemasta. Ne kuvaavat Jeesusta kristinuskon keskeisenä hahmona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi testamentti: Uuden testamentin evankeliumit (Matteus, Markus, Luukas ja Johannes) ovat varhaisimpia ja tärkeimpiä lähteitä Jeesuksen elämästä, opetuksista ja kuolemasta. Ne kuvaavat Jeesusta kristinuskon keskeisenä hahmona.
Roomalaiset historioitsijat: Ensimmäisen vuosisadan roomalainen historioitsija Tacitus mainitsee Jeesuksen teoksessaan Annales, jossa hän kertoo Kristuksesta ja hänen seuraajistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiset historioitsijat: Ensimmäisen vuosisadan roomalainen historioitsija Tacitus mainitsee Jeesuksen teoksessaan Annales, jossa hän kertoo Kristuksesta ja hänen seuraajistaan.
Juutalaiset lähteet: Juutalainen historioitsija Flavius Josephus viittaa Jeesukseen ja hänet ristiinnaulitsevissa kirjoituksissaan, jotka ajoittuvat ensimmäiselle vuosisadalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset lähteet: Juutalainen historioitsija Flavius Josephus viittaa Jeesukseen ja hänet ristiinnaulitsevissa kirjoituksissaan, jotka ajoittuvat ensimmäiselle vuosisadalle.
Joshua/Jeesus oli yleinen miehen nimi, joita oli monta siihen aikaan.
- Anonyymi
VT:n mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan. Mistään Jeesuksesta ei puhuta yhtään mitään. Siksi kirjoitukset tuntevien Juutalaisten oli vaikea uskoa sitä ajatusta, että Jeesus oli jo silloin olemassa.
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. - Anonyymi
Tervettä ihmistä ei perkele kiusaa.
Mitäpä tästä voimmekaan päätellä jeesustarinasta.- Anonyymi
Ihminen, joka ei koskaan ole kokenut Jumalan armoa ja hengellistä todellisuutta, ei myöskään voi millään ymmärtää sitä vastustavaa voimaa, joka pyrkii estämään ihmisiä pääsemästä pelastukseen.
Vasta, kun ihminen kääntyy Jumalan puoleen ja saa tajuta Jumalan armon Jeesuksessa, hänelle valkenee, mistä itseasiassa on kysymys. Ennen sitä hän pysyy sokeana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1403171Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel702190Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102147Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien701866Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1551682Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241566Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k101323Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31133Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️751085Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem231068