Jeesus ja Kirjoitukset

Anonyymi-ap

Jeesus Kristus itse on Sana.
Hän käytti paljon sanaa, Kirjoituksia monessa tilanteessa, jopa Per-keleen Häntä kiusatessa ja fariseusten ärsyttäessä.
Luulemmeko me olevamme jotain enemmän kuin Hän oli? Minä en ainakaan luule.

12

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

” Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
      Joh 1:14

• Anonyymi

Jumala alentui tänne meidän tähtemme, ristinkuoleman asti:

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala alentui tänne meidän tähtemme, ristinkuoleman asti:

Niin teki! Siinä on autuutemme perusta!

• Itse jeesusta ei kukaan aikalainen huomannut lainkaan.

Ottaen huomioon silloiset arvauskeskukset olisi tuollainen parantaja varmasti huomattu ympäri silloisen maanpiirin, jopa 10 kilometrin säteellä. Kukaan ei kuitenkaan jättänyt avunpyyntöpapyrusta jälkeensä.

Ensimmäiset jeesussadut sävellettiin vuoden 90 tienoilla ja niistä jäi vain palasia.

Vain tosihölmö uskoo tuollaiseen sävellykseen.

• Anonyymi

Historiallisen tiedon perusteella suurin osa tutkijoista hyväksyy, että Jeesus oli ensimmäisellä vuosisadalla elänyt juutalainen saarnaaja ja uskonnollinen johtaja, joka opetti ja toimi Roomalaisen Palestiinan alueella. Vaikka Uusi testamentti on kristinuskon keskeinen uskonnollinen teksti, historiallisia todisteita Jeesuksen olemassaolosta löytyy myös ei-kristillisistä lähteistä ja arkeologisista löydöistä, jotka tukevat häntä historiallisena henkilönä.

• Anonyymi

Uusi testamentti: Uuden testamentin evankeliumit (Matteus, Markus, Luukas ja Johannes) ovat varhaisimpia ja tärkeimpiä lähteitä Jeesuksen elämästä, opetuksista ja kuolemasta. Ne kuvaavat Jeesusta kristinuskon keskeisenä hahmona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi testamentti: Uuden testamentin evankeliumit (Matteus, Markus, Luukas ja Johannes) ovat varhaisimpia ja tärkeimpiä lähteitä Jeesuksen elämästä, opetuksista ja kuolemasta. Ne kuvaavat Jeesusta kristinuskon keskeisenä hahmona.

Roomalaiset historioitsijat: Ensimmäisen vuosisadan roomalainen historioitsija Tacitus mainitsee Jeesuksen teoksessaan Annales, jossa hän kertoo Kristuksesta ja hänen seuraajistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Roomalaiset historioitsijat: Ensimmäisen vuosisadan roomalainen historioitsija Tacitus mainitsee Jeesuksen teoksessaan Annales, jossa hän kertoo Kristuksesta ja hänen seuraajistaan.

Juutalaiset lähteet: Juutalainen historioitsija Flavius Josephus viittaa Jeesukseen ja hänet ristiinnaulitsevissa kirjoituksissaan, jotka ajoittuvat ensimmäiselle vuosisadalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset lähteet: Juutalainen historioitsija Flavius Josephus viittaa Jeesukseen ja hänet ristiinnaulitsevissa kirjoituksissaan, jotka ajoittuvat ensimmäiselle vuosisadalle.

Joshua/Jeesus oli yleinen miehen nimi, joita oli monta siihen aikaan.

• Anonyymi

VT:n mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan. Mistään Jeesuksesta ei puhuta yhtään mitään. Siksi kirjoitukset tuntevien Juutalaisten oli vaikea uskoa sitä ajatusta, että Jeesus oli jo silloin olemassa.

1. Moos. 1:1

Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

• Anonyymi

Tervettä ihmistä ei perkele kiusaa.
      Mitäpä tästä voimmekaan päätellä jeesustarinasta.

• Anonyymi

Ihminen, joka ei koskaan ole kokenut Jumalan armoa ja hengellistä todellisuutta, ei myöskään voi millään ymmärtää sitä vastustavaa voimaa, joka pyrkii estämään ihmisiä pääsemästä pelastukseen.
        Vasta, kun ihminen kääntyy Jumalan puoleen ja saa tajuta Jumalan armon Jeesuksessa, hänelle valkenee, mistä itseasiassa on kysymys. Ennen sitä hän pysyy sokeana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      140
      3171
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      70
      2190
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2147
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      70
      1866
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      155
      1682
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1566
    7. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      10
      1323
    8. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1133
    9. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      75
      1085
    10. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      23
      1068
    Aihe